۱۵ غول برتر سری Dark Souls - گیمفا
۱۵ غول برتر سری Dark Souls - گیمفا
۱۵ غول برتر سری Dark Souls - گیمفا
۱۵ غول برتر سری Dark Souls - گیمفا

۱۵ غول برتر سری Dark Souls

امیرمهدی نامجو
۰۸:۵۵ ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
۱۵ غول برتر سری Dark Souls - گیمفا

به مناسبت انتشار بازی جدید استودیو From Software و آقای Hidetaka Miyazaki تصمیم به معرفی ۱۵ باس برتر سری Dark Souls، دیگر ساخته آقای میازاکی، گرفتیم. در ادامه ی مطلب با ما همراه باشید تا با این ۱۵ باس حماسی –و البته مخوف- سری Dark Souls اشنا شوید.
بدون شک، سری بازی های Souls در چند سال اخیر، یکی از مهم ترین بازی های سبک نقش آفرینی بوده اند. این سری با ایجاد یک شیوه جدید در گیم پلی بازی های نقش آفرینی و سختی نسبتا بالای خود، به نوعی یک تحول در این سبک ایجاد کردند.

سری Dark Souls که خود بخشی از سری Souls (شامل Demons’ Souls و Dark Souls) است، در این سال ها با اقبال خوبی از طرف منتقدان و جمع کثیری از طرفداران سبک نقش آفرینی رو به رو شده است. هر دو عنوان این سری، عناوینی سخت و نفس گیر هستند و تنها با صبر و حوصله و مهارت زیاد می توان در آن ها پیشروی کرد و این دو عنوان را به اتمام رساند. این سری در زمینه داستان نیز موفق عمل کرده است. داستان این سری یک داستان پیچیده است که به هیچ وجه به طور واضح روایت نمی شود و شما خود باید با توجه به شواهد محیط و سخنان کرکتر ها و ظاهر ساختمان ها و…، داستان بازی را متوجه شوید و این موضوع خود باعث افزایش جذابیت داستان بازی شده است.

حال از مسئله معرفی بازی که بگذریم، می رسیم به موضوع اصلی این مقاله؛ معرفی ۱۵ باس برتر این سری. دو ملاک اصلی انتخاب این ۱۵ باس، “سختی شکست دادن باس” و “به یادماندنی بودن باس” بوده است؛ پس ممکن است بعضی از باس های لیست، سخت نباشند ولی به دلیل خاطره انگیز بودنشان در لیست قرار گرفته باشند و برعکس. به علاوه نقش اساسی شخصیت ها در داستان، به طور مستقیم ملاک ما نبوده است و ممکن است تعدادی از باس های این لیست، جزو باس های فرعی بازی باشند. با این مقدمه، مطلب را آغاز می کنیم…

تذکر: در متن منظور از Dark Souls (بدون شماره)، نسخه اول آن است.

————————————————————————

ruin sentinels

Ruin Sentinels

  1. Ruin Sentinels

بازی: Dark Souls II

میزان سلامتی (HP) در حالت New Game (NG): 2330

میزان روح پاداش داده شده بعد از کشتن (Souls) در حالت NG: 33000 روح

آیتمی که بعد از کشتن به دست می آورید (Drop): Ruin Sentinel Soul

باس Ruin Sentinels، مشتکل از سه باس به نام های Alessia، Ricce و Yahim است. این  سه باس که بسته به روش بازی شما، معمولا در اوایل بازی با آن ها رو به رو می شوید، یکی از سخت ترین باس های اوایل بازی هستند.  به محض ورود به میدان مبارزه با آن ها، بر روی یک سکو می افتید که یکی از آن ها بر روی سکو قرار دارد. تا زمانی که به روی زمین اصلی مبارزه نروید و یا اولین نفر آن ها را نکشید، بقیه به شما حمله نمی کنند. با کشتن اولین نفر آنان، بهترین کار رفتن به روی زمین است تا در یک میدان بزرگ تر با دو باس باقی مانده رو به رو شوید. این باس ها برخلاف جثه بزرگشان، سریع هستند و علاوه بر این با دارا بودن یک نیزه بلند و یک سپر، می توانند به راحتی به شما آسیب بزنند و حتی در صورت غفلت، ممکن است در یکی دو ضربه پشت سر هم، شما را از بین ببرند. همچنین گاهی اوقات ممکن است که آنان سپر خود را به سوی شما پرتاب کنند که بهترین راه جا خالی دادن (Dodge کردن) این حرکت است تا باعث شود که سپر خود را از دست بدهند. یکی از موثرترین راه ها برای شکست آنان، احضار (Summon) کردن Pilgrim Bellclaire است. به این ترتیب شما می توانید با یک سپر تنها ضربات آنان را دفع کنید و Pilgrim Bellclaire با ضرباتش، کار آنان را خواهد ساخت. راه دیگر هم استفاده از یک سلاح سمی برای مسموم کردن آنان و فرار از ضرباتشان است تا خود به خود کشته شوند. البته اجرای این کار ها به دلیل این که احتمالا هنوز در اوایل بازی هستید و جنگیدن با سه باس به طور همزمان، به راحتی میسر نخواهد بود و همین موضوع، شکست دادن Ruin Sentinels را سخت تر می کند. استفاده از روح آنان، به شما ۶۰۰۰ روح جایزه می دهد و می توانید با مبادله آن با Straid of Olaphis، جادوی Heavy Homing Soul Arrow را که جزو دسته Sorcery است بدست آورید.

————————————————————————

the pursuer

The Pursuer

  1. Pursuer

بازی: Dark Souls II

میزان HP در NG: 3110

میزان روح در NG: 17000

Drop: Soul of the Pursuer و Ring of Blades

با این باس هم در اوایل بازی رو به رو می شوید. او یک شوالیه غول پیکر است و به دنبال Undead ها می گردد تا آنان را نابود کرده و روح آنان را جذب کنید. علیرغم وزن زیاد، او بسیار سریع حرکت می کند و شاید دلیل این موضوع معلق بودن او در هوا باشد. او با دارا بودن یک سپر و شمشیر بسیار بزرگ، می تواند به راحتی شما را از پا در آورد و شکست دادن او هم به هیچ وجه به روش معمول ضربه زدن به او اصلا کار آسانی نیست. زیرا به نسبت زمان انجام این بخش، او هم میزان HP زیادی دارد و هم قدرت ضربه و Damage فراوان. بهترین راه شکست دادن او در صورتی که به صورت آنلاین بازی را انجام می دهید، Summon کردن یک بازیکن دیگر است. حال یکی از بازیکنان می تواند او را مشغول کرده و رو به روی تیر و کمان (بالیستا) بزرگی که در محیط مبارزه قرار دارد، ببرد و بازیکن دوم به پشت بالیستا رفته و به او شلیک کند تا او شکست بخورد. البته این کار با سختی فراوان، در حالت تک نفره هم امکان پذیر است اما احتمال دارد که بار ها شکست بخورید تا بتوانید این کار را انجام دهید. مصرف روح او به شما ۸۰۰۰ روح می دهد و می توانید از معامله ی آن با Straid of Olaphis، سلاح Pursuer’s Ultra Greatsword و یا سپر Pursuer’s Greatshield را بدست آورید.

 

 

————————————————————————

belfry gargoyles

Belfry Gargoyles

  1. Belfry Gargoyle

بازی: Dark Souls II

میزان HP در NG: 1400

میزان روح در NG: 25000

Drop: Belfry Gargoyle Soul در همه ی حالت ها و Covetous Gold Serpent Ring در حالت NG+ و بالاتر

این باس، مشابه یکی از باس های Dark Souls است که به دلیل سختی بیش تر باس Dark Souls II، آن را برگزیدیم. بلفری گارگویل، در واقع متشکل از شش باس است. با ورود به محوطه ی نبرد، یکی از گارگویل های سنگی زنده شده و به شما حمله می کند و هر چقدر که نبرد شما بیش تر طول بکشد، گارگویل های بیش تری زنده شده و کار برای شما سخت تر می شود. این باس به خودی خود، باس سختی نیست ولی به دلیل تعداد بالا، تبدیل به یکی از سخت ترین باس های بازی می شود. امکان احضار هیچ شخصیتی هم در حالت آفلاین وجود ندارد و در حالت آنلاین هم به دلیل این که این منطقه، یکی از مناطق تحت محافظت کاوننت محافظان ناقوس (Bell Keepers Covenant) است، امکان مورد حمله قرار گرفتن توسط آنان بسیار بالا است و به سختی می شود خود را به باس رساند تا یک بازیکن آنلاین دیگر را برای کمک احضار کرد؛ به همین دلایل، بهترین راه شکست باس به صورت تنهایی است. برای شکست باس استفاده از سلاح های دارای Lighting و یا استفاده از آیتم هایی نظیر Gold Pine Resin که خاصیت Lighting به سلاح می بخشد، می تواند مفید باشد. سرعت عمل بالا هم برای شکست دادن این باس ضروری است تا بتوانید قبل از آمدن گارگویل های بیش تر، به سرعت کار آن ها را تک تک بسازید. لازم به ذکر است که کشتن این باس در نسخه اول الزامی و در نسخه دوم اختیاری است. کشتن آن ها در نسخه دوم باعث دسترسی به مکانی می شود که می توانید از آن طریق، کلید روشن کردن چراغ های باس Lost Sinner را بدست آورید. استفاده از روح این باس به شما ۶۰۰۰ روح می دهد و در اثر معامله ی آن با Straid of Olaphis می توانید نیزه Gargoyle Bident را بدست آورید.

