آیا می دانستید…؟ | قسمت ششم - گیمفا
آیا می دانستید…؟ | قسمت ششم - گیمفا
آیا می دانستید…؟ | قسمت ششم - گیمفا
آیا می دانستید…؟ | قسمت ششم - گیمفا

آیا می دانستید…؟ | قسمت ششم

محمد صادق شجاعی
۱۷:۵۲ ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
آیا می دانستید…؟ | قسمت ششم - گیمفا

دست تقدیر در نهایت قسمت ششم را از اعماق رازآلود دنیای بازی های ویدیویی بیرون کشیده و در اختیار شما قرار داده. این رازها ممکن است شما را شوکه کننده، بنابراین به بیماران قلبی به هیچ عنوان توصیه نمی شوند. طبق گزارشات رسیده از سربازان خط مقدم، ارتش تاریکی با تمام قوا در حال نبرد با نیروهای روشنایی است. هدف آن ها ممانعت از انتشار این رازها و در نتیجه آگاهی مردم است. پس هرچه سریعتر قسمت ششم را مطالعه کرده و به ارتش روشنایی ملحق شوید.

  1. Chris Zimmerman موسس Sucker Punch می گوید در اوایل ساخت، قرار بود infamous با محوریت Animal Crossing باشد. در این بازی قرار بود یک ابرقهرمان با گوریل بنفشی که بالون ها را می دزدد، مبارزه کند. اما در نهایت به عنوانی که همه ما می شناسیم تغییر پیدا کرد، زیرا Zimmerman می گوید “حقیقتا درست به نظر نمی آمد.”

b000zk7zoe04lg

  1. تمامی ساعت های Dead Space 2 رو ۱۲ متوقف شده اند.

 

  1. Melissa Disney صداپیشه بازیهای ویدیویی، که در Kingdom Hearts II نیز حضور داشته، در واقع از اقوام Walt است.

 

  1. به منظور کسب سود، Sony متکایی را ساخت که به صورت الکتریکی گرم می شد. به دلیل عدم وجود ترموستات یا مواد کاهنده آتش، این محصول تحت نامی جعلی فروخته شد. همچنین کمپانی نگران خدشه دار شدن شهرتش بود.

 

  1. PlayStation برای تشویق بازیسازان طرف سوم، بابت حق امتیاز انحصاری بودن عناوین اسکناس های ۱۰ دلاری پرداخت می کرد.

 

  1. در Driv3r، شخصیت ‘Timmy Vermicelli’ دشمنی مخفی بوده که شنایار پوشیده و قابل کشتن است. مسلما او ارجاعی به GTA Vice City و عدم وجود توانایی شنا کردن این شخصیت می باشد.

 

  1. برای تلافی این کار، GTA: San Andreas دارای شخصیتی است که در هنگام انجام بازی ویدیویی می گوید، “مزخرفه. منظورم اینه، چطور ممکنه Refractions اینقدر خراب کاری کنه؟ تو مزخرفی Tanner!”. این جمله به Reflections سازنده Driv3r، و شخصیت اصلی بازی اشاره دارد.

 

  1. Cyberdemon در Doom یک بازو و پای خود را از دست داده، که بر طبق بازی موبایل Wolfenstein RPG، در هنگام نبرد با BJ Blazskovicz این اتفاق رخ داده است.

 

  1. نسخه ژاپنی RE 6 در یک نامه مربوط به بنیان های سازمان عملیات های امنیتی دارای اشاراتی به حادثه ۱۱ سپتامبر است. البته در نسخه این نامه امریکایی حذف شده.

 

  1. تمام جزیره Lost در Just Cause 2 بازسازی شده است. هر هواپیمایی که بر فراز آن پرواز کند سقوط خواهد کرد.

 

  1. Guy Cihi که در نقش James Sunderland متعلق به عنوان Silent Hill 2 صداپیشگی کرده، در واقع بازیگر نبوده و تاجر است. پس از اینکه دخترش را برای تست بازیگری برده بود، توانست این نقش را بدست آورد.

 

  1. زمانی که Atari در سال ۱۹۹۶ بسته شد، کدهای Centipede و Asteroids دور انداخته شدند.

