شوالیه تاریکی در اوج قدرت | پیش نمایش Batman: Arkham Knight - گیمفا
شوالیه تاریکی در اوج قدرت | پیش نمایش Batman: Arkham Knight - گیمفا
شوالیه تاریکی در اوج قدرت | پیش نمایش Batman: Arkham Knight - گیمفا
شوالیه تاریکی در اوج قدرت | پیش نمایش Batman: Arkham Knight - گیمفا

شوالیه تاریکی در اوج قدرت | پیش نمایش Batman: Arkham Knight

امیرمهدی نامجو
۱۱:۰۳ ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
شوالیه تاریکی در اوج قدرت | پیش نمایش Batman: Arkham Knight - گیمفا

شرکت DC یکی از مشهورترین ناشران کمیک در سراسر جهان است و مطمئنا همه ی شما حداقل نام شخصیت های کمیک های این شرکت نظیر بتمن و سوپرمن به گوشتان خورده است. اما در این میان، بتمن به دلیل فضاسازی خاص خود، ساخت فیلم های عالی توسط کریستوفر نولان و صد البته به دلیل ساخته شدن سری بازی های Arkham به محبوبیت بسیار بالایی رسیده اند. در ادامه به شرح و بررسی مطالبی که از جدیدترین و البته آخرین عنوان این سری یعنی Batman: Arkham Knight رونمایی شده است، می پردازیم.

———————–

Batman: Arkham Knight

عکس روی جلد بازی Batman: Arkham Knight

نام بازی: Batman: Arkham Knight

سازنده: Rocksteady Studios

ناشر: Warner Bros. Interactive Entertainment

کارگردان: سفتون هیل (Sefton Hill)

موتور بازیسازی: Unreal Engine 3

پلتفرم: PS4، Xbox One، PC

تاریخ انتشار جهانی: ۲ ژوئن ۲۰۱۵ | ۱۲ خرداد ۱۳۹۴

سبک: اکشن ماجرایی (اکشن ادونچر)

حالت بازی: تک نفره

———————–

مطمئنا یکی از دلایلی که از همان ابتدا سری Arkham مورد توجه مخاطبان قرار گرفت، داستان مرموز، تاریک و بسیار باکیفیت آن بود. داستان این سری برخلاف عناوین قبلی بتمن که عموما از روی فیلم ساخته شده بودند، یک داستان جدید از سری را تعریف می کرد و این عامل باعث جلب توجه مخاطبین به این بازی شده بود.

(خطر اسپویلر داستانی نسخه قبل)

اما … داستان  Batman Arkham Knight … اتفاقات این نسخه بعد از وقایع آرکم سیتی (Arkham City) اتفاق می افتد. یک سال بعد از مرگ جوکر، بتمن که در نبود رقیب همیشگی خود دوباره به میدان بازگشته است. در این حال جمعی از دشمنان اصلی بتمن، یعنی Two-Face، Penguin و Harley Quinn نیز این فرصت را پیدا کرده اند که هر یک به دلیل خاص خود، باهم دیگر علیه بتمن متحد شوند. اما تهدید دیگری نیز متوجه شهر گاتام است. Scarecrow (مترسک) در شب هالووین، با گاز و بمب های ترس جدید خود، شهر را مورد تهدید قرار می دهد. این اتفاق باعث خارج شدن ۶ میلیون نفر از شهر گاتام می شود و حال بتمن به همراه پلیسی که تعداد نیروهایش به شدت کم شده است، باید گاتام را که از خلافکاران پر شده است، نجات دهند. ولی همه چیز به این جا ختم نمی شود. بتمن، حال باید با دشمن جدیدی رو به رو شود… Arkham Knight.

(پایان خطر اسپویلر داستانی نسخه قبل)

بررسی شخصیت Arkham Knight

Batman: Arkham Knight

Arkham Knight

Arkham Knight، برای اولین بار وارد سری بتمن شده است و قبل از این عنوان در هیچ کمیک، فیلم یا بازی ایفای نقش نکرده است. به اعتقاد طرفداران بازی، این شخصیت احتمالا دشمن اصلی بتمن در این عنوان خواهد بود و گواه آن نیز قرار گرفتن نام این شخصیت بر بازی است. به هر حال چیز زیادی در مورد ماهیت این شخصیت در دسترس نیست. تنها چیزی که می دانیم، این است که بر روی لباس این شخصیت، علامت Arkham Asylum حک شده است. لباس این شخصیت، به نوعی حالت نظامی لباس بتمن است. Arkham Knight اطلاعات زیادی در مورد بتمن دارد و علیرغم این که متحد Scarecrow است ولی دلایل شخصی خودش را برای کشتن بتمن دارد.

به گفته سایت هایی که بخشی از بازی را تجربه کرده اند، در جایی مترسک از او می پرسد که چرا او اینقدر از بتمن متنفر است و او جواب می دهد: “تو درک نمی کنی”. این جملات نشان دهنده این است که بین این شخصیت و بتمن آشنایی قبلی وجود دارد. “البته! تو داری فکر می کنی که این دیگه کیه؟” با توجه به این جمله که از زبان Arkham Knight گفته می شود و سعی دارد فکر بتمن را بخواند، می شود حدس زد که احتمالا بتمن خودش از هویت Arkham Knight مطلع نیست. این نفرت حتی در هدف این شخصیت نیز دیده می شود. بعضی از دشمنان بتمن، صرفا به این دلیل که بتمن مانع دستیابی آن ها به اهدافشان است، به مبارزه با او می پردازند اما این شخصیت، تنها یک انگیزه دارد و آن هم، کشتن بتمن است.

روابط او با مترسک هم چندان خوب نیست و ظاهرا او از مترسک فرمان نمی گیرد و صرفا از مترسک به عنوان یک اهرم برای رسیدن به هدفش استفاده می کند.

یکی دیگر از مواردی که در مورد این شخصیت قابل توجه به نظر می رسد، اطلاع داشتن او از تاثیراتی است که اتفاقات دو نسخه قبل بر بتمن گذاشته است. او سعی می کند با یادآوری کردن بدترین شب های زندگی بتمن (یعنی دو شبی که اتفاقات نسخه پیش در آن به وقوع پیوست)، او را تحت فشار قرار دهد. به نظر می رسد که او در دو نسخه قبلی نیز حضور داشته است ولی در آن موقع به عنوان Arkham Knight شناخته نمی شده است.

احتمالات زیادی در مورد هویت واقعی Arkham Knight مطرح شده است. بعضی می گویند که او یک شخصیت جدید است و بعضی ها او را یکی از شخصیت های قبلی سری می دانند. شخصیت های Hush، Damian Wayne، Azrael، Quincy Sharp (یا یک روبات تحت فرمان او)، Simon Hurt، Wrath، Prometheus، Amadeus Arkham (موسس تیمارستان آرکم، احتمال می رود که روح او، Arkham Knight باشد)، برادر یا خواهر زاده آمادئوس یعنی Jeremiah Arkham و حتی Joker از جمله شخصیت هایی هستند که احتمال می رود هویت واقعی شوالیه آرکام باشند. بعضی ها نیز می گویند که او صرفا یک توهم ساخته شده توسط مترسک است. با وجود همه ی این ها، تا زمان عرضه بازی یا اعلام یکی از سازندگان بازی، نمی شود هویت واقعی او را تعیین کرد. شاید حتی در خود بازی هم مشخص نشود که او واقعا کیست و تشخیص هویت او به مخاطب سپرده شود تا در نهایت، یکی از طرفداران براساس شواهد بتواند به طور قطع هویت واقعی او را اعلام کند

Batman: Arkham Knight

تصویر دیگری از Arkham Knight

Batmobile

از همان نسخه اول سری Arkham، طرفداران بسیار علاقه داشتند که امکان استفاده از بتموبیل (ماشین مخصوص بتمن) در نسخه های بعدی وجود داشته باشد. با این حال سازندگان در دو نسخه بعدی نیز مانند نسخه قبل، امکان استفاده از این وسیله را به بازیباز ندادند. اما در آخرین نسخه از سری Arkham جریان فرق می کند. بالاخره طرفداران می توانند از بتموبیل استفاده کنند و استفاده از آن هم صرفا به صورت جانبی نیست و این اتومبیل فوق پیشرفته، نقش اساسی در گیم پلی بازی ایفا می کند.

Batman: Arkham Knight

بتمن در کنار بتموبیل

اولین چیزی که با نگاه به بتموبیل متوجه آن می شوید، نسل بعدی بودن بازی است. طراحی بتموبیل به معنای واقعی کلمه نسل بعدی است. همه چیز آن بسیار طبیعی و واقعی ساخته شده اند. برخورد نور ها و بازتاب آن ها از روی سطح بتموبیل کاملا طبیعی است و علاوه بر این ها، توربوشارژ ها و دیگر افکت های مربوط به بتموبیل نیز عالی طراحی شده اند. به گفته سازندگان، بتموبیل چیزی حدود ۱۶۰ مگابایت از حجم حافظه (Memory که عموما در اصطلاح به معنی رم دستگاه است) را اشغال می کند که برای یک وسیله، عدد قابل توجهی است. به گفته آنان اگر در کل بازی این حجم را داشت، می توانست متناسب با یک Xbox360 شود. این یعنی که تنها یکی از آیتم های بازی، در حد و اندازه یک بازی کامل نسل قبلی است و همین مورد به خوبی نشان می دهد که Arkham Knight یک عنوان کاملا نسل بعدی است.

بتموبیل، یکی از وسایل اصلی حمل و نقل بتمن در محیط بازی است و برای راحتی کار، تنها با فشار دادن یک دکمه می توانید آن را فرا بخوانید. سازندگان بازی، نمی خواستند که شما در بازی دغدغه این را داشته باشید که مثلا فکرتان به این باشد که کجا بتموبیل را پارک کرده اید و چگونه به آن جا برسید و برای همین هم چنین امکانی را به بازی اضافه کرده اند. علاوه بر این، یکی از بهترین کار هایی که سازندگان جهت افزایش توجه بر روی بتموبیل انجام داده اند، عدم استفاده از سیستم Fast Travel در بازی است. به گفته ی آنان گشت و گذار در شهر بخشی از گیم پلی بازی است و اضافه کردن این امکان، باعث لطمه به تجربه بازی می شده است. در این مورد واقعا حق با آن ها است و اگر این امکان وجود داشت، در آن صورت تقریبا شما هیچ گونه دلیلی برای استفاده از بتموبیل نداشتید و احتمالا فقط بار اول را با آن به مکان جدید می رفتید و بعد از آن از این سیستم استفاده می کردید که تقریبا بخش اعظمی از بازی که بر پایه کشف و گشت و گذار در محیط های وسیع بازی و یافتن راز و رمز های دنیای وسیع بتمن است را از دست می دادید.

Batman: Arkham Knight

در هر لحظه به راحتی می توانید از بتموبیل خارج شوید

بتموبیل، در دو حالت مختلف قابل استفاده است. اولین حالت تعقیب و گریز نام دارد و برای گشت و گذار سریع در شهر و تعقیب ماشین های خلافکاران استفاده می شود. حالت دوم، “نبرد” نام دارد و به طور کلی برای مبارزه با دشمنان و وسایل زرهی آنان استفاده می شود. بتموبیل یک اتومبیل همه فن حریف است؛ به اندازه یک ماشین سوپراسپورت سریع خواهد بود و از طرف دیگر، یک تانک هم توان مقابله با آن را نخواهد داشت. در ادامه به بررسی جز به جز این وسیله خواهیم پرداخت:

Batman: Arkham Knight

موتور (Engine)

موتور (Engine): موتور بتموبیل با استفاده از پاورسل های هیبریدی شرکت WayneTech (زیر مجموعه شرکت Wayne Enterprise متعلق به بروس وین یا همان بتمن) به همراه یک توربین جت ساخته شده است. توان آن برابر با ۱۲۰۰ اسب بخار است. حداکثر سرعت آن به ۳۳۶ کیلومتر بر ساعت هم می رسد و تنها در ۲.۷ ثانیه به سرعت ۶۰ مایل (تقریبا ۱۰۰ کیلومتر) بر ساعت می رسد. این ویژگی ها، باعث شده اند که این اتومبیل در عین سنگینی و مجهز بودنش، به یک اتومبیل فوق سریع تبدیل شود که کم تر اتومبیلی توان رقابت با آن را در زمینه سرعت خواهد داشت.

