تحقیقات: PC و موبایل محبوترین پلتفرم ها از نظر بازی سازان هستند | آمار GDC در بخش های مختلف
GDC باز هم با آماری جدید از صنعت بازی های ویدئویی به استقبال مردم آمده است. با اینکه ساخت بازی برای PlayStation 4 و Xbox One دو برابر شده، این PC و تلفن های همراه هستند که همچنان محبوب ترین پلتفرم های بازی سازان می باشند. برای اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.
ساخت بازی های رقابتی، به لطف فراگیر شدن Twitch و eSport بسیار افزایش یافته است. از طرف دیگر عرضه بازی ها در سال ۲۰۱۴ برای موبایل، نسبت به سال ۲۰۱۳ کمتر شده است. در سال گذشته انتظار می رفت که ۵۸ درصد سازندگان بازی خود را برای موبایل هم عرضه کنند که این مقدار به ۴۸ درصد رسیده است.
لیست زیر پلتفرم های PC ،PS4 ،Xbox One و موبایل را شامل می شود. (توضیحات GDC: اکثر بازی ها در نظر گرفته شده برای پلتفرم های گوناگون عرضه می شوند)
- ۲۶ درصد بازی سازان که در نظر سنجی حضور پیدا کرده اند، مشغول ساخت بازی برای PS4 می باشند (این مقدار در سال ۲۰۱۳ به ۱۴ درصد می رسید)
- ۲۲ درصد بازی سازان که در نظر سنجی حضور پیدا کرده اند، مشغول ساخت بازی برای Xbox One می باشند (این مقدار در سال ۲۰۱۳ به ۱۲ درصد می رسید)
- ۵۶ درصد بازی سازان که در نظر سنجی حضور پیدا کرده اند، اعلام کردند که بازی آنها برای PC منتشر می شود.
- ۵۲ درصد بازی سازان که در نظر سنجی حضور پیدا کرده اند، اعلام کردند که بازی فعلی خود را برای موبایل ها منتشر می کنند (این مقدار در سال ۲۰۱۳ به ۵۳ درصد می رسید)
- ۲۹ درصد بازی سازان که در نظر سنجی حضور پیدا کرده اند، انتظار دارند که بازی بعدی آنها برای PS4 منتشر شود (این مقدار در سال ۲۰۱۳ به ۲۰ درصد می رسید)
- ۲۴ درصد بازی سازان که در نظر سنجی حضور پیدا کرده اند، انتظار دارند که بازی بعدی آنها برای Xbox One منتشر شود (این مقدار در سال ۲۰۱۳ به ۱۷ درصد می رسید)
- ۵۳ درصد بازی سازان که در نظر سنجی حضور پیدا کرده اند، انتظار دارند که بازی بعدی آنها برای PC منتشر شود
- ۴۸ درصد بازی سازان که در نظر سنجی حضور پیدا کرده اند، اعلام کردند انتظار دارند که بازی بعدی آنها برای موبایل یا تبلت منتشر شود
فروش های دیجیتالی، سود حاصله و ریز پرداخت ها (Microtransaction)
- ۲۹ درصد سود حاصله از فروش های دیجیتالی بوده یا عرضه مستقیم به مشتری
- ۲۱درصد بازی سازان که در نظر سنجی حضور پیدا کرده اند، اعلام کردند که منبع در آمد اصلی آنها از قابلیت Microtransaction در بازی ها بوده
- ۱۳ درصد بازی سازان که در نظر سنجی حضور پیدا کرده اند، اعلام کردند بیشتر سود حاصله آنها از عرضه فیزیکی بازی ها در فروشگاه ها بوده است
- ۱۹ درصد بازی سازان که در نظر سنجی حضور پیدا کرده اند، اعلام کردند هیچ گونه سودی را یا دریافت نکرده اند یا اینکه از منبع دقیق سود حاصله بی خبر هستند
- ۴۱ درصد بازی سازان که در نظر سنجی حضور پیدا کرده اند، اعلام کردند که سود در سال ۲۰۱۴ بیشتر بوده است
- ۹ درصد بازی سازان که در نظر سنجی حضور پیدا کرده اند، اعلام کردند که سود در سال ۲۰۱۳ بیشتر بوده است
- ۲۰ درصد بازی سازان که در نظر سنجی حضور پیدا کرده اند، اعلام کردند که سود در سال جدید تغییری نداشته است
- ۲۸ درصد از سازندگان هم بابت افزایش، کاهش و یا برابر بودن سود مطمئن نبوده اند.
- ۴۰ درصد بازی سازان که در نظر سنجی حضور پیدا کرده اند، اعلام کردند سود خوبی کسب کرده و تعداد کارمندان را افزایش داده اند
- ۴۴ درصد بازی سازان که در نظر سنجی حضور پیدا کرده اند، اعلام کردند که نسبت به سال گذشته، افراد بیشتری را استخدام کرده اند
- ۱۵ درصد بازی سازان که در نظر سنجی حضور پیدا کرده اند، اعلام کردند که تعدادی از کارمندان خود را از دست داده اند
- ۱ درصد بازی سازان که در نظر سنجی حضور پیدا کرده اند، اعلام کردند که شرکت آنها تعطیل شده است
- ۳۸ درصد بازی سازان که در نظر سنجی حضور پیدا کرده اند، اعلام کردند که نسبت به سال گذشته، تعداد کارکنان شرکت آنها تغییری نکرده
بازی های eSport
- از هر ده بازی ساز، یک نفر مشغول ساخت بازی برای eSport است ( ۱۲ درصد از سازندگان در این نظر سنجی شرکت کرده بودند)
- ۷۹ درصد بازی سازان که در نظر سنجی حضور پیدا کرده اند، اعلام کردند که eSport تجارت طولانی مدت و پایداری است.
پر بحثترینها
- مایکروسافت به سازندگان خود هشدار میدهد که از طراحی شخصیتهای زن با اندام اغراق شده خودداری کنند
- تعداد بازیکنان همزمان Horizon Forbidden West در استیم از ۴۰ هزار نفر عبور کرد
- ویدیوی اختصاصی: گیمپلی و معرفی بازی Rise of the Ronin
- عملکرد خوب استودیوی Nixxes در پورت PC بازی Horizon Forbidden West
- احتمال عرضه Final Fantasy 16 برای پلتفرمهای دیگر وجود دارد
- فیل اسپنسر: اخراجها در اکتیویژن برای کسب سود ضروری بود
- ۴ مورد از بیشترین عناوین پیشفروش شده در پلی استیشن، متعلق به ایکس باکس هستند
- گزارش: Xbox در مقطعی اکثر عناوین خود را برای PS5 منتشر خواهد کرد
- کدام نسخه از بازی GTA از همه محبوبتر است؟ + ویدیو
- گزارش: توسعهدهندگان ترد پارتی پتانسیلهای ایکس باکس را زیر سوال میبرند
نظرات
بله . ممنون بابت خبر :yes: 😀
ببخشید ولی مقدار درصد برای موبایل و pc نوشته نشده آرش جان 😉
درست شد 😐
درصد بازی سازان که در نظر سنجی حضور پیدا کرده اند، اعلام کردند که بازی آنها برای PC منتشر می شود.
چند درصد؟؟؟؟؟
ممنون :yes:
یکی دو جای لیست اعدادش مونده بود که درست شد.
ماشاال.. pc
این تبلیق بازی آنلاین خیلی رو اعصابمه :reallypissed: :reallypissed: :reallypissed:
Just PC
فقط کنسول ها
از طرف همه گفتم شوخی نظر شخصی
الان دوباره بحث میشه
ایول pc :no:
ببخشید اشتب شد :yes:
:yes:
pc forever :yes: :yes:
سپاس فراوان بابت خبر
پی سی :inlove:
کاملا نشون دهنده میل بیشتر سازنده ها به PS4 نسبت به XBOX ONE هست :yes:
عشق سونی :inlove:
معلومه که pc طرفدار بیشتر داره :yes:
PC :yes: :yes:
البته ظاهرا رشد موبایل از PC هم سریع تره. تو یه مجله ای خوندم
pc رو شاید بشه ی کنسول بازی دونست
ولی موبایل اصلا مال بازی نیست…فقط برای کار و انجام کار های روزمره هست
انتظار این چنین آماری از PC نداشتم ایول :inlove:
اشتباه شد :-/
۹۹درصد بازی بازان که در نظر سنجی حضور پیدا نکرده اند اعلام کردند سایت گیمفا برترین سایت دنیاست .
۱ درصد بازی بازان که در نظر سنجی حضور پیدا کرده اند اعلام کردند که :sweat:
دوستان فراموش نکنید که ساخت بازی برای PC هم راحت تره و هم نیازی به هیچ مجوز و چیزی نداره.
البته من قدرت و علاقه مردم به PC رو انکار نمیکنم. همچنین ۲۱ ژانویه روز مهمی برای PC گیمران و البته فنای Xbox هست باید دید مایکروسافت چی خواهد کرد. 🙂
فیل اسپنسر متچکریم :-*
:yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
PC Rules !!!!!!!!!!!!!!!!