 

  1. The Boss در MGS3 از روی Charlotte Rampling الگوبرداری شده است.

 

  1. نسخه PlayStation 2 عنوان The Bard’s Tale دارای پیامی بر روی دیسک است. این پیام بدین شرح است “برای مشاهده یک تصویر حقیقتا نگران کننده … دیسک را برگردانید”. اگر این کار را انجام دهید انعکاس خود را خواهید دید.

 

  1. Ratchet & Clank دارای اسامی پیشنهادی عجیب و غریب فراوانی است. در ابتدا قرار بود A Crack In Time با نام Clock Blocked شناخته شود.

 

  1. اکثر جلوه های بصری و داستان نسخه اول Crash Bandicoot توسط هنرمندان Charles Zembillas و Joe Pearsonانجام شده اند. Joe به دلیل قدر نشناس بودن استودیو در قبال زحمات او و ممانعت از همکاری دوباره با آن ها، از استودیو سازنده بازی خارج شد.

 

  1. اولین نسخه سری Burnout تحت نام ‘Shiny Red Car’ در حال ساخت بود.

 

  1. Atlus، ناشر Catherine، به مردم هشدار داده بودند که اگر کسی بازی را لو دهد “کابوس دیده و خواهد مرد.”

 

  1. Street Fighter Balrog در ابتدا M Bison نام داشته و از روی Mike Tyson الگوبرداری شده بود. به دلیل نگرانی Capcom نسبت به موارد قانونی در ایلات متحده، تعدادی از نام تغییر کردند. در ژاپن M Bison در اصل Vega، شخصیت Vega در اصل Balrog و Balrog در اصل M Bison نام داشتند. به دلیل گیج کننده بودن این اسامی، اسامی بین المللی این شخصیت ها عبارتند از Dictator, Claw و  Boxer

 

  1. نسخه PS2 عنوان Half-Life 2 دارای دیالوگ های اضافه متعددی است. برای مثال دو شخصیت در مورد گرافیک بهبود یافته، از جمله داشتن پلک و توانایی اشاره کردن، صحبت می کنند.

 

  1. طبق گفته های خالق Markus ‘Notch’ Persson، هیچ چیزی در Minecraft جنسیت ندارد.

 

  1. جاسوس Team Fortress 2 در اصل یک گلیچ بود که باعث می شد بازیکنان رنگ تیم اشتباهی داشته باشند.

 

  1. در Crash Bandicoot 3، شخصیت Crash دارای ۳۰ هزار فریم انیمیشن بوده، و در آن زمان N@ughty Dog رکوردی به ثبت رساند. در Uncharted 2، شخصیت Drake دارای ۳۰ ترکیب مجزای انیمیشن بوده، که شامل ۱۲ دقیقه انیمیشن ایستادن نیز می باشد.

 

  1. Nasir Gebelli، برنامه نویس اصلی نسخه اول Final Fantasy، درک مناسبی از سبک RPG نداشت.

 

  1. Sony در ابتدا عرضه عنوان Tomb Raider برای PS1 را رد کرد، زیرا تصور می کردند به اندازه کافی خوب نیست.

 

  1. نیمی از حجم دیسک Oblivion را دیالوگ ها اشغال کرده اند.

  1. Sony زمانی تاسیس شد که موسس آن Masaru Ibuka در سال ۱۹۴۶ و پس از جنگ جهانی دوم، به منظور تعمیر رادیوها، مغازه لوازم الکتریکی باز کرد.

 

  1. نعره The Reaper در Mass Effect در واقع صدای باز شدن یک صندوق است.

 

  1. نسخه اولیه Saints Row با نام Bling Bling شناخته شده و قرار بود برای PS2 منتشر شود.

 

  1. پایان Final Fantasy X هفت بار تغییر کرد.

 

  1. Red Dead Revolver در ابتدا متعلق به Capcom بود اما در نهایت به Rockstar فروخته شد.

 

  1. موسیقی Spyro the Dragon توسط Stewart Copeland، درامر The Police، ساخته و نواخته شده است. برای الهام گرفتن او دائما در حال تجربه بازی بود.

 

  1. در سال ۲۰۱۱، تعداد ۶ هزار کپی Modern Warfare 3 سرقت شدند. این کپی ها در یک کامیون قرار داشته، و سارقین بوسیله گاز اشک آور آن ها را ربودند.

 

  1. Sonic The Hedgehog نتیجه یک رقابت درون سازمانی در Sega به منظور طراحی یک شگونه می باشد. دیگر طرح های پیشنهادی عبارتند از مرغ، گرگ، آرمادیلو و خرگوش.

