زمان در دستان تو | پیشنمایش Quantum Break | گیمفا
زمان در دستان تو | پیشنمایش Quantum Break | گیمفا
زمان در دستان تو | پیشنمایش Quantum Break | گیمفا
زمان در دستان تو | پیشنمایش Quantum Break | گیمفا

زمان در دستان تو | پیش نمایش Quantum Break

محمدسعید خزایی
۱۲:۲۲ ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
زمان در دستان تو | پیشنمایش Quantum Break | گیمفا

در دنیای امروز که تکنولوژی به‌سرعت هر چه تمام یا بهتر است بگوییم به‌صورت لحظه‌ای در حال پیشرفت و تغییر و تحول هست، بشر در پی دست‌اندازی برای هر کار محالی است. از درمان بیماری‌های بی‌درمان گرفته تا خلق لوازم الکترونیکی فرا هوشمند؛ اما موضوعی که می‌توان از آن به‌عنوان بلند پروازانه ترین آرزوی بشر یادکرد در دست گرفتن کنترل زمان و سلطه بر آن می‌باشد؛ زیرا هنگامی‌که شما زمان را در کنترل خود داشته باشید هیچ قدرت دیگری یارای مقابله با شمارا ندارد، موضوعی که سیاست‌مداران و قدرت‌طلبان جهانی همواره آرزوی تحقق آن را در داشته و خواهند داشت و اینک قرار است در Quantum Break به این آرزو جامه‌ی حقیقت پوشانده شود و بازی بازان با عنوانی جاه‌طلبانه از سوی سم لیک روبه‌رو شوند که در آن توقف زمان توانایی بارز شخصیت‌های اصلی است.

 quantum break logo

استودیو Remedy Entertainment را می‌توان جز آن دسته از استودیوهای بازی‌سازی قرارداد که اگر نگوییم تمامی می‌توانیم، بگوییم اکثر بازی‌های ساخته‌شده توسط آن‌ها مورد تحسین منتقدین و بازی بازان قرارگرفته است؛ زیرا در هسته‌ی اصلی Remedy فردی وجود دارد که اگر او را بالاتر از افرادی همچون کوجیما و دیوید کیج ندانیم کمتر دانستن او از بزرگان دنیای بازی‌های رایانه‌ای نیز کم‌لطفی در حق استعدادهای اوست، استاد سم لیک که همگان او را با خلق دو نسخه‌ی نخست Max Payne و قهرمان همیشه ماندگار آن MAX در خاطر دارند. مردی که با ساخت بازی‌ای داستان محور و تا حدودی ترسناک در نسل هفتم تحت عنوان Alan Wake باری دیگر همگان را به تحسین درآورد. عنوانی که همانند انتظارات روایت داستانی درخور توجهی داشت که با افزودن گرافیک و گیم پلی مناسبی که برای آن در نظر گرفته‌شده بود دارندگان کنسول نسل هفتمی مایکروسافت یعنی Xbox 360 را مجذوب خود کرد. عنوانی که پروژه‌ی ساخت آن در حدود پنج سال به طول انجامید و بعد از مدتی که در انحصار Xbox 360 بود برای رایانه‌های شخصی نیز منتشر شد تا تعداد بیشتری از بازی بازان داستان آلن را تجربه نمایند. پیش از شروع نسل هشتم اکثر بازی بازان اعتقاد داشتند مایکروسافت از پروژه‌ی جدید و انحصاری استودیو Remedy رونمایی خواهند کرد و این پروژه عنوانی جز ۲Alan Wake نخواهد بود؛ اما باری دیگر این Remedy بود که قاعده‌ی بازی را تغییر داد و برخلاف انتظارات عمومی بازی بازان از یک IP جدید بانام Quantum Break (QB) رونمایی کرد تا این بار سم لیک با داستانی احتمالاً جذاب و درگیر کننده و گیم پلی متفاوت نسبت به سایر عناوین دارندگان Xbox One را به کنترل کردن زمان دعوت کند.

قدرت بی همتا:

وقتی قرار است در مورد داستان‌پردازی و روایت عناوین ساخته‌شده توسط سم لیک صحبت کنیم کاری دشوار پیش روی داریم؛ زیرا استودیو Remedy و شخص سم لیک پیش‌ازاین با روایت سینما گونه‌ی خود در Alan Wake توانایی‌هایشان را در نسل هفتم و برای بازی بازان جدید به اثبات رسانده‌اند و از سویی دیگر انتظارات هواداران  نیز از QB بسیار بالا هست و با در نظر گرفتن تبلیغات و اطلاعات منتشرشده درزمینهٔ ی روایت سریالی و سینمایی این عنوان می‌توان انتظار یک روایت داستان ناب را کشید. در ساخته‌ی جدید Remedy قرار است شما کنترل فردی به نام Jack Joyce را به‌عنوان شخصیت اصلی بر عهده بگیرید که پیش از به وقوع پیوستن اتفاقات بازی به‌عنوان یک دانشمند در دانشگاه River Port ایالات‌متحده در حال فعالیت بر روی فرضیه‌ی کنترل و ایجاد توقف در زمان و انجام آزمایش‌هایی در این زمینه بوده است. طی انجام یکی از این آزمایش‌ها، Jack به همراه دو تن از همکارانش یعنی Pual Serene و Beth Wilder به سبب اختلالی که درروند پیشبرد آزمایش رخ می‌دهد دارای قدرتی خارق‌العاده می‌شوند که بر این اساس، سه محقق داستان ما به‌صورت های گوناگونی با استفاده از قدرت‌های فرا بشری که نصیبشان شده است بر روی زمان کنترل می‌یابند. بعدازاین واقعه دو نفر از سه محقق تصمیم بر خدمت بیشتر به مردم می‌گیرند و به همین سبب Beth و Jack به‌نوعی نقش مثبت داستان را ایفا می‌کنند؛ اما در سوی دیگر داستان Pual که ریاست شرکتی به نام Monarch را نیز بر عهده دارد قرارگرفته است که ازنظر توانایی کنترل و تسلط بر زمان در جایگاهی برتر نسبت به دو شخصیت دیگر قرار دارد زیرا او علاوه بر توقف زمان توانایی مشاهده‌ی آینده را نیز دارد که به همین دلایل Pual که تشنه‌ی قدرت و ثروت هست با دولت‌مردان آمریکایی توافقاتی را انجام می‌دهد و وارد فاز جدیدی از زندگی‌اش می‌شود. افزون بر این موارد اعلام‌شده است که پیش از شروع روایت بازی برادر Jack (will Joyce) به طرز مشکوکی به قتل می‌رسد و Jack تنها Pual را مسئول قتل وی می‌داند و این عامل سبب کینه‌ی بیشتر Jack از Pual می‌شود که همین مورد نیز بدون شک سبب چندلایه تر شدن داستان می‌شود زیرا انتظار می‌رود در میان پیشبرد خط اصلی داستان بازی شاهد بازگشت به گذشته‌هایی (فلش بک) باشیم و قسمت‌هایی که مرتبط با چگونگی به قتل رسیدن برادر Jack و نقش Pual در این اتفاق هست را ملاحظه نماییم.

گذشته از موارد بالا عاملی که می‌تواند خط داستانی QB را سایر عناوین متفاوت کند این است که بر اساس اطلاعات منتشرشده شما در طول بازی علاوه بر Jack در نقش دو شخصیت دیگر یعنی Beth و Pual نیز قرار می‌گیرید. البته به سبب اینکه Jack قهرمان داستان ما هست در اکثر مواقع کنترل او را بر عهده‌دارید اما این‌طور که مشخص‌شده است به‌عنوان‌مثال غالباً در پایان هر مرحله بازی باز در نقش شخصیت منفی داستان (Pual) قرارگرفته و با استفاده از قدرت او یعنی مشاهده‌ی آینده می‌توانید اتفاقات پیش رویتان را ملاحظه نمایید و تصمیم بگیرید در آن‌ها تغییری جزئی اعمال کنید یا به‌کلی آینده را از نو بسازید. به‌طورکلی باید گفت این نوع روایت و لمس هر چه بیشتر دنیای شخصیت منفی داستان در پی کنترل کردن او در طول بازی می‌تواند به بلوغ و شکوفایی بازی نماید تا باری دیگر با یک داستان پخته و درخور توجه از سوی سم لیک روبه‌رو باشیم.

image quantum break 25898 2722 0001

شکست کوانتمی:

می‌توان گفت بحث‌برانگیزترین قسمت ساخته‌ی Remedy بخش گیم پلی این عنوان هست؛ زیرا عده‌ای از بازی بازان و صاحب‌نظران این حوضه بر این باور هستند که با سپری شدن مدتی از زمان بازی و فازهای پایانی QB عملاً بازی باز نکته‌ی جدیدی را در گیم پلی بازی مشاهده نمی‌کند و به‌نوعی ایده‌ی شکست و کنترل زمان حتی به شکل‌های مختلف برای مخاطبین جذاب نبوده و سبب دل‌زدگی دارندگان کنسول نسل هشتمی مایکروسافت از این عنوان مورد انتظار می‌شود. البته تیم سازنده نیز در مقابل این موضوعات و اظهار نظرات سکوت نکرده و با این پاسخ که گیم پلی QB الگو گرفته‌شده از Max Pyne و Alan Wake  به همراه نکات بسیار جذاب و جدید است که مسلماً بازی بازان را با خود تا به انتها همراه می‌کند توانسته است هواداران را امیدوار کند. این‌طور که نشان داده‌شده است گیم پلی  QB ترکیبی از دقت، سرعت، توقف زمان و یک اکشن مناسب هست که با افزودن سطح هوش مصنوعی‌ای که برای رقیبان وعده داده‌شده است (هرچند که در نمایش‌ها مشکلاتی در هوش مصنوعی دیده شد!) می‌توان به انتظار چالش‌ها و لحظات دوست‌داشتنی در QB نشست. اولین نمایش گیم پلی از این عنوان بعد از هیاهوی فراوان درنهایت امر در طی همایش Games Come 2014 به هواداران نشان داده شد که به‌خوبی توانست منتظران و منتقدین را سر شوق بیاورد و غوغایی به پا کند. البته چندی بعد دو نمایش دیگر از گیم پلی QB منتشر شد که به ترتیب کامل‌کننده‌ی تریلر نخست بودند و آخرین نمایش منتشرشده شانزده دقیقه طول دارد که با صحبت‌های مخصوص سم لیک بر روی آن در اختیار بازی بازان قرار گرفت. به همین سبب و به‌منظور آشنایی هر چه بیشتر شما باگیم پلی این عنوان در ادامه به بررسی جز به‌جز نمایش اشاره‌شده می‌پردازیم.

در ابتدا شما یک بالگرد را مشاهده می‌کنید که در حال گشت زدن بر روی یک پل و محل حضور Jack می‌باشد که ما را با دورنمایی از شهر مواجه می‌کند که به معنی واقعی کلمه فوق‌العاده به نظر می‌رسد و نوید یک گرافیک نسل هشتمی را به دارندگان Xbox One می‌دهد. سپس نمای دوربین چرخیده و مأموران حاضر بر روی پل نشان داده می‌شوند که در حال گشت زدن و بررسی ماشین‌های روی جاده هستند و این‌طور که پیداست به دنبال پیدا کردن فرد مشکوکی و به‌احتمال خیلی زیاد Jack می‌باشند. در ادامه‌ی نمایش Jack از طبقه‌ی بالایی خانه‌ی نیمه‌کاره‌ای که در آن پناه گرفته بود به طبقه‌ی پایین‌تر حرکت می‌کند که شاهد دستگیر شدن یک مظنون توسط پلیس هستیم که در این صحنه واقعاً نورپردازی بازی خودنمایی می‌کند. در ادامه Jack پنجره‌ای که در گوشه‌ی اتاق قرار دارد را باز می‌کند و به بیرون می‌رود که این بار نیز شما با نمایی بسیار چشم‌نواز از شهر و بالگرد در حال گشت روبه‌رو می‌شوید و در این هنگام قدرت توقف مقطعی زمان به بازی بازان نمایش شده و بعدازاین اتفاق شما به هنگام پایین آمدن از پلکان طی یک میان‌پرده‌ی کوتاه به‌وسیله‌ی یکی از دشمنانتان شناسایی می‌شوید و نکته‌ی جالب‌تر اینجاست که هیچ تفاوتی را میان‌پرده و خود گیم پلی احساس نمی‌کنیم و از همه مهم‌تر پویانمایی‌ها و کیفیت موشن کیچر مشاهده‌شده از شخصیت Jack هست واقعاً زیبا جلوه می‌کند. در ادامه‌ی تریلر شاهد درگیری Jack با افراد اشاره‌شده هستیم که نشان داده می‌شود یکی از ارکان درگیری و مبارزات شما در بازی سیستم کاورگیری بسیار کم نقص بازی هست که با ترکیب کردن آن با یک سیستم تیراندازی مناسب یک اکشن ناب به شما تحویل داده خواهد شد و هنگامی‌که قدرت کنترل زمان را نیز به آن اضافه می‌کنیم، می‌بینیم معجونی هیجان‌انگیز در QB انتظار شمارا می‌کشد. در طول مبارزات شما می‌توانید به‌وسیله‌ی فشردن کلیدی مخصوص زمان را متوقف نمایید و یا در اطراف شخص موردنظرتان یک شکست به وجود آورید که او را از حرکت بازمی‌دارد و در این هنگام برای پناه گرفتن در مکانی دیگر یا واردکردن ضرباتی با مشت و لگد به آن‌ها و حتی مخفی شدن در مکانی به‌دوراز چشم آن‌ها می‌توانید استفاده کنید. البته می‌بایست این را نیز بدانید که در استفاده از این قدرت (توقف زمان) محدود هستید و همین امربر چالش‌برانگیز شدن گیم پلی بازی کمک خواهد نمود.

quantum break 4

یکی دیگر از مواردی که در گیم پلی بازی مشخص است حرکت زیبا و تقریبا طبیعی اجسام حاضر در محیط می باشد که هرچند تاثیر خاصی در گیم پلی بازی نداشته اما بدون شک باعث شلوغی و افزایش هیجان شما در هنگام مبارزاتتان خواهد شد. در ادامه ی گیم پلی مشاهده می کنیم  Jack با بهره گیری از قدرت توقف زمان همواره سعی در گمراه کردن دشمان خود دارد و با این کار از کاوری به کاور دیگر منتقل می شود تا صحنه ی مبارزات را به نفع خود تغییر دهد. یکی از مواردی که با مشاهده ی این اتفاقات دست گیر شما می شود این است که علاوه بر یک کاور گیری خوب شما می بایست به آیتم ها و مواد منفجره ی موجود در بازی به همراه یک زمان بندی عقلانی نیز توجه خاصی داشته باشید زیرا به کرارات مشاهده می شود شخصیت اصلی بازی با متوقف کردن زمان و شلیک به بشکه های منفجره صحنه های زیبایی را در هنگام از بین بردن دشمنان رقم می زند. در ادامه ی راه Jack با انیمیشنی حیرت آور به وسیله ی پلکانی که در محیط وجود دارد به پل اصلی که در ابتدای نمایش دیده می شد می رود و در این هنگام مشاهده می شود یک کامیون با منحرف شدن از مسیر در حال سقوط و برخورد با شما می باشد که در این لحظه زمان توسط فرد دیگری متوقف و از این اتفاق جلو گیری می شود. سپس Jack به بالای پل می رسد که در آنجا علاوه بر نورپردازی زیبا شاهد یک دسته افرد و ماشین هایی هستیم که به واسطه ی توقف زمان در جای خود از حرکت باز ایستاده اند و صحنه ی زیبایی را به نمایش در می آورند. در این قسمت شاهد هستیم که با وجود توقف کامل اشیا و افراد به هنگام توقف زمان، صوت کاملا اسیر این موضوع نمی شود زیرا زمانی که Jack به سمت نیروهای نظامی ( که احتمالا سر و رازی با Pual دارند ) می رود متوجه می شویم صدای این افراد مکرر و آرام تکرار می شود. علاوه بر این در بین افراد معترض شاهد یک زن هستیم که مردی را در آغوش گرفته است و با بغض در حال اعتراض به نیروهای نظامی است و به جرعت با توجه کردن به صورت این فرد می توانیم بگوییم جزئیات به کار رفته برای چهره ی وی حتی از جزئیات تشکیل دهندی چهره ی برخی از شخصیت های اصلی بازی های دیگر بیشتر است.

در ادامه‌ی نمایش مشاهده می‌کنیم در میانه‌های پل دو فرد مسلح که به‌احتمال خیلی بالا از افراد Pual می‌باشند باوجود توقف کامل زمان با پرتاب یک تاکسی که مسیر پل را مسدود کرده است به سمت Jack آمده و او را به مبارزه می‌طلبند. سپس Jack با برداشتن اسلحه‌ی یکی از افراد حاضر درصحنه که از حرکت بازایستاده است به سمت افراد مسلح تیراندازی می‌کند؛ اما موضوع جالب اینجاست سم لیک برای جذابیت هرچه بیشتر مبارزات در QB به این‌گونه دشمنان و برای ایجاد تنوع در مبارزات و دشمنان ویژگی همانند توقف مقطعی زمان را در اختیارشان قرار داده است که با استفاده از آن و ایجاد حائلی در نزدیکی‌شان مانع از برخورد تیرهای Jack به خودشان می‌شوند. به همین سبب Jack با توقف مرتب زمان و تغییر مکان‌های پی‌درپی سعی دارد به سمت آن‌ها شلیک کند و از آن مهم‌تر سبب انفجار ماشین‌های حاضر بر روی پل بشود. در ادامه‌ی نمایش مشاهده می‌نمایید Jack یکی از این افراد را در جای خود متوقف می‌کند و به‌سرعت به سمت یک ماشین معلق که بر روی پل وجود دارد حرکت می‌نماید و بازیبازا با فشردن یک دکمه باعث پرتاب ماشین به سمت فرد مسلح می‌شود که همین امر آسیب جدی را به او وارد می‌کند اما مشاهده می‌شود هر اتفاقی که در توقف کامل زمان رخ می‌دهد بعد از مدتی به حالت اولیه‌اش بازمی‌گردد که برای مثال می‌توان به ماشین ذکرشده اشاره نمود که بعد از بازگشت زمان از حالت شکست به مکان اولیه خود بازمی‌گردد اما زخم‌های فرد مسلح التیام نمی‌یابند و بازگشت اشیاء سبب بهبودی او نمی‌شوند و درنهایت Jack مبارزه را به نفع خویش پایان می‌دهد.

در بخش دیگر نمایش ملاحضه می شود Jack با بالا رفتن از پل اصلی به واسطه ی یک پلکان قصد دارد به سمت دیگر پل برود اما در این هنگام یک فاجعه ی بزرگ رخ می دهد و زمان توسط فرد دیگری از توقف خارج می شود یک کشتی بزرگ به ناگاه با پایه های پل برخورد می کند و سبب در هم شکستن این سازه ی عظیم می شود که در این صحنه واقعا جزئیات و تعدد اشیای به کار رفته در محیط بالا می باشد و در حقیقت نزد هواداران از QB یک بازی واقعا نسل هشتمی را پدید می آورد. در ادامه ما Jack را مشاهده می کنیم که به صورت وارونه از یک میله آویزان شده است و به زحمت خود را به حالت عادی باز می گرداند و در مسیر حرکتش با زمان سنجی و بهره مندی از قدرت توقف زمان از موانع عبور می نماید. در طول مسیر ما شاهد چند ماشین هستیم که با وجود توقف زمان کاملا از بی حرکت نشده و مرتب در حال حرکت می باشند و به همین دلیل شما می بایست در زمان و مکانی مناسب آنها را متوقف و به سرعت خود را به نقطه ای دیگر برسانید. در قسمت پایانی این نمایش طولانی نیز نظاره گر می باشیم که در نهایت امر Jack با یک صحنه ی سینمایی جذاب که بی اغراق حتی فیلم ها و کارگردانان سینمایی نیز از خلق چنین صحنه هایی عاجز هستند خود را به کشتی رسانده و و با یک جمله ی کوتاه و بسته شدن دوربین بر روی صورت او نمایش به پایان می رسد.

