سینما+: شماره چهارم - گیمفا
سینما+: شماره چهارم - گیمفا
سینما+: شماره چهارم - گیمفا
سینما+: شماره چهارم - گیمفا

سینما+: شماره چهارم

عرفان استادی
۰۳:۲۰ ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
سینما+: شماره چهارم - گیمفا

با سلامی گرم خدمت کاربران گیمفا. با شماره دیگری از سینما+ همراه شما هستیم و به جدیدترین های دنیای هالیوود نگاهی می اندازیم. در این هفته، به طور مفید و مختصر به جدیدترین اخبار سینما، معرفی دو فیلم آینده و منتشر شده، باکس آفیس و البته بخشی ویژه می پردازیم. همچنان در نظر داریم به طور گسترده تر و حرفه ای تر این صنعت عظیم را در قالب پست هفتگی پوشش دهیم و از نظرات شما عزیزان در این راه استفاده می کنیم. با گیمفا همراه باشید.

فیلم های آینده (عرفان استادی)

4d84f878 ae19 4d9e be70 47b987643de7 689x1020

Spectre – آقای باند؟

جیمز باند معروف باری دیگر در جدیدترین فیلم خود یعنی Spectre بازمی گردد تا افسانه خود را ادامه دهد. Spectre به عنوان بیست و چهارمین فیلم جیمز باند توسط Eon Productions تهیه می شود و دومین فیلمیست که کارگردانی آن را Sam Mendes بر عهده دارد. Daniel Craig نیز برگشته تا چهارمین ایفای نقش خود را به عنوان جیمز باند به طرفداران سینما تقدیم نماید. یک پیام رمزگذاری شده باعث رویارویی جیمز باند با سازمان شیطانی SPECTRE می شود و او مجبور است با دشمنی قدیمی رو به رو شود؛ شخصی که با راز خطرناک خود می تواند جیمز باند را به سمت زیر سوال بردن ارزش هایی که تا به حال برای آن جنگیده است، بکشاند. Christoph Waltz که از جدیدترین نقش های تاثیرگذار وی در سینما می توان به فیلم Django Unchained اشاره نمود، به عنوان شخصیت منفی اصلی فیلم حضور دارد. پس از موفقیت Skyfall در سال ۲۰۱۲ (در فروش و در میان منتقدین) در انتظار فیلمی درخور این شخصیت قدیمی و بزرگ هستیم. Spectre در ششم نوامبر ۲۰۱۵ بر روی پرده ها می رود.

جدیدترین اخبار (عرفان استادی)

شکایت راک استار از BBC برای ساخت فیلم Game Changer بر اساس GTA

rockstar games sues bbc over grand theft auto movie

در سال های اخیر شاهد معرفی فیلم های زیادی بر اساس بازی های ویدئویی بوده ایم (Assassin’s Creed, Hitman: Agent 47, Uncharted و…) اگر این فیلم ها از چالش های اقتباس سینمایی به طور موفقیت آمیز عبور کنند، طرفداران می توانند منتظر آثار بزرگی باشند. اما BBC روش متفاوتی در این اقتباس ها دارد؛ Game Changer قرار است به جنجال های ساخت و حواشی بازی های Grand Theft Auto بپردازد. راک استار نیز در برابر این موضوع ساکت نبوده و با شکایتی رسمی مبنی بر نقض نام تجاری، در نظر دارد تا از سواستفاده و به تصویر کشیدن غیر رسمی اتفاقات مربوط به Rockstar Games جلوگیری کند. سازنده Game Changer هنوز در ارتباط با این موضوع صحبتی نداشته و ممکن است با راک استار به توافق برسد، و یا ساخت فیلم به کلی لغو شود.

Mission: Impossible 6 هم اکنون در دست ساخت می باشد

mission impossible 5 plane stunt

با فیلم Ghost Protocol آقای Brad Bird، سری فیلم های Mission: Impossible در سال ۲۰۱۱ جانی دوباره گرفتند. فیلم مذکور هم در میان منتقدین و هم طرفداران محبوب بود و فروش خوبی داشت. حال در این تابستان، شماره جدید فیلم تحت عنوان Mission: Impossible – Rogue Nation بر روی پرده سینماها در سراسر جهان قرار می گیرد و از همین حالا می توانیم انتظار یک موفقیت دیگر را برای تیم ساخت داشته باشیم. با اینکه هنوز اثر جدید عرضه نشده، به نظر می رسد سازندگان در نظر دارند بر روی فیلم بعدی کار کنند و با توجه به The Tracking Board تام کروز، دیوید الیسون، دانا گلدبرگ و جی.جی. آبرامز بازگشته اند تا توسعه فیلم را آغاز کنند. البته باید اشاره داشت که طرفداران نباید از الان منتظر این فیلم باشند، چرا که در میان Mission: Impossible ها همیشه فاصله زیادی (چند ساله) وجود دارد.

Jurassic World در آخر هفته اول عرضه می تواند بیش از ۱۰۰ میلیون دلار فروش داشته باشد

jurassic world chris pratt owen grady

در سال ۱۹۹۳ طرفداران فیلم های سینمایی با Jurassic Park وارد جزیره ای خیالی مملو از دایناسورها شدند و فیلم ترکیب خوبی از عجایب و موارد ترسناک بود. همچنین باید اشاره داشت که جلوه های ویژه آن با توجه به دهه ۹۰، بسیار مناسب و قابل توجه بودند. حال Jurassic World برگشته تا طرفداران را در نسل جدید تصاویر محرک به پارک مورد علاقه شان بازگرداند. با توجه به Variety این فیلم می تواند در آخر هفته عرضه خود، بیش از ۱۰۰ میلیون دلار در ایالات متحده فروش داشته باشد. تبلیغات فیلم زیاد بوده و Fandango آن را از پنج فیلم پرفروش خود (در فروش اولیه) می داند.

Chris Pine ممکن است در نقش Steve Trevor دنیای Wonder Woman بازی کند

chris pine star trek into darkness

طرفداران روز به روز از جزئیات بیشتری در رابطه با Batman v Superman و برنامه های DC برای دنیای سینماتیکش با خبر می شوند. فیلم مستقل شخصیت Wonder Woman نیز با تغییرات بزرگی (از جمله جدا شدن کارگردان آن میشل مک لارن) همراه بوده و حال شایعاتی مبنی بر بازیگری Chris Pine در نقش Steve Trevor به وجود آمده است. این هم می تواند خبری خوب و هم خبری بد باشد؛ چرا که دیگر نمی توانیم وی را در نقش Green Lantern ببینیم. در ماه های آینده، مشخصا این ابهامات برطرف شده و بازیگران نهایی مشخص می شوند.

معرفی فیلم: Birdman (محمد حسین جعفریان)

birdman galleri4

نگاهی عمیقتر به احساسات
اغلب فیلم های این روزهای سینمایی هالیوود جدا از بد یا خوب بودنشان، حرفشان را رک و محکم می زنند،پیامشان را می رسانند،مخاطب را در جای لازم گیج می کنند اما در اغلب مواقع به این گیجی پایان می دهند و …. نمی دانم دقیقا جمله ام را به چه شکل بیان کنم اما حرفم این است که Birdman کاملا با اغلب فیلم های سینمای هالیوود فرق دارد. متفاوت است. خاص است و مخاطب را در بعضی مواقع دیوانه می کند. حوصله را سر می برد. سکانس هایش بی نظیر می شوند. کمی عجیب و کمی طنز آلود… کمی آشفته و کمی اکشن…. کمی فکر در مفهوم فیلم و کمی نگاه عاقل اندر سفیه بیننده به فیلم را به بیننده می دهد.”مرد پرنده” مرز مابین حقیقت و دروغ و خیال و واقعیت را بر می دارد. مخاطب را به سر حد جنون می رساند. پیامش را نمی رساند. حرفش را نمی زند. در سکانس هایش حرف هایش را به تصویر می کشد. داستانش را تعریف نمی کند،نمایشش می دهد. فکر نمی کند، حرف می زند.Birdman برای من شاهکاری بود که حقیقتا در این روزها در سینمایی هالیوود انتظارش را می کشیدم.”مرد پرنده” یک چیز جدید داشت…. نه همه چیزش جدید بود! یک تجربه سکانس پلان جذاب و بی نظیر که می تواند تمام دقایق چشمان بیننده را خیره بر خود نگه دارد.
داستان فیلم مرد پرنده در رابطه با مردی است که ۲۰ سال پیش نقش یکی از فیلم های پر هزینه در تاریخ سینما را بر گردن داشته و بسیار معروف بوده است. وی در نقش “مرد پرنده” بازی می کرده و از شهرت و درآمد بسیاری بهره می برده است تا این که روزی تصمیم می گیرد مسیر بازیگری و موفقیتش را عوض کند و راه های دیگری که دوست دارد را نیز امتحان کند اما روزگار به او پشت می کند و هم اکنون که مردی میان سال گشته است دیگر نه شهرتی دارد و نه پولی. اینجاست که ریگِن تامسون تصمیم می گیرد برای موفقیت این بار بر  روی سکوی تئاتر برادوی کارگردانی و بازیگری را همزمان تجربه کند. این مسیر برای او دشواری های بسیاری دارد و وی به هر ریسمانی برای موفقیت چنگ می زند.
“مرد پرنده” در تک تک لحظاتش و با تمام امکاناتش(دیالوگ-تصویر- موسیقی و…) داستانش را می گوید و روایتش را به همان شکل همیشگی و خاصش نگه می دارد تا بدان جایی که بیننده را رسما مسحور خود می کند و با آن پایان از نظر من بی نظیرش بیننده را لحظاتی ساکت می کند و تا مدت ها می تواند فکر او را درگیر خود کند. الحاندرو گونزالز ایناریتو به زیبایی هر چه تمامتر تعادلی تازه میان عناصر فیلم برقرار کرده است و بیننده اش را به شکلی متفاوت با داستان خود آشنا می کند. حرفش را از مسائل همین روزها می گیرد و آن را با داستان خاصش ترکیب می کند و معجونی تازه را پدید می آورد. طنز فیلم سرجای خودش است و خشونت و لحظات شادی آور و ناراحت کننده آن نیز همینطور. فیلم در عین آن بی نظمی ظاهری تعادل دارد و این چیزی است که بیننده در لحظات آخر کاملا درک می کند و به همین دلیل همه چیز برایش کاملا معنا دار می شود.
موهبت غیر منتظره جهالت به نظر من نام زیباتری برای این فیلم است چرا که از همان ابتدا این خاص بودن و این تفاوت را به رخ می کشد. Birdman در نگاه من یک فیلم درام-کمدی- خاص است که حتی از چندبار دیدن آن نیز می توان لذت برد و به جز مواردی اندک که آن هم برای بعضی مخاطبان عامه مشکل به شمار می رود هیچ عیبی ندارد.

