روزنه های امید|پیش نمایش Homefront 2:The Revolution - گیمفا
روزنه های امید|پیش نمایش Homefront 2:The Revolution - گیمفا
روزنه های امید|پیش نمایش Homefront 2:The Revolution - گیمفا
روزنه های امید|پیش نمایش Homefront 2:The Revolution - گیمفا

روزنه های امید|پیش نمایش Homefront 2:The Revolution

محمد حسین جعفریان
۱۲:۰۰ ۱۳۹۳/۰۸/۰۹
روزنه های امید|پیش نمایش Homefront 2:The Revolution - گیمفا

در جای جای دنیا و در ذهن تک تک مردم دنیا تعریف زندگی با تعریف زنده ماندن متفاوت است. زندگی چیزی است که بتوان در آن شاد بود، بتوان در آن خندید و بتوان در آن گریست، بتوان در آن شاد بود و بتوان در آن ماتم زده بود، بتوان زندگی کرد و بتوان مرد. اما زنده ماندن چیز دیگری است. در اوج نابودی شهرها و کشورها، زمانی که مردم یک شهر تصمیم به زنده ماندن می گیرند، دیگر نه آرزویی دارند و نه احساس متفاوتی، دیگر نه باوری دارند و نه عقیده ای، آن ها فقط می خواهند زنده بمانند، دقیقا به مانند حیوانات. اما انسان های اینگونه نیستند، آن ها نمی توانند فقط زنده بمانند؛ حاضرند بمیرند اما برای زندگی کردن تلاش کنند. بعضی مواقع تلاش ها مشکل گشاست و در بعضی مواقع فایده خاصی ندارد اما وقتی کارد به استخوان مردم برسد، دیگر هیچ چیز نمی فهمند، حتی کوچکترین روزنه نور امید را خورشیدی تابان فرض می کنند. خورشیدی که شاید به این تاریکی طولانی پایان دهد…

انقلابی خونین

انقلابی خونین

هنوز هیچ کس خاطره تلخ نابودی و ورشکستگی شرکت THQ را از یاد نبرده است. شرکتی که با عناوین زیبایش توانسته بود در قلب های بسیاری از گیمران جای بگیرد و بازی های خاطره انگیزش بدون شک تا مدت ها در یادها می ماند. زمانی که این شرکت THQ به طرزی باور نکردنی ورشکست شد همه عناوین این شرکت ما بین شرکت های مختلف دیگر پخش شد. هر شرکتی از THQ بازی محبوب خود را خرید و شروع به کار روی آن کرد. به همین علت بود که سازنده نسخه دوم این عنوان به جای Kaos Studios استودیو کرایتک و ناشر به جای THQ شرکت DeepSilver شد. حال دیگر کسی غم آن زمان ها را نمی خورد چرا که همگان عناوین و فرانچایز های این شرکت را عناوینی موفق و ارزشمند می بینند که در دست های مختلف و قابل اعتمادی در حال ساخت هستند. HomeFront : The Revolution از همان ابتدا با نمایش ها و معرفی هایش تعداد بسیاری از گیمران را مجذوب خود کند. این عنوان با تعاریف و تماجیدی که از آن می شد لقب یکی از برترین شوتر های سال ۲۰۱۵ را دریافت کرده بود. همه چیز عالی بود و همه به این عنوان امیدوار بودند اما این اواخر خبر استفای بیش از اندازه افراد Crytek و به خصوص کارگردان این بازی عده زیادی را در نگرانی فرو برد. همگان از سرنوشت نهایی این دست به دست چرخیدن پرس و جو می کردند تا این که به تازگی رییس شرکت DeepSilver همه چیز را افشا کرد:
ما بسیار هیجان زده هستیم که یک IP بزرگ و پر قدرت یعنی HomeFront را دست داریم. ما HomeFront: The Revolution شناخته ایم و می دانیم که بازی ما چیست. هم اکنون ما تمام حق این عنوان را از Crytek خریدیم و به تیمی جدید سپردیم. تیمی که دقیقا همان بازی را در اوج کیفیت می سازد. آن ها همه چیز در رابطه با این بازی را می دانند و آماده اند تا این عنوان را تکمیل و بهتر و بهتر کنند. ما به نتیجه ایمان داریم شما هم به ما ایمان داشته باشید.
در حقیقت بعد از این سخنان مشخص شد که عنوان HomeFront: The Revolution توسط استودیوی Koch Media ساخته می شود. اما همه چیز گیم پلی و داستان و … و … همان چیزهایی است که می دانیم و طرفداران نیازی نیست که نگران باشند. لازم به ذکر است که در کنار خود Deep Silver سه استودیوی دیگر یعنی Dambuster Studios، Deep Silver Volition و Deep Silver Fishlabs نیز بر ساخت این عنوان نظارت و مشارکت کامل دارند.
حال همه اطلاعات منتشر شده از این عنوان را با یکدیگر بررسی می کنیم که دریابیم این عنوان حقیقتا چیست و باید چه انتظاری از آن داشته باشیم. آیا حقیقتا بر خلاف نسخه اول با یک بازی بزرگ رو به رو هستیم یا این شماره هم صرفا قصد ادامه نسخه قبلی به شکلی ساده را دارد؟ با ما همراه باشید…

