کشمش شدگی یک غوره | پیش نمایش بازی ایرانی شهر بختکها
شهر بختکها یک بازی ماجرایی کلیک و اشاره است که در چند قسمت روانه بازار خواهد شد. افسانه بختکهای بازیگوش و شرور در هر بخش، قصهای تازه را برای مخاطبین آماده کرده است.
وحشت بقا
بختک در افسانهها و داستانهای عامیانه ایرانی، موجودی است وحشتناک که شبها روی سینهی انسان مینشیند و قصد خفه کردن آدمی را دارد… ”
در ابتدای ورود به بازی و با شنیدن این جملات با خود میاندیشید که با یک بازی ترسناک مواجه هستید و قرار است لذت ترس در بازیهای رایانهای را این بار در یک بازی ایرانی تجربه کنید . ولی سازندگان، خواب دیگری برای شما دیده اند.
بازگشت به دوران طلایی
شهر بختکها عنوان جدیدی از استودیوی بازی سازی مدریک است که در سبک ماجرایی اشاره و کلیک ساخته شده و قرار است بصورت دنبالهدار منتشر گردد. اگر شما هم از بازیبازهای پیشکسوت بازیهای رایانهای باشید و از بازیهای ماجرایی کلاسیک خاطرات بیشماری داشته باشید، شهر بختکها قطعا میتواند موجبات خرسندی شما را فراهم آورد.
استودیوی بازیسازی مدریک با سابقهای درخشان در تولید و انتشار بازیهای موبایلی، این روزها در محافل مختلف نقد و بررسی بازیهای رایانهای خبرساز شده است؛ این استودیو که توانست با انتشار بازی “خروسجنگی” محبوبیت خود در نزد عموم را چند برابر کند، با رویکردی جدید نسبت به تولید محصولاتاش، تجربهای نوین را در عرصه ساخت بازی به دست آورده و قصد دارد محصول بعدی خود را با عنوان شهر بختکها، برای سیستمهای رایانه شخصی منتشر نماید .
این عنوان که بیش از یک سال در مرحله تولید قرار داشته، این روزها مراحل پایانی تولید خود را سپری کرده و به زودی وارد بازار فروش میشود . همانطور که اشاره شد سبک این بازی ماجرایی اشاره و کلیک بوده و سازندگان تا حد امکان سعی کردهاند به عناصر طراحی بازیهای کلاسیک این سبک وفادار باشند . طراحی بسیار خوب معماها ، فضاهای هنری زیبا و دوستداشتنی ، طنزها و محاورات مختلف این بازی، همگی خبر از تولید یک بازی خوشساخت و محبوب را میدهند .
هیولاهای متمدن
شهر بختکها با هدف قرار دادن یک موضوع هولناک برای مخاطب، اولین گام خود را در خلق یک داستان فانتزی و کمیک، آن هم با درونمایههای طنز برداشته و داستانی را ارائه میدهد که بتواند لحظاتی سرگرمکننده را برای مخاطب خود فراهم کند. بختکها در شهری نامرئی زندگی میکنند که تمام انرژی مورد نیاز خود را با استفاده از فرآیند سولیدن به دست می آورند؛ یعنی شبهنگام، بختکهایی مامور حمله به خواب انسانها شده و با کسب انرژیای که آنها در راستای تلاش برای رهایی از کابوس مصرف میکنند و جمع کردن این انرژی در محفظههای انرژی همراه خود، آن را به سوخت مورد نیاز شهر بختکها تبدیل میکنند.
همانطور که پیداست ، داستان بازی از حال و هوایی طنز و فانتزی برخوردار است که به خوبی میتواند نظر مخاطبین این سبک را به خود جلب کند . امیدواریم بار دیگر استودیوی بازیسازی مدریک، بازی خوشساختی را وارد بازار کند.
زنجیر ، کفتر ، سی جی ۱۲۵
قهرمان قصه یک بختک تازهکار به نام “بختکو” که به تازگی از آکادمی بختکها فارغالتحصیل شده، قرار است خود را برای اولین ماموریت سولیدن آدمیزاد آماده کند. بختکو که به سختی میتواند مراحل آماده سازی اعزام را پشت سر بگذارد ، برای سولیدن “مملی” که یک آدم کفترباز و موتورباز است به دنیای آدمها پرتاب میشود. اما همه چیز به اینجا ختم نشده و مملی هنگام سولیده شدن از خواب پریده و دماغ بختکو را میگیرد . در دنیای بختکها قانونی وجود دارد که با گرفتن دماغ یک بختک توسط یک انسان، شهر بختکها که از دید انسانها ناپدید بوده، برای همیشه نمایان میشود. اینک بختکو باید محل اختفای گنج شهر بختکها را به مملی لو بدهد تا بتواند دماغ خود را از مملی باز پس گیرد و شهر بختکها را از این خطر نجات دهد. این جا است که مملی و بختکو به ناچار با یکدیگر هممسیر شده و به شهر بختکها میروند و ماجرا از این جا شروع میشود.
مملی در سرزمین عجایب
طراحی هنری بازی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و در هر لحظه از بازی با خلق دنیایی زیبا و عجیب روبهرو خواهید شد که مخاطب را هر چه بیشتر با دنیای داستانی بازی اجین خواهد کرد. مردمی عجیبالخلقه که گاه چند دست و چند چشم دارند، ساختمانهایی که دهان دارند و با مخاطب صحبت میکنند و ماشینهایی که غذا میخورند . طراحان هنری بازی به خوبی موفق به خلق دنیای بختکها شدهاند و به جرات میتوان گفت این بازی یکی از بهترین بازیهای ایرانی در زمینه طراحی هنری است.
البته به جز معرفی فضاهای مختلف این شهر در سکانسهای گیمپلی ، دموهایی به سبک موشنکامیک نیز برای بازی طراحی شده که به نوبه خود از زیبایی و جذابیت فراوانی برخوردار است و می تواند مخاطب های بسیاری را به خود جلب نماید .
همانطور که گفته شد ، شهر بختکها قرار است در چند قسمت منتشر شده و داستان خود را بصورت دنبالهدار برای مخاطب روایت کند. قسمت اول و دوم این عنوان هم اکنون تکمیل گردیده و قسمت سوم نیز در حال سپری کردن مراحل پایانی تولید بوده و سه قسمت ابتدایی بازی، در اواخر سال ۹۳ منتشر خواهد شد.
عنوان : شهر بختکها
سبک : ماجراییِ اشارهوکلیک
تهیه کننده : استودیوی بازیسازی مدریک
سازنده : استودیوی بازیسازی مدریک
تاریخ انتشار : اسفند ۹۳
پلتفرم: PC
پر بحثترینها
- ادعای مدیر سابق Sweet Baby: استودیوها سراغ ما میآیند تا داستان بازیهایشان را بهبود دهیم
- مشخصات کامل سختافزار پلی استیشن ۵ پرو فاش شد
- مدیرعامل پلی استیشن: طرفداران باید انتظارات خود را کاهش دهند، PS5 Pro یک کنسول نسل بعدی نیست
- سازنده سابق راکستار: مردم سالها از واقعگرایی GTA 6 صحبت خواهند کرد
- ۷ بازی مخفیکاری با پیشرفتهترین هوش مصنوعی دشمنان
- ادعای سازنده Concord: اثری ساختیم که تجربه فوقالعادهای را به گیمرها ارائه میدهد
- شمار بازیکنان همزمان Dragon Age: The Veilguard در روز عرضه به بیش از ۷۰,۰۰۰ نفر رسید
- Horizon Zero Dawn Remastered در زمان عرضه روی استیم تنها ۲.۵ هزار بازیکن فعال داشته است
- تهیهکننده Final Fantasy: اسکوئر انیکس میخواهد بازیهای آینده را همزمان روی Xbox منتشر کند
- شرکت Sweet Baby نقشی در پروسه ساخت Dragon Age: The Veilguard نداشته است
نظرات
پوسترهای بروسلی تو حلق بختکها 😀
فوق العادست
ممنون بابت خبر
خیلى دوست داشتم بختک ببینم
امیدوارم خوب باشه ما که بخیل نیستیم :yes:
اسم بازی توی حلقــم :evilgrin:
عالی
ممنون بابت خبر
ایول.من از این سبک خیلی خاطره دارم و شدیدا علاقه مندم به این سبک و سیاق از بازیها
بازی خوبی به نظر میاد :yes:
چرا داستان از روی انیمشن کارخانه هیولا ها برداشته شده و بهترین بازی نامه جایزه گرفته شده ؟
حتی طراحی هنری هم شبیه المان های انیمیشنه
هیچیش مشکل نداره ها فقط کپی برداری از روی یه داستان و گرفتن جایزه زور داره :reallyangry:
داداش چرا چیزی که ندیدی و نمیدونیو سریع بلغور میکنی !
داستان توسط اقای ایزدی نوشته شده و اصلا هم کپی نیست لطفا جلو جلو قضاوت نکن !
عنوان بسیار جالبی به نظر میاد
ممنون بابت مقاله :yes:
این دیدی که شما به بازی ویدئویی ایرانی دارین باعث خوشحالی منه آقای حسینجان زاده 😉
باید جالب باشه.شاید بخرمش.انشاالله.
آخ جون اشاره و کلیک
عالیه
فقط یه بخشی از ایده داستانی رو از انیمیشن ” کارخانه هیولا ها ” برداشتن
«همین قضیه ترس و انرژی و این چیزا »
ولی در ادامه داستان خودشو جدا کرده و سر و شکل مستقل به خودش گرفته
کفتر باز بودن مملی هم در نوع خودش خیلی جالبه
در کل امیدوارم در خلق شخصیت ها دقت کنند
در واقع مهمترین نکته در یه بازی ماجراجویی داستان ، شخصیت پردازی و معما ها هستش که امیدوارم به بهترین شکل ممک پیدا سازی بشه