Batman: Arkham Knight

پس سوز (Afterburner)

پس سوز (Afterburner): پس سوز، وسیله ای است که عموما در هواپیما های مافوق صوت برای افزایش رانش و شتاب اولیه استفاده می شود. این وسیله در پشت بتموبیل نیز تعبیه شده است و از سوخت نیترومتان (Nitromethane) استفاده می کند. با استفاده از پس سوز در بتموبیل می تونید آستانه حداکثر سرعت آن را تا ۳۰ درصد افزایش دهید و در جلوی دریچه آن دما به ۱۱۰۰ درجه سانتی گراد نیز می رسد.

 

Batman: Arkham Knight

اتاق راننده (Cockpit)

اتاق راننده (Cockpit): کاکپیت بتموبیل، به یک هوشی مصنوعی پیشرفته و همچنین سیتسم کنترل از راه دور مجهز است. درون صندلی های بتموبیل، یک پرتاب کننده (Ejector) الکترومغناطیسی قرار گرفته است که می تواند با سرعت و شدت سرنشین آن را به بیرون پرتاب کند. از این قابلیت در طول گیم پلی بازی نیز استفاده شده است و می توانید به راحتی و در هر زمان ناگهان از کابین بتموبیل خارج بشوید و بعد از خارج شدن، بتمن از بالا شروع به پرواز و Glide خواهد کرد که برای جا به جایی سریع تر در نقشه و رفتن به مکان ها با ارتفاع بالاتر، روی این قابلیت حساب کرد.

Batman: Arkham Knight

موشک های ثابت کننده (Immobilizer Missiles):

موشک های ثابت کننده (Immobilizer Missiles): این موشک ها ۷۰ میلی متری در کنار کاکپیت بتموبیل مستقر شده اند و توانایی متوقف کردن وسایل دشمن را دارند. در این موشک ها از ماده منفجره cl-20/hmx cocrystal استفاده شده است. هدایت این موشک ها نیز، از طریق لیزر و امواج فروسرخ انجام می شود.

 

Batman: Arkham Knight

چرخ ها (Wheels):

چرخ ها (Wheels): چرخ های بتموبیل، با استفاده از الیاف مصنوعی کامپوزیت پیشرفته ساخته شده اند. قطر آن ها ۱.۴۰ متر است و به تکنولوژی پیشرفته کشش بر روی همه ی بافت ها (Advanced all terrain traction technology) مجهز شده اند تا امکان حرکت آن روی هر سطحی وجود داشته باشد.

 

 

Batman: Arkham Knight

واحد مهار (Containment Unit)

واحد مهار (Containment Unit): این بخش برای جا به جایی افراد دیگر (به جز بتمن) طراحی شده است. این بخش شامل سه صندلی بوده و نسبت به نیرو های جنبشی مقاومت دارد و قادر به تحمل فشاری بیش از ۴۵۰۰ پوند-نیرو بر اینچ مربع (بیش از ۳۰۶ برابر فشار هوا یعنی حدود ۳۰۶ اتمسفر یا ۳۱۰۲۶۴۰۶.۵ پاسکال) است که نشان دهنده ی مقاومت بالا و نفوذ ناپذیری بتموبیل می باشد.

 

Batman: Arkham Knight

Batman: Arkham Knightترمز های هوایی با مکانیزم احیا کننده انرژی (Air Brakes with Regenerative Energy Mechanism):

ترمز های هوایی با مکانیزم احیا کننده انرژی (Air Brakes with Regenerative Energy Mechanism): این ترمز ها از کامپوزیت گرافین (Graphene Composite) تشکیل شده اند. فعال کننده آن ها یک سیلندر هیدرولیک سریع است و مسافت طی شده در اثر ترمز را ۷۸ درصد کاهش می دهد. یعنی اگر قرار باشد در اثر ترمز ماشین ۱۰۰ متر (به عنوان مثال) روی زمین کشیده شود، این مقدار به ۲۲ کاهش خواهد یافت که باعث می شود بتوانید با دقت بالایی از ترمز ها استفاده کنید.

بخش های مختص حالت Battle Mode:

Batman: Arkham Knight

زره (Armor Plating)

زره (Armor Plating): زره این دستگاه از نانوتیوب های کربن ساخته شده است. ضخامت آن در ضخیم ترین بخش به ۱۲۰ میلی متر می رسد و یک زره حساس به انفجار نیز در اطراف اتاق راننده قرار دارد که آن را نسبت به انفجار مقاوم می سازد. این بخش باعث می شود که بتموبیل تبدیل به یک اتومبیل زرهی بشود.

 

 

Batman: Arkham Knight

تفنگ ولکان (Vulcan Gun)

تفنگ ولکان (Vulcan Gun): این سلاح یک مسلسل شش لول یا به نوعی گاتلینگ گان، در بالای بتموبیل قرار می گیرد. طول آن ۱.۸ متر است و اندازه مهمات آن ۲۵ میلی متر می باشد. این سلاح به عنوان یک سلاح زمین به هوا استفاده می شود. از این سلاح در مقابل تانک ها نیز می توان استفاده کرد.

 

Batman: Arkham Knight

توپ ۶۰ میلی متری (۶۰MBatman: Arkham KnightM Cannon)

توپ ۶۰ میلی متری (۶۰MM Cannon): این سلاح به مهمات ۶۰ میلی متری با قدرت انفجار و نفوذ (Penetrate) مجهز شده است و از گلوله های نفوذکننده (Penetrator Shells) استفاده می کند. سرعت گلوله در لحظه ترک لوله این توپ به ۱۶۸۰ متر بر ثانیه می رسد. گلوله این توپ باید حدود ۸۲۰ میلی متر در یک زره فولادی در فاصله Point Blank Range دستگاه نفوذ کند. (Point Blank Range، به نقطه این می گویند که بدون تغییر زاویه توپ گلوله بتواند تا آن نقطه پیش برود)

Batman: Arkham Knight

سلاح ضد آشوب (Riot Suppressor)

سلاح ضد آشوب (Riot Suppressor): این یک سلاح غیر کشنده است که هر خشاب آن به ۵۰ گرم گلوله لاستیکی که درون یک پوشش پلاستیکی قرار گرفته اند مجهز شده اند. این دستگاه برای وارد کردن یک شوک و گرفتن توانایی حرکت دشمن طراحی شده است. از این سلاح می توان در میان جمع انبوه خلافکاران در بازی استفاده کرد.

 

Batman: Arkham Knight

دفاع الکتروشوک (Electroshock Defense)

دفاع الکتروشوک (Electroshock Defense): میله های هادی در جلوی و عقب ماشین تعبیه شده اند که با ولتاژ ۲۰۰ تا ۳۰۰ کیلوولت، دشمن را به عقب پرتاب خواهند کرد. این بخش برای جلوگیری از ضربه دشمنان و خصوصا دشمنان پیاده، به ماشین طراحی شده است.

 

 

Batman: Arkham Knight

چرخ های ژیروسکوپی (Gyroscopic Wheels)

چرخ های ژیروسکوپی (Gyroscopic Wheels): چرخ های ماشین در حالت نبرد، تبدیل به نوعی چرخ می شوند که با بازوهایی هیدرولیکی، به ماشین متصل شده اند. این چرخ ها از نوعی الیاف مصنوعی ضد گلوله ساخته شده اند و قابلیت چرخ ۳۶۰ درجه ای دارند که به قابلیت مانور بتموبیل در حالت نبرد بسیار کمک می کند.

 

 

Batman: Arkham Knight

پرتاب کننده چنگگ (Winch)

پرتاب کننده چنگگ (Winch): کلمه Winch در واقع به معنی دستگیره چرخ چراثقال است که در این جا به پرتاب کننده چنگگی گفته می شود که پشت بتموبیل مستقر شده است. برد آن ۶۰ متر است و می تواند وزنی معادل ۲.۲ تن را بکشد.

 

شوالیه تاریکی، این بار بهتر از همیشه

مطمئنا یکی از مهم ترین ویژگی های سری Arkham، محیط و مکان های طراحی شده برای آن بودند که حتی کوچک ترین جزییات نیز در آن ها با دقت طراحی شده بود و از همان نسخه اول، احساس گشت و گذار در یک محیط بزرگ را به بازیباز می داد و در هر نسخه نیز، مکان قابل گشت و گذار بزرگ تر می شد. این نسخه برخلاف نسخ قبلی که بخش کوچکی از شهر Gotham (گاتم) را نمایش می دادند، این نسخه کل شهر گاتم را با آن معماری خاص و ویژه اش به نمایش بگذارد.

Batman: Arkham Knight

قرار است در Batman: Arkham Knight با یک شهر بسیار بزرگ رو به رو باشید

اولین کاری که سازندگان بازی برای ساخت گاتم کردند این بود که خود را در نقش یک انسان معمولی که در گاتم زندگی می کند، فرض کرده اند. سپس آن ها لایه های جدید به شهر گاتم اضافه کرده اند تا آن را باور پذیر تر از همیشه جلوه دهند؛ آن ها لامپ های نئونی، تبلیغات و دیگر موارد ریز ولی مهم را به شهر بازی اضافه کردند و بعد عناصری را به این شهر اضافه کردند تا این شهر مثل همیشه، یک شهر “پاد آرمان شهری” و اصطلاحا دیستوپیایی (Dystopian) به نظر برسد. همچین مانند همه ی عنوان های سری عناصری به آن اضافه شده اند که باعث می شود فضا های بازی خارج از زمان به نظر برسند، یعنی ماشین و همه عناصر دیگر طوری طراحی شده اند که مشخص نیست بازی در ۲۰ سال پیش اتفاق می افتد یا حال یا در ۱۰ سال آینده. با همه ی این موارد که شاید جزیی به نظر برسند، باعث می شوند که گاتم، یک شهر کاملا زنده و پویا باشد.

Batman: Arkham Knight

افراد Scarecrow نقش زیادی در نمایش شهر گاتم به عنوان یک شهر نابود شده داشته اند

نسل بعدی بودن بازی، تنها بر روی گرافیک آن تاثیر نداشته است؛ تاثیر نسل بعدی بودن آن به صداگذاری بازی است. از آن جایی که بر روی کنسول های نسل بعد، امکان پردازش داده های بیش تری در مورد صدا وجود دارد، تجربه بازی نیز بهبود خواهد یافت. صداهای بسیاری در بازی همزمان پردازش، افکت گذاری و … می شوند، حال سوال این است که این موارد چه تاثیری بر گیم پلی دارند؟ در این بازی با گشت و گذار در گاتم، تجربه شلوغ تر و پر دغدغه تری را از نظر صوتی نسبت به نسخ قبل تجربه خواهید کرد. تعداد بسیار خلافکار در بازی وجود دارد، آشوب های زیادی خواهد شد، خیلی چیزها آتش گرفته و ممکن است پنجره ساختمانی بشکند؛ شما از همه ی این موارد و خیلی کار های دیگر از طریق صدای آن ها (مثلا صدای شکستن پنجره) آگاه خواهید شد و به این ترتیب می توانید به سراغ فعالیت مورد نظر بروید تا مشکل را حل کنید. به لطف کنسول های نسل بعد، میزان این فعالیت ها و اتفاقاتی که از این طریق و به صورت صوتی به شما منتقل خواهند شد و در لحظه اتفاق خواهند افتاد، بسیار بیش تر از گذشته شده است.

