۵ دلیل برای اثبات برتری PC ها نسبت به کنسول های بازی - گیمفا
۵ دلیل برای اثبات برتری PC ها نسبت به کنسول های بازی - گیمفا
۵ دلیل برای اثبات برتری PC ها نسبت به کنسول های بازی - گیمفا
۵ دلیل برای اثبات برتری PC ها نسبت به کنسول های بازی - گیمفا

۵ دلیل برای اثبات برتری PC ها نسبت به کنسول های بازی

عرفان استادی
۱۵:۴۵ ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
۵ دلیل برای اثبات برتری PC ها نسبت به کنسول های بازی - گیمفا

و باز هم همان بحث همیشگی در دنیای بازی های ویدئویی؛ PC بهتر است یا کنسول اختصاصی؟ مسلما هردوی اینها به یکدیگر مرتبط و تا حدودی وابسته هستند اما تفاوت ها را نیز نمی توان نادیده گرفت. در این پست می توانید پنج دلیل برتری PC نسبت به کنسول ها را مشاهده کنید. در ادامه مطلب ما با همراه باشید.

۱- سخت افزار بهتر، گرافیک (و رزولوشن) بهتر، نرخ فریم بالاتر

بعضی از گیمرها گرافیک را مهم ترین عنصر یک بازی می دانند و برخی دیگر به داستان، گیم پلی و… توجه می کنند. دلیلی وجود دارد که بعضی ها بجای Ford Focus به سراغ Ferrari می روند؛ زیرا عملکرد و ظاهر هر دو مهم هستند. برای گرافیک و جلوه ها در نسخه PC بازی ها بخاطر سخت افزار نامحدود این پلتفرم، نمی توان حد و مرزی تعیین کرد و در اکثر عناوین، برتری نسبت به کنسول ها دیده می شود. همچنین مسئله نرخ فریم را نباید از قلم انداخت؛ در کنسول های بازی (مثلا نسل هشتم) حداکثر نرخ فریمی که تا به حال دیده ایم ۶۰ و بسیاری از بازی ها بر روی ۳۰ قفل می شوند اما برای PC در این مورد هم نمی توان محدودیتی تعیین کرد و این فریم می تواند به نسبت رزولوشن، گرافیک و… با توجه به سخت افزار شما هر عددی باشد.

۲- مادهای بازی ها

وقتی بازی ای برای کنسول ها عرضه می شود، شما تنها محتوای بخصوصی بدست می آورید. اما اکثر بازی هایی که برای PC عرضه می شوند، توسط جامعه طرفداران این پلتفرم تجربه شده و این افراد ماد ها و محتویات اضافه ای را برای بازی می سازند که دیگران می توانند از آن استفاده کرده و لذت ببرند. حتی بازی های قدیمی با یک ماد بافتِ گرافیکی می توانند به زندگی باز گردند.

۳- اجرای هر بازی در هر زمانی

شاید این مورد کمی مبهم باشد؛ دارندگان کنسول های PS3 و Xbox 360 دیگر نمی توانند عناوین مورد نظر این پلتفرم ها را بر روی PS4 و Xbox One اجرا کنند. با اینکه سخت افزار PC روز به روز بهتر می شود، شما می توانید بازی های قدیمی و حتی عناوینی که در نسل ششم و پنجم برای این پلتفرم عرضه شده اند را تجربه کنید. PC ها هیچ وقت تجربه دوباره بازیِ قدیمی مورد علاقه تان را غیر ممکن نمی کنند. حتی بازی های بسیار قدیمی با نرم افزارهای Emulator قابل اجرا هستند.

۴- گزینه های کنترلر نامحدود

در موس و کیبورد، شما گزینه های نامحدودی برای انتخاب کنترل های بازی دارید. آیا طرفدار موس و کیبورد هستید یا گیم پد (کنترلر) را ترجیح می دهید؟ حتی اگر طرفدار کنترلر باشید، می توانید آن ها را به PC خود وصل کنید، پس انتخاب با شماست و محدودیتی در این مورد هم وجود ندارد.

۵- سخت افزار قابل ارتقا

وقتی کنسولی معرفی می شود، شاهد ده ها مقاله و مطلب و بحث در مورد قدرت آن هستیم؛ می دانید چه کسانی هیچ وقت در این بحث دخالت نمی کنند؟ گیمرهای PC. زیرا آن ها می دانند که حتی اگر قطعاتشان قدیمی شده و قدرت لازم را نداشته باشد، با هزینه کردن می توانند آن را ارتقا دهند و چه بسا این ارتقا باعث می شود قدرت سخت افزاری، دیگر با کنسول های مورد نظر قابل مقایسه نباشد.

توجه داشته باشید که این مطلب، ترجمه وب سایت سخت افزار WDC بوده و توضیحاتی به آن اضافه گردیده است. پست ۵ دلیل برای بازی کردن با کنسول های اختصاصی بزودی در سایت قرار می گیرد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

۵ دلیل برای اثبات برتری PC ها نسبت به کنسول های بازی - گیمفا
۵ دلیل برای اثبات برتری PC ها نسبت به کنسول های بازی - گیمفا
۵ دلیل برای اثبات برتری PC ها نسبت به کنسول های بازی - گیمفا
۵ دلیل برای اثبات برتری PC ها نسبت به کنسول های بازی - گیمفا
۵ دلیل برای اثبات برتری PC ها نسبت به کنسول های بازی - گیمفا

نظرات

  • mamad-m416 گفت:

    ممنون آقای استادی :yes:
    اونایی که pc بازا رو مسخره میکردن با دقت بخونن
    بازم تکرار میکنم “اونایی که pc بازا رو مسخره میکردن”

    • فرشاد گفت:

      داداش چرا حرص میخوری اونایی که pc بازارو مسخره میکردن خودشون مسخره هستن بیخیال از گیم لذت ببر قدرت pc نیازی به یادآوری و گفتن به چهار تا بچه مچه و نووب نداره کلا گیمر ها دو دسته هستن از نظر من یکی عقده ای ها و تعصبی ها و ندار ها یکی هم واقع گرا ها گروه اولی رو یه چیزی که تعصبی باشن کلا هرچی غیر از اون چیزی که روش تعصب دارن بهشون بدی بازم ایراد میگیرن در صورتی که شاید اون pc ای که بهشون دادی دوبرابر قوی تر از کنسول خودشون باشه و یا چون پول جمع کردن یک سیستم ندارن یا اطلاعات کافی درباره جمع کردن سیستم رو ندارن از pc ایراد میگیرن تو همین سایت یکی گفت پول جمع کردن یه pc دوبرابر قیمت یه کنسول میشه باز این تا حدودی میشه باهاش کنار اومد یکی گفت پول جمع کردن یه pc حداقل ۶ یا ۷ میلیون میشه من میخوام بدونم از کجاش این قیمت رو درآورده آره بسته به کانفیگی که جمع میکنی میتونی pc ببندی تا ۱۵ میلیون ولی من با پول یه کنسول نسل هشتمی pc جمع میکنم که تا ۴ سال جوابگوی بازی ها روی HIGH END باشه گروه دوم هم افرادی هستند که براشون مهم نیست pc داشته باشن یا کنسول اینایی همونایی هستن که انتخاب پلتفرمشون روی بر اساس گیم هایی که علاقه دارن و امکاناتی که لازم دارن و پلتفرم در اختیارشون میزاره تهیه میکنن مثل بنده که pc رو ترجیح دادم به خاطر بازی هایی که فقط فقط تو pc میشه بازی کرد
      درکل خوب ادم جزو گروه دوم باشه و از روی عقده ، تعصب و نداشتن پول کافی نظر بی اساس و چرت و پرت نده زنده باد pc یکی پرچمو بگیره من برم وسط بندری برقصم :rotfl: :rotfl:

      PC gamer ;)
    • mamad taheri گفت:

      کسی که میاد این تاپیکو مینویسه (عرفان استادی)بهتر بود یه اشاره ای به قیمت این شبه کنسول میکردین که چقدر گرونه… حالا من نظرمو عرض میکنم ۱-قیمت بسیار سنگین و گران،،،، ۲-هزینه های جانبی cd key و دانلود بازیها،،،، ۳-پر دردسر بودن به عنوان گزینه ای برای بازی کردن،،،، ۴- نبود بازی های انحصاری جذاب و کارآمد،،، ۵- مشکلات جانبی ویندوز و نرم افزاری،،،، ۶-مناسب نبودن برای بازی به دلایل جانبی،،،، ۷- ابعاد بسیار بزرگ….امیدوارم این دلایل هم مد نظر گرفته بشه…..

      • justfifa گفت:

        من cD KEY واسه PC میخرم ۱۲۰ تومان برای فیفا ۱۵ خب؟ودیگر هیچ هزینه ای پرداخت نمیکنم
        ولی کنسول باز ها فیفا ۱۵ میخرن که هیچ پول PSN,Xbox live هم میدن :rotfl: الان باز هم بگو قیمت گران بودن بازی ها….بعدش هم ۵ یا ۶ تا بازی بخری پول کنسولته 😉

        • mamad taheri گفت:

          شاید بخوای مسخره کنی اما من بدون صرف هیچ هزینه ای دارم آنلاین مجانی بازی میکنم…در ضمن شما میتونید با یه هزینه ی بسیار کم بازی های ps3 رو بر روی ps4 بازی کنید….

      • AMD1992 گفت:

        اولا PC پلتفرم هست نه شبه کنسول , ثانیا اونیکه باید شبه باشه کنسول هست که در این نسل هم با PC خیلی شباهت داره.۱- شما بیا من برات یه سیستم ۳ تومنی ببندم که ۲ برابر کنسول قدرت داشته باشه. ۲- هزینه جانبی CD-Key که می گی متوجه نمی شم یعنی بازی های کنسول از آسمان نازل می شن؟ هر کی دوس داره می تونه بازی مورد علاقشو از Steam می گیره که با تخفیفات استیم همه آشنا هستیم , یا می تونه بخره یا دانلود کنه هیچ محدودیتی نداریم تو PC خدارو شکر.
        ۳-پر در سر؟ من که تا حالا بدون هیچ دردسری تمام بازی ها رو Ultimate اجرا کردم.
        ۴-از انحصاری هم حرف نزن هر موقع Dota 2 , LOL , WOW … تونستی بازی کنی بیا حرف بزنیم کنسول همین ۲ تا انحصاری نداشت چی می گفتین.۵-مشکل نرم افزاری از اون حرفا بود دیگه :laugh: دیگه چیزی به نام مشکل نرم افزاری معنی نداره و با اومدن Windows 10 PC و XboxOne بیشتر به هم نزدیک می شن… .
        این حرفا زیاد گفته شده ولی کو گوش شنوا هر چقدرم بگن شما کنسولی ها باز حرف خودتونو می گین… . ممنون از مطلب مفید واقعا همه موارد درستن ولی من بیشتر به خاطر ۱و۵ PC رو انتخاب کردم.

        • mamad taheri گفت:

          ۹۰ درصد حرف های شما درسته منتها من خیلی وقت پیش pc داشتم و ازش راضیم نکرد و خیلی هم آزارم داد… در ضمن سیستم کنسول ها چون مچ شده خیلی قویه… اگه بخوای سیستم ps3 رو بروی pc پیاده کنی pc حتی انگری بیردز هم نمیتونه درست اجرا کنه اما همین پلی۳ بازی هایی مثل gow3 رو اجرا میکنه بخاطر سخت افزار پیچیدش. …

  • BL FL گفت:

    آفرین.واین است خداوندگار کنسول ها :yes: .من برم کمرمو عوض کنم فک کنم شکسته :yes:

  • ... گفت:

    یک دلیل بزرگ هست که من رو طرف PC کشوند اونهم استیم و قیمت پایین سی دی کی ها و تخفیف های عجیب استیم !…حالا این وسط اگه لازم شد بازی کرکی هم می زنیم :دی تنها دلیل من همین هست و بس !…
    {از الان هم بگم که بهتره که از همین الان بخش کامنت ها رو ببندید }

    • نه فکر نکنم لازم باشه اون عده کمی که بحث ایجاد می کردند دیگه حضور ندارند و شما فرهنگ و شعور کاربران گیمفا رو دست کم نگیرید. البته پست برتری کنسول ها هم بزودی افزوده میشه تا کار یک طرفه نباشه

  • SINA گفت:

    اگه میشه لطف کنید بخش نظرات رو ببندید تا دعوا درست نشه 😐

  • Hamid2273 گفت:

    فقط و فقط pc

    ممنون پست خوبی بود

  • Mohammad.PS4 گفت:

    به نظر من مهم ترین دلیل سخت افزار هست و جالبی این لیست اینه که اسمی از انحصاری های pc برده نشده.

  • amin-nima گفت:

    کنسول رو دست pc نمیاد
    pc پرچمش بالاس :rotfl:

  • Hamid2273 گفت:

    خدایی الان یه مشت کنسول باز میان بحث میکنن

    اقا اگه اومدن خواستن شروع کنن بخش نظراتو ببند

    با تشکر

  • Amir_kh گفت:

    پرچم PC همیشه بالاست :yes: :yes: :yes:

  • ps4best گفت:

    باشه اینا دلایل برتری ولی حالا برتری کنسول ها

    قیمت پایینتر = اگه بخواید بازی هایی که ps4 اجرا میکنند با همان کیفیت رو pc اجرا کنید قطعا قیمتش از ps4 بیشتر خواهد بود

    حمایت سازندگان از کنسول ها= این که دیگه واضحه توضیح نداره نمونش هم شرکتی مثل راک استار که بازی هاشو دوست نداره روی کنسول ها بسازه مثل بازی red dead

    و اما مهم ترین عامل بازی انحصاری= بر هیچ کس پوشیده نیست که کنسول ها انحصاری بهتری دارند توی سال ۲۰۱۵ که جنگ انحصاری هاست pc جایی نداره شما فقط کافیه به گرافیک بازی هایی مثلhalo 5 و uncharted 4 نگاه بیندازید تا حقیقت اشکار شود

    • ps4best گفت:

      رو کنسول ها = روی pc

    • ramin#x#.x گفت:

      من اصلاح میکنم نوشته شمارو.
      اگر بخواهیم کیفیت برابر با کنسولها داشته باشیم ( مخصوصا به ریال ) قیمتی برابر یا کمی بیشتر هزینه کنید.
      یک کنسول ۱۸۰۰ + ۵ بازی میشه = ۲۸۰۰
      حال با ۲۸۰۰ میشه کنسولی جمع کرد که چنیدین برابر کنسول قدرتشه.
      مثلا در سخت افزار برابر با کنسول
      amd 6100 + r9 270x sli or 280 or …
      کلا میشه بیس amd و تا انتها نسل کلیه گیم هارو با درصدی قویتر از پلی ۴ اجرا میکنه.
      جالب اینجاست ازقبیلهم زیاد اند که فکر میکنند pc زود قدیمی میشه:
      من یک pc با مشخصات بالا میبندم و اونو کنسول گیمفا مینامم و مثلا قرار داد میکنم تا شرایط عمری مفید ps4 و انتها نسل اونو اپگرید نکنم.
      خب با قطعات فوق دقیقا میشه مثلا فارکرای۴ رو در ۱۰۸۰ و اولترای بهینه شده ( کمی بهتر از پلی ۴ ) و ۳۰ فریم لاک جواب گرفت.
      خب ۱۰۰% زمانی مقلا فارکرای ۶ بیاد دیگه پلی ۴ نمیتونه ۱۰۸۰ و ۳۰ فریم با کیفیت قابل قبول اجرا کنه و دولوپر مجبور میشه مشخصات رو پایین بیاره مثلا AA و رزلوشن و سایه و… ( دقیقا مثل لست آف آس ) خب سخت افزار pc هم در این زمان مشکل مشابه رو داره ولی این پایین آوردن مشخصات به عهده کاربره ( البته انودیا و جیفورس اکسپرینس این کار رو مثل کنسول برای گیمر انجام میده ) خب اینجا دو مشکل بزرگ جود دارد : ۱ – همه کاربران اطلاعات کافی ندارند. ۲- اکثر کاربران pc حداکثر پسند هستند.
      وگرنه یک pc که با اطلاعات کافی جمع بشه خیلی بهتر از کنسول جواب خواهد داد در شرایط برابر و حتی با قیمت پایینتر.
      خود بنده در کنار pc خود در حال حاضر یک پلی ۴ هم دارم اما تا الان برام بی فایده بوده چون فقط برای انحصاری ها تهیه شده و نمیتوان رد کرد که یک عنوان مثل آنچارتد و … بازی های بدی هستند ولی تنها دلیل بنده بوده اند وگرنه همین الان بخوام بازی اورجینال تهیه کنم به قیمت بسیار پایینتر از کنسول با کیفیت برتر تهیه میکنم. بخوام انلاین استفاده کنم هر زمانی نباید حق اشتراک بپردازم.
      هر زمان احساس خستگی کنم میتونم کنترلرم رو عوض کنم. ( در حال حاضر برای اول شخص از ماوس و برای سوم شخص از دسته x1 استفاده میکنم.)
      گرچه وقت گیم خیلی کم دارم شاید در طوب هفته ۲-۳ ساعت ولی دلم میخواد این زمان محدوود را با کیفیت سپری کنم.

  • dana karimi گفت:

    کنسول بهینه تر هستش ولی از اونور قیمت بازی هاش سر به اسمون کشیده
    ولی پی سی رو با ارتقای مناسب و بازی های ارزان قطعا انتخاب خوبی هستش

  • Best player گفت:

    شما برای انجام بازی های قدیمی باید ویندوز های قدیمی تر هم داشته باشید ولی با توجه به گفته ی این مقاله شما باید بتونید بازی ای مثل اولین قارچ خور رو با ویندوز ۸.۱ بازی کنید 😐 😮
    مورد دیگه اینکه ارتقای سخت افزار PC هزینه ی بالایی برمیداره چون شما فقط از کامپیوتر برای بازی استفاده نمیکنید اما در این مقاله فقط به بازی پرداخته شده پس در نتیجه کنسول از نظر اقتصادی خیلی بهتره :yes: :yes:
    در ضمن خیلی از PC بازا بازی های کپی میخرن که بزرگترین مشکل PC حساب میشه 😐 😐

    • Hossien Gamer گفت:

      پس این همه پلیر های عضو شده و آنلاین تو steam و اریجین و چندین شبکه ی دیگه هویج هستن دیگه نه؟

    • Hamid2273 گفت:

      عزیز من بازی های قدیمی که میگی رو ویندوز جدید راحت میان فقط یه برنامه نیازه

      که خدایی اسمشو یادم رفت و همین امروز بتمن ارکهم سیتیرو که رو وین هشت نمیاد با این برنامه اجرا کردم و خیلی از بازی های دیگه

      شما که میگید ارتقا گرونه به قیمت بازی های خودتون یه نگاه بندازین که در طولانی مدت اگه بازی بخری خودش قیمت یه پی سی گیمینگ خفن میشه

      • Best player گفت:

        تو مقاله چیزی درمورد نرم افزار نگفته بود به هر حال شما درست میگید معذرت
        :sweat: :sweat: نمیدونستم عجولانه گفتم
        من خودم پولدار نیستم اما با مدیریت پول و تعویض بازی ها با هم میشه خیلی از هزینه ها کم کرد. این همه برای یه بازی زحمت میکشن بعد شما میرید کپیش رو میخرید آخرش هم به ما میگید شما هزینه های بازی کردنتون خیلی بالاست. همه ی مردم تو کشور های دیگه هم همینطوری با قیمت های بالا بازی میخرن اما چون تو ایران قانون کپی رایت نیست خیلیا کپی بازی میکنن در صورتی که قیمت اصلی یه بازی مثل gta v 59.99 دلاره نه ۱۰-۲۰ تومن 😐

        • Hamid2273 گفت:

          عزیز من ما داریم در مورد قیمت تو ایران حرف میزنیم چیکار خارج داریم

          مهم اینه که شما بازیاتون تو ایران خیلی گرون تره و مال ما ارزون

          هر چند که کپی باشه ولی ترزون

          • Best player گفت:

            تو خارج هم این قیمت قیمت کمی نیس در ضمن شما کلا بازی رو کپی میخرید و به حقوق سازنده احترام نمیزارید حالا هرچند که ارزون باشه

            • ramin#x#.x گفت:

              چـــــی میگی؟
              الان نفر اولی که کنسول هک بشه استفاده کنه خود شمایی! خواهشا تو این خاک از این تریپ ها بر ندارید.

            • ramin#x#.x گفت:

              چـــــی میگی؟
              الان نفر اولی که کنسول هک بشه استفاده کنه خود شمایی! خواهشا اینجا از این تریپ ها بر ندارید.

  • Remedy 0314 گفت:

    همیشه PC از کنسول برتر بوده و هست و خواهد بود.تنها برتری کنسول ها انحصاری هاشونه که اگه اونم واسه PC میومد دیگه برتری نداشتن.توجه کردید PC همه چیزش نامحدوده.سخت افزاراش نامحدوده اجرای بازی های قدیمیش هم نامحدوده کنترلر هاش هم نامحدوده ولی چیزی که توی کنسول ها زیاده محدودیت.

  • AMIR_PC گفت:

    خداییش با این که ترجمه شده ولی بازم خیلی هست. برای همینه که هنوز بازی اسکایرم زنده مونده به لطف پی سی و مادها. انحصاری های پی سی هم واقعا خیلی خوب هستند Assetto Corsa بازی عالی. Linchom نمیدونم چی چی که واقعا زیبا هست. سری توتال وار. دوتا. کار کرافت و خیلی هایی که که متای بالایی هم دارن. خدایش بخواییم به دور از فن بازیی نگاه کنیم پی سی واقعا پلتفرم یه که برتری خیلی زیاد داره.

  • Gamer fan گفت:

    من قبول ندارم خود عرفان استادی pc بازه :smug:

    • ali 57 گفت:

      داداش دیگه فن بازی در نیار قبول کن PC بهتره چون نا محدوده اگه کنسول ها انحصاری نداشتند من تف براشون نمی انداختمو Pc HIGH END میخریدم :yes: :yes: :yes:

  • armin2100 گفت:

    همه اینایی که گفتین درسته ولی دیگه خواهشا بحث ۶۰ فریم و ۳۰ رو وسط نکشین چون هیچ فرقی ندارن.الان هیچ کدوم از اونایی که سیستم غول دارن نمیتونن fifa 14 رو روی ۳۰ فریم قفل شده بازی کنن چون سرعت بازی نصف میشه ولی وقتی یه سیستم بازی رو روی حداکثر تنظیمات مثلا بین ۳۵-۴۰ فریم بده در اونصورت اگه روی ۳۰ فریم قفل کنیم بازی خیلی روون میشه یعنی دقیقا میشه شبیه همون ۶۰ فریم.روی کنسول هم همینه

  • Amir_kh گفت:

    قابل توجه کنسول بازها:انقدر حرس نخورین برتری کنسول ها هم بزودی منتشر میشه
    البته کنسول هیچ وقت به پای PC نمی رسه

  • Hamid2273 گفت:

    باید به کنسول بازا بگم که کنسول شما سخت افزار محدودی داره و تا سه چار سال دیگه بازی با گرافیک که در خور همون نسل سه چار سال بعد باشه براشون نمیاد و کیفیت بازی ها در همین حد الان براشون میاد یه یکم بهتر

    نمونش xbox 360 و ps3 هست که الان دیگه از دور خارج شدن بعد از چند سال

    Pc محدودیت نداره

    • Gamer fan گفت:

      مگه کامپیوتر رو نباید بعد از ۴ ۵ سال ارتقا داد چه فرقی داره؟

      اون هایی هم که میگن ما تا ده سال دیگه هم میتونیم بازی کنیم ، شما ها هم تا پول ده سال دیگه رو هم یدفه دادید و ما تیکه تیکه

  • justfifa گفت:

    عشق فقط PC 😀
    ایکس باکس دارم از قیمت بازی هایش برنمیام 😐 ۵ بازی میخری قیمت کنسوله 😐 منم تنها دو بازی انجام میدم BF4,Fifa 15 😀 اونادیگه هم اگه وقت داشته باشم میرم کرکی میزارم تو کامپیوتر 😀
    تنها چیزی که میمونه انحصاری اونم تجربه میکنیم ان شاءالله 😎 😀
    البته نقطه ضعف PC اینکه سازندگان بازی های کامپیوتری خوب روی PC بهینه نمیکنن!!!!و برای کنسول ها بهینه میکنن تا همه برن سمت کنسول! 😐 اونم باید بریم یقه شرکت ها را بگیریم:D

  • هم پیسی از یه سری دیدگاه ها خوبه هم کنسول به هر حال مرسی بابت خبر . :yes: :yes:

  • ALI3N گفت:

    تمام حال pc به بازیهای کرکیشه … اخرین باری که به بازی پول دادم یادم نمیاد همه رو دانلود کردم :rotfl:

  • milad gta گفت:

    این بحث مال نسل ۶ و ۷ بود ” نسل ۸ قضیه فرق میکنه ” قدرت کنسولا در حال حاظر بجایی رسیده که از دید سایتای نام آشنا در سالی که گذشت بهترین گرافیک سال و به driver Club دادند ” این داستان فریم و رزولوشین بر میگرده به سیاستای Intel و nividia ‘ باسه فروش سخت افزاراشون و ثبات بازارشون این قضایا جنبه درآمدی و تبلیغ داره این و دیگه همه میدونند لااقل در این نسل ‘ وقتی شما گرافیک Uncharted مشاهده میکنید ‘ و جزعیات بکار رفته و پلیگانهای ریز به ریز صورت و مشاهده میکنید و تصورش باستون مشکله که آیا این بازی یا فیلم ” وحتی از فیلمای هالیوودی CG هم پارو فراتر گذاشته این بازی پس به این پی میبریم که کنسولای نسل جدید دست خالی نیمدند چیزایی بزرگی تو چنتشون هست “

    • Devastator گفت:

      خود جنابعالی تا دیروز ۱۰۸۰ رو میکوبیدی تو سر X1 حالا شده تبلیغات ؟

      فن فنه دیگه … کاریش نمیشه کرد

    • ramin#x#.x گفت:

      خ اگر بحث رزلوشن و فریم مهم نیست پس:
      گرافیک رایز چندین برابر آنچارتده
      کرایسیس ۳ چندین برابر آنچارتده
      گررافیک شادو آف موردور در اولترا بیشتر از آنچارتده
      گرافیک کالاف دیوتی همراه با کچ ( بدون کچ نسخه کنسولیست ) بالاتره
      آرما ۳ گرافیکی داره که در ذهن کنسول باز نمیگنجه چه برسه به سخت افزار
      کافیه یا بازم بگم؟

  • Gwynbleidd. گفت:

    مقایسه محدود و نا محدود
    فانی و فنا ناپذیر
    ارزان و گران
    بازیای گرون و ارزون (اینجا بر عکسه 😀 )
    خوب و خوبتر
    See more details: )

  • navid-pc گفت:

    والا میگن بازیهای کرک شده رو نمیتونیم آنلاین بازی کنیم ولی من واچ داگز رو کرک شدشو میگم آنلاین بازی کردم اینم یه ویژگی

  • sparda گفت:

    مطلب غیر مرتبط
    کسی می دونه سر TOPDOWNLOAD چی امده.
    سایت جایگزین چی خوبه

  • milad gta گفت:

    این سایتا ‘ فقط با مخاطبای pc ” pc مزخرف

  • Game4Ever گفت:

    اگه هزار تا دلیل برای برتری pc بیارید بازم کنسولو ترجیح میدم
    یکی از دلایلی که باعث میشه pc بازی نکنم ارگونومی وحشتناک بد pc هست وقتی پشت میز میشینم اونقدر خسته میشم که انگار دارم کار میکنم تا تفریح
    دسته رو به موس و گیبورد ترجیح میدم
    قیمت رو حساب کنیم کنسول ارزونتره pc گرونه خیلی زیادم گرونه فقط قیمت بازیه کنسول گرونه و برای pc ارزون اونم فقط برا ایرانیا

    • ALI3N گفت:

      خب میتونی دسته هر کنسولی که بخوای رو به pc وصل کنی … ۲ برابر کنسول پول میدی عوضش بازیهات مفتن تا چند نسل بعد و قبل رو هم میزنی :laugh:

  • goofy گفت:

    ۴ میلیون دادم سیستم بستم هر کی مییینه میگه چرا ps4 نخریدی اخه یکی نیست بگه مرد مومن فرض کن من کنسول خریدم باید چند برابر پول خود کنسول بازی بخرم مهمتر اینکه منی که دو نسل از بازی عقبم چطوری بازی های قدیمی رو اجرا کنم الان خودم یه هارد سه ترا پر بازی دارم اگه قرار بود این بازی هارو ارجینال بخرم باید پنجاه شصت میلیون خرج بازی میکردم به نظر مت خرید کنسول حماقت محضه مگر اینه برای تجربه بازی انحصاری باشه که رو پی سی نمیاد

  • Hamid2273 گفت:

    من میتونم ثابت کنم یه pc دو نیم میلیونی یه حتی دو تومنی در حد یه ps4 قدرت داره

    میگین چطوری خب

    شما اگه فارکری چهار رو یا اساسین یونیتی یا همون بلک فلگ رو نگاه کنین روی کنسول ها از سایه ی خیلی کمی برخوردار هستن

    کنسول ها تکسار و انتی تو بازی هاشون وجود نداره و البته کیفیت کلی و بافت محیط بازی داخل کنسول نسبت به pc پایین تره و همه میدونن که بازی های pc کیفیت بیشتری دارن نسبت به کنسول

    خب در اینجا اگه بازیه فارکری چارو در نظر بگیرید و تنظیمات گرافیکه اونو دقیقا مثل کنسول ps4 قرار بدین یعنی کزینه ی سایرو در حالت مدیوم بزارین و پنج گزینه ی گرافیکیه اخرو خاموش کنین اخه تو کنسول از اونا وجود نداره و بقیه ی تنظیماتو روی هایگ قرار بدین نه روی اولترا تا گرافیکه هر دو مساوی بشه بعد در این حالت بازیرو اجرا کنین میبینین که یه کنسول مثل ps4 بازیرو با فریم ۳۰ تحویل میده ولی همون pc داره بازیرو با ۵۰ فریم تحویلتون میده
    من این کار هارو با pc خودم انجام دادم و همین طوری شد

    مشخصات pc من یه گرافیکه ۷۵۰ti و cpu i5 4460 و رم هشته که کلی اگه بخوایم بگیم از یه کنسول مثل ps4 ضعیف تره حداقل بخاطر cpu

    ولی pc من ۵۰ فریم تحویل میداد و حتی بعضی جاها ۶۵ میرفت با برنامه ی fraps

    ولی ps4 30 قفل کرده و بالاتر نمیره

    خب یه کنسول ۱.۵ میلیونه و pc من که تازه گرفتمش شد ۲۱۵۰

    خب pc من فقط شیشصد تومن گرون تره که اونم به اندازه ی پنجتا بازیه کنسول گرون تره

    پس نتیجه میگیریم که ما pc بازا اگه تنظیمات گرافیکیه بازیارو در حد یه کنسول بزاریم تا حداقل ۶ سال بازی میتونیم با یه pc دو تا دو نیمی راحت بیاریم

    پس pc که در حد کنسول باشه زیاد گرون نیست

    • armin2100 گفت:

      داداش این بازی هایی که گفتی همش برای یوبی باگه و الان دیگه حتی بقال سر کوچه هم میدونه که یوبی با نویدیا دست به یکی کردن که کنسول ها رو ضایع کنن وگرنه اگه بازی های انحصاری رو نگاه میفهمی که کنسول ها چه قدرتی دارن.شماها هر وقت فهمیدین که چجوری gow 3 رو رویps3 اجرا کردن بعد بیاین اینجا پیسی پیسی کنین!

      • Hamid2273 گفت:

        اولا این بازیا باگ نیست و یکیشون که فارکری هست بهترین شونر سال شد

        بعدشم یه منبع نشونم بده که یوبی با انویدیا دستشون تو یه کاسست که کنسولو خراب کنن ووالکی برا خودت نگو حتما اون بقالیه سر کوچرو میخوای بگی منبع

        بعدشم همون یازی های انحصاری اگه برا pc بیاد کیفیتش رو pc از کنسول بیشتره
        نمونش gta v که اول برا کنسول اومد و الان داره برا pc میاد که ۴k داره رو pc

        بعدشم شما کنسول بازا چرا وقتی زورتون میاد و کم میارین پای یه چیز دیگرو میکشین وسط

        و اگه شما هرموقع تونستی یه بازیه دهه شصد یا هفتادو رو ویندوز ۸.۱ بیاری بالا بعد بیا صحبت کن

        • ps4best گفت:

          نا امید کننده ترین بازی های ۲۰۱۴

          assassins creed unity و the crew

          این هم قدرت یوبی باگ

          اگه نظری داری بگو

          • Hamid2273 گفت:

            وقتی میگم شما کنسول بازا زورتون میاد بحثو میبرین یه جای دیگه اینم مدرکش

            اگه کامنته منو اون اول میخوندی میفهمیدی که من در مورد یه چیز دیگه حرف میزدم
            و شما اوردینش تو باگ اساسین

            من نمیدونم کجای حرف من به باگ اساسین ربط داشت
            بعدشم عزیز من اون اساسین براش اپدیت اومد و باگاش رفع شد

            اون the crew هم که میگی کی گفته ناامید کننده ترین بازیه سال

            اگه کسی گفته منبع بیار ببینم .خیلی هم بازیه ماشینیه خچبی بود و کیفیت عالی و گیم پلی خوب

            من بحثم اینه که تنظیمات گرافیکیه بازی هارو به اندازه ی یه کنسول رو pc بزاری میبینی یه pc معمولی خیلی راحت تر با این تنظیمات بازیرو اجرا میکنه

            ولی به شخصه من اساسین یونیتیرو نصب کردم رو pc خدایی کوچکترین باگی داخلش ندیدم فقط یه مورد که سرباز مرده تکون میخورد

        • armin2100 گفت:

          منبع نداره ولی عین روز روشنه.به خاطر اینکه هیچ کدوم از کنسول ها سمت کارت نویدیا نرفتن واسه همین نویدیا میخواد انتقامش رو ازشون بگیره و رفتو چسبید به یوبی سافت که بازی هاش کلی طرفدار دارن و الکی تکنولوژی برای کارت های خودش درست میکنه تا کارت هاشو بفروشه.مثلا اون سایه زنی ای که توی یونیتی استفاده کرد چی بود که بخواد برای پیسی انحصاریش کنه؟دیگه سایه زنی هم تکنولوژی میخواد؟

          • Hamid2273 گفت:

            عزیز من بازی های یوبی سافت یه مثاله و سایه هم یه مثاله

            همه ی بازی ها اینطورین حداقل تو تنظیمات انتی و تکسار که تو کنسول وجود نداره

            تنظیمات گرافیکی که تو pc وجود داره تو کنسول نیست و من میگم اگه هر دو رو در یه تنظیمات مشابه قرار بدیم میبینیم که یه pc معمولی میتونه بازی های غولو مثل کنسول اجرا کنه

            شما کنسول بازا جوابی ندارین بدین میرین یه سمت دیگه

            بازی های یوبی یه مثاله وگرنه کل بازی ها اینطورین

          • Hossien Gamer گفت:

            آقا چرا فیلم جنایی تولید میکنی واسه خودت؟؟انتقام چیه این حرفا چیه تورو خدا؟؟خود انویدیا گفته که نسل جدید کنسول ها هیچ اهمیتی براش نداره چرا بیخودی داستان بافی میکنید یه حرفایی میزنید آدم شاخ در میاره به خدا

            • armin2100 گفت:

              حالا انتقام که نه ولی یه چیزی توی همین مایه ها.البته حق میدم بهش چون ps4 خیلی باهاش بد تا کرد.بعد اون همه سال که برای ps3 کارت گرافیگ ساخت و مورد تحسین سازنده های بازی قرار گرفت،بعد یهو شرکت سونی گفت دیگه برای ps4 از کارت نویدیا استفاده نمیکنه!خب تو بودی ناراحت نمیشدی؟دلت نمیخواست یه جوری تلافی کنی؟

              • Hossien Gamer گفت:

                عزیز چرا باید تلافی بکنه؟؟انویدیا اصلا نیازی به این کار ها نداره الانم با ساخت کارت های گرافیکی فوق العاده و قدرتمند و همچنین تراشه هاش داره غوغا میکنه…اینکه سونی و مایکروسافت با انویدیا توافق نرسیدند دلیل بر این نیست که انویدیا حتما باید انتقام بگیره یا تلافی بکنه

        • hooman777 گفت:

          ددم اون هایگگگ نی hi :rotfl: :rotfl: :rotfl:

          بعد بیا پیسی سی بکن :silly:

  • Hossein Gamer گفت:

    درود بر pc
    :yes: :yes: :yes: :yes:

  • TERIXA گفت:

    ترینر بازی ها رو جا انداخت بود بعد از اتمام یه بازی سخت چه حالی میده ترینر بزنی و عقده گشای کنی.

