۲۰ بازی برتر سال ۱۳۹۳ از دید گیمفا | قسمت دوم
سال ۹۳ با تمام اشک ها و لبخندهایی که داشت به اتمام رسید.شاهد بسیاری از اتفاقات عجیب و غریب دنیای بزرگ بازی های رایانه ای بودیم، از جهانی شدن عناوین کوچک و گمنام گرفته تا تاخیرهای ناراحت کننده ای که بازی های رایانه ای به خود دیدند.حال وقت آن است که جمع بندی بر این یک سالی که گذشت داشته باشیم و طبق سنت های پیشین، ۲۰ بازی برتر منتشر شده در سال ۱۳۹۳ را به انتخاب گیمفا در دو مقاله معرفی نماییم.با ما همراه باشید.
گیمفا طبق عادت سالیانه، امسال نیز اقدام به انتخاب ۲۰ بازی برتر سال ۹۳ کرده است .این ۲۰ بازی پس از انجام رای گیری های متفاوت بین کادر تحریریه گرد و جمع آوری شده و تنها نظر یک فرد خاص نیست.این مقوله به دو بخش تقسیم می شود که در بخش اول به معرفی عناوین قرار گرفته در رتبه ۲۰ الی ۱۱ و در بخش دوم به عناوین موجود در جایگاه ۱۰ الی ۱ خواهیم پرداخت.قابل به ذکر است که عناوین موجود در این لیست بدون هیچ تعصب و طرفداری از عنوان خاصی، انتخاب شده اند.
برای مشاهده رتبه ۲۰ تا ۱۱ بر روی این لینک کلیک کنید.
عنوان: Assassin’s Creed : Unity
سازنده: Ubisoft Montreal
ناشر: Ubisoft
پلتفرم: PC، Xbox One و PS4
سبک: Action-adventure و stealth
Assassin’s Creed : Unity جدید ترین نسخه ی این سری بود که کار ساخت آن از سال ۲۰۱۱ آغاز شده بود و ۱۰ استودیو مختلف ساخت بخش های مختلف آن را بر عهده داشتند. Unity به دوران انقلاب فرانسه می رفت و داستان یک اساسین جوان به نام Arno Victor Dorian را روایت می کرد که در تلاش بود تا به رستگاری دست یابد. نمایش های بازی پیش از عرضه به قدری فوق العاده بود که همگان این نسخه را یک انقلاب در این سری می دانستند. از سوی دیگر تبلیغات شدید یوبی سافت و اطلاعات متعددی که از این عنوان منتشر می شد، نشان می داد که یوبی سافت به قدری به این عنوان اطمینان دارد که تمام تمرکز خود را بر روی آن گذاشته است. سرانجام بازی در ۱۱ نوامبر عرضه شد ولی نتیجه ی بسیار دور تر از انتظارات بود. بدون شک کمترین کسی هم فکر نمی کرد که Unity این چنین از سوی منتقدین مورد بی مهری قرار بگیرد و متای متوسط ۷۴ برای نسخه ی PS4، متای ۷۲ برای نسخه ی Xbox One و متای ۷۰ برای نسخه ی PC را کسب کند. نکته ی جالب اینجاست که بازی حتی از طرف طرفدراان نیز مورد توجه قرار نگرفته است و میانگین نمرات انجام دهندگان این عنوان در سایت متاتریک زیر ۵ است و این نشان از مشکلات عمده در این نسخه دارد. مسلما Unity یک انقلاب در این سری بوده است اما کاملا بی اثر.. در ابتدای بازی Arno همراه با پدرش یعنی Charles Dorian به یک مهمانی می رود. پدرش یک ساعت جیبی را به وی می دهد و از وی می خواهد تا در همانجا باقی بماند تا او بازگردد. اما Arno کودک است و با دیدن یک دختر بچه به سراغ بازیگوشی خود می رود غافل از اینکه بزرگ ترین تراژدی عمرش یعنی مرگ پدرش رخ خواهد داد. پس از مرگ پدرش وی توسط یکی از بزرگان فرانسه به نام François de la Serre به فرزند خواندگی پذیرفته می شود. وی در این مدت با دختر وی یعنی Élise de la Serre بزرگ می شود و بین آن ها روابط عاشقانه ای پدید می آید. در حالی که همه چیز به خوبی دنبال می شود، ناگهان François de la Serre توسط افراد ناشناسی به قتل می رسد و Arno به قتل وی متهم می شود. به این ترتیب وی به زندان باستیل منتقل می شود و در آنجا با فردی به نام Pierre Bellec آشنا می شود. Bellec به او توضیح می دهد که پدرش یک اساسین بوده و François de la Serre که او را بزرگ کرده است، رهبر تمپلار های فرانسه بوده است اما به دلیل احترامی که برای پدر Arno قائل بوده، وی را به فرزند خواندگی پذیرفته است. Arno در زندان تحت تعالیم Bellec قرار می گیرد و سرانجام در شروع آتش انقلاب فرانسه یعنی حمله مردم به زندان باستیل، موفق به فرار می شود. از اینجا به بعد است که رستگاری Arno آغاز می شود… به نظر می رسد یوبی سافت ایده ای برای ادامه ی بخش مدرن بازی که در انتهای بازی سوم مسیر تازه ای برای ادامه ای آن ایجاد شد، ندارد. در کل می توان گفت که داستان Unity یک داستان متوسط و قابل قبول است اما انتظار می رفت که این عنوان که پسوند Assassin’s Creed را در نام خود دارد، دارای داستان به مراتب بهتر و جذاب تری باشد اما اینگونه نیست.