آیا می دانستید…؟ | قسمت هفتم - گیمفا
آیا می دانستید…؟ | قسمت هفتم - گیمفا
آیا می دانستید…؟ | قسمت هفتم - گیمفا
آیا می دانستید…؟ | قسمت هفتم - گیمفا

آیا می دانستید…؟ | قسمت هفتم

محمد صادق شجاعی
۱۵:۱۵ ۱۳۹۴/۰۴/۱۸
آیا می دانستید…؟ | قسمت هفتم - گیمفا

پس از سپری شدن بهترین لحظات عمر بازیباز بودن به دلیل E3 و بدترین لحظات عمر تحصیلی به دلیل امتحانات بدون وقفه. هم اکنون که زمین لرزه های E3  به خیر گذشته اند و خسارات ناشی از اخبار و کنفرانس ها در حال ترمیم هستند، شاید بدست آوردن کمی اطلاعات با هفتمین قسمت آیا می دانستید بتواند پس لرزه خوبی باشد. در این قسمت سعی شده آمار و ارقام جالبی ارائه شود که احتمالا شما را شوکه خواهند کرد. پس بدون هرگونه سخن اضافی به سوی اصل مطلب می رویم!

  1. Gran Turismo پر فروش ترین بازی PS1 با فروشی معادل ۱۰.۸۵ میلیون کپی می باشد. Halo 2 نیز با فروش ۸ میلیون کپی پر فروش ترین عنوان Xbox است.
gran turismo

Gran Turismo

  1. Grand Theft Auto: San Andreas پر فروش ترین بازی PS2 است. این عنوان ۱۷.۳۳ میلیون کپی فروش داشته است. فروش ۲۴ میلیون کپی Kinect Adventures را به پر فروش ترین بازی Xbox 360 بدل کرده.

 

  1. Grand Theft Auto V با فروشی معادل ۱۹.۵۱ میلیون کپی، پرفروش ترین عنوان PS3 است. Wii Sports به دلیل فروش ۸۲.۶۹ میلیون کپی پر فروش ترین بازی Nintendo Wii می باشد. لازم به ذکر است که این عنوان دومین بازی پر فروش تاریخ می باشد.

 

  1. Monster Hunter Portable 3rd با فروش ۴.۸ میلیون کپی مقام پر فروش ترین عنوان PSP را کسب کند. Mario Kart 8 توانست با فروش ۵.۱۱ میلیون کپی پر فروش ترین Nintendo Wii U باشد.

 

  1. Uncharted: Golden Abyss به دلیل فروش ۱.۴۳ میلیون کپی به عنوان پر فروش ترین بازی PS Vita شناخته می شود. فروش ۱۳.۸۵ میلیون کپی Pokémon X and Y بر روی Nintendo 3DS این عنوان را به پر فروش ترین بازی این کنسول دستی تبدیل کرده است.

 

  1. Minecraft با فروش ۱۹.۹ میلیون کپی پر فروش ترین بازی PC و Tetris با فروش ۱۰۰ میلیونی پر فروش ترین بازی در بین تمامی پلتفرم ها هستند.

 

  1. . در مرحله ای از تولید Final Fantasy X، قرار بود Tidus به عنوان یک روح حضور داشته باشد. اما به دلیل شباهت هایی به The Sixth Sense این مورد حذف شد.

 

  1.  GTA III قرار بود دارای حالت چند نفره آنلاین باشد، اما این ویژگی حذف شد تا تیم سازنده بتواند بر روی ساخت GTA: Vice City تمرکز کند.

 

  1.  در طول ساخت Doom مدیر نوآوری بازی کتاب بزرگی به نام The Doom Bible نوشته بود. در این کتاب داستان و پیش زمینه طولانی و پیچیده روایت شده، و شامل پنج شخصیت قابل بازی بود.

 

  1. زمانی که صدای سیگار کشیدن Illusive Man در Mass Effect را می شنوید، در واقع مشغول شنیدن صدای مکیدن مداد توسط Martin Sheen هستید.

 

  1.  اولین عنوان غربی Xbox 360 که توانست در جدول ۱۰ بازی پر فروش ژاپن قرار بگیرد، Gears of War است. این بازی توانست با فروش ۳۳ هزار کپی مقام هفتم را بدست آورد.

 

  1. Xbox در ابتدا DirectXbox نام داشت. در واقع کنسول به این منظور طراحی شده بود که Microsoft فواید تکنولوژی گرافیکی Direct X در بازار کنسول را بررسی کند.

 

  1. ایستگاه رادیویی Flashback 95.6fm در عنوان GTA III تنها موسیقی های متن Scarface را پخش می کند.

 

  1. Flatout 2 دارای ۵ هزار شی تخریب پذیر است.

 

  1. در یونان باستان Kratos به معنای “قدرت” است.

 

  1. طراح ارشد GEX، از نحوه روایت بازی ناامید شده بود و اعتراض خود را در قالب پیام های مخفی در بازی گنجاند. در یکی از این پیام ها شماره تلفن مدیر تیم تولید نیز قرار داده شده بود. تست کننده ها پیام ها را پیدا کرده و او اخراج شد.

 

  1. گروه Powerglove مشغول ساخت موسیقی متن Far Cry 3: Blood Dragon قبل از ساخت بازی بودند. هدف از این کار قرار گرفتن تیم سازنده در چارچوب ذهنی درست بود.

 

  1. Vaas شخصیت منفی Far Cry 3، در ابتدا فردی حیوان صفت با هیکلی عضلانی بود. اما پس از انتخاب Michael Mando به عنوان صداپیشه، این شخصیت دوباره طراحی شد.

 

  1. برخی از بخش های Final Fantasy از جمله chocoboها و شخصیتی به نام Cid در بازی اصلی وجود نداشتند. اما در بازسازی های بعدی اضافه شدند.

 

  1. زمانی که اولین PlayStation معرفی شد، Bill Gates مدیر عامل Microsoft، این دستگاه را به Sega Saturn ترجیح داده و اعلام کرد، “بازیسازان ما به دستگاه Sony علاقه دارند.”

 

  1. نسخه اولیه PS1 برای ممانعت از اجرای دیسک های غیر اورجینال از روش wobble استفاده می کرد. با استفاده از یک خودکار و مختل کردن مکانیزیم در می توانید از آن عبور کنید.

 

  1. PlayStation 2 با فروش ۱۵۵ میلیون واحدی پر فروش ترین کنسول تاریخ می باشد. Xbox در مجموع تعداد ۲۴ میلیون واحد فروش داشته است.

 

  1. در روز اول عرضه کنسول، بازی ها و لوازم جانبی PS2 فروشی معادل ۲۵۰ میلیون دلار داشته اند. تنها سه ماه پس از عرضه Xbox تعداد ۱.۵۳ میلیون واحد فروش داشته است.

 

  1. در طول عمر Xbox تعداد ۹۶۹ بازی برای این کنسول عرضه شده است. رقیب این کنسول، PS2 دارای ۳۸۷۴ عنوان می باشد.

 

  1. در مجموع ۱.۵ میلیارد دلار بازی بر روی PS2 به فروش رسیده است.

 

  1. تنها تعداد ۵۰۰ هزار PS2 در روز عرضه به فروش رسید.
ps2

PS2

  1. تا زمان عرضه PS2 پر فروش ترین کنسول تاریخ PSone بود.

 

  1. PSN در سرتاسر دنیا ۱۱۰ میلیون عضو دارد. تعداد اعضای Xbox Live به بیش از ۴۸ میلیون می رسد. در سال ۲۰۱۴، سرویس Xbox Live در قالب بازی های مجانی مبلغ ۵۸۴ دلار به اعضا پرداخت کرده. سرویس رقیب PlayStation Network، بیش از دو برابر این مبلغ را اهدا کرده.

 

  1. Sony بیش از ۲۸ میلیون کنترلر DualShock به فروش رسانده است.

 

  1. Xbox Live به صورت رسمی در ۴۲ کشور دنیا در دسترس است. PlayStation Home دارای بیش از ۳۱ میلیون عضو است.

 

  1. تاکنون پرسیده اید که Orbis اسم رمز PS4 از کجا آمده؟ این نام متعلق به سیستم عامل این کنسول است. لازم به ذکر است که Xbox One با اسم رمز Durango معرفی شد.

 

  1. Sonic در ابتدا Mr Needlemouse نام داشت.

 

  1. نسخه اول Lego Batman بیش از Batman: Arkham Asylum فروش داشته است.

 

  1. R∞M که قرار بود مکانی مجازی برای ملاقات باشد و تجربه ای مانند Home بر روی PSP به ارمغان بیاورد، به دلیل بازخوردهای منفی نسخه بتا لغو شد.