————————————————————————

looking glass knight

Looking Glass Knight

  1.   Looking Glass Knight

بازی: Dark Souls II

میزان HP در NG: 6540

میزان روح در NG: 25000

Drop: Looking Glass Knight Soul در هر حالت و Ring of Steel Protection در حالت NG+ به بالا

این باس یکی از باس های جالب بازی است و در نسخه بتای آن با نام Mirror Knight حضور داشت. این باس، از نظر نوع حملات، یک شخصیت عادی است و حملات خیلی عجیبی ندارد ولی وجه تمایز Looking Glass Knight، سپر آینه مانند او است. این سپر، جادو هایی را که به آن برخورد کند، بر می گرداند و علاوه بر آن یک توانایی ویژه دارد؛ احضار بازیکنان دیگر. اگر شما در حالت افلاین با این شخصیت بجنگید، او بعد از مدتی یک NPC را احضار خواهد کرد و اگر به صورت آنلاین بجنگید، او یک بازیکن واقعی را برای مبارزه احضار می کند که می تواند بر چالش مبارزه بیافزاید. مخصوصا یک بازیکن واقعی ماهر، به راحتی می تواند به همراه یک باس، شما را دچار مشکل کند و قدرت بالای باس و احتمالا چالاکی و قدرت بازیکن واقعی، کشنده خواهد بود. همین موضوع باعث می شود که اگر با این باس به طور آنلاین مبارزه کنید، به یکی از به یادماندنی ترین باس های بازی تبدیل شود. با مصرف Looking Glass Knight Soul، به اندازه ۱۸۰۰۰ روح بدست خواهید آورد و از معامله ی آن با Weaponsmith Ornifex می توانید سپر King’s Mirror یا شمشیر Thorned Greatsword را بدست آورید.

 

 

 

 

 ————————————————————————

seath the scaleless

Seath the Scaleless

  1. Seath the Scaleless

بازی: Dark Souls

میزان HP در NG: 5525

میزان روح در حالت NG: 60000

Drop: Bequeathed Lord Soul Shard (از طریق کشتن) و Moonlight Greatsword (از طریق قطع دُم)

او یکی از چهار باس اصلی نسخه اول است که روحشان برای پر کردن Lord Vessel لازم است. سیث، در اصل یک اژدهای بدون فلس است و به Gwyn برای کشتن دیگر اژدهایان کمک کرده و به آنان خیانت کرده است. او در جادوگری بسیار ماهر است و وقت زیادی را برای تحقیق در این مورد گذرانده است و یکی دیگر از باس های بازی به نام Moonlight Butterfly هم از موجودات ساخته شده توسط اوست. در ضمن او نابینا است ولی با این حال استفاده از آیتم های کاهش دهنده صدا نمی تواند شما را در مقابل حملات او در امان نگه دارد. در بازی با او دوبار رو به رو می شوید که بار اول، چاره ای به جز مرگ ندارید. زیرا هر ضربه ای که به او وارد کنید، سلامتی او بازیابی خواهد شد و بعد از مرگ هم در یک زندان ظاهر خواهید شد. در نبرد دوم ابتدا باید کریستالی که سلامتی او را بازیابی می کند، به سرعت نابود کنید و بعد به سراغ خود باس بروید. اکثر حملات او محدوده وسیعی را به صورت کریستال در می آورد که ایستادن در کنار اژدها در مورد بعضی از آن ها و دور شدن از محدوده ی حمله در مورد بعضی دیگر می تواند کار ساز باشد. مشکل اصلی ضربات او، امکان نفرین (Curse) کردن شما است؛ در اثر نفرین شدن شما بلافاصله خواهید مرد و بعد از دوباره ظاهر شدن در کنار Bonefire هم میزان سلامتی شما نصف خواهد شد. برای همین استفاده از یک زره که مقاومت بالایی در مقابل Curse داشته باشد، می تواند برای شکست این باس مفید باشد. از طریق قطع کردن دم او هم می توانید سلاح Moonlight Greatsword را بدست بیاورید. این سلاح با وجود این که یک شمشیر است ولی ضربه فیزیکی وارد نمی کند و ضربه ی آن به صورت جادویی (Magic) است. بعضی ها The Duke’s Dear Freja که یک عنکبوت غول پیکر و از باس های اصلی Dark Souls II است را یکی از موجودات ساخته شده توسط او یا فرم دیگری از این اژدها می دانند.

————————————————————————

vendrick

Vendrick

  1. Vendrick

بازی: Dark Souls II

میزان HP: 11450

میزان روح: ۹۰۰۰۰

Drop: او به طور مستقیم چیزی Drop نمی کند ولی بعد از کشتن او، به یک مکان در Shrine of Amana دسترسی پیدا می کنید که در آن آیتم Soul of the King و ست زره های او وجود دارد.

وندریک، پادشاه Dranglic، سرزمین اصلی Dark Souls II است که به نفرین دچار شده و بعد از مدتی تبدیل به یک Undead و Hollow شده است. او را بعد از کشتن Velstadt, the Royal Aegis در یک سالن گرد و در حالی که شمشیرش روی زمین کشیده می شود، در حال قدم زدن در اتاق مشاهده خواهید کرد. او در ابتدا کاری با شما ندارد و می توانید آیتم مورد نظر خود را بردارید و از آن جا بروید. اگر به او حمله کنید هم در ابتدا با شما کاری نخواهد داشت تا این که بالاخره، اگر به اندازه خاصی به او صدمه وارد کنید، نوار سلامتی او در پایین صفحه ظاهر شده و از آن پس، ورود به آن اتاق مساوی نبرد با اوست. او در میان تمام باس های نسخه اصلی بازی بیش ترین HP را پس از Ancient Dragon دارد و سختی مبارزه با او هم بیش تر مربوط به همین HP است. به علاوه در ابتدا میزان دفاع او ۳۲ برابر حالت عادی است و باید با پیدا کردن پنچ Giant Soul، این میزان را کاهش دهید. در حالت اولیه تقریبا ضربه شما بر او اثر ندارد و بدون Giant Soul ها نمی توان او را شکست داد و حداقل ۲ تا ۴ Giant Soul برای شکست او لازم است. هر Giant Soul میزان دفاع او را نصف می کند تا بالاخره پنج Giant Soul، دفاع او را به حالت ۱ در می آورند. بعد از کشتن او هم همان طور که در بالا گفته شده، در Shrine of Amana می توانید روح و زره او را بیابید. مصرف Soul of the King به شما ۵۰۰۰۰ روح می دهد و از معامله ی آن با Weaponsmith Ornifex می توانید یکی از سه آیتم: “Ruler’s Greatsword”، “King’s Ultra Greatsword” و یا “King’s Shield” را بدست آورید. بعد از استفاده از DLC های بازی، می توانید با استفاده از Ashen Mist Heart وارد خاطرات او شده و با او صحبت بکنید.

 

————————————————————————

the bed of chaos

The Bed of Chaos

  1. The Bed of Chaos

میزان HP در NG: 1

میزان روح در NG: 60000

Drop: Lord’s Soul

این باس نیز یکی از چهار باس اصلی Dark Souls است. احتمالا اگر بازی را انجام نداده اید، با دیدن میزان HP او تعجب کرده اید. بله واقعا او با یک ضربه می میرد ولی زدن این یک ضربه، کار خیلی سختی است. او یک درخت بزرگ با ریشه های بزرگ است و عامل بوجود آمدن شیاطین (موجوداتی که در نام خود کلمه Demon را دارند) در بازی است. در عصر آتش، Witch of Izalith اقدام به احیای اولین شعله (the First Flame) می کند و در اثر عدم موفقیت او در این کار، این موجود شیطانی ایجاد می شود و تعدادی از فرزندان او نیز تبدیل به موجوداتی زشت می شوند. با ورود به زمین مبارزه، شما ابتدا باید یکی از ریشه های براق او را نابود کنید. به محض انجام این کار، یک شاخه بسیار بزرگ از روی این موجود رشد می کند و بعد از آن به شما حمله خواهد کرد. به علاوه باید مواظب زمین زیر پایتان هم باشید که هر لحظه ممکن است فرو بریزد. بعد از نابود کردن ریشه دوم، یک شاخه دیگر رشد خواهد کرد و حال باید با هر سختی هست، خود را به جلوی درخت برسانید تا بتوانید بسیاری از شاخه های آن را نابود کنید و به قلب و مرکز آن برسید و با یک ضربه آن را نابود کنید. البته این کار ها اصلا آسان نیست و به خصوص با ضربات قوی ریشه ها و احتمال پرتاب شدن شما به درون چاله ها، این مبارزه را بسیار سخت می کند. خوشبختانه برای تعدیل این سختی، هر کاری که بر روی این باس انجام بدهید، بعد از مرگ هم باقی خواهد ماند. یعنی اگر شما یکی از ریشه ها را نابود کنید، لازم نیست دوباره بعد از بازگشت، دوباره آن را نابود کنید و آن بخش نابود شده خواهد بود. شیوه جالب مبارزه با این باس، او را به یکی از باس های به یادماندنی Dark Souls تبدیل می کند.