گیم پلی Unity بیشترین تغییر را نسبت به نسخه های پیشین داشته است و در واقع کوچک ترین شباهتی به نسخه های پیشین ندارد. اولین تغییر بازی که از همان ابتدا شما را به وجد می آورد، سیستم جدید پارکور بازی می باشد که بسیار هیجان انگیز و روان است. Arno بدون کوچک ترین توقفی از ساختمان های مرتفع بالا می رود و به همان سرعت نیز می تواند از ساختمان ها پایین بیاید. بنابراین با وجود اینکه اسب در بازی وجود ندارد اما حرکات زیبا و سریع پارکور این نسخه، این خلا را پر کرده است زیرا شما به سرعت می توانند از بام خانه ها عبور کنید. یوبی سافت پیش از عرضه ی بازی وعده های زیادی درباره ی بهبود مخفی کاری در این عنوان داد که یکی از آن ها وجود یک حالت مخفی کاری در بازی و امکان کاور گیری بود که در طول گیم پلی کمک شایانی به بازیباز می کند. البته این تغییرات مثبت در بازی چندان جلب توجه نمی کند زیرا هوش مصنوعی ضعیف بازی در هنگام مخفی کاری باعث شده تا ارزش این بخش از بین برود. تنها بخشی از Unity که حتی پیش از عرضه ی بازی نیز احساس می شد که دچار ضعف باشد، همین بخش گرافیکی بود که با عرضه ی بازی مشخص شد که این نگرانی واقعا درست بوده است. Unity اولین Assassin’s Creed نسل هشتمی است و به طور کلی دارای گرافیکی خیره کننده است. اولین نکته ی فوق العاده ی بازی، طراحی استثنایی شهر پاریس است که به طرز خارق العاده ای با واقعیت منطبق است. شاید تنها بخشی که یوبی سافت در تبلیغ آن بزرگ نمایی نکرده است و واقعا بر روی آن کار بسیاری انجام داده است، همین طراحی پاریس است. کافی است تا نگاهی به نقش بازی بیندازید تا متوجه شوید که پاریس بزرگ ترین شهری است که یوبی سافت تا کنون آن را طراحی کرده است. پاریس دارای ۷ منطقه بزرگ است که هر کدام دارای معماری خاص خود هستند و یوبی سافت نیز به خوبی آن ها را طرحی کرده است. در واقع کار یوبی سافت در طراحی پاریس همانند طراحی ۷ شهر بزرگ است زیرا هر یک از این ۷ منطقه بسیار بزرگ هستند و با این حال دارای معماری خاص خود می باشند. Unity عنوانی با ایده های فراوانی و پیاده سازی های نا مناسب است. مشخص است که تیم سازنده ایده های بسیار خوبی برای بازی داشته است اما زمان کافی برای پیاده سازی مناسب همه ی آن ها پیدا نکرده است و برخی از آن ها را به طور ناقص در بازی قرار داده است. بازی بیشترین ضربه ی خود را از مشکلات فنی در بخش گرافیکی می خورد با این حال Assassin’s Creed : Unity یک عنوان قابل توجه و جاه طلبانه است که می تواند بسیار سرگرم کننده باشد اما به هیچ عنوان یک بازی انقلابی نیست.
نام: Mario Kart 8
ناشر: Nintendo
سازنده: Nintendo EAD & Bandai Namco Games
پلتفرم: WiiU
سبک: Racing
تاریخ انتشار: May 30,2014
دیگر وقتش است گرد و خاک وی یو را پاک کرده و خود را برای یک رانندگی هیجان انگیز و دیوانه وار آماده کنید. سلاح های جدید،ترک های جدید و شخصیت های جدید تنها بخشی از پیشرفت های محسوس عنوان سنتی ماریو کارت ۸ می باشد. در این نسخه ما شاهد المان های جدیدی هستیم که هر کدام به نوبه خود تاثیر به سزایی در گیمپلی بازی خواهند گذاشت. تاثیر افکت های بازی و گرافیک هنری و تکسچرهای بی نظیر چشم هر مخاطبی را به طرز لذت بخشی نوازش می دهد. رنگ بندی های بازی تاثیر زیادی در پیشرفت فنی بازی گذاشته اند. هر کدام از محیط ها با یک رنگ بندی مخصوص تعبیه شده اند و اتمسفر بازی به لطف همین رنگ های شاد و تیره به طرز والایی گیرا می باشد.هنگامی که با دقت به عناصر گرافیکی بازی نگاه میکنیم، متوجه می شویم که پولیش بازی سرسری نبوده و تنها جنبه نمایشی ندارد. تمامی محیط های بازی به دقت ساخته شده اند و حتی نوستالژیک هایی در این محیط ها دیده می شود. طراحی بافت های قلعه های سنگی مانند قلعه به یاد ماندنی سوپر ماریو۳، در نسخه NES بسیار عالی است و هیچگونه ضعفی در طراحی بافت ها دیده نمی شود. تعداد پیست های بازی زیاد و منحصر به فرد هستند و هر کدام به لطف المان خاص بازی (که در ادامه به آن اشاره می کنیم) یک تجربه خاص و نفس گیر را برای مخاطب به ارمغان می آورد. در ابتدا تنها ۱۲ پیست برایتان باز است در ادامه می توانید پیست ها و مکان های مخفی را باز کنید.