روزی روزگاری: مریخ نوردی ممنوع | نقد و بررسی Red Faction: Armageddon
در زمین هستی به نیستی تبدیل شده و گویی خداوند چشم خود را از سیاره ای که روزی محل زندگی انسان ها بوده، برگردانده است. از این رو بشر برای حفظ حیات خود به سیاره مریخ نقل مکان می کند؛ اما فراموش می کند که زیاده طلبی و افکار شیطانی را به همراه نیاورده و در زمین نابود شده دفن کند.حال پس از گذشت سالیان سال از استقرار انسان بر روی سطح مریخ، سیاره مریخ هدف هجوم بیگانگان قرار گرفته است.آیا می توانید از تنها سیاره باقی مانده برای حیات خود و سایر انسان ها حفاظت کنید؟
نام بازی: Red Faction: Armageddon
سازنده: Volition
ناشر: THQ
پلتفرم: PC، Xbox 360 و Playstation 3
سبک: سوم شخص تیراندازی
حالت: تک نفره و چند نفره
موتور: Geo-Mod 2.5
تاریخ انتشار: ۱۰ ژوئن ۲۰۱۱
داستان | بی لطفی بشر به مریخ!
شخصیت اصلی بازی داریوس میسون ( Darius Mason ) نام دارد.وی نوه الک میسون ( Alec Mason ) می باشد.داستان آرماگدون بازیباز را به سال ۲۱۷۰ فرا می خواند.زمانی که سالیان سال از ترک زمین توسط انسان ها گذشته و بر روی سیاره سرخ حیات دارند.اما انسان است دیگر هر جا که قدم بگذارد می بایست خرابی به وجود بیاورد! فعالیت های داریوس باعث شده موجودات فضایی از سیاره ای دیگر به مریخ حمله ور شوند و با استفاده از سلاح های جدید و تکامل یافته قسمتی را تحت سلطه در بیاورند.مردم از ترس جانشان به زیر خاک مریخ فرار کرده اند و در آن جا برای خود پناه گاه هایی به وجود آورده اند.حال داریوس برای رهایی از عذاب وجدان به خاطر کار اشتباهی که انجام داده و نفرین های مردم که او را عامل تمامی بدبختی هایشان و کشاندن موجودات بیگانه به سیاره مریخ می دانند، باید به تنهایی وارد میدان جنگی عظیم و خطرناک شود.
شخصیت پردازی به کاراکتر داریوس سطحی بوده و اطلاعات خاصی در مورد چگونگی رشد و پرورش او به بازیباز داده نمی شود.وی بسیار وراج و پر حرف بوده هیچ گاه ساکت نمی ماند.Red Faction: Armageddon روایت خاصی ندارد و شما همواره باید موجودات بی ریخت و بد شکل گنده دماغ را بکشید! ناگفته نماند که داستان تک خطی باعث یک نواختی برخی از مراحل و کسلی بازیکن خواهد شد؛ کمکاری های صورت گرفته به خوبی قابل رویت بوده و باعث سرگردانی بازیباز در این کره خاکی قرمز می شود.این ضعف در نسخه های پیشین نیز احساس می شد.
گرافیک | افکت های برتر
یکی از بزرگ ترین مسائل حائض اهمیت، دست نخورن گرافیک بازی می باشد.محیط هایی که بازی در آن جریان دارد تنگ و بسته می باشند و بازیباز احساس می کند که شخصیت داریوس در منطقه و فضای کوچکی قرار دارد و نمی تواند آزاده به اطراف برود.طراحی محیط بی روح بوده و همه چی مرده به نظر می آید.هیچ پوشش گیاهی خاصی وجود ندارد و شرایط یک سیاره به خاک و خون کشیده شده را به خوبی نشان می دهد.طراحی شخصیت ها سطحی بوده و هیج شباهی بین دو شخصیت داریوس و الک نمی توان یافت.جزئیات صورت شخصیت اصلی بازی آن چنان عالی نیست و طراحان می توانستند، روی این بخش مهم بیشتر توجه داشته باشند تا شخصیتی عالی و مخاطب پسند را ارائه دهند.طراحی سلاح ها از جذابیت خاصی برخوردار می باشد.اشعه ای که از اسلحه به بیرون پرتاب می شود زیبا بوده و از رنگ ترکیبی خوبی استفاده شده است.نورپردازی نیز به اندازه کافی و محیط بازی نور می بخشد و مشکلی با این بخش نخواهید داشت و بی تردید حس ترس و وحشت را در بازیباز چند برابر می کند. طراحی شخصیت های دیگر نیز جالب نبوده و چنگی به دل نمی زند.
