۱۶ بازی متفاوت ۲۰۱۴ که احتمالا تجربه نکرده اید! - گیمفا
۱۶ بازی متفاوت ۲۰۱۴ که احتمالا تجربه نکرده اید! - گیمفا
۱۶ بازی متفاوت ۲۰۱۴ که احتمالا تجربه نکرده اید! - گیمفا
۱۶ بازی متفاوت ۲۰۱۴ که احتمالا تجربه نکرده اید! - گیمفا

۱۶ بازی متفاوت ۲۰۱۴ که احتمالا تجربه نکرده اید!

محمد صادق شجاعی
۱۲:۲۸ ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
۱۶ بازی متفاوت ۲۰۱۴ که احتمالا تجربه نکرده اید! - گیمفا

هر سال بازی های متعددی منتشر می شوند، در نتیجه غیرممکن است که تمامی آن ها را تجربه کنید. وقتی که بازی هایی مانند Dragon Age: Inquisition بیش از ۵۰ ساعت از وقت شما را می گیرند، چطور می خواهید تمامی عناوین منتشر شده را تجربه کنید؟ این ۱۶ بازی هم توانسته اند نظر مثبت منتقدین را جلب کنند و هم اخبار نسبتا کمی از آن ها منتشر شده، در نتیجه ممکن است از وجود آن ها بی اطلاع باشید. بله، اکثریت محتویات این لیست را عناوین مستقل تشکیل می دهند، زیرا بازی های AAA که استودیوهای بزرگ آن ها را ساخته اند، نیازی به تبلیغات دارند؟ بازی های کوچکتر لیاقت توجه شما را دارند، زیرا خارج از “سیستم” ساخته شده اند، اما این موضوع حاکی از ضعف در آن ها نیست. مطمئنا می توانند تا ساعت ها شما را سرگرم کنند. بازی های مستقل حس تنوع، غیرقابل پیش بینی، و احتمال خطر را به خوبی انتقال می دهند، همچنین امکان وقوع هرچیزی وجود دارد، و هر تصمیم خلاقانه ای نیازی به تایید سهام داران ندارد. این ۱۶ بازی می توانند در قبال مبلغی بسیار کم، تازگی و تنوع را تضمین کنند.

 

  1. Strider

بازسازی یک سری action platformer کلاسیک، که در آن بازیکن در قالب قاتل بزرگ Strider Hiryu قرار می گیرد. او تلاش می کند که شیطان بزرگ Grandmaster Meio را شکست دهد.

این عنوان به خوبی همه چیز را بازسازی کرده، همه چیز را در مکان درست قرار داده، و توانسته این سری دوست داشتنی را وارد قرن ۲۱ کند. جلوه های بصری، سبک دوبعدی اصلی را حفظ کرده اما حرکات تکنیکی و انیمیشن مبارزات، نبرد و کاوش را لذت بخش می کند. سیستم پیشرفت بسیار عالی است و با وجود اینکه دشواری هایی بر سر راه است، اما آن طور نیست که طرفداران بازی اصلی نتوانند از پس آن برآیند.

 

 

  1. The Talos Principle

عنوانی پازل و اول شخص. وظیفه بازیکن کنترل رباتی است که برای دستیابی به زندگی جاودانه باید یک سری از وظایف را انجام دهد.

دلیل اصلی تجربه این بازی، طراحی هوشمندانه پازل ها است. تمام کردن بازی به بیش از ۱۵ ساعت وقت نیاز دارد، اما به لطف طراحی گیرا، پازل های چالش برانگیز و کیفیت فوق العاده آن، هیچگاه تکراری نخواهد شد. Croteam در خلق دنیای زنده و پویا که دارای افسانه های مخصوص به خود است، بسیار عالی عمل کرده است. و برای کسانی که در این مورد شک دارند، محتوای اضافه بسیاری در نظر گرفته شده. به خصوص اگر به فلسفه علاقه دارید. بازی بی نقص نیست، اما قادر به رقابت با عنوانین AAA می باشد.

 

 

  1. Goat Simulator

این شما و این هم یکی از موذی ترین و خراب کارترین بزهای تاریخ. واقعا بعد از خواندن نام این بازی توضیح می خواهید؟ ممکن است Goat Simulator پر از باگ های مختلف باشد و تنها یک شوخی مسخره باشد که به بازی ویدیویی تبدیل شده، اما حداقل می تواند یک یا دو ساعت شما را سرگرم کند. بازی دارای داستان خاصی نیست، و می توانید اعمال مختلفی ( مانند منفجر کردن پمپ بنزین و بدست اوردن امتیاز بالا در ترامپولین ) را انجام دهد. این بازی با عناوینی که تاکنون تجربه کرده اید تفاوت دارد، و در واقع تعدادی بازیکن توانسته تمامی اعمال را انجام دهند. و این موضوع اثباتی بر این ایده است که میتوان از باگ ها و گلیچ ها برای ایجاد لحظات مفرح استفاده کرد.

 

 

  1. Velocity 2X

دنباله Velocity ( منتشر شده در سال ۲۰۱۲ ) که در سبک sci-fi shoot ‘em up است. ۲X یک عنوان side-scrolling shooter است که گیم پلی آن به دو بخش نبردهای سفینه محور و جنگ های پیاده تقسیم می شود. سبک هنری cel-shaded به بازی زیبایی خاصی می بخشد.

تفاوتی ندارد که به داستان اهمیت دهید یا خیر، این بازی زیبا با گیم پلی دیوانه وارش، تا سال ها بی رقیب خواهد ماند. میزان هیجان برای دستیابی به رکورد زمانی بهتر بسیار حائز اهمیت است. نامحدود بودن جان، بازی را در مقابل اجدادش بسیار ساده تر کرده. این بازی بین ۷ تا ۸ ساعت از وقت شما را می گیرد.

 

 

  1. Never Alone

بازیکن در قالب یک بومی آلاسکایی به نام Iñupiaq و روباه شمالی او قرار می دهد. در طول بازی، با مکان ها، حوادث و فرهنگ آشنا می شوید.

بسیار نادر است که یک بازی ویدیویی تا این حد به فرهنگ وابستگی داشته، و به این زیبایی توانسته باشد یک دنیای خارجی را آموزش دهد. استفاده از المان های پلتفرمر انکار ناپذیر است، و ممکن است برخی نتوانند از آن لذت کافی را ببرند. اما ایراد گرفتن از سبک هنری و طراحی، کار بسیار سختی است. سبک هنری در راستای نحوه زندگی کردن Iñupiaq پیش می رود، و با تمام بازی های ویدیویی که تاکنون دیده اید تفاوت دارد. علاوه بر محیط های منحصر بفرد و داستان گیرا، تعدادی کلیپ آموزشی برای کسانی که می خواهند در مورد این مردم بیشتر بداند، در نظر گرفته شده. این بازی وقت زیادی از شما نمی گیرد، و روش سرگرم کننده ای برای یادگیری در مورد یک فرهنگ دیگر است.

 

 

  1. Oddworld: New ‘N’ Tasty

بازسازی HD عنوان کلاسیک Abe’s Oddysee که در سال ۱۹۹۷ بر روی PlayStation منتشر شد. New ‘n’ Tasty کنترل موجود فضایی Abe را برعهده شما قرار می دهد. او تصمیم دارد از مجموعه برده داری فرار کرده، و هر تعداد از دوستان که می تواند را نیز با خود همراه کند.

بازی اصلی به طرز وحشتناکی سخت بود، و باعث می شد موهای سر خود را بکنید، اما New ‘n’ Tasty به این شکل نیست. سیستم ذخیره سازی جدید، مانع از تکرارهای عذاب آور می شود. علاوه بر این بازی ظاهری شگفت انگیز دارد، و با remasterهای دیگر تفاوت دارد. این بازی از ابتدا ساخته شده، و برای طرفداران بازی اصلی، و کسانی که تنها نامش را شنیده اند، ارزش یکبار تجربه کردن را دارد. وجود ارتقاها و بهبودهایی نسبت به بازی اصلی، New ‘n’ Tasty را تبدیل به سنگ محکی برای تعیین سطح دیگر بازسازی های HD می کند.

 

 

  1. Pure Pool

VooFoo Studios، که سابقا بازی بیلیارد تحسین شده Hustle Kings را ساخته، با واقع گرایانه ترین شبیه ساز بیلیارد بازگشته است. با حریفان هوش مصنوعی که رفته رفته قوی تر می شوند بازیکن را مورد آزمایش قرار داده، و بازیکنان آنلاین را به رقابت با یکدیگر تشویق می کند.

مطمئن باشید بهترین تجربه بیلیارد را با این عنوان بدست خواهید آورد. همانطوری که مشاهده می کنید، گرافیک باعث افتادن فک شما می شود. از توپ ها گرفته با پس زمینه های زیبا. گیم پلی به شدت سخت است. هوش مصنوعی را دست کم نگیرید، زیرا که برای بردن تمام تلاش خود را به کار می ببند. Pure Pool از آن دست بازی هایی است که باعث می شود کنترلر را از پنجره به بیرون پرتاب کنید، و با مشت بر روی کنسول بکوبید.

 

 

  1. Shovel Knight

یک عنوان دو بعدی، ۸ بیتی، Platformer side-scrolling، با شرافت تمامی سختی های عناوین NES را وارد دوره جدید می کند. اگر همواره قصد داشتید که با بیل به دشمنان حمله کنید، این بازی مناسب شما است.

بازی های زیادی منتشر نشده که توانسته باشد این سبک از بازی را به این دقت و صحت، از سبک هنری گرفته تا مراحل دشوار، بازسازی کرده باشد. البته به دلیل وجود جان بی نهایت بازی کمی آسان تر شده، اما مطمئنا به دفعات خواهید مرد. حس ناامیدی گذرا است. در اغلب اوقات مردن حق شماست، و بی دلیل کشته نمی شوید. تنوع دشمنان عالی بوده، و نبرد با باس ها به یاد ماندنی هستند.

 

 

  1. Broken Age: Act 1

عنوانی دیگر از خالق Grim Fandango، آقای Tim Schafer که در سبک point-and-click adventure می باشد، در دو دنیای متفاوت جریان دارد، و بازیکن می تواند هر زمان که بخواهد بین شخصیت ها جا به جا شود ( صداپیشه یکی از آن ها Elijah Wood است ). Broken Age به صورت اپیزودیک بوده، و قسمت دوم آماده انتشار است.

نیمه اول جدیدترین ساخته Schafer یک ماجراجویی شاد و لذت بخش است، جلوه های بصری مانند یک پالت رنگ بوده و محیط ها از فضاهای علمی تخیلی تا مناظر روستایی را در برمی گیرد. البته هر محیط به شخصیتی که با آن بازی می کنید بستگی دارد. این بازی طولانی یا چالش برانگیز ( تمام کردن این عنوان سه یا چهار ساعت به طول می انجامد ) نیست، اما این موضوع به هیچ وجه از ارزش ها کم نمی کند.  Schafer باری دیگر با خلق داستانی فوق العاده و شخصیت های به یاد ماندنی هنر خود را به رخ همگان کشیده است. یکبار دیگر موفقیت بازی هایی که با بودجه مردمی ساخته می شوند، نشان داد که این صنعت منحصر به ناشرین AAA نیست.

 

 

  1. Transistor

Supergiant Games به دنبال اولین بازی فوق العاده شان Bastion، عنوان دیگری را در سبک action RPG عرضه کرده است. این بازی دارای سبک هنری و گیم پلی مشابه است، اما وجه تفاوت مبارزات منحصر بفرد به همراه زیبایی شناختی cyberpunk می باشد.

اکثر بازی هایی ( چه مستقل و چه AAA ) که سال قبل منتشر شدند، از هر نظر یک پله پایین تر از Transistor قرار می گیرند. از سبک هنری و موسیقی اغواکننده گرفته تا مکانیک مبارزه اعتیادآور. این بازی را می توان یادآور Final Fantasy VII دانست، و به عنوان بهترین جانشین معنوی آن معرفی کرد. البته، این بازی زیاد طولانی نیست، اما می تواند تاثیر عمیقی بر روی شما بگذارد و هر لحظه از این بازی یک کلاس درس لذت بخش است.

 

 

  1. Hohokum

بازیکن موجوداتی کرم مانند را کنترل می کند. این موجودات در دنیاهایی عجیب و غریب که زائده ذهن خیالباف یک کودک به زندگی ادامه می دهند. موجودات در این مناطق وظایف مبهم را به انجام می رسانند.

تجربه یکی از بهترین بازی های مستقل تاریخ لازم الاجرا است. سبک هنری به شکل نقاشی های یک بچه ۶ یا ۷ ساله بوده، در نتیجه عمدا اشکالات عجیب در بازی گنجانده شده است. با این وجود که وظیفه شما همواره واضح نیست، اما تجربه این بازی از نظر بصری و شنودی بسیار لذت بخش می باشد. انتظار نداشته باشید همواره بر روی اتفاقات کنترل داشته باشید، اما لذت انجام وظایف مختلف تا مدت ها در یاد باقی می ماند.

 

 

  1. Valiant Hearts: The Great War

یک بازی puzzle adventure در زمان World War I جریان دارد، بازیکن کنترل تعدادی شخصیت را به عهده می گیرد، که هریک سهمی در این جنگ بزرگ دارند. یک نفر شلیک می کند، و یک نفر درمان.

با اینکه عناوین شوتر زیادی در مورد جنگ جهانی دوم ساخته شده اند، اما کمتر پیش آمده که سازنده ای بر روی جنگ جهانی اول تمرکز کند، به خصوص با سبک هنری و زیبایی مانند این بازی. با انجام Valiant Hearts به سادگی با شخصیت ها ارتباط برقرار می کنید. حتی Walt هم می تواند ارزشمند باشد. سبک هنری، گیم پلی منحصر بفرد، و از همه مهمتر داستان سرایی فوق العاده زیبا، در کنار هم توانسته یکی از بهترین بازی ها ۲۰۱۴ و تاریخ را به ارمغان بیاورند. وجود شخصیت ها و داستان های متعدد، بازی را از تکراری بودن نجات می دهد. پایان بازی بسیار غم انگیز و البته واقع گرایانه است. جدای از بازی، بدون اغراق یکی از بهترین موسیقی ها را در این عنوان خواهید شنید.

 

 

  1. Entwined

این بازی در نمایشگاه E3 سال گذشته معرفی، و در همان روز منتشر شد. Entwined در سبک art-rhythm بوده، که در آن بازی وظیفه دارد با استفاده از آنالوگ های کنترلر PlayStation، دو موجود غیرمادی ( یکی ماهی و دیگری یک پرنده ) را در کنار یکدیگر نگه داشته، تا در انتهای مرحله تبدیل به اژدهایی جادویی شوند.

گاهی اوقات لازم است شوترهای نظامی و بازی های ورزشی را کنار بگذارید. Entwined عنوانی که می توانید در این بین آن را تجربه کنید. آسان، کوتاه و زیبا. این بازی بیشتر شبیه Flow، Flower و Journey از ساخته های thatgamecompany می باشد. این می تواند آرام بخشی بعد از یک روز سخت کاری، یا یک زنگ تفریح بعد از شنبه خسته کننده باشد. این عنوان اثباتی بر هنری بودن بازی ویدیویی، و فارغ از قید و بند بودن این صنعت است. شاید ضعف در نبود دیالوگ حس شود، اما مانند فیلم V For Vendetta که شخصیت اصلی بدون نشان دادن صورت احساسات را به خوبی منتقل می کرد، در این بازی نیز بدون دیالوگ هم می توان احساسات را درک کرد.