در این نسخه همانند نسخه قبل نیز می توانید با قارچ ها،گلوله های توپی(لاک های لاک پشت های ماریو)، گلوله های اسلحه و لیزر و گل های سمی و پوست موز وراکت های سهمگین و ……… به حریفان خود ضربه زده و آن ها را از مسیر خود کنار بزنید. تنوع این حرکات بسیار زیاد است و ادغام آن ها با تریک ها و قابلیت جاذبه بسیار هیجان انگیز می شود.مانند سوپر ماریو جهان سه بعدی، در این عنوان شاهد کنترل های مختلفی برای بازی هستیم. بدون هیچ اغراق یا تعصبی این کنترل ها بسیار عالی و نرم طراحی شده اند و در عین سادگی، از تمامی ویژگی ها و خصوصیات گیم پد وی یو استفاده کرده اند. هیچگاه نمیتوان تقصیر از مسیر پرت شدن یا عقب ماندن از حریف را به گردن کنترل بازی انداخت زیرا در طراحی کنترل بازی هیچ کوتاهی نشده است و این بازیباز است که باید با تمرین به سطح قابل قبولی از ریسینگ در این عنوان زیبا برسد.در زمینه موسیقی و تنوع آن ها سازندگان گل کاشته اند. ۱۶ عدد ترک موسیقی در این عنوان وجود دارد. تمامی آهنگ ها کنسرت های زنده میباشد که اولین بار است در یک ریسینگ استفاده شده است. ترک های به یاد ماندنی بسیاری همانند Mount Wario-Yoshi Volley-Bowser Castle و … وجود دارند که حس و حال نوستالژی و صد البته متناسب با بازی را در وجودتان الغا میکند. آهنگ سازان این نسخه استادانی همچون Shiho Fujii،Atsuko Asahi،Ryo Nagamatsu و Yasuaki Iwata هستند که هر کدام تجربه بسیاری در این فرانچایز دارند.ترکیبی از شادی،لذت،هیجان و زیبایی… ماریو کارت همانند همیشه درخشش بی نظیری داشته است. شاید اندک ضعف هایی در بخش هوش مصنوعی و هرج و مرج در اندک پیست ها داشته باشد، ولی با ایجاد نکات مثبت بسیار زیاد و قابل توجه در سایر المان های بازی، به قدری خوب و عالی عمل کرده و تمامی این ضعف های خفیف به راحتی نادیده گرفته می شوند. تجربه ای ناب در انتظارتان است.پس معطل نکنید چون اگر یک دلیل برای خرید این کنسول دوست داشتنی باشد، آن هم وجود عنوانی همچون ماریو کارت ۸ است.
نام عنوان: Far Cry 4
سازنده: Ubisoft
ناشر: Ubisoft
پلتفرم: Pc, Xbox 360, Xbox one, Ps3, Ps4
تاریخ انتشار: ۱۸ نوامبر ۲۰۱۴
سبک: First Person Shooter, Action Adventure
سفر به کوه های هیمالیا شاید برای هر کسی لذت بخش نباشد اما Ubisoft برای افرادی که از صعود به قله ی هیمالیا هراس دارند، انجام بازی Far Cry 4 را بر روی مبل راحتی منزلشان توصیه می کند! سری بازی Far Cry به خاطر گیم پلی نوین و منحصر به فرد خودش در کنار ماجراجویی های درگیر کننده آن هم با طعم اول شخص، زبان زد خاص و عام است.Far Cry 4 روایتگر داستانی درگیر کننده و سوال بر انگیز بوده و هر لحظه از خود می پرسید که چه اتفاقی در کمین شماست؟ شما در نقش Ajay Ghale ظاهر می شوید که برای انجام وصیت مادر مرحوم خود به سرزمین خیالی Kyrat واقع در رشته کوه های هیمالیا سفر می کند اما در این بین با حاکم دیکتاتور و مستبد این سرزمین به نام Pagan Min مواجه و به اسارت کشیده می شود.حال او می بایست سرزمین مادری خود را از دست این فرد ظالم نجات دهد.داستان بازی همچون نسخه های قبلی دارای چند پایان متفاوت است ولی با این تفاوت که سرنوشت Ajay به خوبی مشخص نمی شود.بازیباز در بخش گیم پلی با محیطی وسیع و رنگارنگ روبرو می شود.جنگل های سر و سبز و دامنه های پوشیده شده از برف هر کدام به نوبه خود جذابیتی به بازی می بخشد.بازیباز آزادانه به اطراف می چرخد و با تشکیل گروهک هایی مناطق تجاری و نظامی را به تسخیر خود در می آورد.سلاح های متنوعی تدارک دیده شده که هر کدام در موقعیت خاص خودش بهترین عملکرد را می تواند داشته باشد.همان طور که پیش از این گفته شد، با محیط بزرگی سر و کار داریم؛ از این رو برای تاختن از سویی به سوی دیگر نیاز به وسیله های نقلیه متفاوتی داریم که به خوبی در دسترس می باشند.تنها ایرادی که می توان بر بازی وارد کرد، وجود برخی از باگ های اعصاب خورد کن مثل پیوند جسد یکی از دشمنان با یک حیوان درنده اشاره کرد.البته ناگفته نماند با بروزرسانی های منتشر شده، این مورد نیز تا حدی برطرف گردیده است.Ubisoft به خاطر موفقیت کسب کرده نسخه قبلی، در ساخت FarCry 4 بسیار با احتیاط عمل کرده و قصد نوآوری آن چنانی را نداشته است که این خود تجربه جدیدی را برای بازیباز فراهم نمی سازد.
