گزارشی با عوامل بازی  Rome II - گیمفا
گزارشی با عوامل بازی  Rome II - گیمفا
گزارشی با عوامل بازی  Rome II - گیمفا
گزارشی با عوامل بازی  Rome II - گیمفا

گزارشی با عوامل بازی Rome II

رسول خردمندی
۱۲:۲۰ ۱۳۹۱/۰۴/۱۶
گزارشی با عوامل بازی  Rome II - گیمفا

بازی Rome2 بزرگترین بازی Total war تا امروز خواهد بود. بودجه بازی ۴۰ % بیشتر از عناوین قبلی  و همچنین تعداد افراد مشغول بر روی این بازی دوبرابر قبل خواهد بود. بعد از دیدن دموی فوق العاده از این بازی ، گزارشگر خبری با طراح اول این بازی یعنی  آقای جیمز راسل  درباره نقشه های پیش رو این استودیو شروع به حرف زدن کرد.

 

چرا تصمیم گرفتید بازی را به رم بازگردانید؟

    • این مورد را همه خواستار آن بودند.  خیلی جذاب است که طبیعت رم را احضار کنیم و  نشان دهیم سپاه رومیان در آن دوران چگونه بوده است. دنیای باستان در ذهنیت عموم فضایی را اشغال کرده است.  در تاریخ بشری ، در روم ساختمان های سلطنتی در ذهنیت عموم نقش بسته است. با توجه به Shogun2 یاد بیشتر بر تمرکز و  مهار را یادگرفتیم و میخواهیم که این ویژگی ها را در بازی نهادینه کنیم. و حالا ما آماده ایم که از درس هایی که از بازی های قبلی با مشاهده به دست اوردیم را عملی کنیم.   Rome2 یک دنیای بسیار بزرگی دارا است و  همین  دنیا باعث جذابیت می شود. در بازی شوگان ما بر روی یک فرهنگ کار می کردیم ولی در اینجا ما با بربریان از جنگل های شمالی ،  قلمرو سلطنتی بیگانه غرب در بیابان سر کار داریم. ما تنوع وسیعی از فرهنگ ها را در موتور پایه جدید بازی Total War در نسل بعدی خواهیم نشان داد.

جنگ های زمینی و دریایی قبلا جداگانه انجام می شد ولی الان در یک جنگ میتوان جفتشان را انجام داد. چه نوع تاکتیک جنگی برای این قضیه در نظر دارید؟

  • در نقشه بخش داستانی ،  مرزهای بین ارتش های زمینی و دریایی را می شکانیم. این یعنی دریانوردها می توانند منطقه ایی را با انتقال  بین خشکی و دریا تصرف کنند. جنگ های کارتاژی را می توان از جنگ های مدیترانه ایی دریایی نام برد.  به عبارتی دیگر برای ساخت یک عمارت بر روی زمین ، شما باید از راه دریایی هم امنیت خود را تامین کنید. تمام قدرت های برتر دوران عمارتشان در اطراف شهرهای خلیجی ساخته شده بود. در نقشه جنگ ، کاملا حس مقیاس به شما دست می دهد. همچنین ما کشتی های جنگی متعدد برای هر نیروی دریایی می سازیم. قبل از این همیشه یک کشتی وجود داشت. اما دنیای جنگ های باستانی با ۸ کشتی نبود بلکه به مراتب تعداد کشتی ها بیشتر بوده است.  با این حال شما با تعداد کمتری در بازی رو به رو خواهید بود. ار لحاظ طراحی ساختارها شما می توانید ساحل های آسیب پذیری با نقاط دفاعی ببینید. مدافعان دیگر می توانند بیرون بیایند و نیازی نیست پشت دیوارها بشینند چون نیروهای مهاجم زمانی آسیب پذیر خواهند بود که از کشتی پیاده شوند. از لحاظ تاکتیکی  کارهای زیادی می توان در این زمینه انجام داد.  به نظر می رسد که نیروهای دریایی بیشتر تحرک دارند و می توانند به ساحل نقطه ی دیگر ساحل حرکت کنند و در کل دریانوردها نسبت به پیاده نظام سریعتر حرکت می کنند. شما میتوانید شهرها را به وسیله توپخانه های کشتی های مهاجم بمباران کنیید.

ما هنوز در حال آزمایش کردن و ساختار جدید در بازی پیاده کردن هستیم.  اکنون نقاط تصرف چندگانه شده است. این یعنی یک بازی موش و گربه در شهرها اتفاق میفتد. بدون نقاط تصرف چندگانه ، وقتی دیوارها تخریب شود مدافع به سمت منطقه امن فرار کرده و دفاع می کند.  اما در این بازی ما گیم پلی پویا و داینامیک در شهرها داریم که بازی را به شدت سرگرم کننده می کند.

با این مقیاس حماسی ، ما چگونه می توانیم نیروهای خود را کنترل کنیم؟

    • ما قصد داریم که به راه های مختلف این مقیاس ها را انجام دهیم. بحث سر نیروهای بیشتر نیست.  بحث اصلی بر سر این است که جنگ بین زمین و دریا با هم ترکیب  شده است. بحث سر بزرگتر شدن محیط شهرها و همجنین تعداد بیشتر کشتی ها در یک یونیت است.  میدان های جنگ جذابتر به نظر می رسد.  بحث واقعا سر بیشتر شدن تعداد نیرو در صفحه نیست. ما سعی نداریم که بازی را طوری بسازیم که مدیریتش برای بازیباز سخت تر شود.  میخواهیم که حس مقیاس را بدون ساختن مافوق قابل شناخت برای بازیباز ایجاد کنیم.  نقشه تاکتیکی به عنوان کمک کننده است. ما کنترل هوش مصنوعی را به عهده میگیریم پس شما کافی است که نیروهایی برای کنترل هوش مصنوعی بسازید!  به آنها بگویید که از یک منطقه دفاع کنند یا راه بیفتند یا حمله کنند. ما این قصد را نداریم که با دادن نیروهای زیاد در بازی ، توان کنترل و مدیریتشان را نداشته باشید. در نقشه بخش داستانی ما واقعا سعی در  ارتقا دادن هوش مصنوعی هستیم. نقشه ها قرار است که از بازی شوگان ۲ بزرگتر باشند. ما به سمت شرقی تر از رم خواهیم رفت. در درجات بالاتر به بازیباز ، ابزاری برای تفکر برای پیشبرد بازی می دهیم. قبل از کنترل نیروهای شخصی در بازی Rome2 ما میخواهیم که بر روی ارتش ها تمرکز کنید. امپراطور رومیان به این فکر نیست که کماندار تربیت کند بلکه به فکر تهیه سپاه دهم است و سپاه هشتم توسط سپاه دهم در مواقع خطر حمایت می شود. بنابراین ما به دنبال مکانیسم های متنوعی برای حمایت کردن هستیم. ما همچنین سیستمی به نام میراث سپاه(Legion Legacy) بنا کردیم که به بازیباز این اختیار را می دهد که با استفاده از هر نیرو آنها را در صحنه  جنگ مشاهده کنیم.  در این نوع سیستم ، سپاه ، کاراکتر خودش را پیش می برد. این یعنی که درست است این نوع سپاه کمتر دیده می شود ولی جنگ های مهم و درخشان تری انجام می شود.  همچنین سیستم جدید دیگر در بخش داستانی را می توان به سیستم ایالتی (Province) اشاره کرد. بنابراین با اینکه صدها سپاه در بازی  وجود دارد ، این سپاه ها می توانند به گروه های کوچکتر تقسیم شوند.  بنابراین شما نیازی به مدیریت کل نیروهایتان ندارید.  با اینکار بازی ساده تر شده و روند بازی عمیق تر خواهد شد. شما انتخاب های جالبی پیش رو دارید ولی این اتفاقات به کررات رخ نمی دهند.

