سرعت ممنوعه بهار ۹۴ وارد بازار می‌شود - گیمفا
سرعت ممنوعه بهار ۹۴ وارد بازار می‌شود - گیمفا
سرعت ممنوعه بهار ۹۴ وارد بازار می‌شود - گیمفا
سرعت ممنوعه بهار ۹۴ وارد بازار می‌شود - گیمفا
سرعت ممنوعه بهار ۹۴ وارد بازار می‌شود - گیمفا

سرعت ممنوعه بهار ۹۴ وارد بازار می‌شود

کسری نراقی
۲۰:۰۳ ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
سرعت ممنوعه بهار ۹۴ وارد بازار می‌شود - گیمفا

بازی رایانه‌ای “سرعت ممنوعه: سمند سریع” مرحله تولید را سپری کرده و بهار ۹۴ به بازار عرضه می‌شود. به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، “فردین رستاخیز” طراح بازی رایانه‌ای “سرعت ممنوعه: سمند سریع” با بیان اینکه بازی مرحله تولید را سپری کرده افزود: بازی در حال حاضر در مرحله قیمت گذاری است و پیش بینی می شود بهار ۹۴ وارد بازار گیم شود.

رستاخیز ادامه داد: این بازی در سبک اتومبیل‌رانی و مسابقه‌ای در دنیای آزاد است که علاوه بر ویژگی‌های منحصر بفرد محیطی دارای بسیاری از خلاقیت‌ها به منظور بهبود تجربه بازیکن در دنیای بازی است.

وی به گیم‌پلی بازی اشاره کرد و گفت: نخستین بخشی از بازی که آن را می‌سازد گیم‌پلی بازی است و این بخش است که به بازی هویت می‌دهد. از این‌رو برای این بخش از بازی “سرعت ممنوعه: سمند سریع” سرمایه‌گذاری و توجه بسیاری شده. از کنش‌ها و چالش‌ها تا مکانیک هسته بازی شامل پیچیدگی‌های بسیاری درون خود است که بخش بسیاری از آن را تنها در ارتباط با دیگر بخش‌ها می‌توان دید.

رستاخیز ادامه داد: کار طراحی و برنامه‌نویسی مکانیک هسته بازی به صورت مشترک توسط “علی بنیادی”برنامه‌نویس و بنده به عنوان طراح انجام شده است.

وی به مکانیک هسته بازی اشاره کرد و توضیح داد: مدیریت مالی پول با سبک نقش‌آفرینی، مدیریت برد با سبک بازی nfs underground، انتخاب خودرو با روش nfs most wanted، رانندگی آزاد و همچنین چهل و یک مرحله در پنج سبک مسابقات می‌شود و همچنین چارت مکانیک بازی به صورت زیر پیاده سازی شده که با در نظر گرفتن خواسته بازیکن، بازی هیچ‌گاه تمام نخواهد شد.

به گفته طراح بازی رایانه‌ای “سرعت ممنوعه: سمند سریع”، سبک مراحل شامل مسابقه مسیر(Race)، رانش(Drift)، مسابقه دوره‌ای(Circuit)، رقابت زمان(Time challenge) و رقابت سرعت(Speed Challenge) می‌شوند. در مسابقات مسیر و دوره‌ای هوش مصنوعی حضور داشته و سختی هر مرحله با توجه به نوع خودرو‌های رقیب محاسبه می‌شوند ولی در رقابت‌های زمان، سرعت و رانش هوش مصنوعی در محیط حضور نداشته و موقعیت بازی‌کن در رده بندی نسبت به مقادیر مطلوب از پیش تعیین شده محاسبه می‌شوند.

رستاخیزبا بیان اینکه زیباسازی شهر به ویژه در بازی‌های اتومبیل‌رانی امری ضروری است، گفت: برای دستیابی به چنین هدفی در طراحی شهری بازی نیاز به طرح دقیق و نقشه است. طراحی شهر بازی “سرعت ممنوعه: سمند سریع” شامل سطوح مختلفی از ابتدا تا آخر بوده که بخشی از آن شامل کشیدن نقشه اولیه شهری در اتوکد، چیدمان و موقعیت‌گذاری ساختمان‌ها، نقشه دتایل، طراحی پستی و بلندی‌ها و اعمال LODها و کالیدر‌ها می‌شود.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

سرعت ممنوعه بهار ۹۴ وارد بازار می‌شود - گیمفا
سرعت ممنوعه بهار ۹۴ وارد بازار می‌شود - گیمفا
سرعت ممنوعه بهار ۹۴ وارد بازار می‌شود - گیمفا
سرعت ممنوعه بهار ۹۴ وارد بازار می‌شود - گیمفا
سرعت ممنوعه بهار ۹۴ وارد بازار می‌شود - گیمفا
سرعت ممنوعه بهار ۹۴ وارد بازار می‌شود - گیمفا
سرعت ممنوعه بهار ۹۴ وارد بازار می‌شود - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • isapor123 گفت:

    به امید پیشرفت روز افزون صنعت بازی سازی در ایران
    (بخدا جرات ندارم نظر منفی بدم اخه این چیه !!!!نگین که بازیه خندم میگیره) خیلی دوست دارم با یکی از این سازنده های بازی سازی در ایران صحبت کنم!! که به چه امیدی این بازی هارو میسازین؟

  • Pooyan_DS گفت:

    june man j bdin har ja miporsam kaC j nemide….GTA V rush DRM dare ya na ????

  • sah گفت:

    شرکتای بزرگ بازی سازی که از اول یه چیز خفن ندادن بیرون یه چند سال دیگه بهتر میشه بازی های ایرانی عیسی پور

  • sah گفت:

    ولی بهتر بود از nfsتقلید نمیکردن

  • REZ گفت:

    وقتی بودجه و حمایت از بالا نباشه، سازنده های ایرانی مجبورن از جیب خودشون خرج تولید کنند !
    و شرکتی که بودجه ای دریافت نکنه و تمام محصولاتش از مایه‌ی کارکنانش باشه، قابل درکه که کیفیت کاراش هم بیاد پایین!
    شما به عنوان مثال برو یه بازی Assassin’s Creed Unity رو تمومش کن… تا شونصد صفحه فقط اسم عوامل و سازندگان بازی میاد تو Credits. حالا به نظرتون یک گروه فوقش ۵۰ نفره‌ی کم تجربه‌ی ایرانی اونم بدون حمایت‌های مالی می‌تونه بازی با چنین کیفیت جهانی بده بیرون ؟! یکم فکر کنید بعد نظر بدین خواهشا… پشت کامپیوتر نشستن قضاوت میکنن…

  • dark dark گفت:

    عالیهههههههههه من مطمینم گوتی امسال میشه ترکونده :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:

  • just ULTRA گفت:

    تو ایران هم کم کم باید به صنعت بازی توجه ویژه ای بشه :yes: :-/

    • REZ گفت:

      اولین مرحله توجه و حمایت، حمایت های مردمیه که متاسفانه ما با این نوع برخورد کوبنده‌ی دوستانِ مثلا کارکُشته، فاقد این بخش هستیم! دیگه چه برسه به مراحل بالاتر …

      • isapor123 گفت:

        تا همین الانشم بازی ایرانی زیاد خریدیم :smug: نصفشون هم خراب بودن انگار :dazed: هر چی بازی ایرانی تا حالا خریدم کوفتم شده
        من‌ تا جان دارم حمایت نمیکنم

        • REZ گفت:

          همه‌ی پیشرفت ها پله به پله ـست برادر من… شما که نمیتونی همون ابتدا انتظارِ Uncharted 3 از یه بازی مستقل که صنعتش به بیشتر از ۵ سال قَد نمیده داشته باشی…! یکی از مهمترین مواردی که میتونه به این صنعت رونق ببخشه انگیزه ـست! سازندگان قلج که نیستن… میان اینجا کامنتای امثال شما رو میخونن! و با حرفای کوبنده شما دوستان واقعاََ دیگه انگیزه ای باقی میمونه براشون ؟!

        • FarhadPs گفت:

          هنوزم فکر میکنی مردم همینجوری بهت دیسلایک میدن؟
          طرز حرف زدنت طرز فکرت نماد دیسلایکه

          بازم دمشون گرم ک با هزینه خودشون و وقتی ک میزارن یه کاری میکنن یه حداقل یک نفرم بپسنده بازم خوبه چون بدون همایت کلی مشغول این کارن،
          ولی واقعا زور داره وقتی خودمو میزارم جای اون فرد اینهمه وقت بزارم یه بازی بسازم بعد بیام نظرات بدون فکر یه الف بچرو ببینم بیزار میشم از ادامه دانش :/
          بازی گیم سرگرمی حرامه توی ایران، فکر(اگه بلدی) بکن ببین چقدرررر سخته توی این مملکت کاری بکنی که حرام بدونن

  • rocksteady گفت:

    آقا این لانچ تریلر مورتال رو بزارید
    ی چیز هایی توش هست که دوستان خوشحال می ن

    ——
    امیدوارم بازی موفق بشه

  • AliAmiri گفت:

    آقایون فعلا نباید انتظارات بیجایی از بازی سازان ایرانی داشته باشید …
    نکته ای که باید مورد توجه بازی سازان ایرانی قرار بگیره انتخاب کردن یک اسم در خور بازی هست …
    اسم های بعضی از بازی های ایرانی خیلی بی معنا و نا بجا هستند :no: :no: :no:

  • ali78 گفت:

    شبیه بازی های ps1 چه اسمی هم داره

  • Dante030033 گفت:

    سرعت ممنوعه واسه ماشینه یا راننده ?:-) ۲۰۰ KHP که بالاترین سرعت ماشین های ایرانیه . ۰ تا ۱۰۰ پراید ۱۵ ثانیه است . از کدومش حمایت کنیم بازی یا ماشین هامون ?:-)
    قانون کپی رایت هم رعایت نمیکنین بهترین بازی های خارجی ارزونتر از این بازی ها هستند . ۱ DVD میدن بیرون ۱۵ تا ۳۰ تومن .
    ماشینه های ایرانی که اگه تخت گاز بری میپوکه . :-((
    میانگین قیمت فروش خودروهای ایرن خارج از کشور کمتر از ۵ میلیون تومن است . :-((
    این ماشینا که ایربگ ندارن حتمن اگه تصادف کردیم رانندمون میمیره باید از اول بازی کنیم .

  • امیدوارم بازیش موفق بشه ولی تو این اوضاع بازی ساختن به نظر من وقت تلف کردن هست به این دلایلی که میگم
    اول این که برای بازی سازی تو ایران قوانینی وجود نداره که بستری رو فراهم کنه برای بازی سازا تا بتونن بازی رو توی بازار بفروشن
    دوم این که قوانین کپی رایت تو ایران نیست تا جلوگیری کنه از کپی شدن بیرویه بازی ها که بتونه از حقوق تولید کننده حمایت کنه
    سوم اینکه هنوز نگاه جدی به بازی سازی وجود نداره وهنوز دوستان نمیدونن که بازی سازی میتونه چه ثروتی رو وارد کشور کنه وفکر میکنن بازی فقط برای بچه هاست
    چهارم اینکه بخاطر این دلایل بالا سرمایه گذار نمیاد تا توی ساختن بازی مشارکت کنه چون میدونه که سرمایش بر نمیگرده
    پنجم اینکه بازی سازای ما بدنبال ایده های جدید نیستن و همیشه از بازی دیگه تقلید میکنن واسمش رو هم میزارن بازی وفقط وقتشون رو تلف میکنن با ساختن این بازیها
    وخیلی دلایل دیگه امیدوارم یه روز دوستان اهمیت بازی سازی رو بفهمن و ما یه جایی باشیم مثل جایی که الان لهستان هست و بازی های فوق العاده ای مثل ویتچر رو میسازه که عظمتش همه رو شگفت زده کرده

    • sr گفت:

      سلام.برا دلیل پنجمت,منظورت از ایده ی جدید چیه؟آیا فقط ایرانیا تقلید میکنن؟شرکتای بزرگ بازیسازی تقلید نمیکنن؟کلا در حال حاضر دلیل ۵تو قبول ندارم.خط اولتم قبول ندارم,چون اگر بازیسازی متوقف بشه و بعد ها که بستر فراهم شد بخوایم شروع کنیم خیلی عقبیم و بسیار زمان میبره تا بخوایم مثل اونا شیم.و چون از زمانی که شروع کردیم تا الَآن پیشرفت داشتیم,وقتمون به هیچ وجه تلف نشده.در ضمن انشاءالله بالاتر از همه ی بازیسازای جهان باشیم.

      • سلام.دوست عزیز منظورم از ایده ی جدید در بازی ها این نیست که بیایم یه سبک جدید توی بازی سازی ایجاد کنیم منظورم این هست که تو ساختن بازی هر قسمت از بازی از بازی های خارجی فول کپی بشه مثل همین بازی که از ایده های سری NFS کپی برداری شده وقبول دارم که در بعضی از بازی های خارجی هم بعضی چیزهای تقلیدی وجود داره اما این به معنای فول کپی بودن نیست و علاوه بر این عناصر تقلیدی نواوری های زیادی هم در این بازی ها وجود داره که عناصر تقلیدی رو میپوشونه
        در ضمن اگر یک مقدار مطالعه کنید متوجه میشید که بخاطر همین دلایل هست که ایران هنوز چیزی به نام صنعت نداره و روز تعداد بیکار ها زیاد میشه و واحد های تولیدی تعطیل .و اگر شرایط اصلاح بشه اگر ما تجربه ای هم نداشته باشیم به سرعت پیشرفت میکنیم مثل خیلی از کشور های دیگه .
        موفق باشید