به غیر از پاول سِرن این نیروهای ارتش هم جزو دشمنان سرسختتان خواهند بود که برای مقابله با آن‌ها باید تاکتیکی عمل کنید

به غیر از پاول سِرن این نیروهای ارتش هم جزو دشمنان سرسختتان خواهند بود که برای مقابله با آن‌ها باید تاکتیکی عمل کنید

اگر بخواهیم یک جمع بندی کوتاه از تحلیل و بررسی این نمایش گم پلی و اخبار منتشر شده که تمامی اطلاعات لازم در مورد چگونگی مکانیزم ها و ویژگی های QB را در بر دارد، داشته باشیم، می بایست بگوییم گیم پلی این عنوان در سطح خیلی خوبی قرار دارد اما برای به یادماندنی شدن هنوز جای کار در آن باقی است. که به نظر تیم نیز به خوبی بر این موضوع واقف بوده و سعی کرده است علاوه بر روند کلی مبارزات و قدرت تسلط بر زمان شخصیت های بازی با تنوع مناسبی از سلاح ها و هوش مصنوعی مناسب رقیبان در جای جای QB بازیبازان به چالش کشیده شوند و همچنین با برخی رویداد های غیر منتظره همانند بر خورد کشتی که در نمایش بازی ملاحضه شد گیم پلی این عنوان از حالت تکراری و یکسان خارج شود که مسلما با کمی ذکاوت از سوی تیم سازنده و ایجاد تنوع در میان دشمن های بازی بیش از چیزی که مشاهده شد می توانند بخش گیم پلی QB را به اوج برسانند.

ظرافت زمان:

مسلما به هنگام معرفی یک بازی جدید مهم ترین عاملی که توجه مخاطب را به خود جلب می کند کیفیت جنبه های بصری آن بازی می باشد. زیرا اولین عاملی که در طول نمایش ها و تصاویر ابتدایی به چشم بازیباز می آید و سبب محبوبیت و مقبولیت بازی در ابتدای راه می شود، همین عامل می باشد. موضوعی که در مورد مورد QB نیز صدق می کند. زیرا با در نظر گرفتن استودیو سازنده و از آن مهم تر انحصاری بودن این عنوان برای یک کنسول نسل هشتمی سبب بالاتر رفتن انتظار مخاطبین از همان اوایل معرفی بازی شد، انتظاراتی که می توان گفت تا امروز به آنها پاسخ مثبت و درخور توجهی داده شده است. در QB انیمیشن حرکت شخصیت اصلی بازی و سایر افراد حاضر واقعا در خورد توجه است و به هنگام بالا رفتن Jack از پله ها یا پریدن او از مکانی به مکان دیگر ظرافتی که تنها در یک بازی نسل هشتمی می توان سراغ آن را گرفت شاهد هستیم.

علاوه بر این استودیو Remedy با بهره گیری از موتور گرافیکی NorthLight توانسته است محیط هایی پر جزئیات و چشم نواز را خلق کند که هر بازیبازی را راضی خواهد نمود و برای نمونه می توان به صحنه ی تصادف بر روی پل اشاره کرد که جرقه ها و اشیا معلق حاصل از این اتفاق و با توجه به توقف زمان به خوبی خودنمایی می کنند. همچنین انتظار می رود در طول بازی با محیط های متفاوتی از نظر ساختار و پوشش رو به رو باشیم که هر یک از کیفیت گرافیکی بالایی بهره می برند. افزون بر این در QB عنوان شاهد کیفیت بالای سایه زنی ها هستیم که با حرکات شخصیت اصلی بازی و با توجه به محل قرار گرفتن منبع نور سایه ی تشکیل شده تغییر خواهد کرد که همین موضوع سبب پویا و باور پذیر تر شدن اتفاقات رخ داده در میحط می شود. بخش دیگری که در زمینه ی گرافیکی QB می بایست به آن اشاره نمود نور پردازی کم نقص بازی است که سبب جذابیت هرچه بیشتر مراحل بازی می شود و در طول نمایش های بازی نیز ملاحضه می شود هر یک از اشیا حاضر در محیط با توجه به محل قرار گیریشان نور دریافت کرده اند و بازتابی متناسب با آن از خود بروز می دهند و با دیدی کلی می توان گفت با وجود نقایصی کوچک در این قسمت از بازی، با اندکی چشم پوشی می شود آن را کم اشکال خواند.

quantumbreakcharacter

موسیقی و صدا گذاری:

گذشته از گرافیک بالا یا گیم پلی دل‌نشین یک بازی رایانه‌ای که سبب به‌یادماندنی شدن آن می‌شود، این کیفیت جنبه‌های شنیداری و موسیقی‌های نواخته شده در بازی است که سبب ماندگار شدن یک بازی در ذهن مخاطب می‌شود زیرا یک صحنه‌ی احساسی با یک موسیقی آرام تا مدت‌ها شمارا به خود مشغول می‌کند و یا یک ریتم تند موسیقی در لحظاتی که اکشن بازی به اوج می‌رسد شمارا بیش‌ازپیش علاقه‌مند به بازی می‌نماید. پس گروه سازنده‌ی بازی به‌خوبی متوجه این موضوع هستند و به همین خاطر کار ساخت موزیک و موسیقی‌های عنوان در دست‌ساخت خود را به گروه Poets Of The Fall که پیش‌ازاین امتحان خود را در ساخت بازی‌های Max Peyn 2 و Alan Wake پس داده است سپرده تا باری دیگر شاهد موسیقی‌های قابل‌توجه ای باشیم. یکی دیگر از قسمت‌های مناسب این بازی هماهنگی صدای شخصیت اصلی QB با حرکات لب و دهان وی و همچنین برگزیدن افرادی متناسب باشخصیت‌های بازی و نقش آن‌ها برای صداپیشگی‌شان هست. موضوعی که با مشاهده‌ی نمایش بازی به‌خوبی متوجه آن خواهید شد. در پایان می‌بایست به موزیک‌ها و صداهای انتخاب‌شده برای اتفاقاتی که در طول بازی رخ می‌دهد نیز اشاره نماییم که به‌خوبی همانند دیگر بخش‌های بازی ظاهرشده‌اند و به‌عنوان‌مثال می‌توان به صدای هیاهو و اعتراض مردم منتظر بر روی پل و یا صدای توقف و شکست زمان اشاره کرد که دقیقاً همانند چیزی است که شما تصور آن را برای چنین موضوعاتی در ذهن دارید.

سخن پایانی:

در پایان باید گفت Quantum Break عنوانی جاه‌طلبانه هست که می‌توان گفت تقریباً بازی نظیر آن با چنین ایده‌ها و پیاده‌سازی آن‌ها به چنین شکلی وجود ندارد. عنوانی که یکی از نقاط قوت آن را می‌بایست داستان‌سرایی و شخصیت‌پردازی‌اش دانست زیرا زمانی که قرار باشد نامی از Remedy به میان بیاید خیال‌بازی بازان از بابت این بخش راحت می‌شود. همچنین QB علاوه بر داستانی سینمایی و جذاب QB از گیم پلی سرگرم‌کننده و صدالبته جدید و تا حدودی منحصربه‌فرد نیز برخوردار است که با افزودن کیفیت بالای گرافیکی و بصری نمایش داده‌شده از بازی می‌توان انتظار یک بازی انحصاری مناسب را برای Xbox One کشید که به تواند بازی بازان و منتقدین را ازخودراضی کنند. البته علاقه‌مندان به QB حداقل تا سال ۲۰۱۶ برای تجربه‌ی این اثر محکوم‌به صبر کردن می‌باشند.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

زمان در دستان تو | پیشنمایش Quantum Break | گیمفا
زمان در دستان تو | پیشنمایش Quantum Break | گیمفا
زمان در دستان تو | پیشنمایش Quantum Break | گیمفا
زمان در دستان تو | پیشنمایش Quantum Break | گیمفا
زمان در دستان تو | پیشنمایش Quantum Break | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

زمان در دستان تو | پیشنمایش Quantum Break | گیمفا
زمان در دستان تو | پیشنمایش Quantum Break | گیمفا