میزان سختی The Witcher 3 چقدر خواهد بود؟
عنوان مورد انتظار The Witcher 3 از بازی Skyrim سخت تر و از بازی Dark Souls آسان تر است. نظرتان در مورد درجه سختی بازی چیست؟ در ادامه مطلب با گیمفا همراه باشید.
The Witcher 3: Wild Hunt معمولا در دسته بازی های RPG قرار می گیرد. آن تمام نشانه های لازم برای تبدیل شدن به یک عنوان پرفروش یا به اصطلاح blockbuster را در خود دارد. برخی از آنها جلال و شکوه، گرافیک بالا، یک جهان بزرگ و زنده و روایت داستانی قدرتمند است. اما بازی مقداری از رسوم ژانر را که مورد علاقه RPG بازان حرفه ای بوده، کنار زده است.
این بدین معنیست که اگر یک بازیکن تازه وارد به سری باشید، ممکن است در ابتدا کمی گیج شوید و با اطلاعات گیج کننده روبه رو شوید و حداقل چند باری بمیرید، تا زمانی که سیستم مبارزات بازی را به خوبی فرا بگیرید.
Dark difficulty موردی است که بسیاری از کارکنان کمپانی درباره اش هیجان زده اند. اگر شما تنها پنج دقیقه مانده به پایان بازی بمیرید، همه چیز تمام است.
در دوره ای که اکثر سازنده ها بازی ها را آسان تر و قابل دسترس تر از گذشته روانه بازار می کنند، CD Projekt RED و Namco Bandai( که ناشر عنوان Dark Souls نیز هست) لذت خالص حاصل از انجام یک RPG غربی حرفه ای را دوست دارند.
درست است، تعدادی از بازیکنان شکست خواهند خورد، اما آن هایی که تلاش کننند پاداش داده خواهند شد. همان نکته تی که هر طرفدار WRPG به شما خواهد گفت.
اگر قبلا سری ویچر را تجربه کرده یا عنوان Dark Souls را انجام داده باشید، برای ویچر ۳ هم همان احساس را خواهید داشت. اما اگر تجربه بازی های RPG اکشن محور را نداشته اید قضیه فرق می کند چون ویچر کاملا با عنوانی مانند Skyrim متفاوت است.
مبارزات ویچر ۳ نیازمند بکار گیری ظرافت، دقت و همچنین چالاکی و تصمیمات سریع تاکتیکی و انتخاب شیوه درستی در crafting است.
امکان دارد از پا در آوردن دشمن های اولیه هم برای تازه کاران دشوار باشد. در حقیقت، CD Projekt RED تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا بازی همواره- حتی در درجه سختی نرمال- برای بازیکن چالش ایجاد کند.
سازنده بازی انتظار دارد که اکثر مردم حالت سختی ن رمال را برگزینند. اما به گفته Philipp Weber طراح مراحل، حالت نرمال هم باید چالش بر انگیز باشد.
او در کنایه ای این جمله را بیان می کند: معمولا حالت سختی نرمال، آسان است و درجه سختی آسان هم … در آن حالت علاوه بر بازی می توانید مشغول پاسخ دادن به موبایلتان هم باشید.
البته در ویچر ۳ این اتفاق نخواهد افتاد. ماهیت بازی به شکلی است که بازیکنان باید برای پیشرفت مشتاق یادگیری بیشتر باشند.
Weber در این رابطه می گوید: یاد گرفتن مکانیک های بازی آسان است اما استاد شدن در آنها زمان بر خواهد بود.
درست در ابتدای بازی مقدار زیادی آمار و ارقام پیش روی شماست اما گزینه های چندانی نخواهید داشت. فکر می کنم شما همیشه می دانید که چه کارهای متفاوتی می توانید انجام دهید.
درجه سختی هم همینطور است، یک منحنی وجود خواهد داشت که هر چه قدر در بازی پیشروی کنید سخت تر می شود، البته دانش شما هم بالاتر می رود. در یک لحظه با اطلاعات متفاوت شما را احاطه نخواهیم کرد. این روند حالتی طبیعی دارد.
برای افرادی که واقعا علاقه به ارزیابی توانایی های خود دارند، The Witcher 3 حالتی را فراهم کرده که حتی در عنوان Dark Souls هم وجود نداشت. آن چیزی نیست جز حالت Dark difficulty که permadeath را معرفی می کند.
یک لحظه صبر کنید تا ان را بررسی کنیم. permadeath در بازی ای برای جست و جو کردن کامل آن به صدها ساعت نیاز خواهید داشت، اگر آن کیفتان باشد.
وبر گفت:
Dark difficulty حالتی است که بیشتر افراد استدیو در باره آن هیجان زده هستند. به خاطر این که آنها، یک چالش واقعی می خواهند. در این حالت اگر فقط پنج دقیقه قبل از پایان بازی بمیرید، همه چیز تمام شده است.
بعد از پایان کارم با The Witcher 3 و CD Projekt RED در ابتدای ماه، تصمیم گرفتم میزان سختی عناوین RPG را روی کاغذ مشخص کنم. نوت بوک و خود کارم را در گرفتم و یک نمودار ساده کشیدم که در محور y آن عنوان اسکایریم در پایین و عنوان Dark Souls در بالا قرار داشت.
من نمی دانستم که محور x چه خواهد بود، اما اگر بگوییم محور y یک منحنی سختی است. آسانترین حالت در پایین آن یعنی اسکایریم خواهد بود و سخت ترین حالت هم دارک سولز در بالا که- بسیار طاقت فرساست-خواهد بود.
Weber گفت: حالت Dark difficulty تقریبا اینجا قرار دارد. او فضایی آن طرف میزی که نشسته بودیم را نشان داد! هر دوی ما خندیدیم.
در حالی که خودکارم را به او می دادم،از او پرسیدم پس درجه نرمال کجاست؟ او فقط اندکی قبل از کشیدن خطی در میانه صفحه تامل کرد.
ترجمه شده از VG247
پر بحثترینها
- رسمی: Death Stranding Director’s Cut برای ایکس باکس عرضه شد
- آیپی Death Stranding دیگر متعلق به سونی نیست
- ۱۰ بازی ویدیویی با گیمپلی عالی و داستان ضعیف
- ویدیو: Marvel’s Spider-Man 2 در حالت Fidelity ویژه PS5 Pro با نرخ فریم ثابت ۶۰ اجرا نمیشود
- دیجیتال فاندری: پلی استیشن ۵ پرو نمیتواند برخی بازیها را با نرخ فریم ۶۰ اجرا کند
- دیجیتال فاندری: کیفیت Horizon Forbidden West روی PS5 Pro معادل با قویترین رایانههای شخصی است
- سونی از ۲۰۲۵ به بعد سالانه بازیهای انحصاری تکنفره بزرگی را برای PS5 عرضه خواهد کرد
- کار ساخت STALKER 2: Heart of Chornobyl به پایان رسید
- ۱۴ دقیقه از گیمپلی Indiana Jones and the Great Circle را مشاهده کنید
- گزارش: ایکس باکس درحال آمادهسازی پیشنمایشهای South of Midnight است
نظرات
مرسی
چه بازی بشه این
عجب من که چیز زیادی نفهمیدم فقط فهمیدم the witcher 3 سخت است همین
:rotfl: :rotfl:
عالى
ممنون بابت خبر
میزان سختی هر چقدر که سازندش بخواد اونقدر خواهد بود :yes: :yes: :yes:
من که می خوام رو DARK DIFFICULTY بازی کنم 😀 :yes:
ویچر همیشه سخت بوده نسخه سومم اگه سخت نباشه جذ ابیت بازی به مقدار زیادی کم خواهد شد
البته واسه دسته گیمرایی مثل من که سری soul رو همشونو تا اخر رفته این یکی چیزی نیست
کلا rpg حالش به سختیشه ولی بدون شک هیچ هیچ هیچ بازی نمیتونه مثل دارک سولز وحشتناک سخت باشه و وحشتناکتر لذت بخش و عالی
زنده باد گرگ سفید :yes:
یک کلام شاهکار نقش آفرینی ♥ همینش درسته.به گیمر باج نمیده در عین حال اگرم سخته آیتم هاشم با ارزشه.من که هنوز غرق دراگون ایج و اسکایریمم.منتظرشم به شدت.هرچه قدر از شوتر های بزن بهادری که توی بازار ریخته بدم میاد عاشق این نقش آفرینی های سنگین و سختم.ممنون بابت خبر ♥ :yes: :yes:
