با ۱۴ ویژگی ملکه ویکتوریا در AC: Victory آشنا شوید! - گیمفا
با ۱۴ ویژگی ملکه ویکتوریا در AC: Victory آشنا شوید! - گیمفا
با ۱۴ ویژگی ملکه ویکتوریا در AC: Victory آشنا شوید! - گیمفا
با ۱۴ ویژگی ملکه ویکتوریا در AC: Victory آشنا شوید! - گیمفا

با ۱۴ ویژگی ملکه ویکتوریا در AC: Victory آشنا شوید!

فرنود محبوبی
۱۶:۵۵ ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
با ۱۴ ویژگی ملکه ویکتوریا در AC: Victory آشنا شوید! - گیمفا

دوره ۶۰ ساله ویکتوریا یک بازه زمانی مهم به حساب می آید که اینبار بعد از انقلاب فرانسه، باید منتظر حضور این دوره در بازی Assassin’s Creed باشیم. جمعیت لندن هفت برابر شد.قسمت هایی از آن دوباره بازی سازی شدند و موج عظیمی از ایرلندی ها، یهودیان و چینی ها به بریتانیا مهاجرت کردند. از لحاظ جهانی نیز، ارتش بریتانیا به فتح جهان به وسیله استعمار پرداخت و امپراتوری شکل داد که هرگز در آن خورشید غروب نمی کرد. تمام این اتفاقات باعث شد که  Ubisoft بار دیگر به یک موضوع تاریخی مهم بپردازد.در این مقاله مواردی ذکر شده که امیدواریم در عصر ویکتوریا بازی، یوبیسافت از آن ها غافل نشود و آن ها را در روند Victory قرار دهد.

ملکه

queen victoria

حکومت این دوره به وسیله یک زن به نام  Alexandrina Victoria اداره میشد. او تاج و تخت را در سن ۱۸ سالگی در سال ۱۸۳۸ به ارث برد. ملکه جوان با Albert of Saxe-Coburg در ۱۸۴۰ ازدواج کرد و در طول بیست سال زندگی مشترک دارای ۹ فرزند شدند. بعد از اینکه در ۱۸۶۱ پرنس آلبرت دار فانی را وداع گفت،به دلیل ماتم و غم از دست دادن همسرش، خودش را از ملت جدا کرد تا زمانی که در ۱۹۰۱ فوت کرد. ۴۰ سال تنهایی برای یک ملکه واقعا عذاب آور می تواند باشد.

با اینکه حکومت در دست Victoria بود ولی وی در امور دخالت مستقیم نداشت، بلکه وزیران وی از جمله Disraeli و Gladstone به قانون گذاری به وسیله مجلس و به ترویج سیاست های توسعه طلبانه می پرداختند. با اینحال باعث نمیشد که مردم ملکه خود را سرزنش نکنند. جنبش های جمهوری خواهانه و سو قصد های زیادی نسبت به جان وی در طول زندگی اش رخ داد. امکان این وجود دارد که در بازی، شما درگیر این اتفاق شوید و برای جلوگیری از این اتفاق ها یا حتی انجام آن ها نقشی را داشته باشید.

جک قاتل

ripper

جک قاتل

 

ماجرای قاتل سریالی به نام ‘Jack the Ripper  جک قاتل” می تواند بخش تاریک و ترسناک این عصر باشد. این قاتل در دهه هشتاد به کشتن حداقل ۵ نفر که احتمال می رود بیشتر باشد، پرداخت. طعمه های او زنان خیابانی بودند و این قتل ها را با بریدن گردن هایشان و سپس بیرون کشیدن اعضای داخلی بدنشان انجام می داد. رسانه های آن زمان این اتفاق را بین المللی کردند و این حقیقت نیز که هیچ وقت  جک قاتل دستگیر نشده بود، همچنان جذاب است.

نظریه های مختلفی نسبت به اینکه او که بوده و چرا این کار ها را انجام میداده وجود دارد از جمله اینکه او یک جراح دیوانه بوده یا حتی یکی اعضای سلطنتی. اگر می خواهید بیشتر با این قاتل سریالی آشنا شوید من رمان From Hell از Alan Moore را پیشنهاد می کنم. با اینکه تمام مطالب کتاب واقعی نیست ولی باز رمان جذابی می باشد برای خواندن. حضور جک قاتل به عنوان یکی از شخصیت های بازی احتمالی بسیار قوی می باشد.

پلیس های جدید

bobbies

پلیس های جدید

 

در زمان Ripper، نیروی پلیسی مناسب برای بریتانیا شکل گرفته بود. مسئولیت ها این نیرو ها در لندن به دو بخش تقسیم می شد: در شهر قدیمی لندن بخش ثروتمند جامعه وجود داشت که دارای نیرو پلیس و حکومت منحصر به فرد خود بودند و در شهر های کوچک پلیس فاسد و دادگاه ها و شوری های محلی وجود داشت.

نیروی پلیسی ویژه ای به نام Bow Street Runners در سال ۱۷۵۳ تاسیس شد که شامل تنها ۸ نفر از کاراگاهان مطرح لندن می شد و در کنار این کاراگاهان پلیس شامل گارد ملی، ارتش و افراد نظامی کلیسایی نیز میشد. در ۱۸۲۹، نخست وزیز Sir Robert Peel نیروی امنیتی جدید به نام The Metropolitan Police را معرفی کرد. در ابتدا اعضای این نیرو شهری تنها دارای باتم و سوت بودند ولی بعد ها به آن ها هفت تیر نیز داده شد. مطمئنا وقتی با آن ها در حال پرش از روی ساختمان ها برخورد کردید، بیشتر  آشنا می شوید.

 

افزایش بیش از حد جمعیت

overcrowding

افزایش بیش از حد جمعیت

 

 

همانطور که در ابتدا اشاره شد، جمعیت در دوره ویکتوریایی یک افزایش هفت برابری داشته. به دلیل مناسب نبودن زیر بنای شهرها این ازدحام جمعیت به صورت افزایش محله های فقیر نشین و بی خانمانی خود را نشان می داد.

اگر زندگی در این شرایط بد باشد، مرگ بدتر بود. قبرستان های شهرها نمی توانستند این تعداد افراد مرده را در خود جای دهند، به همین دلیل بیشتر جسد ها بدون اینکه خاک شوند در گوشه ای رها می شدند و بوی این لاشه ها تا مدت ها باقی می ماند. دولت  اقدام به ساخت قبرستان هایی  به دور از شهر ها و همچنین ساخت خط راهنی برای  حمل این جسد ها کرد.

بوی بد فاضلاب های Bazalgette

sewers

بوی بد فاضلاب های Bazalgette

 

اگر در مکانی ازدحام جمعیت وجود داشته باشد، مشکلات فاضلابی نیز پیش می آید. لندن از گذشته دارای مناطق رها شده زیادی بود که در این مناطق بیشتر فضولات به رود ها و خیابان ها ریخته می شد. به دنبال این این مسئله، بیش از ۲۰۰،۰۰۰  چاله و گودال های فاضلابی در شهر شکل گرفت. Fleet که در زمانی رودی پر آب بود به دلیل انباشته شدن زباله های مختلف، در ۱۷۳۰ به Fleet Ditch معروف شد و از آن زمان به بعد به یک زباله دان تبدیل شد.

بعد از Great Stink ( زمانی در تابستان ۱۸۵۸ که بوی بد به سرحدی رسیده بود که مردم عادی را از رفت و آمد در لندن بازمی داشت) لندنی ها تصمیم به احداث یک سیتسم آب و فاضلابی گرفتند. Joseph Bazalgette یکی از مهندسین معروف شهر، یک سیستم انتقال آب بزرگ به اندازه ۱۳،۰۰۰ مایل در شهر طراحی کرد که رود ها را به هم متصل می کرد و پساب  ها را به Thames Estuary می برد. اگر از گشتن در چاله ها و فاضلاب های زیرزمینی موجود در Unity و AC III لذت می بردید، حتما زمان زیادی را در Bazalgette خواهید گذراند.

مه سیاه

smog

مه سیاه

 

Pea Soupers یا مه سیاه ترکیبی از دود و مه بود که علاوه بر اینکه هوا را آلوده می کرد به دلیل  دود حاصل از سوختن ذغال در آن دی اکسید کربن و گوگرد دی اکسید نیز وجود داشت. این مهدود برای جوانان، پیران و کسانی که از مشکلات تنفسی رنج می بردند بسیار خطرناک بود. نکته جالبی که وجود دارد بیشتر مرگ ها در لندن زمانی رخ می داد که Pea Soupers شکل می گرفت.

این آلودگی هوا ریشه تاریخی در بریتانیا دارد و تا سال ۱۹۵۲ زمانی که در دوروز بیش از  ۴۰۰۰ نفر مردند ادامه داشت. از این تاریخ به بعد Clean Air Act وارد عمل شد و سیستم های پاک سازی را اجرا کرد. بر روی بیشتر ساختمان های لندن لایه سیاهی وجود داشت که رنگ ها این ساختمان ها تیره می کرد، البته دولت لندن در ۵۰ سال گذشته شروع به تمیز کردن ساختمان های تاریخی خود کرد ولی در AC: Victory   یک با یک شهر کاملا سیاه رو به رو خواهید شد.

صنعت جدید

industry

صنعت جدید

 

از قطارهای زیر زمینی که در دهه ۸۰ شروع به کار کردند تا پل های بلند و کشتی های آهنین و گسترش شبکه راه آهن همه نشان دهنده یک steampunk واقعی بود. به علاوه به وسیله قدرت بخار می توان بجای استفاده از یک ماشین در صنعت به ساختن شرکت هایی پر از آن ها ماشین ها پرداخت.

با این حال، مردم بسیار فقیر بودند و در ازای کار در کنار این صنایع و ماشین ها پول کمی دریافت می کردند.

 

کودکان کار

labour

کودکان کار

 

قسمت تاریک انقلاب صنعتی، استفاده از کودکان در کارخانه ها بود. زمانی که مردم ثروتمند لندن در Great Exhibition لذت می بردند، در مکانی دیگر کودکان کم سن و سال مجبور به کار برای ساعت های طولانی بودند. کفاشی، کبریت فروشی و تمیز کردن ماشین ها و ابزار آلات تنها نمونه کوچکی از ظلمی بود که نسبت به آن ها روا داشته می شد. وضعیت برای کودکانی که در معادن ذغال کار می کردند، بدتر بود.

سوختن کاخ پارلمان

turner burning parliament

سوختن کاخ پارلمان

 

در ۱۸۳۴، قبل از اینکه عصر ویکتوریایی آغاز شود، مردم می خواستند که از دست چوب خط ها رهایی پیدا کنند (وسیله ای برای بی سوادان که برای شمارش به آن ها کمک می کرد). به دلیل اینکه شهروندان به خاطر دود اعتراض نکنند، آن ها در کوره ای در مجلس اعیان بریتانیا ریخته شدند. آتش این کوره به چوب های اطراف آن گرفت و باعث شد ابتدا House of Lords ،سپس تمام  کاخ وست مینستر در آتش فرو رود.

ساختمان جدیدی که اکنون در لندن وجود دارد از ۱۸۴۰ تا ۱۸۷۰ ساخته شد و این مسئله می تواند به خوبی در جریان بازی حضور داشته باشد. ضمنا در دوره ویکتوریا نام برج ساعت که اکنون Big Ben خطاب می شود، St Stephen’s Tower بود.

The Great Exhibition

great exhibition

The Great Exhibition

 

در سال ۱۸۵۱ اولین نمایشگاه   World’s Fair  با برنامه ریزی پرنس آلبرت در لندن برگزار شد. این نمایشگاه صنعت و فرهنگ  را از همه جای دنیا در کنار هم می آورد تا بتواند قدرت و بزرگی سلطنت را نشان دهد. خود ملکه درهای این نمایشگاه را باز کرد، نمایشگاهی که در یک سالن تازه تاسیس معروف به قصر شیشه ای برگزار می شد.

بیش از ۶ میلیون نفر در این نمایشگاه شرکت کردند و سود حاصل از پول های پرداخت شده برای ورودی بعد ها منجر به ساخت موزه لندن شد. همه چیز در نمایشگاه بود از تپانجه جدید یعنی کلت تا الماس کوه نور و اولین دوربین ها و وسایل فکس.

گسترش امپراتوری

world map empire mcvitie

گسترش امپراتوری

 

بیرون از شهر لندن، سلطنت در دوره ویکتوریا به اوج خود رسیده بود. به دنبال شکست ناپلئون، دیگر رقیب جهانی وجود نداشت و ارتش و کشتی های سلطنت شروع به گسترش مناطق خود کردند. با وجود از دست دادن برخی از قسمت های آمریکا، بریتانیا توانست مناطق اعظمی از آسیا و آفریقا را برای خود کند. برخی از کشور های آفریقایی و تمام هندوستان به زیر سلطه حکومت در آمد و بعد ها استرالیا و کانادا به این مستعمرات اضافه شد.

می توان گفت که در اوایل قرن بیستم یک پنجم از جمعیت جهان توسط لندن کنترل می شدند که به دنبال آن ثروت و مهاجرت های زیادی را به شهر به دنبال داشت.

قهرمان های واقعی

ap82010105201

قهرمان های واقعی

 

بازی های Assassin’s Creed  همیشه علاقه به این دارند تا داستان ها خود را به افراد مشهور و واقعی آن دوره و زمان متصل کنند، از جمله حضور لئوناردو داوینچی در AC II و بندیکت آرنولد در AC III. با توجه به دوره زمانی Victory انتظار زیاد می رود که در آن شخصیت هایی همچون: فلورانس نایتینگل ( ریاضیدان و بنیانگذار حرفه پرستاری)، آیزامبارد کینگدام برونل (مهندس مکانیکی که ایده ها و طراحی هایش باعث انقلابی در سیستم صنعتی شد)، آرتور کانن دویل ( نویسنده ماجراهای شرلوک هولمز)، دیوید لیوینگستون (کاشف و ماجراجو)، جان استوارت‌میل ( فیلسوف و متفکر بریتانیایی)، امیلین پانکریست (فعال سیاسی)، چارلز داروین (زیست شناس بریتانیایی)، اسکار وایلد ( نویسنده و شاعر ایرلندی) و خیلی از شاعران و افراد مشهور دیگر می تواند در بازی وجود داشته باشد.

شخصیت های غیر واقعی مثل شرلوک هولمز

book illustration depicting sherlock holmes and dr watson in a train cabin

شخصیت های غیر واقعی مثل شرلوک هولمز

 

در لندن ویکتوریایی ادبیات بسیار غنی وجود داشت و این ادبیات شخصیت های مختلفی از جمله الیور توئیست و فینس فاگ را خلق کرد. شرلوک هولمز به دنبال مجرمان در Baker Street و Dorian Gray در حالی که شکل ترسناک خود را پنهان کرده است در عموم ظاهر می شود. Dr Henry Jekyll تلاش می کند تا دوباره به شخصیت Mr Hyde برنگردد و Ebenezer Scrooge (شخصیت اصلی کتاب سرود کریستمس و کارتون آن) سعی می کند تا به فرد بهتر و مهربانتری تبدیل شود.

روایت های دیکنز

dickens

روایت های دیکنز

 

اگر کسی باشد که بتواند عصر ویکتوریایی را شرح دهد، آن شخص کسی نیست جز چارلز دیکنز. بزرگ شده در یک خانواده فقیر، و مجبور به ترک مدرسه برای کار در کارخانه در سن ۱۲ سالگی در حالیکه خانواده اش به خاطر عدم توان در پرداخت بدهی در زندان بودند.

خوشبختانه خانواده اش مقداری پول برای وی به ارث گذاشت و دیکنز دوباره توانست به مدرسه برگردد و  بعد ها به عنوان دفتر دار وکالت آموزش ببیند. او در وقت اضافی خود به بازیگری و نویسندگی می پرداخت.بعد ها دیکنز به موفقیت های بیشتری دست یافت و به عنوان اولین روزنامه نگار سیاسی مشغول به کار شد که بعد از مدتی دوباره به نویسندگی روی آورد. مشهوریت وی با کتاب Pickwick Papers و سپس با Oliver Twist آغاز شد که در ادامه توانست استقبال و تحسین بی شماری را از طرف مردم دریافت کند( حتی ملکه هم کتاب های دیکنر را می خواند.)

تقریبا تمام اثر های چارلز دیکنز در لندن و اطراف آن اتفاق می افتد و این شهر در آثارش آلوده و کثیف، متنوع، پول دوست و صنعتی توصیف شده است. اگر Victory  بتواند به درستی از نوشته های دیکنز استفاده کند، کارش را خوب انجام داده است.

ac2015 vict london set 001

این مقاله ترجمه شده از سایت Kotaku می باشد.

 

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

با ۱۴ ویژگی ملکه ویکتوریا در AC: Victory آشنا شوید! - گیمفا
با ۱۴ ویژگی ملکه ویکتوریا در AC: Victory آشنا شوید! - گیمفا
با ۱۴ ویژگی ملکه ویکتوریا در AC: Victory آشنا شوید! - گیمفا
با ۱۴ ویژگی ملکه ویکتوریا در AC: Victory آشنا شوید! - گیمفا
با ۱۴ ویژگی ملکه ویکتوریا در AC: Victory آشنا شوید! - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

با ۱۴ ویژگی ملکه ویکتوریا در AC: Victory آشنا شوید! - گیمفا