این باکس آرت دیگر رسمی نیست

این باکس آرت دیگر رسمی نیست!

نام: HomeFront The Revolution
سازندگان: Deep Silver Dambuster Studios – Koch Media
ناشر: DeepSilver
پلتفرم ها: XBOX ONE – Play Station 4 – PC
سبک: اول شخص شوتر
تاریخ انتشار: سال ۲۰۱۵ میلادی( نا مشخص)

یک شهر نابود شده
داستان نسخه جدید سری بازی HomeFront روایتی دردناک از یک انقلاب از زاویه دید مظلومان است. مظلومان در حقیقت همان مردم هستند که مدت هاست در آرزوی آزادی زندگی می کنند. دوران قدیم دیگر گذشته است. آن زمان هایی که آمریکا تمام دنیا را زیر سلطه خود داشت گذشت و هم اکنون یک کشور که از آمریکا زجر های زیادی کشیده بود آن را در دستان خود دارد. دقیقا ۲ سال از وقایع نسخه اول این سری گذشته است و هم اکنون آمریکا زیر سلطه ی سواره ها و پیاده نظام های کره شمالی به سر می برد. مردم شهر به دنبال آزادی از دست داده خود از هر چیزی می گذرند. دیگر دولت آمریکا نابود شده است. دیگر هیچ آمریکایی نمی تواند در دنیا قد علم کند اما مردم… مردم داستانی دیگر دارند و هم اکنون می خواهند انقلاب کنند. انقلابی که جرقه های آن به خوبی دیده می شود.
در داستان این عنوان همه چیز حول موضوع انقلاب شکل گرفته است. در حقیقت مردم به ۲ گروه تقسیم می شوند: ۱- گروهی که در اوج فلاکت زندگی می کنند و میخواهند آزاد باشند و برای این انقلاب و این آزادی از هیچ تلاشی فروگذار نیستند. ۲- دسته دوم کسانی هستند که در گروه های مختلف با برنامه و با استفاده از انواع سلاح ها سعی در نابودی این حکومت دارند و قدم هایشان گام ها جلوتر از مردم عادی قرار دارد.