        • sr گفت:

          فول کپی یعنی,شما یک بازی رو تو یه کامپیوتر دیگه بازی کنی.همون تقلیده که شدتش زیادو کم میشه.به نظرت درسته,هنوز بازیو ندیدی این چیزارو بگی؟این جمله های توی متن خبر میتونه چند جور مختلف تصویر سازی بشه و شدت تقلیدش کمتر و بیشتر بشه.پیشرفتی که از اول تا حالا تو بازیسازی داشتیم داره نشون میده,وقتمون تلف نشده.دلایلتو قبول دارم(غیر از دلیل ۵) ولی صنعت داریم.تو بعضیاش قوییم تو بعضیاش ضعیف یا خیلی ضعیف,حتی صنعت بازیسازیم داریم ولی ضعیفه.یک دلیل عمده تو پیشرفت نکردن خیلی چیزا خود ما مصرف کننده هاییم و هر صنفی توقع داره اون یکی کارشو درست انجام بده.از خود گذشتگیم که کلا چی هستش؟؟؟!!!

          • دوست عزیز اگر یک بار نظر من رو با دقت بخونی متوجه میشی که من دارم در مورد یک مسعله کلی صحبت میکنم که امروز مشکل اصلی خیلی از تولید کنندهاست از جمله کسانی که فعالیت بازی سازی دارن و به جز یک مورد که توی متن هم نوشته شده در مورد این بازی صحبت نکردم که میگید دارم در مورد بازی بد میگم و میدونم چه سختی هایی داره بازی سازی تو این شرایط که یه بازی ساز بازی رو میسازه و نمیتونه حتی ۱۰ نسخه تو بازار بفروشه و نمیتونه حتی سرمایه و وقتی رو که برای بازی گذاشته تا حدودی جبران کنه .این حرفارو از خودم نمیزنم و تو این ۱۰ سالی که تو بازار مشغولم میبینم که تولیدی ها چطور داره تعطیل میشه بخاطر این که فروشی ندارن تو بازار هم بخاطر واردات بیرویه اجناس هم بخاطر کمی کیفیت که بخاطر نداشتن پول نمیتونن مواد اولیه خوب تهیه کنن.
            در مورد حمایت هم باید بگم که مردم تا نظرشون جلب نشه از تولید داخلی حمایت نمیکنن چرا برای این که اولا خیلی از مردم بزحمت پول در میارن و به دنبال کالایی هستن که ارزش پولی رو که دارن خرج میکنن داشته باشه دوما مردم ما … نیستن میبینن که خیلی از دوستان بالا تا حالا به عمرشون یه کالای ایرانی نخریدن واز کالا های لوکس خارجی استفاده میکنن و همش دم از حمایت از تولید ملی میزنن و خیلی دلایل دیگه که هم جای این بحث نیست هم وقتش .

  • sr گفت:

    سلام.اینجا چه خبره؟!یه عده میان نظر میدن اصلا معلوم نیست از چی ناراضین.دادش مشکل داری روشن بیا مشکلتو بگو.انگار فقط میخوان مخالفت کنن.هیچی از بازی معلوم نیست,بعد یکی میگه چرته,یکی میگه به چه امیدی میان بازی میسازن.حد اقل مشکلتونو با بازی بگین ما هم بدونیم.شایدم دلتون از جای دیگه پره؟؟؟ماشاءالله نقد سازنده هم که هیچ کس نه میدونه چیه نه بلده.

  • Ned گفت:

    دوست عزیز کشور اینقدر گیر مسایل منطقه و داخل و خارج و … چیزه دیگه هست که مجبوره برای خودش اولویت بندی هایی داشته باشه که بازی سازی در آخرین اولویت قرار داره البته ایشالا با گذشت زمان همه چی حل میشه اگه خدا بخواد.

  • sina sony گفت:

    امیدوارم صنعت گیممون از این حالو روزی که امروز داره خیلی خیلی بهتر بشه

  • aliboy گفت:

    قشنگه
    به امید موفقیت تمامی بازی های ایرانی :yes: :yes: :yes:

سرعت ممنوعه بهار ۹۴ وارد بازار می‌شود - گیمفا