وقتی می بینیم این همه پیشرفت در بازی وجود دارد، ذهنمان به سمت مبارزات این بازی نیز می رود و می خواهیم بدانیم آیا بازی در این زمینه نیز پیشرفت داشته است؟ جواب، بله است ولی با این حال از قدیم گفته اند:”سری که درد نمی کند را دستمال نمی بندند”. به همین دلیل سازندگان بازی اصول کلی مبارزات نسخ پیشین را حفظ کرده ولی بهبود ها و قابلیت های جدیدی را نیز به آن اضافه کرده اند تا بازی برای طرفداران قدیمی سری نیز تازگی خود را حفظ کند. یکی از این ویژگی ها، امکان پرتاب دشمنان در حین ضد حمله است که باعث آسیب زدن به دشمنان دیگر هم می شود. قابلیت مهم دیگر که باعث گسترده شدن روش های شروع نبرد در بازی شده است، امکان پرتاب بتارنگ (Batarang) در حین پرواز و گلاید (Glide) کردن در آسمان است. ویژگی مهم دیگر اضافه شده به بازی هم قابلیت “Fear Takedown” است، با این قابلیت شما می توانید ناگهان سه دشمن را به طور سریع بدون این که آن ها بتوانند شما را شناسایی کنند، فورا از پا در آورید.

نسخ قبلی این سری، همگی از ماموریت جانبی بسیار با کیفیتی بهره می بردند که بعضی از نظر داستانی، کم از داستان اصلی خود بازی نداشتند. احتمالا در این نسخه نیز ماموریت های جانبی خوبی را شاهد خواهیم بود ولی تا به حال چیز زیادی در مورد آن ها گفته نشده است. تنها چیزی که از آن ها می دانیم این است که بخش بسیار محبوب Riddler Trophies باز خواهد گشت و این بخش در بازی وجود خواهد داشت.

Batman: Arkham Knight

در این نسخه نیز همانند نسخ قبل شاهد بخش محبوب معما های ریدلر خواهیم بود

در آخر باید به موسیقی بازی نیز اشاره کنیم که آهنگسازی آن به عهده Nick Arundel بوده که وظیفه آهنگسازی موسیقی Arkham City را هم ایشان با همکاری Ron Fish، بر عهده داشتند و با توجه به کیفیت بالای موسیقی Arkham City، احتمالا این نسخه از یک موسیقی با کیفیت و خوب برخوردار خواهد بود که مخاطب را راضی خواهد کرد.

نتیجه گیری نهایی:

عنوان Batman: Arkham Knight، بدون شک یکی از مورد انتظارترین عناوین سال ۲۰۱۵ است. این عنوان ساختار بسیار عالی نسخ پیش را با نوآوری های بسیار هیجان انگیزی ترکیب کرده است و در کنار آن یک داستان هیجان انگیز را نیز به آن اضافه کرده تا بازی از نظر بار داستانی، یکی از مهم ترین عناوین کل سری بتمن _و نه تنها سری Batman: Arkham_ باشد. به همه ی این ها چاشنی گرافیک واقعا نسل بعدی، موسیقی متن خارق العاده و صداگذاری عالی بازی را نیز اضافه کنید تا با یک شاهکار طرف باشید. امیدواریم این عنوان با عرضه اش در بهار سال ۲۰۱۵ / ۱۳۹۴ بتواند انتظاراتی که از آن می رود را بر آورده کرده و یک پایان در خور را برای سری Arkham رقم بزند تا به معنای واقعی کلمه، این سری را شایسته صفت شاهکار بکند. با توجه به شناختی که از سازندگان داریم، همه ی این انتظارات توان تبدیل شدن به واقعیت را دارند و تنها کاری که باید انجام دهیم، صبر برای عرضه بازی است.

Batman: Arkham Knight

شوالیه تاریکی در اوج قدرت | پیش نمایش Batman: Arkham Knight

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

شوالیه تاریکی در اوج قدرت | پیش نمایش Batman: Arkham Knight - گیمفا
شوالیه تاریکی در اوج قدرت | پیش نمایش Batman: Arkham Knight - گیمفا
شوالیه تاریکی در اوج قدرت | پیش نمایش Batman: Arkham Knight - گیمفا
شوالیه تاریکی در اوج قدرت | پیش نمایش Batman: Arkham Knight - گیمفا
شوالیه تاریکی در اوج قدرت | پیش نمایش Batman: Arkham Knight - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

شوالیه تاریکی در اوج قدرت | پیش نمایش Batman: Arkham Knight - گیمفا