باکس آفیس (محمد حسین جعفریان)

5 27 2015 1 15 45 am

فیلم ۱۷۰ میلیون دلاری تازه دیزنی زورکی! جایگاه اول را ربود
با آن همه تریلر و تصویر و تبلیغ که از فیلم تازه دیزنی دیده بودیم انتظار چیزی شگرف را از Tomorrowland داشتیم اما این فیلم که اثر تازه کارگردان انیمیشن دوست داشتنی “شگفت انگیزان” به شمار می رفت نه تنها در راضی کردن منتقدان موفق نبود و نمره ای بیش از ۶۰ را در متاکریتیک دریافت نکرد بلکه با فروش ۳۲ میلیون دلاری اش به زور توانست جایگاه اول جدول را از Pitch Prefect 2 بگیرد. البته بدون شک تا قبل از مشاهده این اثر نمی توان آن را توصیف کرد یا در رابطه با زیبایی آن سخنی گفت اما حداقل می دانیم که در گیشه ها ضعیف عمل کرده است و تازه این فروش را در هفته اول اکرانش! کسب کرده است.”سرزمین فردا” فعلا به مجموع فروش جهانی ۵۸ میلیون دلار رسیده است و هنوز خیلی باید تلاش کند تا بتواند سوددهی برای سازندگانش داشته باشد. البته امید اصلی سازندگان به این است که فیلم هنوز در دومین بازار پر اهمیت سینمای دنیا یعنی چین اکران نشده است. از ان طرف Pitch Prefect 2 آنقدر موفق بوده است که در طی همین ۲ هفته فروش چند میلیون دلار از مجموع فروش نسخه اول خود جلو زده است و با در نظر گرفتن بودجه فیلم اثری سود آور برای سازندگانش به شمار می رود.
اکشن ارزشمند و سطح بالای “مکس دیوانه” در این هفته ۲۴ میلیون دلار فروش را تجربه کرده است و از این نظر افت فروش زیادی را نسبت به هفته قبل خود تجربه نکرده است. خیلی جالب است که اثر اکشنی که به شکلی بی مانند مورد توجه منتقدان قرار گرفته فروش فوق العاده ای را در هفته های اولیه خود تجربه نکرده است. البته به احتمال زیاد سبک فیلم و درجه خشونت  آن است که باعث می شود هر مخاطبی را به سوی خود جذب نکند.
Poltergeist که یکی دیگر از آثار اکران شده در این هفته است شاید فروش خیلی خاصی را تجربه نکرده باشد اما به نیاز سازندگان خود پاسخ داده است. از این عنوان که بازسازی یک فیلم ترسناک با همین نام است حدود ۲۷ میلیون دلار فروش در هفته اول انتظار می رفت که این فیلم با فروش ۲۳ میلیون دلاری اش همانگونه که گفتیم تقریبا در راضی کردن عوامل سازنده خود موفق عمل کرده است. Avengers: Age of Ultron نیز با روند کلی فروشی که پی گرفته است مجموعا تا الآن چیزی نزدیک به ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فروش را تجربه کرده و در ثبت رکورد فروش کلی از “خشن ۷” که فروش جهانی اش مجموعا ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار بوده است عقب مانده و نمی تواند رکورد دار فروش جهانی امسال باشد. البته بدون شک این عنوان نیز یک اثر بسیار موفق در گیشه ها محسوب می شود و به خوبی انتظارات را برآورده کرده است و شاید دلیل این فاصله ۳۰۰ میلیون دلاری را بتوان در فراتر از انتظار بودن “خشن ۷” جست و جو کرد.

