خانواده گیمفا  | قسمت سوم - گیمفا
خانواده گیمفا  | قسمت سوم - گیمفا
خانواده گیمفا  | قسمت سوم - گیمفا
خانواده گیمفا  | قسمت سوم - گیمفا

خانواده گیمفا | قسمت سوم

حامد زاهدی
۱۳:۲۰ ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
خانواده گیمفا  | قسمت سوم - گیمفا

گیمفایی ها سلام. امیدوارم حالتان مثل پذیرایی تان خوب و باز باشد! می دانم که شما هم مثل بسیاری از بازیبازهای دیگر، حال به اجبار خانواده یا به صورت خودجوش، مشغول درو کردن کتاب های درسی تان هستید؛ بله هر چه باشد فصل، فصل امتحانات هست و باید وقت بیشتری را برای خواندن دروس اختصاص دهید. اگر حوصله آن چنانی ندارید، امتحانات را مثل بازی های کامپیوتری فرض کنید. شما نزدیک به ۸۰۰ جلسه همانند فردی که جسمش در کلاس و روحش در یخچال خانه و یا پشت سیستم است، در کلاس نشسته اید. حال بعد از گذراندن چنین مراحلی آن هم بر روی درجه دشواری Hard، به غول آخر رسیده اید. آیا یک بازیباز Pro و یا همان حرفی خودمان، سر تعظیم جلوی آن غول بی شاخ و دم فرود می آورد و یا با شمشیر Dante،سبک Hack & Slash را به او می فهمانید؟ این خود شما هستید که سرنوشت خود را می سازید و هیچ قدرت ماوراطبیعی نیز در این موضوع دخالتی ندارد. پس عزم خود را جزم کنید چرا که DLCهای این عنوان را هیچکسی دوست ندارد تجربه کند! همراه ما با شماره سوم خانواده گیمفا، در اولین روز ماه سوم سال باشید.

 

چه خبر؟

همان طور که می دانید، در ۲۲ اردیبهشت ماه، شرکت صاحب نام Ubisoft در طی کنفرانسی زنده اقدام به رونمایی از نسخه جدید سری بازی Assassin’s Creed تحت عنوان “Syndicate” کرد. اگر گمان کرده اید در خصوص بازی می خواهیم صحبت کنیم، تصورتان اشتباه است. از صبح روز سه شنبه، تمامی اعضای کادر اعم از تحریریه، خبرنگاری و فنی در حالت آماده باش به سر می بردند که پوشش کامل و مستقیمی از کنفرانس برای شما بازیبازان عزیز به عمل بیاورند و خدا را سپاس می گوییم که با هماهنگی های انجام شده توانستیم به وظیفه ی خود به نحو احسنت عمل نماییم. خدمت طرفداران می بایست اعلام کنم که علاوه بر پوشش زنده ویدیویی و متنی از جریان کنفرانس، در فاصله زمانی یک ساعت بعد از پایان آن تمامی تریلرها به علاوه ویدیو کامل کنفرانس در چهار کیفیت متفاوت با زیرنویس فارسی که توسط آقای عرفان استادی تهیه شده بود، برای دانلود عموم قرار گرفته شد که در نوع خودش رکوردشکنی محسوب می شود. تمام تلاش های انجام شده تنها خدمتی بی چشم داشت به جامعه بازیباز ایرانی می باشد. اگر هنوز موفق به دانلود کنفرانس که حاوی صحبت های سازندگان هست، نشده اید می توانید از این لینک آن را دریافت نمایید.

 

Gamefa_Family

شاید از خودتان پرسیده باشید که کادر گیمفا تشکیل شده از چجور افرادی است؟ ساکن کجا و کدام شهر هستند؟ ما برای پاسخ به تمامی سوالات شما اقدام به ساخت پروفایلی نموده ایم که یک سری اطلاعات در خصوص هر نویسنده و سمت آن در گیمفا به شما می دهد.  این کار باعث آشنایی بیشتر شما با این عزیزان زحمتکش می شود؛ از طرفی دیگر در انتهای هر پروفایل راه های ارتباطی با آن فرد مشخص شده که موجب ارتباط نزدیک تر شما با کادر می گردد. کاربران عزیز می توانند با مراجعه به صفحه “تیم ما” جزئیات لازم را مطالعه فرمایند.(قابل به ذکر است که این لیست در حال حاضر کامل نیست و بزودی تکمیل می شود.)

