هیئت تفتیش | اولین نگاه به Dragon Age: Inquisition - گیمفا
هیئت تفتیش | اولین نگاه به Dragon Age: Inquisition - گیمفا
هیئت تفتیش | اولین نگاه به Dragon Age: Inquisition - گیمفا
هیئت تفتیش | اولین نگاه به Dragon Age: Inquisition - گیمفا

هیئت تفتیش | اولین نگاه به Dragon Age: Inquisition

عرفان استادی
۲۳:۳۷ ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
هیئت تفتیش | اولین نگاه به Dragon Age: Inquisition - گیمفا

عصر اژدها (به انگلیسی: Dragon Age) را می توان از فرانچایزهای نوپا حساب کرد چرا که مدت زیادی از عرضه و ساخت اولین نسخه آن نمی گذرد. در سال ۲۰۰۹، اولین بازی این سری تحت عنوان Origins (ریشه ها) برای کنسول های نسل هفتم و PC منتشر شد. موفقیت بازی و نمرات مناسب منتقدان، چشم گیر بود که راه را برای ادامه سری باز کرد و انگیزه لازم را به سازندگان ارائه داد. Dragon Age II نسخه بعدی در سال ۲۰۱۱ برای پلتفرم های قید شده عرضه گردید تا سری زنده بماند. حال Bioware (سازنده) به سراغ نسخه سوم رفته است تا بزرگ ترین بازی ساخته شده در تاریخ استدیو خود را ارائه دهد.

dragon age inquisition boxart

Dragon Age: Inquisition | Box Art

نام بازی: Dragon Age: Inquisition (عصر اژدها: تفتیش)

سازنده: Bioware

ناشر: Electronic Arts

موتور بازیسازی: Frosbite 3

تاریخ انتشار: ۲۱ نوامبر ۲۰۱۴

پلتفرم ها: Xbox One/Xbox 360/PS3/PS4/PC

ژانر: Action Role-Playing (اکشن/نقش آفرینی)

اکثر بازی های مدرن Action Role-Playing پایبند اصول قدیمی بازی های این ژانر نیستند اما این موضوع هیچ وقت در ارتباط با Dragon Age صدق نمی کند. شما در این بازی انتخاب ها و تصمیم گیری های زیادی داشته و همینطور شخصی سازی یکی از اصلی ترین عناصر حاضر در گیم پلی و محیط Inquisition خواهد بود.

داستان و دنیای Thedas

بازی به مانند دیگر عناوین Dragon Age در قاره ای خیالی به نام Thedas قرار دارد. شخصیت اصلی با نام Inquisitor (مفتش) شناخته می شود. هم چنین جنسیت و نژاد توسط بازیکن قابل انتخاب هستند. ۴ نژاد مختلف Elf (اِلف ها)، Dwarf (کوتوله ها)، Human (انسان ها) و Qunari ها (برای اولین بار در سری) گزینه های انتخابی بازیکن هستند. شما در بازی به همراه گروهی دیگر از قهرمانان (Inquisition!) درباره ایجاد یک گسستگی (Tear) در مرز Veil تحقیق می کنید و بر اساس صحبت های سازنده، باید “دنیا را از خودش نجات دهید”. هدف اصلی، بستن گسستگی و شکست Elder One (دشمن بازی) می باشد. در ادامه می توانید اطلاعاتی پایه ای از Veil مشاهده کنید.

همانطور که می دانید Dragon Age تنها در قاره Thedas بوده است. Fade نام سرزمینی ماوراء طبیعی در Thedas می باشد اما توسط Veil (یک پرده میان دو سرزمین) جدا شده است. موجودات فناپذیر و حتی ارواح هم نمی توانند از این پرده عبور کنند. اما در جاهایی که مرگ گسترده و یا استفاده از جادو صورت می گیرد، پرده ضعیف می شود. با استفاده از Blood Magic (جادوی خون) می توان این پرده را پاره کرد که در این صورت شیاطین می توانند به وسیله این گسستگی وارد دنیای فیزیکی شوند. حال داستان نیز حول محور این قضایا قرار دارد. البته باید اشاره داشت Mage-Templar War (نبرد تمپلارها و جادوگران) نیز یکی از عناصر داستانی هستند؛ ریشه هایی که داستان اصلی Dragon Age II را در بر میگیرند.

هیئت تفتیش

Inquisition نام گروهی از افراد بود که برای بررسی خطرهای احتمالی برای سرزمین Thedas جمع شدند. همچنین آن ها با First Blight جنگیدند. حال Inquisition نام بازی جدید است که خبر بازگشت این گروه و قهرمانانش را می دهد.

1015076 10151638309964367 1742427257 o

Dragon Age: Inquisition

ساخت بازی و گیم پلی

سازنده از تجارب بدست آمده در نسخه های قبلی استفاده کرده است بگونه ای که Inquisition تلفیقی از دو بازی قبلی می باشد. اگرچه در نمایش E3 2013 اعلام شد که بازی دنیای آزاد است، ولی سازندگان سریعا شفاف سازی کرده و گفتند که دنیای آزاد بازی مثل عناوینی چون TESV: Skyrim نخواهد بود. در عوض، مناطقی به مانند دو نسخه سابق ولی اینبار با وسعت و آزادی بیشتر قرار گرفته اند. در کل ۱۰ منطقه در بازی وجود دارد که هر کدام به نوبه خود “دنیای آزاد” هستند. گیم پلی بازی بعد از کامل کردن داستان نیز ادامه خواهد داشت. سازنده قبل تر در رابطه با عظمت دنیای بازی اعلام کرد که یکی از مناطق موجود، به بزرگی تمام Dragon Age: Origins است!

سیستم مبارزات بازی با تغییرات قابل توجهی همراه هستند. برای اولین بار در سری، شما با چند کلیک ساده نمی توانید در مبارزات پیروز شوید و آزادی عمل بیشتری به بازیکن ارائه می شود. با حرکت و استفاده از تاکتیک های مختلف می توان به مبارزه پرداخت که “تفکر” بازیکن را در طول بازی افزایش می دهد. همچنین نبردها سخت تر خواهند بود زیرا سلامت همراهان به مانند Origins و Dragon Age II خود به خود احیا نمی شود و قابلیت حمل کردن ابزار احیا سلامت محدود است. از نظر شخصی سازی، Inquisition با عظمت ترین بازی ساخته شده توسط Bioware می باشد. در بازی بیش از ۲۰۰ قابلیت، وِرد جادو و ارتقا وجود دارد که با استفاده از آن می توانید هر عضو گروه تفتیش را طوری که می خواهید شخصی سازی کنید. بازیکن می تواند در بازی اسلحه بسازد و این ساخت با دیگر بازی ها که به شما یک دستور العمل مشخص می دهند تفاوت دارد. مثلا در یک بازی، شما با استفاده از یک فرمول (مثلا سه قطعه آهن) تیغه آهنی می سازید اما در Inquisition، شما از قطعه ها استفاده می کنید، اما نوع این مواد به خودتان بستگی دارد که نه تنها به سلاح های شما ظاهرهای گوناگون می دهد، بلکه قابلیت و منحصر به فردی آن ها را با تغییر همراه می سازد.

dragonage3 gamescom daiwartablejpg 0d2d6b

هیئت تفتیش در حال برنامه ریزی یک حمله | Inquisition

البته با این وجود شما هنوز هم باید مواد اولیه را بدست آورید که در دنیای بزرگ Inquisition کار دشواری خواهد بود. Bioware فکر اینجا را هم کرده است؛ کارهایی چون جمع آوری مواد اولیه را می توانید به ماموران گروه تفتیش بسپارید و خود مشغول انجام کارهای مهم تری چون مبارزه با اژدها و ساخت و شخصی سازی قلعه شوید! بله، شما می توانید قلعه خود یعنی Skyhold را نیز با استفاده از منابع، شخصی سازی کنید و البته گفتنیست صورت شخصیت بازی نیز با متغیرهای گوناگون، قابل شخصی سازی می باشد.

به مانند عناوین گذشته، بازیکنان می توانند یکی از سه گروه Warrior (جنگنده)، Rogue (سرکش) و Mage (جادوگر) را انتخاب کنند که هرکدام خصوصیات خود را دارد. برای هر جنسیت نیز دو ست صداگذار هستند؛ یکی برای لهجه انگلیسی و دیگری برای لهجه آمریکایی. همچنین بازیکنان می توانند افراد و قهرمانان مختلف را به استخدام خود در آورند و در کل قابلیت داشتن ۹ نفر در گروه خود وجود دارد که هر کدام از آن ها بوسیله زره ها و سلاح های مختلف قابل شخصی سازی هستند. ممکن است همراهانتان شما را رها کنند که این به دلیل پایین بودن درصد موفقیت می باشد. بسته به انتخاباتی که بازیکن در طول بازی انجام می دهد، همراهان ممکن است به Inquisitor خیانت بکنند. شما همچنین می توانید در طول مبارزات کنترل همراهتان را بدست بگیرید تا از قابلیت های به خصوصش برای پیروزی استفاده کنید.

قسمتی از گیم پلی مختص به تسخیر کردن نقاط مختلفی در نقشه می باشد. شما باید قلعه ها را بدست آورده و با ارتقا آن ها، هدف های مختلف را در بازی به انجام برسانید که این خود مراحل فرعی را نیز باز می کند. پس از تسخیر هر قلعه، آن مکان تبدیل به یک مرکز فعالیت برای منافع گروه Inquisition می شود.

دید بازی می تواند به طور تاکتیکی (که گروه از بالای سر کنترل می شود) و سوم شخص باشد. در حالت تاکتیکی، بازی متوقف (Pause) شده و این فرصت به بازیکن داده می شود تا تاکتیک کلی گروه خود را بچیند و یا تله هایی را در منطقه قرار دهد و پس از آن، بازی دوباره آغاز شده و دستورات قرار گرفته انجام می شوند.

بازیکنان می توانند از محیط بیش تر از پیش استفاده و در نبردها برای خود مزیت ایجاد کنند. به عنوان مثال، یک جادوگر با ایجاد “دیوار یخ” می تواند سپری برای خود داشته باشد و یا دشمنی را به گوشه ای پرتاب کند. پس استفاده از محیط یکی از فاکتورهای اصلی تاکتیک در بازی و پیروزی در مبارزات می باشد.

از بین بردن NPC ها مانند حیات وحش در گیم پلی Inquisition موثر است. ممکن است بازیکن با شکار، یک منطقه را از گیاهان و موجودات خالی سازد، در این صورت این اجازه به دیگر موجودات و گیاهان داده می شود تا در آن منطقه رشد کنند. باید اضافه کرد از بین بردن یک گروه از دشمنان هوشمند مانند راهزنان و اژدهایان بر منطقه تاثیر زیادی می گذارد. مناطق مختلف بازی با سطح های مختلف (مثلا به ترتیب: آسان-متوسط-سخت) طراحی نشده اند و بازیکنان ممکن است در رویارویی با یک دشمن، قوی یا ضعیف باشند.

dragon age inquisition tactical ui

دید تاکتیکی بازی | Tactical View

زیبایی قاره خیالی

موتور ساخت بازی جدید بوده که بر پایه Frosbite 3 می باشد. گرافیک بازی در مقایسه با دیگر عناوین ساخته شده توسط BioWare فوق العاده است و افکت هایی چون آتش، یخ و… به خوبی طراحی شده و واقع گرایانه هستند. هم چنین سطح تخریب پذیری محیط با همراهی یک سیستم مبارزات غنی افزایش یافته که بر هیجان هرچه بیشتر بازی می افزاید.

بخش چند نفره Co-op

حالت چند نفره co-op برای اولین بار در سری Dragon Age برای Inquisition طراحی شده است. در این بخش، شما و سه تن از دیگر دوستانتان می توانید در نقشه هایی که به طور تصادفی (Random) انتخاب می شوند، به بازی کردن بپردازید که بسیار شبیه بخش چند نفره Mass Effect 3 است اما برعکس این بازی، حالت چند نفره Inquisition تاثیری بر داستان بخش تک نفره و پایان آن نخواهد داشت و سازنده اعلام کرده است که تنها تجربه هایی که از این بخش بدست می آورید در Single-Player مفید خواهد بود. در co-op، ۱۲ شخصیت وجود دارند (چهار کارکتر از هر سه Rogue – Mage – Warrior) که هر کدام از نظر ظاهر و قابلیت ها منحصر به فرد هستند.

سیستم مورد نیاز برای PC بازان

بر خلاف انتظارات بازیکنان، سیستم مورد نیاز و پیشنهادی Inquisition چندان هم بالا نیست.

حداقل سیستم مورد نیاز

  • سیستم عامل: Windows 7 – ۸٫۱ ۶۴-bit
  • پردازنده (CPU): AMD quad core @ 2.5 GHz
    Intel quad core @ 2.0 GHz
  • حافظه رم (RAM): 4 گیگابایت
  • کارت گرافیک: AMD Radeon HD 4870
    NVIDIA GeForce 8800 GT
  • حافظه گرافیک: ۵۱۲ مگابایت
  • فضای هارد: ۲۶ گیگابایت
  • DirectX: نسخه ۱۰

سیستم پیشنهادی

  • سیستم عامل: Windows 7 – ۸٫۱ ۶۴-bit

  • پردازنده (CPU): AMD six core @ 3.2 GHz Intel quad core @ 3.0 GHz

  • حافظه رم (RAM): 8 گیگابایت

  • کارت گرافیک: AMD Radeon HD 7870 – R9 270 NVIDIA GeForce GTX 660

  • حافظه گرافیک: ۲ گیگابایت

  • فضای هارد: ۲۶ گیگابایت

  • DirectX: نسخه ۱۱

شروع عصری دیگر برای اژدها

Dragon Age نیز به مانند بسیاری از دیگر فرانچایزها طرفداران خود را دارد. البته این بار و در نسخه جدید، Bioware قصد دارد با دیگر بازی های بزرگ سال (مانند عنوان The Witcher 3: Wild Hunt در سبک نقش آفرینی) وارد رقابت شود. نکته قوت این سری همیشه داستان غنی و گسترده آن بوده است که اینبار با گیم پلی و جلوه های میهج و زیبا همراه می شود. Dragon Age: Inquisition که قرار بود در ۷ اکتبر عرضه شود، با تاخیر در تاریخ ۲۱ نوامبر برای پلتفرم های PC/Xbox One/Xbox 360/PS4/PS3 منتشر خواهد شد.

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

هیئت تفتیش | اولین نگاه به Dragon Age: Inquisition - گیمفا
هیئت تفتیش | اولین نگاه به Dragon Age: Inquisition - گیمفا
هیئت تفتیش | اولین نگاه به Dragon Age: Inquisition - گیمفا
هیئت تفتیش | اولین نگاه به Dragon Age: Inquisition - گیمفا
هیئت تفتیش | اولین نگاه به Dragon Age: Inquisition - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

هیئت تفتیش | اولین نگاه به Dragon Age: Inquisition - گیمفا