یک ترکیب خلاقانه | اولین نگاه به Battleborn - گیمفا
یک ترکیب خلاقانه | اولین نگاه به Battleborn - گیمفا
یک ترکیب خلاقانه | اولین نگاه به Battleborn - گیمفا
یک ترکیب خلاقانه | اولین نگاه به Battleborn - گیمفا

یک ترکیب خلاقانه | اولین نگاه به Battleborn

فرنود محبوبی
۰۶:۴۹ ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
یک ترکیب خلاقانه | اولین نگاه به Battleborn - گیمفا

عناوین اول شخص در شجره استودیو Gearbox بیش تر از هر چیز دیگری خودنمایی می کنند. استودیوای که کارش را با ساخت spin off هایی از Half-Life شروع کرد، پورت Halo: Combat Evolved را برای PC به همراه بخش چند نفره آنلاین به عهده گرفت و با ساخت عناوین Brothers in Arms قدم در راه جنگ های جهانی دوم گذاشت. Gearbox بعد ها با ساخت Borderlands از محدودیت های خود خارج شد و خلاقیت خود را به همگان نشان داد. عنوانی که به طور مبتکرانه المان های FPS و RPG را در یک استایل کارتونی ارائه کرد و با اضافه کردن شوخی های مختلف در بازی این فرانچایز را به یک عنوان موفق تبدیل کرد.

با ورود به نسل جدید، گیمر ها از Gearbox نسخه سوم Borderlands را انتظار داشتند ولی آن ها به دنبال ساخت یک عنوان جدید به نام Battleborn رفتند. بازی که قرار است یک شوتر اول شخص را در قالب جنگ های چند نفره آنلاین و co op به همراه استایل کارتونی و شوخی ها همیشگی به بازار عرضه کند. البته با به کارگیری برخی از المان های MOBA.

battleborn box art

باکس آرت بازی Battleborn

نام بازی: Battleborn 

استودیو سازنده: Gearbox

ناشر: ۲K

پلتفرم: PC, Xbox One ,PS4

سبک: FPS Action\Co-op, Online Multiplayer

تاریخ عرضه: ۲۰۱۵

اولین مد معرفی شده از بازی، Incursion نام دارد که  مبارزات ۵ به ۵ درش اتفاق می افتد، که می شود در این مد الهام گرفتن از عناوین MOBA همچون DOTAو  Leage of Legend را مشخصا دید. مبارزات طولانی ( نیم ساعت تا ۴۵ دقیقه) که در مپ های مختلف اجرا خواهد شد و باید هیرو ها را از راه های مختلف به بیس دشمن هدایت کنید و همزمان روبات های مختلفی نیز از دو بیسی که در طرفین مپ قرار دارد شروع به هجوم و پیش روی می کنند. با نزدیک شدن به هر بیس یک روبات عظیم عنکبوت مانند به شما به وسیله پرتاب بمب، لیزر و …حمله خواهد کرد و همچون تاور ها در عناوین MOBA سعی در جلوگیر از حمله شما دارد. اصلیت Incursion می تواند برای بازیکنان سبک MOBA آشنا باشد ولی وقتی تیراندازی اول شخص وارد گیم پلی می شود کاملا یک تجربه متفاوت در بتل بورن عرضه می شود.
این همه از MOBA صحبت کردیم ولی باید بدانید که Gearbox از اینکه Battleborn را با این سبک خطاب کنند، متنفر است! آقای Randy Pitchford از مدیران Gearbox در پاسخ یکی از طرفدارن در توییتر خود گفته است: “وقتی که شما بازی Battleborn را یک MOBA خطاب می کنید مثل این می ماند که به Borderlands نیز بگویید که یک کلون از Diablo است. این عنوان دارای یک داستان یونیک و چالش های ماجرایی است، پس نمی توان Battleborn  را در کنار عناوین MOBA قرار داد.”

battleborn 1

داستانی که Pitchford ازش صحبت می کند دارای یک تم “فضایی فانتزی” است و تمام مبارزات و جنگ های چند نفره را دربر می گیرد. ماجرا از یک آینده خیلی دور آغاز می شود  که در فضا تمام سیاره ها توسط موجود اسرار آمیزی به نام Varelsi و یارانش به نابودی و سیاهی کشیده شده اند ولی یک ستاره هنوز به طور کامل نبود نشده است. در این ستاره مبارزان ۵ گروه مختلف که Battleborn نامیده می شوند در حال نبرد با یک دیگر هستند، تا بتوانند زود نر از دیگری به قدرت “سیستم خورشیدی” دست پیدا کنند و  از نابودی خود جلوگیری کنند. اما بعد ها این گروه ها به مبارزه با یک دیگر خاتمه می دهند و برای شکست یک دشمن واحد با هم متحد می شوند.