عنوان: Destiny
سازنده: Bungie
سبک: Action Role-Playing, First Person Shooter
ناشر: Activision
سال انتشار: September 9, 2014
پلتفرم ها: Xbox One,Xbox 360, PlayStation 4, PlayStation 3
یک بازی آنلاین برای جذاب بودن، نیاز به دو فاکتور متفاوت دارد. اول آنکه تعداد بازیکنان آنلاین در آن به قدری باشد که در هر کجای دنیای بازی نگاه می کنیم، بازیکنی را مشاهده کنیم. دیگر آنکه هوش مصنوعی به کمک جریان بازی آمده و بازیکنان را برای ادامه بازی ترقیب کرده و بازی را از حالت یکنواخت بیرون ببرد.اگر یک بازی آنلاین می خواهد به موفقیت برسد، باید از کسالت بار شدن خود جلوگیری کند. اگر این بازی آنلاین یک عنوان تیر اندازی اول شخص باشد که کار بسیار سخت تر خواهد شد و سازنده باید از کند شدن روند خطی بازی نیز جلوگیری کند. کاری که سازندگان Titanfall به خوبی آن را انجام داده اند.وقتی شما وارد دنیای بازی می شوید، یک شخصیت برای خود ساخته و وارد روند بازی خواهید شد. در ابتدا همه چیز برای شما می تواند جالب توجه بوده و نظر شما را کمی به خود جلب کند و پیش خودتان بگید وای! چه بازی باحالی! اما فقط کافیه نیم ساعت گیم پلی آن را تجربه کنید و دنیا برروی سر شما خراب خواهد شد. خستگی واژه ای است که ذهن شما مدام آنرا درون خود زمزمه می کند.در دنیای Destiny شما در نقش محافظان یا Guardians قرار دارید. مبارزانی از آینده ای دور که برای مردم مبارزه می کنند. یک گوی بزرگ آبی رنگ به زمین آمده و روشنی را برای مردم آن به ارمغان می آورد. اما مدتی طول نمی کشد که موجودات بیگانه از منظومه شمسی عبور کرده و رستاخیز انسان ها را رقم می زنند.نویسندگان به خوبی توانسته اند ما را از دنیای پیرامون خودمان که فقط محدود به زمین شده است، به ماه برده و فضایی ایده آل را برای ما رقم بزنند.در بازی امکان کنترل برخی وسایل نقلیه از نوع آینده آن را دارید. می توانید یک موتور پرنده همراه داشته باشید و یا یک تانک نابودگر. می توانید پیشرفته ترین سلاح ها را در اختیار بگیرید و یا فقط از هفت تیری ساده اما کشنده استفاده کنید. همه اینها به خود شما بستگی دارد.در این عنوان اگر بخواهیم بخشی را به عنوان گل سر سبد بخوانیم، آن بخش، بخش صداگذاری این عنوان می باشد. دیالوگ های به یاد ماندنی در این عنوان استفاده شده که خوب، ترجمه آن از حوصله این نقد خارج است.اما این دیالوگ ها به خوبی در جای خود استفاده شده و در درگیری های درون بازی به موقع استفاده می شود. گاهی اوقات دوستان همبازی شما نیز در بازی با شما لب به سخن می گشایند که این نیز خیلی جذاب می باشد.
نام : Titanfall
سازنده : Respawn Entertainment
ناشر : Electronic Arts
سبک : First-person shooter
پلتفرم ها : Xbox 360، Xbox One، PC
تاریخ انتشار : ۱۱ مارس ۲۰۱۴
زمانی که در E3 2013 استودیو Respawn از عنوان جدید خود رونمایی کرد شاید به ذهن هیچ کس خطور هم نمی کرد که یک عنوان شوتر بتواند تمامی جوایز E3 را دریافت کند. در روزگاری که سبک شوتر اول شخص رو به افول است و عناوین بزرگ این سبک چون Call of Duty و Battlefield حرف چندانی برای گفتن ندارند، استدیو Respawn عنوانی را راهی بازار کرد که بار دیگر تمامی استاندارد های این سبک را جا به جا نمود و به طور کلی سبک شوتر اول شخص را وارد مرحله ی جدیدی از دوران تکامل خود کرد.استان بازی کشش چندانی ندارد و در همین چند خط خلاصه می شود که البته با توجه به سبک و سیاق بازی که عملا دارای بخش داستانی تک نفره نیست می توان این امر را بدیهی دانست که چنین عناوینی به داستان های عمیق و پر کشش نیاز چندانی ندارند. شیوه ی روایت داستان نیز چندان جالب نیست و تنها توسط رابط گروه فرماندهی و از طریق مکالمه های رادیویی روایت می شود و تاثیر چندانی بر روند بازی و گیم پلی آن ندارد. در آغاز هر ماموریت یا نقشه به شما دستوراتی داده می شود و پس مدتی درگیری نیز مرحله به پایان می رسد بنابراین انتظار یک داستانی احساسی و حماسی را از Titanfallنداشته باشید.اما از سوی دیگر شاهد یک گیم پلی به شدت هیجان انگیز و جذاب می باشیم که به خوبی شما را با خود همراه می سازد. اولین نکته ای که درباره ی گیم پلی بازی باید ذکر کرد این است که سرعت حرف اول را در بازی می زند اگر بخواهید آهسته بازی کنید و مدام کاور بگیرید کاری از پیش نخواهید برد و به سرعت در جهان شلوغ بازی گم می شوید بنابراین در گیم پلی Titanfall حرف اول را سرعت می زند و شما باید به سرعت کار های مختلفی نظیر شلیک، فرار و پرواز را انجام دهید تا شکار تایتان های دشمن نشوید. با توجه به اینکه بخش چند نفره و تک نفره ی بازی با هم تلفیق شده اند شما می توانید در هر کدام از دو جناح موجود در بازی قرار گیرید و به مبارزه بپردازید. در اصل شما یک Pilot یا خلبان هستید. در حالت عادی بازیکن توانایی هایی دارد که می تواند وی را در مبارزات به شدت یاری کند. اولین توانایی بازیکن در حالت عادی قابلیت پرواز است، شما می توانید با استفاده از کپسول های مخصوصی که در پشت هر یک از Pilot قرار گرفته است و Jet Pack نام دارد، ناگهان از زمین بلند شوید و در هوا پرواز کنید و حتی می توانید در همین حین دشمنان را نیز نابود کنید. با وجود چنین قابلیتی تقریبا می توان گفت در تمامی فضای نقشه های بازی امکان وجود دشمن وجود دارد زیرا همانطور که شما می توانید از ارتفاع های مختلف بالا بروید دشمنان شما و سایر بازیکنان نیز این توانایی را دارند. راه دیگری نیز برای حرکت در محیط وجود دارد که آن استفاده از Zipline ها می باشد. با استفاده از Zipline هایی که در بازی موجود است می توانید علاوه بر جا به جایی و حرکت بر روی سر تایتان های دشمن پریده و آن ها را نابود کنید. با کشتن هر دشمن مقداری امتیاز یا XP به دست می آورید که از آن می توانید برای ارتقای اسلحه های خود و یا تایتان های موجود استفاده کنید. البته ی اینXP ها تنها برای ارتقای اسلحه کاربرد ندارند بلکه با به دست آوردن XP بیشتر، سطح شما در بازی بالاتر می رود و این بالا رفتن سطح یا Level سبب می شود تا سلاح های جدید و قدرتمندی برای شما آزاد شود که سبب می شود در بازی بتوانید بسیار بهتر عمل کنید. سلاح های انبوهی در بازی وجود دارد که هر کدام از آن ها دارای ویژگی خاص خود هستند برای مثال یکی از سلاح های بازی یک بازوکای مخصوص است که با پرتاب راکت ها الکتریکی و ایجاد پالس های مغناطیسی سیستم هدایت تایتان های دشمن را دچار مشکل می کند و شما به راحتی می توانید آن ها را نابود سازید یا این که با اسلحه ای دیگر که دارای فشنگ های انفجاری است به تایتان دشمن حمله ور شوید و آن را نابود کنید. البته استفاده از اسلحه تنها راه نابودی تایتان های دشمن نمی باشد بلکه شما می توانید از یک ارتفاع بلند بر روی تایتان دشمن بپرید و با شلیک به منبع تغذیه آن، تایتان را نابود سازید.گیم پلی Titanfall به قدری جذاب و سریع است که کاملا شما را در خود غرق می کند و مانع این می شود که به ضعف های داستانی بازی حتی فکر کنید. وجود ویژگی های بسیار زیاد در گیم پلی بازی نظیر استفاده از تایتان ها، پرواز و همچنین وجود ۵ حالت مختلف و ۱۵ نقشه ی متنوع، گستردگی زیادی به بازی داده است که مانع از این امر می شود که از بازی خسته شوید. Titanfall در زمینه ی گرافیکی نیز از کیفیت مناسبی برخوردار است. برای ساخت این عنوان از موتور Source استفاده شده است که پیش از این شرکت Valve در تازه ترین عنوان خود یعنیCounter-Strike: Global Offensive از آن استفاده کرده بود اما گرافیکTitanfall باGlobal Offensive تفاوت های بسیاری دارد. این عنوان یک بازی نسل هشتمی می باشد هر چند بر روی کنسول نسل هفتمی مایکروسافت یعنی Xbox 360 نیز عرضه شده است اما از یک گرافیک مناسب برخوردار است. بهبود گرافیکی این عنوان زمانی بهتر مشخص می شود که کیفیت نسخه ی اصلی را با بتای بازی مقایسه کنید تا تلاش فراوان تیم سازنده برای افزایش گرافیک این عنوان را مشاهده کنید. از آنجایی که بازی دارای ۱۵ نقشه ی مختلف است کار تیم سازنده برای طراحی منحصر به فرد هر یک از این نقشه ها قطعا مشکل بوده است ولی آن ها به خوبی این کار را انجام داده اند. چشم انداز هایی که در هر محیط وجود دارد و از سوی دیگر غروب خورشید در برخی از نقشه ها بسیار زیبا است و هر بیننده ای را مجذوب خود می کند با این حال Respawn وعده داده است که با انتشار آپدیت های جدید این عنوان امکان بهبود گرافیک بازی و افزایش گرافیک آن وجود دارد.بازی در زمینه ی موسیقی چیز جدیدی ارایه نمی دهد و تنها استاندارد های موسیقی یک شوتر را رعایت کرده است. موسیقی متن بازی ضرباهنگی تند و اکشن دارد و همراه با گیم پلی بازی نواخته می شود. از سوی دیگر صداگذاری اسلحه های بازی به ویژه سلاح های تایتان ها بسیار خوب می باشد و به خوبی سلاح های غیر واقعی بازی را باور پذیر می سازد.Titanfall بازی است که مرزی بین بخش تک نفره و چند نفره ی آن وجود ندارد و شما از همان ابتدای در یک دنیای کاملا آنلاین قرار می گیرید اما گیم پلی جذاب و بدون مشکل آن با قابلیت های فراوانی که در اختیار شما قرار می دهد، به خوبی شما را با خود همراه می سازد و باعث می شود که شما به گونه ای به بازی جذب شوید که خارج شدن از آن و پایان دادن به بازی برای شما مشکل باشد. در واقع Titanfall انقلابی در سبک شوتر اول شخص است و روح تازه ای به کالبد خسته و ناتوان این سبک دمیده است. بدون شک Titanfallعنوانی است که می تواند شما را مجاب کند که برای تجربه ی آن یکXbox One خریداری کنید زیرا این بازی یک شاهکار در سبک شوتر اول شخص است. اگر طرفدار سبک شوتر اول شخص هستید ولی از عناوین عرضه شده ی چند سال اخیر در این سبک ناراضی می باشید، به شما پیشنهاد می کنم حتما Titanfall تجربه کنید زیرا قطعا از آن لذت خواهید برد.
نام بازی: Middle-Earth: Shadow Of Mordor
سازنده نسل هشتم: Monolith Productions
سازنده نسل هفتم: Behaviour Interactive
سبک: Action role-playing
پلتفرم ها: PC, Xbox One, Xbox 360, PlayStation 4, PlayStation 3
چه کسی با دنیای مخوف و تاریک ” ارباب حلقه ها ” آشنایی ندارد؟ دنیایی که جز یاس و ناامیدی عنصر دیگری ندارد و ظلمی واحد بر تمامی گیتی حکم فرماست.در بازی Middle-Earth: Shadow Of Mordor بازیباز در نقش جنگجویی ماهر به نام Talion قرار می گیرد.وی در ارتش Gondor در ناحیه Black Gate خدمت می کند.در یکی از روزها، سپاه عظیمی از Urukها به سرزمین نام برده شده حمله ور می شوند و او و خانواده اش را به بند می کشانند.یکی از فرماندگان Urukها برای فراخواندن Lord Celebrimbor، آن ها را سلاخی و قربانی می کند.روح Talion به سوی آسمان می تازد و در بین راه، Lord Celebrimbor به جای محلق شدن با Urukها، جانی دوباره به Talion می دهد و وی را احیا می بخشد؛ حال او دیگر یک انسان عادی نبوده و دارای قدرت های فراطبیعی می باشد؛ قدرت هایی که ارتش Urukها نیز از مقابله با آن عاجز هستند.کسانی که سری بازی Assassin’s Creed را انجام داده باشند، مشکلی با سیستم شمشیرزنی بازی نخواهند داشت چرا که اکثر حرکات شبیه به AC است؛ در دفاع نیز همین عامل صدق می کند.در بیشتر مواقع دشمنان به شکل نوبتی به سوی شما یورش می آورند و با کمی دقت می توانیدسر از تن آن ها جدا نمایید.یکی از ایرادهایی که بر Middle-Earth: Shadow Of Mordor وارد است، بیش از حد بودن دشمنان در مناطق مختلف است! بسیار پیش خواهد آمد که به نقطه ای کور می روید که هیچ جانداری بر روی آن نیست، اما به یک باره با ارتش انبوهی از دشمنان روبرو می شوید.این عامل شاید از یکنواختی بازی جلوگیری کند اما به مرور زمان خسته کننده نیز می شود.متاسفانه Urukها از هوش مصنوعی جالبی برخوردار نیستند و صحنه های طنز بسیار زیادی را برای شما فراهم خواهند نمود.در کیفیت بصری بازی جای تحسینی وجود ندارد چرا که مانند سایر عناوین نقش آفرینی دنیای باز، فراز و نشیب های زیادی دارد.اگر علاقه مند به عناوین RPG هستید، در ایام تعطیلات نوروز انجام این بازی خالی از لطف نخواهد بود.
نام بازی: Dark Souls 2
سازنده: From Software
سبک: اکشن نقش آفرینی
ناشر: Namco Bandai Games
پلتفرم ها: PS3 – XBOX 360 – PC
داستان نسخه دوم هیچ ارتباط مستقیم و تنگاتنگی با نسخه پیشین خود ندارد. پس کسانی که نسخه اول را تجربه نکردند نیز می توانند از نسخه دوم لذت ببرند. همانند دیگر بازی های نقش آفرینی، قهرمان داستان یک شخص گمنام و بی نام و نشان است. کاراکتر داستان به دنبال فسق کردن طلسم و نفرینی هست که به آن دچار شده و برای این امر دست به هر کار ناممکنی می زند و در نهایت سر از دنیای ارواح در می آورد؛ Drangleic، نام دنیایی است که ارواح به صورت جسمانی وجود دارند و برای تبدیل شدن به قدرت برتر از تمام خو و خصلت شیطانی خود استفاده می کنند. در طول داستان کاراکترهای زیادی با قهرمان داستان ارتباط پیدا نمی کنند. کاشت روایی سکانس های اولیه با پایان بازی ارتباط دارد و می توان به کارگردانی بسیار خوب DS2 پی برد. در بازی هیچگاه به صورت مستقیم اشاره نمی شود که کاراکتر اصلی، فردی بسیار خوب یا بسیار بد است. در بازی نیز برخلاف سایر بازی های نقش آفرینی دیگر نیازی به شکل دهی اخلاق و روحیات کاراکتر دیده نمی شود. در DS2، انتخاب بر سر خوب یا شرور بودن نیست؛ بلکه بین شرارت و شرارت بیشتر است! سازندگان می توانستند در کنار چالش های گیم پلی و بقا، قسمتی را نیز به اخلاق و رفتار کاراکتر اصلی صرف کنند و بازیباز در اینکه کاراکتر بازی، یک قهرمان باشد یا یک ضد قهرمان بتواند آزادانه تصمیم بگیرد.بر پایه موتور Havoc انجین بازی ساخته شده است. با این اوصاف باید انتظار تخریب پذیری واقع گرایانه را داشت و خوشبختانه، بازیباز به خوبی شاهد آن در وجب به وجب دنیای مردگان هست ولی دلیل نمی شود که چون از لحاظ ظاهری عملکرد بسیار خوبی دارد، از لحاظ تکنیکی نیز بخش گرافیک مشکلی نداشته باشد! باگ های بازی کم و بیش در بازی وجود دارد ولی باز هم(!) خوشبختانه در روند پیشروی گریبان گیر بازیباز نخواهد بود. نور پردازی در محیط های بسته بسیار خوب بوده ولی در محیط های باز، بازیباز اغلب سایه هایی بدون منبع را شاهد خواهد بود. روایت داستانی توسط سکانس های سینمایی از پیش کارگردانی شده صورت می پذیرد که بازیباز را به وجد خواهد آورد. خش موسیقی با وسواس بسیار زیادی پرداخته شده است و بازیباز تا قسمتی می تواند این وسواس را در هر بخش از دنیای مردگان درک کند. به یاد آورید ساندتراک شروع بازی در نقش کاراکتر اول را! به یاد آورید تنها موسیقی بسیار آرامش بخش سرزمین Majula را! سرپرست های بخش موسیقی تلاش خود را به نحو احسن انجام دادند. بازیباز ناخودآگاه درک می کند که تنها نقطه امن باید “ماجولا” باشد و در واقع درست هم هست! در محیط های بسته بازیباز حتما تجربه شنیدن صدایی را خواهد داشت. صدایی که منبعی ندارد و یا شاید هم هیولایی باشد که در گوشه ای در کمین بازیباز است. در کل نیازی نیست که افکت های صوتی این نسخه کمتر یا بیشتر از قبل باشد.غول های بسیار زیادی نیز وجود دارند که بازیباز در مصاف آنها، در اولین بار، در کسری از ثانیه کشته خواهد شد. نابودسازی هر غول حاصل یک استراتژی بسیار فکر شده و دستانی فرز برای اجرا است. کاراکتر بازی می تواند در طول بازی عضوی از ۹ فرقه موجود در بازی شود که هر کدام از فرقه ها توانایی های منحصر به فرد خود را دارند؛ به عنوان مثال، فرقه Way of blue برای عضوها قابلیتی را فراهم می سازد تا در حین نبرد، یک روح آموزش دیده به کمک بازیباز در یک بازه معینی از زمان بشتابد. نکته بسیار عجیب در بازی اینست که دکمه ای به نام pause در بازی وجود دارد ولی بازی متوقف نمی شود! بلکه فقط منوی کاربری برای بازیباز به نمایش کشیده می شود.بازی Dark Souls 2 با وام گرفتن از موفقیت بسیار خوب و جهانی نسخه پیشین توانست فروش بسیار خوبی داشته باشد. اگر به دنبال یک بازی به معنای واقعی کلمه سخت می گردید، اگر به دنبال یک چالش واقعی ولی در عین حال مجازی هستید، اگر می خواهید برای مدت مدیدی درگیر گیم پلی یک بازی هیجان انگیز شوید، بازی Dark souls 2 را از دست ندهید. این بازی برای کنسول Xbox 360، PS3 و PC توسط استودیوی From Software ساخته و توسط Namco Bandai Games منتشر شده است.
عنوان: Bayonetta 2
سازنده: Plantium Games
ناشر: Nintendo
پلتفرم: Wii U
سبک: Hack & Slash
تاریخ انتشار: ۲۴ اکتبر ۲۰۱۴
جنگ میان دو قدرت حاکم بر جهان یعنی ” خیر و شر ” موضوع جدیدی نیست و همواره در بازی های متعددی شاهد آن هستیم؛ اما Bayonetta 2 تنها در جمله کلیشه ای ” دنیا را نجات بده ” خلاصه نمی شود و بازیباز را به بعد دیگری از میدان جنگ نیروهای فراطبیعی آن هم در سبک Hack & Slash دعوت می کند.مکانی که در آن فرشته های متخلف و سرپیچی کرده حکم فرمانی می کنند و با نقشه های شیطانی خود برای موجودات زنده، مزه شیرین زندگی را به تلخی تبدیل نموده اند، نیاز به یک کلانتر دارند! کلانتری از جنس خودشان ولی خلاف میل باطنیشان.کسانی که برای نسختین بار Bayonetta را بازی می کنند؛ شاید در ابتدا دچار سردرگمی شوند اما به مرور زمان داستان از حالت گنگی خود خارج شده و اطلاعات بیشتری را در اختیار بازیباز قرار می دهد.با وجود آقای Hideki Kamiya از بنیانگذاران سری بازی DMC، نباید انتظار گیم پلی بدی را داشت.تفکرات وی در Bayonetta 2 نیز تا حدودی شبیه به DMC بوده و حس و حال عجیبی به بازیباز منتقل می کند.سلاح های متفاوتی در دسترس بازیباز قرار می گیرد که به شمشیر، گیوتین و شلاق می توان اشاره نمود.مهارت های رزمی نقش مهمی را در مبارزات ایفا می کند؛ شما می توانید کمبوهای زیادی را ایجاد کنید و با حرکات ترکیبی ضربات شدیدی را به دشمنان وارد کنید.علاوه بر این، بایونتا یک ساحر نیز می باشد و می تواند جادوهای گوناگونی را به کار گیرد.تنوع موسیقی در Bayonetta 2 بیداد می کند! برای هر بخش یک موسیقی خاص طراحی شده و به ندرت تکرار آن را خواهید شنید.ساخت موسیقی به صورت عالی توسط ۱۰تن از بزرگان موسیقی ژاپن از جمله ماسامی ادا و هیروشی یاماگوچی انجام شده است.به طور کلی Bayonetta 2 نسبت به شماره قبلی خود پیشرفت های چشم گیری در بخش گرافیک، گیم پلی و موسیقی داشت و بازیباز را می تواند برای ساعات طولانی پای کنسول Wii U بنشاند.
عنوان: Dying Light
ناشر:Warner Bros
پلتفرم:Ps4-Xbox One-PC
سبک:Survival Action
در شهر قرنطینه شده ای به نام Harran بازماندگان در برابر سیل عظیم رو به افزایشی از زامبی ها (Infected ) می جنگند. شهر به دو دسته ی Runner ها و Bandit ها تقسیم شده است که در سطح شهر پراکنده می باشند و در صدد گرفتن هر چه که می توانند برای دسته ی خود هستند.که در این ما بین Kyle Craned یک مامور مخفی، وارد منطقه ی آلوده شده می شود و در میان نزاع این دو دسته قرار می گیرد.بازگشت قدرتمند زامبی ها بی شک گیمری در دنیا وجود ندارد که که تا بحال دست به بازی که محوریت آن زامبی ها می باشند,نزده باشد. همه ی ما برای اولین بار ژانر Action Survival را با زامبی ها تجربه کردیم و هنوز حس ترسی که در آن زمان به ما القا می شد را در ضمیر خود حس می کنیم.این بار خبری از ظاهر شدن ناگهانی زامبی ها جلوی صورتتان نیست.خبری از زجه و مویه وصداهای دلخراش در گوشه و کنار و تاریکی ها نیست.این بار Techland روشی جدید برای ترساندن شما ابداع کرده است که به نوبه ی خودش تحسین برانگیز است.بازی و سیستم حملات زامبی ها اعتماد شما را در طول روز جلب می کند و به شما تلقین می کند که شما یک قاتل تمام عیار و شکارچی حرفه ای زامبی ها می باشید.شکارچی ای که موانع و عبور از آنها برایش دغدغه ای نیست و فرار کردن برایش معنی ندارد. مسیری نیست که برای شما نا هموار باشد.ساختمانی نیست که نتوانید راهی برای بالا رفتن از آن پیدا کنید. از حلبی آباد گرفته تا ساختمان های چند طبقه شهر,از تیر چراغ برق گرفته تا جرثقیل .همه و همه می تواند مسیر حرکت شما باشدسیستم Combat را به طور برجسته Melee-Based باید بدانیم و اکثریت مبارزات بازی با ضربات Melee می باشد .درصد خیلی کمی پیش می آید که شما به گروهی از دسته ی Runnersو یا Bandit ها بر بخورید و علاوه بر آن موفق به کشتن تمام نیروهای هوشمند و ” مســـــلح” آنها بشوید و در انتها درون اسلحه تان اندکی گلوله باقی بماند.بخش چند نفره ی بازی به دو قسمت Co-op و مبارزات PvPتقسیم میشود .Co-opهمانطور که میدانید به شما اجازه میدهد که با افراد دیگر به بازی کردن بخش داستانی بپردازیید و حد اکثر تعداد این بازیکنان ۴ نفر نیز میباشد.اما بخش دیگر یعنی PvP هم خالی از لطف نیست این مود اجازه میدهد که بازیکن به یک زامبی تبدیل شده و به بازی دیگران Join شود و دل سیری از عزا در آورد.در انتها باید بگویم اگر در این بازه ی زمانی با کمبود بازی جدید مواجه شدید ,اگر میخواهید با دوستان خود یک تجربه ی Co-op عالی داشته باشید, اگر میخواهید خلاقیت خود را در بازی اعمال کنید , اگر میخواهید با خشونت و قطع عضو خود را تخلیه کنید و اگر یک بازی نسل هشتی با گرافیکی درخور این نسل آن هم در محیطی Open World مجهز شده با سیستم پارکور , میخواهید Dying Light بازی مورد نظر شماست.
نام عنوان: Dragon Age: Inquisition
شرکت ناشر: Electronic Arts
استودیو سازنده: BioWare
پتلفرم های بازی: PC, PS4, Xbox one, PS3, Xbox 360
بدون تردید Inquisition به بهترین نسخه سری بازی Dragon Age تبدیل گردید.منتقدین از همان بدو معرفی خاطر نشان کردند که با یک بازی کوچک و بی سر و صدا روبرو نخواهیم بود و این چنین نیز شد.در The Game Awards 2014 با درخششی که داشت توانست رتبه ” برترین بازی سال ” را کسب نماید و به موفقیت خود بیافزاید.Dragon Age: Inquisition یک RPG به تمام معنا محسوب می شود چرا که تمام ویژگی های این سبک را به خوبی در خود جای داده است.در این نسخه بازیباز با آزادی عملی که در اختیارش قرار داده می شود؛ در سرزمینی به وسعت کهکشان و به زیبایی بهشت گام بر می دارد.طراحی محیط از بهترین کیفیت و بافت برخوردار می باشد گرچه هر از گاهی شاهد بافت نچندان دلپسند برخی از ساختمان ها هستیم.تنوع در سلاح و وجود مهارت های رزمی، هر کدام به تنهایی نکته مثبتی در گیم پلی بازی محسوب می شود و این موضوع به بازیباز امکان استفاده از حرکات ترکیبی تماشایی در نبردها می دهد.در کل سال ۲۰۱۴ را برای استودیو BioWare سالی طلایی می توان خواند.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- ۱۰ حقیقت تلخ که گیمر ها نمیخواهند به آنها اعتراف کنند
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۲۵
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- روابط عاطفی در The Witcher 4 معنای عمیقتری خواهند داشت
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
نظرات
Gta v کجاست پس 😐
حیف که order جز این ۲۰ تا نیست حداقل برای گرافیکش یه جایگاهی رو بین ۱۰ تا ۲۰ باید براش در نظر میگرفتین این بازی اصلا لایق نمره ۶۵ نبود توی چن تا سایت خارجی هم نوشته که پارتی بازی شده و منتقدا وقتی با سیل عظیمی از اعتراضات روبرو شدن دیگه به بازی bloodborne نمره واقعیشو دادن و نمرشو کم نکردن
چه جالب فارکرای هشتم شد ولی دارک سولز چهارم ؟!هه جالبه