  • Thomas Angelo گفت:

    ههههه :snicker: فقط ۵ مورد!!!!! ده ها دلیل دیگه هم وجود داره که PC برتره 😀 :laugh: :razzmad:

  • فرشاد گفت:

    آقا عرفان دستت درد نکنه ولی با عرض پوزش یه چندتا انتقاد داشتم اولا مطلب به نظرم کامل نبود از این جهت که pc به ۵ دلیل خلاصه نمیشه همونطور که که دوستان گفتن بازی های انحصاری pc کم نیست حالا خیلی ها فکر میکنن منظور از انحصاری گرافیک ولی خوب اینارو کاری بهشون نداریم یا مثلا pc به غیر از گیم امکانات دیگه هم در اختیار آدم میزاره که گفتنشون هم وقت زیادی میبره هم تو یه نظر بنده کفایت نمیکنه در کل مرسی از مطلب کامل و خوبتون

  • mamadii گفت:

    من خودم pc اونو ارتقا هم دادم با این که برام کلی هزینه شد ولی هیچ وقت کنسول نمیخرم تنها به یک دلیل چون من فقط میتونم با موس و کیبورد بازی کنم اگر کنسول های نسل نهم قابلیت مونس و کیبورد داشته باشند کنسول میخرم

  • happy گفت:

    قبول دارم
    هیچ وقتPCاز مد نمیفته ولی کنسول ها حداکثر بعد از ده سال از مد میوفتن
    ولی داداشای گلم خدایی کنسول بهتره دیگه :yes:

  • Freeman گفت:

    اصلا خدایی نم شه pc رو با کنسول مقایسه کرد
    only pc :yes:

  • Freeman گفت:

    خدایی اگه کنسول ها انحصاری نداشتن چه قدر فروش می کردن؟؟؟ ?:-) ?:-)

  • mehdi gamer گفت:

    منتظر مقاله ۵ دلیل برای خرید کنسول چیست هستیم :yes:

  • MRB1378 گفت:

    یه دلیل برتری pc: الان یعنی شما ها با کنسول اومدین گیمفا؟؟؟ 😀 😀 😀

  • ramin#x#.x گفت:

    با قسمت کنسول های مثلا نسل هشتی خیلی موافقم.
    مدتها بود تکه کلام بنده بود این جمله!

  • Kazuhira گفت:

    پی سی فقط.
    فقط مد های gta sa،tew،nfs.pes
    تجربه نوستالژی
    و…
    ….
    اگر روزی کنسول بخرم انتخابم ایکس باکس خواهد بود.

  • AMIR_PC گفت:

    یعنی کی میشه روزی رو ببینم که رو کنسول هم بشه مد ریخت.

  • danyal5211 گفت:

    فایده قدرت pc چی هست که از انحصاری هایی مثل uncharted محرومه! و تازه باید هر روز برای ارتقای سیستم هزینه کنیم. یه کنسول بگیرین تا شرکت هایی مثل راکستار انقدر واسه GTA V جون به لب تون نکنن! و مهم تر از اون نصب بازی ها خیلی دردسر داره و باید کلی کاربلد باشی تا ارورها رو رفع کنی. یک کلام کنسول ها به صرفه تر هستند

    • Hamid2273 گفت:

      Pc رو هروز ارتقا بدی دیگه چیه

      من یه pc سال ۸۶ گرفتم تا پارسال باش راحت بازی میکردم

      امسال ارتقا دادم

      اگه یه xbox یا ps3 بگرفتم تا الان که براشون بازی نبود اگه بداشتمشون ولی pc ارتقا دادم راحتم اخه تا سال ۳۹۵۷۲۷۲۸۵۷۷۵ براش بازی میاد و مثل دو کنسول نسل هفتی دیگه الان بی بازی نمیشه

    • Cp.Mahdi گفت:

      :laugh:
      حتمن. اگه PC نباشه با موبایل برا کنسول بازی میسازن؟ :laugh:
      تازه بازیهای انحصاری رو شرکت ها برای پول در آواردن میسازن نه هنر بازیسازی.

    • Cp.Mahdi گفت:

      راکستار هم الان بهترین GTA رو برای PC ساخته.
      با بهترین کیفیت. :shy:

  • just game M.A گفت:

    خدایی دلیل خاصی نداره که pc میتونه بهترین ابزار کار و بازی باشه ( از لحاظ قدرت و کیفیت ) ، اینو دیگه هر آدم عاقل و بالغی میدونه، من خودم pc بازم ولی قبول کنید کنسول یه حس باحالی داره که هیچ وقت تو pc پیداش نمیشه کرد نمیدونم چرا ؟! ?:-) ?:-) ?:-)
    ممنون بابت خبر 😉

  • S_Majid_S گفت:

    PC رو با کنسول مجانی هم عوض نمیکنم :smug:

  • justfifa گفت:

    من روی PC یه Cd key میخرم تا هروقت دلم بخواد بازی میکنم
    ولی تو کنسول برو بازیرو بخر بعد هم اشتراک ماهیانه PSN,xboxlive بده 😐

    • ramin#x#.x گفت:

      lord of the falln = ps = 200
      lord of the fallen p = pc RU = 50
      !!!!

      • justfifa گفت:

        اره دیگه قیمت ها را احساس کنید :rotfl:
        اشتراک ماهیانه PSN,live هم بکنار
        من خودم الان BF4 خریدم ۸۰ تومان تا هروقت هم بخوام میتونم بازی کنم بدونم اینکه چیزی اضافی پرداخت کنم
        PC یه چیز دیگه است فقط ای کاش شرکت ها برای PC هم مثل کنسول بازیها را خوب بهینه میکردن :smug:

  • AMIR_PC گفت:

    در ضمن نصب روی pc به مراتب دردسر بیشتری نسبت به کنسول داره و تو این مورد کنسول بهتره. ولی خب سایتهایی هستن ( من خودم همینجاست اگه بخوای لینک و اسم سایته رو میگم ) فقط مشکلات رو بگو برات صد در صد حل میکنن.

