شوالیه تاریکی | پیش نمایش Batman : Arkham Knight - گیمفا
شوالیه تاریکی | پیش نمایش Batman : Arkham Knight - گیمفا
شوالیه تاریکی | پیش نمایش Batman : Arkham Knight - گیمفا
شوالیه تاریکی | پیش نمایش Batman : Arkham Knight - گیمفا

شوالیه تاریکی | پیش نمایش Batman : Arkham Knight

محمـد حسین صفری
۱۰:۰۶ ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
شوالیه تاریکی | پیش نمایش Batman : Arkham Knight - گیمفا

دنیای کتاب‌های مصور، دنیای گسترده‌ای است. از آغاز قرن بستم، طراحی و انتشار کتاب‌های مصور در جهان آغاز شد و حال این صنعت، به یکی از پرطرفدارترین سرگرمی‌های جهان بدل شده است. ژاپنی‌ها تعریف خاص خود را از کتاب‌های مصور دارند و آن را مانگا می‌نامند. مانگا های ژاپنی اغلب دارای مضامین تخیلی و افسانه‌ای است که البته بسیار نیز پرطرفدار است و پویانمایی‌های زیادی نیز از روی آن‌ها ساخته‌شده است اما در جهان غرب مسئله بسیار متفاوت است. غربی‌ها به کتاب‌های مصور خود نام کمیک بوک را داده‌اند. در ابتدا، کمیک بوک های غربی دارای مضامین خنده‌دار و همچنین کودکانه بودند که از جملهٔ آن‌ها می‌توان به کمیک موفق تن‌تن و میلو اشاره کرد اما در مدتی بعد اتفاقاتی بزرگی در این مجموعه رقم خورد که سبب شد دنیای کمیک بوک، بسیار پررنگ‌تر از قبل شود. در سال ۱۹۳۹، باب کین و بیل فینگر دست به خلق یک داستان کمیکی جدید و یک شخصیت جدید زدند. شخصیتی که بتمن نام داشت.

بتمن بسیار سریع به محبوبیت دست‌یافت و سال ۱۹۴۰ نوشتن کمیک‌های اختصاصی وی آغاز شد. از آن زمان تا حالا که حدود ۷۵ سال از خلق شخصیت بتمن گذشته است، این شخصیت جایگاه خود را در میان برترین شخصیت‌های کمیکی بوکی تاریخ حفظ کرده است. البته نباید در این میان از پویانمایی‌ها و فیلم‌های سینمایی و خوش ساختی که با محوریت شخصیت بتمن ساخته‌شده است، چشم‌پوشی نمود. البته حضور بتمن در رسانه‌های دیداری به فیلم‌ها و پویانمایی‌ها خلاصه نمی‌شود بلکه چند سالی است که بتمن در صنعت بازی‌های رایانه‌ای نیز به جایگاه بالایی دست‌یافته است و بازی‌های ساخته‌شده با محوریت این شخصیت، از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار هستند.

Warner Bros با توجه به موفقیت‌های کمیک‌های جدید بتمن نظیر کمیک افسانه‌ای شوالیهٔ تاریکی بازمی‌گردد یا جوک کشنده و موج جدیدی که در شخصیت‌پردازی این شخصیت به راه افتاد و به بتمن شخصیت تاریک‌تری داد، تصمیم گرفت تا بتمن را وارد دنیای بازی‌های رایانه‌ای کند. Warner Bros برای این کار سراغ یک استودیو تازه‌کار و جوان به نام Rocksteady رفت و سکان ساخت یک نسخهٔ کاملاً جدید با محوریت بتمن را به این استودیو واگذار کرد. به‌این‌ترتیب یک نسخهٔ کاملاً جدید و متفاوت با نسخه‌های قبلی با نام Batman: Arkham Asylum در سال ۲۰۰۹ منتشر شد. عنوانی که به تبعیت از تم تاریک شخصیت بتمن و دنیای پر رمز و راز آن، ساخته‌شده بود و به‌سرعت نیز توانست جای خود را در میان مخاطبان پیدا کند. موفقیت بالای این نسخه، Warner Bros و Rocksteady را وادار کرد تا به‌سرعت کار ساخت نسخهٔ دوم این بازی را نیز آغاز کنند. نسخه‌ای که هیچ‌کس قبل از انتشار آن، تصور نمی‌کرد که این‌چنین موفق ظاهر شود. نسخهٔ دوم این عنوان که Batman: Arkham City نام داشت در سال ۲۰۱۱ عرضه شد و یک شاهکار وصف‌ناشدنی بود. بازی در بسیاری از محافل نامزد دریافت بهترین بازی سال شد اما با بدشانسی به رقیب سرسختی به نام Skyrim برخورد کرد و در بسیاری از موارد نتوانست جایزه‌ای دریافت کند. روایت عالی داستان بازی که به‌خوبی بازیکنان را تا پایان همراه خود نگه می‌داشت و گیم پلی دیدنی و جذاب آن در کنار گرافیک چشم‌نواز سبب شد تا دیگر کسی فکر این را هم نکند که بتواند عنوانی بهتر از Arkham City برای شخصیت بتمن بسازد. پس از این نسخه اعلام شد که دیگر Rocksteady بتمنی نخواهد ساخت. به‌این‌ترتیب تمام آرزوهای دوستداران این سری برای تجربهٔ یک سه‌گانه از بین رفت اما دو سال بعد و در کمال شگفتی، اعلام شد که استودیو Warner Bros. Games Montréal در حال کار بر روی نسخهٔ جدید بتمن است. این عنوان که Batman: Arkham Origins نام داشت، یک نسخهٔ فرعی برای این سری محسوب می‌شد و همان‌طور که انتظار می‌رفت نتوانست در حد و اندازه‌های دو نسخهٔ قبلی باشد و به افتخارات و محبوبیت دو نسخهٔ قبلی که توسط Rocksteady توسعه‌یافته بود، دست یابد. درحالی‌که عدهٔ زیادی از طرفداران این سری دیگر از این عنوان در دنیای بازی‌های رایانه‌ای قطع امید کردند و امیدی به تجربهٔ یک بتمن خارق‌العادهٔ دیگر نداشتند، در کمال بهت همگان، Rocksteady اعلام کرد که در حال کار بر روی نسخهٔ جدید سری بازی‌های بتمن است. عنوانی که قرار است پایان‌بخش این سه‌گانه باشد و به حماسهٔ بتمن پایان دهد. سرانجام بازی معرفی شد و با انتشار یک تریلر سینماتیک و اطلاعات جدیدی از داستان و گیم پلی خود، همگی طرفداران را به وجد آورد. همانند فیلم The Dark Knight Rises، عنوان Batman: Arkham Knight نیز قرار است سخت‌ترین چالش بتمن را به تصویر بکشد و او را به مرز تباهی بکشاند اما سرانجام قهرمان بار دیگر خیزش خواهد کرد و یک حماسه رقم می‌زند، حماسه‌ای که آخرین حماسهٔ اوست.

Batman: Arkham Knight قرار است به داستان بتمن پایان دهد و البته این قهرمان را در سخت‌ترین چالش زندگی‌اش قرار دهد. بتمن در این عنوان قرار است بار دیگر با تمام دشمنان خود روبه‌رو شود با این تفاوت که این بار همهٔ آن‌ها با هم متحد هستند و در نتیجه کار برای بتمن بسیار سخت است. بتمن باید بار دیگر شنل خود را به تن کند و گاتهام را نجات دهد. وی آخرین امید مردم گاتهام است.

ظهور یک شوالیهٔ جدید

پس از پایان شوکه کنندهٔ Arkham City و مرگ جوکر، حال قرار است که گاتهام دچار هرج و مرج جدیدی شود. تیم سازندهٔ بازی اعلام کرده است که از ابتدای زمان ساخت Arkham City، تصمیم داشتند که پروندهٔ جوکر را در پایان بازی ببندند در نتیجه از همان زمان برای داستان Arkham Knight ایده‌هایی در سر پرورانده‌اند. Rocksteady یکی از دلایل ساخت عنوان نه‌چندان موفق Arkham Origins را ساخت پیش‌زمینهٔ داستانی برای Arkham Knight ذکر کرده است. در واقع Rocksteady از ۴ سال پیش یعنی پس از عرضهٔ نسخهٔ Arkham City مشغول ساخت این نسخه بوده است ولی آن‌ها نیز به این نکتهٔ پی برده بودند که طرفداران برای برخی از وقایعی که قرار است در این نسخه اتفاق بیفتد، هیچ‌گونه آگاهی ندارند و به‌این‌ترتیب تصمیم گرفتند نسخهٔ دیگری را برای آشکار کردن برخی از حقایق داستانی منتشر کنند. البته استودیو Rocksteady در این زمان مشغول کار بر روی Arkham Knight بود و این کار به استودیو Warner Bros Montreal سپرده شد.Rocksteady تمامی اطلاعات مربوط به این سری و همچنین بخشی از وقایعی که قرار است در Arkham Knight به وقوع بپیوندد را در اختیار این استودیو قرار داد تا بتوانند داستان بازی را متناسب با Arkham Knight پایه‌ریزی کنند. با اینکه داستان Arkham Knight پس از Arkham City روایت می‌شود ولی وقایعی در آن اتفاق می‌افتد که بدون پیش‌زمینهٔ قبلی درک آن‌ها مشکل است.

بازی حدود ۱۲ ماه پس از حوادث نسخهٔ قبلی اتفاق می‌افتد. مدتی پس از مرگ جوکر شهر در امنیت به سر می‌برد اما این بار Scarecrow بازگشته و واقعاً به دنبال کنترل شهر و انتقام از بتمن است. او باری شکست بتمن از زمانی که در نسخهٔ Arkham Asylum توسط وی دستگیر شد، برنامه‌ریزی کرده است. Scarecrow با اتحادی که با سایر خلاف‌کاران شهر کرده است، می‌تواند بتمن را یک برای همیشه نابود کند و این سخت‌ترین چالش بتمن در تمام عمر خود بوده است. سکانسی آغازین بازی از جایی شروع می‌شود که شهر گاتهام در حال تخلیه است. علت تخلیهٔ شهر نیز بمب‌گذاری شخصیت Scarecrow در نقاط مختلف شهر است. گویا این بمب‌گذاری از پیش طراحی‌شده بوده است و پیش از این Scarecrow با اکثر خلاف‌کاران بزرگ شهر مانند پنگوئن، دو چهره و هارلی کوئین دیدار داشته است و از آن‌ها خواسته است تا با همکاری یکدیگر یک‌بار برای همیشه بتمن را نابود کنند. با تخلیهٔ شهر، فضای مناسبی برای خلاف‌کاران پیش می‌آید تا بتوانند با استفاده از ضعف نیروهای پلیس کنترل کل گاتهام را به دست‌گیرند. در این میان بار دیگر بتمن شنل خود را به تن می‌کند تا دشمنان خود را شکست دهد اما در این میان یک چالش بزرگ برای بتمن وجود دارد و آن وجود یک دشمن کاملاً جدید است که بتمن هیچ اطلاعاتی دربارهٔ او ندارد.

39

Arkham Knight علاوه بر اینکه نام بازی است، نام دشمن جدید بتمن نیز است که قرار است سخت‌ترین چالش را برای او رقم بزند.

Arkham Knight علاوه بر اینکه نام بازی است، نام دشمن جدید بتمن نیز است که قرار است سخت‌ترین چالش را برای او رقم بزند. تیم سازنده تنها اعلام کرده است که این شخصیت یک شخصیت کاملاً جدید است که در نسخه‌های پیشین حضور نداشته است و هیچ اطلاعاتی از این شخصیت منتشر نکرده است و تنها چندین تصویر از ظاهر او منتشرشده است که نشان می‌دهد وی برخلاف بتمن از سلاح‌های گرم استفاده می‌کند و همچنین پوشش وی شبیه به شوالیه‌ها است. او حتی موفق می‌شود که بتمن را شکست دهد و اسلحهٔ خود را روی سر او قرار دهد اما مشخص نمی‌شود که وی بتمن را به قتل می‌رساند یا خیر. کاراکتر منفی بازی یعنی Arkham Knight لباسی همچون بتمن در بازی به تن دارد و با ارتش خصوصی خود در پی شکار کردن این خفاش است.Arkham Knight سعی دارد تا در یک ساعت کنترل کل گاتهام را به دست بگیرد و با ارتش خصوصی خود شهر را محاصره کند. او عملیات خود را عملیات Savior نامیده است و همین نام باعث شده تا بتمن در وهلهٔ اول در پی یافتن وی و یافتن علت کارهای او باشد. ادارهٔ پلیس شهر گاتهام در برخورد با این ارتش مجهز به مشکل برخورده است و کمیسر گوردون به مرکز پلیس رفته است تا از بتمن کمک بگیرد. خودروها و تانک‌های نظامی تعددی که در گاتهام وجود دارد باعث شده تا تمام امیدها به یک مرد نقاب‌پوش باشد. بتمن امید نهایی گاتهام است.

شایعات زیادی پیرامون اینکه او چه فردی است منتشرشده است ولی تاکنون هیچ‌کدام از آن‌ها تأیید نشده‌اند. در زیر برخی از احتمالات محتمل را دنبال می‌کنیم:

Hush

batmanarkhamcity hush

Hush

شخصیت Hush را باید با کمیک ۱۲ قسمتی و بسیار جذاب Batman: Hush بشناسید. این شخصیت که در واقع توماس الیوت نام دارد، دوست زمان کودکی بروس وین است ولی در یک تصادف پدر خود را از دست می‌دهد و در این میان از بروس وین کینه به دل می‌گیرد. اگر کمیک Batman: Hush را مطالعه کرده باشید متوجه می‌شوید که Hush چگونه تمام دشمنان بتمن را بازیچهٔ دست خود قرار می‌دهد تا بتمن را از مسیر اصلی خود منحرف کند. نکتهٔ جالب اینجاست که این شخصیت در یکی از مراحل فرعی نسخهٔ Arkham City نیز حضور داشت و در آنجا طی گفتگویی با بتمن، تصمیم خود مبنی بر صدمه زدن بر بتمن را فاش کرد. هرچند این شخصیت از منظر هدف و قصد می‌تواند در جایگاه شخصیت شوالیهٔ آرکام قرار بگیرد اما ازآنجایی‌که طبق تریلرها، شوالیهٔ آرکام همانند بتمن دارای نیروی جسمانی فوق‌العاده بالایی است در نتیجه Hush گزینهٔ چندان مناسبی برای این شخصیت نیست.

Red Hood

red hood

Red Hood

Red Hood یا همان جیسون تاد، دومین رابین در داستان‌های بتمن است. وی در یکی از دردناک‌ترین کمیک‌های تاریخ بتمن، توسط جوکر و به طرز وحشیانه‌ای به قتل می‌رسد اما توسط Ra’s al Ghul و به‌وسیلهٔ Lazarus Pit به زندگی بازمی‌گردد اما دیگر شباهتی به جیسون تاد قدیمی ندارد. وی به یک شخصیت نیمه شر بدل می‌شود و تصمیم می‌گیرد تا مطابق معیارهای خود، خلاف‌کاران و تبهکاران گاتهام را مجازات کند. وی برخلاف بتمن از سلاح‌های گرم به‌طور وسیع استفاده می‌کند و مخالف روش بتمن بدر مقابله با تبهکاران است و اعتقاد دارد بتمن با ترحم با آن‌ها برخورد می‌کند. شیوهٔ عمل Red Hood و حتی پوشش وی، شباهت زیادی به شخصیت شوالیه آرکام دارد و در میان حدس و گمان‌هایی که در مورد فرد پشت نقاب شوالیه آرکام زده می‌شود، Red Hood از اهمیت بیشتری برخوردار است.

Deathstroke

1

Deathstroke

وی یکی از تبهکاران بین‌المللی دنیای کمیک‌های DC است. وی برای اولین بار در عنوان Arkham Origins حضور داشت و مبارزهٔ وی با بتمن یکی از هیجان‌انگیزترین لحظات بازی به شمار می‌رفت. وی پس از شکست از بتمن، راهی زندان شد اما در تیتراژ پایانی بازی حضور داشت و با پیشنهاد آماندا والر برای پیوستن به گروه وی و خروج از زندان روبه‌رو شد. البته پاسخ وی به این پیشنهاد مشخص نشد ولی بدون شک سازندگان این سکانس را بیهوده در بازی قرار نداده‌اند و می‌توان برداشت نمود که پاسخ وی مثبت بوده است. به‌علاوه خود Rocksteady نیز اعلام کرده که داستان Arkham Origins نقش مهمی در داستان نسخهٔ جدید خواهد داشت و چه تأثیری مهم‌تر از اینکه Deathstroke همان شوالیه آرکام باشد.

Hugo Strange

2fd93d99e1ed94c5bc2a857fcb6c3b2d d4alzm3

Hugo Strange

Hugo Strange در نسخهٔ Arkham City دشمن اصلی بتمن به شمار می‌رفت و وی را به‌شدت دچار چالش کرد. علاوه بر اینکه Hugo Strange فردی بسیار باهوش است، از هویت مخفی بتمن و تمامی قابلیت‌ها و توانایی‌های وی خبر دارد و از این رو می‌تواند خطرناک‌ترین دشمن بتمن باشد. هر چند وی در پایان بازی Arkham City کشته شد ولی دلایل زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد که وی مرگ خود را جعل کرده است. Arkham City بارها در کمیک‌های بتمن به‌ویژه در کمیک Batman: Legends of Dark Knight و شمارهٔ ۱۳۷ آن با نام Terror، با استفاده از توانایی خود در هیپنوتیزم و کنترل ذهن توانسته مرگ خود را جعل کند. وی حتی در کمیک ذکرشده با شخصیت Scarecrow نیز متحد می‌شود. حال بیاید نگاهی به داستان بازی بیندازیم، آیا شخصیت شوالیه آرکام همراه و متحد Scarecrow نیست و به نوعی برای وی کار نمی‌کند؟ همهٔ این سرنخ‌ها ما را به این نکته می‌رساند که Hugo Strange مرگ خود را جعل کرده است و شاید در پشت نقاب شوالیه آرکام قرار دارد. به‌علاوه در مراحل پایانی Arkham City و در حین انجام طرح پروتکل ۱۰، بتمن با دشمنانی روبه‌رو می‌شود که تاکنون در طول بازی آن‌ها را مشاهده نکرده‌اید و شباهت زیادی نیز به مترسک دارند. شاید همین نکتهٔ کوچک، مهر تأییدی بر همکاری Hugo Strange با Scarecrow باشد. اما تئوری دیگری نیز در ارتباط با شخصیت Hugo Strange وجود دارد که البته ارتباط چندانی به زنده‌بودن وی ندارد بلکه به پروتکل پنهانی او یعنی پروتکل ۱۱ مربوط است. همان‌طور که می‌دانید، در پایان داستان Arkham City، درحالی‌که بتمن موفق شد جلوی پروتکل ۱۰ را بگیرد ناگهان Hugo Strange پروتکل پنهانی خود یعنی پروتکل ۱۱ را رونمایی کرد و برج خود را منفجر نمود تا شاید از این طریق بتمن نابود شود اما شخصیتی مثل Hugo Strange که بسیار باهوش است و از تمامی خصوصیت‌های بتمن آگاه است و می‌داند که بتمن به‌آسانی نابود نمی‌شود، چرا باید با یک انفجار بیهوده تنها مرگ خود را حتمی کند؟ این کار وی تنها می‌تواند یک هدف داشته باشد و آن وجود یک نقشه بزرگ‌تر است.

آیا شوالیه آرکام ساخته ی دست hugo strange است

آیا شوالیه آرکام ساخته ی دست Hugo Strange است ؟

Hugo Strange بارها در طول بازی از نقشه‌های منفی خود سخن گفت و بیان کرد تا زمانی که بتمن در گاتهام حضور دارد وی نمی‌تواند خود را مطرح کند. همهٔ این سخنان حاکی از آن است که Hugo Strange درصدد است تا بتمن را شکست دهد و خود را به‌عنوان قهرمان مطرح کند اما چه کسی می‌تواند بتمن را شکست دهد؟ پاسخ بدون شک شوالیه آرکام است. همان‌طور که در تریلرهای بازی نیز مشاهده شد، وی موفق می‌شود که بتمن را شکست دهد بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که نقشهٔ مخفی Hugo Strange که همان پروتکل ۱۱ است، آزادسازی شوالیه آرکام است. در واقع هدف وی از انفجار بمب در برج خود، ایجاد یک حادثه ظاهری و جلب‌توجه بتمن به آن بوده است تا شوالیه ارکام بدون مزاحمتی کار خود را آغاز کند. جالب است که در کمیک بازی نیز که حوادث بین دو نسخهٔ Arkham City و Arkham Knight را ورایت می‌کند، شخصیت شوالیه آرکام بلافاصله بعد از حوادث مربوط به پروتکل ۱۱ نمایان می‌شود. در واقع می‌توان این تئوری را این‌چنین برداشت که شوالیه آرکام یک روبات ساخته‌شده توسط Hugo Strange که با آگاهی از قابلیت‌های بتمن که توسط Hugo Strange در وی قرار داده‌شده است، قصد شکست بتمن و مطرح کردن خود را دارد. همه‌ی این تفکرات ناشی از ذخیره اطلاعات مغز Hugo Strange در شوالیه آرکام است. در واقع شوالیه آرکام یک نسخهٔ مصنوعی از Hugo Strange که دارای همان هوش و اطلاعات است با این تفاوت که حال از لحاظ جسمانی نیز توانایی مقابله با بتمن را دارد. با توجه به سابقه Rocksteady در زمینهٔ ایجاد غافل‌گیری در داستان بازی، می‌توان این احتمال را داد که این استودیو باز هم از این فرمول موفق یعنی استفاده از عنصر غافل‌گیری بهره ببرد و Hugo Strange را در پشت نقاب شوالیه آرکام قرار دهد.

البته در این میان نباید از تئوری‌های دیگر نظیر جوکر و Azrael نیز چشم‌پوشی کرد. البته بعید است که Rocksteady که همواره در داستان‌سرایی خارق‌العاده عمل کرده است، دست به این ریسک بزرگ بزند و شخصیت مردهٔ جوکر را در نقش شوالیه آرکام به بازی بازگرداند. هرچند تأییدشده است که جوکر در بازی حضور دارد که احتمال در کابوس‌های بتمن یا فلش بک‌هایی خواهد بود. امکان حضور شخصیت Azrael که پیش‌بینی‌های او در پایان نسخهٔ قبل، بسیار شوکه کننده بود نیز در نقش شوالیه آرکام وجود ندارد زیرا چندی پیش به‌طور رسمی اعلام شد که وی در بازی حضور دارد در نتیجه نمی‌تواند در نقش شوالیه آرکام باشد.

از سوی دیگر این بار یار همیشگی بتمن یعنی Oracle یا همان باربارا گوردون نیز نقش مهمی در بازی ایفا می‌کند. این بار بتمن این توانایی را دارد که به مخفیگاه وی برود و با او مستقیماً گفت‌وگو کند. کمیسر جیمز گوردون نیز همانند همیشه همراه بتمن خواهد بود. در این میان ۳ شخصیت دیگر نیز در داستان بازی حضور دارند که امکان سوئیچ بین آن‌ها با شخصیت بتمن وجود دارد. مهم‌ترین و مشهورترین آن‌ها سلینا کایل یا همان Catwoman است که این بار با ظاهری متفاوت‌تر بازگشته است. Nightwing یا همان دیک گریسون نیز در بازی حضور دارد و دستیار همیشگی بتمن یعنی Robin با نام واقعی تیم دریک نیز در بازی ایفای نقش می‌کند. با توجه به ازدیاد کاراکترهای منفی موجود در بازی که به‌واسطهٔ اتحاد میان آن‌ها امکان‌پذیر شده است، دربارهٔ برخی از آن‌ها به توضیحات کوتاهی بسنده می‌کنیم:

Scarecrow

url1

Scarecrow

دشمن اصلی بتمن در این نسخه Scarecrow خواهد بود. شخصی که پیش از اینکه به یک جنایتکار و جانی تبدیل شود یک دکتر روان‌پزشک با نام Jonathan Crane بود که در جریان یکی از آزمایش‌های خود چهره‌اش آسیب جدی دید و از این واقعه به بعد ماسکی به صورت زد و نام Scarecrow را برای خود برگزید. وی برخلاف دشمنان دیگر بتمن که خود توانایی مبارزهٔ تن‌به‌تن با او را دارند، در پشت قضایا قرار دارد و همانند جوکر نقش هدایت‌کننده را ایفا می‌کند و حال پس از مرگ جوکر قرار است او با بتمن وارد مبارزه شود و برای رسیدن به این هدف در قدم اول با بمب‌گذاری شهر آن را خالی از سکنه کرده است و از سوی دیگر تمامی خلاف‌کاران مهم شهر را گرد هم آورده است تا این بار به‌طور یکپارچه به بتمن حمله کنند.

Two-Face

url2

Two-Face

مرد دو چهره یا همان هاروی دنت از دیگر دشمنان بتمن در این نسخه خواهد بود. وی که در نسخهٔ Arkham City نیز حضور داشت این بار به تهدیدی بسیار جدی‌تر برای بتمن بدل شده است. نام واقعی وی هاروی دنت است و پیش از اینکه به یک جنایتکار تبدیل شود خود دادستان شهر بود و با جرم و جنایت مقابله می‌کرد و به او لقب شوالیهٔ سفید گاتهام را داده بودند ولی در اثر یک حادثهٔ شوم نصف صورت او سوخت و باعث شد دو چهره به وجود بیاید. در واقع نام دو چهره اشاره به قسمت‌های بد و خوب هاروی دنت دارد که و او دچار نوعی تضاد شخصیتی است که باعث شده یک مدت دادستان شهر باشد و حال به جنایتکاری مخوف تبدیل شود و به همین دلیل توانایی تصمیم‌گیری ندارد و از سکه و شانس برای فعالیت‌هایش استفاده می‌کند.

Penguin

the penguin arkham knight

Penguin

Oswald Chesterfield Cobblepot معروف به پنگوئن از دیگر دشمنان بتمن در این نسخه است. او که چندی پیش در نسخهٔ که Batman: Arkham Origins نیز حضور داشت این بار نیز با شمایل گذشتهٔ خود در تلاش است تا بتمن را نابود کند. وی فرزند یک خانوادهٔ ثروتمند بود اما به دلیل کارهای نادرست خانواده‌اش، توماس وین باعث ورشکستگی آن‌ها می‌شود و همین باعث می‌شود که وی کینه‌ای ابدی از خاندان وی در سینه داشته باشد.

Harley Quinn

url3

Harley Quinn

بدون شک یکی از شخصیت‌های اصلی این عنوان هارلی کوئین خواهد بود زیرا به دلیل اتفاقاتی که در نسخهٔ Arkham City به وقوع پیوست باید منتظر انگیزه‌های خاص وی برای نابودی بتمن باشیم. نام واقعی وی Harleen Frances Quinzel و در ابتدا از پشکان تیمارستان آرکام بود ولی زمانی که به روانکاوی جوکر پرداخت، دلباخته او شد و به او کمک کرد تا از تیمارستان فرار کند. وی در Arkham City نیز حضور پر رنگی داشت اما مرگ جوکر تمامی آرزوهای او را نابود کرد و حال او در پی انتقام از بتمن است.

Riddler

2559787 bak sshot049+2

Riddler

تنها کسی که می‌تواند با معماهایش بتمن را به چالش بکشد شخصیت Riddler است. عدم حضور او در Atkham Origins به‌شدت احساس می‌شد و حال او در این نسخه حضور پر رنگی دارد. نام واقعی او Edward Nashton و زمینهٔ تخصصی او ایجاد معما و جورچین‌های بسیار سختی است که هیچ‌کس موفق به حال آن‌ها نمی‌شود و برای حل آن‌ها باید به مرحلهٔ جنون برسد و همین او را خوشحال می‌کند اما بتمن تاکنون توانسته تمامی معماهای او را حل کند و به همین دلیل وی در تلاش است تا بتمن را از راه خود کنار بزند.

به‌علاوه این داستان جذاب، بازی دارای یک Season Pass جذاب نیز است که خط داستانی جدیدی را به همراه با شخصیت Batgirl برای مخاطبان به ارمغان می‌آورد. داستان این محتوای اضافی قرار است قبل از فلج شدن باربارا گوردون و در دورانی که وی به بتمن در نقش Batgirl کمک می‌کند، دنبال شود.

Sefton Hill، رئیس استودیو سازندهٔ بازی دربارهٔ شخصیت بتمن در این نسخه و روند داستانی بازی گفته است:

به‌عنوان آخرین نسخهٔ این سری بازی‌ها، همگی شخصیت‌های منفی شهر گاتهام دست‌به‌دست یکدیگر می‌دهند تا با هم Batman را شکست دهند. امکان جلوگیری از رخ دادن اتفاقاتی که دوست نداریم برای ما غیرممکن است. البته این به معنای آن نیست که ما هستهٔ اصلی بازی را تغییر داده‌ایم بلکه باید منتظر عنوانی جذاب باشید. ما عقیده داریم که ارائه دادن پایانی کامل که جای هیچ‌گونه سؤالی را به جای نگذارد ما را به نقاط تاریک می‌کشاند. در نسخهٔ Arkham Knight، شخصیت اصلی بازی یعنی Batman در اوج خود قرار دارد و بازیکنان می‌توانند قدرت واقعی Batman را حس کنند اما متأسفانه شخصیت‌های منفی داستان برای جلوگیری از پیشروی Batman دست به دسیسه‌های پلیدانه و کثیفی می‌زنند که در این راه Batman را با چالش‌های مختلفی روبه‌رو خواهد کرد.

تاکنون همین اطلاعات از داستان بازی به بیرون درز کرده است اما به نظر می‌رسد شاهد یک داستان حماسی و جذاب خواهیم بود که می‌خواهد آخرین مبارزهٔ بتمن را به تصویر بکشد. در کنار این موارد، نام بازی نیز ابهام بزرگی در خود دارد و مشخص نیست که لفظ Arkham Knight یا شوالیه آرکام به بتمن اختصاص دارد یا به دشمن وی. همین نکته است که نشان می دهد تا چه حد دشمن جدید بتمن همانند وی خواهد بود و می تواند وی را به چالش بکشد.

عدالت ماشینی

دنیای Arkham Asylum به یک تیمارستان ختم می‌شد درحالی‌که دنیای Arkham City مربوط به شهر Arkham بود ولی در Arkham Knight تمام گاتهام زیر پاهای بتمن است. گاتهام حدود ۵ برابر بزرگ‌تر از دنیای Arkham City است و دارای ۳ بخش کلی است که هیچ‌گونه بارگذاری برای ورود به این بخش‌ها وجود ندارد. در این نسخه، گاتهام همواره بارانی است. شنل بتمن در برابر بارش باران خیس می‌شود و سرخوردن قطرات باران بر روی شنل او در طول پرواز فوق‌العاده زیبا و طبیعی است. توانایی پرواز در بازی دچار تغییرات مثبتی شده است به‌طوری‌که بتمن می‌تواند به‌راحتی با تغییر وضعیت شنل خود به پرواز خویش سرعت ببخشد یا آن را کند نماید یا خیلی آسان تغییر جهت دارد. چنین تغییراتی مسلماً بازیکنان را وادار می‌کند تا مدت‌زمان بیشتری را به پرواز بر فراز گاتهام بپردازند امری که در نسخه‌های قبلی، با سیستم پرواز و مشکل‌دار آن‌ها ممکن نبود. Dax Ginn، تهیه‌کنندهٔ ارشد بازی در مورد طراحی گاتهام در این نسخه بیان کرده است:

شهر گاتهام دارای یک فضا و اتمسفر کاملاً خاص است و تیم ما زمان زیادی را صرف طراحی آن کرده است تا از درست و کامل بودن آن اطمینان حاصل کنیم. این شهر فقط یک چیز نیست بلکه تلفیقی از نور و بازتاب آن است. گاتهام در بازی همواره بارانی است و بازی در شب دنبال می‌شود. هنگامی‌که شما در کوچه‌ها و خیابان‌های گاتهام قدم برمی‌دارید، با سبک جدیدی از معماری آشنا می‌شوید ولی ما سعی کرده‌ایم با این تغییرات باز هم شما احساس کنید در همان شهر قدیمی قرار دارید و این کار یک چالش بسیار دشوار بود. نسل هشتم واقعاً بهترین فرصت برای ارائهٔ چیزهای جدید بود. ما در این بازی تنها جزئیات را بیشتر نکرده‌ایم زیرا این چیزی است که در همهٔ بازی‌های جدید خود متعهد هستیم که آن را انجام دهیم. ما در واقع کاری کرده‌ایم که بازی به مقیاس یک حماسه برسد و شما می‌توانید یک حماسه با جزئیات بالا را بر روی کنسول‌های نسل هشتم تجربه کنید Arkham Asylum و Arkham City هر دو بازی‌های بسیار خوبی بودند ولی ما می‌خواستیم با Arkham Knight به سطح جدیدی برویم. برای این کار ما این بار کل شهر گاتهام را طراحی کردیم که در نسخه‌های پیشین نظیر نداشته است. این یک چالش بسیار بزرگ و فنی بود اما ما باذوق بسیار آن را انجام دادیم.

51

این بار بتمن این توانایی را دارد که همراه با Batmobile خیابان‌های گاتهام به رانندگی بپردازد و چیزهای جدیدی را کشف کند.

اولین تغییر اساسی و کلیدی گیم پلی بازی که یک نوآوری نیز محسوب می‌شود، وجود Batmobile در بازی است. این بار بتمن این توانایی را دارد که همراه با Batmobile خیابان‌های گاتهام به رانندگی بپردازد و چیزهای جدیدی را کشف کند. طراحی Batmobile در این نسخه کاملاً از روی ماشین بتمن در سری فیلم‌های او بوده است. Batmobile این بار دارای یک مخزن سوخت قوی است که با زدن یک دکمه باعث می‌شود که بتواند از سطوح بلند بپرد که دقیقاً همانند ویژگی ماشین بتمن در فیلم‌های او وجود داشته است. همچنین هیچ‌چیز در برابر Batmobile توانایی مقاومت ندارد و بتمن با این خودرو می‌تواند از هر چیزی عبور کند. برای اینکه Batmobile در این بازی قابل‌استفاده باشد تمامی خیابان‌های گاتهام بار دیگر طراحی و اجرا شده‌اند تا فضای کافی برای مانوردهی Batmobile فراهم باشد. همچنین بتمن این توانایی را دارد که در حین رانندگی با Batmobile با زدن یک دکمه به‌سرعت از آن به بیرون بپرد و با شکستن شیشهٔ یک ساختمان که دشمن در آن وجود دارد، وی را از پای درآورد. از طرف دیگر Batmobile این بار در بخش معماهای بازی نیز نقش دارد. در معماهایی که شخصیت ریدلر برای بتمن طراحی کرده است ابتدا باید با Batmobile مسابقه‌ای که وی طراحی کرده است را با پیروزی به پایان برسانید تا سپس بتوانید به معمای وی دسترسی پیدا کنید. با این تفاسیر در گیم پلی این عنوان Batmobile یکی از مهم‌ترین موارد است و تمامی مکانیک‌های موجود در گیم پلی با استفاده از Batmobile نیز قابل‌اجرا است. Dax Ginn تهیه‌کنندهٔ بازی در رابطه با Batmobile می‌گوید:

در این نسخه بتمن از همیشه نیرومندتر است و ما وظیفه‌داریم چیزهایی در بازی قرار دهیم که سطح آن را با میزان نیروی بتمن متعادل کند و نشان دهد چه خطر بزرگی بتمن را تهدید می‌کند. در این نسخه Scarerow بازگشته است و تمامی جنایتکاران و خلاف‌کاران را با هم متحد کرده است تا بتمن را نابود کند و این خطری است که بتمن تاکنون هیچ‌گاه با آن روبه‌رو نشده بود. البته بتمن در برابر این تهدید بزرگ احساس ضعف و شکست نمی‌کند بلکه اطمینان دارد که آن مقدار نیرومند است که بتواند این تهدید را نیز خنثی کند. در این راه Batmobile را به بازی اضافه کردیم تا قدرت بتمن نسبت به قبل بیشتر شود و این یک برند کاملاً جدید است که در این نسخه وجود دارد. البته Batmobile همواره در دسترس نیست زیرا در این صورت تصور می‌کنید که در حال تجربهٔ یک عنوان ریسینگ هستید. ما Batmobile را به‌گونه‌ای در بازی گنجانده‌ایم که شما تصور کنید همواره آن را در اختیار دارید و به این باور می‌رسید که Batmobile بهترین یاور بتمن خواهد بود اما از سوی دیگر طوری عمل کرده‌ایم که گمان نکنید در یک بازی ریسینگ قرارگرفته‌اید. این چیزی است که ما بسیار آگاهانه آن را در بازی قرار دادیم و به کمک آن یک همکاری فوق‌العاده بین انسان و ماشین ایجاد کردیم. ما Batmobile را بر اساس تجربیاتی که در دو نسخهٔ قبلی کسب کرده‌ایم، طراحی نمودیم با این تفاوت که این بار Batmobile نقش کلیدی در بازی خواهد داشت و همانند یکی از کاراکترهای اصلی داستان خواهد بود Batmobile وسیلهٔ نقلیه‌ای خواهد بود که می‌تواند با هدایت بتمن هر کاری را انجام دهد و این یک پیوستگی بسیار شگفت‌انگیز بین این دو پدید آورده است بنابراین انتخاب Batmobile بسیار هوشمندانه بوده است و می‌تواند همانند یکی از شخصیت‌های اصلی داستان باشد.

50

Fear Takedown قابلیت جدید دیگری است که در بازی وجود دارد. این قابلیت به شما این اجازه را می‌دهد که پس از شکست دادن یک دشمن با آهسته کردن زمان دشمنان دیگر را که ترسیده‌اند به‌سرعت از بین ببرید.

رانندگی با Batmobile نیز بسیار ساده است و حتی از عناوین ریسینگ نیز ساده‌تر طراحی‌شده است. Batmobile دارای یک مخزن حاوی نیتروژن مایع در پشت خود است که امکان پرش را به این خودرو می‌دهد. Batmobile برای مبارزه دارای دو حالت کلی است، حالت اول که Pursuit mode نام دارد این امکان را به Batmobile که با بالاترین سرعت ممکن از خیابان‌های گاتهام عبور کند و در این حالت توانایی استفاده از سلاح‌هایی چون توپ‌های سنگین، اسلحهٔ Vulcan و موشک‌ها را دارد. حالت دوم که Battle mode نام دارد حالتی است که در آن Batmobile همانند یک تانک خواهد بود و با انواع و اقسام سلاح‌های سبک و سنگین تجهیزات دشمن را نابود خواهد کرد. در تریلر بازی نیز Batmobile در این حالت قرار دارد و با استفاده از سلاح‌های خود به ویژه موشک‌ها، تجهیزات دشمن را نابود می‌کند. درست همانند وارد شدن به Batmobile که با فشردن یک دکمه صورت می‌گیرد، خارج شدن از آن نیز با فشردن یک دکمه امکان‌پذیر است. در جدیدترین تریلر بازی نیز مشخص شد که جت مخصوص بتمن یعنی Batwing نیز به Batmobile اضافه می‌شود و بدون شک آن را بسیار قدرتمندتر می‌کند.

توانایی دیگری که در بازی گنجانده‌شده است، استفاده از تمامی ابزارها و گجت ها در هنگام پرواز است. پیش از این تنها در هنگام پرواز توانایی استفاده از Grappling Gun وجود داشت اما در Arkham Knight بتمن این توانایی را دارد که از تمامی گجت های خود هنگام پرواز استفاده کند. Fear Takedown قابلیت جدید دیگری است که در بازی وجود دارد. این قابلیت به شما این اجازه را می‌دهد که پس از شکست دادن یک دشمن با آهسته کردن زمان دشمنان دیگر را که ترسیده‌اند به‌سرعت از بین ببرید. همچنین بتمن این توانایی را دارد که با دفاع در برابر یک دشمن او را به‌سوی یک دشمن دیگر پرتاب کند و سپس با یک ضربه هر دوی آن‌ها را شکست دهد.

56

قابلیت جدید دیگری که به بازی افزوده‌شده است، توانایی سوئیچ کردن میان بتمن و ۳ شخصیت همراه وی یعنی Catwoman، Nightwing و Robin است.

قابلیت جدید دیگری که به بازی افزوده‌شده است، توانایی سوئیچ کردن میان بتمن و ۳ شخصیت همراه وی یعنی Catwoman، Nightwing و Robin است. در طول بازی، مخاطبان قادرند تا در مواقع خاصی بین بتمن و این ۳ شخصیت سوئیچ کنند و حرکات ترکیبی فوق‌العاده‌ای را روی دشمنان انجام دهند. به‌عبارت‌دیگر دشمنانی در بازی حضور دارند که بتمن به‌تنهایی قادر به شکست دادن آن‌ها نیست و در نتیجه برای نابود کردن آن‌ها از کمک این ۳ شخصیت استفاده می‌کند. البته تیم سازنده اعلام کرده است که این قابلیت به‌هیچ‌عنوان به‌منزلهٔ وجود بخش Co-Op در بازی نمی‌باشند و تنها برای افزایش هیجان و سرعت بازی، به آن اضافه‌شده است.

همچنین بتمن در این بازی دارای سلاحی به نام The Disruptor خواهد بود. The Disruptor دارای یک سیستم آپگرید و ارتقای بسیار بزرگ و مناسب است که به بتمن این امکان را می دهد که با افزایش قدرت این اسلحه از آن حتی برای ایجاد اختلال در کارکرد سلاح های دیگر و جلوگیری از عملکرد آن ها استفاده کند. با ارتقا های بیشتر، بتمن می تواند با این اسلحه بر سیستم Drone های شوالیه آرکام نیز کنترل داشته باشد. این سلاح دارای ۳ مزیت عمده است :

  • انفجار سلاح های دشمن
  • وارد کردن شوک به دشمنانی که در حال آماده سازی سلاح های خود هستند.
  • اتصال ردیاب به وسایل نقلیه مورد نظر که از طریق Batmobile می توان این ردیاب ها را دنبال کرد.

لباس بتمن نیز در این نسخه دچار تغییرات زیادی شده است. همانند فیلم‌های بتمن، لباس او در این نسخه از بخش‌های جدا از هم تشکیل‌شده است که سرعت او را افزایش می‌دهد ولی از مقاومت آن در برابر گلوله کاسته شده است. همچنین لباس جدید او این توانایی را دارد که شنل را از آن جدا کرد و از شنل به‌عنوان یک وسیلهٔ دفاعی بهره گرفت. در کل می‌توان گفت گیم پلی Arkham Knight دارای نوآوری‌های فراوانی است که مهم‌ترین آن‌ها توانایی رانندگی با Batmobile است و از سوی دیگر وجود مکانیک‌های جدید مانند Fear Takedown به کیفیت گیم پلی بازی افزوده است.

در اعماق تاریکی

بازی از نسخهٔ بهینه‌شدهٔ موتور Unreal Engine که برای نسل هشتم طراحی‌شده است، بهره می‌گیرد و به‌این‌ترتیب بازی بر روی کنسول‌های نسل هفتم عرضه نخواهد شد. با توجه به تصاویری که از بازی منتشرشده است می‌توان گفت بار دیگر شاهد یک حماسه در بخش گرافیکی بازی هستیم. طراحی لباس بتمن و به‌ویژه Batmobile فوق‌العاده است. تیم سازنده نیز اعلام کرده است که تعداد چندضلعی‌هایی که برای طراحی هر یک از شخصیت‌های این نسخه به کار رفته است از کل تعداد چندضلعی‌های محیط بازی Arkham Asylum بیشتر است. همچنین در این بازی از یک قابلیت جدید به نام Apex cloth physics نیز استفاده‌شده است که سبب حرکت بسیار زیبای شنل بتمن و واکنش طبیعی آن در برابر باران و باد می‌شود. همچنین با توجه به اینکه لباس بتمن از بخش‌های جدا از هم تشکیل‌شده هنگام بارش باران می‌توانید قطرات آن را در میان شیارهای لباس وی تماشا کنید که قطعاً فوق‌العاده خواهد بود. حرکات چهرهٔ شخصیت‌ها و سخن گفتن آن‌ها دست‌کمی از واقعیت نخواهد داشت. آقای Dax Ginn دربارهٔ گرافیک این عنوان می‌گوید:

از دیدگاه من، داشتن بسیاری از قابلیت‌ها به این معنی است که اعضای تیم سازندهٔ بازی بسیار خلاق هستند که توانسته‌اند چنین قابلیت‌هایی را پدید آورند هرچند محدودیت‌هایی نیز وجود دارد ولی در حدی نیست که جلوی کار تیم ما را بگیرد و مانع امکان‌پذیر شدن برخی از ایده‌ها شود. وجود مقدار زیادی انرژی و خلاقیت در تیم Rocksteady سبب شده است که ما در محیطی کار کنیم که هر چیزی در آن امکان‌پذیر است و این احساس فوق‌العاده‌ای به ما داده است.

54

کیفیت بازی در این تصویر دیوانه کننده است.