بخش جدید سینما+: معرفی و تحلیل سریال های تلویزیونی. با انتشار سه شماره از سینما+ کاربران متعددی درخواست برای ایجاد بخش سریال ها داشتند و حال مفتخریم که اعلام کنیم: از این هفته به طور برنامه ریزی شده (ناپیوسته) به معرفی و تحلیل سریال های تلویزیونی می پردازیم. به عنوان اولین سریال، ساخته جدید CW یعنی DC’s Legends of Tomorrow را در نظر گرفته ایم.

سریال های تلویزیونی (عرفان استادی)

legends of tomorrow

DC’s Legends of Tomorrow (افسانه های فردا)

مدتی قبل، CW (سازنده سریال های Arrow و The Flash از دنیای DC) سری جدیدی را معرفی کرد که قهرمانان فرعی این دو سریال را به دور هم جمع می کند و نام آن Legends of Tomorrow (افسانه های فردا) خواهد بود. از اولین شخصیت هایی که در این سریال بازگشته اند می توان به ری پالمر یا Atom اشاره داشت که با لباس و تکنولوژی منحصر به فردش، نقشی کلیدی در فصل سوم Arrow داشت. فرد بعدی سارا لنس یا قناری (Canary) می باشد که در این سریال به عنوان White Canary بازخواهد گشت و اگر سریال فلش را دنبال کرده باشید، حتما با Captain Cold و Heat Wave آشنایی دارید. مارتین استاین یا Firestorm و Hawkgirl نیز به این تیم ملحق شده اند. در اینجا باید به بازیگر دیگری اشاره داشت که نقش Rip Hunter، یک مسافر زمان را بازی خواهد کرد؛ Arthur Darvill که همه او را با نقش روری ویلیامز در سریال Doctor Who می شناسند (که در آنجا هم یک مسافر زمان بود!) بازگشته تا این بار در برابر ابرقهرمانان DC ایفای نقش کند. این فرد در زمان سفر می کند تا تیمی جمع آوری کرده و جلوی Vandal Savage (فردی با غرایزی از جمله نابودی دنیا و زمان) را بگیرند. لیست کامل بازیگران و نقش مورد نظر آن ها:

  • Victor Garber در نقش پروفسور مارتین استاین/Firestorm
  • Brandon Routh در نقش ری پالمر/Atom
  • Caity Lotz در نقش سارا لنس/White Canary
  • Arthur Darvill در نقش Rip Hunter
  • Ciara Renee در نقش کندرا ساندرز/Hawkgirl
  • Franz Drameh در نقش Jay Jackson
  • Dominic Purcell در نقش میک روری/Heat Wave
  • Wentworth Miller در نقش لئونارد اسنارت/Captain Cold

با توجه به تریلر منتشر شده، Arrow و Flash نیز در این سریال حضور (کوتاه) خواهند داشت و تاریخ پخش احتمالی، ژانویه ۲۰۱۶ است.

—-

نویسندگان: محمد حسین جعفریان، عرفان استادی، محمد حسین صفری

با تشکر ویژه از دانیال شیخی

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

سینما+: شماره چهارم - گیمفا
سینما+: شماره چهارم - گیمفا
سینما+: شماره چهارم - گیمفا
سینما+: شماره چهارم - گیمفا
سینما+: شماره چهارم - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

سینما+: شماره چهارم - گیمفا