  • EhsanT_96 گفت:

    Keep the Chaos at bay 😉

    COD : AW

  • icecube گفت:

    اگه اینو میخونید با آرامش بخونید. ( دعوا نداریم که 😀 )

    ۱-درسته که گرافیک مهمه . الان دیگه از هر بازی ای انتظار داریم خیلی طبیعی تر و زنده تر به نظر برسه ولی مگه فرق یه بازی تو بهترین پی سی با یه بازی تو کنسول چقده؟ کسی که رو کنسول بازی میکنه چه چیزه خاصی رو از دس میده؟

    ۲-یعنی الان مادهایی که واسه اسکایریم اومده از تجربه اصلی بازی خیلی بهتره؟ کسی فقط بازی اصلی رو انجام بده چیزه زیادی از دس میده؟

    ۳-کافیه هر کنسولی که میخری نگه داری. تا بتونی هر موقع که خواستی بازی هاشو اجرا کنی. خوده شبیه ساز ها هم رو پی سی کلی مشکلات دارن دقیقا مثل تجربه اصلی نیستن.

    ۴-نامحدود بودن یعنی انتخاب بین کنترل کنسول یا موس و کیبرد؟ موس و کیبرد اگه بهتر بود سازنده ها همچین چیزی واسه کنسولا میساختن . چون همه دنبال تجربه بهترن مطمئنا. اگه کسی هم با موس و کیبرد حال میکنه به این دلیله که عادت کرد . واسش شیرین تره

    ۵-سخت افزار قابل ارتقاء نمیدونم چرا امتیاز حساب شده ؟؟؟ واسه همینه که مشخصات موردنیاز ویچر اومد ملت وحشت کردن ؟؟ 😀 . خیلی خوبه که هر چی ارتقاء بدی و پول خرج کنی بازم عقبی. دو ماه بعد یه بازی سنگین تر میاد؟؟؟ در صورتی که اگه کنسول داشته باشین سازنده ها خودشونو با سیستم شما وفق میدن نه شما با اونا.

    • دقیقا حرف دل منو زدی :yes:

    • PewDiePie گفت:

      فقط در جواب ۲ ت:

      آره باور کن خیلی چیز از دست دادی! مخصوصا رو اون بازیی که که دست گذاشتی که از هر کی بپرسی بهت میگه بازی اصلی فقط ۳۰% قضیس تو اسکایریم

      من خودم به شخصه جز کساییم که تو بعضی بازی ها فقط مودینگ از بازی کردن بیشتر حال میده اون کسایی که تو کار مود هستند میفهمند منظورمو!

    • ramin#x#.x گفت:

      ۱- اره خیلی گرافیک فرق میکنه فقط اساسین رو به شما ارجاع میدم بست باشه. میگم خیلی واقعا تفاوتش قدرته دوتا کنسوله.

      ۲-جواب رو دوستمون داد. من طرف مادهای L4D نمیرم تا سنکوب نکنی.

      ۳-اتفاقا شبیه ساز بهتره
      من متالگیر ۱ رو چون کنسول رسما سالها پیش نابود شد الا با DX11 و کیفیت HD میرم و یا gow نسخه psp رو برای ps3 داشتم ولی الان با فریم ۶۰ رو pc و فول اچ دی

      ۴- بقهم بعد نظر بده
      بهرین کنترل برای شوتر موسه – بنده یه موس ۶۴۰۰ dpi تهیه کردم فقط برای شوتر و دسته ۳۶۰ و الان دسته x1 برای سوم شخص

      ۵-اخه توروخدا یکم اطلاعات داشته باش یعد حرف بزن
      ویچر سیستم عالیه و رویایی یک سیستم بهینه و از همه مهمتر ارزان!
      همین ۷۷۰ کم اومد تا هر زمان مثلا چندسال دیگه تا اون زمان قیمش نمیگم شکسته بلکه پودر شده و یکی ؟ کمته دوتا ؟ کمته؟ سه تا؟ کمه؟؟؟ ۴ تا بنداز کنار هم.
      اصلا گرافیک بکنار هارد- ssd و…

  • cj4477 گفت:

    چقدر خوب بودیمو نمیدونستیم فقط pc :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:

  • Xecuter گفت:

    فقط یه چیز بگم خطم کلا یه PC راحت میتونه کنسول بازی کنه ، ولی کسی که کنسول باز هست خیلی سخت میتونه روی pc بازی کنه ، یعنی اصلا بازی روی PC براش حال نمیده

  • Mehdi P.R.M گفت:

    یک pc قدرتمند ممکنه قیمتش به اندازه ۴ تا ps4 دربیاد و خیلی از ما ایرانی ها ممکنه نتونیم تهیه کنیم ولی باید قبول کرد چنین کامپیوتری کارایی بالاتری داره و فقط مختص بازی نیست و ۱۰۰% بهتره از کنسول ها خواهد بود :yes: 😀

  • GamerBoys021 گفت:

    ۵ دلیل برای اثبات برتری کنسول ها نسبت به pc :
    ۱. بازی های انحصاری
    ۲. بازی های انحصاری
    ۳. بازی های انحصاری
    ۴. بازی های انحصاری
    ۵. چهار دلیل بالا

  • batavm گفت:

    از بازی های انحصاری که بگذریم اولین عامل موثر چه بر عرضه و چه بر تقاضا قیمت هست و بس…
    همین الآن یک PC با مشخصات کنسول های نسل هشتمی هزینه بسیار گذافی نسبت به این کنسولها داره…
    ضمنا دیدیم که انحصاری های کنسولها تا پایان هر نسل کیفیتشون حفظ میشه و قدم های رو به جلویی رو بر میدارند.

  • milad PC گفت:

    من که نظر نمیدم
    این نویسنده میاد این پست ها رو میزاره دعوا درست میکنه
    همه توهین وحرف مفت میشنویم
    جواب یه بچه رو که میدیم بن میشیم
    :no:
    PC KING

۵ دلیل برای اثبات برتری PC ها نسبت به کنسول های بازی - گیمفا