۱۵ بازی ژاپنی که می خواهیم برای PC عرضه شوند - گیمفا
۱۵ بازی ژاپنی که می خواهیم برای PC عرضه شوند - گیمفا
۱۵ بازی ژاپنی که می خواهیم برای PC عرضه شوند - گیمفا
۱۵ بازی ژاپنی که می خواهیم برای PC عرضه شوند - گیمفا

۱۵ بازی ژاپنی که می خواهیم برای PC عرضه شوند

فرنود محبوبی
۱۳:۲۳ ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
۱۵ بازی ژاپنی که می خواهیم برای PC عرضه شوند - گیمفا

بعد از سال‌ها بی‌توجهی، دیده می‌شود که سازندگان و ناشران ژاپنی بیشتر به سمت طرفداران مشتاق عناوینشان در PC می‌آیند. بازی‌هایی مثل Metal Gear Rising, Dynasty Warriors, Binary Domain, Deadly Premonition و حتی Dark Souls راه خود را به PC پیداکرده‌اند و قرار است که دو عنوان Metal Gear Solid V و Valkyria Chronicles به این مسیر وارد شوند. ممکن است بعضی از پورت‌های این بازی‌ها خیلی دل‌نشین نباشند ولی بازهم عرضه این‌گونه عناوین خبر خوشی به‌حساب می‌آید.برخی از جذاب‌ترین، خلاقانه‌ترین و دیوانه‌وار‌ترین بازی‌ها از سمت کشور آفتاب تابان می‌آیند؛ اما خیلی از عناوین وجود دارد که هنوز برای PC عرضه نشده‌اند. ما در اینجا لیستی از ۱۵ بازی ژاپنی تهیه کردیم که دوست داریم آن‌ها را در Steam ببینیم.

Ni No Kuni

ni no kuni

Ni No Kuni

چه می‌شود اگر استعدادهای اساتید RPG  ساز را با شرکت افسانه‌ای Studio Ghibli ترکیب کنیم؟ نتیجه این ترکیب تنها یک‌چیز است، جادو! ماجراجویی پرتنش و گسترده‌اش همراه با جلوه‌های بصری چشم‌نواز، مثل فیلم‌های Miyazaki و ارائه یک گیم پلی لذت‌بخش RPG که پر از چالش و مبارزات است، باعث می‌شود که Ni No Kuni را یک جادوی زیبا به‌حساب بیاوریم.

 

Shin Megami Tensei: Persona 4

persona 4

Shin Megami Tensei: Persona 4

قسمتی از آن RPG فانتزی و قسمتی دیگر شبیه‌ساز نوجوانان سرکش. Persona 4 یک بازی برجسته و عجیب‌وغریب از سازندگان باتجربه استودیو Atlus است که افکت‌های تصویری انیمه را با خود عجین کرده است. در شب به مبارزه با هیولاها و  شیاطین می‌پردازید و در روز هم به مدرسه می‌روید، دوست پیدا می‌کنید و به باشگاه‌های مختلف می‌پیوندید تا مهارت اجتماعی بودنتان را ارتقا دهید.

 

Okami

okami

Okami

باجرئت می‌توان گفت یکی از زیباترین بازی‌هایی که تابه‌حال ساخته‌شده است. Okami یک عنوان RPG الهام گرفته از Zelda است که بر اساس داستان فرهنگ مردم ژاپن هست و به همین منظور از طراحی‌های سنتی ژاپنی در گرافیک بازی استفاده‌شده است. یک بازی بزرگ ماجراجویی که همراه با طنز و صحنه‌های احساسی بهتان فرصت مبارزه با شیاطین به‌وسیله یک‌قلم مو جادویی را می‌دهد.

 

Lost Odyssey

lost odyssey

Lost Odyssey

خالق Final Fantasy آقای Hironobu Sakaguchi عنوان RPG محبوب خود را رها کرد تا در سال ۲۰۰۷ بازی Lost Odyssey را به‌صورت انحصاری برای  Xbox 360 بسازد. درزمانی که Final Fantasy  به‌آرامی از روزهای درخشان خود دور می‌شد، این بازی دوباره سبک این‌گونه بازی‌ها را به اوج برد. Lost Odyssey توسط Microsoft Game Studios منتشر شد، پس عرضه‌اش برای PC خیلی دور از ذهن نخواهد بود.

 

Yakuza

yakuza

Yakuza

 

اغلب به‌اشتباه GTA در ژاپن خطاب می‌شود، عنوانی مجرمانه که مبارزات بسیار جذاب را در اختیار گیمر قرار داده و به او اجازه می‌دهد که دوچرخه را بر سر دشمنانشان خرد کند! در خیابان‌های توکیو بگردید، مردم را بزنید، دارت بازی کنید و در Yakuza 3 یک یتیم‌خانه را بگردانید. Binary Domain هم توسط گروه یکسانی ساخته شد و به PC آمد، پس بهتر است که یک فکری هم برای این بازی کنند.

 

Viewtiful Joe

viewtiful joe

Viewtiful Joe

 

تیمی که بر روی Okami کارکرده بود به سمت یک کمیک کارتونی  فرانسوی رفت و عنوان دوبعدی ساخت که در یک دهه اخیر به یکی از موفق‌ترین و بی‌سر و صداترین عناوین Capcom تبدیل شد. بازیکنان می‌توانستند با سرعت بدوند و زمان را آهسته کنند. این بازی هیجان‌انگیز لیاقت ساخت نسخه‌های بعدی را داشت و لیاقت این را هم دارد که در Library استیم حضور پیدا کند.

 

God Hand

god hand

God Hand

 

یکی از عجیب‌ترین بازی‌هایی که به باوجود نادیده گرفته شدندش، انجام دادم. God Hand مبارزاتی را خلق می‌کرد که به گیمر این امکان را می‌داد کمبو های خود را شخصی‌سازی کنند. چیزی که خیلی‌ها متوجه نشدند و نتیجه این بی‌توجهی هم فروش بسیار کم و بسته شدن استودیو سازنده‌اش Clover بود. در کنار سیستم مبارزه‌ای غیرعادی و وحشیانه بازی، داستان خنده‌داری وجود داشت که به‌هیچ‌وجه نتوانستم درکش کنم.

 

Metal Gear Solid 3: Snake Eater

metal gear solid 3

Metal Gear Solid 3: Snake Eater

 

Metal Gear Solid V برای PC عرضه خواهد شد که خبر بسیار خوبی است، اما برای آن‌هایی که با این فرانچایز غریبه هستند، نسبت به  داستان پیچیده Metal Gear Solid سردرگمی پیش خواهد آمد. Konami یک‌بار به خاطر پورت HD کالکشنی از بازی برای  PS3 و ۳۶۰ سود زیادی توانست دریافت کند. عنوانی که می‌توان درش به مفاهیم زیادی پی برد، Metal Gear Solid 3 است.  ماجرایی که در جنگ سرد رخ می‌دهد و ستاره اصلی‌اش Big Boss پدر  Solid Snake است. با مبارزات خلاقانه و داستان واقع‌گرایانه‌اش بازیکن را به یک مبارزه زیبا با فرد شناخته‌شده سری و یک پایان فوق‌العاده هدایت می‌کند. همچنان هزاران دلیل می‌توان آورد که Metal Gear Solid باید برای PC نیز عرضه شود. بزرگ‌ترین عنوان ساخته‌شده توسط  Hideo Kojima است و دوست دارم که همیشه نامش در لیست بازی‌هایم در استیم باقی بماند. Konami ما همچنان منتظریم.

 

Gitaroo Man

gitaroo man

رتبه ۷: Gitaroo Man

 

Gitaroo Man جایی است که موجودات فضایی را با آهنگ‌های پاپ ژاپنی شکست می‌دهید و به‌وسیله نواختن بیت‌های رگی یک کوسه روباتی را نابود می‌کنید. سپس در ساحل شروع به نواختن یک ملودی آرام و عاشقانه می‌کنید. Gitaroo Man به‌خوبی می‌تواند تا پایان تازگی خود را حفظ کند. نسخه PC مطمئناً داری ساند تراک‌های جادویی‌تر و جذاب‌تری خواهد بود.

