قهرمانان صنعت بازی های ویدیویی در سال ۲۰۱۴ | قسمت دوم - گیمفا
قهرمانان صنعت بازی های ویدیویی در سال ۲۰۱۴ | قسمت دوم - گیمفا
قهرمانان صنعت بازی های ویدیویی در سال ۲۰۱۴ | قسمت دوم - گیمفا
قهرمانان صنعت بازی های ویدیویی در سال ۲۰۱۴ | قسمت دوم - گیمفا

قهرمانان صنعت بازی های ویدیویی در سال ۲۰۱۴ | قسمت دوم

فرنود محبوبی
۱۴:۰۷ ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
قهرمانان صنعت بازی های ویدیویی در سال ۲۰۱۴ | قسمت دوم - گیمفا

چه افرادی در سال ۲۰۱۴ بیشترین تاثیر را در دنیای بازی های ویدیویی داشتند؟ چه کسانی باعث تغییرات مثبت در این سال شدند؟ در این لیست، افرادی انتخاب شدند که در ۱۲ ماه چه از نظر خلاقیت، ارتباطات، پشتکار، شجاعت یا درخشش در صنعت بازی متفاوت عمل کردند. برخی از افراد درون لیست عملشان به صورت انفرادی بوده ولی بیشتر آن ها  عضو یک تیم و گروه بزرگی بوده اند. به همین دلیل در انتخاب عملکرد، اعضای تیمشان نیز موثر بوده اند.در قسمت دوم این مقاله خواندنی با ما همراه باشید.

 

 

nguyen0

Dong Nguyen

 

 

مرد پشت Flappy Bird

در سال ۲۰۱۲، سازنده مستقل ویتنامی آقای Dong Nguyen یک بازی معمولی در App Store منتشر کرد که دارای یک طراحی تقلیدی و گیم پلی بسیار ساده و کم محتوا بود. در سال ۲۰۱۴ Flappy Bird به محبوبیتی غیر قابل پیشبینی دست یافت و توانست از راه تبلیغات و ساخت کلون روزی ۵۰.۰۰۰ $ پول بدست آورد.

 

 

oreilly0

David O’Reilly

 

 

طراح Mountain

یکی از ویژگی های خوب صنعت گیم در سال ۲۰۱۴ پیچیده کردن و دادن معنی های جدید به این هنر است. David O’Reilly با الهام از یک بازی در فیلم Her عنوان Mountain را ساخت. بازی که که توانایی وقف دادن خود را با کاربر دارد و در اصل در Mountain یک کوهستان هستید و باید ایده های فراوان و کاری های محدود برای شکل دادن  به کوهستان خود را انجام دهید. این اثر نشان می دهد که بازی های ویدیویی، هنری برای اکتشاف است.

 

 

pashley0

Peter Pashley

تبدیل جهان به یک پازل به وسیله Monument Valley

Monument Valley یک بازی برای موبایل ها است که معماری را با خطاهای بینایی، هنر، جادو و پازل های زیرکانه در کنار هم آورد. “یک بازی خیالی از غیرممکن های معماری”. برنامه نویسی آن توسط Pashley و ساخت آن نیز در استودیو کوچک Ustwo صورت گرفت با این حال توانست به موفقیت های بزرگی دست پیدا کند و  به همگان  نشان دهد که هنوز هم اپ های فروشی هستند که در یک مدت زمان کوتاه باعث سرگرمی شوند و در کنار آن یک ایده نو و جدید نیز داشته باشد.

 

 

pewdiepie0

PewDiePie

معروف در  YouTube

Felix Arvid Ulf Kjellberg با ساختن یک چنل در یوتیوب و انتخاب نام PewDiePie توانست میلیون ها فالوور را به سمت ویدیو های خود بکشاند. شخصی که قادر است توجهات را به هر بازی، موضوع یا خیریه ای تنها با ساختن چند ویدیو بکشاند.

 

 

 

deplater0

Michael de Plater

ابداع المان های جدید RPG در Mordor

کارگردان Shadow of Mordor آقای Michael de Plater و تیمش در استودیو Monolith عنوانی ساختند که بار دیگر ما را به سرزمین های میانه ببرد. نتیجه این استودیو یک عنوان نقش آفرینی که دارای یک داستان جذاب، جهانی بزرگ پر از نبرد ها و ماجراجویی های مختلف و به لطف سیستم Nemesis System دشمنان توانایی پیشرفت و پیوستن به ارتش شما را دارا می باشند.

 

 

quinn0

Zoe Quinn

عرضه یک بازی درباره افسردگی برای تعداد بیشتری از مخاطبان

Depression Quest به عنوان یک بازی رایگان تحت وب در ۲۰۱۳ منتشر شد اما وقتی سال پیش در Steam منتشر شد توانست در معرض دید افراد بیشتری قرار بگیرد و هدف Zoe Quinn یعنی مبارزه با زیان های اینترنت بیشتر آشکار شود.

 

sakurai0

Masahiro Sakurai

 

طراح Super Smash Bros

Super Smash Bros برای Wii U توانست همچون Smash Bros خیلی خوب عمل کند. عنوانی که ۸ شخصیت جادویی Smash را دارا می باشد. Masahiro Sakurai کسی که وقتی نوجوان بود کاراکتر Kirby را خلق کرد، توانست عنوانی را برای Wii U بیاورد که به ارزش این کنسول بیفزاید. او یک طراح بی مانند است ولی از فشار های عصبی بر روی دستش رنج میبرد.

 

 

sarkeesian0

Anita Sarkeesian

یک زن مستند ساز با اهداف بلدپروازانه

در سال ۲۰۱۴ Sarkeesian تلاش های خود را در زمینه مبارزه با زن ستیزی اینبار در زمینه بازی های ویدیویی ادامه داد و در این راه یافته های خود را در کنفرانس ها و سخنرانی های مختلف بیان کرد. او با شرکت در شو تلویزیونی The Colbert Report توانست مخاطبان بیشتری را نسبت به این موضوع آگاه کند.

 

 

scott0

Gregory Scott

 

محقق درباره موضوع کنترل بازی به وسیله مغز

در یک نمایش جالب در نمایشگاه Royal Society Summer Science یک ورژن از بازی کلاسیک Pong به نمایش در آمد که به وسیله ذهن کنترل می شد. این پروژه که توسط دکتر Gregory Scott و Royal Imperial College’s Division of Brain Sciences ساخته شده است، نسبت به چگونی کنترل ذهن و ترتیب دادن فعالیت های ذهنی، بازیکنان را تست می کند.

 

 

shabir0

Laila Shabir

برنامه ریز کمپ گیمرهای دختر

Girls Make Games یک کمپ تابستانه مخصوص دختران بازی ساز بود که توسط Laila Shabir برگزار شد. افتتاحیه این کمپ در ماه جون در Computer History Museum برگزار شد و توانست آنقدر موفق عمل کند که برنامه هایی برای بردن این کمپ به نقاط مختلف جهان مطرح شد.

 

shibuya0

Tomohiro Shibuya

پیش بردن Dark Souls به سمت جلو

زمانی که Hidetaka Miyazaki  به عنوان یک نظاره گر به پشت صحنه ساخت فرانچایز Dark Souls رفت، omohiro Shibuya و Yui Tanimura بر سر پروژه Dark Souls 2 آمدند. Shibuya گفته بود که نسبت به نسخه قبلی خود،  Dark Souls 2 برای افراد بیشتری جذاب تر خواهد بود اما همچنان سختی مرگبار خود را حفظ خواهد کرد. آن ها بازی عرضه کردند که توانست همچنان طرفدارانشان را راضی نگهدارند و تحسین های زیادی را نسبت به خود دریافت کند.

 

 

spacey0

Kevin Spacey

بازیگر موفقی که در بازی ویدویی نیز خوب عمل کرد

ساخت هر ساله یک نسخه از Call of Duty در کنار جذاب بودن، بزرگتر و پرزرق برق بودن نسبت به نسخه قبلی، یک مشکل مهم برای Activision به حساب می آید.Advanced Warfare که امسال توسط Sledgehammer  ساخته شد دارای یک داستان پیوسته با انتخاب های هوشمندانه بود که به کمک بازیگر خوش نام هالیوود Kevin Spacey به جذابیت داستان بسیار افزوده شد.

 

 

spencer0

Phil Spencer

احیاء دوباره Xbox One

به دنبال مشکلات بعد از لانچ Xbox One، آقای Spencer به خود آمد و اصلاحات مورد نیازی همچون جدا کردن Kinect  و کاهش قیمت Xbox  One انجام داد.  فروش Xbox One در ماه اخیر بسیار بالا رفت و توانست بار دیگر  رقابت های غول های کنسولی را راه بیاندازد، اتفاقی که همیشه برای خریداران خوب است. کار بزرگ دیگر مایکروسافت در سال ۲۰۱۴ خرید Minecraft بود.

 

 

strzeleck0

Max Strzelecki

برنامه نویسی که یک قدم از دیگران جلوتر است

بازی ساز مستقل لهستانی Max Strzelecki در حال ساخت عنوان فانتزی به نام Warlocks است که توانست به موفقیت از Kickstarter بیرون بیاید و مبلغ مورد نیاز به حد نصاب برسد. این جوان ۲۱ ساله که خود را یک بازیکن حرفه ای League of Legends می داند، در هنگام تولد بدون دست متولد شد و نکته قابل تحسین اینجاست که او تمام بازی هایش را به وسیله پاهایش انجام می دهد. او می گوید که ” این مشکل خیلی مهم نیست” و فقط به انجام رساندن هدف هایش فکر می کند.

 

thomasson0

Michael Thomasson

 

دارنده بزرگترین کلکسیون بازی در جهان

فروشنده آنلاین کالا Michael Thomasson سال های زیادی از عمرش را صرف جمع کردن بزرگترین مجموعه از بازی هایی ویدویی را کرد. این مجموعه که در کتاب های گینس نیز ثبت شد، در ماه جون پارسال به قیمت $۷۵۰,۲۵۰ فروخته شد. Thomasson از این پول برای کمک به اعضای خانواده اش استفاده می کند.

 

 

 

velasco0

Sean Velasco

 

بازگشت به بازی های کلاسیک به وسیله Shovel Knight

همچنان گذشته در یک بخش از تصورات سازندگان بازی وجود دارد. Sean Velasco در Yacht Club Games توانست با ساخت Shovel Knight یک ادای احترامی نسبت به بازی های قدیمی و دو بعدی سال های پیش کند. بازی توانست یک سری ایده های تازه را در کنار استایل پیکسلی خود بیاورد و بتواند کاری کند که مخاطبان تنها به بازی به عنوان یک کلیشه نگاه نکنند.

 

 

vignocchi0

John Vignocchi

 

جمع آوری خاطرات کودکی در Disney Infinity

Disney Infinity 2.0 قهرمان های Disney را در جهان زیبا و ناب بازی ای قرار داد که دارای  ماجراهای ساده و سرگرم کنند بود. نسخه اصلی به شدت خریداران را در ۲۰۱۳ خوش حال کرد اما وقتی تیم Vignocchi شخصیت های Marvel را اضافه کرد و جهان بازی را تا حدی سند باکس کرد، در آنجا بود که  Disney Infinity 2.0 به بهترین حالت خودش تبدیل شد. قرار است که امسال از Star Wars نیز شخصیت هایی به بازی اضافه شود که مطمئنا یک  بار دیگر بازی را بزرگ تر از آن چیزی که بوده تبدیل می کند.