وی درباره جدال دو کنسول نسل هشتمی PS4 و Xbox One بر روی کیفیت بازی‌ها نیز اظهار داشت:

من فکر می‌کنم این چیزها طبیعی است زیرا فعلاً در اوایل نسل هشتم قرار داریم و رقابت بسیار شدید است زیرا هنوز بسیاری از چیزها وجود دارد که آشکارنشده است و هر یک از دو کمپانی از آن‌ها به‌عنوان سلاح پنهان خود استفاده می‌کنند. ما از زمانی که دریافتیم دورهٔ PS3 و Xbox 360 به پایان رسیده است، تمام تلاش خود را بر روی کنسول‌های نسل هشتمی قرار دادیم. البته این کار بسیار سخت بود زیرا ما در ابتدای کار با سخت‌افزار این دو کنسول آشنایی نداشتیم ولی به‌مرورزمان توانستیم اطلاعات خوبی به دست بیاوریم و من می‌توانم از همین‌جا اعلام کنم که Batman: Arkham Knight باکیفیت ۱۰۸۰p و ۶۰ فریم بر روی PS4 اجرا خواهد شد. البته تمام تلاش خود را می‌کنیم تا نسخهٔ Xbox One نیز با همین کیفیت منتشر شود.

گرافیک Batman: Arkham Knight طبق تصاویر و تریلرهای منتشرشده از بازی فوق‌العاده خواهد بود و حتی صحنه‌های سینمایی بازی نیز از پیش رندر شده نمی‌باشند و توسط خود موتور بازی طراحی‌شده‌اند که نشان می‌دهد نسخهٔ جدیدی از Unreal Engine برای این بازی استفاده‌شده است. همچنین سیستم موردنیاز این عنوان برای PC به شرح زیر است:

حداقل سیستم مورد نیاز :

  • (OS: Win 7 SP1, Win 8.1 (64-bit Operating System
  • Processor: Intel Core i5-750, 2.67 GHz | AMD Phenom II X4 965, 3.4 GHz
  • Memory: 6 GB RAM
  • Graphics Card: NVIDIA GeForce GTX 660
  • Graphics Memory: 2 GB
  • DirectX®: ۱۱
  • Hard Drive Space: 45 GB

سیستم پشنهادی :

  • (OS: Win 7 SP1, Win 8.1 (64-bit Operating System
  • Processor: Intel Core i7-3770, 3.4 GHz | AMD FX-8350, 4.0 GHz
  • Memory: 8 GB RAM
  • Graphics Card: NVIDIA GeForce GTX 760
  • Graphics Memory: 3 GB
  • DirectX®: ۱۱
  • Hard Drive Space: 55 GB

سیستم مورد نیاز برای کیفیت Ultra :

  • (OS: Win 7 SP1, Win 8.1 (64-bit Operating System
  • Processor: Intel Core i7-3770, 3.4 GHz | AMD FX-8350, 4.0 GHz
  • Memory: 8 GB RAM
  • Graphics Card: NVIDIA GeForce GTX 980
  • Graphics Memory: 3 GB
  • DirectX®: ۱۱
  • Hard Drive Space: 55 GB

هارمونی حماسه و وظیفه

در نسخهٔ Arkham Origins صداپیشگان بسیاری از کاراکترهای اصلی بازی نظیر بتمن و جوکر حضور نداشتند و این شایعه پیش‌آمده بود که دیگر شاهد شنیدن صدای Kevin Conroy در نقش بتمن نخواهیم بود ولی در این نسخه تمامی صداپیشگان قبلی حضور خواهند داشت و Kevin Conroy به‌جای بتمن سخن می‌گوید. صلابت کلام وی، عظمت و ابهت ویژه‌ای به شخصیت بتمن داده است. علاوه بر این Nolan North به‌جای پنگوئن،Wally Wingert به‌جای ریدلر، Tara Strong به‌جای هارلی کوئین و Troy Baker در نقش دو چهره صحبت خواهند کرد. علاوه بر این افراد، Jonathan Banks به‌جای کمیسر گوردون، John Nobe به‌جای شخصیت مترسک، Ashley Greene به‌جای باربارا گوردون و Scott Porter نیز به‌جای نایت وینگ سخن خواهد گفت.

آهنگساز این عنوان David Buckley خواهد بود. David Buckley چندی پیش نیز وظیفهٔ آهنگسازی نسخهٔ جدید سری بازی‌های Call of Duty یعنی Call of Duty: Ghosts را بر عهده داشت. البته قرار است Nick Arundel که در دو نسخهٔ قبلی این سری یعنی Arkham Asylum و Arkham City حضورداشته است با Buckley همکاری کند تا وی بتواند با تم و فضای این سری بازی آشنا شود. وی پیش‌ازاین نیز در ساخت موسیقی زیبای بازی Metal Gear Solid 4 شرکت داشته است و در فیلم‌های سینمایی و سریال‌های متعددی نیز آهنگساز بوده است.

شوالیه تاریکی

بدون شک Batman: Arkham Knight بهترین و بزرگ‌ترین نسخهٔ این سه‌گانه خواهد بود که سعی دارد با به چالش کشیدن بتمن و قرار دادن وی در مرز تباهی یک حماسهٔ دیگر را رقم بزند. Rocksteady تمام تلاش خود را برای هر چه بهتر شدن آن انجام خواهد داد تا با خاطره‌ای خوش، به این عنوان پایان دهد. داستانی تاریک و درگیر کننده و از همه مهم‌تر شخصیت منفی آن‌که ناشناخته است و ارتشی مجهز دارد و حتی می‌تواند بر بتمن غلبه کند در کنار راندن Batmobile و پرواز بر فراز گاتهام قطعاً جذاب خواهد بود. از همین حالا به شما وعده می‌دهم که Batman: Arkham Knight در سال ۲۰۱۵ یکی از نامزدهای اصلی بهترین بازی سال خواهد بود. این عنوان در تاریخ ۲۳ ژوئن (۲ تیر ۱۳۹۴) منتشر خواهد شد.

26

افسانه پایان می پذیرد

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

شوالیه تاریکی | پیش نمایش Batman : Arkham Knight - گیمفا
شوالیه تاریکی | پیش نمایش Batman : Arkham Knight - گیمفا
شوالیه تاریکی | پیش نمایش Batman : Arkham Knight - گیمفا
شوالیه تاریکی | پیش نمایش Batman : Arkham Knight - گیمفا
شوالیه تاریکی | پیش نمایش Batman : Arkham Knight - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

شوالیه تاریکی | پیش نمایش Batman : Arkham Knight - گیمفا
شوالیه تاریکی | پیش نمایش Batman : Arkham Knight - گیمفا