نشست خبری فراخوان دومین دوره جشنواره بازیسازان مستقل ایران برگزار شد
با حضور رسانهها و خبرگزاریهای مرتبط با گیم، نشست خبری “جشنواره بازیسازان مستقل ایران” با معرفی دبیران بخشهای مختلف در سالن همایش سازمان فضای مجازی سراج، برگزار شد .
فردا بیستم اسفند ماه فراخوان ارسال آثار دومین دوره جشنواره بازیسازان مستقل ایران آغاز میشود. همچنین دبیران بخشهای مختلف جشنواره معرفی شدند.
حسن متقی گلشن برای بخش بازیهای ویدئویی، دکتر محمدحسین رضوانی برای بخش مقالات، بابک نکویی برای بخش طراحی کاراکتر، کسری کریمی طار برای بخش بازی نامه، آیدین نوری برای بخش نقد بازی و پویا ایماندار برای بخش فناوری در حوزه بازیهای رایانه ای معرفی شدند.
لازم به ذکر است حمزه آزاد به عنوان دبیرکل جشنواره و دکتر محمدحسین رضوانی به عنوان دبیر علمی جشنواره معرفی شدند.
مهمترین هدف این جشنواره ارتقا سطح آثار بازیسازان مستقل و کمک به تجاری سازی و دیده شدن آثار بیان شد. همچنین کمک به نشر داخلی و خارجی آثار برگزیده با رایزنیهای صورت گرفته توسط دبیرخانه دور از انتظار نیست.
موسسه موج حامی رسانه برگزارکننده دوره دوم این جشنواره است.
همچنین هم افزایی این جشنواره با مسابقات جهانی دانشجوی بازی ساز و مجله الکترونیکی بازیهای پارسی و انجمن علمی بازیهای رایانه ای مطرح شد که میتوان آن را قدمی موثر در حوزه بازی سازی مستقل عنوان نمود تا با یکی کردن این ظرفیتها در راستای رشد بازی سازان مستقل ایران قدمی برداشته شود.
از سرور تیم اسپیک جشنواره نیز رونمایی شد که در آن بازیسازان مستقل میتوانند به صورت زنده ارتباط صوتی و متنی برقرار نمایند و جلسات و کنفرانسهای خود را برگزار کنند و مدیریت این سرور با امید حسینجان زاده است.
دانلود ویدیوی معرفی تیم اسپیک جشنواره
در ادامه تصاویری از این نشست را مشاهده میکنید:
پر بحثترینها
- مایکروسافت هماکنون روی پلی استیشن بازیهای پرفروش بیشتری نسبت به سونی دارد
- خالق Nier: استودیوهای ژاپنی نمیتوانند با تکنولوژی غربیها رقابت کنند
- سیستم مورد نیاز Ghost of Tsushima مشخص شد؛ اولین بازی که روی PC از تروفیها پشتیبانی میکند
- سونی ممکن است اجرای بازیها با نرخ فریم ۳۰ روی PS5 Pro را قبول کند
- طرفداران GTA 6 حاضرند حتی بیشتر از ۷۰ دلار برای این بازی بپردازند
- چطور میتوان Starfield را به بازی بهتری تبدیل کرد؟
- شایعه: رئسای سابق استودیوی ۳۴۳ کمپین Halo Infinite را نابود کردند
- کنسول یا PC؟ مقایسه تجربه بازی و قیمت
- نسخه PS5 بازی Starfield به مدت ۴ سال در دست توسعه بود
- محبوبیت بتای Sea of Thieves روی PS5 سرورها را مختل کرده است
نظرات
چه استقبالی !!! چقدر سالن شلوغه !!!
این نشست خبری بیشتر برای خبرنگاران بوده برای همین تعداد کمی حضور داشتند. 😉 😉