 

vollmer0

Asher Vollmer

سرپرست تیم سازنده Threes

بازی موبایلی Threes بسیار ساده و خیلی اعتیاد آور است. بازیکن ها با کمک اعمال ضرب، تقسیم، جمع و تفریق باید در هر قسمت با کنار هم قرار دادن اعداد به جواب مورد نظر برسند.از این عنوان کلون های زیادی ساخته شد ولی هیچ کدام نتوانستند همانند نسخه اصلی باشند.

 

 

wallick0

Adriel Wallick

برنامه ریز Train Jam

Adriel Wallick ترتیب دهنده یک از اتفاقات مهم در سال ۲۰۱۴ به نام  Train Jam بود، که در این برنامه تعداد زیادی از سازندگان بازی در یک قطار جمع شدند و در مسیر ۵۲ ساعت بین شیکاگو و سانفرانسیسکو به تبادل اطلاعات و ساخت بازی پرداختند. خود Wallick  نیز در هفته های مختلف سال به ساخت بازی می پردازد.

 

 

warshaw0

Howard Scott Warshaw

 

برگشتن یک شهرت قدیمی

برای دهه ها، Howard Scott Warshaw به عنوان طراح بازی برای Atari 2600 با پایان شغلش ، دیگر نامی ازش به زبان نمی آمد حتی با وجود اینکه ساخت یکی از قدیمی ترین و به یادماندنی ترین بازی ها یعنی E.T را بر عهده داشت. سال پیش مستندی مبنی بر پیدا شدن تعداد زیادی کپی از بازی  E.T در بیابان های نیو مکزیکو ساخته شد که توانست بار دیگر عناوین قدیمی  Atari 2600 و تلاش های Warshaw را یاد آوری کند.

 

 

westburgh0

Anton Westbergh

در میان آوردن پای بز ها به بازی های ویدیویی

Goat Simulator  یک عنوان سوم شخص اکشن است که به بازیکن کنترل یک بزی را می دهد که تنها کارش خرابکاری است. ایده اصلی nton Westbergh در استودیو Coffee Stain مطرح شد و توانست Goat Simulator را به یکی از عناوین مطرح سال ۲۰۱۴ تبدیل کند.

 

wu0

Brianna Wu



ایستادگی برای زنان در صنعت بازی های ویدیویی

 
Revolution 60 از استودیو Giant Spacekat  یک بازی ماجراجویی برای iOS است که شامل چهار شخصیت زن مبارز می شود. Brianna Wu و بقیه اعضای تیمش برای ساخت این بازی و ایجاد داستانی با المان های طنز بسیار مورد تحسین قرار گرفتند. در سال ۲۰۱۴، Brianna Wu خود را یک مخالف سرسخت در مقابل زورگویی هایی اینترنتی معرفی کرد و برای مبارزه با تهدید های اینترنتی تلاش های زیادی انجام داد.
shuhei0

Shuhei Yoshida

                                                                                               
جمع آوری استعداد های مختلف برای PlayStation

Yoshida را مطمئنا باید یکی از مردان متفاوت در شرکت Sony دانست. خونگرم و خوش رو بودن وی در شبکه های اجتماعی در کنار تلاش های بیوقفه اش برای اضافه کردن بازی های بهتری به PlayStation و جذب سازندگان مختلف در دهه های پیشین، باعث تفاوت این فرد شده است.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

قهرمانان صنعت بازی های ویدیویی در سال ۲۰۱۴ | قسمت دوم - گیمفا
قهرمانان صنعت بازی های ویدیویی در سال ۲۰۱۴ | قسمت دوم - گیمفا
قهرمانان صنعت بازی های ویدیویی در سال ۲۰۱۴ | قسمت دوم - گیمفا
قهرمانان صنعت بازی های ویدیویی در سال ۲۰۱۴ | قسمت دوم - گیمفا
قهرمانان صنعت بازی های ویدیویی در سال ۲۰۱۴ | قسمت دوم - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

قهرمانان صنعت بازی های ویدیویی در سال ۲۰۱۴ | قسمت دوم - گیمفا