————————————————————————

four kings

Four Kings

  1. The Four Kings

بازی: Dark Souls

میزان HP در NG: 2376 برای هر پادشاه و در کل ۹۵۰۴

میزان روح در NG: 60000

Drop: Bequeathed Lord Soul Shard و ۴ تا Humanity

این باس نیز یکی از چهار باس اصلی عنوان Dark Souls است و از هر نظر، باس سختی است. اول روش رسیدن به او است که برای آن باید یک باس دیگر به نام Sif, the Great Grey Wolf را شکست بدهید تا آیتم Covenant of Artorias را بدست آورید تا بوسیله این آیتم بتوانید به قعر یکی از چاه های بازی بپرید و وارد مکانی تاریک به نام Abyss شوید. هیچ Bonefire هم در راه رسیدن به این باس وجود ندارد و شما باید از منطقه Firelink Shrine که به نوعی مکان اصلی استراحت شما است را تا مکان این باس بدون استراحت طی کنید و در طی این مسیر نیز با دشمنان قوی رو به رو خواهید شد که شکستشان چندان آسان نیست. بعد از ورود به محیط مبارزه با باس نیز با یک فضای تاریک رو به رو خواهید شد و اگر کمی جلو بروید، اولین پادشاه از میان چهار پادشاهی که باید با آنان مبارزه کنید ظاهر می شود. او ظاهر سفید و مرده دارد و به نوعی یک روح است و همین مورد در یک فضای کاملا تاریک، این باس را به یکی از ترسناک ترین و رعب آورترین باس های Dark Souls تبدیل می کند. محیط تاریک بازی و روح بودن این باس هم ممکن است شما را در فاصله یابی دچار مشکل کند و دقیقا نتوانید فاصله ی خود را با باس تشخیص دهید. این باس بسیار قوی است و ضربات مختلف و بسیار قوی دارد که هم شامل ضربات راه نزدیک با شمشیر و هم ضربات جادویی می شود. همچنین حرکت Lifedrain Grab این باس نیز یک واحد Humanity (از نوع Humanity که برای شخصیتتان استفاده کرده اید) از شخصیتتان کم می کند و به علاوه دمیج و آسیب بسیار زیادی نیز به شخصیت شما وارد می کند. هر چقدر هم که از زمان مبارزه بیش تر سپری شود، تعداد آن ها، افزایش خواهد یافت و به طور همزمان، ممکن است چهار باس در محیط حضور داشته باشند و HP کامل این باس نیز با کشتن چهار تا از آن ها تمام می شود اما ممکن است که اگر یکی از آن ها را بکشید ولی نبرد را خیلی طول بدهید، دوباره با چهار باس رو به رو شوید. البته امکان Summon کردن یک شخصیت NPC هم وجود دارد که البته این باس بعد از مدتی به راحتی او را شکست خواهد داد و شاید احضار این شخص چندان فایده ای نداشته باشد. در کل این باس یکی از سخت ترین، رعب آورترین و به یادماندنی ترین باس های Dark Souls است.

————————————————————————

gwyn lord of cinder

Gwyn, Lord of Cinder

  1. Gwyn, Lord of Cinder

بازی: Dark Souls

میزان HP در NG: 4185

میزان روح در NG: 70000

Drop: Soul of Gwyn, Lord of Cinder

گوئین، ارباب خاکستر، باس آخر Dark Souls است. او یکی از صاحبان Lord Soul بود و می خواست که شعله ی اولیه (The First Flame) را دوباره روشن کند. او قبل از این کار روح خود را بین Seath The Scaleless و Four Kings تقسیم کرد و سپس اقدام به روشن نمودن اولین شعله کرد و در اثر این واقعه، شوالیه های همراه او سوختند و تبدیل به Black Knight شدند. خود او هم به نوعی تبدیل به سوخت این شعله شد و برای همین به او ارباب خاکستر (Lord of Cinder) می گویند. او کمی از کرکتر اصلی بازی بزرگ تر است و قیافه عجیبی ندارد. با این حال ضربات او قوی هستند و به همین دلیل مقاومت در برابر او کار آسانی نیست. او در مقابل Lighting مقامت بالایی دارد ولی آتش می تواند به او آسیب بزند. امکان احضار Solaire of Astora در صورت انجام خیلی از کار ها و نجات او برای این نبرد وجود دارد. بعضی ها می گویند که احتمالا Solaire فرزند او می باشد و از جایگاه خود رانده شده است. مبارزه با گوئین کار آسانی نیست اما با یک روش، می شود به راحتی او را شکست داد و آن هم Parry کردن ضربات او است. اگر یک سپر خوب برای این کار داشته باشید، به راحتی می توانید ضربات او را Parry کنید و سپس ضربه ای سهمگین به او وارد آورید. به این ترتیب با ۴، ۵ بار Parry کردن ضربات او، می توانید با یک شمشیر خوب به راحتی او را نابود سازید. به جز این روش، شکست دادن او کار سختی است و همین مسائل او را به یکی از به یاد ماندنی ترین باس های بازی تبدیل می کند. مصرف روح او به شما ۲۰۰۰۰ واحد روح خواهد داد و می توانیدآن را با قیمت ۴۰۰۰۰ روح به Kingseeker Frampt بفروشید. در ضمن با در اختیار داشتن یک شمشیر صاف (Straight Sword) که تا لول ۱۰ آپگرید شده باشد و این روح، می توانید شمشیر Great Lord Greatsword را بسازید.

————————————————————————

black dragon kalameet

Black Dragon Kalameet

  1. Black Dragon Kalameet

بازی: Dark Souls ( متعلق به Artorias of the Abyss DLC)

میزان HP در NG: 5400

میزان روح در NG: 60000

Drop: Calamity Ring (از طریق کشتن) و Obsidian Greatsword (از طریق قطع دم)

این اژدهای تک چشم، یکی از آخرین اژدهایان باستانی باقی مانده و در نتیجه یکی از قوی ترین اژدهایان است. گفته می شود که حتی عظیم Anor Londo هم جرئت رویارویی و برانگیختن خشم او را ندارد. این باس متعلق به DLC بازی است و چندین بار با او رو به رو می شوید. بار اول او روی یک پل می نشیند و می توانید به او ضربه بزنید ولی ضربه شما اثری نخواهد داشت. بار بعد اگر در محوطه ی مربوط به او قرار بگیرید، توسط آتش او به راحتی کشته خواهید شد و برای همین باید با Gough که یکی از شوالیه های چهارگانه Gwyn است که برخلاف او، نسوخته اند صحبت کنید تا او اژدها را مورد هدف قرار دهد تا بتوانید روی زمین با این اژدها بجنگید. نبرد با Black Dragon Kalameet یکی از حماسی ترین نبرد های Dark Souls است. او ضربات بسیار متنوعی دارد و می تواند به شما آسیب بسیار زیادی وارد کند، ضمن این که حرکت Telekinesis او باعث می شود که یک محدوده اطراف او ظاهر شود که اگر وارد آن شوید به شما صدمه وارد خواهد شد و با ظاهر شدن چشم او بالای سر شما، ضربات وارده به شما دو برابر خواهد شد. همه ی این موارد باعث شده اند که این باس به یکی از باس های به یادماندنی و البته سخت Dark Souls تبدیل بشود. جالب است بدانید که Calamity Ring نیز که در اثر شکست او بدست می آید، اثری همانند حرکت Telekinesis دارد و باعث می شود که حملات دشمنان بر روی شما، اثر دو برابر داشته باشند و بیش تر به درد بازیباز هایی می خورد که سختی بازی به نظر آن ها کافی نیست و بدنبال چالش بیش تر هستند.

————————————————————————

knight artorias

Knight Artorias

  1. Knight Artorias

بازی: Dark Souls ( متعلق به Artorias of the Abyss DLC)

میزان HP: 3750

میزان روح: ۵۰۰۰

Drop: Soul of Artorias و یک Humanity

او یکی از شوالیه های چهار گانه Gwyn بود و توانایی راه رفتن در Abyss را داشت. او یک گرگ مورد اعتماد نیز به نام Sif داشت که از جمله باس های بازی نیز هست. آرتوریاس، برای نجات Oolacile از دست Manus و فساد و Abyss که توسط مانوس در حال پخش شدن بود، به آن جا می رود تا مردم آن جا را نجات دهد ولی خود دچار فساد می شود. آرتوریاس یکی از باس های DLC بازی و از جمله باس های به یادماندنی بازی است. نبرد با او در یک محیط دایره ای شکل انجام می شود. او از سرعت عمل بالایی برخوردار است و به علاوه با شمشیر خود، حرکت بسیار متنوعی را انجام می دهد و کوچک ترین غفلتی، باعث شکست شما می شود. او یک نوع جادو نیز دارد که بهتر است در حین اجرای آن از دور و با استفاده از کمان به وی حمله کنید. داشتن یک سپر با Block صد در صدی دمیج های فیزیکی نیز می تواند به شما کمک کند. ضمن این که با جا به جایی سریع و Dodge کردن نیز می توان از حملات او در امان ماند. مصرف Soul of Artorias به شما ۱۶۰۰۰ و دادن آن Kingseeker Frampt، ۱۰۰۰۰ روح خواهد داد. در عوض دادن روح او به Lord’s Blade Ciaran، می توانید آیتم های Dark Silver Tracer و Gold Tracer را بدست آورید. با داشتن یک سلاح از دسته Dagger یا Straight Sword یا Greatsword که به لول ۱۰ ارتقا داده شده باشد و البته این روح می توانید آیتم Abyss Greatsword  را بدست آورید.

————————————————————————

manus father of the abyss

Manus, Father of the Abyss

  1. Manus, Father of the Abyss

بازی: Dark Souls ( متعلق به Artorias of the Abyss DLC)

میزان HP در NG: 6666

میزان روح در NG: 60000

Drop: Soul of Manus و ۱۰ تا Humanity

او باس آخر DLC بازی و عامل اصلی بدبختی مردم Oolacile و فاسد شدن Artorias است. در ابتدای شروع بازی، می بینیم که چهار نفر Lord Soul را پیدا می کنند: Witch of Izalith، Gwyn، Gravelord Nito و یک شخصیت که مانند Undead ها است و بسیار بد بخت جلوه می کند. به نظر خیلی ها، مانوس، همان نفر آخری است که Lord Soul را بدست آورده است. بعضی نیز می گویند با کشته شدن این شخصیت در پایان DLC، در اصل او نابود نشده است و باس آخر بازی Dark Souls II یعنی Nasahndra را یکی از قطعاتی که در اثر از بین رفتن او به جا مانده و یا حتی خود Manus می دانند. به هر حال ظاهرا این شخصیت نقش اساسی در داستان بازی دارد. میزان سلامتی او از هر باسی در Dark Souls بیش تر است و قدرت های زیاد او هم کشتن او را بیش از پیش دشوار می کند. او یک دست بزرگ و یک دست کوچک دارد. در دست کوچکش یک عصای جادوگری وجود دارد که بوسیله ی آن جادو های تاریک را اجرا می کند که می تواند آسیب زیادی به شما بزند. با دست بزرگش هم ضربات فیزیکی خود را وارد می آورد. او نسبت به Lightning و روشنایی ضعف دارد و استفاده از سلاحی که مولفه ی روشنایی را داشته باشد می تواند در نبرد به شما کمک کند. امکان احضار حالت جوان تر Sif که گرگ همراه Artorias است در نبرد مقابل این شخصیت وجود دارد. جالب است بدانید که مانوس (Manus) در زبان لاتین به معنی دست است و اشاره به دست های او دارد که یکی کوچک و دیگری بزرگ است. مصرف Soul of Manus به شما ۱۸۰۰۰ روح و دادن آن به Kingseeker Frampt، ۱۰۰۰۰ روح به شما خواهد داد. با استفاده از روح او به همراه هر عصای جادوگری (در اصطلاح بازی کاتالیزگر یا Catalyst) شما می توانید Manus Catalyst را بدست آورید و از دادن روح به Snuggly the Crow، جادوی Pursuers را بدست خواهید آورد که نسخه تاریک تر جادوی Homing Soulmass است.

