سینما+: شماره ششم - گیمفا
سینما+: شماره ششم - گیمفا
سینما+: شماره ششم - گیمفا
سینما+: شماره ششم - گیمفا

سینما+: شماره ششم

عرفان استادی
۱۵:۴۷ ۱۳۹۴/۰۴/۰۴
سینما+: شماره ششم - گیمفا

با عرض سلام خدمت تمامی گیمفایی های عزیز. همانطور که اطلاع دارید برای پوشش کامل مراسم و همایش E3 و حجم زیاد مقالات و مطالب برای دو هفته سینما+ متوقف شد اما از همین هفته و با همین مطلب این بخش ادامه پیدا می کند. بازهم مثل همیشه با جدیدترین و مهم ترین اخبار سینما، معرفی فیلم ها و سریال ها و… با ما همراه باشید. البته باید به مطلب ویژه آماده شده برای طرفداران دنیای ابرقهرمانان نیز اشاره داشت که از هفته بعدی منتشر می شود…

معرفی فیلم (عرفان استادی)

2015 fantastic 4 movie poster wallpaper

شگفت انگیزان – Fantastic Four

چهار شگفت انگیز این بار با طعمی متفاوت به سراغ دشمنان همیشگی خود می روند. Fantastic Four به عنوان یک ریبوت و سومین فیلم فرنچایز بر اساس کامیک های مارول با همین نام ساخته شده است. داستان کلی آن به شرح زیر است:

وقتی چهار انسان به دنیایی دیگر می روند، که حالت فیزیکی آن ها را تغییر می دهد و با قابلیت های جدید همراه می سازد، باید یاد بگیرند که این قدرت های جدید را تحت کنترل خود در آورده و به عنوان تیم با یکدیگر همکاری کنند تا زمین را از دشمنی آشنا نجات دهند.

این دشمن آشنا کیست؟ دکتر دوم پلید! بازیگرانی که به عنوان چهار شگفت انگیز ایفای نقش می کنند مایلز تلر، مایکل بی. جوردن، کیت مارا و جیمی بل هستند. این اثر توسط Josh Tank کارگردانی شده و توسط ۲۰th Fox Century منتشر می شود. در هفتم اوت امسال منتظر این فیلم باشید.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

جدیدترین اخبار (محمد حسین صفری)

– اولین تصاویر از The Martian ریدلی اسکات منتشر شد

7666

ریدلی اسکات بعد از تجربهٔ ناموفق فیلم پرهزینه هجرت: خدایان و پادشاهان، حال به سراغ یک فیلم علمی تخیلی به نام The Martian یا مریخی رفته است. فیلمی که در آن نه تام هنکسی وجود دارد که در یک جزیره دورافتاده حبس شده باشد نه جیمز فرانکویی که دستش زیر سنگی گیر کرده باشد. این بار این مت دیمون است که در سیاره مریخ و هزاران مایل دورتر از زمین، برای بقا تلاش می‌کند. فیلم‌نامه توسط درو گودارد بر اساس رمانی از اندی ویر نوشته‌شده است و داستان فضانوردی بانام مستعار Watney را روایت می‌کند که پس از شکست در یک مأموریت در مریخ، موفق به خروج از آن نشده و حال باید برای بقا در این سیاره مبارزه کند. مت دیمون که چندی پیش تجربهٔ حضور در فیلم تأثیرگذار کریستوفر نولان یعنی در میان ستارگان را داشت، این بار نیز با هم‌بازی خود در آن فیلم یعنی جسیکا چاستین، به ایفای نقش می‌پردازد. چاستین در فیلم نقش Melissa Lewis، فرمانده گروه اکتشافی به مریخ را ایفا می‌کند و در این گروه کاراکترهای دیگری با بازی کیت مارا، سباستین استن و مایکل پنا نیز حضور دارند. در روی زمین نیز کاراکترهایی با بازی جف دانلیز، چوئل اجیفور و شان بن ایفای نقش می‌کنند. مریخی در ۲۵ نوامبر ۲۰۱۵ اکران می‌شود. اولین تصاویر این فیلم:

777  88  888

– اولین تصویر رسمی از فیلم Assassin’s Creed منتشر شد

999

مدت‌ها است که طرفداران سری بازی‌های رایانه‌ای Assassin’s Creed به دنبال دیدن یک فیلم سینمایی از این عنوان هستند. از مدت‌ها پیش یوبی سافت، ناشر و سازندهٔ بازی، اعلام کرده بود که قصد ساخت فیلمی از این سری را دارد اما همواره این کار به تعویق می‌افتاد تا در نهایت با انتخاب بازیگر اصلی فیلم یعنی مایکل فاسبندر به همراه بازیگر اسکار گرفته یعنی ماریون کوتیارد، کار ساخت این فیلم رسماً آغاز شود. جالب است که فاسبندر و کوتیارد در فیلمی دیگر به نام مکبث که بر اساس نمایشنامه مشهور شکسپیر ساخته‌شده است نیز خوش درخشیده‌اند و به نظر می‌رسد که زوج این دو برای این فیلم نیز مفید باشد. فیلم‌برداری این فیلم قرار است از ماه سپتامبر آغاز شود ولی یوبی سافت با تأسیس شعبهٔ فیلم خود، روند پیش‌تولید فیلم را آغاز کرده است تا به‌سرعت آن را برای اکران آماده کند. بااین‌حال یوبی سافت اولین پوستر تبلیغاتی فیلم را برای E3 2015 منتشر کرده است و نوید داده که یک تیزر کوتاه از فیلم در این فستیوال منتشر کند. AC در تاریخ ۲۱ دسامبر عرضه می شود.

– بتمن در Suicide Squad حضور خواهد داشت!

1111

در حالی اکثر خبرهای اخیر از فیلم جدید DC یعنی Suicide Squad یا جوخهٔ انتحار مربوط به نقش‌آفرینی جرد لتو در نقش جوکر بود حضور ناگهانی بن افلک و بتمن در پشت‌صحنهٔ این فیلم همه را شوکه کرد. این فیلم که به‌طور عادی دارای تعداد زیادی شخصیت است، حال بتمن را نیز در میان شخصیت‌های خود می‌بیند. چگونگی حضور بتمن در این فیلم همچنان نامشخص است ولی احتمالاً حضور او است که باعث می‌شود این فیلم به محصول دیگر این کمپانی یعنی Batman V Superman: Dawn Of Justice متصل شود و پیش‌زمینه فیلم لیگ عدالت شکل بگیرد. این تصاویر حضور او را تایید می کنند:

3333  2222  4444

– جولیا استایلز به بورن ۵ پیوست

9900

 

پس از سه‌گانهٔ موفق و جذاب بورن که با بازی مت دیمون ساخته‌شده بود، سال ۲۰۱۳ قسمت جدیدی از این سری فیلم‌ها عرضه شد که نه اثری از دیمون در آن بود و نه حتی خود شخصیت جیسون بورن بلکه شخصیت جدیدی با نام آرون کراس با بازی جرمی رنر، داستان فیلم را پیش می‌برد و تنها نام فیلم بود که آن را به سه‌گانهٔ قبلی مربوط می‌کرد. بخاطر همین عملکرد ضعیف و فروش پایان فیلم، کمپانی یونیورسال تصمیم گرفت تا بار دیگر مت دیمون و پل گرین گراس را به این فیلم بازگرداند. قسمت پنجم این سری که هنوز اسمی ندارد قرار است بار دیگر توسط گرین گراس کارگردانی شود و دیمون نیز نقش بورن را ایفا کند. به‌تازگی اعلام‌شده جولیا استایلز که در سه‌گانهٔ قبلی نیز نقش یکی از مأموران سیا با نام نیکی پارسون را ایفا می‌کرد به فیلم اضافه‌شده است. وی تنها کسی بود که در پایان فیلم اولتیماتوم بورن می‌دانست که جیسون بورن هنوز کشته نشده است. دیمون در حال حاضر در مراحل پایانی فیلم‌برداری فیلم جدید ریدلی اسکات یعنی مریخی حضور دارد و بلافاصله پس از اتمام این کار جلوی دوربین گرین گراس قرار خواهد گرفت. این فیلم برای اکران در ۲۹ جولای ۲۰۱۶ برنامه‌ریزی‌شده است و هنوز هیچ اطلاعاتی از نام و داستان فیلم در اختیار نیست.

– مارول رسما اعلام کرد : تام هالند مرد عنکبوتی جدید سینما است

777

 

در حالی که از مدت ها پیش گمانه زنی های برای انتخاب بازیگر جدید نقش مرد عنکبوتی مطرح و گزینه های متعددی هم برای این نقش در نظر گرفته شده بود، سرانجام مارول و سونی رسما اعلام کردند که تام هالند مرد عنکبوتی جدید سینما خواهد بود. این در حالی است که چندی پیش بسیاری از نشریه های معتبر هالیوودی خبر از توافق مارول با آسا باترفیلد برای نقش مرد عنکبوتی داده بودند ولی به نظر می رسد که این شرکت همه را فریب داده است و یک بازیگر دیگر برای این نقش را انتخاب کرده است. هالند که برای بازی در فیلم غیر ممکن به شهرت رسیده است، از چندی پیش در شهر آتالانتا که محل فیلم برداری فیلم کاپیتان آمریکا : جنگ داخلی است، به سر می برد و شایعه شده بود که وی به عنوان مردعنکبوتی جدید انتخاب شده است. در کنار انتخاب بازیگر جدید این نقش، کارگردان فیلم بعدی این شخصیت که قرار است این بار توسط مارول توسعه داده شود نیز انتخاب شده. جان واتس که اوایل سال جاری میلادی فیلم کمدی ماشین پلیس را کارگردانی کرده بود، به عنوان کارگردان فیلم آینده ی مرد عنکبوتی انتخاب شده است. کوین فایگی، مغز متفکر بخش سینمایی مارول، شخصا جان واتس را برای کارگردانی این فیلم انتخاب و اعلام کرده که علاقه ی خاصی به تفکرات وی برای ساخت فیلم مرد عنکبوتی دارد. بر اساس شایعات، مرد عنکبوتی جدید سینما با بازی تام هالند قرار است تنها یک حضور افتخاری و کوتاه در فیلم جنگ داخلی داشته باشد و هدف مارول تنها معرفی مرد عنکبوتی جدیدی است که قرار است خود بر روی آن کار کند.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

باکس آفیس (محمد حسین صفری)

6 23 2015 11 49 05 pm

تمام دنیا پارک ژوراسیک شد!

بلک باستر عظیم کمپانی یونیورسال یعنی Jurassic World یا دنیای ژوراسیک موفق شد برای دومین هفتهٔ پیاپی به صدرنشینی خود ادامه دهد. این عنوان که هفتهٔ گذشته موفق شد با فروش ۲۰۸ میلیون دلاری به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ در اولین هفتهٔ اکران بدل شود و قسمت اول انتقام جویان را کنار بزند حال در پی آن است که به پرفروش‌ترین فیلم سال بدل شود. در حالی که همگان بر این عقیده بودند مه امسال انتقام جویان: عصر آلتران رکوردهای فروش را خواهد شکست ولی دنیا ژوراسیک که بعد از ۲۲ سال بار دیگر داستان ژوراسیک را روایت می‌کرد، توانست به این مهم دست یابد. این فیلم در هفته ی اول خود در جهان فروشی برابر با نیم میلیارد دلار داشت و بسیاری پیش‌بینی می‌کنند که به‌راحتی به فروش ۱ میلیارد دلاری دست خواهد یافت. کریس پرات، ستارهٔ جوان فیلم نگهبانان کهکشان، نقش اصلی این فیلم را بازی می‌کند و استیون اسپلیبرگ که خود خالق این فیلم محسوب می‌شود و تهیه‌کنندهٔ این عنوان نیز به شمار می‌رود، وی را برای نقش اصلی فیلم انتخاب کرده است. این فیلم در هفتهٔ اخیر توانست فروش ۱۰۲ میلیون دلاری داشته باشد و فروش کلی خود در آمریکای شمالی را به مرز ۴۰۰ میلیون دلار برساند و این در حالی است که بودجهٔ ساخت فیلم تنها ۱۹۰ میلیون دلار بوده است و کمپانی یونیورسال بار دیگر با یک فیلم دیگر توانسته به سود هنگفتی دست یابد. این کمپانی که دیگر فیلم پرفروش سال یعنی سریع و خشن ۷ را نیز اکران کرده بود، در حال حاضر بیشترین سود را در میان کمپانی‌های فیلم‌سازی نظیر برادران وارنر و دیزنی داشته است. این کمپانی دنیا ژوراسیک را در ۱۳۵۵۱ سالن سینما در سراسر جهان اکران کرده است که بزرگ‌ترین اکران تاریخ به شمار می‌رود و شاید همین امر به فروش عالی فیلم کمک کرده است. پویانمایی جدید و مشترک دیزنی و پیکسار یعنی Inside Out نیز این هفته اکران خود را آغاز کرد و فروش قابل‌توجهی داشت. این پویانمایی با فروش ۹۱ میلیون دلاری و تنها چندین میلیون دلار کمتر نسبت به دنیا ژوراسیک در رتبهٔ دوم قرار گرفت. این پویانمایی که از همین حالا شانس اصلی اسکار ۲۰۱۶ محسوب می‌شود را Pete Docter که کارگردانی پویانمایی‌هایی چون کارخانه هیولا، بالا و داستان اسباب‌بازی را بر عهده داشته، انجام داده است. داستان این پویانمایی دربارهٔ پنج حس آدم شامل عصبانیت، ناراحتی، شادی، ترس و نفرت است که تجربه‌های جدیدی را کسب می‌کنند.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

معرفی فیلم (محمد حسین صفری)

999999999999

Kung Fu Panda 3

یکی از پویانمایی‌های محبوب کمپانی دریم ورکس که چند سالی است برای این شرکت سودآوری زیادی رقم‌زده است، پویانمایی Kung Fu Panda یا همان پاندای کونگ‌فو کار است که تاکنون دو نسخه از آن اکران شده و قرار است قسمت جدید نیز در ۲۹ ژانویه ۲۰۱۶ عرضه شود. در این قسمت گویا پو سرانجام پدرش را می‌یابد و وارد اجتماع پانداها می‌شود. علاوه بر صداپیشه‌های مشهور شخصیت‌های اصلی یعنی جک بلک (پو)، آنجلینا جولی (ببری)، داستین هافمن (شیفو)، سث روگن (مانتیس)، لوسی لئو (افعی)، دیوید کراس (لک لک) و جکی چان (میمون) این بار یک ستارهٔ دیگر نیز به این تیم اضافه‌شده است و آن برایان کرانستون، بازیگر سریال برکینگ بد است که قرار است به‌جای شخصیت لی، پدر پو، صحبت کند. همچنین یک پاندای مؤنث با نام می می نیز به داستان اضافه‌شده است که ربل ویلسون صداپیشگی او را بر عهده دارد و قرار است با پو ازدواج کند. این پویانمایی را همانند قسمت پیشین، جنیفر یو نلسون کارگردانی می‌کند و قرار است در ۲۹ ژانویه ۲۰۱۶ اکران شود. در اینجا می توانید اولین تیزر منتشر شده از این انیمیشن را دانلود و مشاهده نمایید:

[jwplayer mediaid=”236934″]

دانلود تریلر با کیفیت ۱۰۸۰p

دانلود تریلر با کیفیت ۷۲۰p

دانلود تریلر با کیفیت ۴۸۰p

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

در وصف ماندگارترین های سینما (عرفان استادی)

998754

سر کریستوفر لی

کریستوفر لی قطعا از بزرگ ترین بازیگران سینما بود. همه ما او را با بازی در نقش هایی چون کنت دراکولا در فیلم Dracula (سال ۱۹۵۸)، سه گانه The Lord of the Rings (سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۳) و شخصیت منفی فیلم های James Bond می شناسیم اما دامنه هنرمندی های وی بسیار فراتر از این حرف هاست. تا سن ۹۳ سالگی در بیش از ۲۰۰ فیلم ایفای نقش کرد و با صدای جذابش زیباترین داستان های صوتی را شنیدیم. حتی با خواندن و مشاهده مصاحبه هایش می توان فهمید که یک متفکر بود و حال مرگ وی همه ما را ناراحت و صنعت سینما را سیاه پوش کرده است. سر کریستوفر لی با تمامی نقش هایش در یاد ها خواهد ماند و “جاودانه” خواهد شد. او در ۷ ژوئن ۲۰۱۵ بخاطر ایست قلبی از دنیا رفت و چندی قبل تر هم برای مشکلات تنفسی در بیمارستان بستری شده بود. همسرش تا چهار روز این خبر را از رسانه ها و جهان مخفی نگه داشت تا تمامی دوستان و خانواده از مرگ وی مطلع شوند. بازیگران و فعالان زیادی در صنعت و حتی خارج از آن در وصف وی صحبت های زیادی کرده و کار او را ستوده اند. یاد و خاطرش همیشه در قلب ما خواهد بود.

james horner26

جیمز هورنر 

این هنرمند بزرگ نیاز به معرفی ندارد و در طی سال ها با آهنگ ها و موسقی های زیبایش همگان را متحیر کرده است. ساخت موسیقی فیلم هایی چون Avatar, Titanic, Troy و Braveheart را بر عهده داشت و آثاری خلق نمود که همچنان در ذهن ها حضور دارد و زمزمه می شود. او ۱۰ بار نامزد دریافت جایزه اسکار شد (و دو بار هم جایزه را دریافت نمود) و در مراسم گلدن گلوب نیز شناخته شده بود. آقای هورنر قصد کار کردن بر روی موسیقی آواتار بعدی را داشت که مرگ این فرصت را از وی گرفت و همگان را باری دیگر و با فاصله ای بسیار کم اندوهگین و عزادار کرد. وی در ۲۲ ژوئن درحالی که با هواپیمای شخصی خود پرواز می کرد، سقوط کرد و دنیای فانی را وداع گفت. یاد او همیشه در خاطر ما خواهد بود.

——-

نویسندگان: محمد حسین صفری، عرفان استادی، محمد حسین جعفریان

با تشکر از دانیال شیخی

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

سینما+: شماره ششم - گیمفا
سینما+: شماره ششم - گیمفا
سینما+: شماره ششم - گیمفا
سینما+: شماره ششم - گیمفا
سینما+: شماره ششم - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

سینما+: شماره ششم - گیمفا
سینما+: شماره ششم - گیمفا