ظلم و ستم طاقت مردم را طاق کرده است

ظلم و ستم طاقت مردم را طاق کرده است

همانطور که به نظر می رسد شخصیت اصلی این عنوان در یکی از این گروه ها فعالیت می کند. در حقیقت آن ها با یافتن و استفاده از اسلحه ها و بمب های مختلف که با دزدی از پایگاه های مختلف ارتش کره شمالی به دست آمده است دست به حمله های برنامه ریزی شده و کوتاه می کنند و سعی در آشفته کردن اوضاع داخلی و فراهم کردن شرایط انقلاب را دارند. نکته جالب در رابطه با ارتش کره شمالی در بازی است. این کشور به هیچ عنوان یک کشور ظالم معرفی نمی شود بلکه آن ها کشوری زجر کشیده و درد کشیده هستند که هم اکنون پس از سال ها می خواهند انتقام بگیرند. اما مردم آمریکا نیز فرقی با بقیه مردم جهان ندارند و یک چیز می خواهند: آزادی… کارگردان قبلی این عنوان در این رابطه این گونه سخن می گفت:
داستان بازی در اوج تکنولوژی و در زمانی بسیار جلوتر از حال حاضر رخ می دهد. در این دنیا حق به حق دار رسیده است. در حقیقت تمام کشور های مورد ظلم واقع شده مانند کره شمالی در حال گرفتن انتقام خود هستند. هدف ما به جلوه آوردن این داستان های حقیقی زندگی بوده و هست. به طوری که بازیباز درک کند که در این دنیا صرفا یک طرف مظلوم و یک طرف ظالم نیست. بلکه دنیا همواره به دست افراد مختلف و نادرستی اداره می شود و این افراد باعث نابودی کشور خود و مکان های دیگر دنیا می شوند. ما سعی کردیم همواره بازیکن خودش در رابطه با داستان بازی قضاوت کند و خوب و بد را از یکدیگر جدا سازد.

درو دیوار شهر بوی انقلاب می دهد

درو دیوار شهر بوی انقلاب می دهد

داستان HomeFront The Revolution یک انقلاب را با همه تلخی ها و شیرینی هایش به تصویر می کشد. انقلاب همیشه دردناک و شیرین است و این عنوان نیز به خوبی این موضوع را نشان می دهد. داستان این عنوان در یکی از شهر های آمریکا یعنی فیلادلفیا روایت می شود و ساخت داستان بازی به شکلی بوده است که در و دیوار شهر نیز آن را فریاد می زند. با این صحبت ها و این اطلاعات می توان اطمینان داشت که نسخه دوم سری HomeFront در بخش داستانی یک عنوان موفق و حتی بی نظیر خواهد بود.
خون های ریخته شده/تلاش برای انقلاب
یکی از عناصر پر اهمیت و تاثیر گذار در هر عنوانی گیم پلی آن است. عنوان HomeFront The Revolution نیز با نمایش های خود ثابت کرده است که فصد ارائه یک گیم پلی متفاوت و جذاب را دارد. در محیط بازی این عنوان همه جا برای شما دشمن وجود دارد. هیچ جایی امن نیست. شما جدا از انسان ها دشمنانی به مراتب بدتر و مهیب تر مانند ربات های پرنده و زمینی را همواره به دنبال خود خواهید دید. در تک تک بخش های شهر شما باید مراقب باشید که دیده نشوید و مخفی کاری همواره باید در اصول کار شما قرار داشته باشد. این موضوع زمانی به اوج خود می رسد که شما در تک تک بخش های شهر دشمنی دیگر را نیز مشاهده می کنید: ” دوربین های مخفی”. این دشمن ها به مراتب قدرتمند تر و مهیب تر از دشمنان دیگر شما عمل می کنند. دلیل این موضوع آن است که در بسیاری مواقع شما متوجه حضور آن ها نمی شوید و با گذر از برابر آن ها سیلی از دشمنان را به دنبال خود می کشانید و این جاست که فرار تنها راه زنده ماندن شماست. شما باید همواره با جمع کردن حواس خود و با استفاده از گوشی موبایل خود مکان این دوربین ها را تشخیص دهید و با استفاده از وسیله ای آن ها را از بین ببرید. البته در بعضی مواقع نادر این دوربین ها تا حدی تحت حفاظت هستند که در صورت نابود شدن نیز موقعیت شما برای دشمن مشخص می شود.
یکی دیگر از بخش های اصلی این گیم که هسته آن در مخفی کاری است را گوشی موبایل شما تشکیل داده است. این گوشی به هیچ عنوان کاربرد های ساده ای ندارد و یکی از جدی ترین سلاح های شما در بازی به شمار می رود. مسیر و نقشه و مکان دشمنان و مکان وسایل مختلف و … و … همه و همه از طریق این گوشی به شما نشان داده می شود و به مانند یک سلاح جدی برای شما کاربرد دارد. دقت به سیگنال ها و صداهای مختلف آن در زمان های بسیاری می تواند شما را نجات دهد. در حقیقت سازندگان این وسیله الکترونیکی را یک برگ برنده برای شما قرار داده اند که شما باید با استفاده از آن به هدف های خود دست پیدا کنید.

