تحقیقات: PC و موبایل محبوترین پلتفرم ها از نظر بازی سازان هستند | آمار GDC در بخش های مختلف

۲۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۷

GDC باز هم با آماری جدید از صنعت بازی های ویدئویی به استقبال مردم آمده است. با اینکه ساخت بازی برای PlayStation 4 و Xbox One دو برابر شده، این PC و تلفن های همراه هستند که همچنان محبوب ترین پلتفرم های بازی سازان می باشند. برای اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

ساخت بازی های رقابتی، به لطف فراگیر شدن Twitch و eSport بسیار افزایش یافته است. از طرف دیگر عرضه بازی ها در سال 2014 برای موبایل، نسبت به سال 2013 کمتر شده است. در سال گذشته انتظار می رفت که 58 درصد سازندگان بازی خود را برای موبایل هم عرضه کنند که این مقدار به 48 درصد رسیده است.

لیست زیر پلتفرم های PC ،PS4 ،Xbox One و موبایل را شامل می شود. (توضیحات GDC: اکثر بازی ها در نظر گرفته شده برای پلتفرم های گوناگون عرضه می شوند)

  • 26 درصد بازی سازان که در نظر سنجی حضور پیدا کرده اند، مشغول ساخت بازی برای PS4 می باشند (این مقدار در سال 2013 به 14 درصد می رسید)
  • 22 درصد بازی سازان که در نظر سنجی حضور پیدا کرده اند، مشغول ساخت بازی برای Xbox One می باشند (این مقدار در سال 2013 به 12 درصد می رسید)
  • 56 درصد بازی سازان که در نظر سنجی حضور پیدا کرده اند، اعلام کردند که بازی آنها برای PC منتشر می شود.
  • 52 درصد بازی سازان که در نظر سنجی حضور پیدا کرده اند، اعلام کردند که بازی فعلی خود را برای موبایل ها منتشر می کنند (این مقدار در سال 2013 به 53 درصد می رسید)
  • 29 درصد بازی سازان که در نظر سنجی حضور پیدا کرده اند، انتظار دارند که بازی بعدی آنها برای PS4 منتشر شود (این مقدار در سال 2013 به 20 درصد می رسید)
  • 24 درصد بازی سازان که در نظر سنجی حضور پیدا کرده اند، انتظار دارند که بازی بعدی آنها برای Xbox One منتشر شود (این مقدار در سال 2013 به 17 درصد می رسید)
  • 53 درصد بازی سازان که در نظر سنجی حضور پیدا کرده اند، انتظار دارند که بازی بعدی آنها برای PC منتشر شود
  • 48 درصد بازی سازان که در نظر سنجی حضور پیدا کرده اند، اعلام کردند انتظار دارند که بازی بعدی آنها برای موبایل یا تبلت منتشر شود

فروش های دیجیتالی، سود حاصله و ریز پرداخت ها (Microtransaction)

  • 29 درصد سود حاصله از فروش های دیجیتالی بوده یا عرضه مستقیم به مشتری
  • 21درصد بازی سازان که در نظر سنجی حضور پیدا کرده اند، اعلام کردند که منبع در آمد اصلی آنها از قابلیت Microtransaction در بازی ها بوده
  • 13 درصد بازی سازان که در نظر سنجی حضور پیدا کرده اند، اعلام کردند بیشتر سود حاصله آنها از عرضه فیزیکی بازی ها در فروشگاه ها بوده است
  • 19 درصد بازی سازان که در نظر سنجی حضور پیدا کرده اند، اعلام کردند هیچ گونه سودی را یا دریافت نکرده اند یا اینکه از منبع دقیق سود حاصله بی خبر هستند
  • 41 درصد بازی سازان که در نظر سنجی حضور پیدا کرده اند، اعلام کردند که سود در سال 2014 بیشتر بوده است
  • 9 درصد بازی سازان که در نظر سنجی حضور پیدا کرده اند، اعلام کردند که سود در سال 2013 بیشتر بوده است
  • 20 درصد بازی سازان که در نظر سنجی حضور پیدا کرده اند، اعلام کردند که سود در سال جدید تغییری نداشته است
  • 28 درصد از سازندگان هم بابت افزایش، کاهش و یا برابر بودن سود مطمئن نبوده اند.
  • 40 درصد بازی سازان که در نظر سنجی حضور پیدا کرده اند، اعلام کردند سود خوبی کسب کرده و تعداد کارمندان را افزایش داده اند
  • 44 درصد بازی سازان که در نظر سنجی حضور پیدا کرده اند، اعلام کردند که نسبت به سال گذشته، افراد بیشتری را استخدام کرده اند
  • 15 درصد بازی سازان که در نظر سنجی حضور پیدا کرده اند، اعلام کردند که تعدادی از کارمندان خود را از دست داده اند
  • 1 درصد بازی سازان که در نظر سنجی حضور پیدا کرده اند، اعلام کردند که شرکت آنها تعطیل شده است
  • 38 درصد بازی سازان که در نظر سنجی حضور پیدا کرده اند، اعلام کردند که نسبت به سال گذشته، تعداد کارکنان شرکت آنها تغییری نکرده

بازی های eSport

  • از هر ده بازی ساز، یک نفر مشغول ساخت بازی برای eSport است ( 12 درصد از سازندگان در این نظر سنجی شرکت کرده بودند)
  • 79 درصد بازی سازان که در نظر سنجی حضور پیدا کرده اند، اعلام کردند که eSport تجارت طولانی مدت و پایداری است.

 

0
0

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید