اولین تصاویر از گیم پلی بازی سالهای سیاه منتشر شد
بازی ایرانی سالهای سیاه روایتی در طهران و لندن در قالب یک بازی ادونچر سینمایی سوم شخص open world از دوران سیاه و تلخ سال ۱۳۳۲ است. سالهای سیاه یکی از بزرگترین پروژه های استودیو بازی سازی راسانا شکوه کویر و حتی بازی سازی ایران می باشد که ۳ سال تمام وقت بر روی آن کار شده تا در نهایت این عنوان مراحل پایانی تولید را سپری می کند و طی ماه های آینده منتشر خواهد شد.
امروز سازندگان اولین تصاویر از گیم پلی بازی را برای ما ارسال کردند که در ادامه می توانید مشاهده کنید:
برخی کانسپت آرت های بازی سالهای سیاه:
برخی ویژگی های منحصر به فرد بازی:
۱- برای این بازی نزدیک به ۳۰۰۰ سطر دیالوگ نوشته شده و از اسناد رسمی و سری سفارت انگلستان و نامه های دولتی استفاده شده و داستان بر پایه شخصیت های حقیقی مثل مصدق ، تیمسار زاهدی ، افشار طوس و ذبیح پور و امیر مسعود و … طرح ریزی شده و وقایع پیش از کودتای سال ۱۳۳۲ را روایت می کند.
۲- بار اصلی گیم پلی این بازی بر روی دیالوگ ها و حل معما ها و کشف سرنخها و حقایق هست که با داستان درگیر کننده پلیسی و جنایی بازیکن را درگیر خود می کند.
۳- از ویژگی های فنی بازی سالهای سیاه سیستم شب و روز و آب و هوای داینامیک در شهر طهران و لندن است که ما در بازی شاهد آب و هوای آفتابی ، ابری ، بارانی ، مه ، برفی در ساعت مختلف روز خواهیم بود.
۴- در بازی بالغ بر ۱۰۰۰ نوع انیمیشن مختلف تولید شده که اکثر آنها برای کاراکتر های NPC در بازی جهت محیط پویا و فعالتر استفاده شده که کلیه انیمیشنها توسط تکنولوژی motion Capture ضبط شده است تا حرکات نرمتری و طبیعی تری را در بازی شاهد باشیم.
۵- برای اولین بار در بازیهای ایرانی سیستم Crowd simulation (شبیه سازی جمعیت) بصورت حرفه ای پیاده سازی شده است که ما شاهد جمعیت فعال و پویا در شهرها خواهیم بود که در حال گذر و تردد هستند همچنین ماشینهای که در خیابان در حال عبور هستند و با توجه به چراغ های راهنمایی تردد می کنند.
۶- دو کاراکتر اصلی نیز قابلیت پیاده شدن و سوار شدن از وسیله نقلیه خود را دارند که افشار در ایران توسط ماشین تردد می کند و امیر در لندن بوسیله دوچرخه در شهر حرکت می کند.
پر بحثترینها
- اینترگلکتیک، کانکورد، ناتی داگ؛ در اتاق فکر سونی چه میگذرد؟
- گزارش: طراحی سختافزار پلی استیشن ۶ برخلاف نسل بعدی ایکس باکس، به پایان رسید
- حساب توییتر پلی استیشن باعث ترند شدن دوباره Bloodborne Remake شده است
- یوشیدا: Horizon Forbidden West در حد انتظارم نفروخت
- یوشیدا: اگر خواهان بازی های انحصاری جدید PS5 هستید، بهتر است از ریمسترها حمایت کنید
- شایعه: اطلاعات فاش شده از GTA 6 توسط کاربری که ادعا میکند چندین ساعت از گیمپلی را دیده است
نظرات
open world
هست پس!
ایول بابا :yes: :yes: :yes:
البته گرافیکش اصلا خوب نیست مثلا اگه در حد شبگرد بود خیلی بازی شاخی م شد البته تو ایرانی ها :no:
گرافیکش نسبت دیگر فاکتور هاش ضعیف تره، البته تو این سبک گیم پلی و داستان بیشترین تاثیر گذاری رو دارن
تحقیقات انجام شده خوبه ولی گرافیک اصلا قابل قبول نیست.
رسانا شکوه بجای بازی های بزرگ و خیلی بزرگ کاش تمرکزش رو روی بازی های خلاقانه بزاره.
من فن بازی های ایرانیم ولی ب این بازی امیدی نیست.
ولی بازم براش آرزوی موفقیت میکنم.