منم که اصلا نمیتونم بازی کنم
ابراهیم دمت گرم :yes: 😉
نتیجه اخلاقی:
RpG سخته
😐 😐
من همیشه توی کرفت مشکل داشتم 😥
ولی بازم میزنم بر بدن من از چی میترسونی
:yes: :yes: :yes:
هم این بازی عالیه هم ابراهیم جون 🙂 🙂 ممنون بابت خبر
منون بابت خبر
آقا من witcher 2 مرحله اولش رو نتونستم تموم کنم پاکش کردم darksouls هم به اولین دشمن که رسیدم اومدم بیرون به نظرتون اینو میتونم برم؟ :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
شک نکن
تو دو ساعت تمومه
ممنون بابت خبر
وی وی وی چه مصیبتی 🙁 😐 😮
:yes: :yes: :yes: :yes:
عشق است ویچر :inlove:
ویچر بازی خوبیه اما من ترجیح میدم پولمو به blood بدم نظر شخصیه 😀
:yes:
خبرا کمه :-/
یه دوبار صفحه رو برو بالا پایین بعد منابع خارجی هم ببین فدات شم بعد چنین نظر مضحکی ارسال کنید. ممنون :yes:
آرش جون خواهشا این افرادو بن کن
واقعا سطح سایتو پایین آوردن
داداش سیستم مورد نیاز اساسین روگ براى رایانه اومده
بن هم شد با اجازت
داشتم خبرش رو ترجمه می کردم. به خاطر این مسخره بازی ها آدم نمیدونه کامنت ها رو باید نظارت کنه یا خبرنگاری کنه.
ممنون بابت نظارتتون
دمت گرم آرش جون
واقعا به حال عده ای تاسف می خورم بابت کمبودهایی که دارند.
دوستان عزیز لطفا جنبه باز بودن بخش نظرات رو داشته باشید.
از این که این خبرو گذاشتین ممنون.
زیاد باسم مهم نیست مبارزات تو The Witcher3 سخت باشن یا آسون.
من ویچر رو بیشتر به خاطر داستان , ادبیات,و البته ماموریت های متنوعش بازی میکنم و تنها خواستم از نسخه سوم اینه که به اصل سری وفادار بمونه وحتی اکه یه بازی کاملا شبیه The witcher 2 بود بازم واسه من ارزش بازی کردن رو داشت :yes:
نویسنده چند نفرو بن کردی 😀
من کسی رو بن نکردم.
شرمنده دادا با اقا ارش بودم :yes:
ممنون بابت خبر
نویسنده نمتونه بن کنه نظارتش با سردبیره :yes:
بحث سختی یه نکته رو هم با خودش میاره:
بازی منتقی سخت باشه یا الکی.
بازی هایی که الکی سخت هستن معمولا به این صورت هستند که دشمنان با ضربه ی بیشتر میمیرند و با ضربه ی کمتر می کشنت.(به طور کلی گفتم وگرنه صدها عوامل دیگه هم موثر هست.)
اما سختی منتقی رو میشه به Dark souls یا ArmA تشبیه کرد.
در آرما اگر یه تیر بخورید میمیرید اما طوری نیست که صد تا تیر به دشمن بزنی نمیره.دشمن هم با یه تیر میمیره.
در دارک سولز اگر بدونی چطور مبارزه کنی قطعا بازی ساده میشه.
حالا مثال درجه ی سختی Dark mod در نسخه ی دوم ویچر مثال سختی الکی بودش.
در این قسمت بازی به هیچ وجه بالانس نبود.
طرف از ناکجا آباد با یه تیر کمان میکشتت بعد همونو اگر می خواستی بکشی باید دو هزار تا Attack روش پیاده سازی میکردی.
باز خوبه سلاح ها و زره های “نفرین شده”(اسم است نه صفت) تو بازی بود وگرنه که هیچی…
بیصبرانه منتظر این بازیم :yes:
با تمامی این توضیحات، حالا میشه منظور سازنده رو از مبارزات Dynamic (متغیر) متوجه شد. انتظارها بیشتر و بیشتر میشه… با تشکر از خبرنگار عزیز بابت فعالیت عالی و نگارش خوب :yes:
:inlove:
هر جا که خیلی سخت شد
ترینر علیه سلام 😀