بازی پروانه در انتظار انتشار جهانی|پروانه در نمایشگاه گیم کانکشن+گزارش تصویری - گیمفا
بازی پروانه در انتظار انتشار جهانی|پروانه در نمایشگاه گیم کانکشن+گزارش تصویری - گیمفا
بازی پروانه در انتظار انتشار جهانی|پروانه در نمایشگاه گیم کانکشن+گزارش تصویری - گیمفا
بازی پروانه در انتظار انتشار جهانی|پروانه در نمایشگاه گیم کانکشن+گزارش تصویری - گیمفا

بازی پروانه در انتظار انتشار جهانی|پروانه در نمایشگاه گیم کانکشن+گزارش تصویری

احمد سعیدی
۱۸:۰۱ ۱۳۹۳/۰۸/۲۶
بازی پروانه در انتظار انتشار جهانی|پروانه در نمایشگاه گیم کانکشن+گزارش تصویری - گیمفا

بازی ایرانی پروانه در حالی در جشنواره گیم کانکشن فرانسه حضور داشت که ضمن راه یابی به بخش نهایی مسابقه و نامزدی برای بهترین بازی مستقل سال جهان، مورد توجه بیش از ۶۰ شرکت ناشر و عرضه کننده معتبر جهانی قرار گرفت.

سیدمهدی دبستانی مدیر تهیه بازی پروانه گفت: بازی پروانه و استودیو BeardedBird به عنوان تنها نماینده مستقل حاضر از ایران و بدون حمایت های بنیاد ملی بازی های رایانه ای، در این نمایشگاه مورد توجه شرکت­ها و استودیوهای معتبر جهانی قرار گرفت به طوری که در طول نمایشگاه با نمایندگان بیش از ۶۰ شرکت فعال در صنعت بازی ساز به مذاکره و رایزنی پرداختیم.

مدیر استودیو BeardedBird در بخش دیگری از گفت و گوی خود به حضور شرکت­های معتبر بازی سازی جهان همچونSONY, Microsoft, NINTENDO  و… در جشنواره گیم کانکشن فرانسه اشاره کرد و افزود: به علت فرصت محدود جشنواره، جلسات به صورت  فشرده­ برگزار می­شد، به صورتی که نمایندگان بازی پروانه ناگزیر بودند هر روز به طور تقریبی ۲۰ جلسه با نمایندگان دیگر شرکت­های بازی ساز برگزار کنند.

دبستانی عمده مباحث مطرح شده در این جلسات را پیرامون موضوعاتی همچون چگونگی انتشار بازی، پورت بازی بر روی کنسول­ها، عرضه بازی­های موبایل، ابزارهای مدیریت پروژه و ارتباطات میان استودیو­ها دانست و تاکید کرد بازی پروانه به عنوان نماینده ایران در این جشنواره به صورت ویژه­ای مورد توجه برگزارکنندگان و شرکت کنندگان جشنواره بود به طوری که دموی بازی در بخش نامزدهای برترین بازی مستقل سال جهان به صورت مداوم پخش و مورد استقبال قرار می­گرفت.

مدیر تهیه بازی پروانه اظهار داشت: جشنواره گیم­کانکشن فرانسه که در واقع یکی از معتبرترین جشنواره ها و نمایشگاه های بین المللی بازی در جهان است از تاریخ ۲۹ تا ۳۱ اکتبر «۷ تا ۹ آبان ماه» در شهر پاریس برگزار شد و استودیو BeardedBird سازنده بازی رایانه­ای پروانه نیز در این نمایشگاه غرفه مستقل داشت.

دبستانی ضمن اشاره به این نکته که بازی پروانه قبل از برگزاری جشنواره گیم کانکشن، به عنوان بهترین بازی سال ایران انتخاب و ۷ غزال زرین بهترین بازی سال، بهترین بازی اکشن ماجرایی، بهترین جلوه های صوتی بازی، بهترین طراحی بازی، بهترین موسیقی بازی، بهترین هنر سه بعدی و بهترین دستاورد سینماتیک را از جشنواره بازی­های رایانه­ای تهران کسب کرده بود خاطرنشان کرد: پروانه در جشنواره گیم کانکشن فرانسه نیز به بخش نهایی مسابقات رسید و در این قسمت با چهار بازی دیگر از کشورهای چین و ایتالیا و دو بازی از کشور فرانسه رقابتی سخت را انجام داد که در نهایت بازی­ای از کشور فرانسه موفق به دریافت جوایز این بخش شد. در واقع بازی پروانه در جشنواره گیم کانکشن جزو ۵ بازی برتر و کاندیدای بازی مستقل سال جهان شد.

دبستانی در پایان اظهار امیدواری کرد صنعت بازی در ایران بتواند طی سال­های آینده به شکوفایی مورد نظر رسیده و در عرصه­های بین المللی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بازی پروانه در انتظار انتشار جهانی|پروانه در نمایشگاه گیم کانکشن+گزارش تصویری - گیمفا
بازی پروانه در انتظار انتشار جهانی|پروانه در نمایشگاه گیم کانکشن+گزارش تصویری - گیمفا
بازی پروانه در انتظار انتشار جهانی|پروانه در نمایشگاه گیم کانکشن+گزارش تصویری - گیمفا
بازی پروانه در انتظار انتشار جهانی|پروانه در نمایشگاه گیم کانکشن+گزارش تصویری - گیمفا
بازی پروانه در انتظار انتشار جهانی|پروانه در نمایشگاه گیم کانکشن+گزارش تصویری - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • alizelqarnain گفت:

    ایول.به امید پیشرفت :evilgrin: :evilgrin:

  • MK7 گفت:

    قیافم پس از فهمدن این خبر : 😯 😕 :wilt: :wilt: :idk: چطوری رفته اونجا

  • ScratAmir گفت:

    بودجه میلیاردی دولتی داشته ولی چون از بنیاد ملی بازیهای یارانه ای پول نگرفتن اسمش و میزارن مستقل.هنوز تعریف بازی مستقلم نمیدونن چیه.پس اون سازنده های ایرانی که با پول خودشون و با هزار تا مشکل توی زیر زمین خونشون بازی میسازن لابد میشن بازیساز مستضعف نه مستقل.

    فقط میتونم بگم دم گرافیستاش گرم وگرنه برنامه نویسهاش که با انجین آماده یونیتی کار خاصی انجام ندادن.امیدوارم بخاطر گرافیستاش موفق بشه.

    • Dr. sajjad گفت:

      میلیاردی 😯

      از اون حرف ها بودا 😐 :no:

      • ScratAmir گفت:

        فکر میکنی یه تیم ۳۶ نفره حداقل ۲ سال در راه رضای خدا بازی ساختن؟

        فقط حقوق ماهیانشون و بعلاوه محل کارشون و همایش و نمایشگاهها شون بکن ببین چقدر میشه.

        ۳-۴ سال پیش یه بازی رانندگی ساختن ۱ میلیارد بودجه گرفتن.
        برو توی سایتشون ببین تمام حق و حقوق بازی مال کدوم شرکته.معلوم بقیه تیم حقوق بگیر بودن.میان با ماهی ۴۰۰ هزار تومن بازی بسازن؟؟؟
        چرا بقیه بازیسازها حتی نمیتونن به تکثیر ۱۲۰۰۰۰ نسخه ای بازیشون توی ایران فکر کنن؟
        شرکت توی نمایشگاه فرانسه؟!!! حتما با جیب خالی بازیشون و ساختن.

        دو دو تا چهارتا بکن بعد تعجب کن.