————————————————————————

ancient dragon

Ancient Dragon

  1. Ancient Dragon

بازی: Dark Souls II

میزان HP در NG: 19840

میزان روح در NG: 120000

Drop: Petrified Dragon Bone، Soul of a Giant و در صورتی که قبل از حمله با او صحبت نکرده باشید آیتم Ashen Mist Heart داده خواهد شد.

او یکی از معدود اژدهایان کهن باقی مانده است. به اعتقاد بعضی ها، او Aldia، برادر Vendrick، است که در اثر آزمایشاتش تبدیل به این اژدها شده است. به علاوه روح این اژدها از طریق ورود به خاطرات اسکلتش در Brightstone Cove Tseldora بدست خواهید آورد و از کشتن او روحش را بدست نخواهید آورد و با توجه به این امر می توان این اژدها را یک Undead دانست. همین موضوع (بدست آوردن روح از جای دیگر) هم مزید بر علت شده که بعضی بگویند این باس همان برادر وندریک است که تبدیل به این اژدها شده و یک اژدهای واقعی نیست. البته شاید نسخه Scholar of the First Sin به نوعی این فرضیه را رد کند زیرا شما در این نسخه با آلدیا ملاقات خواهید کرد و احتمالا او نمی تواند همین اژدها باشد. به هر حال این اژدها به شما آیتم Ashen Mist Heart را می دهد که برای ورود به خاطرات به آن نیاز دارید. او را می توان سخت ترین باس Dark Souls II دانست و عوامل زیادی باعث تشدید این سختی شده اند. اولین عامل، میزان بالای HP او است که باعث می شود نابود کردن او اصلا کار راحتی نباشد. عامل بعدی، دور بودن Bonefire تا محل مبارزه با اژدها است و برای همین باید در مسیر با دشمنان بسیاری رو به رو شوید که اکثرا دشمنانی قوی هستند و همین موضوع، توان شما را برای مبارزه با او کاهش می دهد. عامل آخر هم آتش فوق العاده قوی او است. در یکی از ضربات آتشین، او به هوا برخاسته و آتشی بسیار سهمگین از دهان خود خارج می کند که تقریبا کل میدان مبارزه را در بر می گیرد و در یک لحظه شما را خواهد سوزاند و فرار کردن از این آتش هم کار آسانی نیست. بهترین راه ضربه زدن به او در کنار پاهایش است و یکی از بهترین حلقه ها برای فرار از این آتش، حلقه Gower Ring of Protection است که می توانید با رفتن به سمت محل ورودی باس طوری که پشتتان به سمت باس باشد، ضربه ای را که در واقع از پشت به شما وارد می شود را دفع کنید. به علاوه داشتن لباس و تجهیزاتی که حدود ۹۰۰ واحد Fire Defense داشته باشند، این ضربه را بی اثر خواهند کرد. همان طور که گفته شد روح او را می توانید از خاطرات او در Brightstone Cove Tseldora پیدا کنید و مصرف آن ۷۵۰۰۰ روح به شما خواهد داد و در اثر معامله ی آن با Weaponsmith Ornifex، می توانید شمشیر Curved Dragon Greatsword را بدست آورید.

————————————————————————

sif the great grey wolf

Sif, the Great Grey Wolf

  1. Sif, the Great Grey Wolf

بازی: Dark Souls

میزان HP در NG: 3432

میزان روح در NG: 40000

Drop: Soul of Sif، Covenant of Artorias، یک Humanity و یک Homeward Bone

این گرگ، یار وفادار آرتوریاس است. او یکی از باس های جالب و البته به یاد ماندنی بازی است. شکست او برای بدست آوردن Covenant of Artorias و ورود به Abyss برای شکست دادن Four Kings ضروری است. در ضمن اگر قبل از شکست دادن او، در DLC بازی او را ملاقات کرده و آیتم Cleansing Greatshield را بدست آورده باشید، او در هنگام رو به رویی با شما، با اکراه با شما مبارزه خواهد کرد. او شمشیر آرتوریاس را به دهان می گیرد و علاوه بر حملات عمومی یک گرگ، با استفاده از آن هم به شما حمله خواهد کرد. این گرگ از نظر گرافیکی بسیار زیبا طراح شده است و موسیقی فوق العاده ای هم در حین نبرد با او پخش می شود که بر حماسی بودن نبرد می افزاید. بهترین راه شکست دادن او، قرار گرفتن در بین پاهای او و ضربه زدن به آن ها است که باعث می شود او نتواند تا زمانی که از مکان خود جا به جا شود، به شما ضربه ای وارد کند. در صورت مصرف Soul of Sif، ۱۶۰۰۰ و در صورت دادن آن به Kingseeker Frampt، ۴۰۰۰ روح بدست خواهید آورد. با انواع مختلفی از شمشیر و سلاح ها و سپر های مختلف، می توانید Greatsword of Artorias، حالت Cursed همین شمشیر (Greatsword of Artorias (Cursed)) و همین طور Greatshield of Artorias را بدست آورید.

————————————————————————

dragon slayer ornstein and executioner smough

سمت راست Dragon Slayer Ornstein و سمت چپ Executioner Smough

  1. Dragon Slayer Ornstein & Executioner Smough

بازی: Dark Souls

میزان HP شخصیت Ornstein در حالت NG: در وضعیت عادی ۱۶۴۲ و در وضعیت تقویت شده ۲۹۸۱

میزان HP شخصیت Smough در حالت NG: در وضعیت عادی ۲۶۴۵ و در وضعیت تقویت شده ۴۰۹۴

Drop: اگر در آخر Ornstien را بکشید: Soul of Ornstein و Leo Ring (دقت کنید که حلقه را باید از روی زمین بردارد) و اگر در آخر Smough را بکشید: Soul of Smough

Ornstein یکی از چهار شوالیه اصلی Gwyn است. او برای شکار اژدها، از قدرت Lightning خود استفاده کرده و نیزه اش را به آن آغشته می کرد. او از یک انسان عادی بزرگ تر است ولی با این حال، بسیار چابک است و به راحتی در زمین مبارزه حرکت می کند و به شما با استفاده از نیزه خود آسیب می رساند. در طرف دیگر Smough، جلاد اصلی Anor Londo است و به نظر می رسد که جایگاهی هم رده با چهار شوالیه را داشته است اما به دلیل این که عادت داشته از استخوان قربانیان خود به عنوان غذا استفاده کند، برای همیشه از این مقام ترد شده است. شکست دادن این دو باس برای پیشروی در داستان بازی اجباری است و پر بیراه نگفته ایم اگر آنان را سخت ترین باس Dark Souls بدانیم. شاید کشتن تک نفره ی آنان کار سختی نباشد ولی وقتی مبارزه با هردوی آنان کابوسی وحشتناک است. Smough با قدرت زیادش به شما حمله می کند و Ornstein هم با سرعت و چالاکی اش امانتان نمی دهد. تازه عمق سختی را وقتی درک خواهید کرد که یکی از آنان را شکست بدهید. بعد از آن، سلامتیِ دیگری به طور کامل باز می گردد و همین طور قدرت خود را هم تقویت می کند؛ اگر Smough را اول شکست دهید، Ornstein به جسد او ادای احترام کرده و دو برابر اندازه ی عادی خود می شود. اگر هم Ornstein را اول شکست دهید، Smough با پتک بزرگ خود کار او را یک سره کرده و پتکش را به نیروی Lightning او آغشته می کند و حال شما باید بعد از صدماتی که از شکست دادن یکی از آن ها دیده اید، به سراغ حالت تقویت شده ی دیگری بروید. کشتن این باس ترفند خاصی هم ندارد و تنها کاری که می تواند کمی مبارزه را آسان تر کند، احضار Solaire of Astora است و به این ترتیب می توانید یکی از آن ها را مشغول مبارزه با Solaire بکنید و خود به سراغ دیگری بروید. در کل به جز این مورد، ترفند خیلی ویژه ای (نظیر Parry کردن ضربات برای Gwyn و…) برای این دو وجود ندارد و باید با آن ها به طور معمول مبارزه بکنید و این موضوع مبارزه را برای شما سخت تر می کند. مصرف Soul of Smough به شما ۱۲۰۰۰ و فروختن آن به Kingseeker Frampt تنها ۱ روح خواهد داد، همچنین با داشتن یک سلاح Blunt (نظیر چماق و گرز و…) که به درجه ۱۰ ارتقا داده شده باشد، می توانید با استفاده از این روح سلاح Smough’s Hammer را بسازید. در مورد Soul of Ornestein، مصرف آن به شما ۱۲۰۰۰ و فروختن آن به Kingseeker Frampt، ۸۰۰۰ روح خواهد داد. با داشتن یک نیزه یا شمشیر از دسته Thrusting (نظیر Ricard’s Rapier) که به لول ۱۰ رسیده باشد، می توانید با استفاده از این روح، سلاح Dragonslayer Spear را بدست آورید.

 

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

۱۵ غول برتر سری Dark Souls - گیمفا
۱۵ غول برتر سری Dark Souls - گیمفا
۱۵ غول برتر سری Dark Souls - گیمفا
۱۵ غول برتر سری Dark Souls - گیمفا
۱۵ غول برتر سری Dark Souls - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

۱۵ غول برتر سری Dark Souls - گیمفا
۱۵ غول برتر سری Dark Souls - گیمفا