دوران جدید Xbox | نگاهی به Xbox در سالی که گذشت - گیمفا
دوران جدید Xbox | نگاهی به Xbox در سالی که گذشت - گیمفا
دوران جدید Xbox | نگاهی به Xbox در سالی که گذشت - گیمفا
دوران جدید Xbox | نگاهی به Xbox در سالی که گذشت - گیمفا

دوران جدید Xbox | نگاهی به Xbox در سالی که گذشت

محمد صادق شجاعی
۱۸:۲۱ ۱۳۹۴/۰۱/۰۲
دوران جدید Xbox | نگاهی به Xbox در سالی که گذشت - گیمفا

بازگشت به دوران اوج را می توان نتیجه تغییر دانست. انتصاب Phil Spencer این کنسول را وارد مرحله جدیدی کرد. شخصی که حتی طرفداران کنسول های رقیب نیز او را دوست دارند. سال ۱۳۹۳ برای Xbox بسیار پرفروغ بوده است. نمایش های هیجان انگیز، انحصاری های زیبا، باندل ها و تخفیفات فراوان. مواردی که در زمان Don Matterick باید در خواب می دیدید. اکنون در پایان سال فرصتی دست داده تا مهم ترین رویداد های مرتبط با این جعبه سبز رنگ را بررسی کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

علاقه Xbox به Twitch یا بالعکس؟

Xbox One میزبان یکی از بزرگترین ابزارهای سرگرمی است. این تجربه زنده تلویزیونی با اقبال کاربران Xbox one رو به رو شده. در واقع نزدیک به ۲۳ میلیون دقیقه از محتوای این سرویس از Xbox One منتشر شده است.

Cortana از Master Chief جدا می شود

این هوش مصنوعی مشهور که در راه نجات دنیا به Master Chief بارها کمک کرده است. حال علاوه بر Master Chief این هوش مصنوعی قصد کمک به شما را نیز دارد. ورود به دنیای موبایل نتیجه سال تحقیق، مهندسی و طراحی است.

Xbox One و تلویزیون در کنار هم

از زمان عرضه Xbox One ماموریت سازندگان بهبود سرگرمی بر روی این کنسول بوده است. بهمین دلیل Xbox Video و Xbox SmartGlass اضافه شده اند. علاوه بر این المان های مربوط به تلویزیون نیز اضافه خواهند شد. دقت داشته باشید Xbox Video از Cross Platform بهره می برد.

قدرت بازیسازان مستقل

مایکروسافت با برنامه ID@Xbox بازیسازان مستقل را به زیر چتر خود آورده است. آزادی این اکوسیستم بسیار اهمیت دارد. بازیسازان می توانند آزادانه خلاقیت به خرج داده و تمام انرژی خود را صرف ساخت بازی کنند. اعضای برنامه ID@Xbox اعتقاد دارند بهشت خود را پیدا کرده اند.

۲۰۱۴ Xbox Game Awards

به مانند تمام مراسم های دیگر برترین های این کنسول توسط بازیکنان انتخاب شدند.

آپدیت سیستم

یکی از مهم ترین کارها برای داشتن تجربه ای بهتر بروز رسانی کنسول است. با هر بروز رسانی ویژگی های مثبت زیادی اضافه می شود.

عرضه Xbox One در چین

بالاخره سفر Xbox به چین آغاز شد. در ۱۴ سال اخیر این کنسول اولین کنسولی است که در چین عرضه شده است.

کشتی با کنسول به صورت کج

WWE Network سرویسی است که با استفاده از آن می توانید ۷ روز هفته و ۲۴ ساعت روز از دیدن مسابقات لذت ببرید. در این سرویس به تمام pay-per-viewها از جمله WrestleMania دسترسی خواهید داشت. البته نه به صورت رایگان.

ارادت به تاریخ

افسانه ها به حقیقت بدل شدند. بالاخره محل دفن   “E.T. the Extra-Terrestrial” کشف و مورد حفاری قرار گرفت. به دلیل بازخوردهای منفی نسبت به این عنوان، Atari Corporation کارتریج ها را دفن کرد. برای جزئیات بیشتر می توانید مستند این حفاری را مشاهده کنید.

آخر الزمان رنگارنگ

Insomniac Games آماده است که دنیایی جدید را به بازیکنان تقدیم کند. اگر از اغراق رنگی، سبک شوتر، و اخر آلزمان لذت می برید عنوان  “Sunset Overdrive” را از دست ندهید.

وارد میدان شوید

همتای گرافیکی The Order 1866 بر روی کنسول Xbox عنوان Ryse: Son of Rome می باشد. عنوانی که به جز گرافیک چیزی برای ارائه ندارد. حتی محتوای اضافه هم نمکی بر زخم بازیکنان است.

خرید Minecraft

رابطه Mojang با مایکروسافت از زمان عرضه Minecraft بر روی کنسول Xbox 360 رو به گرمی نهاده بود. تا حدی رابطه گرم شد که مایکروسافت تصمیم به خریداری گرفت. همچنین مایکروسافت اعلام کرد که تغییری لحاظ نشده و MINECON همچنان برگزار خواهد شد.

برنامه طلایی

یکی از ویژگی های مثبت کنسول Xbox، عرضه بازی های رایگان تحت برنامه Gold است. هر ماه تعدادی بازی به این صورت عرضه می شود. اگر اینترنت پرسرعت و دلار دارید این فرصت را غنیمت شمارید.

 Kinect Sports Rivals

اولین عنوانی که از تمام ویژگی های جدید Xbox One، از جمله سنسور جدید Kinect و Xbox Live و رزولوشن  ۱۰۸۰pبهره برده، عرضه شد.

تغییر دهنده

شاید برخی ندانند که Phil Spencer در حدود ۲۶ سال است که در مایکروسافت مشغول به کار است. او در ابتدا به عنوان کارآموز تولید نرم افزار استخدام شده و در نهایت یکی از مهم ترین سمت ها در صنعت بازی های ویدیویی را به دست آورد.

به چالش کشیدن واقعیت

نمایش عنوان  “Get Even” را می توان انفجار نامید. گرافیک نسل بعدی و واقع گرایی. Farm 51 از استعدادش برای ساخت این عنوان اول شخص شوتر عجیب و غریب به بهترین نحو بهره برده است.

دفاع کنید

از زمانی که یک بازیکن خط دفاعی بر روی کاور قرار گرفته، حدود یک دهه می گذرد. “Madden 15” همانند حمله به دفاع نیز اهمیت داده و می توان آن را بهترین عنوان ورزشی نامید. هر بازیکن براساس مهارت های واقعی طراحی شده و می توانید آن را با مسابقات واقعی مقایسه کنید.

رانندگی

بسته ماشین Meguiar برای Forza Motorsport 5 عرضه شد. یکی از برگ های برنده یک عنوان ریسینگ تعدد ماشین های آن است. و سری Forza به عنوان یکی از بهترین های این سبک، با بسته های مختلف لیست ماشین ها را افزایش می دهد.

ندای تکنولوژی

Sledgehammer Games ساخت نسخه جدید Call of Duty را در اولین چرخه سه ساله به عهده گرفته است. تمام پلتفرم ها میزبان این عنوان بوده اند، و دوباره تمام محتواهای اضافه اول برای Xbox عرضه می شوند.

بازیساز شوید

تابستان فرصت کافی برای تجربه عناوین Xbox مورد علاقه تان را به شما می دهد. اما مایکروسافت در تابستان گذشته هدفی فراتر از بازی کردن در سر داشت. دوست دارید بازیساز شوید؟ کمپ های رایگان YouthSpark Summer این فرصت را می دهد که تخیلات خود را بسازید. “TouchDevelop” برای موبایل و “Project Spark” برای کنسول ها. این کمپ ها در خرده فروشی های مایکروسافت در سرتاسر آمریکا، کانادا و پورتو ریکو برگزار می شوند.

تخفیف

در سال نوی میلادی Xbox One با تخفیفی ۵۰ دلاری برای تمام کنسول ها، و ۱۵۰ دلار تخفیف برای باندل های Assassin’s Creed  Unity, Call of Duty: Advanced Warfare  و  Sunset Overdrive عرضه شد. در نتیجه می توان گفت بهترین زمان برای خرید Xbox One دیگر از دست رفته است.

EA Access

همکاری های EA و مایکروسافت بالاخره نتیجه داد و برنامه ای اختصاصی برای Xbox عرضه شد. در این برنامه عناوین ساخته EA برای این کنسول زودتر عرضه می شوند. همچنین می توانید نسخه های اولیه عناوین عرضه نشده را نیز تجربه کنید. ساختار این سرویس به این صورت است که با اشتراک می توانید این عنوان را به رایگان دانلود و تا انتهای دوره اشتراک بازی کنید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

دوران جدید Xbox | نگاهی به Xbox در سالی که گذشت - گیمفا
دوران جدید Xbox | نگاهی به Xbox در سالی که گذشت - گیمفا
دوران جدید Xbox | نگاهی به Xbox در سالی که گذشت - گیمفا
دوران جدید Xbox | نگاهی به Xbox در سالی که گذشت - گیمفا
دوران جدید Xbox | نگاهی به Xbox در سالی که گذشت - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

دوران جدید Xbox | نگاهی به Xbox در سالی که گذشت - گیمفا