تهیه کننده Splatoon: مقاصد هدفمند و تلاش نکردن برای منحصر بفرد بودن - گیمفا
تهیه کننده Splatoon: مقاصد هدفمند و تلاش نکردن برای منحصر بفرد بودن - گیمفا
تهیه کننده Splatoon: مقاصد هدفمند و تلاش نکردن برای منحصر بفرد بودن - گیمفا
تهیه کننده Splatoon: مقاصد هدفمند و تلاش نکردن برای منحصر بفرد بودن - گیمفا

تهیه کننده Splatoon: مقاصد هدفمند و تلاش نکردن برای منحصر بفرد بودن

محمد صادق شجاعی
۱۵:۱۶ ۱۳۹۴/۰۳/۱۸
تهیه کننده Splatoon: مقاصد هدفمند و تلاش نکردن برای منحصر بفرد بودن - گیمفا

Nintendo تعدادی از بهترین محتواهای انحصاری تاریخ را عرضه کرده. محتواهایی که باعث شده دارندگان کنسول های دیگر به خرید Wii U ترغیب شوند. با این وجود که Nintendo نتوانسته سهمی از بازار که حقش بوده را بدست آورد، اما هیچگاه کیفیت بازی های این کمپانی افت نکرده اند. Splatoon می تواند مثال مناسبی برای این موضوع باشد.

برخی بازیسازان شروع به بازتعریف، تغییر یک بخش از سری یا سبک می کنند، در حالی که دیگران با تمام توان تلاش می کنند که به ذهنیات و تصورات جامه عمل بپوشانند. در هر یک از شرایط بازیسازان به نتیجه قابل توجه تمایل دارند، اما سازندگان Splatoon حتی تلاش نکردند که برای استفاده از سبک شوتر، همه چیز را از ابتدا شروع کرده و دوباره چرخ را اختراع کنند.

Splatoon  توانسته تحسین منتقدان را بدست آورده و از نظر تجاری نیز موفق ظاهر شود. Nintendo باری دیگر توانست با ساخت عنوان بی مانند و تجربه ای جذاب، موجبات رضایت دارندگان Wii U را فراهم کند. Hisashi Nogami، تهیه کننده Splatoon در این بار می گوید:

ما قصد ساخت عنوانی را نداشتیم که مواردی موجود را بهبود ببخشد. ما قصد داشتیم بازی بسازیم که از طرح های ابتدایی نیز دارای نوع جدیدی از گیم پلی باشد; چیزی که حقیقتا سرگرم کننده باشد. نمونه اولیه Splatoon یک دمو بود که توسط Shintaro Sato، مدیر برنامه نویسی ساخته شده بود. دو تیم چهار نفره برای رنگ کردن زمین به یکدیگر جوهر شلیک می کنند.

به دلیل وجود المان های این دمو است که این بازی موفق بود: زاویه دید سوم شخص، نقشه به نمایش در آمده بر روی تلویزیون و Wii U GamePad; همانطور که برای پیروزی به اطراف جوهر شلیک می کنید پیشرفت شما بلافاصله بر روی نقشه تاثیر خواهد داشت، دیگر بازیکنان در جریان اعمال شما قرار می گیرند. اگر در مناطق رنگ شده توسط تیم خودتان بمایند موقعیت شما برای تیم دشمن مشخص نخواهد شد.

مفهوم کلی و ایده پشت Splatoon بسیار منحصر بفرد و سرگرم کننده است. از این عنوان می توان نتیجه گرفت که Nintendo به ساخت عناوین و بازی های منحصر بفرد ادامه خواهد داد، زیرا آن ها از متفاوت بودند نمی ترسند. بازیسازان و سیاست گذاران Nintendo معنای ساخت یک محصول جدید را می دانند و از خطر کردن هراسی ندارند. مدت هاست که آن ها مشغول این کار بوده و پاداش آن را دریافت کرده اند.

Nintendo  هیچ تلاشی برای نوآوری و یا منحصر بفرد بودن در سبک شوتر انجام نداده، بلکه تنها ذهنیات خود را به واقعیت بدل کرده اند. Nogami در مورد نیات سازندگان در قبال Splatoon و منحصر به فرد نبودن، چنین گفته است:

المان های شوتری در بازی وجود دارد که نوآورانه نیستند. به دلیل اضافه کردن این موارد که در بازی های اکشن Nintendo قابل مشاهده هستند، این بازی به این شکل کنونی درآمده است. اگر Splatoon یک شوتر منحصر بفرد بنظر می رسد، به نظر من به این دلیل است که در درجه اول ما قصد ساخت یک شوتر منحصر بفرد را نداشتیم.