گیم پلی |کارگران مشغول کارند!
Red Faction به خاطر بهره مند بودن از سبک Open World هواداران پر و پا قرصی را به سوی خود کشاند.چرا که به آن ها این اجازه را می داد که به صورت آزادانه در سطح کره ی مریخ با پای پیاده یا ماشین های جنگی مخصوص، مریخ نوردی کنند و جای به جای این سیاره پهناور سرخ را کاوش و بررسی کنند.اما در نسخه Armageddon دیگر خبری از دنیای آزاد Open World نیست و محدودیت هایی اعصاب خورد کنی برای قسمت های مختلف گذاشته شده است که می توان به ماموریت های جانبی کسل کننده اشاره نمود.بعد از گذشت مدتی از زمان گیم پلی، ماموریت ها خمیازه آور می شوند.دستورهای تکراری زیادی به شما داده می شود که مشابه دستور قبلیست!
البته قابل به ذکر است که برخی از ماموریت ها نیز هیجان خاص خودشان را دارند و نشاط باورنکردنی به بازیباز منتقل می کنند.کلیدهایی که برای انجام حرکات مختلف در نسخه Xbox360 در نظر گرفته شده کاملا سر دست بوده و بازیباز را دچار نقص عضویت نمی کند!سلاح های قدرتمندی طراحی شده و این اجازه را به بازیباز می دهد تا از فاصله ی دور با قدرت های مختلف به موجودات فضایی بد ترکیب که تا حدی شبیه به هیولاهای عنوان Dead Space هستند، شلیک کنید و آنها را از پای در بیاورید.با اینکه بیشتر در یک فضای بسته هستید اما طراحان سعی بر این داشته اند که محیطی برای کاور گرفتن شما هم وجود داشته باشد.شما می توانید سوار بر روبات ها شده به جنگ این موجودات متجاوز بروید و با قدرتی چند برابر به هلاکت برسانیدشان.Red Faction به تخریب پذیری بالا معروف است.متاسفانه Armageddon خلاف نسخه های قبلی آن تخریب پذیری بالا را در خود ندارد و گویی که ساختمان ها از جنس فولاد ۲۱۷۰ ساخته شده اند!با این وجود باز هم جای شکرش باقیست که می توانید کوه ها را منفجر کنید و با شلیک های دیوانه وار خود به ساختمانی، آن را نابود سازید گرچه در شماره قبلی، افکت های فراوان تری را مشاهده می نمودیم.گیم پلی بازی نقاط ضعف بسیاری را با خود به همراه دارد.
صداگذاری و موسیقی | اوج هیجان
موسیقی متن Red Faction: Armageddon در بیشتر مواقع یکسان است مگر اینکه اتفاق پیش بینی نشده ای رخ دهد.یعنی می بایست گروهی از هیولاها به سمت داریوس حمله ور شوند تا کمی احساس هیجان کنیم.در مواقع حساس ویبره های موجود در دسته Xbox360 همراه با موزیکی ترس بر انگیز که ناگهان ریتمش تند و تند تر می شود، جو محیط را به شما القا می کند.در این مواقع انگشت مبارک را روی کلید شلــیک می گیرد و دشمن تکه تکه شده را به گلوله می بندید.حاصل این همه فعالیت، صدای شلیک بسیار بلند و هیجان داری بوده که موفقیت سازنده موسیقی را نشان می دهد.داریوس به شدت وراج است.او در هر دقیقه ۲ بند صحبت می کند و اگر به زبان انگلیسی مسلط باشید، متوجه بی مفهوم بودن گفته های وی می شوید و بعد از مدتی تصمیم به Mute کرن صدای تلویزیون می کنید!