        ببخشید ولی قصد توهین به کسی رو ندارم فقط زورم میگیره توی ایران همه عالم و آدم و سایتها و کامنتها و چمیدونم مسئولین باید کمک کنن تا یه بازی با کمک یه نهاد و یه تیم ۳۶ نفره با انجین آماده بشه پروانه!!! بعد یارو توی آمریکا ۱ نفره بازی میسازه میشه Braid یا Super meat Boy٫ یا توی تیمهای ۴ یا ۵ نفره بازی میسازن مثل Divinity هزار تا مثال هست که آدم مقایسه میکنه با خودش میگه به بهونه ی شکوفایی صنعت گیم ایران هی پول هدر میدن و دست آخرم همه بازیها توی سایتهای معتبر سایشونم دیده نمیشه.یا حتی با بازی مثل Quake 3 که مال سال ۲۰۰۰ نمیشه مقایسشون کرد.
        بخدا سازنده سوپر میت بوی میگفت توی فروشگاه رفته بودم خرید از بی پولی آبروم رفت پول یه شکلاتم نداشتم بعد بازیش فروش میلیون دلاری میکنه و تازه از صفر تا صدشم خود یارو نوشته بود. حداقل یه موتور بازی بومی بسازید آدم دلش نسوزه.فردا یونی تی ساپورت نشه نسخه ۱.۵ پروانه رو نمیتونن بسازن!!!
        اگه کلی بازیساز و برنامه نویس ایرانی مستعد نمیشناختم که بخاطر بی پولی نتونستن راهشون رو ادامه بدن دلم نمیسوخت.برو رقیبهای پروانه رو توی جشنواره نا معتبر فرانسه ببین خنده ات میگیره با اونام رقابت جانانه داشته!!!

        من نمیتونم از محصول بی کیفیت طرفداری کنم تو میتونی به تولید پراید توی کشورت بنازی؟؟؟
        مثل بقیه گرافیستهای تیمتون زور بزنید کارتون رو بهتر بسازید.متشکرم.

        • داداش ۳۵ نفر که دو سال شب تا صب کار نکردن. طرف یه پوستر واسه بازی طراحی کرده باشه جز این ۳۵ نفر حسابش کردن.افراد ثابت تیم که تو این دو سال کامل کار کردن ۵ یا حداکثر ده نفرن.
          سال پیش کودوم بازی یه میلیارد بود؟
          شبگردش یه میلیارد نبود
          تو ایران هم یه نفر بازی میسازه “فرش” بهتره بازی کنی. پروانه هم اصلا و به هیچ عنوان با تمام قوا ساخته نشده. یکیشم خودتون گفتید، موتور رایگان و آماده

      • 002600 گفت:

        تو که خبر نداری حرف نزنی راحت تری

    • عزیزم مستقل بودن بازی تنها به بودجه دولتی داشتن مربوط نمیشه، تعداد افراد و برند شرکت و …
      میلیاری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ از اون حرفا
      این بازی هم کاملا با بودجه خصوصی (موسسه کاظمیون) تولید شده و اگر مستقل محسوب نمی شد مطمئن باش در جشنواره شرکتش نمی دادند

      • ScratAmir گفت:

        من با چند تا شرکت خارجی تماس ایمیلی داشتم بعضیهاشون اصلا نمیدونستن ایران با آمریکا مشکل داره!!! فکر میکنی خارجیها شرکت کاظمیون میشناسن؟؟؟ از نظر اونها هر بازی توی ایران ساخته بشه میشه مستقل چون اصلا نمیدونن توی ایران چی به چیه.

        مگه من گفتم بودجه مجلسی داشته؟ بودجه موسسه کاظمیون از کجا تامین میشه؟

        خودتونم بهتر میدونید توی این دوره زمونه اصطلاح بازی مستقل به بازیهای اطلاق میشه که پول خیلی خیلی کمی دارن که شرکتهایی مثل Autodesk میاد برای این افراد نرم افزار چند هزار دلاریش رو ماهانه با چند ده دلار برای این افراد ارایه میده یا مثالهای دیگه.

        در ضمن بازی مستقل به بازی گفته میشه که منابع مالی نداره یا بدون حمایت مالی قابل توجهی ساخته میشه.برو توی ویکیپدیا ببین

        در ضمن حقوق ۳۶ تا آدم رو توی بدترین حالت ضربدر ۲۴ ماه بکن ببین چقدر میشه؟

        • Dr. sajjad گفت:

          “Autodesk میاد برای این افراد نرم افزار چند هزار دلاریش رو ماهانه با چند ده دلار برای این افراد ارایه میده یا مثالهای دیگه.”

          تو ایران از نسخه کرک شده استفاده میشه 😐 چون پول خریدـش رو ندارن

        • بودجه موسسه خصوصی کاظمیون از جیب یه آقایی که نامش رو یادم نیست تامین میشه. معنی خصوصی میدونید چیه که؟
          “بازی مستقل به بازیهای اطلاق میشه که پول خیلی خیلی کمی دارن” این درست نیست. در ضمن ۵۰۰-۶۰۰ میلیون مگه چند دلار میشه؟ اصلا پول زیادی نیست/
          عزیز من یکم گستره تحقیقاتتونو بیشتر کنید با افراد باتجربه که با بازی های مستقل آشنا هستن مشورت کنید میفهمید بازی مستقل فقط به پول ربط نداره و از لحاظ مالی هم پروانه مشمولش میشه. اصلا سطح یه بازی معلوم میکنه که مستقل هست یانه.
          عزیز جان میگم از این ۳۶ ۳۶ که شنیدی و هی میگی فقط ۵-۶ نفرشون ۲۴ ماه کار کردن.

  • BL FL گفت:

    یا حضرت گیم کانکشن.واقعا به اونجا راه پیدا کرده :shout:

  • ScratAmir گفت:

    بخدا من دشمن بازی ایرانی نیستم.فقط میگم یکم بیشتر تلاش کنید.همش بهونه میارن و هی از عالم و آدم کمک میخوان و حمایت!!!

    خوب بازی سنگین نسازید.پروانه اونهمه استعداد گرافیکی داشته خوب یه بازی میساختید سبک ماریو عوضش انقدر بی محتوا و ساده بود هزار جور میشد قشنگش کرد که نشه ازش ایراد گرفت. یا با اون تیم گرافیکیتون بازی Point & Click بسازید مگه این بازیها بدن؟؟؟ میرن بازی میسازن که با بازیهای سال ۱۹۹۵ هم قابل مقایسه نیست.لقمه آسون بردارید پولدار بشید بعد راه سخت تر و معتبر تر انتخواب کنید.

    تا زمانیم که امثال تیم Divinity هست ادعا نکنید.
    میگن ۵-۶ تا دانشجو یواشکی توی یکی از اتاقهای دانشگاهشون توی سوئد کار میکردن تا میفعمن میندازنشون بیرون!!! حمایت ممایت کجا بود. بعد میرن توی یک شهر کوچیک یه اتاق اجاره میکنن شروع به ادامه کار میکنن.بازیشونم دست آخر از GameSpot ۹ میگیره.شما ها که توی کار گیمید از این ماجرا ها کم شنیدید؟؟؟

  • ScratAmir گفت:

    اصلاح میکنم :تیم بازی Divinity ۴۰ نفر بودن و بازی که مد نظر من بود Forced هستش که از Gamespot امتیاز ۹ رو کسب کرده

  • فقط خندیدم به این پیام
    با سازنده ها رابطه ای برقرار کنید ببینید شهداری تهران (وای خدا) چند میلیارد ریخته به حسابشون،خخخ
    اینا اسمه

    • ScratAmir گفت:

      البته جالبه که تصور می کنید موسسه کاظمیون یک موسسه خصوصیه. اعضای سازنده پروانه محض رضای خدا و بدون دریافت حقوق و بی چشم داشت تو این مدت مشغول ساخت بودن و احتمالا همه کارکنان تو خونه یا زیرزمین یکی از اعضای گروه فعالیت می کردن. پول شرکت تو نمایشگاه های داخلی و خارجی رو هم لابد خدا می رسونده (صرفا برای اطلاع بگم که شرکت تو نمایشگاه تهرانشون حداقل ۱۰-۱۵ میلیون هزینه داشته چه برسه به فرانسه).

      هدف من کوبیدن بازی ایرانی نیست. حرف من اینه که درست و منطقی حمایت کنید. این بازی با این هزینه و حمایت و تبلیغی که براش شد باید خیلی بهتر از اینها ساخته میشد. حمایت الکی و کورکورانه از بازی ایرانی دقیقا مثل حمایت از خودروسازای ایرانی میشه که بعد از پنجاه سال معلوم میشه کوچکترین پیشرفتی تو این صنعت نداشتن. رقبای پروانه تو فرانسه رو ببینید کیا بودن که بعد گفته میشه تو یک رقابت سخت تونستن پروانه رو شکست بدن. تو گیم اسپات اصولا حرفی از بازی پروانه برده نشده.

      ضمنا اگر اونهایی که شما میگی صرفا اسمه چرا منکر حمایتش نمیشن؟ یا پاکش نمی کنن؟

      اسم ۳۵ تا ۴۰ نفر عوامل تولید رو هم خود اعضا و هم مدیر موسسه کاظمیون عنوان کردن. تو فیلمی که خودشون ساختن کلی آدم حضور داشته. بعدم اون انیمیشن های باکیفیت لابد کار یکی دو نفر بوده.

      ضرر نداره آقای سعیدی عزیز دو تا مطلب رو با دقت بخونید: یکی تعریف بازی مستقل و بازیساز مستقل (تو ویکی پدیا مثلا) و یکی هم ساخت بازی forced که تو سایت خودشون موجوده و بعد با پروانه مقایسه کنید.

      بازی های ارتش های فرازمینی و شبگرد به مراتب ارزش بیشتری نسبت به پروانه دارن. بهتر و با کیفیت تر ساخته میشن و یک چندم حمایت پروانه رو هم نداشته و ندارن.

      • چی میگی عزیز من، ای بابا
        نه خیر. کی میگه مجانی؟ خب موسسه داده دیگه. به عنوان تهیه کننده. اصلا میدونی سازنده بازی کی هست؟ beardedbird. کاظمیون هم تهیه کننده و هزینه های بازی رو داده و سودشم برا خودشه دیگه. درکش خیلی سخته؟
        من خودم بیشتر از شما و بیشتر جاها گفتم که حمایت کورکورانه ظربه میزنه؛ هیچ وقتم این کار رو نکردم و نخواهم کرد
        عجب بابا، در مقابل درک مفاهیم چرا مقاومت میکنی؟ میگم طرف گفته ۳۵ نفر، ولی یه بابایی یه پوستر هم برا بازی ساخته جز این ۳۵ نفر حساب شده. اون انیمیشن حاصل کار چند نفره
        اینی هم که درباره آشنایی من با بازی های مستقل پیشنهاد میکنید که بیشتر تحقیق کنم نکته جالب و طنزیه در نوع خودش
        اینی هم که ارتش و شبگرد بهترن ربطی به موضوع نداره

  • ClashOfDuty گفت:

    آقای ScratAmir شما اگه نگرانید برای بازیسازی تو کشور کمی این تیم داعش رو بکوبید یا نصیحت کنید! نه بازی که تونسته حصوز تو خارج از ایران رو داشته باشه!

  • N19 گفت:

    این بازی برای کودکان خوبه فقط…نه بیشتر

بازی پروانه در انتظار انتشار جهانی|پروانه در نمایشگاه گیم کانکشن+گزارش تصویری - گیمفا