شما می توانید بر روی سربازان شخصی زوم کنید و جنگ را از چشمانش نظاره گر باشید. شما چه چیزی در اضافه شدن تجربه در این حالت دیده اید؟

    • نکته ویژه ایی که در Total Wars وجود دارد این است که همیشه بر میدان جنگ اتفاقات زیادی در جریان است. هر یونیتی که می بینید اتفاقی رخ می دهد. اگرچه اکثر یونیت ها در حال مبارزه یا حرکت به سمت مکانی هستند. پس ما می خواستیم که رابط احساسی عمیقتری بین آنها ایجاد کنیم. مثلا اگر سربازی با تیر و کمان مورد اضابت قرار گیرد ، هم تیمی هایش اطراف را نگاه می کنند و واکنش از خودشان نشان می دهند.  یا اگر فردی زخمی شود ، دوستش شاید به او کمک کند. ما در کل خواستیم که انسان گونه تر رفتار کنند. وقتی به دوربین یونیت ها وارد شوید ، شاهد فریادهای سپهرسالارها و موارد دیگر خواهید بود.  این قضیه خیلی مهم است که در این مقیاس ریز این همه جزئیات می بینید! ولی این فقط صرفا جنبه زیبایی ندارد. میخواستیم مطمئن شویم که بازیباز میتواند کارهایی انجام دهد. در غیراینصورت کاری بیهوده بود.  میخواهیم که بازیباز با توجه به هر قسمت از بازی چیزی کشف کند. میخواهیم که کنترل ارتش زیر دستتان واقعی به نظر برسد و حس تاریکتری نسبت به جنگ به بازیباز دست دهد.  جنگ این بازی همانند فیلم نجات سرباز برایان خواهد بود. یک احساس انسان دوستانه به شما دست می دهد اگر بر روی یونیت ها زوم کنید و ببینید که ده هزار نیرو در آن سوی میدان نبرد در حال تلف شدن هستند.

چه نوع زمین های جدیدی در بازی ما رو به رو خواهیم بود؟ نقشه های بزرگتر؟

  • شهرهای بزرگی در بازی وجود دارد و علاوه بر آن روستاهای بربریان کوچکتر نیز در بازی به وفور دیده می شود. هر فرهنگ دید و احساسات خود را دارا است. شما شاهد جنگل ها ، مزرعه ها ، کوه ها ، زیستگاه ها و مناطق جذاب تر دیگر هستید.  ما می خواهیم که زمینه هایی زیباتر از قبل در بازی ایجاد کنیم. همچنین قصد بر این است که تعداد نقشه های بخش داستانی به مراتب بیشتر از قبل باشد. یکی از اهداف بر این است که حملات کمینی ، دفاعی و همچنین نبردهای دریایی در بازی بیشتر شود. در کل ایده های جدیدی در بازی قرار است انجام شود.

درباره موتورپایه جدید بازی چه چیزی می توانید بگویید؟

  • سیستم روشنایی به کل عوض شده است. همچنین بخش های جدیدی به موتورپایه اضافه شده است.  این بخش های اضافه شده در اجرای بهتر سایه ها و نورپردازی کمک می کند.  در کل موتورپایه یک ارتقای اساسی پیدا کرده است ولی هنوز کامل نشده است. ما اکنون بر روی قسمت های تخریب ، انیمیشن های جدید ، مبارزات بهتر کار می کنیم. در بازی شوگان شما شاهد پاره شدن مردم بودید ولی در این نسخه کاملا فرد تکه پاره خواهد شد.  ما سخت مشغول رندر کردن نقشه های داستانی با استفاده از موتورپایه جنگ هستیم.  این حرکت بزرگی در راستای نقشه های قسمت داستانی است. هدف جنگ ها در این است که از دید شما ، این یک جنگ طبیعی باشد. این هدف خیلی بزرگی است ولی میتوان به آن دسترسی پیدا کرد. میخواهیم که با زوم کردن بر روی صحنه های نبرد این حس را درک کنید. اما ما بر روی ماشین هایی به نسبت ضعیف تر از ماشین های جدید کار می کنیم. می خواهیم که بازی Rome2 برای افرادی هم  که با سیستم های ضعیف تر  سر و کار دارند  به راحتی اجرا شود. البته این مورد را تضمین نمی کنیم ولی یکی از اهدافی است که بر روی آن کار خواهیم کرد.

مترجم:  R.R.kheradmandi

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

گزارشی با عوامل بازی  Rome II - گیمفا
گزارشی با عوامل بازی  Rome II - گیمفا
گزارشی با عوامل بازی  Rome II - گیمفا
گزارشی با عوامل بازی  Rome II - گیمفا
گزارشی با عوامل بازی  Rome II - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

گزارشی با عوامل بازی  Rome II - گیمفا