مبارزات حرفه ای با سلاح های متفاوت

مبارزات حرفه ای با سلاح های متفاوت

سلاح های شما در بازی به هیچ عنوان محدود و تعریف شده از قبل نیست. این شما هستید که در هر لحظه و هر ساعت می توانید با استفاده از انواع وسایلی که در جای جای نقشه بازی پیدا می کنید برای خود سلاح های مختلف با توانایی ها و کارایی های مختلف بسازید. این موضوع به شما کمک می کند که با استفاده از سلاحی که دوست دارید مبارزه کنید و این امر باعث می شود تجربه این عنوان برای هر کس با شخص دیگر چیزی متفاوت باشد. بازی جدا از نامحدود بودن شما را به دنیای آخرالزمانی نیز محدود کرده است. این موضوع بدین معناست که شما با دنیای این بازی باید دقیقا به شکل یک دنیای آخر الزمانی برخورد کنید. در هر بخشی از نقشه هر چیزی که پیدا کنید بدون شک در جایی برای شما کاربرد خواهد داشت و دقیقا به شکل یک بازی سبک بقا همواره باید حریصانه به دنبال انواع وسایل در جای جای نقشه این عنوان باشید. یافتن یا نیافتن یک وسیله می تواند منجر به پیروزی و یا شکست شما در یک نبرد شود و به هیچ عنوان موضوعی ساده و شوخی بردار نیست و تاثیری بسیار جدی در گیم پلی این عنوان دارد. یکی دیگر از جنبه های بسیار زیبای این عنوان حضور در جوامع انسانی و تعامل با شخصیت های دیگر است. شما برای ساخت سلاح و کمک گرفتن و درمان شدن و … و… همواره با انسان هایی در ارتباط خواهید بود. انسان هایی که در کمپ شما هستند و با شما همکاری کنند. این موضوع باعث می شود که گیم پلی این عنوان به خوبی یکدلی و مهربانی مردم نسبت به یکدیگر را نشان دهد و بازیباز به خوبی معنی خواستن انقلاب توسط مردم را درک کند.

انقلاب خون و عرق

انقلاب، خون و عرق!

یکی دیگر از بخش های مهم در گیم پلی این عنوان حضور بازیباز به عنوان یک مغز متفکر است. بازیکن باید برای هر بخشی و هر کاری برنامه ای داشته باشد تا بتواند در آن کار موفق باشد و به مقصود خود برسد. در حقیقت شما برای انجام هر مرحله ای و هر کاری در بازی انتخاب های مختلف دارید. انتخاب هایی که صرفا به فشردن دکمه ها خلاصه نمی شوند و این سبک بازی کردن شماست که آن ها را می سازد. شما دقیقا به مانند یک فرمانده حرفه ای جنگ باید در برابر دشمنان ایستادگی کنید و آن ها را از بین ببرید. آن ها بسیار قدرتمند تر از شما هستند و شما از نظر تعداد و تجهیزات بسیار کمتر از آن ها خواهید بود اما این نقشه ریزی و برنامه های شماست که می تواند باعث پیروزیتان گردد. در بازی لزومی به پیروزی یا مرگ در یک مرحله نیست و شما در صورت شکست می توانید عقب نشینی کنید! این موضوع باعث می شود که شما برای هر بخش بازی برنامه ای ویژه داشته باشید و همواره تصمیمات مختلف خود در رابطه با نحوه حمله و دفاع و … را گرفته باشید.
موضوع دیگر مربوط به جلوه های گیم پلی بر روی صفحه بازی است که می توان در یک لعت آن را خلاصه و زیبا نامید. در حقیقت شما به جز نقشه بازی در گوشه پایین سمت چپ تصویر هیچ چیز دیگری را بر روی صفحه مشاهده نمی کنید و نحوه نمایش گلوله های اسلحه و نحوه شلیک آن دقیقا به مانند عنوان تازه سری Call of Duty کار شده است.

وجود جامعه انسانی در بازی بسیار پر رنگ است

وجود جامعه انسانی در بازی بسیار پر رنگ است

به صورت کلی می توان بخش گیم پلی این عنوان را یک نوآوری خوب با استفاده از المان های حرفه ای یک شوتر دانست. این بار شما در یک دنیای ویژه به نام فیلادلفیا قرار می گیرید و باید در این شهر بزرگ انقلاب کنید! انقلابی که به نظر زیبا جلوه می کند…
شهری ویران…
از بخش صداگذاری این عنوان هیچ اطلاعاتی در دسترس نیست اما سازندگان با انتشار تصاویر مختلف و … و … به خوبی کیفیت گرافیک این عنوان را به همگان ثابت کرده اند. این عنوان با استفاده از آخرین نسخه موتور گرافیکی Cry Engine ساخته می شود و از همین ابتدا با نمایش های گرافیکی خود توانسته عده ی بسیاری را راضی نگه دارد. گرافیک این عنوان از نورپردازی ها و تکسچر های بی نظیری بهره می برد که فقط از یک عنوان بسیار بزرگ انتظار می رود. کیفیت سینماتیک های داخل بازی به حدی بالاست که در بسیاری مواقع تفاوت چشمگیری با جلوه های ویژه سینمایی های هالیوود ندارد. طراحی سلاح ها و شخصیت ها و مردم و در و دیوار شهر بسیار حرفه ای زیبا و انجام شده است. به نظر می رسد سازندگان برای طراحی بخش گرافیک بازی ابتدا دنیایی را در سال های آینده در اوج تکنولوژی ساخته اند. سپس آن را ویران کرده اند و سپس این ویرانه ها را ساخته و در زیر پای دشمنان گذاشته اند و هم اکنون با اسپری های سفید رنگ و روی انقلاب را به آن بخشیده اند. جزئیات در نمایش های گرافیکی بیداد می کند و با استناد به این نمایش های باید انتظار عنوانی بسیار بزرگ در بخش گرافیک را داشته باشیم.

شهری ویران

شهری ویران…

مبارزه برای آزادی…
در پایان باید گفت که عنوان HomeFront The Revolution عنوانی بسیار بزرگ و جذاب به نظر می رسد که باید ساعت ها بر سر آن نشست و آن را تجربه کرد. عنوانی که با نمایش های خود چشمان بسیاری را خیره کرده است و از میراث های بزرگ THQ به شمار می رود. این عنوان زیر دست و پای بحران های مالی و نابودی شرکت ها و … و … ضربات زیادی دید اما هنوز هم پر قدرت در راه خود حرکت می کند. باید امیدوار بود که این عنوان با همین عظمت به پایان برسد و در اوج نمایش خود را اجرا کند. چرا که این انقلاب دیدنی است و این مبارزه برای آزادی ارزشی بسیار دارد…

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

روزنه های امید|پیش نمایش Homefront 2:The Revolution - گیمفا
روزنه های امید|پیش نمایش Homefront 2:The Revolution - گیمفا
روزنه های امید|پیش نمایش Homefront 2:The Revolution - گیمفا
روزنه های امید|پیش نمایش Homefront 2:The Revolution - گیمفا
روزنه های امید|پیش نمایش Homefront 2:The Revolution - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

روزنه های امید|پیش نمایش Homefront 2:The Revolution - گیمفا
روزنه های امید|پیش نمایش Homefront 2:The Revolution - گیمفا