آیا با بودجه کنسول می توان یک PC قدرتمند تر تهیه نمود؟ - گیمفا
آیا با بودجه کنسول می توان یک PC قدرتمند تر تهیه نمود؟ - گیمفا
آیا با بودجه کنسول می توان یک PC قدرتمند تر تهیه نمود؟ - گیمفا
آیا با بودجه کنسول می توان یک PC قدرتمند تر تهیه نمود؟ - گیمفا
آیا با بودجه کنسول می توان یک PC قدرتمند تر تهیه نمود؟ - گیمفا
آیا با بودجه کنسول می توان یک PC قدرتمند تر تهیه نمود؟ - گیمفا

آیا با بودجه کنسول می توان یک PC قدرتمند تر تهیه نمود؟

عرفان استادی
۱۲:۵۸ ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
آیا با بودجه کنسول می توان یک PC قدرتمند تر تهیه نمود؟ - گیمفا

با آغاز نسل هشتم، بحث های جنجالی و داغ بر سر کیفیت کنسول های نسل هشتمی و مقایسه آن با PC آغاز شد. هم چنین، بسیاری این سوال را از خود پرسیدند که آیا کنسول های نسل هشتم به اندازه کافی قدرتمند هستند و آیا بهترین کیفیت ممکن را برای تجربه یک بازی ارائه می دهند؟ این بحث ها همچنان ادامه داشته و بسیاری برای انتخاب خود در شک و تردیدند. در این مقاله که ترجمه ای از وب سایت Gamespot می باشد، سیستم هایی نزدیک به قیمت کنسول به کاربران معرفی می شود که نسبتا کیفیت و عملکرد بهتری را ارائه می دهند.

چالشی که گیم اسپات پذیرفته به شرح زیر است:

مشخص است که یک PC قدرتمند به راحتی می تواند Xbox One و PS4 را کنار بزند، اما هزینه زیاد و بیشتری خواهد داشت. آیا می توان یک سیستم کامپیوتر شخصی را با هزینه کنسول ها ساخت که کیفیت و عملکرد بهتر و یا حداقل مساوی را ارائه دهد؟ اگر بخواهیم این سیستم را با PlayStation 4 مقایسه کنیم، این کنسول در واقع تا حدودی ارزان تر خواهد بود، اما گیم اسپات سعی کرده تا رقابت کیفیتی این کامپیوتر شخصی و کنسول بالاتر رود برای همین این اجازه را به خود داده تا بودجه کمی بالاتر از کنسول مذکور باشد: سیستمی در حدود ۵۵۰ دلار. Mark Walton و Peter Brown هر کدام یک سیستم را جمع آوری کردند؛ یکی با چیپ های انویدیا و دیگری با چیپ های AMD. پس از آن، کار آن ها بررسی شده تا دید خرید یک PC بهتر است، یا خرید کنسول با بودجه مشخص (؟)

اهداف

آن ها تلاش کردند تا در حدود ۵۵۰ دلار باقی بمانند که قیمت یک Xbox One در آمریکای شمالی است. البته باید متذکر شویم که بغیر از قطعات مهم پردازنده، مادربورد، پردازنده گرافیکی (GPU)، رم، کیس کامپیوتر و هارد هر کدوم از این دو مجبور بودند تا هزینه موس، کیبورد و مجوز ویندوز اصل را نیز حساب کنند (که خود ۸۰ تا ۱۰۰ دلار هزینه را تشکیل می دهد).

هدف دیگر این بود که سیستمی جمع آوری کنند که عملکردی معادل Xbox One و PS4 و یا بهتر از آن را در بازی های چند پلتفرمی ارائه دهد (عناوینی چون AC IV: Black Flag, Battlefield 4, Thief و Titanfall).

197o3dytc0sszjpg

Mark Walton – سیستم AMD

 سیستم های گیمینگ PC با CPU ها و پردازنده های گرافیکی زندگی می کنند و میمیرند. با توجه به بودجه، سخت افزارهای AMD عملکرد بهتری را نسبت به Intel و Nvidia ارائه می دهند. با انتخاب یک CPU شش هسته ای AMD، به راحتی و با قیمتی کمتر می توان شاهد عملکردی بهتر نسبت به پردازنده های Ivy Bridge اینتل بود و این مورد در مقایسه با کارت گرافیک های AMD و Nvidia نیز صدق می کند.

هدف Mark Walton پرداختن به CPU و GPU تا جایی که ممکن است بود و بقیه بودجه را نیز صرف زیبایی و ظاهر کامپیوتر کرد.

قطعات استفاده شده

  • پردازنده: مدل AMD FX-6300 Vishera 3.5GHz (قیمت ۱۰۹ دلار)
  • مادربورد: ASUS M5A78L-M/USB3 AM3 + AMD 760G (قیمت ۴۸ دلار)
  • کیس: Fractal Core 1000 (قیمت ۴۰ دلار)
  • پاور: EVGA 100-W1-500-KR 500W (قیمت ۴۵ دلار)
  • کارت گرافیک: PowerColor AX7850 2GBD5-DH Radeon HD 7850 (قیمت ۱۰۷ دلار)
  • رم: HyperX XMP Blu Series 4GB DDR3 1600 (قیمت ۴۰ دلار)
  • هارد (ذخیره سازی): Seagate Barracuda ST500DM002 500GB 7200 RPM 16MB (قیمت ۵۱ دلار)
  • سیستم عامل: ویندوز ۸ (قیمت ۷۰ دلار)
  • کیبورد و موس: V7 Standard PS/2 Keyboard and Mouse Combo (قیمت ۱۰ دلار)

جمع کل (به همراه هزینه مالیات): ۵۶۶ دلار

3 20 2015 11 58 49 pm

تصویر از گیم اسپات

تست های بنچمارک (میانگین فریم ریت)

  • Assassin’s Creed IV: Black Flag: با تنظیمات Ultra – 1080p – AA (نرخ فریم: ۴۲ بر ثانیه)
  • Battlefield 4: با تنظیمات High – 1080p – AA (نرخ فریم: ۷۲ بر ثانیه)
  • Battlefield 4: با تنظیمات Ultra – 1080p – MSAA (نرخ فریم: ۴۲ بر ثانیه)
  • Thief: با تنظیمات Ultra – 1080p – AA (نرخ فریم: ۸۷ بر ثانیه)
  • Titanfall: با تنظمات Very High – 1080p – AA (نرخ فریم: ۶۰ بر ثانیه)
3 21 2015 12 07 21 am

تصویر از گیم اسپات

Mark Walton از عملکرد این سیستم بسیار خرسند بود. تمامی بازی های امتحان شده (به استثنای Battlefield 4) با آخرین تنظیمات به ۶۰fps رسیدند. اگر می خواهید در آینده هم با این تنظیمات به این فریم برسید، کافیست مقدار بیشتری هزینه کنید. برای ارتقای این سیستم پیشنهادی، گزینه رم ۸ گیگابایت در اولویت قرار دارد. در زمینه کارت گرافیک، باید اشاره داشت که با پرداخت ۷۰ دلار بیشتر، می توانید AMD R9 270 را انتخاب کنید که ارزش بالایی داشته و با قابلیت های اورکلاک خوب، آن را در ردیف کارت گرافیک های پرقدرت قرار می دهد.

2369155 construction 1p 1920x1080

Peter Brown – سیستم انویدیا و اینتل

نظر وی: بودجه ۵۵۰ دلار معمولا برای یک رایانه شخصی گیمینگ کم است، مخصوصا وقتی هزینه یک سیستم عامل را نیز به آن اضافه کنیم. اول از همه، برنامه داشتم تا پاور مصرفی سیستم را تا جایی که می شود پایین نگه دارم تا از هزینه زیاد منبع پاور جلوگیری شود. می خواستم از مادربورد و کیس کوچک استفاده کنم، با توجه به اینکه اینها معمولا ارزان تر هستند. همچنین تصمیم گرفتم از یک CPU معمولی استفاده کنم. اینتل پردازنده های عالی ای می سازد اما این کیفیت محدود به هسته های آن نیست. تا آنجایی که پردازنده باعث کاهش کیفیت کارت گرافیک نشود (که به آن Bottleneck می گویند)، ساده ترین و ارزان ترین انتخاب را در نظر داشتم. در این صورت، می توانستم بر روی اساس یک سیستم گیمینگ تمرکز کنم: کارت گرافیک. برای پردازنده گرافیکی، Nvidia’s Geforce GTX 750 Ti را در نظر داشتم که با توجه به قیمت، کیفیت خوبی ارائه می دهد.

قطعات استفاده شده

  • پردازنده: Intel Pentium G2130 3.2 GHz (قیمت ۷۵ دلار)
  • مادربورد: Biostar H61MGV3 (قیمت ۳۷ دلار)
  • کیس: Topower TP-1687BB-300 (قیمت ۳۵ دلار)
  • پاور: ۳۰۰W SFX Power Supply (قیمت در دسترس نیست)
  • کارت گرافیک: EVGA GeForce GTX 750 Ti 2 GB (قیمت ۱۵۵ دلار)
  • رم: Team Elite 4GB (2x2GB) DDR3 1333 (قیمت ۴۰ دلار)
  • هارد (ذخیره سازی): Western Digital Blue 500 GB 7200 RPM 16MB (قیمت ۵۵ دلار)
  • سیستم عامل: ویندوز ۸٫۱ – ۶۴ بیت (قیمت ۱۰۰ دلار)
  • کیبورد و موس: Rosewill PS/2 Wired (قیمت ۱۳ دلار)

جمع کل (به همراه هزینه مالیات): ۵۴۸ دلار

3 21 2015 1 31 30 am

تصویر از گیم اسپات

تست های بنچمارک (میانگین فریم ریت)

  • Assassin’s Creed IV: Black Flag: با تنظیمات High – 1080p – FXAA (نرخ فریم: ۴۰ بر ثانیه)
  • Battlefield 4: با تنظیمات High – 1080p – 2x MSAA (نرخ فریم: ۵۰ بر ثانیه)
  • Thief: با تنظیمات High – 1080p – FXAA (نرخ فریم: ۵۵ بر ثانیه)
  • Titanfall: با تنظیمات High – 1080p – بدون AA (نرخ فریم: ۵۰ بر ثانیه)
3 21 2015 1 37 51 am

تصویر از گیم اسپات

 پیتر نیز از کیفیت و عملکرد سیستم خوب راضی بود. او انتظار داشت که با GTX 750 Ti می تواند عملکرد خوبی بدست آورد اما با توجه به پردازنده Intel Pentium ذر نظر داشت تا تنظیمات گرافیکی را کمی پایین تر آورد. برای اکثر بازی ها، کافی بود بعضی از تنظیمات مجلل چون Ambient Occlusion و AA را غیرفعال کرد تا به فریم ۶۰ رسید. برای سیستم بهتر این جمع آوری، بهتر است بر روی CPU و رم تمرکز شود. با توجه به منبع پاور خوب، در آینده می توان کارت گرافیک را نیز ارتقا داد. با این حال، سیستم Mark Walton در زمینه عملکرد و قابلیت ارتقا بهتر عمل کرده است.

کلام آخر

با این تحقیق، اثبات می شود که با سیستم PC حدود ۵۵۰ دلاری که قیمت یک Xbox One است، می توان شاهد عملکردی بهتر از دو کنسول نسل هشتمی سونی و مایکروسافت بود که این با توجه به شرایط فعلی بازی های چند پلتفرمی است. همچنین شما می توانید از مجموعه بزرگ بازی های PC و دیگر قابلیت های آن بهره ببرید. در نظر داشته باشید که در بین کنسول ها، بازی های چند پلتفرمی بر روی PlayStation 4 عملکرد بهتری دارند. همچنین باید باری دیگر گفت که سیستم های پیشنهادی بالا (که در حدود ۵۵۰ دلار هستند) با احتساب سیستم عامل اصل (۷۰-۱۰۰ دلار) و هزینه موس و کیبورد بدست آمده اند.