رابطه نزدیک سینما و بازی های کامپیوتری قابل انکار نیست و با گام برداشتن به نسل هشتم، موضوع صحنه های سینماتیک تاثیر بسزایی در روند بازی های کامپیوتری می گذارد. عده کثیری از گیمفایی ها خواهان تشکیل بخشی برای پوشش اخبار سینما بودند. ما نیز در راستای خدمت به بازیباز ایرانی و عمل به خواسته ی آن ها، موضوع را پیگیری نمودیم. از آنجا که سینما هالیوود محدودیت هایی جلوی پایمان می گذارد و برای این که از محور اصلی خودمان که بازی های کامپیوتری می باشند، خارج نشویم، تصمیم به ایجاد مقاله ای هفتگی با عنوان “سینما+” کردیم. در این مقاله که عصر هر پنجشنبه منتشر می شود، اخبار مهم، فیلم های منتشر شده، فیلم های آینده، نقد و بررسی و … موجود هست و طرفداران دنیای بزرگ سینما می توانند اخبار مهم و سایر اطلاعات مورد نیاز را به صورت خلاصه آگاه شوند. کنترل بخش سینما+ بر عهده چند تن از منتقدین کارکشته و مجرب از جمله: عرفان استادی، محمد حسین صفری و محمد حسین جعفریان هست که در مجلات سینمایی IMDB-DL و یاNightmovie  سابقه تحریر دارند. امیدواریم که این خدمت مورد توجه عزیزان قرار گرفته باشد.

لذتی که در تماشای ویدیوهای نقد و بررسی، پیش نمایش و … هست در خواندن آن ها نیست! آیا با من هم عقیده هستید؟ یکی از آیتم های ویدیویی پر طرفدار، آنباکسینگ عناوین مشهور است. سایت گیمفا با افتخار اعلام می کند که با برنامه ریزی های انجام داده شده، اولین گام برای ارائه آیتم ویدیویی آنباکسینگ را برداشته است. در روزهای گذشته  ویدیویی از آنباکسینگ بازی RPG و پر سر و صدای The Witcher 3  توسط آقای علیرضا خنجری تهیه گردید که با استقبال خوبی نیز روبرو شد. این استقبال روحیه ما را در انجام چنین کارهای متفاوتی تقویت و دوچندان می کند.

قصد داریم آیتم های ویدیویی به زبان فارسی را گسترش دهیم، لذا از افراد کاربلد و ماهر در خصوص تولید آیتم های ویدیویی با کیفیت بالا دعوت به همکاری به عمل می آوریم. متقاضیان می توانند درخواست به همراه نمونه کار خود را از طریق پیام خصوصی در انجمن گیمفا برای بنده ارسال نمایند تا بعد از بررسی های کیفی لازم نتیجه خدمتشان عرض شود.

بدون شک E3، بزرگترین نمایشگاه سالیانه بازی های ویدیویی محسوب می شود. نمایشگاهی که در آن تمامی شرکت ها با معرفی عناوین انحصاری و یا مولتی پلتفرم قصد زور آزمایی با سایر رقیبان را دارند. کسانی که سابقه طولانی عضویت در خانواده گیمفا را داشته باشند، به خوبی نمایشگاه های E3 سالیان گذشته را به خاطر دارند. هر ساله گیمفا با پوششی کامل از نکات ریز و درشت نمایشگاه و پوشش زنده ویدیویی و متنی کنفرانس شرکت های متفاوت سعی بر ارائه بهترین خدمت به کاربر ایرانی را داشته است. نمایشگاه E3 2014 سال گذشته ، مصادف با اوایل خرداد ماه و اوج امتحانات حساس درسی کادر تحریری و خبری شده بود. با این وجود اعضای زحمتکش گیمفا، پوشش کنفرانس و اخبار بعد از آن را بر امتحاناتشان مقدم دانستند و توانستیم پوششی درخور بازیباز ایرانی ارائه دهیم. خوشبختانه E3 2015 بعد از امتحانات مدارس شروع می شود که این موضوع سرعت عمل تیم مان را افزایش خواهد داد. از ماه گذشته جلساتی در خصوص  E3 امسال تشکیل دادیم که این خود نشانگر اهمیت بسیار بالای موضوع برای ما است. شمارشگر معکوسی نیز در گوشه سایت قرار گرفته که زمان شروع نمایشگاه را نشان می دهد. انشاالله در هفته های آینده اطلاعات بیشتری را در اختیارتان قرار می دهیم.

 

1mlmjmr3ls3v72eidpr0

در سری قبلی خانواده گیمفا، بخش مصاحبه را تنها به اعضای کادر اختصاص داده بودیم، از این رو برای تنوع تصمیم گرفتیم در کافه گیم، میزبان اعضای سایت باشیم؛ اما بسیاری پرسیده بودند: چرا در مصاحبه های کافه گیم با اعضای تیم صحبت نمی کنید؟

در راستای عمل به خواسته ی شما عزیزان به صورت یک هفته در میان مصاحبه ای با اعضای کادر و سایت خواهیم داشت. این هفته به سراغ آقای “سعید حلاجیان” یکی از اعضای تحصیل کرده تیم خبری می رویم تا گپ کوتاهی که موجب آشنایی بیشتر شما با وی می شود، داشته باشیم. ما را در ادامه مطلب همراهی کنید.

 

-خب، اسمتون رو همه میدونیم؛  چند سالته، اهل کجایی و خلاصه این جور سوال های کلیشه ای رو جواب بده!

-۲۵ سالمه. اهل مازندران و شهر ساری. دانشجوی ترم آخر کارشناسی ارشد، رشته مدیریت دامپروری

سعید حلاجیان خبرنگار

سعید حلاجیان – خبرنگار

-چی شد که با گیمفا آشنا شدی؟

-از طریق یکی از دوستان آشنا شدم و سایت خوبی به نظر می رسید و نسبت به بقیه متفاوت بود و من بعد دیگه همیشه به این سایت سر میزدم

-کار در گیمفا رو‌چطور میبینی؟ از ۵ بهش چه نمره ای رو‌میدی؟

-سایت های بزرگ کلا قضیشون فرق میکنه کار توی این سیاتها یکم سخته ؛ اما این سختی در نهایت به کیفیت کار میارزه .من از ۵ به گیمفا ۵ میدم

-کلا چی شد که به کار در حوزه ی نشریات آنلاین گیم علاقه مند شدی؟

-راستش رو بخواید اولش یه جور رقابت بود تا علاقه. بگذارید یه خاطره خیلی کوتاه بگم اصلا ما کارمون رو با دوست و رفیقا توی یکی از همین فروم های بازی شروع کردیم فکر میکنم اوایل سال۹۰ بود. واسه اینکه نویسنده اون فروم بشیم شروع کردیم به کپی پیست کردن چندتا خبر
اون موقع زیاد باب نبود این قضایا اما خوب بعدا فهمیدیم غیر قانونیه و اخبار باید ترجمه بشه.خب به همین صورت کار رو با ترجمه شروع کردم بهش علاقه مند شدم و  ادامه اش دادم

-بیشتر به چه پلفترمی علاقه داری و بازی مورد علاقه ات تو‌کل دوران گیمیریت چی بوده؟
-بگذارید اینطوری بگم؛ بهتون لذتی که تو بازی کردن با موس و کیبرد هست روی کنسول نیست؛ البته این چندسال اخیر به خصوص تو نسل هفتم خیلی در حق PC ظلم کردن بازی مورد علاقه که زیاد بود.اما واقعا بازی اسکایریم یکی از بهترین بازی هایی بود که توی عمرم تجربه کردم و به نظرم هیچ عنوانی توان رقابت با اسکایریم و نداره و نخواهد داشت.
-نظرت در مورد بازی ویچر ۳ که همین ۲،۳ روز‌پیش منتشر شد چیه؟
– بازی رو که هنوز متاسفانه نشد تجربه کنم اما به نظر بازی خوبی میاد ، پیشرفت های زیادی به خصوص تو بخش گیم پلی و داستان بازی داشتهامیدوارم که عنوان خوبی از اب در بیاد

-کنسول برنده است یا رایانه شخصی؟

-در نهایت PC برنده است

حرفی با کاربران گیمفا داری؟
حرف خاصی ندارم خوشحال شدم از آشنایی باهاشون


طبق عادت همیشگی که با پایان یافتن ماه و مصادف شدن با جمعه، زمان انتشار مقاله خانواده گیمفا نیز شده است، لیستی از فعالیت خبرنگاران در اختیار کاربران قرار می دهیم. بنا بر این لیست می توانید از فعالیت خبرنگاران ما در ماه گذشته باخبر شوید و بدانید که چه تعداد خبر در طول یک ماه و توسط چه کسانی منتشر شده است. این حرکت باعث می شود تا روحیه خبرنگاران چندین برابر گردد. از طرفی نیز شما با سختی کار تیم خبری آشنا می شوید و کمی توقعات زیاد از حدتان را کاهش می دهید. این ماه نیز آقای قاسمیان که به تازگی مسئولیت هدایت تیم خبری را بر عهده گرفته است، توانست برای دومین ماه متوالی با ارسال ۲۲۰ خبر خود خبرنگار برتر شود. قابل به ذکر می باشد که وی با ارسال ۲ خبر بیشتر رکورد ماه قبل که ۲۱۸ خبر بود را شکست. به ایشان بابت کسب این موفقیت تبریک و تهنیت عرض می نماییم.

 

 

45dec915c49465d41

سخن پایانی

برای رسیدن به اهداف والا همواره نیازمند هم فکری و یاری شما دوستان هستیم. هرگونه نظر، پیشنهاد و انتقاد را می توانید از طریق قسمت نظرات به گوش ما برسانید تا آن چه که در خور و مطابق با میل شماست را در کوتاه مدت تدارک ببینیم. ممنون که تا این لحظه با ما همراه بودید.

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

خانواده گیمفا  | قسمت سوم - گیمفا
خانواده گیمفا  | قسمت سوم - گیمفا
خانواده گیمفا  | قسمت سوم - گیمفا
خانواده گیمفا  | قسمت سوم - گیمفا
خانواده گیمفا  | قسمت سوم - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

خانواده گیمفا  | قسمت سوم - گیمفا
خانواده گیمفا  | قسمت سوم - گیمفا