نتیجه گیری
Red Faction در سال های اخیر یکی از پر طرفدارترین عناوین تیر اندازی سوم شخص محسوب می شد که با آزاد گذاشتن بازیباز در منطقه ای وسیع و بی کران آن هم با سلاح هایی مافوق الطبیعه، اختیار انجام هر کاری را به او می داد.این عنوان به تخریب پذیری بالا معروف است و لذتی که در خراب کردن ساختمان ها وجود داشت در هیچ بازی دیگری احساس و تجربه نمی شد.نسخه Red Faction: Armageddon قصد داشت با ارائه داستانی جدید و گیم پلی محدود، بازیبازان را با سبکی جدید از Red Faction آشنا کند.در بازی نقاط ضعف و قوت زیادی وجود دارد که بستگی به میل شما، اندازه گیری می شوند.به طور کلی Red Faction: Armageddon می تواند در ساعات بیکاری، شما را مدتی سرگرم خود کند.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
نظرات
عالی بود ممنون بابت مقاله از هر نظر کامل بود و عالی :yes: :yes:
😐
خوب بود
این بازی چطوره من بازیش نکردم
چرته :no:
من عاشق این بازیم اگه اشتباه نکنم دومین بازی بود که روی سیستمم ریختم اولیش هم جنگ های صلیبی ۲ بود یک دنیا ممنون :yes: :inlove:
خوب وبد
cool
THQیادت بخیر :weep:
بازی چرتی بود اصلا باهاش حال نکردم
بابت نقد و بررسی هم ممنون :yes:
بازی کسل کننده ای بود……..
بازیش فوق العاده بود مخصوا تخریب پذیریاش.عالی عالی :yes:
داریوس میسون ( Darius Mason )
یعنی پشت پرده این اسم چیزی هست که فقط خدا میدونه …
تو فکر کن یا
می شه داریوش یه فراماسون هست.
یا یه ماسون وده و الان ترد شده.
:rotfl: :rotfl: :rotfl:
جدا از شوخی اسمش که فارسی هست ولی روسی ها هم همچین اسم هایی رو خودشون میزنن.
تازه موتور گرافیکی شاخی نداره عین FROSTBYT!
:rotfl: :rotfl: :rotfl:
جناب زاهدی بابت نقدهای اخیر ممنون
افزایش تعداد نقد بازیها، هر چند قدیمی هم نیاز بود
موفق باشید.
نقد زیبایی بود اقا حامد
خسته نباشید :yes:
گیمفا به این نقد ها احتیاج داره :yes:
اول اینکه وقتی ی کلمه رو مینویسین نقطه، کاما، ویرگول و … باید چسبیده به کلمه باشه، بعدش ی اسپیس میزنین و بعد کلمه بعدیتون رو مینویسید.
ی جاهایی هم نیم فاصله ها و … رعایت نشده بود.
فعل “میباشد” غلطه باید از درست اون که “است” هست استفاده کنید.
به هر حال خوب بود ممنون.
من که شخصا با این بازی خیلی خیلی حال کردم واقعا این سری سلطان تخریب پذیری در بین تمام بازیهاست، حیف که شاید دیگه ازش ساخته نشده،
به یادTHQ یه کام حبس…
تخریب پذیری محدود؟!
تواین بازی فقط زمینو نمیشد خراب کرد
یه بررسی بدون نقص
احسنت بر حامد :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
:no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: در کل بازی چرتی بود.