۵۰ بازی برتر آیفون | قسمت دوم - گیمفا
۵۰ بازی برتر آیفون | قسمت دوم - گیمفا
۵۰ بازی برتر آیفون | قسمت دوم - گیمفا
۵۰ بازی برتر آیفون | قسمت دوم - گیمفا

۵۰ بازی برتر آیفون | قسمت دوم

محمد صادق شجاعی
۱۴:۰۸ ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
۵۰ بازی برتر آیفون | قسمت دوم - گیمفا

بسیاری اعتقاد دارند که بازی های موبایل از کیفیت بالایی برخوردار نبوده و تنها از نقطه نظر منفی به قضیه نگاه می کنند. خرید درون برنامه ای را نوعی کلاه برداری خوانده و از سادگی بیش از اندازه گلایه دارند. اما اگر همین افراد افکار خود را تغییر داده و بازی های برتر موبایل را تجربه کنند، مطئنا جذب این پلتفرم خواهند شد. بازی هایی عرضه شده که المان های سنتی را در خود جای داده اند. همچنین بازی هایی وجود دارد که با عناوین کنسولی قادر به رقابت هستند. برخی دیگر تنها برای دستگاه های چند لمسی مناسب هستند، و در اینجاست که ضعف کنسول ها و PC نمایان می شود.

Knightmare Tower

( ۲.۹۹ دلار)

Knightmare Tower از آن دسته بازیهایی است که شارژ گوشی شما را از بین برده، و گذر وقت را از یادتان می برد. موشک شلیک کنید، دشمنان سر راه شوالیه تان را از بین ببرید، شاهزاده ها را نجات دهید، و در بین راه اجناس قیمتی را به غارت ببرید. برای حرکت به عقب و جلو از حسگر شتاب سنج، و برای حمله از کشیدن انگشت به طرفین استفاده کنید. زمانی بازی اعتیادآور می شود که شروع به باز کردن اسلحه های جدید و دیگر ارتقاها می کنید. نسخه رایگان نیز در App Store عرضه شده، که اجازه می دهد نگاهی اجمالی به بازی داشته باشید. اما هیچگونه خرید درون برنامه ای وجود ندارد.

 

Devil’s Attorney

(۱.۹۹ دلار)

عنوانی طنز با محوریت وکالت در دهه .۱۹۸۰ این عنوان استراتژی نوبتی شما را در قالب یک وکیل قرار می دهد، که باید از مهارت های قانونی بر علیه رقبا استفاده کنید. این نکته را در نظر داشته باشید آن ها نیز مقابله به مثل می کنند. در هر پرونده ای که پیروز شوید، پول دریافت می کنید. می توانید برای خرید لوازمی که مادی گرایی، فساد، و پوچ گرایی را افزایش می دهند، از این پول ها استفاده کنید. با افزایش هر یک از گرایشات، مهارت های جدیدی اضافه می شود. شاید Devil’s Attorney قدری احمقانه باشد (البته بستگی به نظر خودتان دارد) اما در شبیه سازی مبارزات دادگاهی کامل و دقیق است.

 

Impossible Road

(۱.۹۹ دلار)

روبانی پرپیچ و خم، جاده ای را در فضا ایجاد کرده، و تنها وظیفه شما باقی ماندن بر روی آن و رسیدن به بالاترین دروازه است. Road به کمی زرنگی احتیاج دارد. اگر مهارت کافی داشته باشید می توانید تقلب کنید. بازی را می توان ترکیبی از Super Monkey Ball, و Rainbow Road توصیف کرد.

 

Leo’s Fortune

(۴.۹۹ دلار)

با توپی به نام Leo که به دنبال طلا است، آشنا شوید. او به طرز مشکوکی وارد محیطی سکوبازی شده. همانطور که به جمع آوری سکه ها مشغول است، او متوجه می شود که در مسیرهای دایره ای مانند Sonic در حرکت بوده، با دستکاری محیط پازل ها را حل می کند، و در مسیرهای پیچیده و خطرناک قدم می گذارد. بازی بسیار زیبا بوده، مطمئنا بر روی آیفون شما جایگاه خاص خود را خواهد داشت.

 

Need For Speed Most Wanted

(۶.۹۹ دلار)

هر یک از بازیهای ریسینگ ویژگی خاص خود را داشته و خوب هستند، اما بسیاری به جای ارائه هیجان ناشی از سرعت و حرکات دیوانه وار، بیش از اندازه بر روی شبیه سازی تمرکز دارند. Most Wanted بیشتر به دنبال نیمه سرگرم کننده بازی های ریسینگ است. می توان این بازی را یادآور عنوان کنسولی OutRun 2، که قادر بودید مایل ها دریفت کنید، توصیف کرد. خیابان های شهر تنوع خوبی دارند. با بهترین رقبا رقابت کنید و از پلیس ها احتناب کنید.

 

Mikey Hooks

(۱.۹۹ دلار)

قرار بود iOS هیچ فایده ای برای بازی های سنتی سکوبازی دو بعدی نداشته باشد، می توان اهمیت ندادن سازندگان Mikey Hooks به این نکته را به فال نیک گرفت. مکانیک های بازی تفاوت زیادی با لوله کش معروف Nintendo ندارد، اما Mikey به طنابی مجهز است که به مکان هایی خاص متصل شده، و او را قادر می سازد که از روی مکان های خطرناک عبور کند. سبک و کنترل های شگفت آور، از دلایل فوق العاده بودن بازی هستند.

 

Rayman Fiesta Run

(۲.۹۹ دلار)

بازی های iOS با محوریت Rayman به اعتقاد بسیاری بی کیفیت و نسخه ساده شده این عنوان سکوبازی کنسولی هستند. اما اعتقاد ما در مورد این سری بازی های Ubisoft دقیقا برعکس می باشد. اساس بازی های سکوبازی یعنی دویدن، پریدن، و زمان بندی در این بازیها رعایت شده، و بسیار مناسب موبایل است. مراحل متنوع، طراحی شخصیت های جالب، همراه با مکانیزم خوش ساخت و روش جالب آزادسازی مراحل، همگی Rayman Fiesta Run را به عنوانی فوق العاده تبدیل کرده اند.

 

Rocket Robo

(۰.۹۹ دلار)

این بازی خلاقانه ترین نیست، اما Rocket Robo از شخصیت های زیاد، طراحی هوشمندانه مراحل، و کنترل های سخت، تشکیل شده است. وظیفه شما راهنمایی روبات شناور کوچکتان در مسیر، جمع آوری ستاره ها می باشد. مراحل اولیه به شدت اسان هستند، اما خیلی زود نوبت به مراحل پیچیده نیز می رسد.

 

Smash Hit

(رایگان)

اگر به شکستن چیزها علاقه دارید، Smash Hit کاملا مناسب شماست. در مسیری شناور هستید، و وظیفه دارید با توپ های فلزی، اشیای شیشه ای را شکسته، مسیر را پاکسازی کرده، و زنجیره ایجاد کنید. با گذر زمان، مسیرها پیچیده تر می شوند، دوربین شروع به چرخش، و پرتاب سخت تر می شود. اگر بخواهید بازی را از آخرین مرحله ای که رسیده اید، اماده دهید باید از خرید درون برنامه ای استفاده کنید. نگران نباشید این خرید تنها برای یکبار بوده.

 

Super Stickman Golf 2

(۰.۹۹ دلار)

اگر فکر می کنید انجام گلف بر روی مریخ، قلعه بزرگ، یا در غارهای مرطوب و سطوح چسبناک بسیار بهتر از زمین های عادی گلف است، Super Stickman Golf 2 مناسب شماست. پایه و اساس بازی شبیه به Angry Birds بوده، اما هوشمندتر و زیباتر است. همچنین این بازی دارای دو حالت چند نفره جالب و در عین حال متفاوت است: حالت یک به یک، و رقابت چند نفره وحشیانه.

 

Trainyard

(۳.۹۹ دلار)

Trainyard از آن دسته پازل هایی است که در نگاه اول ساده بنظر می رسد. در ابتدا، وظیفه شما هدایت قطارها بین ایستگاه ها با رنگ مشابه می باشد. اما سپس سنگ ها وارد، رنگ ها ترکیب و قطارها تقسیم می شوند. قبل از اینکه متوجه شوید، چهارده ایستگاه، هفت قطار، خطرات انبوه و مغزی سوت کشیده در اختیار خواهید داشت.