 

  1. شاتگان مدل ۱۸۸۷ که در بازی های Modern Warfare وجود دارد، براساس اسلحه مشهور Terminator 2 طراحی شده و جمله “Hasta La vista, Baby”  بر روی آن حک شده.

 

  1. سال گذشته Christian Benteke بیشتر از هر بازیکن دیگری در FIFA 14 جا به جا شده است.

 

  1. Cristiano ronaldo اکثر گل ها را به ثمر رسانده: ۳۲.۵ میلیون گل.

 

  1. ‘Ride the wave’ محبوب ترین شادی پس از گل است.

 

  1. Real Madrid با ۷۱۷ هزار طرفدار، بیشترین حمایت را دریافت کرده.

 

  1. Real Madrid و Bayern Munich محبوب ترین رقبای یکدیگر هستند. ۹۶,۳۸,۴۲۹ مسابقه.

 

  1. XMB برای اولین بر روی PSX ظاهر شد. ضبط کننده فیلم دیجیتالی و PS2 که Sony آن را در ۲۰۰۳ و تنها در ژاپن عرضه کرد. قیمت بسیار بالا بوده و فروش مناسبی نداشت در نتیجه تولید آن متوقف شد.

 

  1. ۵۴ درصد تمامی ۳۶۰ها درگیر مشکل حلقه قرمز مرگ شده اند. در طرف مقابل PS3  نیز دارای چراغ زرد مرگ است.

 

  1. تقریبا تمامی کات سین ها و فیلم های Twisted Metal Black به دلیل محتوای خشونت آمیز در نسخه اروپایی حذف شدند.

 

  1. Bullworth Academy متعلق به Canis Canem Edit در برنامه ای تلویزیونی از GTA IV نیز نمایش داده می شود. می توان نتیجه گرفت که هر دو در یک دنیا جریان دارند.

 

  1. در سال ۲۰۱۰ نسل اول، دوم و سوم PS3ها از مشکل ‘Leap year bug’ رنج می بردند. به سبب این مشکل ساعت داخلی کنسول تصور می کرد که یک سال جلو رفته. در نتیجه تاریخ به ۳۱ دسامبر ۱۹۹۹ بازگشته و مانع از آنلاین شدن یا اتصال به فروشگاه می شد.

 

  1. دو ماه قبل از معرفی The Last Of Us، آقای Neil Druckmann ایپدش که تریلر بازی در آن ذخیره شده بود را در هواپیما جا گذاشت. ایپد هرگز به او بازگردانده نشد و Naughty Dog در این فاصله زمانی منتظر لو رفتن تریلر بود.

 

  1. نقشه چند نفره Nuketown 2025 در Call of Duty: Black Ops II دارای Atari 2600 قابل بازی است. اگر در کمتر از دو دقیقه به سر تمامی مانکن ها شلیک کنید، این ویژگی فعال می شود.

 

  1. نادر ترین شخصیت Skylander با نام Tarclops شناخته می شود. این شخصیت به صورت آزمایشی طراحی و در بازی گنجانده شد. اما در نهایت لغو شد.

 

  1. Cybersquatter Anthony Bbraham قبل از Activision دامنه modernwarfare3.com را بدست آورد و آن را به وب سایت Battlefield متصل کرد. Activision برای باز پس گیری این دامنه مجبور به اقدام قانونی شد.

 

  1. اولین کنترلر دارای بازخورد لمسی PlayStation، با نام JogCon شناخته می شود. این کنترلر توسط Namco و برای Ridge Racer 4 ساخته و در این کنترلر به جای Dualshock از فرمان نسبتا بزرگی استفاده شده.
jogcon

JogCon

  1. نسخه ژاپنی Spyro نسبت به نسخه غربی آرام تر حرکت می کند. سرعت اصلی از طریق حالت ‘Director’s Cut قابل دسترسی است.

 

  1. ایده اولیه Neil Druckmann برای The Last Of Us به این صورت بود که یک پلیس در طی بحران زامبی از یک دختر محافظت می کند. در نسخه اولیه، شخصیت اصلی از Hartigan متعلق به  Sin City الهام گرفته شده بود.

 

  1. در Uncharted: Drake’s Fortune، شخصیت Drake لباس شنایی با برند Ottsel به تن کرده. در Jak & Daxter، شخصیت Daxter در واقع یک Ottsel است.

 

  1. اکثر ایده های Metal Gear Solid در واقع از Metal Gear 2: Solid Snake بر روی MSX وام گرفته شده اند. از جمله:

 

  1. هر دو بازی بر روی لبه صخره شروع شده و سپس به تانکی که بر روی بالابر قرار دارد منتقل می شود.