گیرباکس اطلاعات بیشتری از داستان Battleborn منتشر نکرده است و به طور دقیق نگفته که هر یک از شخصیت ها چه نقشی را در بازی ایفا می کنند. اینطور که انتظار می رود دشمن اصلی جنگجویان در Battleborn که Varelsi نام دارد به عنوان یک NPC در بازی حضور خواهد داشت و در روند مبارزات multiplayer با حضور خود  و سربازانش، بازیکنان را سورپرایز خواهد کرد.

characters battleborn

تنوع موجود در شخصیت ها باعث می شود هر جور سلیقه ای را در بر بگیرد

Gearbox Software بیش از حد به شخصیت های بازی های خود اهمیت میدهد و همیشه از این کاراکترهای کارتونی انتحاری کارهایی مثل پریدن و قطعه قطعه کردن یک سری روبات همراه با گفتن جک های بامزه انتظار می رود. اینقدر این استودیو شخصیت های بازی هایش را قبول دارد که کارگردان بازی اقای Randy Varnell با افتخار می گوید:” در Battleborn یک قارچ جنگجو نیز وجود دارد!”

۹ کاراکتر مختلف در بازی معرفی شده اند و انتظار می رود که این تعداد در آینده ۲ برابر بشود.شخصیت های مختلف Battleborn جوری طراحی شده اند که گویا هر کدام از آن ها از یک سبک و بازی دیگر هستند. برای مثال همان قارچ جنگجویی که گفته شد، Mico نام دارد و با پرتاب چاقو به مبارزه می پردازد و یکی از قدرت هایش برگرداندن سلامتی دیگر بازیکنان است ولی در عوض Oscar Mike یک سرباز فضایی است که وقتی کنترل او را به دست میگیرد، یاد عنوان Call of Duty می افتید، زیرا دارای یک سلاح گرم است و با نارنجک هایی که دارد می تواند صدمه زیادی به دشمنان برساند.

 

battleborn

مپ های مختلفی در بازی وجود دارد. از جنگل تا صحرا!

سیستم لول آپ یکی دیگر از ویژگی هایی است که در گیم پلی Battleborn گنجانده شده است. Gearbox از بازیکنان می خواهد که به بازی بپردازند و از آن لذت ببرد بدون آنکه نگران باشند چقدر در Battleborn تجربه دارند، به همین دلیل سیستم لول آپ به گونه ای طراحی شده است که هر دست از بازی از لول یک شروع خواهد شد. لول آپ در روند مبارزات هر چند دقیقه یک بار و سریع اتفاق می افتد و با هر بار پیشرفت امکان آپگرید اسلحه و قدرت های کاراکتر آزاد می شود، البته در آپگرید ها همیشه دو گزینه مطرح می شود و می توانید یکی را انتخاب کنید. برای مثال در لول ۶ Oscar امکان گذاشتن نشانه برای اسلحه خود فراهم می شود و باید بین دو گزینه Red-Dot یا Scope یکی را انتخاب کنید.

با انجام مچ های مختلف و کسب امتیاز ، بازیکن پول بدست می آورد و به وسیله این پول ها می توان به خرید لباس و آپگرید های مختلف برای کاراکتر خود پرداخت. این لباس ها باعث می شود که قهرمان های مور علاقه خود را آن طور که می خواهید در جنگ ها نشان دهید.

1404838140000 battleborn

مطمئنا نمی شود تاثیر عناوینی همچون Borderlands, Team Fortress و Dishonored را بر روی Battleborn کتمان کرد ولی مطمئنا این بازی به خوبی توانسته است المان های FPS را با RPG  ترکیب کند و یک عنوان جدید و مبتکرانه را به همه نشان دهد.

نسل قبل برای Gearbox یک مسیر پر فراز و نشیب بود. خلاقیت و ابتکاری که در سری بازی های Borderlands به کار رفته بود این استودیو را به یکی از خانه های خلاق بازی سازی تبدیل کرده ولی Gearbox علاقه به تجربه مسائل جدید دارد و برای رسیدن به این تجربه بسیار تلاش می کند. Gearbox می خواهد نسل جدید را با یک عنوان هیجان آور و منحصر به فرد شروع کند، تا بتواند یک بار دیگر گیمر ها را به شور و ذوق بیاورد. Gearbox برگشته است تا کاری را انجام دهد که همیشه انجام می داده: ساخت عنوانی که هیچ کسی از آن ها نخواسته ولی مطمئنا در آینده همه خواهان آن خواهند شد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

یک ترکیب خلاقانه | اولین نگاه به Battleborn - گیمفا
یک ترکیب خلاقانه | اولین نگاه به Battleborn - گیمفا
یک ترکیب خلاقانه | اولین نگاه به Battleborn - گیمفا
یک ترکیب خلاقانه | اولین نگاه به Battleborn - گیمفا
یک ترکیب خلاقانه | اولین نگاه به Battleborn - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

یک ترکیب خلاقانه | اولین نگاه به Battleborn - گیمفا
یک ترکیب خلاقانه | اولین نگاه به Battleborn - گیمفا