Splatoon هم اکنون به صورت انحصاری بر روی Wii U در دسترس بوده و توانسته نمرات نسبتا بالایی را از منتقدان دریافت کند. E3 2015 نزدیک بوده و برای طرفداران Nintendo، کنفرانس این کمپانی مهمترین رویداد سال خواهد بود. این کنفرانس در تاریخ ۱۶ ژوئن ( مصادف با ۲۶ خرداد ماه ) برگزار خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

تهیه کننده Splatoon: مقاصد هدفمند و تلاش نکردن برای منحصر بفرد بودن - گیمفا
تهیه کننده Splatoon: مقاصد هدفمند و تلاش نکردن برای منحصر بفرد بودن - گیمفا
تهیه کننده Splatoon: مقاصد هدفمند و تلاش نکردن برای منحصر بفرد بودن - گیمفا
تهیه کننده Splatoon: مقاصد هدفمند و تلاش نکردن برای منحصر بفرد بودن - گیمفا
تهیه کننده Splatoon: مقاصد هدفمند و تلاش نکردن برای منحصر بفرد بودن - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Pooya S.A گفت:

    اگه همه بازی ها براش میومد حتما میگرفتم ولی خب نمیاد چه کنم :-((

  • natriom گفت:

    به شدت مخالفم نینتندو به هیچ عنوان ریسک پذیر نیست!!!
    واقعا در ده سال گذشته چندعنوان جدید معرفی کردن!؟
    چقدر سعی کردن بازیها فقط بازی نباشند یا چقدر سعی کردن سلیقه ی بازیبازا رو تغییر بدن؟
    عملا هیچ فقط و فقط تکرار مکررات به شکلی استادانه.
    در واقع فقط بازیسازان زبردست و ماهری هستند به مثابه کوزه گر ماهر در شهری پشت کوه ها . . .
    اما مولف چطور!؟مسلما خیر چون زمان رو به جلو حرکت میکند نه پس!

    • nima 1377 گفت:

      اگه ریسک پذیر نبود نمیومد ریسک به این بزرگی کنه ماریو دو بعدی رو با اینهمه طرفدار کلا سبکش رو سه بعدی کنه اون هم با این کیفیت 😉

      • natriom گفت:

        نه کاملا اشتباه میکنید دوست خوب من این کار به هیچ عنوان ریسک نیست که هیچ قابل اطمینانترین راه برای فروش یک محصول است حال با هر کیفتی که البته نینتندو واقعا از لحاظ کیفی برترین ها رو ارایه میده!
        فرض کنیم شما صاحب دی سی هستید اگه از بتمن یه بازی دو بعدی سه بعدی اصلا ده بعدی یا حتی سی دی خام بسازید و منتشر کنید باز فروش و سوددهی خواهد داشت اما اگر شما یه بازی جدید با شخصیت های جدید بسازید و با بهترین کیفیت منتشر کنید با بیشترین تبلیغات باز موفقیتش در هاله ای از ابهام است!
        ریسک یعنی این . . .

  • Prince78 گفت:

    بازی حیلی خلاقانست. گیمپلی سریع و فان و مولتی پلیر خیلی باحال…
    واقعا نینتندو خیلی بازیاش یک فاز دیگن. واقعا برای سرگرمی عالین :-))

  • froka گفت:

    واقعا بازی خوبی منو که از شوتر متنفر زده بودم دوباره به این سبک بر گردون
    بازی های که م یسازه همه در نوع خود پیش رو هستن و کاملا همه رو به جلو حرکت می کنه شاید الان فروش ویو خوب نباشه ولی دلیل نیست نمره کلی نینتندو رو کم حساب کنیم

    من فقط به خاطر بازی های خاص خریدمش و پشیمون نیستم و اون بازی های که شما م یخواینو با کمترین قیمت رو پی سی و لب تاپ می شه بازی کرد اما زلدا ماریو و غیر عمرا

تهیه کننده Splatoon: مقاصد هدفمند و تلاش نکردن برای منحصر بفرد بودن - گیمفا
تهیه کننده Splatoon: مقاصد هدفمند و تلاش نکردن برای منحصر بفرد بودن - گیمفا