 

  1. در هر دو بازی Roy Campbell فرمانده Snake است.

 

  1. Master Miller در هر دو بازی توصیه های در مورد سلامتی و زندگی ارائه می دهد.

 

  1. در هر دو بازی برای بدست آوردن فرکانس Codec باید پشت جعبه را بررسی کنید.

 

  1. در هر دو بازی برای ورود به منطقه جدید باید بر روی در از مواد منفجره پلاستیکی استفاده کنید.

 

  1. در هر دو بازی Snake تا بالای پلکان مارپیچ توسط نگهبانان تعقیب می شود.

 

  1. در هر دو بازی گاهی لازم است دما را تغییر دهید.

 

  1. در هر دو بازی قبل از خوردن جیره یخ زده باید آن را گرم کنید.

 

  1. در هر دو بازی Snake بر روی فرکانس ۱۴۰.۱۵ دارای مخاطب مونث است. Holly در Metal Gear 2 و Meryl در MGS. همچنین آن ها با هم فرار کرده و توسط ارتش تعقیب می شوند.

 

  1. در هر دو بازی شخصیتی بی نام به Snake کمک می کند. در هر دو مشخص می شود که او Gray Fox است.

 

  1. در هر دو بازی یک نینجا حضور دارد. Kyle Schneider در Metal Gear 2 و Gray Fox در MGS. هر دو تصور می شده که مرده اند.

 

  1. هر دو دارای سربازانی هستند که در آسانسور کمین گرفته اند.

 

  1. در هر دو بازی دشمنی پوشیده در ربا به شما حمله می کند.

 

  1. در هر دو مبارزه با باسی وجود دارد که باید با هلی کوپتر Hind D مبارزه کنید.

 

  1. هر دو بازی دارای نبردی علیه یک Metal Gear تحت کنترل هستند. و در مبارزه آخر باید با کنترل کننده نبرد کنید.

 

  1. Call Of Duty: Black Ops توانست در پنج روز اولیه عرضه جهانی ۶۵۰ میلیون دلار فروش داشته باشد.

 

  1. صحنه آغازین مشهور قطار Uncharted 2 در ابتدا ایده ای برای Uncharted: Drake’s Fortune DLC بود.

 

  1. در TES V: Skyrim، به صورت تصادفی Draugr ایجاد می شوند در نتیجه ممکن شخصیت مونث دارای ریش باشد.

 

  1. در مقطعی Rockstar مشغول ساخت دنباله معنوی The Warriors تحت نام We Are The Mods بود. این بازی قرار بود در لندن دهه ۶۰ جریان داشته باشد.

 

  1. درایو Blu-ray در PS4 نسبت به درایو PS3 سه برابر سریعتر دیسک ها را می خواند.

 

  1. در پوستر فیلم های ساختگی در Uncharted 2 کارمندان Naughty Dog حضور دارند.

 

  1. Ellie بیشتر از هر شخصیت دیگری در The Last Of Us از کلمات نامناسب استفاده می کند. ۵۳ بار.
the last of us ellie

Ellie

  1. Riley تنها شخصیت The Last Of Us است که نام خانوادگی دارد. در Left Behind DLC مشخص شد که نام خانوادگی او Abel است. بر طبق دفترچه راهنمای ژاپنی بازی نام خانوادگی Joel احتمالا Miller است. همچنین بر روی جایزه ای که Sarah از مدرسه دریافت کرده و در اتاق خوابش قرار دارد، مشاهده می شود که حرف اول نام خانوادگی ‘M’ می باشد.

 

  1. در اوایل مراحل ساخت Assassin’s Creed III، شخصیت Connor می توانست پوست سر دشمنان را بکند. به دلیل خشونت بیش از اندازه و نمایش نادرست از قبیله Mohawk این ویژگی حذف شد.

 

  1. یکی از Easter Eggهای Final Fantasy vii تا هشت سال پس از انتشار کشف نشد. بر روی کلاه خود Jenova نوشته شده، ‘Made in Hong Kong. all rights reserved 1996 Square Enix Limited’. این مورد پس از نمایش تصویری با رزولوشن بالا در Final Fantasy Advent Children بر روی PSP کشف شد.

 

  1. در Borderlands 2 دشمنی به نام Rakkman وجود دارد که یادآور Batman است. اگر برای دومین بار بازی را انجام دهید او Rakkman Forever نام خواهد داشت.