نظر شما در این باره چیست؟ کدام پلتفرم را ترجیح می دهید؟ PS4، Xbox One و یا PC؟

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

آیا با بودجه کنسول می توان یک PC قدرتمند تر تهیه نمود؟ - گیمفا
آیا با بودجه کنسول می توان یک PC قدرتمند تر تهیه نمود؟ - گیمفا
آیا با بودجه کنسول می توان یک PC قدرتمند تر تهیه نمود؟ - گیمفا
آیا با بودجه کنسول می توان یک PC قدرتمند تر تهیه نمود؟ - گیمفا
آیا با بودجه کنسول می توان یک PC قدرتمند تر تهیه نمود؟ - گیمفا
آیا با بودجه کنسول می توان یک PC قدرتمند تر تهیه نمود؟ - گیمفا
آیا با بودجه کنسول می توان یک PC قدرتمند تر تهیه نمود؟ - گیمفا
آیا با بودجه کنسول می توان یک PC قدرتمند تر تهیه نمود؟ - گیمفا

نظرات

  • Parazit گفت:

    بابااین غربی هاکم کم دارن اگرخدابخاددست ازسرمون برمیدارن امامن همچنان هر خبر جدیدی راباز میکنم میبینم همه هنوز باهم کل کل دارن به ماچه که کدوم قدرتش بیشتره هرکدوم را میپسندید بخریدبازیتون را بکنید دیگه من اصلا باهمتون قحرم الانم میرمps4 pc ps3 ما آتیش میزنم تا ازدستتون راحت بشم اگه دوتا xایکسم داشتم آتیش میزدم از جمله سونی وماکرورا… ?:-) بس دیگه جوووووووووووووووووووووووووووون من بس :weep: سال جدید را با افکارو اخلاق جدید شروع کنیدتا خداازتون راضی باشه… 😉 راستی فراموش کردمps4.pc.xo :inlove:قصد بی احترامی نداشتم به کسی برنخوره…

  • The Notorious گفت:

    من خودم کلا نمیتونم با PC ارتباط برقرار کنم و حسی خوبی با موس و کیبورد ندارم و با دسته راحت ترم
    وگرنه اولین انتخابم مطمئنا PC بود چون میدونم قوی تر است
    بهتره این بحث هایی که هرکی میگه مال خودش بهتره رو تموم کنیم
    چون هرکی به یه چیز علاقه داره
    نمیتونیم نظر همو به یکدیگر تحمیل کنیم

    • ramin#x#.x گفت:

      عقل کل یه مایکروسافت رسیور بگیر با دسته ۳۶۰ ۱۰۰% گیم ها رو با دسته برو
      عملا تجربه توی گیمفا صفر است

  • Dark Knight گفت:

    بفرما شفاف سازی شد.
    با ۴۵۰ دلار فریم بهتر بگیر با موس و کیبورد و مادسازی و ماد گرافیک و فریم بالاتر و رزولوشن بهتر و امکانات جانبی بیشتر.

    • Dark Knight گفت:

      اه انحصاری های بهترم یادم رفت 😉
      هرکی هم مخالفه به جای دیسلایک بیاد نظر بده لیست بدم قهوه ای شه 😉

  • D E X گفت:

    داداش gamer55 با اجازه کپی 😀 😀 😀 :yes:
    کنسول گیمرها تعصب بیجا بزارید کنار
    شما که کنسول دارید برای چی باید برای هر عنوان مولتی پلیری ۲۵۰ هزار تومن ادم پیاده بشه ؟؟
    خیلی راحت چندتا دونه انحساریتونو روی کنسول بخرید ولی در کنار یه PC خوب جم کنید تا ابد مولتی پلیر رایگان بزنید به بدن تازه با کیفیت بهتر
    نکته : کسایی که با گیم پد عادت دارن بازی کنن دسته کنسولتون مثل اب خوردن به PC وصل میشه بدون کوچکتیرن تنظیمی با تمام بازیها هماهنگه
    هرچند نشونه گیری با موس در اکثر بازیها بینهایت لذت بهتری به گیمیر میده میتونید از گیم پد برای بازیهای ورزشی یا دو بعدی استفاده کنید
    پس تعصب بیجا کنار بزارید و به سمت PC کوچ کنی تا با دنیایی از لذت کارایی روبرو بشید
    درضمن ویندوز هم کرک شده رایگانه
    موفق باشید :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:

  • ramin#x#.x گفت:

    من هم کنسول دارم و هم pc
    منظورم از کنسول کلیه کنسول های نسل هفت و پلی ۴ از نسل ۸ است.
    اما گیم در pc یک لطف و لذت دیگری دارد مخصوصا با کیفیت و فریم بهتر
    این pc گه بنظرم گیم اسپات خوب نبسته خیلی بهتر از کنسول عمل کرده مثلا بتل رو با کیفیت عالی در ۱۰۸۰ و بیشتر از ۶۰ فریم احرا کرده
    و این یعمی بهتر از این کنسول های مسخره
    ولی بنده پیشنهاداتی میدم که با همین هزینه قدرتی دوبرابر پلی ۴ داشته باشید
    مثلا به gtav نگاه کنید نسخه پی سی یک دنیایی دیگریست اصلاجمعیت کیفیت
    خب کیفیت زمان و هزینه میبره
    همیشه بهترین اخر عرضه میشه

  • اخه عزیز من همچین میگی قدرت نهفته نیس ببین الان ناتی تونسته با پی اس ۴ اون گرافیکو بگیره پس با پیشرفت نسل و اشنایی بیشتر بازیسازها با گرافیک کنسولها ببین دیگه چه قدرتی میتونن بگیرن. داداش تو هم بیا کال و بتل و لست اف اس بهت بگم بازیه رقابتی کدومهو منظورم اینه که رقابت و مهارت بیشتر تو این بازیا مشخص میشه

    • ramin#x#.x گفت:

      یجور میگی ناتی داگ مثی بقیه شرکتا خوابن
      عزیز کرایتک – مونترال و…
      الان برترین گرافیک در پی سی است
      میشه بگی این معماری نهفته چیه؟
      از روی بی اطلاعی نظر ندید
      کنسول های نسل ۸ یک پیسی هستند یعنی معماری x86
      دفعه ده جرت نگین

    • Strix گفت:

      اشنایی بیشتر نیست.در طول زمان متود های بهتری یاد میگیرن ک بهینه تر عمل میکنه

  • Play Station گفت:

    من نمیفهمم چرا تو این سایت همه دوست دارن نظرهای شخصی خودشون رو به دیگران تحمیل کنن مثلا دوستان میگن فقط پس سی یا فقط موس و کیبورد دوست عزیز این نظر شخصی شماست و هیچوقت نگو فقط این یا فقط اون چون من بشخصه ۱ دقیقه نمیتونم با موس و کیبورد بازی کنم برای من هیچی دسته نمیشه درمورد کنسول هم همینططور دوستان هرکسی دوست داره کامپیوتر میخره هرکیم دوست داره مثل من اگه قیمت کنسول ۱۰ برابر قیمت یه پی سی الترا باشه بازم کنسول رو ترجیح میدم

  • وقتی توی ایران شعور کپی باز کردنه چی بگم. وقتی خیلی راحت ما ایرانیا تمام زحمتی که سازنده میشکه رو با بازی کپی از بین میبریم هیچ حق اظهار نظری رو نداریم. توی خارج قیمت بازیه پی سی با کنسول همون ۶۰ دلاره. شما پی سی بازای ایرانی راحت بازیو کپی میخرین و عین خیالتونم نیس. ولی الان با کلی طرح تعویض بازیهای دست ۲ یا طرح شیرینگ میشه راحت با ۲۵۰ تومان ۶ تا بازیه اوریجینال خرید. خودتونم بهتر میدونید. وقتی خیلی راحت همه ی بازیها رو کپی میخرین و هیچیم از سختی بازیسازی نمیدونین…
    من حرفی برا گفتن ندارم. بهونه های دلارم نیارین که گوشم پره. مگه من میلیاردرم؟ خیر یه وضع مالی ساده مث شما. ولی اریجینال میخرم و حق سازنده رو زیر پا نمیزام. پی سی بازای ایرانی و حتی کنسول بازای کپی بازشم خیلی با گیمرای اونجا فرق دارن… ما ایرانیا میخایم همه ی بازیا رو بخریم ولی خارجیها بازیهایی رو میخرن که بهش علاقه دارن نه همه ی بازیها رو…

    • میلاد گفت:

      خدایش از نظر شرعی هم کرک حرامه
      حالا قراره قیمت دلار سقوط کنه دیگه باید تو کار اورجینال باشیم

    • Strix گفت:

      خیلی ها همون وضع ساده رو هم ندارن و مجبورن کرک بگیرن :yes:

      • میلاد گفت:

        ببین دوست ما حرف منطقی زد – خدایش کرک = دزدی هست
        خود من هم اهل کرک هستما ولی رفیق ما انصافا حرف حق زد
        اینو دیگ قبول داری؟

  • Neil Druckman گفت:

    من هم گیمر PC بودم و هم کنسول و بنظرم هردو عالی هستند ولی با کنسول بیشتر حال میکنم :yes: (نظر شخصی)

  • Eghbal79 گفت:

    من که رفتم سیستم اولی رو واقعا بخرم :chic:
    اون ۸۰ دلار رو هم کم کنم بزارم رو رم :yes:

    • Kazuhira گفت:

      ۱۸۰ تومن پاور خوب ،۲۵۰تومن رم ۸، ۸۰۰تا ۹۰۰ تومن قیمت کارت گرافیک دومارک معتبر،۷۰۰تومن پول cpu ،۱۸۰ تومن پول هارد ،۲۰ تومن پول موس ۴۰ تومن پول کیبورد.
      دو سیصد پول یک سیستم قوی تر از کنسول با توجه به قیمت حبابی در ایران هست که اگه با قیمت خارج حساب کنیم خیلی ارزونتر در میاد.
      با dx12 که قابلیت لولول و بهبود کلی در GPU و CPU و ram داره‌ بهبود بیشتری نسبت به قیمت داره!

  • D E X گفت:

    با اجازه کپی :rotfl:
    بفرما شفاف سازی شد.
    با ۴۵۰ دلار فریم بهتر بگیر با موس و کیبورد و مادسازی و ماد گرافیک و فریم بالاتر و رزولوشن بهتر و امکانات جانبی بیشتر. 😎 😎 😎 😎 😀 :yes:

  • یه سوال این سیستم آخر تا آخر نسل میکشه؟

    • Dark Knight گفت:

      نه. اگه میخوای تا آخر نسل بتونی بازی کنی رم ۸ میخوای و GTX 960 و یه CPU i5. اینطوری تا آخر نسل رو high می زنی. با این سیستم فک نکنم خیلی بشه دووم آورد مخصوصا CPU.
      البته به نظر من باید صبر کرد DX 12 بیاد بعد دید چی میشه

    • Strix گفت:

      اگر گرافیک رو به تدریج کاهش بدی با احتساب dx12 بله امکانش هست.

  • HeidarzadeH گفت:

    ممنون بابت مقاله. اما این مقاله (ویدئو) گیم اسپات واسه ۱.۵ سال پیشه و الان قطعات بهتر و جدیدتری وارد بازار شده. درضمن شما اگه پول ویندوز اورجینال رو کم کنید، پول بیشتری میمونه که میشه صرف پردازنده و رم کرد.

  • اقا صلوات بفرست 😀
    بحث رو با یه جمله تموم میکنم …( هر کسی با یه پلتفرمی حال میکنه ، مهم برتری نیست ، البته خیلی مهم نیست ) حالا دیگه ببخشید اگه بیش تر از یه جمله شد 😀 یکی با انحصاری های ps حال میکنه یکی با استراتژیکه pc ( البته من که با دو تاش حال میکنم ) کسایی هم هستن که بازی های ps1 و سگا رو به بازی های الان ترجیح میدن
    مهم سلیقه ی خودتون هست

    • Dark Knight گفت:

      ای بابا باز گفت 😐
      کی میگه PC استراتژی داره آخه؟ 😐
      ما از هر سبکی بهترینشو داریم چرا اینطوری می کنین؟

      • میلاد گفت:

        :laugh: خیلی باحالی

        • Dark Knight گفت:

          در شوتر اول شخص half-life و کانتر و آنریل تورنومنت و دووم داریم و halo online هم داره میاد.
          تو شوتر سوم شخص ما تیم فورترس داریم.
          تو استراتژی که … نیاز به توضیح نیست 😐
          تو MOBA که … اه یادم رفت شما تو این سبک اصلا چیزی برا مقایسه ندارید.
          ایندی ها هم که تو همه سبک ها همه رو PC متا ۸۰-۹۰ هستن فله ای هر روز ایندی شاهکار میاد.
          ما بهترین ادونچر تاریخ رو داریم (گریم فندنگو). ما stanley parable داریم. ما gone home و talos principle داریم (تازه اینا ادونچر های جدیدن نیاز به خدا بودن ادونچر های PC در نسل های پیش نیست)
          تو RPG ما skyrim داریم (اصلا نسخه کنسولیش در برابر PC بازی حساب نمیشه). ما pillars of eternity داریم. ما baldur’s gate داریم.
          بقیه بازی هارو یادم نمیاد یکی از دوستان بیاد کمک کنه 😐

          • farshadx گفت:

            دوست عزیز از
            world of warcarft هم بگو و بگو که کنسول نمیتونه
            سبک moba و استراتژیک رو ساپرت کنه ولی هیچ سبکی نیست که pc نتونه ساپرت کنه

            • Dark Knight گفت:

              گفتم که آقا فرشاد. تو سبک های دیگه که شک داشتن ثابت کردم برتری PC رو.
              تو استراتژی و MOBA هم که کنسولا چیزی ندارن برتری تمام و کمال با PC هست.

