روزی روزگاری: Devil May Cry 3 | گرگم به هوا با شیطان - گیمفا
روزی روزگاری: Devil May Cry 3 | گرگم به هوا با شیطان - گیمفا
روزی روزگاری: Devil May Cry 3 | گرگم به هوا با شیطان - گیمفا
روزی روزگاری: Devil May Cry 3 | گرگم به هوا با شیطان - گیمفا

روزی روزگاری: Devil May Cry 3 | گرگم به هوا با شیطان

آرش هنرور
۱۷:۲۴ ۱۳۹۳/۱۱/۰۳
روزی روزگاری: Devil May Cry 3 | گرگم به هوا با شیطان - گیمفا

یک نوع خاص از بازی های ویدیویی ( نه یک ژانر خاص ) وجود دارد که به آن بی انتها می گویند . بازی Tetris یک مثال از این نوع بازی ها است و در حالتی دیگر، بازی Disgaea را می توان نام برد . بازی هایی که ایده اصلی آن تکرار بی نهایت بازی بدون از دست دادن طراوت و هیجان اولیه بازی است . بازی هایی که می توانید آن را برای همیشه بازی کنید . Devil May Cry 3 با اینکه از اکشن ها و صحنه های مبارزه سریعی برخوردار است ولی مدتی طول می کشد که جذابیت و هیجان واقعی این صحنه ها را درک کنید .تجربه شخصی شما از یک بازی خاص، در موقعیت های خاص می تواند بسیار کمک کننده باشد. همزمان با بازی کردن DMC 3 در زمان انتشار، طرز فکر من درباره ی بازی ها متفاوت بود . این بازی به نظر از یک مبارز خارق العاده، محیط های جذاب و تعدادی از بهترین باس های تاریخ بازی های ویدیویی تشکیل شده است . در همان زمان، من حالت Bloody Palace را آزاد کردم و تا هفته ها آن را امتحان نکردم .

اما در آن ماه ها و هفته ها چیزی مرا وادار به بازگشت به بازی می کرد. آن چیز رسیدن به موفقیت است . DMC3 اولین بازی بود که به من معنی کنسل کردن و لغو کردن را فهماند . کنسل کردن به معنی توانایی رد کردن انیمیشن ها و صحنه های بازی است . بنابراین زمانی که دانته در حال انجام حرکت swing به وسیله شمشیر خود است، یک ورودی خاص در یک نقطه خاص می تواند انیمیشن بازی را قبل از اتمام آن رد کند .

devil may cry 3 boxshot

کاور رسمی بازی Devil May Cry 3

نام بازی: Devil May Cry 3

سازنده: Capcom

ناشر: Capcom ، Ubisoft

پلتفرم: PC و XBOX 360 وPlaystation 3 و Playstation 2

ژانر:اکشن داستانی، Hack and Slash

 

این کار بزرگترین معامله در جهان نیست ولی طرز فکر من نسبت به بازی های مبارزه ای را به طور کل تغییر داد. این انیمیشن ها به من نشان می داد که من چقدر بد بازی می کنم . نقطه اصلی این کنسل کردن این است که شما خارج از محدوده ی سیستم حرفه ای مبارزه بازی قرار بگیرید . یک سری حرکات در بازی هستند که تا تمام نشوند شما نمی توانید حرکت بعدی را انجام دهید یعنی زمانی که شما به طور مثال حمله ای را انجام می دهید که به مانند توضیح بالا است شما نمی توانید به سرعت دفاع کنید یا پرش انجام دهید. شما باید منتظر بمانید تا آن حرکت تمام شود ولی شما با دانستن حرکاتی که قابلیت کنسل کردن دارند شما می توانید این مشکل را حل کنید. به وسیله ی Rebellion و همچنین حالت Royal Guard من این موضوع را بیشتر متوجه شدم . پس از آن یک دوست من را با Saurian آشنا کرد.

 

latest

شروع طوفانی بازی شما را میخکوب می کند . در هر لحظه باید آماده نبرد و مبارزه باشید.

 

Saurian یک متخصص بازی های مبارزه ای است . یک فرد بسیار با استعداد که الان با توسعه دهنده ها برای ایجاد ویدیو های نمایشی قرارداد دارد ولی در آن زمان او ویدیو ها و راهنمایی هایی را برای بازی DMC3 در فروم ntsc-uk و YouTube منتشر می کرد . او به کمک Lionheart یک راهنمای تاکتیکی پیشرفته برای این بازی و حالت Royal Guard نوشت که این یک کمک بزرگ برای بازیکنندگان بود . خواندن این راهنما احساسی را در من به وجود آورد که این احساس با احساس یک فرد هنگام یاد گرفتن گیتار و سپس دیدن Jimi Hendrix هنگام نواختن گیتار شباهت دارد.

این نوشته یک نوشته ی بسیار مهم برای هر توسعه دهنده بازی محسوب می شد و همچنین یک درس بسیار بزرگ برای بازیکنندگان. این باعث می شود ما متوجه شویم گاهی اوقات بازی کردن ما به مانند رفتن در یک جاده باریک و خطرناک است . ما می توانیم یک تکنیک را یاد بگیریم که این تکنیک بر روی تمامی دشمنان کار ساز است و آن را بارها و بارها تکرار کنیم . با وجود امکان کنسل کردن حرکات به وسیله ی Royal Guard، این امکان هرگز برای من اتفاق نیفتاد . شما می توانید به وسیله ی firearm ها حرکت خود را کنسل کنید ولی این افراد تمام زیر و بم حرکات دانته رو بررسی کردند و با چندین کشف بزرگ همراه شدند که اسلحه ها و حرکات شما را بسیار کشنده تر و قوی تر می کند.

بعد از دیدن این ها ، شما تشویق به بازگشت دوباره به بازی DMC3 می شوید و این ها زمانی اتفاق می افتد که شما متوجه می شوید Dante شما هیچ استایلی ندارد و شما و این شخصیت بازی در یک سری الگوهای تکراری قفل شده اید همانطور که پتانسیل های Dante هم در حال هدر رفتن است . شما برای این که به بازی خود تغییری حاکم کنید و آن را از تکراری بودن خارج کنید به Royal Guard که یکی از ۶ استایل های مبارزه ای Dante است رو می آورید و از آن استفاده می کنید .

135912173707

در میان دستاوردهای عجیب و غریب بازی DMC3 شما از یک گیتار به عنوان اسلحه استفاده می کنید که گیم پلی بازی را به کلی تغییر می دهد

 


DMC3 یک بازی بی انتها است و به خاطر همین موضوع Dante در طول بازی تنها به دو تا از پنج اسلحه خود به علاوه دو sidearm خود دسترسی دارد و تمام این ها به وسیله انتخاب یکی از حالت ها و استایل های مبارزه ای Dante تجمیع می شود . Trickster برای جاخالی ها و پرش های آکروباتیک، Swordmaster برای حرکت بیشتر در جنگ های رودر رو و یک سری سبک های عجیب و غریبتر مانند Quicksilver که به شما اجازه می دهد زمان را نگه دارید همچنین امکان ترکیب های بسیار زیادی هم در اختیار شما قرار می گیرد و هرکدام از آن ها درخت حمله ای خاص خود را دارند و زمانی که کنسل کردن معرفی شد حتی این درخت به قسمت های ریزتری تقسیم می شود. این نمودار، یک نمودار دیوانه وار و سرگیجه آور است که این قابلیت ها به Dante توانایی هایی را می دهد که فراتر از توانایی های بسیاری از شخصیت های بازی های رایانه ای است .

تمرکز بازی DMC3 بر روی یک چیز خاص و یک تجربه خاص به مانند تمامی بازی های Capcom قرار دارد . DMC3 حالت Bloody Palace را دارا است . یک حالت پاداشی که چیزی شبیه بازی Mercenaries که یک بازی تک نفره بی انتها است را به ارمغان می آورد . حتی بهترین رقیبان بازی DMC3 به مانند Bayonetta هم این تجربه خاص را برای شما فراهم نمی کنند . این حالت ها و قابلیت های بازی ، این بازی را از حالت پازل گونه و خسته کننده رهایی می دهد و به شما اجازه می دهد حالت تک نفره بازی را به راحتی پیش ببرید . یک صحنه و محیط که نزدیک به ۹۹۹۹ مرحله دارد .

هر بازی DMC دارای یک پیچ و تاب خاص در حالت Bloody Palace است ولی DMC3 دارای دشمنانی به صورت رندوم و تصادفی و توانایی بالا بردن سریع درجه سختی در بازی است . بعد از کشتن تمامی دشمنان یک طبقه خاص، شما می توانید یک، ده و یا صد ها طبقه برای جنگ بعدی خود بالاتر بروید. همچنین شما هیچ محدودیتی در قبال حمل سلاح در این مرحله ندارید . شما را مجبور می کنید تا از هر چیزی که دارید استفاده کنید و اتمام Bloody Palace ساعت ها به طول می انجامد . زنده بودن یا مردن؟ فکرش را هم نکنید شما حتما می میرید . حتی فکر کردن راجبش هم سخت است . DMC3 درباره ی این است که شما با هر پیشروی حرکات جدیدی را یاد بگیرید و آن ها را سریعا پیاده سازی کنید و از آن لذت ببرید . شخصیت Dante هیچوقت شما را نا امید نمی کند .

135912216449

نبرد نهایی بازی میان Dante و Vergil یکی از نبرد های زیبای بازی های رایانه ای را رقم زد . نبردی که جدال خشم، برادری و کینه جویی است

 

در میان تمامی واکنش های طرفداران افراطی نسبت به بازی DmC کمپانی Ninja Theory، من در عجبم که آیا اینگونه ارتباط مربوط به شخصیت الهام گرفته از خشم یعنی Dante بوده است ؟ تسلط بر یک سیستم زیبا با یک خصوصیت خاص اشتباه گرفته شده است . واقعا چرا شما تا این حد با یک شخصیت داستانی بازی خو می گیرید ؟ این یک تصور و فکر است، به هر حال، هیچ شکی در آن نیست شخصیت جوان Dante در تمامی حرکاتی که شما انجام می دهید و او خود انجام می دهد یک استثنا است .

DMC3 یک بازی مبارزه ای خارق العاده و بی نظیر است . جالب است بدانید که این بازی از یک اشتباه به وجود آمد. اشتباهی با نام DMC2 که صحنه های اکشن و مبارزه ای بازی را ساده کرده بود . DMC3 تمامی خصوصیات سری بازی های Devil May Cry را دارا است و آن ها را رشد داده است، یک بازگشت به اکشن و مبارزات شیک و سخت .

این بازی تنها بازی بود که من همیشه وقت بسیاری روی آن می گذاشتم که چیز جدیدی از آن یاد بگیرم. حرکت جدیدی که باعث می شد روند حرکات خود را از حالت تکراری خارج کنم و دشمنان را یکی یکی نابود کنم . سیستم مبارزات این بازی این امکان را به همه کس می داد که استایل مبارزه ای خاصی را برای خود داشته باشند و افرادی مانند Saurian را برای این بازی ایجاد کنند . گاهی اوقات جوری در بازی غرق می شدم که گذر زمان را فراموش می کردم و از صحنه های گاهی خنده دار و اکشن بازی لذت می بردم . این روزها با دیدن بازی ها هر از گاهی می گویم شاید فقط این Dante است که بیدار است .

jadval nomredmc

DanialRanjbarzadeh

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

روزی روزگاری: Devil May Cry 3 | گرگم به هوا با شیطان - گیمفا
روزی روزگاری: Devil May Cry 3 | گرگم به هوا با شیطان - گیمفا
روزی روزگاری: Devil May Cry 3 | گرگم به هوا با شیطان - گیمفا
روزی روزگاری: Devil May Cry 3 | گرگم به هوا با شیطان - گیمفا
روزی روزگاری: Devil May Cry 3 | گرگم به هوا با شیطان - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

روزی روزگاری: Devil May Cry 3 | گرگم به هوا با شیطان - گیمفا
روزی روزگاری: Devil May Cry 3 | گرگم به هوا با شیطان - گیمفا