ایران اسلامی امروز به قطب اصلی تولید بازیهای رایانهای در منطقه تبدیل شده است
مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای گفت: ایران اسلامی امروز به قطب اصلی تولید بازی های رایانه ای در منطقه تبدیل شده و بنیاد ملی بازی های رایانه ای اهتمام ویژه ای در تربیت نیروهای متخصص بازی ساز دارد.
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، بهروز مینایی در نشست خبری دومین نمایشگاه و جشنواره بین المللی بازی های رایانه ای در پاسخ به اصحاب رسانه گفت : رویکرد اصلی بنیاد ملی بازی های رایانه ای جذب متخصصین و استفاده از ایده های مهم در عرصه بازی سازی است و در عین حال توجه ویژه به حمایت از بازی های ایرانی در سال حمایت از تولید ملی کار و سرمایه ایرانی در اولویت فعالیت های این بنیاد قرار دارد.
مینایی تاکید کرد: در دومین نمایشگاه بین المللی بازی های رایانه ای تهران از بیش از ۴۰ کمپانی درگیر جشنواره و فعالان عرصه آموزش بازی های رایانه ای دعوت به همکاری شده است .
وی یادآور شد : در حال حاضر تعداد کشورهای دعوت شده به جشنواره مشخص نشده است و فعالان عرصه بازی رایانه ای تا ۱۵ خرداد مهلت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
به گفته مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای، امکان تمدید زمان اعلام شده نیز وجود دارد و بعد از گذشت این دوره تعداد کشورهای شرکت کننده اعلام خواهد شد .
وی ادامه داد: ایران اسلامی امروز به قطب اصلی در حوزه تولید و ایده پردازی بازی های رایانه ای تبدیل شده و بنیاد وظیفه اصلی خود را حمایت از بخش تولید و آموزش تعریف کرده است .
مینایی با تاکید بر اینکه در بحث آموزش آکادمیک از طریق دانشگاه جامع علمی کاربردی صاحب کرسی خواهیم شد ادامه داد : فرآیند انستیتو بازی سازی به یک رشته دانشگاهی تبدیل می شود که این مسئله جای خوشحالی دارد و با این اتفاق شاهد پیشرفت های روز افزون در عرصه تربیت نیروهای انسانی متخصص در زمینه بازی سازی خواهیم بود .
مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای گفت : برخی بازی های داخلی همچون گرشاسب برای دومین بار وارد بازار شده اند و بنیاد ملی بازی های رایانه ای به منظور حمایت از تولید کنندگان داخلی، توزیع این بازی ها را به شرکت اصلی تولید کننده واگذار کرده و حمایت های مورد نیاز این بازی از جمله تبلیغات ، توزیع در خارج از کشور ، ارتباط با ناشران خارجی نیز توسط بنیاد ملی بازی های رایانه ای انجام شده است.
به گفته مینایی، سهم بنیاد از این محل درآمد به شرکت سازنده به عنوان جایزه و تشویق پرداخت شد تا شاهد تولید بازی های جدید از سوی آنها باشیم .
وی ادامه داد: تا کنون بودجه بسته حمایتی در سال حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی مشخص نشده است و مبلغ این بودجه در آینده اعلام می شود .
مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای با ابراز تاسف از اینکه هنرمندان عرصه سینما با عرصه بازی ارتباط برقرار نمی کنند ادامه داد : سریال تلویزیونی مختارنامه از جمله آثاری بود که بنیاد ملی بازی های رایانه ای برای تولید بازی رایانه ای آن اقدام کرد اما متاسفانه همکاری لازم از سوی صاحبان این اثر برای تولید این بازی انجام نشد.
مینایی گفت: فیلم هایی همچون ملک سلیمان و راه آبی ابریشم نیز در اولویت تولید بازی رایانه ای هستند و همکاری خوبی ازسوی سازندگان این آثار با بنیاد ملی بازی های رایانه ای انجام شده است.
وی یادآور شد : ارتباط میان هنرمندان و صنعت بازی در خارج از کشور بسیار مناسب است و گاهی همزمان فیلم و بازی آنها با هم ساخته و در اختیار مخاطب قرار می دهد اما چنین شرایطی در کشور ما فراهم نشده و در تلاش هستیم تا به زودی این ارتباط با صاحبان فیلم و هنرمندان برقرار شود .
دومین نمایشگاه و جشنواره بین المللی بازی های رایانه ای تهران ۶ تا ۱۰ تیرماه سال جاری در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می شود.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
بستگی داره منظورشون از منطقه چه منطقه ای باشه :laugh:
بعله توی ایران قطب اصلی بازی سازی خود ایرانه :no: