صنعت بازی یا باید خلاق باشد یا “بمیرد” -دیوید کیج
“اگر در صنعت “بازیهای رایانه ای” نوآوری وجود نداشته باشد این صنعت خشک و سپس منقضی خواهد شد”,این سخنان دیوید کیج رئیس Quantic Dream است .
خالق Heavy Rain و Beyond به Game Industry گفت:
“این صنعت میمیرد اگر برای نوآوری تلاش نکند و ایده های جدید در آن شکل نگیرد و این ماجرا به کمی صحبت بیشتر -و نه لزوما بسیار جدی اما عمیق نیاز دارد.”
“این عالیست که میتوانید به هیولاها شلیک کنید و همیشه هم موفق خواهد بود,اما در همین مورد چطور است که به مردم قدرت انتخاب بدهیم؟ به آنها گزینه های متعدد بدهیم؟ و اینگونه است که مردم هرنوعی که بخواهند پیدا میکنند ,هر کس دنبال چیزهای عمیق تر باشد هم قطعا میتواند گزینه ی مورد نظرش را پیدا کند”
کیج میگوید “علاقه مند نیستم به اینکه فقط برای کریسمسشان یک نرم افراز تحویل بدهم” و “به مخاطب باهوشم بسیار احترام قائلم “.
“نگاه من به این صنعنت اینگونه نیست ,من از بازی برای بیان احساسات عمیق تری استفاده میکنم.فکر میکنم میشود اینکار را با ساختن یک فیلم یا یک مجموعه تلویزیونی انجام داد اما بازیها,ما فقط شلیک میکنیم و میپریم!چرا نباید چیز دیگری را امتحان کرد و استفاده کرد؟”
وی در ادامه داد:
“این یک مدیوم فوق العاده است.کارهایی که میتوانی با آن انجام دهی دیوانه وار است چون ارتباطی که تجربه میکنی از هر چیز دیگری متفاوت است.یک فیلم میبینی و آن خیلی مجهول و بی و حس است.یک داستان میخوانی و این داستان به تو دیکته میشود اما وقتی در بازی هستی خودت مییتوانی این داستان را تعریف کنی.خودت هستی که انتخاب میکنی چه اتفاقی باید بیفتد و این شما هستید که میتوانید داستانتان را سر و سامان بدهید بر اساس تصمیماتی که میگیرید.”
کیج در مورد آخرین بازی thatgamecompany یعنی Journey لذت بردم”
“Journey فوق العاده بود.درست است که ربطی به کاری که من میکنم نداشت اما اینبازی زیاد خود را درگیر “داستان تعریف کردن” نکرده است.Journey در مورد احساسات است.Journey در مورد “تلاش کردن چیزهای متفاوت است”.
“فکر میکنم این صنعت نیازمند بازیهای بیشتری مانند Journey است چون این یعنی تنفس هوای تازه.این کار مختص تنها این مدیوم نیست و رسانه های دیگر نیز به این هوای تازه نیازمندند.
چقدر بازی “اول شخص” در سال ساخته می شود؟
در یک سال چقدر بازی میتوانیم انجام دهیم؟
چقدر از آنها موفق خواهند بود؟
حتی از نظر بیزنس هم که نگاه کنیم باز هم فکر میکنید معنی دارد؟ فکر نمیکنم!”
بازی جدید کیج با نام Beyond : Twin Souls یک انحصاری کنسول Playstation 3 است که سال ۲۰۱۳ منتشر خواهد شد.
پر بحثترینها
- رسمی: Death Stranding Director’s Cut برای ایکس باکس عرضه شد
- گپفا ۲۴؛ امتیاز شما به نیمۀ اول نسل نهم پلی استیشن
- ادعای مدیر سابق Sweet Baby: استودیوها سراغ ما میآیند تا داستان بازیهایشان را بهبود دهیم
- مشخصات کامل سختافزار پلی استیشن ۵ پرو فاش شد
- مدیرعامل پلی استیشن: طرفداران باید انتظارات خود را کاهش دهند، PS5 Pro یک کنسول نسل بعدی نیست
- پلی استیشن ۵ پرو با قیمت نجومی وارد ایران شد
- دیجیتال فاندری: پلی استیشن ۵ پرو نمیتواند برخی بازیها را با نرخ فریم ۶۰ اجرا کند
- آیپی Death Stranding دیگر متعلق به سونی نیست
- سازنده سابق راکستار: مردم سالها از واقعگرایی GTA 6 صحبت خواهند کرد
- تماشا کنید: گیمپلی چندین بازی روی پلی استیشن ۵ پرو
نظرات
الهی شکر خودت فهمیدی که تو گیم پلی باید قدرت انتخاب بیشتری به بازیکن بدی . همین یک پیشرفت .
عجیب آدم باحالیه این دیوید کیج 😉 :-*
بله ایشونو بزرگترین بازی ساز میدونند و منم اینو قبول دارم همیشه بازی هاش دارای نوآوری هستند
بازیساز مورد علاقه ی من … :beer: :yes:
واقعا دید عالی و نوآورانه ای دارن و من دیوید کیج رو به همین خاطر دوست دارم :yes: :-*
ببخشین کجای ایشون بزرگترین بازی سازه؟!!!
بزرگترین بازی ساز آقای شیگرو میوموتو هستش! اگه نمی دونین بدونین!
ببخشید دوست عزیز ایشون نظرشونو گفتن …نیازی نیست که شما حمله کنید بهشون…
Heavy Rain هم درسته فیلم تعاملی (پذیر؟) بود اما این خودش یکی از نوآوری های کیج هست…که البته در فارنهایت رونمایی شد
من نمی دونم کیا ایشونو بزرگترین بازی ساز میدون ولی سازندگان مثلا the last of us نمی دونن . این خیلی عجیبه که این حرف های من دراوردی میزنه . نکته اینه
والا من دست بزن ندارم! بقیه منو تو سایت می زنن! 😥 😥
منظورم همون کسی بود که از خودش گفت دیوید کیج بزرگترین بازی ساز نه شما دوسته عزیز . شما که درستشو گفتید .خیلی از ps3 بازان ( عقده ای )متاسفانه منصفانه نظر نمیدن
اگه منظورتون Heavy Rain هست اون بازی نبود “فیلم تعامل پذیر” بود! 😛 😛
نه واقعا دیوید کیج می دونه باید چکار کنه و هدفش هم همیشه مشخصه :yes: