آنالیز عملکرد بازی Mortal Kombat X بر روی پلتفرم پی‎سی - گیمفا
آنالیز عملکرد بازی Mortal Kombat X بر روی پلتفرم پی‎سی - گیمفا
آنالیز عملکرد بازی Mortal Kombat X بر روی پلتفرم پی‎سی - گیمفا
آنالیز عملکرد بازی Mortal Kombat X بر روی پلتفرم پی‎سی - گیمفا

آنالیز عملکرد بازی Mortal Kombat X بر روی پلتفرم پی‎سی

Mobin Ahmady
۱۱:۴۴ ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
آنالیز عملکرد بازی Mortal Kombat X بر روی پلتفرم پی‎سی - گیمفا

بدون شک سری بازی‌های سبک فایتینگ همواره در بین طرفداران از محبوبیت خاصی برخوردار بوده‌اند. از محبوب‌ترین‌های این سبک می‌توان به سری بازی‌های Tekken اشاره کرد که مبارزاتی جذاب در آن‌ها انجام می‌گیرند؛ اما در طرف دیگرِ میدان، سری بازی‌های Mortal Kombat قرار دارند که باقابلیت‌های منحصربه‌فرد خود تا الان توانسته‌اند که رقیب خود یعنی Tekken را پشت سر بگذارند. مدتی پیش بود که جدیدترین نسخه‌ی سری بازی‌های Mortal Kombat بانام Mortal Kombat X منتشر شد و با بازخوردهای مثبتی از سوی منتقدان مختلف روبه‌رو شد؛ اما هم‌اکنون وب‌سایت DSO Gaming عملکرد نسخه‌ی PC این عنوان را آنالیز کرده است که می‌توانید به‌صورت کامل آن را در ادامه مطلب مشاهده کنید. پس در ادامه با گیمفا همراه شوید.

در ابتدا قصدی برای آنالیز گرافیکی نسخه‌ی PC بازی Mortal Kombat X نداشتیم! دلیلش هم روشن است و آن‌هم این است که اصولاً سری بازی‌های سبک فایتینگ بر روی پلتفرم PC خیلی خوب ظاهر می‌شوند. بنابراین ما معتقدیم که اگر هم نقاط ضعفی در این آنالیز گفته شود، هیچ‌گونه ارزشی از بازی کم نخواهد شد. بااین‌حال بسیاری از طرفداران از ما خواستند تا آنالیز گرافیکی این نسخه از بازی را برای شما آماده کنیم. درنتیجه‌ی این درخواست‌های مکرر، ما تصمیم گرفتیم جدیدترین بازی سبک فایتینگ استودیو NetherRealm را تمام کرده و آن را به زیر ذره‌بین خود ببریم.

لازم است همین ابتدا اعلام کنیم که بازی بر روی سیستمی با پردازنده‌ی قدرتمند Intel i7 4930K ۴.۲Ghz، رم ۸ گیگابایت، کارت گرافیک قدرتمند NVIDIA GTX690، ویندوز ۸.۱ ۶۴-bit و همچنین آخرین آپدیت کارت گرافیک NVIDIA اجراشده و تست‌های لازم بر آن انجام‌گرفته است. به‌علاوه لازم است اشاره‌کنیم که نسخه‌ی تست‌شده از Mortal Kombat X، کامل‌ترین نسخه همراه با تمامی پچ ها و آپدیت‌های مختلفی است که برای آن منتشرشده است.

عنوان Mortal Kombat X از موتور قدرتمند Unreal Engine 3 بهره می‌گیرد تا حس مبارزه‌های واقعی را به شما القا کند. این در حالی است که هنوز هم NVIDIA هیچ‌گونه SLI profile را برای این بازی سبک فایتینگ در خود نگنجانده است. ما توانستیم برای لذت بردن از بازی، بازی را با نرخ فریم ریت ۶۰fps با یک کارت گرافیک GTX680 اجرا کنیم. این بازی بدون هیچ‌گونه مشکل خاصی حدود ۸۳ درصد از قدرت GPU سیستم را اشغال کرد. البته لازم به ذکر است که ما تضمینی نمی‌کنیم که نسخه‌ی پچ نشده‌ی بازی هم این‌گونه اجرا گردد، اما همان‌طور هم که گفتیم، نسخه‌ی پچ شده بسیار خوب اجرا شد.

تصویری از فضای اشغال شده از gpu

تصویری از فضای اشغال شده از GPU

عنوان Mortal Kombat X به‌طور اساسی حجم زیادی از GPU را اشغال می‌کند. همان‌طور هم که نظاره می‌کنید، فضای زیادی از پردازنده‌ی Intel i7 4930K توسط بازی اشغال‌شده است. بازی حتی بر روی پردازنده‌ی dual-core هم با نرخ فریم ریت ۶۰fps اجرا شد و این به آن معنی است که حتی کسانی هم که پردازنده‌ی نسبتاً ضعیفی بر روی سیستم خوددارند، می‌توانند از این عنوان لذت ببرند.

با توجه به الزامات GPU، تنها یک کارت گرافیک GTX680 لازم بود تا ما بتوانیم بازی را باکیفیت بی‌نظیر ۱۰۸۰p و با نرخ فریم ریت ۶۰fps بر روی حداکثر تنظیمات گرافیکی اجرا کنیم. اکنون ما می‌دانیم که بسیاری از شما خواهید گفت: ” یک کارت گرافیک GTX680 برای یک بازی سبک فایتینگ؟ وقتی‌که همین بازی با نرخ فریم ریت ۶۰fps هم بر روی کنسول PlayStation 4 اجرا می‌شود؟” و شما باید در پایان نقطه بگذارید! این واقعاً مشکوک است (این موضوع نشان می‌دهد که بهینه‌سازی بهتر از این غیرممکن است)، هرچند که در حال حاضر بسیاری از PC بازان کارت گرافیک‌هایی حتی قدرتمندتر هم از GTX680 دارند.

نسخه‌ی PC بازی Mortal Kombat X از صفحه‌ی ” black crush ” (صفحه‌ی کرَش معروف که بسیاری از PC بازان از آن متنفرند) رنج می‌برد. البته هنوز هم High Voltage Software بازی موردبررسی قرار نگرفته است و شما در ادامه می‌توانید دو اسکرین شات را که نشان‌دهنده‌ی آن هستند مشاهده کنید:

 

و اگر این برایتان کافی نبود، استودیو NetherRealm و همچنین تکنولوژی High Voltage Software به شما اجازه می‌دهند تا تمامی فیلم‌های Fatality ها و همچنین صحنه‌های جذاب X-Ray را بر روی نرخ فریم ریت ۳۰fps اجرا کنید. با توجه به این موضوع و همچنین نوسانات سریع فریم ریت بازی، بسیاری از PC بازان ممکن است لکنت زبان بگیرند! این مکانیسم برای اولین بار در نسخه‌های کنسولی بازی Mortal Kombat X نشان داده شد. بااین‌حال، این ویژگی، جایی در نسخه‌ی PC بازی ندارد.

گرافیک فنی عنوان Mortal Kombat X بی‌نظیر است و تجربه‌ی عالی‌ای را به شما القا می‌کند. همه‌ی شخصیت‌ها و مراحل و چالش‌های مختلف به‌خوبی کارشده‌اند. جزئیات زیادی هستند که بر روی صفحه‌نمایش به‌خوبی نمایان‌اند و مبارزه‌ها را جذاب‌تر می‌کنند. به‌علاوه، حرکات Fatality نیز بسیار وحشت‌آور هستند. چراکه در حرکات Fatality شخصیت‌های بازی، سرها قطع می‌شوند، دنده‌ها شکسته می‌شوند و…

 

افکت‌های نوری نیز به‌صورت بی‌نظیری کارشده‌اند و بسیار جلوه‌نمایی می‌کنند. به‌علاوه motion blur بسیاری خوبی بر روی بازی کارگذاری شده است. درحالی‌که ما برای پرش گرافیکی بیشتری در بازی Mortal Kombat X امیدوار بودیم (در مقایسه با نسخه‌ی قبلی خود)، این بازی موفق شد به‌خوبی خود را نمایش دهد.

اجرای بازی mkx بر روی حداکثر تنظیمات گرافیکی لذت بخش است

اجرای بازی MKX بر روی حداکثر تنظیمات گرافیکی لذت بخش است.

به‌طورکلی، بازی Mortal Kombat X از یک سری مشکلات بر روی پلتفرم PC رنج می‌برد. صفحه‌های Crush black، روایت داستانی بازی را نابود کرده‌اند. برای اینکه واقعاً از تجربه‌ی بازی لذت ببرید ما به شما پیشنهاد می‌کنیم تا از کیبورد استفاده کنید (به‌علاوه شما قادر هستید هر طور که می‌خواهید کلیدها را تغییر بدهید تا از بازی، بیشتر هم لذت ببرید). برای اجرای بازی Mortal Kombat X به پردازنده‌ی قدرتمندی نیاز ندارید و این نکته‌ی خوبی تلقی می‌شود. شما در بخش داستانی MKX نیز صحنه‌های مبارزه‌ی هیجان‌انگیزی همچون بخش داستانی جذاب و گیرای MK9 خواهید دید.

این عنوان جدید استودیو NetherRealm به‌زودی از طریق Google Play برای پلتفرم اندروید هم منتشر خواهد شد. عنوان Mortal Kombat X در تاریخ ۱۴ آوریل سال جاری برای Xbox One، PlayStation 4 و PC عرضه شد.

برای اطلاعات بیشتر در مورد این بازی، از شما دعوت می‌کنم تا نقد و بررسی بازی Mortal Kombat X را از گیمفا مشاهده کنید.

 

ترجمه شده از وب سایت dso gaming با اندکی تغییر

« ترجمه شده از وب سایت DSO Gaming با اندکی تغییر »

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

آنالیز عملکرد بازی Mortal Kombat X بر روی پلتفرم پی‎سی - گیمفا
آنالیز عملکرد بازی Mortal Kombat X بر روی پلتفرم پی‎سی - گیمفا
آنالیز عملکرد بازی Mortal Kombat X بر روی پلتفرم پی‎سی - گیمفا
آنالیز عملکرد بازی Mortal Kombat X بر روی پلتفرم پی‎سی - گیمفا
آنالیز عملکرد بازی Mortal Kombat X بر روی پلتفرم پی‎سی - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

آنالیز عملکرد بازی Mortal Kombat X بر روی پلتفرم پی‎سی - گیمفا