 

  1. مرحله بدنام ‘No Russian’ در Modern Warfare 2 قرار بود براساس محلی واقعی باشد. این محل فرودگاه بین المللی Domodedovo در مسکو می باشد.

 

  1. یک باگ در Assassin’s Creed II وجود دارد که مبارزه با جارو را ممکن می کند. همچنین می توانید گلو را نیز ببرید.

 

  1. Michael Ironside در ابتدا پیشنهاد صداپیشگی Sam fisher را رد کرد، زیرا تصور می کرد شخصیتی سطحی است.

 

  1. در Ratchet & Clank 2 انتقال دهنده ای وجود دارد که تنها ۳-۴ صبح کار می کند. برای دسترسی به این ویژگی باید Insomniac ( بی خواب ) باشید. با استفاده از آن به موزه ای مملو از طرح های استفاده نشده منتقل می شوید.

 

  1. David Jaffe می گوید ایده اولیه Twisted Metal پس از گیر کردن در ترافیک به ذهنش خطور کرد.

 

  1. دریای شیطان که با نام مثلث اژدها نیز شناخته می شود، منطقه ای واقعی در ژاپن است. این منطقه در نسخه ۲۰۱۳ عنوان Tomb Raider وجود دارد. عملکرد آن شبیه به مثلث برمودا می باشد.

 

  1. در ابتدای مراحل ساخت Fallout: New Vegas می توانستید ازدواج کنید. اما به این دلیل که سازندگان اعتقاد داشتند این ویژگی چیزی به بازی اضافه نمی کند، حذف شد.

 

  1. Will Wright خالق Sims پس از سوختن خانه اش، قصد خلق عنوانی را داشت که در آن وظیفه داشتید یک خانه را از ابتدا بسازید.

 

  1. Dr Robotnik دشمن اصلی Sonic در ابتدا به عنوان یک قهرمان طراحی شد.

 

  1. اکثر نام های تیتراژ شروع Metal Gear Solid جعلی هستند زیرا تعداد زیادی از بازیگران شک داشتند که این بازی از طرف انجمن بازیگران در ایلات متحده حمایت شود.

 

  1. در حالت چند نفره Uncharted 3 بیش از ۱۳,۶۵۷,۱۱۷,۸۳۶ قتل صورت گرفته است.

 

  1. GTA V در واقع پانزدهمین GTA است.

 

  1. اولین نسخه Call of Duty با اسم رمز ‘MOH Killer’ شناخته می شد. این نام به هدف استودیو برای شکست دادن Medal of Honor اشاره دارد.

 

  1. نام و نماد Yashichi ( یک نشان شوریکن نارنجی ) Easter egg متعلق به Capcom و یک پاور آپ است که تقریبا در ۴۰ بازی استفاده شده. Yashichi در اصل یک دشمن در Vulgus، عنوانی شوتر منتشر شده در ۱۹۸۴، می باشد.

 

  1. Mark Cerny معمار PlayStation 4، نتوانست اولین PS1 Dev Kit خودش را بدست آورد اما از Sony خواست که به منظور تایید صلاحیت تیم آینده اش Crystal dynamics را ژاپنی در نظر بگیرد.

 

  1. طبق اطلاعیه های Guerrilla، تنها یکی از شخصیت های Killzone 2 به اندازه یکی از مراحل Killzone 1 چند ضلعی دارد.

 

  1. نام Spyro در ابتدا Pete بود.

 

  1. با اینکه Resident Evil 4 در اسپانیا جریان دارد، اما ساکنین با لهجه مکزیکی صحبت می کنند.

 

  1. قبرهای Plants vs zombies به Dead Parrot sketch متعلق به سریال Monty Python’s Flying Circus اشاره داشته و بر روی آن ها جملاتی مانند “مرده”، “وجود منع شده” و “مشغول استراحت” حک شده است.

 

  1. زمانی که Jack در لحظات اولیه Bioshock کیف پولش را باز می کند، می توانید بیزینس کارت Irrational را مشاهده کنید.
jack wallet

کیف پول Jack

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

آیا می دانستید…؟ | قسمت هفتم - گیمفا
آیا می دانستید…؟ | قسمت هفتم - گیمفا
آیا می دانستید…؟ | قسمت هفتم - گیمفا
آیا می دانستید…؟ | قسمت هفتم - گیمفا
آیا می دانستید…؟ | قسمت هفتم - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

آیا می دانستید…؟ | قسمت هفتم - گیمفا