استدیو Frictional Games حافظه ی GDDR5 کنسول PS4 را مناسب می داند
استدیو Frictional Games در حال حاضر وظیفه ی ساخت بازی ترسناک SOMA را برعهده دارد. عنوانی که در بین کنسول ها تنها قرار است برای PS4 روانه ی بازار شود، کنسولی که از حافظه ای GDDR5 با پهنادی باند ۱۷۶GB گیگابایت بر ثانیه بهره می برد اما گزارشاتی در این زمینه وجود دارد که ادعا می کنند این حافظه ی GDDR5 از تاخیر زیادی رنج می برد ولی اعضای استودیو Frictional Games این موضوع را در باره ی حافظه ی PlayStation 4 اشتباه می دانند.
در همین راستا آقای Thomas Grip از استودیو Frictional Games بیان داشته اند که اعضای این استودیو در این مدت نه چندان طولانی که درحال کار بر روی PS4 می باشند مشکلی نداشته اند و با چنین مسائلی مواجه نشده اند. در واقع RAM کنسول مشکلی بر سر راه آنها نبوده است. علاوه بر این بازی در دست ساخت این استودیو یعنی SOMA در حال ساخت با نسخه ی سوم موتور HPL Engine می باشد و به همین سبب آقای Thomas Grip تفاوت های این موتور جدید و نسخه ی دوم آن را چنین بیان نمود:
هم اکنون محیط بازی، HDR و سیستم script بازی و موارد دیگری بهبود پیدا کرده است اما ویژگی که به نظرم توجه مردم را به خود جلب خواهد کرد این است که ما شاهد هیچ بارگذاری ( loading ) بین مراحل بازی نمی باشیم و هدف ما خلق یک محیط بزرگ است که بازیبازان به گردش در آن بپردازند.
در پایان شایان به ذکر است که بازی SOMA در سال ۲۰۱۵ برای پلتفرم های PS4 و PC روانه ی بازار خواهد شد.
پر بحثترینها
- مایکروسافت هماکنون روی پلی استیشن بازیهای پرفروش بیشتری نسبت به سونی دارد
- خالق Nier: استودیوهای ژاپنی نمیتوانند با تکنولوژی غربیها رقابت کنند
- سیستم مورد نیاز Ghost of Tsushima مشخص شد؛ اولین بازی که روی PC از تروفیها پشتیبانی میکند
- سونی ممکن است اجرای بازیها با نرخ فریم ۳۰ روی PS5 Pro را قبول کند
- شایعه: رئسای سابق استودیوی ۳۴۳ کمپین Halo Infinite را نابود کردند
- نسخه PS5 بازی Starfield به مدت ۴ سال در دست توسعه بود
- پیشنهاد رئیس سابق Blizzard به بازیکنان: پس از به پایان رساندن یک بازی به توسعهدهندگان انعام دهید
- محبوبیت بتای Sea of Thieves روی PS5 سرورها را مختل کرده است
- Fallout 4 پرفروشترین بازی هفته گذشته در اروپا
- شایعه: نسخه جدید Mafia بهزودی معرفی میشود
نظرات