 

 

  1. Counterspy

یک عنوان side-scrolling strategic shooter که کنترل جاسوسان جنگ سرد را به عهده بازیکن قرار می دهد.نفوذ به مقرهای شوروی و آمریکا، دزدیدن نقشه ها و ممانعت از شلیک سلاح ها. نام بازی ترکیبی از مخفی کاری و تیراندازی است.

در ابتدا باید گفت، این عنوان جزئی از Instant Game Collection مربوط به PS4 است، در نتیجه اگر عضو PlayStation Plus باشید، لازم نیست هزینه ای پرداخت کنید. دوما، این بازی یکی از منحصر بفردترین و جالب ترین عناوین مخفی کاری است. برخی از المان ها با  Metal Gear Solid مشترک است، اما موارد خلاقانه متعددی نیز در بازی وجود دارد ( برای مثال حالت DEFCON alert که برای برگرداندن اوضاع به حالت عادی یا شکست خوردن، زمان محدودی در اختیارتان قرار می دهد ). Counterspy عنوانی جاسوسی، لذت بخش، و چالش برانگیز است. تجربه آن خالی از لطف نیست.

 

 

  1. OlliOlli

عنوانی در سبک side-scrolling دو بعدی با محوریت اسکیت برد. هدف بدست آوردن بالاترین امتیازات در مسیری با موانع متعدد، با عجیب ترین کنترل هایی که تاکنون در یک عنوان اسکیت دیده اید، می باشد.

از زمانی که یک عنوان اسکیت برد تا این حد خلاقانه یا اعتیادآور بوده باشد، مدت طولانی گذشته است. این عنوان می تواند بهترین در سبک خود باشد، زیرا دوران طلایی سری Tony Hawk مربوط به اواخر ۱۹۹۰ و اوایل ۲۰۰۰ می باشد. یادگیری اصول اولیه بسیار راحت است، خصوصا فشردن X برای پرش به قدری واضح است که هر بازیکنی آن را می داند، اما انجام زنجیره طولانی از حرکات است که بازیکنان را از هم جدا می کند. دنباله این بازی با نام OlliOlli2: Welcome to Olliwood به عنوانی بخشی از Instant Game Collection بر روی PS4 به صورت رایگان در دسترس است. تمامی عناصر نسخه اول حفظ شده، و تنها چالش بیشتری برای شما ایجاد می کند.

 

 

  1. Five Nights At Freddy’s

عنوانی در سبک point-and-click survival horror. وظیفه بازیکن نگهبانی و مراقبت است. و این امر بوسیله دوربین های امنیتی مسیر می شود.

این بازی اثباتی بر این موضوع است که عناوین ترسناک مستقل نیز می توانند به اندازه  AAAها شما را به وحشت بیاندازند. برای دوام آوردن در پنج شب تعیین شده، نیازی به استراتژی درست دارید: بازیکن از طرفی باید مراقب خود باشد، و از طرف دیگر از باتری به درستی استفاده کند. شکست در رعایت هر یک از این دو نتیجه خوشایندی ندارد. تمام کردن بازی به دو ساعت وقت نیاز دارد، اما همین دو ساعت به قدری مشکل است که بازیکنان را بر روی صندلی هایشان میخکوب می کند. اگر از این تجربه لذت کافی برده اید، دو دنباله وجود دارد که تجربه آن ها توصیه می شود.

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

۱۶ بازی متفاوت ۲۰۱۴ که احتمالا تجربه نکرده اید! - گیمفا
۱۶ بازی متفاوت ۲۰۱۴ که احتمالا تجربه نکرده اید! - گیمفا
۱۶ بازی متفاوت ۲۰۱۴ که احتمالا تجربه نکرده اید! - گیمفا
۱۶ بازی متفاوت ۲۰۱۴ که احتمالا تجربه نکرده اید! - گیمفا
۱۶ بازی متفاوت ۲۰۱۴ که احتمالا تجربه نکرده اید! - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

۱۶ بازی متفاوت ۲۰۱۴ که احتمالا تجربه نکرده اید! - گیمفا