یوبیسافت برای الهام گرفتن از دیگر بازی ها مشکلی ندارد
تا به حال برایتان پیش آمده که به انجام یک بازی بپردازید و حس کنید بخشی از بازی کاملاً آشنا به نظرتان می رسد؟ حتی اگر آن بازی یک IP جدید باشد هم باز رخ دادن این اتفاق امکان پذیر است زیرا که سازندگان بازی اغلب از بازی های خلق شده توسط دیگر سازندگان الهام می گیرند. البته این موضوع جنبه بد و منفی ندارد و شرکتی مانند یوبیسافت دائماً کارکنان خود را به الهام گرفتن از عناوین دیگر این صنعت ترغیب می کند.
یکی از پست های شغلی اخیر برای یک ۳D Programmer در استودیو Toronto یوبیسافت لیست کردن “خلاقیت ها و نوآوری های پیشنهادی الهام گرفته از دیگر افراد در صنعت گیم” است که این کار به عنوان بخشی از برنامه کاری اصلی و روزمره یک برنامه نویس ۳D می باشد.
این موضوع جنبه منفی ندارد و نباید باعث شود این برداشت را داشت که یوبیسافت سعی بر کپی برداری از دیگر فرانچایزها دارد یا باعث اتهام زدن به آن ها برای دزدی کردن از ایده های دیگران گردد. برای مثال با نگاه کردن به Assassin’s Creed: Unity و ویژگی هایی که در این بازی وجود دارد می توان متوجه شد بسیاری از ویژگی ها و قابلیت های موجود در این بازی در عنوان Splinter Cell: Blacklist نیز وجود داشتند.
بنابراین این موضوع که یوبیسافت از کارکنان خود می خواهد به جای داشتن ایده های عمومی و معمولی اقدام به پیشنهاد دادن نوآوری های موجود در دیگر فرانچایزها کنند نشانه خوبی برای این شرکت است که قصد دارد تجربه های جدیدی برای بازیبازان به همراه بیاورد.
پر بحثترینها
- بازی Ghost of Yotei رونمایی شد
- بازیگر شخصیت اصلی Ghost of Yotei یک کنشگر رادیکال لیبرال است که پلیس آمریکا را نژادپرست خطاب میکند
- کارمند: Sweet Baby قصد دارد صنعت بازی را به خاک سیاه بنشاند
- قیمت Horizon Zero Dawn پس از معرفی نسخه ریمستر به طور مخفیانه دو برابر شد
- پلی استیشن به دنبال استخدام متخصص «برابری، تنوع و شمول» (DEI) است
- حدود ۴۰۰ نفر از کارکنان Activision Blizzard اخراج میشوند
- ۱۰ بازی ویدیویی با پیچش داستانی غیرمنطقی
- شیگرو میاموتو: امیدوارم نینتندو وارد جنگهای به اصطلاح کنسولی نشود
- فیل اسپنسر: Xbox اکنون نسبت به گذشته بازیکنان بیشتری در آسیا دارد
- مدیر عامل یوبیسافت: گیمرها مقصر فروش کم Star Wars Outlaws هستند
نظرات
کار درستی می کنه
اصلا یوبیسافت کارش درسته :yes:
یوبی سافت ایده دزد( شوخی ) :rotfl:
ایده برداشتن هم چی خیلی خوبی هست. 😉 مثلا یک کسی مثل من که عاشق رزیدنت اویل ۴ و محیط اش بود و فقط میخواست یک ip جدیدی ساخته شه که الهامهای زیادی از اون شاهکار بگیره و همین اتفاق هم افتاد(the evil within)و خیلی هم فوق العاده است و الان خیلی خوشحالم 😀
ایده برداری داریم تا ایده برداری 😀
مثلا cod aw کلا برداشته از نظر من چیزی از خودش نداره 😀
کارشه مگه غیراز اینه عین راک که بیشتره چیزهای GTAV از GTAIV گرفته شد با اینکه خودم فنه شم ولی اعت میکنم این رو
چرت وپرت نگو
همه ی بازی ها از cod الهام میگیرن حالا میگی cod کوپی برداری کرده .
کاره خوبی میکنه
اگر بخوان همش از عناوین دیگه الهام بگیرن پس دیگه نوآوری چی می شه?
بعد هم کجای unity شبیه blacklist
کاره خوبی میکنه :yes: