انتظار یکساله برای انتشار «تندیس مرگ» | نابودی شرکت ساتیار رایانه !

۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۷

مدیرعامل شرکت طراح بازی رایانه‌ای تندیس مرگ ضمن اشاره به یکسال انتظار برای توزیع این بازی در بازار و تأثیر این تأخیر بر روند فعالیت‌های این شرکت گفت: شرکت «ساتیار رایانه» در این مدت تقریباً نابود شد!

به گزارش خبرنگار مهر، بازی «تندیس مرگ» که مدت‌هاست فرآیند طراحی آن نهایی شده و آماده توزیع در بازار است هنوز نتوانسته از خوان توزیع عبور کند و همچنان در انتظار راه‌یابی این بازی به بازار است.

سام سیروس مدیرعامل شرکت «فناوران ساتیار رایانه» که طراحی و تولید این بازی را برعهده‌ داشته ‌است درباره این تأخیر به خبرنگار مهر می‌گوید: طراحی بازی «تندیس مرگ» از سال ۸۸ کلید خورد و در دی‌ماه سال ۹۲ به‌طور کامل آماده توزیع در بازار بود. در این مدت حتی این بازی مجور بنیاد بازی‌های رایانه‌ای را هم کسب کرد و در شورای قیمت‌گذاری هم روی آن قیمت گذاشته شد اما هنوز دوستان توزیع‌کننده تصمیم به توزیع آن در بازار نگرفته‌اند.

سیروس در ادامه با اشاره به مشکل اصلی در مسیر توزیع بازی «تندیس مرگ» گفت: بازار توزیع بازی‌های رایانه‌ای در دست چند توزیع کننده‌است که غالباً بازی‌های خارجی را بدون پرداخت رایت در بازار منتشر می‌کنند و سود بالایی هم می‌برند. شکر خدا چندسالی است با نظارت بنیاد، این روند اندکی اصلاح شده و هر چیزی در بازار منتشر نمی‌شود!

وی افزود: طبیعتاً این توزیع‌کننده‌ها که بدون پرداخت هزینه‌ای با توزیع بازی‌های خارجی به سود می‌رسند حاضر نیستند برای محصولی که برای آن زحمت کشیده شده و بالطبع باید هزینه این زحمت را هم پرداخت کنند با پیش بگذارند.

سیروس با اشاره به قواعد معکوس حاکم بر بازار بازی‌های رایانه‌ای به نسبت دیگر محصولات گفت: مثلاً در بازار ماشین شما اگر محصولی را از خارج وارد کنید به آن گمرک تعلق می‌گیرد و قیمت آن بالاتر می‌رود، در بازار بازی اما شرایط کاملا عکس است و بازی‌ای را که در همین کشورهای منطقه با قیمت 40 تا 60 دلار باید بخرید، در خیابان‌های تهران 5 هزارتومان فروخته می‌شود!

وی ادامه داد: در این شرایط طبیعی است که توزیع‌کننده رغبتی برای توزیع بازی داخلی ندارد. هرچند در این زمینه الزام قانونی از سوی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای اعلام شده اما توزیع‌کننده‌ها تا آنجا که بتوانند زیر بار آن نمی‌روند.

مدیرعامل شرکت طراح بازی‌«تندیس مرگ» درباره سرانجان این بازی گفت: قول‌های زیادی به ما داده‌اند اما به این نتیجه رسیده‌ام که تا زمانی که بازی در بازار توزیع نشده‌است باید همه چیز را بلاتکلیف بدانم.

وی با اشاره به تأثیر تأخیر به وجود آمده در توزیع این بازی هم‌زمان با رشد کیفی و فنی بازی‌های موجود در بازار بر روی توفیق آن گفت: همین امروز اگر ما با فروش کامل موفق به ارائه بازی در بازار شویم بازهم از نظر سرمایه‌ای که در این مدت راکد بوده ضرر کرده‌ایم. حکم ما مانند همان یخ‌فروشی است که می‌گفت: چیزی نفروختم اما بارم تمام شد!

سیروس درباره دیگر فعالیت‌های شرکت «فناوران ساتیار رایانه» در مدت‌زمان توقف توزیع «تندیس مرگ» گفت: در زمینه بازی هیچ محصول دیگری نتوانسته‌ایم ارائه کنیم و متأسفانه باید بگویم در این مدت ساتیار رایانه تقریباً نابود شد!

وی تصریح کرد: واقعاً توان ادامه راه را نداشته‌ایم و مشخص نیست پس از این هم بتوانیم در بازار بازی‌های رایانه‌ای فعالیت داشته باشم. متأسفانه خیلی از شرکت‌های دیگر هم هستند که کارهای بزرگی هم در زمینه بازی‌های رایانه‌ای ارائه کرده‌اند اما به دلیل همین مشکلات ناگزیر از کناره‌گیری شده‌اند.

0
0
برچسب‌ها:

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • icecube گفت:

    مشکلات اقتصادی زیاد + ترس از ریسک + قابل پیشبینی نبودن گیمر ایرانی =

    فعالیت نکردن سرمایه گذارای خصوصی تو گیمه .

    به نظرم توزیع بازی های کرک شده توسط این شرکتا ربطی به توزیع نشدن این بازی نداره. منطقی نیس که فک کنیم اگه نتونن بازی خارجی توزیع کنن حتما میان بازی ایرانی توزیع میکنن .

    امیدوارم این بازی هرچه زودتر توزیع بشه فروش خوبی هم بکنه . این شرکت منحل نشه

    0
    0
  • راکستار حرف بزن ! گفت:

    واقعا افسوس Really Angry Really Angry Really Angry Really Angry

    0
    0
  • ... گفت:

    مشکلات بازیساز های ما یکی دو تا نیست…این وضعیت حالا حالا ها ادامه داره ! تا اینکه یا کلا این صنعت همه رو ناامید کنه و ریشه کن بشه یا اینکه به یک وضعیت درستی برسه که با این دیدی که ملت و گیمر های ما نسبت به گیم دارن سخته…چون گیم به صورت کاملا مفت و مجانی و یا با قیمت اندک دم دست همه هست !…
    البته در صورتی که بازی درست و حسابی باشه و با بخش آنلاین خوب رو شبکه هایی مثل استیم هم می تونن بازی رو برای فروش بزارن و به یک جاهایی هم برسن.فعلا منتظرم ببینیم ارتش های فرازمینی چکار می کنه و ارزش عنوان بهترین بازی مستقل سال رو واقعا داره یا نه {و همینطور امیدوارم بازی جدید استدیو سازنده ی بازی رو هم با نسخه ی جدید آنریل انجین ببینیم :دی}

    0
    0
    • lapet گفت:

      به نظر من بازیسازان ایرانی زیاد رو گرافیک تمرکز نکنن.ایده های خلاقانه داشته باشن داستان جالب وگیم پلی خوب اون وقت اینجوری میشه از گرافیک چشم پپوشی کنن…الان مشکل سرمایس و کمبود ایده های خلاقانه که با جا معه ما هم عرف باشه.

      0
      0
  • hachback1 گفت:

    به قول دوستان مشکلات یکی دوتا نیست!و بزرگترین مشکل هم خودمونیم!
    اگه از من بپرسی میگم خوب شد که همون یذره بودجه ی سالیانه ی بنیاد بازی های رایانه ای هم قطع شده!!!
    تا سال پیش یه عده چاپلوس میرفتن به اسم ساخت بازی های دفاع مقدس(که خودشون هیچ اعتقادی به این چیزا نداشتن)کل بودجه ها رو میبلعیدن و حتی حداقل یه اثر خوب رو هم نمیتونستن بسازن و هم بودجه رو خراب میکردن هم اسم بازیساز ایرانی رو خراب میکردن و هم ارزش ها رو زیر سوال میبردن!!و متاسفانه بنیاد بازی های رایانه ای هم فقط از اونها حمایت میکرد!!با کم شدن بودجه حداقل حمایت از بقیه ی بازیسازها بیشتر شده و شر اون سری افراد سوءاستفاده گر هم از سر بنیاد کم شده!!!

    0
    0
    • Pilgrim گفت:

      نه برادر من مشکل نه ما هستیم نه بازیساز…
      مشکل اینه که نمیتونیم همو درک کنیم و با هم تعامل درستی داشته باشیم
      این شرکت خودش مشکل داشته تو منتشر کردن بازی،وگرنه چرا این همه بازی ایرانی منتشر میشن هیچکدوم هم این طوری نمیشن هیچ استدویی هم نابود(با فونت درشت بخونید!) نمیشه؟!
      بعد اومده ناشر رو مقصر دونسته یا حتی گیمر رو مقصر دونسته
      اصلا حرفاش منطقی نیست میگه کرک کرک،خب برادر اونور آب بازی کرکی نداریم؟!
      خب چرا نداریم خوبه همون اون ور آب کرک میشه میاد اینورا!!!
      و خیلی چیزای دیگه که دیگه توضیح نمیدم
      تا وقتی سازنده نتونه گیمر رو درک کنه گیمر رو هم نمیتونه با بازی های سازنده ارتباط برقرار کنه

      0
      0
  • soroush750 گفت:

    واقعا با این وضع صنعت گیم ایران به جایی نمیرسه

    0
    0
  • E.t soldier گفت:

    تقصیر بچه های بی لیاقت بالاست… Pissed Off

    0
    0