 

  1. David Hayter صداپیشه اصلی Snake در عنوان Metal Gear Solid، در واقع فیلم نامه نویس X-men, X2, The Scorpion King و   Watchmen می باشد.

 

  1. Sony در ابتدا قصد داشت فرمویر را با استفاده از کارت حافظه بروز رسانی کند.

 

  1. زره Dragon در Skyrim دارای نام طراح آن Jonah Lobe است که به زبان اژدهایان بر روی آن حک شده.

 

  1. در نسخه اول Tomb Raider تنها شش نفر کشته شدند.

 

  1. نسخه اول Mortal Kombat توسط پنج نفر و در عرض هشت ماه ساخته شد. این تیم پنج نفره عبارتند از: Ed boon، یک برنامه نویس، یک طراح صدا و دو طراح گرافیکی ( از جمله John Tobias ).

 

  1. اولین محصولی که Sony ساخته یک پلوپز برقی بود. اما این محصول به راحتی آتش گرفته و حتی نتوانست از مرحله نمونه آزمایشی عبور کند.

 

  1. Shadow of the Colossus در ابتدا قرار بود عنوانی Co-op باشد، اما PS2 توانایی پردازش این قابلیت را نداشت.

 

  1. Portal در ابتدا دارای اشیای محیطی فراوانی بود. اما به این دلیل که تست کننده ها برای حل کردن پازل ها دائما از این اشیا استفاده می کردند، این موارد حذف شدند. در نتیجه بازی نهایی دارای اتاق های خالی بود.

 

  1. اگر در عنوان Infamous: Second Son با شماره ۱-۸۴۴-HELP-DUP تماس بگیرید، پیامی ضبط شده از Brooke Augustine کارگردان DUP پخش می شود. در این پیام او در مورد تهدیدات بیوتروریسم صحبت می کند. همچنین به Beast و Cole Macgrath نیز اشاره می کند.

 

  1. یک NPC در GTA Online وجود دارد که تی شرت John Marston از عنوان Red Dead Redemption را به تن کرده.

 

  1. Courtney Cox ( از بازیگران اصلی Friends، برترین سیتکام تاریخ) در ده ۱۹۸۰ کارمند Bethesda بوده است.

 

  1. Sony حیاتش را در یک فروشگاه بزرگ آغاز کرد و کارمندان تا دیر وقت مشغول به کار بودند. در نتیجه اغلب اوقات پشت درهای بسته گیر افتاده یا با دزدها اشتباه گرفته می شدند. برای راحتی کار مهندسین از روی کلیدهای لازم ساختند تا رفت و آمد برای کارمندان ساده تر باشد.

 

  1. ماشین های Japanese Pachinko نسبت به فروش جهانی بازی ها، سود بیشتری را عاید Sega کرده اند.

 

  1. شخصیت T-Bone در Watch Dogs چندین کپی از Assassin’s Creed IV و Far Cry 3دارد.

 

  1. در نسخه های اولیه MGS v: Ground Zeroes، شخصیت Paz کشته می شود و در زندان کنار Chico گذاشته می شود. بهمین دلیل او مجبور است پوسیدن جسد را ببیند.

 

  1. اگر بدون مهمات با باس آخر Silent Hill رو به رو شوید، او خود به خود می میرد.

 

  1. در طرح های اولیه The Last of Us، نشان داده می شود که Joel از دست فیل آلوده فرار می کند.

thelastofusjoelellieartwork

  1. Parker، قهرمان نسخه اول Red Faction، را می توانید درRed Faction: Guerrilla پیدا کنید که در مورد سخت تر بودن جنگ او غر می زند.

 

  1. در فیلم City hunter محصول ۱۹۹۳، بازیگر مشهور Jackie Chan در رویا نقش Chun-Li را به عهده می گیرد.

 

  1. میزان برق مصرفی یکساله کنسول ها در آمریکا به حدی است که می تواند کل یک ایلات را تامین کند.

 

  1. Katamari Damacy در زبان ژاپنی به معنای “دسته ارواح” می باشد.

 

  1. نسخه اولیه Wolfenstein 3D به صورت یک عنوان مخفی کاری طراحی شده بود. امکان عبور بی سروصدا از مامورین همچنان امکان دارد.

 

  1. براساس بازی، بالاترین سرعت Sonic از ۷۶۸ مایل بر ساعت تا ۳۸۴۰ مایل بر ساعت متغیر است.

 

  1. نسخه اول Half-Life با اسم رمز Quiver شناخته می شد. این نام براساس پایگاهی نظامی در داستان Stephen King به نام The Mist که دروازه ای به دنیای دیگر باز می کرد، انتخاب شده است.

 

  1. Hironobu Sakaguchi خالق Final Fantasy، عنوانی به نام Nakayama Miho No Tokimeki High School نیز ساخته. این بازی یکی از اولین عناوین سبک زندگی مجازی بوده و بسیار در ژاپن مشهور است.

 

  1. در واقع دو آلبوم موسیقی توسط Lara Croft ضبط شده. این دو آلبوم Come alive و Croft: Female Icon نام دارند. با این وجود به قدری بد بودند که تنها در فرانسه منتشر شدند.

 

  1. عدم وجود توانایی شنا در نسخه اول Assassin’s Creed، به عنوان یک باگ در Animus عنوان AC IIمعرفی می شود.

 

  1. Dan Johnson طراح سابق Insomniac، در اکثر بازی های Ratchet & Clank به عنوان یک Easter egg حضور دارد.

 

  1. Art Lenavat از تیم انیمیشن Rocksteady، اکثر بخش های مربوط به ضبط حرکات Batman, Joker و Harley Quinn در Batman: Arkham Asylum را شخصا انجام داده است.

 

  1. در ابتدای Call Of Duty: Ghosts از داده های Motion Capture مربوط به پایان Modern Warfare 2 دوباره استفاده شد.

 

  1. Bethesda پروژه ساخت عنوانی براساس کتاب های Game of Thrones را رد کرد، زیرا قصد داشت بر روی Skyrim تمرکز کند.

 

  1. N@ughty Dog قصد داشت Crash Bandicoot را صامت نگه دارد. زیرا تصور می کردند که شخصیت های سخنگو داستان بازی را لو می دهند.

 

  1. Cammy از شخصیت های Street fighter، بوسیله دی ان ای M. Bison ساخته شده است. هدف از این کار، استفاده از او به عنوان بدن جایگزین M. Bison می باشد، زیرا بدن او به خاطر Psycho Power نابود شده بود.

 

  1. Hitman: Blood Money دارای مرحله ای به نام Till Death Do Us Part است. اگر سکه کوچکی را پیدا کرده و به آن شلیک کنید، تمام میهمانان مذکر جمع شده و شما را تشویق می کنند.

 

  1. God of War: Ghost of Sparta که بر روی PSP منتشر شده، در ابتدا از طریق پلاتینوم تروفی در God of War III معرفی شد.

 

  1. اگر در منوی کدهای تقلب SpiderMan 2 Enter Electro کلمات نامناسب وارد کنید، بازی آن ها را به کلمات مناسب تغییر می دهد.

 

  1. در Killer7، کبوترهای نامه بر براساس Bond Girls و نامه ها براساس آهنگ های  The Smiths نام گذاری شده اند.

 

  1. در Hitman 2: Silent Assassin جعبه های پیتزایی وجود دارد که بر روی آن ها به زبان دانمارکی نوشته شده “پیتزای واقعی با ترکیبات مزخرف”.

 

اماری از عنوان Destiny:

hero destinyclass

  1. ۴.۶ میلیون نفر بتای Destiny را بازی کرده اند.

 

  1. ۶.۵ میلیون شخصیت ساخته شده.

 

  1. ۸۵۰ هزار بازیباز به صورت همزمان.

 

  1. ۸۸ میلیون بازی انجام شده.

 

  1. ۱۶۴ میلیون بار مرگ در حالت تک نفره.

 

  1. ۳۷۰۴ میلیون فضایی کشته شده.

 

  1. ۳۵۰ میلیون کشته در حالت چند نفره.

 

  1. ۲۰ درصد زمان بازیبازان در The Tower صرف شده.

 

  1. GTA V در ۲۴ ساعت اولیه ۸۰۰ میلیون دلار فروش داشته است.

 

  1. از بین ۹۳۰ بازی کنسولی و PC که در سال ۲۰۱۳ منتشر شده اند، تعداد ۵۶۵ عدد دنباله عناوین قبلی بوده اند.

 

  1. تا ۳۱ مارس ۲۰۱۵ تعداد ۲۲.۳ میلیون دستگاه PlayStation4 فروخته شده است.

 

  1. اگر اطراف آزمایشگاه Metal Gear Solid را جستجو کنید، می توانید یک PS1 و کنترلر پیدا کنید.

 

  1. میزان ارزش پیش بینی شده بازار بازی های ویدیویی در سال ۲۰۱۴ مبلغ ۱۰۱.۶۱۶ میلیارد دلار است.

 

  1. ۴۷ درصد بازیبازان مونث هستند.

 

  1. ۲۹ درصد بازیبازان بالای ۵۰ سال سن دارند.

 

  1. با استفاده از کدهای تقلب در دمو Crash Bash می توانستید به بازی کامل دسترسی داشته باشید. تا نه سال بعد این مورد کشف نشد.

 

  1. قرار بود در نسخه اول Jak & Daxter شخصیت سومی نیز حضور داشته باشد که همراه با پیشرفت در بازی، او نیز مانند یک Tamagotchi رشد و نمو کند.

 

  1. Final Fantasy VII و X تنها عناوین اصلی سری هستند که در یک جهان جریان دارند، اما هزار سال با هم فاصله دارند.

 

  1. در تحقیقات انجام شده در مورد تاثیر بازی های ویدیویی بر روی پرخاشگری، از سس تند و بوق بادی استفاده شده است: افراد حاضر در این تحقیقات باید بازی کنند، سپس مسئول آزمایش به آن ها سس تند داده یا بوق را به صدا در می آورد. هرچه سس تندتر یا صدای بوق طولانی تر باشد، میزان پرخاشگری و خشونت افزایش می یابد. به دلیل ضعف در طراحی آزمایشات و عدم تعریف درست از مورد آزمایش، هیچگونه مدرک رسمی و واقعی وجود ندارد که بازی ها باعث افزایش خشونت فیزیکی در افراد می شود. استفاده از سس یا بوق چیزی را ثابت نمی کند.

 

  1. در نسخه اولیه Resident Evil 2، قرار بود به جای Claire Redfield از شخصیتی به نام Elza Walker استفاده شود.

 

  1. آهنگ های دیجیتالی The Beatles: Rock Band که اخیرا ریمستر شده، به قدری ارزشمند هستند که Harmonix عمدا بازی را با کپی های کیفیت پایین و غیرقابل استفاده ساخته.

 

  1. Piers Nivans همکار Chris Redfield در RE 6، در واقع اولین شخصیت قابل بازی سری می باشد که در ابتدا خارج از بازی ها حیات را آغاز کرده است. اولین حضور او بر می گردد به مانگایی به نام Biohazard: The Marhawa Desire.

 

  1. Sony در مجموع ۱۲ سال، یعنی از سال های ۱۹۹۴ تا ۲۰۰۷، به فروش PS1 مشغول بوده است.

 

  1. Konami دارای Easter egg یکسانی است که در بازی هایی مانند MGS, Castlevania و Gradiusوجود دارد. این Easter egg در واقع یکی از سرهای Easter Island می باشد.

 

  1. Ken Kutaragi “پدر PlayStation” نقش مهمی در تاریخ Nintendo نیز داشته. او مدار صوتی Nintendo S-SMP را برای SNES ساخته است.

 

  1. زمانی که Bioware کار بر روی Mass Effect 2 را شروع کرد، تیم سازنده اجازه کار بر روی عنوان دیگری را نداشت مگر اینکه سیستم مبارزه و تیراندازه کامل و فوق العاده باشند.

 

  1. عمارت Croft از ساختمانی که Core design در آن مستقر بود الهام گرفته شده بود.

 

  1. خواندن The Devil In The White City، کتابی در مورد قاتل سریالی Dr H H Holmes، از الزامات کار در Irrational Games بود.

dwcity

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

آیا می دانستید…؟ | قسمت ششم - گیمفا
آیا می دانستید…؟ | قسمت ششم - گیمفا
آیا می دانستید…؟ | قسمت ششم - گیمفا
آیا می دانستید…؟ | قسمت ششم - گیمفا
آیا می دانستید…؟ | قسمت ششم - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

آیا می دانستید…؟ | قسمت ششم - گیمفا
آیا می دانستید…؟ | قسمت ششم - گیمفا