دستیابی به رزولوشن 1080p در Xbox One سخت است اما با بهینه سازی ممکن می شود
بیشتر از دو سال است که از معرفی Xbox One و PS۴ میگذرد و تا امروز مشکلات توسعه دهندگان در مورد عرضه یک بازی با رزولوشن ۱۰۸۰p به پایان نرسیده است که این مشکلات در خصوص Xbox One جدی تر میباشد اما Michal Stepien، مدیر عامل استودیو Jujubee Games که بر روی یک بازی در سبک ماجراجویی کار میکند، توضیح داد که با بهینه سازی دستیابی به رزولوشن ۱۰۸۰p ممکن است. با ما همراه باشید
وی در این مورد توضیح داد:
این کار سختی است، اما با بهینه سازی انجام شدنی است. کامپیوترهای شخصی مشکل اصلی ما در این زمینه نیستند، زیرا شما همیشه میتوانید یک GTX ۹۸۰ را بر روی آن سوار کنید از تجربه برترین عناوین با گرافیک خوب لذت ببرید و در مورد KURSK نیز باید بگویم که قصد داریم به یک گرافیک بالا و مناسب با استفاده از یک سخت افزار مقرون به صرفه برسیم.
وی افزود:
اکثر عناوین در موقعیت های مختلف نشان دادهاند که قدرت سخت افزاری PS۴ کمی بیشتر از Xbox One میباشد اما من معتقدم که اگر مدت زمان بیشتری را بر روی بهینه سازی همه چیز بگذاریم، میتوانیم به سطحی برابر و یا تقریباً برابر از گرافیک در Xbox One در مقایسه با PS۴ برسیم. اما نکته مهم اینجاست که فرآیند بهینه سازی وقت بسیار زیادی میگیرد و به همین دلیل است که گفتم باید زمان بیشتری را برای کار بر روی این قضیه بگذاریم. بهینه سازی در کنسولها بسیار مهم میباشد، زیرا همانطور که می دانید گیمران نمیتوانند به کنسول خود رم اضافه کنند!
Michal Stepien توضیح داد که هدف Jujubee Games، تلاش برای دستیابی به رزولوشن ۱۰۸۰p در هردو پلتفرم میباشد:
ما تمام تلاش خودمان را خواهیم کرد تا بهترین تجربه ممکن را برای کاربران به ارمغان بیاوریم و تمام چیزی که من می گویم این است که هدف ما پشتیبانی از رزولوشن ۱۰۸۰p بر روی هر دو کنسول میباشد، اما باید ببینیم که در آینده چه اتفاقاتی خواهد افتاد.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
نظرات
معماری ایکس خیلی پیچیدست
شبیه ps3 نسل قبله
داداش اتفاقا سخت افزار وان پیچیده نیست و شبیه پی سی هست
ولی چون ضعیف تر نسبت به پی اس فور هست باید بهینه تر بشه
نخیر اتفاقا هم ضعیف تره هم پیچیده تر از PS4 هست به دلیل Esram
بله پیچیده هست ولی نسبت به ps3 ساده تره
گفتم پیچیده تر از PS4 هست صحبتی از PS3 نکردم!
دوستان ببخشید جواب زدم وبی ربطه
یه سوال ایا میشه ps4 رو با تبدیل به مانیتور ۲۰وصل کرد مانیتورم مال دو سال پیشه
حالا خواستم ببینم مشکلی برام پیش نمیاد
ببخشید بخاطر نظر بی ربطم از وب سایت گیم ها تقاضا دارم اگه میشه حذفش کنه
چون مجبور بودم سوال کردم
😐 😐 😐 😐
اصلا اگه اسم ps3 رو نمیوردی وسط خیلی بهتر میشد
خب اصلا به اندازه تری پیچیده نیست
و ضعیف بودنم یکی از دلایلشه
دوستانی که منفی دادن، یادتون نمیاد که همیشه بازی ها با ایکس باکس نقد میشدن و همیشه مولتی پلتفرم هارو بهتر اجرا میکرد. البته اون ps3 کجا این ایکس باکس کجا. چرا؟! چون نسل قبل کارتی که در ps3 استفاده شده بود ماله انویدیا بود و amd در برابر nvidia مثل بچه ای که تازه داره راه رفتن یاد میگیره در مقابل اوسین بولت هست.
تازه ویچر دو به خاطر سخت افزار پیچیده روی ps3 منتشر نشد
پیچیده هست ولی نه در حد PS3 منفی ها به خاطر این بوده احتمالا 😀
داداش پی اس تری خیلی قویتر بود و پیچیده تر بود
که وضیعتش اون بود
ولی قضیه این دو خیلی فرق داره
وان هم ضعیف تره و هم پیچیده تره
ویچر دو هم اتفاقا اجرا میشد
ولی سازندگان تنبلی کردن
اگر پی اس تری به رم محدود نبود شاید سونی به کنسول نسل هشتی نیاز نداشت
چون سی پی یوش حتی از فور هم قویتره
من که مثبت دادم
ps3 فقط پردازنده قوی تر داشت ولی رم و گرافیکش پایینتر بود
میتونم بپرسم چرا گرافیکش ضعیفتر بود؟
گرافیک پی اس تری nvidia بود
اگه ps4 هم از cpu نسل جدید ibm استفاده میکرد الان قدرتش دوبرابر الانش بود ولی خوب چون معماریش پیچیده بود رفت سمت amd
حرف شما کاملا درسته
البته شاید هزینش هم بیشتر میشد
امیر جان اصلا درست نیست که یک گرافیک نسل قبل با ۲۵۶ مگابایت حافظه رو با یک گرافیک نسل ۸ رو با ۸ گیگ حافظه gddr مقایسه کنید و به خاطر اینکه انویدیا هست اون رو قوی تر بدونید! صد درصد تراشه ps3 قوی تر نبود ولی اگر تراشه نسل جدید رو انویدیامیساخت از الان قوی ار بود
داداش من در مقایسه با ۳۶۰گفتم نه پی اس فور
خب معلومه پی اس فور بهتره تو گرافیک
آها معذرت میخوام من منظور شما رو درست نگرفتم
اگر از اون نظر میگید حرف شما درسته توانایی گرافیک ps3 در نسل قبل بیشتر بود کنسول های این نسل متاسفانه خیلی ضعیف هستند که خیلی از کنسول فن ها نمیخوان قبول کنند و سازنده ها در این نسل معماری رو فدای کیفیت کردن که از اون موقع انویدیا با کنسول ها لج کرده
نه داداش سازندگان ویچر دو گفتن که ps3 خیلی پیچیدست و واقعا حوصله ی اینکه هزاران کد هم بنویسین هم نبود. تاخیر هم نمیخواستن بزنن
علیرضا جان شما که حرف منو تکرار کردی
شما گفتی قابل اجرا نبود ولی من گفتم به خاطر تنبلی بود که نخوان کد بزنن
داداش میدونی چند ماه طول میکشید؟!
تازه سودش هم خیلی زیاد نمیشد
نسل قبل بیشتر فروش بازی ها رو ایکس باکس بود
مهم اینه که قابل اجرا بود
بعد از ۱ سال میشد…..
داداش دیگه xone از ps3 دیگه ضعیف تر نیست
داداش من هرکدومو نسبت به رقیبشون گفتم مگرنه وان از تری بهتره
واسه اولین بار بهت مثبت دادم
معلومه ps گرفتی تازه راه افتادی
داداش من همونم
ولی طرفدارم واقعیتم
یعنی چی ps3 سی پی یوش از ps4 قویتره ? تو رو خدا یکم عقل هم چاشنیه حرفاتونم بکنید بعد ۷ سال قدرت کنسول ها از هر لحاظ بیشتر شده قبول دارم ps3 نسبت به ps4 در زمان خودش قویتر بود و یادمه به عنوان سوپر کامپیوتر میشناختنش اما الان دیگه هیچ حرفی در برابر نسل ۸ ندارن
شما بهتره اطلاعاتتونو بالا ببرید
چند وقت پیش یوبی سافت تست انجام داد که خبرش تو گیمفا هم بود
که پی اس تری میتونست تعداد نفرات بیشتری رو نسبت به فور پردازش کنه
در یه اتاق
تو متن هم نوشته بود که بهتره سی پی یوش
سوپر کامپیوترو خوب گفتی …
اوسین بولتو خوب اومدی مقایسه ی جالبی بود 😀 :yes:
______________________-
باو راس گفت دیگه چرا انقدر منفی دادین
تو PS3 سازنده ها از CPU مینالیدن الانم از ESRAM تو X1 مینالن
قبلا هم فکر میکنم در این سایت گفته باشم…معماری سخت افزار one پیچیده تر از ۴ بدلیل Esram که سازنده ها کارشون مشکل میشه و باید کد نویسی بیشتری کنند…که خب تقصیر سازنده ها هم نیست…مایکرو کم کم با کیت هایی که میده کار واسشون آسون تر میکنه…xbox one جوری نیست که نتونه ۱۰۸۰ رو ساپورت کنه…مثال های زیادی میتونم از انحصاری های وان بزنم که۱۰۸۰ هستند !
تمام بازی های xone یا باید فریمه شون پایین باشه تا۱۰۸۰ بشه یا اگرهم بشه ۱۰۸۰ پایدار نیست مثلaw
خوب پس dx12 هم فکر نکنم بتونه برای xone کاری کنه 😛
چه ربطی داشت، نه واقعا اگه این مطلب ربطی به دایرکس داشت بگو منم متوجه شم 😐
دایرت ایکس دوازده خیلی فریم ریتو بهتر میکنه
ربطش اینه که بازم رزولوشن به ۱۰۸۰ نمیرسه
عالیه
امیدوارم اینقدر بهینه کنن تا همه از فول اچ دی لذت ببرن
داداش حرفت درسته من نمیدونم چرا تعداد عقده ای ها این قدر بالا رفته
مگه چی گفت که بهش منفی دادید
کاملا با حرفاش موافقم کلا بهینه سازی خیلی مهمه مخصوصا رو کنسولا
یادمه یه دوستی بود میگفت بازی انحصاری ساختن واسه یه کنسول هنر نیست اونی که رو چند تا پلتفرم بازی بده کار سختی کرده
الان همونطور که این اقا گفته فرایند بهینه سازی وقت زیادی میگیره
انشالا که به این هدف دست پیدا کنند تا دیگه ایکس وان هم این نقصش پوشیده بشه و یه کنسول تمام عیار بشه و مهمتر از اون این بحث های سر رزولیشن بین دو کنسول تموم بشه :inlove: :inlove: :inlove:
واقعا مایکروسافت شرکت خوبیه
احتمالش خیلی کمه،شاید بازی های انحصاری ۱۰۸۰ رو اجرا کنن ولی مولتی پلتفرم ها به خاطر اینکه سازنده ها باید چن ماه بیشتر صرف کد نویسی شون کنن و زیاد نمی صرفه این احتمالش خیلی کمتره.
این ESRAM داره کار دست X1 میده. بدجوری داره کل کنسول رو باتل نک میکنه.
ولی همه چی بستگی به سازنده ها داره.
ممنون بابت خبر
من که اصلا به رزولیشن اهمیت نمیدم فقط گیم پلی و جذابیت و سرگرم کننده بودن بازیه که تکراری نمیشه بقیه ی موارد بعد دو دست بازی تکراری میشه و چشم عادت میکنه
از نظر من هم مهم روان بودن بازی در گیم پلی بازیه تا کیفیت و رزولیشن
همین الان بازی های ps4 با کیفیت 1080p با ۳۰ فریم بر ثانیه که xbox در مقابل با کیفیت 900p با ۶۰ فریم بر ثانیه (اگه اشتباه نکنم ) اجراه میشه که از نظر رونی حدود دو برابر فاصله میشه
اصلا من فن مایکروسافت نیستم و خودمم ps4 دارم
ایکس باکس ۶۰ فریم؟؟؟؟ 😮 اشتباه میکنی هر دو فریم یکسانی دارن تو بازی ها.امکان نداره تو جایی که x1 60 باشه ps4 30 باشه.لطفا یکم تحقیق کن بعد از رو معده حرف بزن 😐
داداش من نظرت در مورد فورزا که گیم پلی واقعا عالیه تازه ۶۰ فریم هم هست چیه
اگه میشه شما از سر شکم حرف نزن
منم در مورد بازی های مولتی پلتفرم گفتم دوست عزیز چون ملاک سنجش سخت افزار این دو کنسول بازی های مولتی پلتفرم هست
اها پس اون نظر اره قبول دارم حتی با اختلاف خیلی زیاد ps4 قدرتمند تره
من میگم بر گردیم به همون 720p
وسط بازی کردن که کسی تعداد پیکسل ها رو نمیخواد بشمره!
تعداد کسایی که به این چیزها اهمیت میدن خیلی کمه…اگه 720p قابل تحمل نبود،توی نسل قبل کسی سمت کنسول نمیرفت…
چون هنوز سازنده ها با کنسولها اشنایی کامل ندارن نمیتونن حداکثر بازده رو بگیرن
عمر کنسولا تو این نسل خیلی کم …
بله باحذف کردن برخی کاربردها میشه رسید به رزولیشین مربوطه اگه بخواد کل امکانات رو بزاره دیگه غیر ممکنه برسه
اصلا ۱۰۸۰ برای من مهم نیست، فریم مهمتره
این بحث به صورت احمقانه ای بزرگ شده
منم باهات موافقم 1080p فقط بیشتر جنبه ی تبلیغاتی داره مهم روان بودن بازی و بدوم افت فریم بودشه(نه اینکه رزولیشن تعصیر نداره ولی از نظر من این بهتره)
بحث ps3 رو نکشید وسط… اون اگه رزولوشن رو ۱۰۸۰ نمی اورد..لامصب انقدر AA رو میبردن بالا که از ۱۰۸۰ هم انگار بالاتره
مثال: در گاد اف وار ۳ و نسخه بعدیش انقدر ضد لبه ها بالاست 16xAA داره و تکسچرهایی داره انگار 4k هست
شما یه ابسیلون لبه تیز تو این بازی نشون بدین…
انصافا ps3 غول بزرگی بود
این هم بگم ۱۰۸۰ که بازی رو بازی کنی اتوماتیک 4xAA داری بازی میکنی و رزولوشن بیشتر همانا AA بشتر ..تسکچرهای باکیفییت تر…
اقا من که شنیدم ps4 چند تا سخت افزار هست که روی هم سوار شدند xbox one هم همین طور و اگه میشه راجع به معماری کنسول توضیح بدید.
کاش سونی هم یه نرم افزار میساخت مثل direct x 12 اون وقت بود که از تمام قدرت ps4 استفاده میشد.
MANTLE
حالا بزار God of War 3 با کیفیت ۶۰ fps بیاد آن موقع ایکس وان می دونه چقدر از نظر گرافیکی عقبه
سورپرایز انچاردد هم بمونه