      • Kazuhira گفت:

        ماد،آزادی سیستم عامل، دو شبکه ای قوی به نام ایکس باکس لایو و استیم در ویندوز ۱۰،dx12, ابزار های بهینه ساز و…
        که پی سی از اون برهوردار هست.
        اینم بگم که نیازی به خرید cpu i7 نیست،بلکه با آخرین نسل ،cpu i5 هم که قیمتی حداکثر ۸۰۰ تومن داره تفاوت ۶ درصدی در بازدهی شاهدیم.

        اینم بگم پورت بازی بین پی سی و ایکس باکس باتوجه به زبان برنامه نویسیش و هسته سیستم عامل هاش بهم نزدیک هست و با ویندوز ۱۰ پیوند این دو پلتفرم را باهم شاهدیم.

        جهت اطلاع هسته سیستم عامل هردو nt و تحت .net هست.

    • میلاد گفت:

      بحث سلیقه نیست بحث اینکه آیا تو نسل هشتم کنسول بهتره یا پی سی
      خیلی ها هستن الان پشیمونن چرا سلیقشون پی سی بوده
      باید گفت و گو بشه تا بشه بهترین راه انتخاب کرد

      • Strix گفت:

        از لحاظ چی بهترن؟
        در ضمینه گرافیک و فریم و… ک برتری همین الان هم با pc هست.
        شما پشیمونی دلیل بر این نیست همه پشیمونن بنده خیلی از انتخابم راضی هستم و خواهم ماند.
        من با سعید موافقم یک چیز سلیقه ای هست حالا یکی حاظره برای فریم و گرافیک خرج کنه یکی به همون گرافیک کنسول و ۳۰ فریم راضی هست.
        سعید جان چه خبر از dying light 😀

        • میلاد گفت:

          من چند تا گیمر pc دیدم مثل خودم که به این نتیجه من رسیدن
          حالا یکی پولداره بخاطر ۱۰ فریم بیشتر و یه مقدار گرافیک بیشتر حاضره کلی پول خرج کنه اینجاست سلیقه ای هست ولی ما قراره یکبار پلفترم نسل هشتم انتخاب کنیم تا اخر هم همین باشه چون ما قشر بی بضاعت جامعه هستیم

          • Strix گفت:

            ۱۰ فریم نیست و حداقلش ۳۰ فریم هست
            تفاوت گرافیکی هم کم نیست و گاهی زیاده
            من و خیلی های دگ نسل ۸ رو با pc همچنان میگذرونیم
            مطمین باش اگر سیستمی قراره بسته بشه تمام نکات ریز و درشتش رعایت بشه هیچوقت پشیمونی نمیاره

          • Dark Knight گفت:

            شما فکر می کنی سیستم قوی یعنی i7 و titan z.
            با ۶۰۰ دلار میشه سیستم بست تا آخر نسل رو اولترا بخوره بازیو 😐

  • حصین گفت:

    یه سوال کنسولا که ۵۵۰ دلار نیستن که ۴۰۰ دلارن 😐 ?:-)
    درسته با ۴۰۰ دلار! میشه یه pc خوب جور کرد ولی همونطور که گفتم خوب! نه عالی ولی اگه به غیر از بازی به کارای دیگه ای که انجام میده توجه کنیم کاملا pc به صرفه ست :yes:

  • D E X گفت:

    نتیجه کلی
    کنسول== فقط واس بازیه!!!! تازه اونم با ۳۰ فریم :rotfl:
    pc===بازی با فریم خیییییییییییییییییییلی بیشتر از کنسول . فیلم.سریال. موزیک ویدیو .عکس. اهنگ.ویندوز ۸.۱ . گوگل کروم …… و هزاران امکانات جانبی دیگر علاوه بر گیم :inlove: :inlove: :inlove:
    حالا نتیجه کلی= pc بخر یه عمر توو دنیای دیگه ای زندگی کن :giggle: 😀 😎

    • حصین گفت:

      ببخشیدا ولی کنسول هم فیلم پخش میکنه هم سریال هم موزیک هم ویدیو هم عکس هم آهنگ هم گوگل کروم 😀 😀

      • میلاد گفت:

        کنسول برای بازیه ما همه هم گیمریم خب باید کنسول بخریم
        pc برای کارهای مهندسی و … هست

      • Dark Knight گفت:

        ولی خیلی سخت تره استفاده ازشون خدایی.
        من یه بار سعی کردم از تو تلوزیون برم اینترنت پدرم در اومد 😐 اصلا کنترل نمیشه کرد که. موس رو من با هیچی عوض نمی کنم.

    • mrmike1377 گفت:

      عیزیز من ما داریم از لحاظ بازی باهم مقایسه میکنیم چرا همه چیرو بهم میرزی در ضمن جواب کامنت بالات که میگی مولتی پلیر فری بازی می کنی جنابالی کپی بازی می کنی ؟ یا منظورت اینکه دیگه لازم نیست پول پلاس یا گلد بدی ؟ جواب دوستانی که میگن کپی بازی می کنیم دیگه ۲۵۰ نمیدیم حرف کرک ننزین لطفا هیچ کس از جی تی ای ای وی و کلاف بلک اپس ۲ نداره پی سی با استیم خوبه درسته ولی کرک به هیچ وجه پدره ادم رو در میاره من نمیخوام فن بازی دربیارم چون واقعا مخالفم خودم فن ۸ آتیشه سونیم ولی قبول دارم پی سی قوی تره البته نه با اون سیستم بالا چون فکر نکنم یونتی رو هم مثله بلک فلک الترا بیاره در ضمن چرا شما پی سی رو با کنسول مقابسه میکنید ؟ میشه بحث این فریم و … رو تموم کنید در ضمن آقای MAXIMUS کجا تو نسله قبل همهی بازیا افت فریم داشت ؟ چرا از خودت درمیاری ؟ کنسول داشتی ؟ اصلا ؟ شما اینفیس ۱ سال ۲۰۰۹ رو با لست اف اس سال ۲۰۱۳ مقایسه کن خندت میگیره کنسول ها هم ب مرور زمان از روش های بهینه سازی شدن بهره میبرن و از قدرتشون درست استفاده میشه شما با سیستم پی اس ۳ با رم ۵۱۲ و با اون سی پی یو حتی فکرشم سخته پلک اپس ۲ رو ۷۲۰ و ۳۰ فریم اجرا کنید! والا بخدا کالاف ۶ رو نمیشه رو HIGH بازی کرد بیخیال شید بهم احترام بزارید الانم نمیتونن بیشتر از ۳۰ فریم بگیرن مشکل سازنده هاست نه کمبود قدرت دستگاه ۸ گیگ رم دی دی ار ۵ کم نیست

      • Strix گفت:

        همون سازنده ها ک مشکل دارن روی pc بازیشون رو برای ۶۰ فریم بهینه میکنن
        وقتی ناتی داگ کبیر (به قول خودتون)میگه دسترسی به ۶۰ سخته دگ….
        بله نسل قبل بعضی بازی ها افت فریم داشت مثلا gta v روی x360 خیلی افت داشت وقتی هم برف میامد فریم بیشتر هم افت میکرد(دیدم ک میگم)
        شما هم بهتره بدونید فریم و کلا گرافیک ربطی به رم نداره به قدرت gpu ربط داره
        موفق باشی :yes: :yes: :yes:

        • میلاد گفت:

          راک استار هم دو سال کار کرد با زحمت تونست gta v رو پی سی ۶۰ فریم کنه

        • mrmike1377 گفت:

          من هیچ وقت هیچ وقت ناتی داگ رو همچین چیزی فرض نکردم و نگفتم که رو پی سی مشکل دارن گفتم رو کنسول هنوز به اون حد از بهینه شدن نرسیدن این بماند جی تی ای هم خیلی دنیا بزرگی داره خودت شاهدی که چقدر راکاستار تاخیر زد معلوم نیست چی از اب در بیاد اون دنیا و ۶۰ فریم خیلی کاره بزرگیه درضمن یونتی که خودت شاهدی کلا تو جاهایی که تظاراهرات بود افت شدید وجود داشت
          Maximus فرمود همه بازی ها الان باز به مطلب من دقت نکردین اگه کامنت مکسیموس رو میخوندی نوشته بود همه ی بازی ها زیر ۳۰ و ۷۲۰ بودن که خیلی ببخشید حرفه چرتی هست
          من نگفتم به رم بستگی داره درست اصلا گرافیک ۲۵۶ شما میخواین سیسمز ۲ با این مشخصات پی اس ۳ رو پیسی بازی کنین ؟ من الان گفتم کنسول مقایسه نشه هر کسی هر چی دوست داره میخره یکی وضع مالیش توپه میره یه تایتان اکس میدانزه حال می کنه یکی با کنسول و انحصاریاش حال می کنه توهین نباید بهم کنیم مثلا الان کسی ایفون دوست داره من نمیرم بزنم تو گوشش بگم سامسونگ بخر

          • Strix گفت:

            بله خب چیز سلیقه ای هست و قطعا کسی ک یک انتخابی میکنه دلایل خودش رو داره و طرز فکر کسی رو نمیشه عوض کرد
            موفق باشی داداش :yes:

  • ata.express گفت:

    به نظر من هر کدام یک به جای خود یک ویژگی های منحصر به فردی دارند ولی اگر همه پلتفرم هارا با دقت زیر ذره بین نگاه کنیم PC برتر از دیگر پلتفرم ها است.

  • اقا شما برید فعلا فیفا ۱۵کرک کنید بعد بگید پی سی بهتره :rotfl:

    • Strix گفت:

      cd key اشتراکی داره با قیمت ۱۰ تومن هر نفر
      اگر اینجوریه شما هم هروقت کنسولتون کپی خور شد بیاید بگین بهتره!
      پس لطفا حرف مجانی نزن! :no:

  • حصین گفت:

    بند ۱ اساس نامه(درمورد pc)…
    چی چی میگه؟؟؟
    میگه گرافیک بیشتر واس ماس… یعنی pc کلا باس ماس
    کلی گفتم 😀

    • میلاد گفت:

      بند ۲ اساسنامه ( در مورد ps4 ) چی چی میگه؟؟؟
      میگه انحصاری واس ماس …. یعنی pc بازها شایعه نکنن واسه ما هم این بازی منتشر میشه
      کلی گفنم
      ———————————————————————–
      خیلی ها تو کف انحصاری سونی هستن (منم تو کف ماکروسافت Quantom Break هستم) 😉

      • Dark Knight گفت:

        بند ۳ اساسنامه (در مورد متا) چیچی میگه؟
        میگه انحصاری “شاهکار” واس ماس. یعنی حرف الکی نزنین انحصاری کلا باس ماس

        • میلاد گفت:

          :laugh: بله معلومه
          یه زمانی بازی های استراژیکی شاهکارهای پی سی بودن ولی الان خبری نیست
          توتال وار هم خزززززززز شده همش تکراری میده بیرون فقط یه تغییرات جزی
          شما احتمالا از شاهکار منظورت متا هست وگرنه the last of us و uncharted خودش یه کابوس pc هست

          • Dark Knight گفت:

            ای بابا چطور میشه به اینا حالی کرد PC تو همه سبک شاهکار داره؟ 😐
            چرا نمیفهمن. چون MOBA و استراتژی به هیچ وجه رو کنسول نمیاد و کنسولا توانشو ندارن برتری بزرگ تری هست وگرنه PC تو همه سبکا انحصاریاش بهتره.

            • میلاد گفت:

              کدوم بازی هایی میگی که من اسمشو حتی نشنیدم
              الان یه آنچارتد بگم طرف تو جنگل آمازون قبیله ناشناخته هم میشناسه
              فکر کنم جوابتو گرفتی

  • alireza_jamaati گفت:

    کوانتوم بریک؛ گاد اف وار ؛اوردر؛ گیرز اف وار؛ درایو کلاب ؛فورزا ؛انچارتد هیلو؛کیلزون;هوی رین ؛انتیل داون و …..
    در قدرت پی سی شکی نیست ولی من نتونستم از اینا دل بکنم”

    • منم یکی از شماهام که نمیتونم دل بکنم از این انحصاریای شاخ :inlove: درزم tlou2یادت رفت :yes: :yes: :yes:

    • تعداد بسیار اندکی از دوستان هستن که هردو کنسول نسل ۸ رو با هم دارند پس بهتره پلتفرم با پلتفرم مقایسه بشه 😉

      Rome: Total War
      Total War: Rome II
      Total War: Shogun 2
      League of Legends
      Hearthstone
      Heroes of The Storm
      Pillars of Eternity
      Fortnite
      Dreadnought
      Total War: Attila
      Unreal Tournoment
      Half-Life + mod
      The Elder Scrolls series + mod
      GTA series + mod
      Shadow Realms
      Baldur’s Gate
      W2: Aok
      Overwatch
      Battlecry
      Grim Dawn
      Elite: Dangerous
      Divinity: OS
      و کلی شاهکارهای دیگه
      و از همه مهم تر شاهکاری ۷۲ میلیون دلاری به نام Star Citizen که مو بر تن آدم سیخ میکنه؛ من هم نمیتونم از اینا بگذرم! تمام اینا یه طرف، دوتا ۲ و کانتر یه طرف؛ اینا شاهکار نیستن اسطوره ان 😉

      • بیشتر اینا که میگی استراتژیک هستن راستش متنفرم از این سبک بازی آخرین بار ۱۱سالم بود قلعرو بازی کردم و اینجوری شدم :dazed: خیلی بدم از سبک استراتژیک میاد

  • D E X گفت:

    حصین عزیزم ینی من درست شنیدم :rotfl: ?:-) گوگل کروم رو کنسول با دسته؟؟؟ خدایا خودت مورد رحمت قرار بده اونی که موس و کیبرد رو اختراع کرد 😀 یه لحظه فکرشو بکن با دسته بخوای یه متن تایپ کنی ۱۰۰ سال طول میکشه دادا :rotfl: 😀

    • تاچ بدی که روی دسته ی ps4 قرار داره مثل یک موس در laptop عمل میکنه و سریع تر از اون چیزی که فکر کنی میشه باهاش تایب کرد البته حرف شما هم درسته که موس و کیبرد راحت تره و ذره ای شک توش نیست

      • حس گر گیم پد ps4 یادتون نره

        • عاشق اون دستشو تاچشم اثلا آخره ایده بود ها دسته مث ps4گیر نمیاد خوش دست تاچ داره و اون اسپیکر داخل دسترو که دیگه نگو چقد جالبه و اون رنگ دسته که عوض میشه خونت کم بشه و رو به ملکوت باشی قرمز میشه تو بازی dying light هر وقت وارد منطقه امن میشدم سبز میشد :inlove: :yes: :yes: :yes: :yes:

      • Dark Knight گفت:

        تا شما آدرس سایتو تایپ کنید ما Oxford advanced learners dictionary رو تایپ می کنیم 😐 والا من سرعت تایپم رو کیبورد ۶۰ کلمه بر دقیقست ولی با دسته ps4 فک نکنم بشه بیشتر از ۱۰ کلمه بر دقیقه تایپ کرد

    • kashi گفت:

      خدایی
      :rotfl:

  • و نتیجه میگیریم که نه pc نه کنسول فقط امپراطور

    • Dark Knight گفت:

      ۱۰۰% 😀
      یه بار تبلیغشو دیدم. یه کامیون که از ۴ تا polygon تشکیل شده داشت رو یه جاده بدون تکسچر می رفت یه بچه هم داشت فرمون رو چپ و راست می کرد 😐
      یعنی هیجان و گرافیک رو با امپراطور تجربه کنید.

  • Play Station گفت:

    من نمیدونم کلا کنسول برای چی و برای کی تولید میشه؟

  • لذتی که pc در بازی کردن داره تو هیچ کنسولی دیده نمیشه. فقط و فقط PC. تازه در PC هیچ محدودیتی از لحاظ ارتقاع سیستم نیست ولی در کنسول هست و همچنین قیمت بازی ها هم برای PC ارزان تر از کنسول ها است. فقط PC.
    با تشکر

    • Play Station گفت:

      این نظر شخصی شماست و نظر بنده کاملا برعکس شماست با اینکه سیستم کامپیوترم از همه لحاظ بالاست ولی اصلا نمیتونم با بازی کرن با کامپیوتر کنار بیام

    • Kazuhira گفت:

      صددرصد تعداد کپی بازها بیشتر اوریج بازهاست.طبق آمار اینتل ۷۰۰ تا ۹۰۰ میلیون PC gamer داریم که اگه ۳۰۰ میلیونشون رو هم هاردکور بدونیم اگه واچ داگز ۱۰ میلیون نسخه فروخته باشه بااحتساب کپی خورها جمعا ۴۰ تا۷۰ میلیون فروخته است.
      دلیل ارزونی بازی های PC کپی خور بودن اونهاست و کپی خور بودن اونهاهم باز تر بودن سیستم عامل PC. هست.
      مثال cod ghost را میشه با قیمت ۲۳ تومن خرید ولی نسخه اوریجش سه برابر گرون تر در ترزانترین حالتش هست.

  • واقعا یه سوال از pc بازان محترم ؟؟؟؟
    خوب اگه واقعا pc خوبه ازش خوشتون میاد امپراطور دنیای گیمه پس چرا مثل یه گیمر نمیشینین بازی کنین و همش میاین از کنسولا بد میگین می کوبینش یا هر کاری دلتون خواست می کنین این یعنی چی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • Dark Knight گفت:

      ما از کنسولا بد نمی گیم. از PC دفاع می کنیم.
      کنسولا به خودی خود خیلی هم خوبن اصلا عالین.
      ولی در مقایسه با PC عین مقایسه تاپاله گ* با شمش طلاست :smirk:

      • خیلی بی ادبی بود حرفت بعد میگی به کنسولا حرف نمیزنیمو بدمون نمیاد یه دفعه اون جملتو کامل مینوشی دیگه واقعا که حداقل اسم خودتو نذار pcباز یه خیانت بزرگ به اون دسته فن های با منطق و با نزاکت pc بازه :reallyangry: :no: :no: :no: :no: :no: :no: من که گفتم قبول دارم قدرت pcبیشتر از کنسول هستش منطقی قبول داشته باشین شماهاهم که انحصاریای کنسولو با هزاران برابر قدرت pc نمیتونین با pc تجربه کنین

      • kashi گفت:

        very good example

    • Kazuhira گفت:

      خب اینم یه حرفیه!

