با Direcx 12 می توانید از کارت گرافیک های مختلف همزمان استفاده کنید
به تازگی اطلاعات جدیدی از نسخه ی بعدی Direcx یعنی Direcx 12 منتشر شده است که طی آن معلوم می شود که Direcx 12 محدودیتی برای استفاده کارت گرافیک های مختلف بر روی سیستم ایجاد نمی کند. با جزئیات بیشتر در ادامه با ما همراه شوید.
آن طور که به نظر می رسد MicroSoft قرار است با عرضه ی Direcx 12 حماسه ای به پا کند! روز به روز اطلاعات جدید و جذابی از این نسخه از نرم افزار محبوب Direcx منتشر می شود که گیمرها را خوشحال می کند. حالا هم تخمین زده می شود که MicroSoft با Direcx 12 به موفقیت زیادی دست پیدا کند. بر اسا اطلاعات منتشر شده این API جدید به شما این توانایی را می دهد که از کارت گرافیک های شرکت های مختلف به صورت همزمان و استفاده کنید. در حال حاضر اگر کاربران قصد داشته باشند که کارت گرافیک های موجود بر روی کامپیوتر خود را افزایش دهند ، قطعا به نوع کارت گرافیک خود محدود شده و این اصلا نمی تواند جالب باشد. اما اکنون به لطف تکنولوژی SLI می توان به راحتی از کارت گرافیک Nvidia و هم چنین به کمک تکنولوژی Crossfire می توان از کارت گرافیک های AMD Radeon بهره مند شد. اما توجه داشته باشید که این دو نمی تواند با هم ترکیب شوند.
تا قبل از این ، سازندگان برنامه ها و کارهایی را که می خواهند در رویداد بزرگ GDC انجام دهند اعلام کرده بودند اما اکنون آن طور که معلوم است ، MicroSoft دارد خودش را برای این رویداد حسابی آماده می کند. آن طور که پیش بینی می شود ، احتمالا قرار است که MicroSoft در این رویداد درمورد امکانات جدید و منحصر به فرد Direcx 12 توضیحات بیشتری ارایه دهد.
این شایعه در طی هفته ی جاری برای اولین بار بر روی صفحه ی اصلی وب سایت Tom’s Hardware قرار گرفت و پس از آن یک منبع وابسته به این محصول به وب سایت GameSpot اعلام کرده است که مطمئنا این قابلیت وجود خواهد داشت. البته به گفته ی وب سایت Tom’s Hardware این تکنولوژی جدید همه ی سیستم های گروه گرافیک را وادار می کند که به یک واحد تبدیل شده و با هم کار کنند و این بدان معناست که با کارت گرافیکی فوق العاده قدرتمند رو به رو خواهیم بود. پس کاربران می توانند که استحکام استفاده از یک کارت گرافیک را همزمان با استفاده از چندی کارت گرافیک تجربه کنند. مطمئنا این چنین پیشرفت هایی به سمت جلو ، می توانند کاربرها را راضی نگه دارد و بسیار مفید است اما نکته ی مهم اینجاست که استفاده از چنین مزیت عالی ای ، فایده ی دیگری نیز در پی خواهد داشت. این یعنی دیگر دو کارت گرافیک می توانند با یکدیگر منبع حافظه ی خود را به اشتراک گذاشته و قدرتمند تر شوند. به طور مثال کاربر با نصب کردن دو کارت گرافیک ۲ GB بر روی کامپیوتر خود می توانند از ۴ GB حافظه بهره مند شود. اما در کامپیوترهای امروزی ، با انجام چنین کاری باز هم همان ۲ GB در اختیار کاربر قرار خواهد گرفت.
وب سایت Tom’s Hardware در ادامه خبر خود اعلام می کند که سازنده ها قادر خواهند بود تا به صورت دستی یا خودکار داده ی تکسچرها را میان پردازشگرها تقسیم کنند. به علاوه تعداد بخش های پردازش موجود در هر صفحه با توجه به تعداد کارت های گرافیک متغیر است. همانطور که بیشتر شما می دانید در حال حاضر API شرکت AMD یعنی Mantle بیشتر با Direcx 11 همخوانی دارد تا Direcx 12 اما اعلام شده که این قابلیت در بازی Civilization: Beyond Earth در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.
اما در ادامه این موضوع یکی از کارشناسان شرکت مشهور AMD در گفتگو با وب سایت GameSpot اعلام کرد این قابلیت جدید احتمال دارد قابلیت اشتراک گذاری حافظه را در اختیار ما قرار دهد اما شاید سرعت پردازش کاهش دهد و باعث تاخیر در آن شود.
اگر این اخبار منتشر شده واقعی باشند ، Direcx 12 انقلابی را در زمینه ی API به پا خواهد کرد! در ادامه نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.
پر بحثترینها
- اینترگلکتیک، کانکورد، ناتی داگ؛ در اتاق فکر سونی چه میگذرد؟
- گزارش: طراحی سختافزار پلی استیشن ۶ برخلاف نسل بعدی ایکس باکس، به پایان رسید
- حساب توییتر پلی استیشن باعث ترند شدن دوباره Bloodborne Remake شده است
- یوشیدا: Horizon Forbidden West در حد انتظارم نفروخت
- یوشیدا: اگر خواهان بازی های انحصاری جدید PS5 هستید، بهتر است از ریمسترها حمایت کنید
- منبع داخلی: PS6 در سال ۲۰۲۷ عرضه خواهد شد + اطلاعات بیشتر
نظرات
:dazed: :dazed: :dazed: 😮 😮 😮
من دیوانه وار این شرکتو دوست دارم :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:
:reallypissed: :reallypissed: :reallypissed:
ولی باید پول کارتهارو داشته باشیم که
این خبر قدیمیه و الان بنظرم کامل مخابره نشده..
این تکنولوژی SFR نام داره که برخلاف AFR عمل میکنه. و لپ کلامش همخوانی کارتهای متفاوت با یکدیگره. این تکنولوژی جدیدی نیست وقبلا در سینما هم شاهد اون بودیم. ولی چرا برای pc گیمرها انقلا به حساب میاد؟
فرض کنید شما پول حدود یک ps4 دارید و میخواهید یک pc ببندید. اگر اینطوری که تا الان ما در مورد SFR اطلاع داریم و اطلاعاتمان صحیح باشد شما با هزینه حدود ۱ میلیون تومان و خرید دو کارت ( یا انویدیا انویدیا ) یا ( amd + amd ) یا ( انویدیا + amd ) بهترین گزینه گزینه اخر است، تهیه کنید و قدرتی حدود ۲.۷ برابر gpu این کنسول بدست آورید. در حالی که DX12 تنها به همینجا ختم نمیشود و با خرید یک cpu 6 هسته ای amd و استفاده از قابلیت های جدید DX12 که از همه هسته استفاده بهینه میکنه و بار رو از روی قسمت L1 و به ویژه هسته اول به مابقی قسمت ها و هسته ها پخش میکند. و در نتیجه این میان برنده اصلی pc gamer است که بشدت هزینه های سخت افزار اون پایین اومده و میتونه با قیمتی در حدود یک باندل کنسول قدرتی باورکردنی داشته باشه.
از لحاظ فنی یک کنسول مثل ps3 اگر توانیی استفاده از dx12 رو داشت که متاسفانه نداره. تاثیر قابل توجه ای در پرفورمنس بازی هاش داشت که متاسفانه در نسل ۸ به دلیل apu بودن بحث فرق میکنه.
یعنی شما میگید دو کارت انویدیا و amd رو میشه روی یه مادربرد به هم وصل کرد؟
چه مادربردی؟یعنی فرقی نمیکنه مادربرد کراسفایر ساپورت کنه یا sli؟ ?:-)
دوست عزیز مادر بورد فقط جای GPU هاش مهمه وگرنه Cross Fire واسه ای ام دی هست و sli هم واسه انویدیا همونطور که میدونید… مچ کردن اون ها نرم افزاری هست نه سخت افزاری :yes:
مادر بورد های کمی هستن که فقط یکیشو ساپورت کنن و بیشتر مادر بورد های جدید هر دو رو ساپورت میکنن :yes:
تامز اینطور میگه.
فرق نمیکنه دیگه هرچی که زیر چتر dx12 باشه.
رامین داداش مادر بورد من سه تا کارت گرافیک میخوره اینه asus p8z77v-lk از این تکنولوزی بشتیبانی میکنه ممنون ?:-) :-*
کارت شما هم از SLI و هم از Crossfire پشتیبانی کامل می کنه 🙂 بنابراین خوشبحالتون تبریک می گم :yes:
ممنون خوشحالم کردی :yes: :-*
کارت نه منبرد 😀
Queueing frames has been a difficult point for various studios, such that on some games SLI or CrossFire configurations don’t even work. The aggregation together with SFR should solve that issue.
This is especially interesting as it allows you to leverage the technology benefits of both of these hardware platforms if you wish to do so. If you like Nvidia’s GeForce Experience software and 3D Vision, but you want to use AMD’s TrueAudio and FreeSync, chances are you’ll be able to do that when DirectX 12 comes around. What will likely happen is that one card will operate as the master card, while the other will be used for additional power.
گیج شدم :-$ :-$ :-$
وای خدا عالیه
اقا رامین هم با کامنتش بیشتر منو متوجه عمق خبر کرد
😯 :yes: :yes: :yes: :yes:
بچه ها کارت من براى ۷ سال پیشه
5۱۲هست
میشه روش دایرت ایکس ۱۲اجرا بشه؟ 🙂
بعید میدونم امیر محمد جان
الان چه نسخه ای از دایرکت ایکس رو ساپورت میکنه؟
اگه ۱۱ رو ساپورت میکنه شاید از قابلیت low level بتونه استفاده کنه
داداش شک دارم یازده رو هم بالا بیاره
مدلش چیه ؟
مایکرو چه میکند :yes: مطمئنا با Direcx 12 پیشرفت چشمگیری در گرافیک بازی ها شاهد هستیم و میتونم بگم با این امکاناتی که داره حرفی برا گفتن نمیزاره این چیزیه که windows و xbox بهش احتیاج داشت :-*
خیلی خوب میشه اگه جفت شرکت ها هم موافقت کنن