 

Ghost Trick: Phantom Detective

(رایگان)

Ghost Trick شما را در وضعیتی ناگوار قرار می دهد: شخصیت اصلی، Sissel به قتل رسیده، به روح تبدیل شده، و باید با استفاده از قدرت های جدیدش معمای مربوط به قتل خودش را حل کند. بازی بسیار چالش برانگیز است. تصور کنید انسان های زنده نمی توانند با Sissel تعامل داشته باشند، اما می توانید درها را باز کرده، در محیط دستکاری کنید، و چیزهایی که لازم دارید را به زنده ها نشان دهید.

 

Walking Dead: The Game

(اپیزود اول، رایگان ; هر اپیزود اضافه ۴.۹۹ دلار)

The Walking Dead داستانی غم انگیز در مورد گروهی از بازماندگان، که باید در دنیای آخرالزمانی و پر از زامبی زنده بمانند، را روایت می کند. انتخاب های شما در داستان بازی تاثیر داشته. با اینکه بنظر می رسد روند بازی خطی است، اما کنترل اوضاع در دست شماست. طرفی که هستید، و حتی کسانی که زنده می مانند به شما بستگی دارد. این ویژگی باعث می شود در هر بازی تجربه ای منحصر بفرد بدست می آورید. کنترل ها برای دستگاه های iOS اصلاح شده اند، اما احساس همتایان کنسولی و PC را حفظ کرده. مشکلات کوچک را باید نادیده بگیریم. این بازی را از دست ندهید.

 

Bastion

(۴.۹۹ دلار)

عرضه یک عنوان نقش آفرینی برای دستگاه های موبایل کار آسانی نیست. Supergiant Games از ویژگی حمله خودکار بهره برده، و گیم پلی hack-and-slash را به صاحبان آیفون تقدیم کرده است. سلاح را انتخاب کرده و شخصیت خود را به محدود دشمنان ببرید، و او کار را انجام می دهد. باید به اندازه کافی سریع باشید که مقابله کنید. تمامی ویژگی های نسخه کنسولی در این بازی اعمال شده. از تنوع سلاح ها و مناظر پویا گرفته تا داستان گیرا و موسیقی متن فوق العاده Darren Korb. مطمئن باشید بازی ارزش هزینه ای که می کنید را دارد.

 

The Room Two

(۲.۹۹ دلار)

اگر پازل با جوی متفاوت، زیبا و معماهای جالب را در یک مخلوط کن بریزید، نتیجه The Room Two می شود. جلوه های بصری زیبا و تاریک بازی به آسانی شما را در خود غرق می کند. مکانیک پازل The Room Two مستلزم بررسی و دستکاری در اشیای سه بعدی، به منظور باز کردن بخش های جدید و کشف رمز، می باشد. رابط کاربری لمسی به خوبی گیم پلی را تکمیل می کند. توصیه می شود از هدفون استفاده کنید، زیرا موسیقی بازی شاهکاری ماندگار است.

 

Plants vs. Zombies 2

(رایگان)

Crazy Dave به واقع یک همسایه دیوانه است. او از ماشین زمانش استفاده کرده و برای خوردن تاکو مورد علاقه اش به گذشته می رود. شما درگیر این ایده دیوانه وار شده اید، و اوضاع بهم ریخت. زامبی ها به دنبال شما به مصر باستان آمده و قصد دارند تاریخ را به نحوی تغییر دهند که خودشان حاکمان جهان باشند. ادامه داستان عجیب و غریب نیست. وظیفه شما دفع حملات ارتش مردگان با استفاده از دیواری از گیاهان قاتل است. دشمنان از تنوع زیادی برخوردارند و گیاهان جالبی برای مقابله با آن ها در نظر گرفته شده. Plants vs. Zombies 2 در سبک tower defense بوده که به راحتی شما را درگیر خود می کند.

 

Puzzle and Dragons

(رایگان)

Puzzle and Dragons از پازل tile-matching طبعیت می کند، با این تفاوت که در یک هزارتو جریان دارد. با استفاده از تطبیق کاشی ها تیم شما به مبارزه با دشمنان می پردازد. بهترین ویژگی بازی این است، که می توانید هیولاهای اضافه جمع کنید و با ترکیب آن ها هیولای قوی تر بسازید. بعد از تشکیل تیمی از هیولاهای مورد علاقه تان، باید برای کسب درآمد و امتیازات از سیاه چالی به سیاه چال دیگر بروید. فرض کنید Pokemon با Candy Crush Saga ترکیب شود. به نظر پیچیده می رسد، اما بسیار سرگرم کننده.

 

Jetpack Joyride

(رایگان)

سبک Endless runners بسیار بر روی دستگاه های موبایل طرفدار دارد، اما Jetpack Joyride احتمالا یکی از سرگرم کننده ترین بازی هایی است که می توانید پیدا کنید. در قالب Barry Steakfries قرار خواهید گرفت. بازی در آزمایشگاهی زیرزمینی با دام های متنوع، دشمنانی که باید از آن ها اجتناب کنید، و سکه هایی که باید جمع آوری کنید، جریان دارد. همانطوری که از اسم بازی مشخص است، باید از جت پک Barry استفاده کنید. کنترل بازی بسیار ساده بوده. برای اوج گرفتن، انگشت خود را بر روی صفحه نگه داشته و برای کم کردن ارتفاع، انگشت خود را بردارید. با وجود ساده بودن، بازی کاملا رقابتی و اعتیادآور است. زیرا همواره می خواهید رکورد قبلی خود را شکسته و به بالای جدول امتیازات صعود کنید. مطمئنا به کمی تمرین نیاز دارید، اما نگران نباشید Barry به مرگ اهمیت نمی دهد.

 

Device 6

(۳.۹۹ دلار)

در نگاه اول، Device 6 مانند یک کتاب الکترونیکی معمولی با کلمات سیاه بر روی پس زمینه ای سفید بنظر می رسد. ناگهان خطوط از مرزهای صفحه خارج شده، تصاویر ظاهر می شوند، و تا وقتی که نتوانید پازلی که متوجه حضور آن نشده اید، نمی توانید در بازی پیش بروید. این است زیبایی Device 6; بهترین کتابی که تا کنون بازی کرده اید. مطمئن باشید نمی توانید Device 6 را رها کنید. زیرا پازل ها به زیبایی و هوشمندانه از طریق تصاویر و کلمات ارائه می شوند. هر چیز کوچکی باید بررسی شود. Device 6 با پازل ها و داستان گیرا، شما را به چالش می کشد. به قدری که دیگر حاضر نیستید یک کتاب عادی را مطالعه کنید.

 

Asphalt 8: Airborne

(۰.۹۹ دلار)

بازی های کمی توانسته اند حس واقعی یک عنوان ریسینگ را بر روی دستگاه های موبایل ارائه کنند. Asphalt 8: Airbone، بازی استثنائی است که ویژگی های مثبت و آشنای عناوین مشهور ریسینگ را جمع کرده و به طرز شگفت آوری آن ها را در یک عنوان موبایلی جای داده. این بازی از ۸ فصل و در مجموع از ۱۸۰ مسابقه تشکیل شده است. Airborne ارزش یک دلاری که هزینه می کنید را دارد. همچنین می توانید از خرید درون برنامه ای بهره ببرید. یا می توانید بهترین نتایج را در مسابقات بدست آورده و همه چیز را آزاد کنید.

 

Dark Nebula 2 HD

(۲.۹۹ دلار)

Dark Nebula یکی از عناوینی است که استفاده درستی از ژیروسکوپ iPhone می کند. این بازی که مبتنی بر استفاده از حسگر ژیروسکوپ است، با محوریت استیمپانک بوده و چابکی شما را مورد آزمون قرار می دهد. مراحل عجیب، پیچیده و هزارتو مانند هستند. Dark Nebula 2 ترکیبی از زیبایی و پیچیدگی است. از ویژگی های بازی می توان به، رزولوشن HD و پشتیبانی از Retina اشاره کرد. این عنوان هنوز حس تازگی را حفظ کرده و کاملا مناسب دستگاه های موبایل است.

 

Clash of Clans

(رایگان)

Clash of Clans عنوانی است که مطمئنا دوستی ها را به پایان می رساند. در ابتدا یک دهکده ساخته و برای جنگ، نیروهای نظامی آموزش می دهید. سپس برای حمله به پایگاه های دیگر بازیکنان، به امید بدست آوردن منابع و سکه، این نیروها را می فرستید. برای بهبود دهکده می توانید از این غنائم استفاده کنید. حمله، تقویت، دفاع و ساخت. این چرخه بی نهایت بار تکرار می شود. با اینکه تصور می شود خیلی زود بازی روندی تکراری به خود بگیرد ، اما به طرز شگفت آوری درخشش خود را حفظ می کند. دهکده شما دائما در حال رشد بوده، و به طور مداوم توسط دیگر بازیکنان مورد حمله قرار می گیرد. در نتیجه هیچگاه نمی خواهید که دهکده تان را ترک کنید. این عنوان را می توان نسخه موبایلی Civilization دانست. برای تسریع در روند و ساده شدن، می توانید از خرید درون برنامه ای بهره ببرید.

 

Tiny Wings

(۰.۹۹ دلار)

تمام پرندگان نمی خواهند که با اجسام مختلف برخورد کنند. تنها می خواهند پرواز کنند. Tiny Wings داستان پرنده کوچکی را روایت می کند، که واقعا نمی تواند پرواز کند.  بلکه تنها بر روی تپه ها می خزد، و با استفاده از آن ها اوج می گیرد. برای کنترل و هدایت این پرنده کوچک در این بازی بی پایان باید از صفحه لمسی بهره ببرید. وظیفه شما راهنمایی او در طول این مسیر موج دار و جمع اوری ستاره ها، برای افزایش سرعت و رسیدن به فواصل دورتر است. بازی دارای جوی کژوال و آرامش بخش بوده. اگر برای آرامش بازی می کنید یا برای شکستن رکورد قبلی، Tiny Wings عنوانی است که مسلما شما را جذب خواهد کرد.

 

Angry Birds Seasons

(۰.۹۹ دلار)

با وجود تعداد زیادی دنباله، اقتباس های کارتونی، و حتی نسخه الهام گرفته شده از جنگ ستارگان، Angry Birds Seasons همواره جایگاه خود به عنوان یکی از بهترین های این سری و بهترین پازل فیزیک محور دستگاه های موبایل، را حفظ کرده است. در هر مرحله باید تعداد مشخصی خوک، با استفاده از پرتان پرندگان از طرف مقابل صفحه، را نابود کنید. فیزیک محور بودن بازی، به این معناست که باید با دقت هدف گیری کنید و نتیجه را ببینید. اغلب اوقات نتیجه خنده دار، و دومینو وار خواهد بود. هریک از پرنده ها قدرت منحصر بفرد خود را داشته و در هر پرتاب رفتاری متفاوت از خود نشان می دهد. لایه ای اضافه از استراتژی اضافه شده و برای بهترین نتیجه به قدری آزمون و خطا نیاز هست. Angry Birds Seasons بسیار اعتیادآور بوده، و هیچگاه تازگی خود را از دست نمی دهد.

 

Infinity Blade II

(۶.۹۹ دلار)

Infinity Blade II نمونه بارز دیگری از قدرت سازندگان در استفاده از حداکثر تکنولوژی برای ساخت عنوانی خیره کننده از لحاظ جلوه های بصری و گیم پلی است. گرافیک فوق العاده و المان های نقش آفرینی، این عنوان را به گزینه ای عالی برای تجربه و تماشا بدل کرده. به عنوان یک بازی اکشن، برای حمله به دشمنان با استفاده از شمشیر یا دیگر وسایل باید انگشت خود را بر روی صفحه بکشید. سیستم توالی مبارزات شبیه به !Punch Out بوده، و شما را مجبور به جاخالی و دفع حملات دشمنان می کند. بعد از کامل کردن بازی، و کشتن آخرین boss، حالت +New Game اضافه می شود.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

۵۰ بازی برتر آیفون | قسمت دوم - گیمفا
۵۰ بازی برتر آیفون | قسمت دوم - گیمفا
۵۰ بازی برتر آیفون | قسمت دوم - گیمفا
۵۰ بازی برتر آیفون | قسمت دوم - گیمفا
۵۰ بازی برتر آیفون | قسمت دوم - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

۵۰ بازی برتر آیفون | قسمت دوم - گیمفا