خانواده گیمفا | قسمت دوم - گیمفا
خانواده گیمفا | قسمت دوم - گیمفا
خانواده گیمفا | قسمت دوم - گیمفا
خانواده گیمفا | قسمت دوم - گیمفا

خانواده گیمفا | قسمت دوم

حامد زاهدی
۱۶:۲۱ ۱۳۹۴/۰۲/۱۱
خانواده گیمفا | قسمت دوم - گیمفا

به خبری که هم اکنون به دست ما رسیده است توجه فرمایید؛ محققان انجمن بازیبازان در طی آخرین آزمایشات خود بر روی ۳۵ میلیون نفر دانش آموز بازیباز ایرانی دریافتند که حس بویایی آن ها در فصول مختلف نسبت به افراد عادی متفاوت است! بر طبق گفته پروفسور “فسنقری” هر ماه بوی خاص خودش را دارد و این عامل موجب تضعیف و یا افزایش روحیه در CPU بازیباز می گردد؛ به عنوان مثال اول مهر ماه، بوی یاس و ناامیدی سبب خواب آلودگی و اواخر زمستان در نزدیکی نوروز، بوی تعطیلات باعث بریک دنس گلبول های قرمز و در نهایت سبب نشاط و خوش اخلاقی بازیبازان می شود.

پروفسور فسنقری در این خصوص به خبرنگار ما گفت: پروژه تحقیقاتی که انجام دادیم فراتر از انتظار ما صورت گرفت و نتایج مثبتی به دست آوردیم. گذر فصول و تغییر رایحه ها تنها به یک بوی ساده ختم نمی شود و ماجرا گسترده تر است. در حال حاضر هر چقدر به خرداد ماه نزدیک تر می شویم نوار قلبی به دست آمده از بازیبازان خشن تر می شود و هر که متوجه نباشد فکر می کند یک مداد و کاغذ سفید به بچه خردسالی برای نقاشی داده ایم! هم اکنون نوار قلبی همراه خودم آورده ام که در زیر می توانید مشاهده کنید.

emergency cardiology ecg tape with paroxysmal ventricular tachycardia

 

اگر فکر می کنید در حال مشاهده رشته کوه های زاگرس هستید، کاملا در اشتباهید! خط های بالا نوار قلبی به دست آمده از بازیبازی است که دیروز به بنده مراجعه نموده و حال وخیمی داشت. بوی امتحانات خرداد ماه آن چنان بر روی CPU این فرد تاثیر گذاشته بود که نیاز به یک Boot کامل داشت.  بنده ی خدا می گفت امتحانات آن قدر سخت هستند که نمی توانم لحظه ای دسته ی کنسول و یا دکمه های کیبورد را لمس کنم. (الهی بمیرم برات!)

و اما بوی خرداد ماه زمانی به اوج تخریب پذیری خود می رسد که سازندگان و ناشران نیز با آن دست به یکی کرده باشند. من که نمی تونم برای عناوینی مثل Wolfenstein: The Old Blood، Project CARS و یا از همه مهم تر The Witcher 3: Wild Hunt تا پایان امتحانات خرداد صبر کنم! اصلا شدنی نیست.

در ادامه از پروفسور پرسیدیم که چه راه حلی برای این موضوع پیشنهاد می کنند که بعد از کمی وقفه و خاراندن یک تار موی باقی مانده روی کله ی تاسش گفت: راه حل های زیادی در ذهن دارم که بهترین آن را به صورت نکته ای می گویم.

۱- در راه حل اول یک وِرد به شما می آموزم که با خواندن آن می توانید اوضاع روحی خود را تسکین بخشید. بدون لرزش صدا با من بخوانید “همـــه چی آرومـــه، من چــه قـــدر خـــوشــحالم”

۲- حال که جادوی آرامش را خواندید، دروسی که می دانید در روز امتحان برایتان مشکل ساز می شوند را بر روی یک کاغذ بنویسید و سپس به سمت کتابخانه اتاقتان بروید و یکی از کتب لیست شده را بعد از پاک کردن گرد و غبارهایش بیرون بکشید.

۳- زمان بندی می تواند برگ برنده شما در این ماراتن بزرگ باشد؛ چند ساعت وقت آزاد دارید؟ منظورم از وقت آزاد این است که بعد از کلاس، خواب و غذا چند ساعت زمان برای شما باقی می ماند؟ اگر ۷ ساعت زمان باقی بماند بسیار عالیست و نشان می دهد که شما لوازم جنگ را دارید. از این ۷ ساعت باقی مانده ۲ساعت را برای بازی و گشت و گذار در اینترنت و ۵ ساعت را برای درس بگذارید؛ حال شما را وارد یک بازی کامپیوتری می کنم. از الان به بعد جای ۷ ساعت زمان به شما ۷ سکه طلا می هم که در بازی می بایست به نحو احسنت خرج کنید؛ می پرسید چطور؟ در شماره بعدی خواهم گفت!

۴- فکر کنید در یک بازی کامپیوتری هستید و زمان نیز در حکم پول برای رفتن به مرحله بعدی می باشد. بدون شک یکباره خرج کردن ۲سکه برای انجام بازی راه حل درستی نیست و در نتیجه با پیام Game Over مواجه می شوید. راه حل درست این است که پولتان را به مرور خرج کنید یعنی دو ساعت مفـــید درس بخوانید و نیم ساعت بازی کنید. سپس دوباره دو ساعت درس خوانده و نیم ساعت بازی کنید.حال چهار ساعت درس مفید به همراه یک ساعت بازی لذت بخش داشتید یا به قول گفتنی با یک تیر دو نشان را زدید. در این شرایط ممکن است با تقسیم بندی درس ها به حد مطلوب رسیده باشید و نیازی نباشد دیگر درس های باقی مانده را بخوانید و می توانید سکه های باقی مانده را نیز خرج انجام بازی کنید.

پروفسور فسنقری در حالی که بیستمین لیوان آب را می نوشید یاد یک نکته افتاد و در پرانتز گفت: من به شما یک کد رمز میدم که باید در ذهنتان ذخیره کنید و آن رمز چیزی جز “تمرکز و حضور ذهن” نیست؛ لطف کنید زمانی که سر کلاس هستید استاد و یا دبیر را به شکل آقای فیل اسپنسر و تخته را نیز به شکل دسته Xbox نبینید و تمام تمرکزتان را روی گفته های وی Zoom کنید.

game design 101 650x352

هیچ وقت سعی نکنید خودتان را گول بزنید که بله من درسمو خوندم و فوله فولم! این کار واقعا خیانت به خودتون هست. شما در مسابقه فینال قرار گرفتید، پس باید کمی بیشتر از رده بندی و مسابقات معمولی تمرکز داشته باشید تا به امید خدا در فینال با بیشترین گل زده پیروز میدان شوید.

از استاد فسنقری بابت وقتی که به گیمفا دادند بسیار سپاسگذارم و امیدوارم در آینده نیز از تجربیات و اکتشافات وی و تیمشان استفاده نماییم.

 

 رو در رو

mafia33 694x1024

تصویر ذهنی برخی از عزیزان در خصوص اعضای کادر و چگونگی انجام مراحل اداری!

اگر به دنبال جدیدترین اخبار کادر هستید الان بهترین زمان برای دانستن سوالاتتان هست. شاید شما هم متوجه تغییر در تگ های کاربری شده باشید؛ کمتر کسی آقای آرش سعادتمند را نمی شناسد؛ مردی ساخته شده از جنس فولاد و سرشار از امید و شادابی. در کارنامه وی نزدیک به دو سال خدمت صادقانه به گیمفا و جامعه بازیباز ایرانی ثبت شده و تلاش های ایشان برای پوشش لحظه به لحظه کنفرانس ها و اخبار منتشر شده از دنیای وسیع بازی های رایانه ای قابل انکار نیست. بدون تردید بارِ چنین مسئولیت سنگینی هر فردی را خسته می کند. کاربرهای زیادی از بنده دلیل فعالیت پایین جناب سعادتمند را جویا شده بودند که سرانجام بعد از مذاکراتی که انجام شد، تصمیم بر شفاف سازی آن دارم. آقای آرش سعادتمند به خاطر مشغله کاری بالا که موجب عدم دسترسی به اینترنت شده و شروع امتحانات دانشگاه مدتی است که فعالیت پایینی دارند.

در آخرین صحبت هایی که با ایشان انجام دادیم تصمیم بر آن گرفتیم که مدتی را برای گذراندن فصل امتحانات و همچنین تجدید روحیه در اختیارشان قرار دهیم که بعد از پشت سرگذاشتن مشکلات دوباره به عنوان سرپرست خبرنگاران به تیم ملحق شوند و کار را از سر بگیرند. البته ناگفته نماند که آرش عزیز همچنان در سایت حضور پیدا خواهند کرد و مشاوره های لازم را به تیم خبری می دهند. در نبود آقای سعادتمند، برای هدایت خبرنگاران از خبرنگار برتر ماه گذشته جناب آقای علیرضا قاسمیان مقدم به عنوان “سرپرست خبرنگاران” استفاده کردیم تا نظم و هماهنگی اعضا از بین نرود. کاربران محترم می توانند از هم اکنون سوالات و پرسش های خود را از آقای قاسمیان مقدم بپرسند.

در اولین شماره از خانواده گیمفا، عده ای گفته بودند برای بخش نظرات گزینه “گزارش تخلف” قرار دهیم. پیشنهاد بسیار خوبی بود چرا که باعث شناسایی عوامل تخریب کننده در زمان کمی می شد. در حال حاضر برای هر نظر در کنار دکمه لایک و دیسلایک، گزینه “گزارش تخلف” وجود دارد و کاربران فهمیم گیمفا می توانند در صورت مشاهده تخلف با کلیک بر روی گزینه نام برده شده، موضوع را با ما در میان بگذارند.

بر طبق نظرسنجی های انجام شده، نزدیک به ۸۵% از اعضای گیمفا به کمیک و داستان های مصور علاقه مند هستند. از این رو تصمیم بر آن گرفتیم که با بهره گیری از تجربیات آقایان شایان شفایی و مبین احمدی اقدام به ترجمه کمیک های صاحب نام و پرطرفدار از جمله Batman و Halo کنیم که انشاالله بزودی در دسترس عموم به صورت کاملا رایگان قرار خواهد گرفت.

000 copy

کمیک  Halo Escalation

hiiibym56zqh7nfh987p

کمیک Batman Detective

 

در گذشته بخشی با نام “موسیقی منتخب” داشتیم که به صورت هفتگی به نقد و بررسی موسیقی بازی ها می پرداخت و بسیار کاربرپسند بود؛ بنا به دلایلی این بخش مدتی کنسل شده بود که به امید خدا پس از صحبت های انجام شده، قرار است بزودی باز هم شاهد آن باشیم و زیباترین موسیقی های دنیای بازی های ویدیویی را گوش دهیم.

شروع به کار مجدد بخش موسیقی بازی ها

شروع به کار مجدد بخش موسیقی بازی ها

 

شما می توانید با کلیک بر روی این لینک به سری قبلی بخش موزیک دسترسی داشته باشید.

 

1mlmjmr3ls3v72eidpr0

کافه گیم این هفته با Rezakurd

 

– سلام! بفرمایید بشینید تا بگم بروبچ دوتا فنجون قهوه گرم بیارن. خب در همین اول کاری خودتو برای سایر مخاطبین معرفی کن.

image 5729a3c1856c80d1d694ba99ed352872fe685f3f4e7470e397a4d99873c3e012 v

مهمان این هفته: رضا مالکی با نام کاربری rezakurd

– خواهش می کنم. بنده رضا مالکی متولد سال ۱۳۶۷ هستم.

– جناب مالکی چه مدتی هست که گیمفا رو دنبال می کنید؟

– یه ۱۸ ماهی میشه با سایت خوب گیمفا آشنا شدم و سعی می کنم هر چند ساعت وب سایت رو چک کنم ببینم در دنیای بازی های ویدیویی چه گذشته.

– دو سالی هست که وارد نسل هشتم کنسول های بازی شدیم؛ به نظر شما نسل هشتم تونسته مثل نسل قبلی طوفانی کار خودش رو شروع کنه و یا نه؟

– نسل هفتم به خاطر بازی های متفاوت و زیباش اونم در سبک های مختلف فوق العاده بود. برای نسل هشتم زوده تصمیم گرفت و به عقیده من باید صبر کرد؛ چون خیلی از سازنده های صاحب نام هنوز بازیاشون رو هم معرفی نکردن. پس هنوز زوده بگیم نسل هشتم ضعیف تر از نسل هفتم عمل کرده.

– اولین بازی هایی که انجام دادی رو یادت میاد؟ چرا اون حس و حال بازی های پیکسلی گذشته که عاری از هرگونه گرافیک چشم نواز و گیم پلی آن چنانی بودند، در بازی های امروزی وجود نداره؟

– اولین بازی فکر کنم ماریو روی دستگاه میکرو بود نینجا با سگ و بعدشم کنسول سگا بازی دو کلانتر و رامبو رو هیچوقت فراموش نمیکنم.اون بازیا حس خاصی داشت که متاسفانه تو نسل هفتم و هشتم تا الان نداشیم اون حس خاطره انگیز رو.بازیهای این نسل بیشتر به گرافیک توجه میکنن متاسفانه حس نوستالژی برا من ندارن.

– بازی ۲ Resident Evil: Revelations رو انجام دادی؟ 

– نسخه اخر اهرمین مقیم رو هنوز تجربه نکردم.طبق شنیده ها متوسط بوده بازیش بنظرم بعد نسخه ۴ این سری افت شدیدی داشته.

– یک پیشنهاد بده!

– ما هر چی رو بخوایم تو گیمفا پیدا میکنیم.با قدرت ادامه بدید دوستون دارم یا علی

 

mind games 2 hard times 20110502040814859

در شماره قبل، مسابقه حل جدولی قرار دادیم که به لطف خدا مورد استقبال عموم نیز قرار گرفت و با بازخوردهای خوبی روبرو گشت که صحت این موضوع را انبوه ایمیل های رسیده که حاوی جدول حل شده می باشند، تایید می نماید. در ابتدا جدول حل شده شماره یک را می توانید در زیر مشاهده فرمایید تا با جواب سوالات نیز آشنا گردید. به خاطر استقبال صورت گرفته این روند را ادامه دادیم و هم اکنون می توانید در چالش شماره دوم جدول قدم بگذارید. امیدواریم همچون شماره اول موفق و پیروز بیرون بیایید.

حل جدول شماره 1

حل جدول شماره ۱

همان طور که خدمتتان عرض کردم؛ افراد زیادی موفق به حل جدول شده بودند و به دلیل نمی توانیم اسامی تمامی آن ها را قرار دهیم. خسته نباشید میگم و امیدوارم در حل شماره دوم جدول نیز با همین شوق و ذوق موفق باشند.

jadval 2

شماره دوم جدول – برای مشاهده در سایز بزرگ کلیک کنید

سخن پایانی

برای رسیدن به اهداف والا همواره نیازمند هم فکری و یاری شما دوستان هستیم. هرگونه نظر، پیشنهاد و انتقاد را می توانید از طریق قسمت نظرات به گوش ما برسانید تا آن چه که در خور و مطابق با میل شماست را در کوتاه مدت تدارک ببینیم. ممنون که تا این لحظه با ما همراه بودید.

تا هفته ای دیگر و خانواده گیمفایی دیگر، بدرود.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

خانواده گیمفا | قسمت دوم - گیمفا
خانواده گیمفا | قسمت دوم - گیمفا
خانواده گیمفا | قسمت دوم - گیمفا
خانواده گیمفا | قسمت دوم - گیمفا
خانواده گیمفا | قسمت دوم - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

خانواده گیمفا | قسمت دوم - گیمفا
خانواده گیمفا | قسمت دوم - گیمفا