 

We ♥ Katamari

we ♥ katamari

We ♥ Katamari

 

بااینکه Katamari Damacy در UK عرضه نشد ولی طراحی ظاهری بازی و مکانیزم های سورئال و شاد بودنش باعث می‌شود که در این لیست جای بگیرد. در Katamari شما پرنس تمام کهکشان‌ها هستید. پدرتان، پادشاه کهکشان‌ها، کارهای احمقانه‌ای مثل نابود کردن ستارگان در جهان انجام داده است. وظیفه شما این است که بقایای زمین را جمع کنید و به ستارگان برگردانید و درروند این گیم پلی همیشه آهنگ بسیار زیبایی همراهی‌تان می‌کند.

 

Soulcalibur 2

soulcalibur 2

Soulcalibur 2

 

بازی‌های مبارزه‌ای بیش‌ازپیش در PC برجسته شده‌اند و با حضور عناوین معروفی مثل Street Fighter و Mortal Kombat، کامپیوتر به پلتفرم مناسبی برای این سبک تبدیل‌شده است. خوب پس Soulcalibur کجاست؟ عنوان بزرگی نیست ولی یکی از عناوین موردعلاقه من به‌حساب می‌آید. به‌خصوص نسخه دوم بازی باقابلیت‌های مختلف ازجمله مبارزه در قالب دو گروه هشت‌نفره، می‌شود باعرضه برای PC، قابلیت آنلاین را هم نیز اضافه کرد.

 

Killer7

killer7

Killer7

Suda 51 و Shinji Mikami با یکدیگر در تیمی به نام  Grasshopper Manufacture  جمع شدند تا یک عنوان سورئال ترسناک با زمینه سیاه نمایی بسازند. کنترل غیرعادی و داستان نه‌چندان معمولی‌اش خیلی از افراد را ترساند ولی تعداد زیادی رو هم به خود جذب کرد تا بتوانند با پیشروی در بازی از داستان گنگش و گیم پلی نابش لذت ببرند.

 

Bayonetta

bayonetta 2

Bayonetta

 

خالق  Devil May Cry در سال ۲۰۰۹ به سبک موردعلاقه خود یعنی Hack n Slash و مبارزه‌ای روی آورد تا به کپکام نشان دهد که هنوز هم در این سبک حرفه‌ای است. Bayonetta  یک عنوان Hack n Slash با تعدادی فراوانی کمبو متکی به کشتن سریع، غریزه و اجرای حرکات پشت سر هم است و بازیکنانی که علاقه به چالش‌های مختلف مبارزه‌ای دارند، مطمئناً از این بازی بهتر برایشان نیست. نسخه دوم بازی به‌صورت انحصاری برای Wii U توسط Nintendo عرضه شد، پس خیلی نمی‌توان امیدی بر دیدن Bayonetta  در PC داشته باشیم.

 

Vanquish

vanquish

Vanquish

 

Shinji Mikami به دنبال یک قهرمان محکم و استوار در عناوین شوتر سوم شخص غربی بود ولی پیدا نکرد، به همین دلیل Vanquish را ساخت. یک شوتر هیجان‌آور که نقش اصلی آن‌یک نفر در لباس روباتیک بود که می‌توانست بر روی زانوی های خود لیز بخورد و از پشت بپرد.

 

Zone of the Enders

zone of the enders

Zone of the Enders

 

بازی دیگری از Hideo Kojima. در بین ساختن سری بازی‌های  Metal Gear، استاد کوجیما شروع به خلق یک شوتر روباتی کرد. بازی پر از کات سین‌های انیمه گونه است و باوجود طراحی جذاب تعداد زیادی روبات، مبارزات تن‌به‌تن هیجان‌آوری را به ارمغان می‌آورد. کالکشن HD  این بازی نیز به‌تازگی برای کنسول‌ها عرضه شد.

این لیست توسط اعضای تحریریه سایت PCgamer گرد آوردی شده است. شما دوست دارید چه عناوین ژاپنی را با کیبورد و موس تجربه کنید؟

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

۱۵ بازی ژاپنی که می خواهیم برای PC عرضه شوند - گیمفا
۱۵ بازی ژاپنی که می خواهیم برای PC عرضه شوند - گیمفا
۱۵ بازی ژاپنی که می خواهیم برای PC عرضه شوند - گیمفا
۱۵ بازی ژاپنی که می خواهیم برای PC عرضه شوند - گیمفا
۱۵ بازی ژاپنی که می خواهیم برای PC عرضه شوند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

۱۵ بازی ژاپنی که می خواهیم برای PC عرضه شوند - گیمفا