ممنون آقای سعیدی :yes:
رسانا:راسانا
گمان میکنم این بازی با محصولات اخیر رسانا شکوه کویر فرق کنه و خوب باشه. چون بعد از چند بازی نا موفق این شرکت دوباره برگشته سر سبک تخصصی و سبکی که توش تجربه خوبی داره، ینی سبک ادونچر و معمایی. خیلی هم وقت و اعتبارات خوبی برای تولید این بازی اختصاص داده
حالا باید دید چی میشه، انشالله موفق میشه
برای بازی های اول ایران خوبه اروپایی ها و آمریکایی ها هم از همینجاها شروع کردن
:yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
همینجوری باید از نظر همه چیز بازی سازامون رو پشتیبانی کنیم
:chic: :chic: :chic: :chic: :chic:
به غیر از تکسچر های یکنواخت و افتضاحش(که البته از یونیتی انتظار غیر از این هم نمیره)بقیش خوبه
عاغا این چه حرفیه میزنی ؟! یونیتی خیلی هم عالیه شما پیام خصوصی ایمیلتو بده خروجیا یونیتی بهت بدم با یو دی کی اشتباه بگیری! چرا راه دور برم تو هیمن گیمفا جستجو کن جنون سیاه ببین چه خروجی های خوبی گرفتن ! البته از اون بهتر هم میشه گرفت 🙂 کلا شرکت رسانا شکوه کویر تو تکسچر ضعیفن و همین طور توی FPS.
داداش فقط مشکل گرافیک یونیتی نیست که مثلا یکی از مشکلاتش اینه که برا ایران تحریمه :-/ خو آخه وقتی Cry Engine Sandbox هست که برا ایران هم تحریم نیست و خیلی هم از یونیتی بهتره چه کاریه که با این بازی بسازی؟
کرای انجین به اون خوبی 😀
خیلی بازیه جالبیه ولی کاش رو گرافیک بیشتر کار میکردن :yes: :yes: :yes:
دو کوچولو سونی(knack)و ماکرو (Silence – The Whispered World 2 )از نظر من به این بازی ها شرف دارن.
دو کوچولو سونی و مایکرو چه ربطی به اینا دارن؟
چون این بازی ها یه جورایی درجه ۳یا۴حساب میشن.که صد برابر بازی های ما می ارزن.
بله صد برابر ما هم بودجه ی ساخت بازیشونه 😀
پول مهمه ولی مشکل ایران یه چیزه پول پول پول.درسته خیلی مهمه ولی عشق به بازی سازی یه چیز دیگس.به قول دیوید هالیدی باعشق کار کردن پول میاره ولی بره پول کارکردن هیچی نمیاره.
یادمه یه فیلمی تاریخی با بودجه زیاد ساختن ولی توش پرچم ایران رو نمیدونستن اون موقه چه رنگی بود حسابشو بکن آبروریزی از این بالاتر.فک کنم فهمیدی کدوم فیلمو میگم.
داداش شما عشق به فوتبال داشته باش ولی وقتی پات شکسته میتونی خوب بازی کنی؟
داداش من حوصله بحث کردن ندارم.راجع به شما هم فقط میتونم بگم لیاقت شما همینجور بازی هاس(لپ کلام).شما رو چه به آنچارتد و کوانتوم و این شاهکارا…
ناراحت نشی حاجی ولی این صحبتام درسته.
داداش من در آخر بگم مشکل ما پول نیست.به نظر من خدا نمیخاد ما پیشرفت کنیم.
چون اگه پیشرفت کنیم دیگه خدا رو بنده نیستیم. :yes:
جااااااااااااااااااااان؟؟؟؟؟؟
“خدا نمیخاد ما پیشرفت کنیم” عجب جمله تاریخی و پر مغزی 😀
عزی چه ربطی داره؟؟؟ چجوری به این دستاورد رسیدی؟
والا ماکه خوب پیشرفت کردیم نسبت به ۵-۶ سال پیش، بازی های خیلی خوبی که نسبت به بازی های اول کار داریم گواه این مسئله هستن
حقیقت تلخه یه کشور باید ابتدا از وضعیت جهان سومی در بیاد بعد تازه شروع میشه!
شما هم که ماشاالله هر دیقه یه چیزی رو مطرح می کنید
هیچ بازی ایرانی مثل گرشاسب قشنگ نبود خیلی باحال بود :yes:
نه بابا ایول بسیار هم خوب فقط این گرافیکه داره زیادی تو چشم میزنه چشمم کور شد
:yes: :yes:
من بهش امیدوارم
ممنون بابت خبر و عکس :yes:
واقعا گرافیک افتضاحی داره فقط گرشاسپ و شبگرد ولی بازم اووورین :laugh: