مار خوش خط و خال | پیش نمایش Metal Gear Solid V : The Phantom Pain | گیمفا
مار خوش خط و خال | پیش نمایش Metal Gear Solid V : The Phantom Pain | گیمفا
مار خوش خط و خال | پیش نمایش Metal Gear Solid V : The Phantom Pain | گیمفا
مار خوش خط و خال | پیش نمایش Metal Gear Solid V : The Phantom Pain | گیمفا

مار خوش خط و خال | پیش نمایش Metal Gear Solid V : The Phantom Pain

محمدسعید خزایی
۱۲:۲۱ ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
مار خوش خط و خال | پیش نمایش Metal Gear Solid V : The Phantom Pain | گیمفا

مسلما هرکسی می تواند در زندگی اوج بگیرد، صعود کند و با تلاش به یک الگو تبدیل شود اما هر کسی نمی تواند یک قهرمان باشد. فردی که بعد از سقوط بازهم صعود داشته باشد فردی که در میان خاکستر ها امید داشته باشد این است رسم افسانه بودن. در دنیایی که همه چیز به دست تو رقم می خورد یا بدون انتخاب در برابر تمامی هستی و داشته هایت بلند می شوی و یا همانند همتایان آمریکایی ات در یک لحظه همه چیز را پایان می بخشی و خود را غرق در خون می بینی اما این پایان برای بزرگترین سرباز قرن برازنده نیست، رئیس بزرگ که اینک یک هدف دارد آن هم تنها انتقام است موضوعی که او را به یک افسانه تبدیل می کند افسانه ای از جنس انتقام….

یکی از موضوعاتی که اکثر بازیبازان در آن اتفاق نظر دارند بدون شک باهوش و خاص بودن هیدئو کوجیما خالق سری Metal Gear Solid می باشد. فردی که با یک روند ثابت رو به پیشرفت حرکت می کند و در همین مسیر اینک به بزرگترین قسمت کار خود یعنی ساخت بزرگترین و مورد انتظار ترین نسخه ی سری MGS رسیده است. بازی که کوجیما حتی ساخت و معرفی آن را نیز غیر عادی انجام داد همه چیز از مراسم PAX 2012 شروع شد جایی که کوجیما به صورت رسمی Metal Gear Solid V : Ground Zeroe را معرفی کرد. همه چیز باب میل طرفداران سری MGS بود تا اینکه در VGX 2012  تریلری تحت عنوان The Phantom Pain منتشر شد که شباهت های بی شماری به MGS داشت و همین موضوع به همراه نام عجیب تیم سازنده ی این بازی منجر به این شد که شایعات و مدارک بیشماری نسبت به تریلر منتشر شده و نسخه ی پنجم سری MGS شکل بگیرد. سر انجام و در GDC 2013 بود که کوجیما به صورت رسمی Metal Gear Solid V : The Phantom Pain را تایید و در ادامه اعلام نمود بازی MGS V از دو نسخه ی جدا با نام های Ground Zeroe و The Phantom Pain تشکیل شده است که به ترتیب تکمیل کننده ی یک داستان می باشند و نسخه ی GZ در ابتدا و به عنوان پیش زمینه ای برای MGS V : TPP منتشر می شود. همچنین کوجیما تایید کرد که موتور گرافیکی ساخت هر دو قسمت  MGS V موتور قدرتمند Fox Engine می باشد تا خیال هواداران از همان ابتدای کار از جنبه های بصری راحت باشد.

mgs5 tpp e3 2014 main imagery

نام بازی : Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

سازنده : Kojima Productions

ناشر : Konami

سبک : Action / Adventure / Open World

پلتفرم ها : PS3، Xbox 360، PS4، Xbox One ،PC

تاریخ انتشار : TBA 2015

آنچه که پیش از این دیدیم ( PW / GZ ):

 بعد از اتفاقات Peace Walker و شکست پاز ( Paz ) از اسنیک بدن او به داخل آب افتاده و بعد از مدتی چند ماهی گیر بدن او را پیدا می کنند. در ادامه اسنیک و میلر متوجه این امر می شوند که پاز زنده است و توسط نیرو های سایفر در پادگان امگا نگهداری می شود. سپس اسنیک تصمیم می گیرد به پادگان امگا وارد شود و کار پاز را یکسره کند اما  پیشنهاد میلر با نظر اسنیک در این زمینه متفاوت است زیرا بر اساس اطلاعات بدست آمده پاز یک جاسوس دو جانبه بوده است و به احتمال فراوان اطلاعات بسیاری از سایفر را در اختیار دارد. در همین حال مشخص می شود که چیکو دیگر شخصیت محوری PW نیز دستگیر و به کمپ امگا در جنوب کوبا منتقل شده است. در ادامه با شخصیت اسکال فیس ( Skull Face ) روبه رو می شویم فردی با صورتی کاملا سوخته که در کودکی اعضای خوانده و دهکده اش را از دست داده است و اینک به دنبال انتقام از مسئولین آن واقع می باشد. حال او رهبری نیرو های XOF یکی از ارگان های تحت نظر سایفر را برعهده دارد. اسکال فیس به سراغ چیکو رفته و به او توضیح می دهد پاز تمامی اطلاعات لازم را در زیر شکنجه در اختیار آنها قرار داده است. سپس اسکال فیس به همراه نیروهای خود سوار بر هلیکوپتر به سمت کمپ مادر ( Mother Bace ) حرکت می کنند. در ادامه اسنیک وارد کمپ امگا می شود و به هر شکل چیکو و پاز که اینک به علت شکنجه های بسیار زخمی شده است را به وسیله ی هلیکوپتر نجات می دهد سپس پاز توسط همراهان اسنیک مورد بررسی قرار می گیرد و بمبی که در بدن او قرار گرفته است را اسنیک به اقیانوس می اندازد اما ماجرا به اینجا ختم نمی شود و هنگامی که هلیکوپتر به پایگاه مادر می رسد مشاهده می شود نیرو های XOF حمله ی همه جانبه ای را ترتیب داده  و تعدادی از نیرو های MFS را نیز از بین برده اند.  اسنیک و دیگر شخصیت های بازی از مهلکه فرار می کنند اما در ادامه مشخص می شود که در بدن پاز یک بمب دیگر نیز وجود داشته است. پاز خود را از هلیکوپتر به بیرون پرتاب می کند اما امواج انفجار کار خود را انجام می دهند و تمامی سرنشینان هلیکوپتر متحمل جراحاتی می شوند و اسنیک نیز وارد کما شده و وضعیت جسمانی وی وخیم به نظر می رسد.

بعد از سقوط هلیکوپتر به اسنیک صدمات جبران ناپذیری وارد می شود و به همین سبب وی به مدت ۹ سال به کما می رود تا اینکه سر انجام در سال ۱۹۸۴ از کما خارج می شود. در ادامه اسنیک غافل از همه چیز در بیمارستانی به هوش می آید و در این هنگام دکتر به او توضیح می دهد  اینک او دست چپ خود را از دست داده است و از این به بعد می بایست یک قلاب آهنی را به جای آن تحمل کند. در این میان نیرو های XOF بیمارستان را مورد هجوم قرار می دهند و به همین سبب بیگ باس و اسماعیل ( یکی از بیماران حاضر در بیمارستان ) اقدام به فرار برای نجات جان خویش می نمایند. اما مسئله اینجاست که در این لحظات اسنیک در چه سطحی از هوشیاری قرار دارد زیرا او در توهمات خود به هنگام فرار موجودات عجیبی مانند یک اسب آتشین را می بیند. سپس یک نوجوان با ماسک گاز به کمک اسنیک می آید اما هدف او از این عمل مشخص نمی شود ولی احتمالا برای یاری به اسنیک اقدام کرده است. به هر شکل اسنیک و اسماعیل از بیمارستان فرار می کنند ولی ماجرا به اینجا ختم نمی شود آنها با یک اتومبیل تصادف می کنند که در همین حال آسلات به کمک اسنیک می آید اما در کمال ناباوری بیگ باس او را به خاطر نمی آورد که این موضوع ممکن است به دلیل مدت زمان طولانی که او در کما بوده است باشد.

mgsv e3 02

در ادامه مشخص می شود بعد از تهاجم همه جانبه ی XOF به پایگاه مادر تعداد زیادی از نیرو های MSF از بین می روند افراد اندک باقی مانده تصمیم بر بنا کردن یک پایگاه جدید می گیرند. همچنین به علت کمک های بسیار میلر و آسالات به این افراد در جهت تشکیل پایگاه جدید اینک نیرو های اسنیک تحت عنوان Diamond Dogs به فعالیت می پردازند. در ادامه ی راه آسلات به اسنیک توضیح می دهد میلر توسط نیرو های XOF دستگیر شده است و در یکی از پایگاه های دشمن واقع در افغانستان اسیر شده و احتمالا به زودی میلر جان خود را از دست خواهد داد. به همین دلیل اسنیک به همراه آسلات راهی افغانستان می شوند اما اسنیک تصمیم میگرد بعد از مدت مدیدی به صورت انفرادی برای تحقق هدفش به قلب دشمن حمله کند. اسنیک وارد کمپ می شود اما با میلری مواجه می شود که اصلا وضعیت جسمانی مطلوبی ندارد زیرا اینک میلر یک دست راست و پای چپ خود را از دست داده است ولی به هرشکل اسنیک او را به پایگاه مادر منتقل می کند و به دنبال مطلع شدن از نقشه های اسکال فیس و XOF می رود.

جهانی بیکران:

شاید یکی از بزرگترین تغییراتی که نسخه ی  MGS V : TPP را از نسخه های پیشین سری متمایز می کند جهان باز ( Open World ) بودن این بازی می باشد. ویژگی که آزادی عمل بسیار بالایی را برای بازیبازان در انجام ماموریت ها پدید آورده است. ویژگی که نمونه ی بسیار محدود آن را پیش از این در GZ مشاهده کردیم زیرا در این عنوان بازیبازان با وجود داشتن اهداف از پیش تعیین شده می توانستند به روش های گوناگونی ماموریت خود را به اتمام برسانند. حال این آزادی عمل در TPP به اوج خود رسیده است به عنوان مثال می توان به مرحله ی نمایش داده شده در افغانستان اشاره کرد که اسنیک به سمت تنها هدف و هدف نهایی که در نقشه مشخص شده است یعنی میلر می بایست حرکت نمایید اما اینکه چطور و چگونه، به صورت مخفیانه یا با کشت و کشتار و…  به انجام وظیفه اش بپردازد در دستان بازیبازان می باشد. اگر شما نیز نسخه ی GZ را تجربه کرده باشید به خوبی کمپ امگا ( محل رقم خوردن بازی ) را به خاطر دارید حال اینگونه که مشخص شده است محیط TPP حدودا ۲۰۰ برابر بزرگتر از امگا می باشد که این امر سبب بدل شدن این بازی به بزرگترین نسخه از سری MGS شده است. البته تنها به دلیل بزرگی نقشه نمی توان TPP را بزرگترین نسخه از یکی از ماندگار ترین سری های تاریخ بازی های رایانه ای دانست، یکی دیگر از این دلایل وجود افراد و آیتم های مختلفی در محیط بزرگ بازی مواجه می شود که برای مقابله با ویژگی های هریک از آنها می بایست تصمیمات به خصوصی را اتخاذ کرد و یا در محیط بازی این طور که تا کنون مشخص شده است امکانات و آیتم های بسیاری قرار گرفته است که بازیبازان با اندکی کنکاش در محیط برای پیشرفت شخصیت و ویژگی های بازی از آنها استفاده کنند موضوعی که باعث شده است جدا از نگرشی متفوت به یک بازی جهان باز و مخفی کاری تنها شاهد یک محیط عظیم  نباشیم و همواره بازیبازان مشتاق جستوجو در مناطق مختلف بازی باشند.

یکی دیگر از مواردی که TPP به صورت بهینه از نسخه های پیشین سری به ارث برده است قابلیت بی هوش کردن دشمنان و فرستادن آنها به پایگاه مادر برای استفاده از آنها در ادامه ی بازی می باشد. ویژگی که نخستین بار در عنوان نه چندان موفق Portable Ops که برای PSP منتشر شد شاهد آن بودیم سپس کوجیما با اندکی بهبود این ویژگی را به نسخه ی Peace Walker منتقل کرد و اینک به صورت بسیار بهینه ی بازیبازان می توانند با استفاده از Fulton Slyhook از این ویژگی در MGS V : TPP بهره بگیرند. در نسخه ی پنجم سری سازندگان دیگر مانند گذشته پایگاه مادر را به چند منو برای بازیبازان خلاصه نکرده اند و در TPP ما شاهد بنای عظیم و فیزیکی این پایگاه می باشیم، و بازیبازان می توانند با جستوجو در محیط همانطور که در نمایش پیشین بازی نشان داده شد تمامی موارد قابل حمل و با ارزش همچون افراد، وسایل نقلیه، حیواناتی همچون بز! و… را به پایگاه مادر منتقل و در ادامه ی بازی از آنها استفاده نمایند.

mgsv the phantom pain fulton recovery

یکی از موارد بسیار خوبی که کوجیما برای جلوگیری از طولانی شدن گیم پلی و خسته شدن بازیبازان از تجربه ی TPP در بازی قرار داده است این است که با توجه به بزرگی جهان بازی در طول مراحل شما می توانید با انتخاب مکان های مشخصی با یک هلیکوپتر به پایگاه مادر منتقل شوید و از بنای ساخته شده به دست خودتان لذت ببرید! بله درست خواندید همانطور که در بالا اشاره شد بر اثر حمله ی نیروهای XOF قسمت های بسیاری از پایگاه مادر تخریب شد و میلر تصمیم بر تجهیز مجدد آن گرفت. حال و با بازگشت اسنیک وظیفه ی احیای مجدد پایگاه مادر به بازیبازان واگذار شده است و آنها می بایست بجز پایه های اصلی این پایگاه که همچون سکو های نفتی می باشند سایر قسمت های آن را به سلیقه و با توجه به علایقشان طراحی کنند. یکی دیگر از موارد قابل توجه در مورد پایگاه مادر این است که این مخفی گاه نیز برای بازیبازان امن نمی باشد و ممکن است با توجه به شرایط شما دشمنانتان به پایگاه مادر حمله کنند و در آن شرایط شما مکلف به کمک به دفاع از این مقر می باشید. یکی دیگر از ویژگی های مرتبط با پایگاه مادر که در TPP  وجود دارد این است که، شما در برخی قسمت های بازی از سرباز ها و مواردی که در طول مراحل به پایگاه مادر فرستاده اید به شرط تشخیص درست قابلیت هایشان و قرار دادن آنها در بخش های درست پایگاه می توانید برای دسترسی آسان تر به اهدافتان بهره بگیرید مثلا در انجام فعالیت های جاسوسی یا همایت های توپخانه ای از اسنیک از آنها استفاده کنید.

یک نگاه یک شخصیت:

حال و به منظور آشنایی بیشتر شما با شخصیت ها و سرگذشت افراد و گروه های حاضر در MGS V : TPP به صورت خلاصه این موارد پرداخته شده است:

Big Boss

capture000

سرباز قرن… کسی که از یک فرد میهن پرست به یک خیانت کار خطرناک و فردی که از نگاه دولت آمریکا یک خطر جهانی محسوب می شود تبدیل شد. فردی که تمام داشته هایش را دور ریخت و تنها یک چیز را برای خود باقی گذاشت. باس تنها بیگ باس را باقی گذاشت واعتقاد و عقیده اش تنها او بود. مسیری که او را از دوستان قدیمی خود جدا می کرد افرادی که با نام میهن پرست به دشمنان ملت تبدیل شده بودند. باس کسی بود که خود اسنیک را بزرگ کرد و در آخر توسط خود او از پای در آمد تا کشورش سربلند باقی بماند، فردی که در لحظه ی پایانی زندگی اش با از بین بردن سرچشمه ی تمامی مشکلاتش یعنی زیرو در نزد بازیبازان به یک افسانه تبدیل شد.

McDonell Nenedict Miller

capture

 

 یکی از افرادی که در زمان کمپبل عضو FOX HOUND بود. او در سال ۱۹۷۴ برای دیدار با اسنیک  به کلمبا سفر می کند و پس از این ملاقات تصمیم بر همکاری و فعالیت در پایگاه مادر با اسنیک را می گیرد. میلر علاوه بر خود افراد دیگری را نیز با اسنیک آشنا می کند. بعد از وقایع PW و نسخه ی پنجم او از اسنیک جدا شده و به فعالیت در سازمان هایی همچون FOX HOUND ،SAS، Green BeretT US Marine و حتی FBI می پردازد اما بنا بر دلایلی از این سازمان ها کناره گیری می کند. همچنین زمانی که او در FOX HOUND مشغول به کار است وظیفه پیدا می کند تا تجربیات خود را در اختیار سالید اسنیک جوان قرار دهد و او را به یکی از نیرو های کارکشته ی FOX HOUND تبدیل نماید. در ادامه در طول وقایع زنزیبار میلر توسط بیگ باس ماموریت می یابد تا سالید اسنیک را در انجام ماموریتش راهنمایی کند. سپس او از FOX HOUND جدا می شود و تصمیم بر سفر به آلاسکا برای سپری زندگی خود در آرامش می گیرد اما او ۳ روز قبل از این کار و در پی شورش لیکوئید اسنیک توسط یک گاز سمی به قتل می رسد.

Zero

11323chara zero pic

زیرو یکی از شخصیت های اصلی نسخه ی سوم سری MGS بود. وی بعد از اتفاقات نسخه ی سوم به کمک آسلات توانست میراث فیلسوفان را بدست آورد و سازمان میهن پرستان را پایه ریزی نماید. در ابتدا هدف او از ایجاد این سازمان محقق کردن هدف باس یعنی کنترل جهان برای جلوگیری از فساد بود. بعد از مدتی و هنگامی که میهن پرستان کنترل آمریکا را دردست گرفتند برخی از افراد همچون بیگ باس، آسلات، و ایوا را نیز به گروه خود اضافه کردند. اما دیری نپایید که اختلافتی میان زیرو و بیگ باس شکل گرفت و منجر به جدایی افراد این گروه از هم شد. علت اصلی این اختلاف نیز به تفاوت عقاید سلیقه های بیگ باس و زیرو بود زیرا، بیگ باس اعتقاد داشت هدف باس از تشکیل میهن پرستان آزاد بودن نیرو های میهن پرست و ابزار نبود آنها برای دولت مردان بوده است اما زیرو نظری متفاوت داشت و هدف باس را اداره ی جهان به وسیله ی یک قدرت واحد می دانست. در ادامه بیگ باس سربازان بدون مرز را تشکیل داد و به مقابله با زیرو برخاست.

skull Face

skullface

هنوز اطلاعات چندانی از این شخصیت مرموز در دست نمی باشد اما این طور که تا کنون مشخص شده است وی رهبری نیرو های XOF را برعهده دارد و همانطور که در بالا به آن اشاره شد در وقایع GZ او به پایگاه مادر حمله کرده و باعث تخریب آن می شود. همچنین به نظر اسکال فیس در کودکی والدین خود را از دست داده است و اینک به دنبال انتقام از میهن پرستان و اسنیک که به دید او مصوبان این اتفاق بوده اند می باشد.

Liquid Snake

3915209metalgearsolid2sonsoflibertyplayartskailiquidsnake

شاید بتوان در سری بازی های معدودی یک شخصیت منفی اما محبوب همچون لیکوئید اسنیک پیدا کرد فردی که نقش به سزایی در رشد شخصیت سالید اسنیک ایفا نمود. شاید اگر بخواهیم یک همتای مناسب برای لیکوئید اسنیک را نام ببریم بتوانیم از جوکر در سری بازی های بتمن یاد کنیم فردی که با وجود منفی بودن نقش او در داستان بازیبازان واقعا او را دوست دارند. لیکوئید برادر دو قلوی سالید اسنیک به همراه سالیدوس اسنیک یکی از سه کلونی می باشد که طی پروژه ی Les Enfats Terribles به وجود آمده است او در واقع کلون برتر نسبت به سالید می باشد موضوعی که خود او از آن غافل بوده است. لیکوئید اسنیک مدتی بعد از تولدش به بریتانیا برده شده است و در آنجا بزرگ می شود. او در سن ۱۸ سالگی به خدمت نیروی ویژه ی هوایی در می آید و در طی جنگ خلیج راهی عراق می شود و در این بین به اسارت در می آید. او تا سال ۱۹۹۴ اسیر جنگی بود ولی در این سال به وسیله ی دولت آمریکا از اسارت خارج می شود. بعد از کناره گیری سالید اسنیک از FOX HOUND لیکوئید به این سازمان پیوست و به سرعت پله های ترقی در آنجا را طی نمود و به فرمانده ای FOX HOUND رسید. حال شایعاتی مبنی بر حضور لیکوئید در MGS V : TPP تحت شخصیت Eli وجود دارد. زیرا به نظر می رسد Eli یکی از همان سه کلون معروف بیک باس است و مشخصات ظاهری لیکوئید اسنیک از نظر سن ( ۱۲ ساله ) در زمان به وقوع پیوستن TPP با Eli هم خوانی دارد.

Huey Emmerich

image 304695 fit 940

هیو امریخ یکی از اصلی ترین شخصیت های PW و در واقع پدر هال امریخ می باشد. او در PW به سالید اسنیک ملحق شد و کمک های فراوانی نیز به  او کرد. اما در وقایع پایانی نسخه ی پیشین تفکرات امریخ تغییر می کند و او یکی از تنها افرادی می باشد که از حمله ی اسکال فیس به پایگاه مادر جان سالم به در می برد. همچنین امریخ در تمامی وقایع نسخه ی PW بر روی ویلچر بود اما اینطور که پیداست بین نسخه های PW و GZ او توانسته است قدرت راه رفتن خود را بازیابد! همچنین شایعاتی نیز مبنی بر همکاری او با سافایر و فروختن اطلاعاتی به این سازمان منتشر شده است که احتمالا به همین علت او توسط آسلات و اسنیک دستگیر و مورد شکنجه قرار گرفته است.

Revoler Ocelot

mgsve3trailerrevolverocelot

آسلات یکی از مهترین و تاثیر گذار ترین شخصیت های سری MGS می باشد. فردی که نسختین بار بازیبازان در نسخه ی اول MGS با او آشنا شدند و رفته رفته در نسخه های بعدی اطلاعات بیشتری در باره ی شخصیت و افکار وی منتشر شد. برای او در ابتدا پول مهم تر از همه چیز بود اما بعد از برخورد با باس و بیگ باس تغییر عقیده داد و در ادامه به یکی از مهترین افراد Patriot بدل گشت. همچنین بعد از جدایی و ایجاد دشمنی میان زیرو و بیگ باس، آسلات به جرگه ی افراد بیگ باس پیوست و بعد از وقایع GZ به صورت کلی رهبری نیرو های MSF را در دست گرفت. در ادامه و بعد از به هوش آمدن اسنیک در ابتدای TPP همانطور که اشاره شد آسلات به کمک او آمده و وفاداری و از خودگذشتگی اش را ثابت می کند.

همه چیز مانند واقعیت:

به دلیل مشکلاتی که در تبدیل MGS V : TPP به یک بازی مخفی کار جهان آزاد وجود داشت تیم سازنده تصمیم بر استفاده از موتور گرافیکی قدرتمند  Fox Engine در این عنوان گرفتند. موتوری که در ساخت GZ نیز از آن اشاره شد اما کارایی آن در TPP بسیار متفاوت تر از آن چیزی است که در گذشته مشاهده شده است زیرا اینک آب و هوا و شرایط جوی محیط بازی کاملا طبیعی و تغییر پذیر طراحی شده اند. همانطور که در یکی از نمایش های بازی مشاهده شد با ایجاد طوفان شن دید و وضعیت دشمنان و حتی شخصیت بازی به کلی تغییر می کند و دیگر شما دید کافی برای دیدن دشمنان را ندارید موردی که در باره ی طرف مقابلتان نیز صدق می کند. علاوه بر این سیستم شب و روز در گیم پلی و نوع پیشروی بازیبازان تغییراتی گسترده ای را ایجاد خواهد کرد زیرا با استراتژیی که در طول روز رقیبانتان را از پیش روی بر می دارید نمی توانید در تاریکی شب راه به جایی ببرید و ملزم به تغییر شیوه ی بازی خود با توجه به جای گیری دشمنانتان هستید.

یکی از مواردی که دیگر به ارکان MGS تبدیل شده است CQC می باشد. در TPP شما با نزدیک شدن به دشمنانتان می توانید با فشردن یک دکمه آنها را از پای در بیاورید و یا به یک گوشه پرتاب کنید. یکی دیگر از موارد لذت بخش حاضر در TPP این است که اگر اسنیک توسط چند دشمن محاصره شده باشد شما با گرفتن یک دشمن می توانید او را به سمت فرد دیگری پرتاب کنید و در این هنگام با فشردن درست کلید مورد نظر نفر سوم را نیز با اجرای یک فن نظامی از هستی ساقط کنید. یکی دیگر از ویژگی هایی که در TPP خودنمایی می کند نحوی تغییر حالت اسنیک می باشد زیرا با توجه به سبک بازی، تغییر وضعیت سریع شخصیت ملزوم این بازی می باشد و به همین دلیل شما با نگه داشتن دکمه ی مربوطه شاهد خواهید بود اسنیک به سرعت از حالت ایستاده به حالت دراز کش در می آید. همچنین جعبه ی مخصوص اسنیک نیز در این نسخه وجود دارد که شما با استفاده از آن می توانید مخفی شوید و به سمت هدف مورد نظرتان حرکت نمایید و حتی در صورت شناسایی شدن دشمنتان را از پای در بیاورید.

از Metal Gear Online چه خبر؟

یکی از قسمت هایی که در TPP احتمالا نظر هواداران را به خود جلب می کند بخش آنلاین آن تحت عنوان Metal Gear Online می باشد. این بخش از بازی توسط آقای Kotaro Oki کارگردانی می شود که در MGO، سازندگان می خواهند مسابقه های ۱۲ تا ۱۶ نفره را برای بازیکنان در دسترس قرار دهند که البته ممکن است برای تکامل حس وحدت و تیمی بازی این تعدا افراد دست خوش تغییر شود. همچنین اعلام شده است که در این قسمت، بازیبازان می توانند با هم تیمی های خودشان به وسیله ی امواج رادیویی ارتباط برقرار نمایند و در طول شب تغییرات آب و هوایی را ملاحضه نمایند. البته هنوز از چگونگی انتشار و تاریخ منتشر شدن  MGO اطلاعاتی در دسترس نمی باشد و تیم سازنده به یک معرفی کوتاه از آن بسنده کرده اند.

mgsv mgo tga 04 web copy

قدرت Fox Engine / صدای مار:

بر هیچ کسی پوشیده نیست که امروزه و با شروع شدن نسل هشتم بازی های رایانه ای قسمت گرافیکی هر بازی از اهمیت خاصی برخوردار است. به همین دلیل همانطور که اشاره شد در TPP  سازندگان به منظور افزایش هر چه بیشتر کیفیت بصری و جزئییات بازی از موتور قدرتمند Fox Engine بهره گرفته اند که به لطف این موتور یک بازی با جهانی باز و جزئییاتی چشم نواز پدید آمده است. اینک شاهد یک سیستم انیمیشن، سایه زنی و حرت فوق العاده از سوی سخصیت های حاضر در بازی می باشیم که هر بیننده ای را مجذوب خود می کند. همچنین در TPP سازندگان بازی تنها به بزرگ کردن محیط بازی اکتفا نکرده اند بلکه با وجود بزرگی جهان بازی حیوانات، اشیا و جزئیات موجود در آن به بهترین شکل ممکن طراحی شده اند و به نوعی می توان گفت قسمت گرافیکی این بازی به بلوغ کافی رسیده است و بدون شک می تواند یکی از نکات قوت بازی در هنگام انتشار آن باشد موضوعی که به خوبی با مشاهده ی هر یک از تریلر های گیم پلی بازی به مخاطب القا می شود.

همچنین علاوه بر جنبه های بصری، قسمت شنیداری بازی نیز پیشرفت هایی را به خود دیده است. موزیک هایی که در تریلر E3 و گیمزکام ۲۰۱۴ از این بازی شنیده شد به معنی واقعی کلمه فوق العاده بودند و نظر هر بازیبازی را به خود جلب می کردند. همچنین قسمت صداگذاری بازی نیز دست خوش تغییراتی شده است و اینک به جای اسنیک کیفر ساترلند دوست داشتنی که همگی او را با هنرنمایی در سریال ۲۴ می شناسیم صحبت می کند و صداگذار آسلات نیز تروی بیکر می باشد. علاوه بر این با توجه به نمایش های منتشر شده صدا و حرکات لب شخصیت های بازی از هم خوانی لازم برخوردار است و اینطور که پیداست کوجیما و تیمش در بخش موزیک و صداگذاری نیز کوچکترین قصوری را قائل نشده اند.

کلام پایانی:

مسلما یکی از سری بازی هایی که موفقیت های بسیاری را در ادوار مختلف نصیب خود کرده و همواره در نزد بازیبازان محبوب بوده است سری بازی های MGS می باشد. اینک بازیبازان تا چند ماه دیگر می توانند شاهد انتشار نسخه ی جدید این عنوان باشند بازی که روایتگر بازگشت مار زخمی نه برای آزدی، نه برای مردم، نه برای عدالت بلکه برای انتقام است. حال تنها می بایست چند ماه دیگر را نیز صبر کرد و دید آخرین ساخته ی کوجیما می تواند وعده های داده شده را عملی کند یا خیر.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

مار خوش خط و خال | پیش نمایش Metal Gear Solid V : The Phantom Pain | گیمفا
مار خوش خط و خال | پیش نمایش Metal Gear Solid V : The Phantom Pain | گیمفا
مار خوش خط و خال | پیش نمایش Metal Gear Solid V : The Phantom Pain | گیمفا
مار خوش خط و خال | پیش نمایش Metal Gear Solid V : The Phantom Pain | گیمفا
مار خوش خط و خال | پیش نمایش Metal Gear Solid V : The Phantom Pain | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

مار خوش خط و خال | پیش نمایش Metal Gear Solid V : The Phantom Pain | گیمفا
مار خوش خط و خال | پیش نمایش Metal Gear Solid V : The Phantom Pain | گیمفا