      ولی کلا چون ما پلتفرم قوی تری نسبت به قدرت داریم ،طبق قانون طبیعت این کارها ناخواسته یا ارادی ازمون سر میزنه!

      بزار من چندتا لینک بهتون بدم که پی سی با ماد نیازی به ریمستر این خرج های اصافه نداره.

  • dark night
    میگما دعوا داری 😐
    من خیلی دوستانه گفتم هر کسی سلیقه ای داره بعد شما گیر دادی به قسمت ه فرعی
    انحصاری های pc فقط تو استراتژیک خلاصه میشه … تو زمینه های دیگه برتری کامل با کنسول هست … مثلا half life که شما میگی فسیل شد دیگه !! تاریخ مصرفش گذشته 😀 کنسول هم هیلو رو داره که برتره
    pc که تو سوم شخص خالی از انحصاری هست … هک اند اسلش هم همینطور ( بر عکس کنسول )
    گریم فندنگو که برای ps4 اومد
    (تو RPG ما skyrim داریم اصلا نسخه کنسولیش در برابر PC بازی حساب نمیشه). 😐 😐 😐 😐 این از اون حرف ها بود
    کلا بگم … اگه بخوام انحصاری های کنسول رو بنویسم کم میاری

    • Dark Knight گفت:

      دیگه باید قبول کنید انحصاری های PC بهتره دیگه 😀
      half-life گرافیکش با ماد در حد اواخر نسل هفته شما بازیرو ۲۰۱۴ حساب کن 😀
      تو شوتر سوم شخص آره یکم خالیه بیشترشون ایندی و مولتی پلتن. تیم فورترسم که تو کامنت قبلی گفتم اشتباه کردم یادم نبود اول شخصه.
      هک اند اسلش رو که داریم باو چرا اینطوری میگید؟ 😐
      گریم فندنگو ۱۶ سال انحصاری PC بود خب.
      سر حرفم در مورد اسکاریم هستم. به شکلی هست که هیچکس رو کنسول نمیزنه همه رفتن رو PC اریج گرفتن. بدون مد اصلا اسکایریم بدرد هیچی نمیخوره.
      PC کلا از قدیم مهد RPG بوده هیچ جا RPG بهتر گیر نمیاری

  • amir m kouhi گفت:

    اولا سلام دوما من از سه سالگی ی پی اس وان و پی سی داشتم و بخوام خدایی راستش و بگم فن بازی در هیچ کدوم نکنم باید بگم که صد در صد پی سی گزینه ی بهتری هست من با تجربه انلاین رو پی اس ان و لایو و به تازگی استیم باید بگم استیم از همه بهتر بود و در رده ی دوم بیشتر با پی اس ان حال کردم و تو چند ماه انلاین زدن رو پی اس ان دو بار قطعی دیدم و واقعا نسبت به ps3 بهتر شده خیلی زیاد اما بخوایم بحس حال حاضرا بکنیم واقعا همین الان کنسولا بخاطر gpu ضعیفشون شدیدا به مشکل بر خوردن راستش همین الان که یکی از دوستان که تازه اشنا شدم پی سی داره شاهکار درسته ۶ ملیون خرجش کرده و کمترم میتونست خرج کنه اما باید بگم من رو پی سی اون یونیتی را بازی کردم خیلی کمتر افت فریم باگ داشت و خیلیم گرافیک بافتاش نسبت به وان و پی اس فوری که خودم دارم بیشتر بود انحاصاری هم باید بگم انچارتد و لست اف اس و گاد اف وار خیلی فوق العادن و صد البته برای من نمیشه ازشون گذشت اما اینم بابد گفت که ۱۵% بازیا در طول یک نسل انحصارین من تامیبد رایدر را وقتی رو پی سی و رو نسل هفت دیدم دیگه نتونستم رو ایکس باکس لذت واقعی را ببرم چرا راه دور بریم همین جی تی ای رو که تریلرش را دیدم و پست گذاشتم واقعا ناراحت شدم رو پی سی در روز رفلکس نورش خیلی بیشتر از پی اس ۴ بافت ها فوق العاده بودن باز پی اس فور در جی تی ای خیلی بهتر وان بود روی وان خط کشیا کف خیابون هی میپریدن و بافت ها بدتر بودن اما رو ۴ هم دست کمی نداشت من کسی نیستم که ۵ الی ۶ ساله که بازی میکنم و نخوام بی منطق بازی در بیارم باید بگم پی سی خیلی بهتره اون از استیمش که با هر سه تجربه داشتم یعنی لایو و پی اس ان و استیم استیم بهتر بود و گرافیک و رزولوشن و فریم ریت که ثابت شدس رو پی سی خیلی بهترن من مطمینم چون تجربه دارم و باید بگم در حال حاضر کنسولا بازی ها را نمیتونن را الترا نمایش بدن مقایسه ها ثابت میکنه حرفم را من باید بگم خودم ی پی اس ۴ دارم و در نسل قبل با داشتن هر دو کنسولا و داشتن پی اس ۲ و پی اس ۱ هیچ پدر کشتگی با کنسولا ندارم پس نگین از سر دشمنیا … سوزی اینا گفت و میرسیم به بازیای اوریج راستش مشکل خاصی ندارم برای خریدشون اما نمیگم هم برام بی زحمت نیست و صد در صد خریدن ی بازیه پی سی اوریج که ۱۰۰ تومنه از ی بازی ۲۰۰ تومنی یا تعویض بایه بازیه دیگش که از ۸۰ تومن تازه ۱۵ تومن تجربشا داشتم سخت تره من خدا شاهده اینا را گفتم برای کسانی که در جریان کار نیستن و باید بگم که هم سونی و هم مایکرو این نسل بجای تلاش بیشتر تبلیغات بیشتری داشتن دیگه خود دانید :heh:

آیا با بودجه کنسول می توان یک PC قدرتمند تر تهیه نمود؟ - گیمفا