چرا بازی های بزرگ،بزرگ شدند! - گیمفا
چرا بازی های بزرگ،بزرگ شدند! - گیمفا
چرا بازی های بزرگ،بزرگ شدند! - گیمفا
چرا بازی های بزرگ،بزرگ شدند! - گیمفا
چرا بازی های بزرگ،بزرگ شدند! - گیمفا
چرا بازی های بزرگ،بزرگ شدند! - گیمفا

چرا بازی های بزرگ،بزرگ شدند!

سعیدی از نوع سَجی!
۲۱:۰۶ ۱۳۹۱/۰۳/۰۶
چرا بازی های بزرگ،بزرگ شدند! - گیمفا

تا حالا دقت کردید چرا بعضی بازی ها یکباره به عناوین معروفی در دنیای بازی تبدیل شدند؟ یا چرا بهترین شدند؟ و یا ایده ها را از کجا بدست آوردند؟


بازی هایی که بهترین شدند و بهترین هستند زیادند ولی در ادامه دو بازی که شاهکارهایی در این صنعت نام گرفتند را توضیح می دهم.
این بازی ها با ترکیب کردن ایده های بازی ها مختلف اثری ماندگار ساخته اند که از ذهن دیگران هیچوقت پاک نخواهند شد.
THE GUN

یک بازی وسترن و در سبک Open World که واقعا زیبا بود.
گرافیک بازی در زمان عرضه خوب بوده ولی ایراد های کوچکی داشت که باعث نشد امتیازات بازی افت کند.
داستان بازی درباره ی جوانی به نام کول است که با پدرش زندگی می کند پدر کول توسط گانگسترها کشته میشود و کول به دنبال انتقام میرود.
داستان بازی زیاد جالب نبوده و حالتی کلیشه ای داشت.
شما در بازی کارهای خاصی از قبیل:پیدا کردن گنج،کلانتر شدن شهرو…. می توانستید انجام دهید.
این بازی از سایت معتبرGAMESPOTامتیاز ۷ را گرفت که کم بودن آن بیشتر به دلیل داستان و گرافیک بوده است.
Read Dead Revolver

Read Dead Revolver توسط شرکت راک استار ساخته شده بود ولی در سبک بازی اکشن سوم شخص  و دارای داستانی خطی.
داستان بازی درباره پسری به نام “سرخ”است که خانواده اش را می کشند و به دنبال انتقام میرود.
داستان کلیشه ای بود ولی گرافیک در زمان عرضه عالی کار شده بود در ضمن سیستم کاورگیری عالی و اسلحه های مختلف از مزایای بازی بوده است.

این بازی از سایتGAMESPOTامتیاز۷.۵را گرفت که دلیل این امتیاز داستان ضعیف و گیم پلی تکراری بود.

و حالا ترکیب این دو بازی
Read Dead Revolver + THE GUN = RED DEAD:REDEMPTION

پوستر رسمی بازی سرخ پوست مرده رستگاری

پوستر رسمی بازی سرخ پوست مرده رستگاری

RED DEAD:REDEMPTION

بازی تکرار نشدنی استودیوی راک استار که در سال ۲۰۱۰ به مقام بازی سال رسید.
بازی از هر نظر کامل بود و ایراد خاصی نداشت.
در واقع بازی دارای محیط بی نهایت زیبایی بود و هنر خاصی در آن بکار رفته بود.
یک دنیای شبیه به GTA  ولی دارای قالبی وسترن !
که در واقع این ترکیب به آفریده شدن شاهکار RED DEAD:REDEMPTION منجر گردید.
ترکیبی از دو بازی در همین سبک.
این بازی امتیاز ۹.۵از سایتGAMESPOT را گرفت و در سال ۲۰۱۰ بهترین بازی سال شد.

__________________________________________

بتمن تیمارستان و شهر آرکام
بوجود آمدن این دو بازی فقط با یک بازی عملی شد.
Batman Begins

این بازی از روی فیلمی با همین عنوان ساخته شد و داستانش تقریباً درباره ی وقایع فیلم بود.
تمامی مکانیک های بازی بتمن تیمارستان و شهر آرکام از روی این بازی گرفته شده بود.
فقط مقداری گرافیک بالا این اثر را بهترین می کرد که شرکت رمدی این کار را به عهده گرفت.
بازی در واقع زیبا بود و خوب روایت نشدن داستان یکی از ایراد های آن بود.
این بازی به دلیل استقبال کم گیمرها فروش خوبی نداشت و به همین دلیل از روی فیلم بعدی بازیی ساخته نشد.
این بازی از سایت GAMESPOT امتیاز۸  را گرفت و علت اصلی این امتیاز داستان و گرافیک ضعیف بازی بود.

و حالا فرمول این بازی!
Batman Begins + remdy= batman arkham asylem & city
این دوبازی به ترتیب در سال ۲۰۰۹ و ۲۰۱۱ از نظر بسیاری از منتقدان به عنوان بهترین بازی سال انتخاب شدند.
.
.
.
.
نتیجه گیری:
تمامی بازی های معروف در هر سبک و مدلی باشند از روی ایده های بازی های قدیمی و کوچکتر گرفته شده اند
و این راز موفقیت بسیار از بازی ها می باشد.

نقاشی زیبایی از بازی بتمن

با تشکر
سجاد سعیدی.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

چرا بازی های بزرگ،بزرگ شدند! - گیمفا
چرا بازی های بزرگ،بزرگ شدند! - گیمفا
چرا بازی های بزرگ،بزرگ شدند! - گیمفا
چرا بازی های بزرگ،بزرگ شدند! - گیمفا
چرا بازی های بزرگ،بزرگ شدند! - گیمفا
چرا بازی های بزرگ،بزرگ شدند! - گیمفا
چرا بازی های بزرگ،بزرگ شدند! - گیمفا
چرا بازی های بزرگ،بزرگ شدند! - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

چرا بازی های بزرگ،بزرگ شدند! - گیمفا