روزی روزگاری: سقوط تاج و تخت | نقد و بررسی Ascension To The Throne - گیمفا
روزی روزگاری: سقوط تاج و تخت | نقد و بررسی Ascension To The Throne - گیمفا
روزی روزگاری: سقوط تاج و تخت | نقد و بررسی Ascension To The Throne - گیمفا
روزی روزگاری: سقوط تاج و تخت | نقد و بررسی Ascension To The Throne - گیمفا

روزی روزگاری: سقوط تاج و تخت | نقد و بررسی Ascension To The Throne

marius
۱۲:۳۰ ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
روزی روزگاری: سقوط تاج و تخت | نقد و بررسی Ascension To The Throne - گیمفا

بازی های بسیار زیادی هستند که در سبک استراتژیک نوبتی وارد بازار می شوند. اما در این بین تعداد بسیار کمی از این بازی ها که در فروش و نمرات موفق شده و تعداد بسیار کم تری نیز در دل هواداران جا باز می کنند.اما در این بین همیشه بازی هایی هستند که به خوبی هم در دل هواداران جا باز کرده و هم به نسبت خوب فروش می کنند.اما کدام بازی ها را می توان در این بین قرار داد و کدام بازی ها با توجه به داشتن چه شرایطی می توانند تمامی فاکتور های خوب بودن را در کنار هم چیده و بازی خوبی را تحویل هواداران دهند؟حتما راهی برای خوب بودن وجود دارد چراکه خیلی از بازی ها موفق شدند. آن راه حل چیست؟

Ascension To The Throne Box Art

Ascension To The Throne Box Art

نام بازی: Ascension To The Throne
سبک: Fantasy
سازنده: DVS
ناشر: ۱C Company
پلتفرم ها: PC
سال انتشار: ۲۰۰۵

نجوای آزادی …

چقدر زیباست که یک بازی قدیمی در لا به لای بازی های خود داشته باشید و پس از مدت ها، ساعت ۱۲ شب، قبل از اینکه به خواب بروید ناگهان یاد بازی خود افتاده و سراسیمه به سوی کمد روانه شده تا از بودن آن بازی در مطمئن شوید. زیبا تر هم خواهد شد وقتی بتوانید مجدد آن را نصب کرده و بار دیگر آنرا تجربه کنید و چه بهتر خواهد بود که بتوانید آن را به دوستان و سایر بازیکنان نیز معرفی کنید.
عنوان Ascension To The Throne یا عروج به تخت، از همان دسته از بازی هایی است که بی نهایت جای خود را در دل بازیکنان جا می کند. فقط کافیست برای فهمیدن آن وقت گذاشته و با کمی تامل به تجربه آن بپردازید.

در این بازی شما در نقش پادشاه یک امپراطوری بزرگ می باشید. در یکی از شب هایی که در کاخ خود مشغول اداره کردن مهمانی شبانه هستید، ناگهان دسته ای از هیولا ها به شما حمله کرده و تمامی افراد قصر را می کشند. شما با آنها تا آخرین نفس می جنگید اما زمانی که دیگر مجالی برای زنده ماندن ندارید، با از دست دادن تمامی قدرت ها و تجهیزات خود، به سوی دورترین نقطه امپراطوری خود پرت می شوید. حال شما زنده مانده اید اما دیگر نه پولی دارید، نه سربازی، نه دوستی و نه حتی لباسی و شما باید تاج و تخت خود را مجدد پس بگیرید.
از شانس خوب شما، در شهری که پرت شده اید، حاکمی ظالم حکومت می کند.

 

هیچ چیز برای از دست دادن ندارید

هیچ چیز برای از دست دادن ندارید

مردم نیز از حکومت ناراضی هستند. پس شما می توانید از این نارضایتی استفاده کرده و کنترل شهر را بدست بگیرید.
به همین صورت شما باید با در دست گرفتن هر یک از استان های کشورتان، به سوی متحد کردن مجدد آنها قدم برداشته تا به قصر خود رسیده و مجدد حکومت خود را باز پس بگیرید.
شاید در نگاه اول این روایت داستان بسیار سطحی و ناچیز و پیش پا افتاده باشد. اما شما با وارد شدن به روند داستانی و درگیری در بازی، سختی ها و رنج های پادشاه را به چشم خواهید دید و داستان های دیگری در دل داستان اصلی برای شما روایت خواهند شد.

سوداگران مرگ!

هر چقدر از وسعت بازی بخواهیم صحبت کنیم، باز هم جای بحث خواهد داشت. به قدری این عنوان وسیع می باشد که به این راحتی ها نمی توان از آن دست کشید. پس بهتر آن است که تمامی جوانب بازی را به صورت خلاصه بررسی کنیم.
در بازی برای بازیکن یک نقشه قرار داده شده است. با استفاده از نقشه، بازیکن می تواند موقعیت کنونی خود، تله پورت ها، مکان های تحت تصرف و کوه ها و جنگل ها را مشاهده کند. مناطقی که با رنگ سبز در نقشه نمایش داده می شود، آن مناطقی است که تحت کنترل بازیکن می باشد.
یک کتاب راهنما در بازی همیشه در کنار شما می باشد تا بتوانید مشخصات و هر اطلاعاتی را نسبت به تمامی افرادی که در بازی با آنها برخورد می کنید، بدست آورید.
مانند بازی های RPG، در این بازی نیز شما امکان ارتقای سطح خود یا همان Level Up را دارید. با جنگیدن و یا انجام ماموریت ها، به شما مقداری XP یا تجربه داده شده که باعث افزایش سطح شما می شود و با هر ارتقای سطح، شما می توانید سه مشخصه: قدرت، چابکی و هوش را از ۳ رکن اصلی و قدرت های حمله ای و دفاعی و سرعت را از بخش مبارزات افزایش دهید.

 

توپ های آتشین سه گانه

در کنار قدرت های بدنی و توانایی های نظامی، در این عنوان بیشترین کاربرد را جادو دارد. شما اگر قدرت جادوگری بالایی داشته باشید و جادوهای زیادی را نیز یاد گرفته باشید، می توانید هر دشمنی را از پای در آورید.
در بازی بخش هایی به نام Magic Wizard و یا آموزشگاه جادوگری وجود دارد که شما می توانید با رفتن به آنجا، جادوهای مختلفی را یاد بگیرید. هر چه شما شهر های بیشتری فتح کنید و جلوتر بروید، جادوهای قوی تری به شما آموزش داده خواهد شد.

شما در بازی نمی توانید به تنهایی با دشمنان مبارزه کنید. شما نیاز به یک ارتش قدرت مند و کار آمد دارید. در بخش نظامی، به شما ظرفیتی داده خواهد شد و شما می توانید به تعداد آن ظرفیت، برای خود نیرو خریداری کنید. این نیرو ها را شما می توانید از Troops Academy ها یا اردوگاه های سربازی خریداری کنید. این نیرو ها همیشه با شما خواهند بود و در درگیری ها از آنها استفاده می کنید. حال می تواند این درگیری ها یک فتح باشد و یا نجات جان یک بی گناه.
همچنین شما می توانید از بین تعداد بسیار زیاد نیرو های مختلف، حیوانات، جن ها، ارک ها و غول ها را نیز استخدام کنید و همه آنها همیشه به شما وفادار بوده و خبری از خیانت کردن به شما نیست.

در بازی سیستم تجهیزات نیز برای شما در نظر گرفته شده است. شما می توانید لباس، شمشیر، انگشتر و گردنبند برای شخصیت خود تهیه کنید. اینها را شما می توانید با پرداخت پول، غارت و یا حمله به دشمنان به دست آورید. این وسایل هر کدام به میزانی به توانایی های شما می‎افزایند.

یک ضعفی که بخش گیم پلی بازی دارد، این است که در بازی هیچگونه اسبی برای حمل و نقل شما وجود ندارد و شما مجبور هستید با پای پیاده سفر کرده و یا از تله پورت ها استفاده کنید.
تله پورت ها یک بخش هایی از بازی هستند که با استفاده از قدرت نور خود، شما را به مرکز های فرماندهی در شهر های مختلف منتقل می کنند. برای اینکه بتوانید از تله پورت ها استفاده کنید، باید حتما به نزدیکی آنها رفته و در آنها را باز کنید.

 

یک تله پورت قابل استفاده

جنگ های بازی به صورت نوبتی دنبال می شود. هر دو گروه در مقابل هم صف کشیده و به نوبت هر تیم، یک حرکت می تواند انجام دهد.
برای مثال ارتش شما دارای ۱۰ واحد نظامی است. این به این معناست که شما می توانید در هر نوبت خود ۱۰ حرکت انجام دهید. هر حرکت برای یک واحد نظامی. برای دشمنان نیز به همین صورت می باشد. اما سرعت بالایی در نبرد و روند مبارزات شاهد هستیم و مشکلی نداشته و در کل خوب است.

مجازات هر گناهی، مرگ است.

اگر بخواهیم در مورد کیفیت بازی صحبت کنیم. این بازی از سطح کیفی خوبی برخوردار می باشد. تنوع در بازی بی نهایت بالا بوده و تحت هیچ شرایطی حس خستگی به بازیکن دست نمی دهد.
تعداد کاراکتر هایی که در بازی طراحی شده بسیار متنوع بوده و قابل شمارش نمی باشد. هر شهر در بازی افراد مختلفی را داشته و ارتش های متفاوتی را به بازیکن ارائه می کند.

طیف گسترده ای از گیاهان و درختان در بازی وجود دارد که جلوه زیبایی به مناطق بازی داده است.
همچنین مناطقی که تحت کنترل شیاطین می باشد، از هرگونه تجهیزات انسانی خالی بوده و فضای مرده ای بر آنها حاکم می باشد.
این عنوان از نظر کیفیت و گرافیک، از خیلی از بازی های هم سال خود جلوتر بوده و کیفیت بالایی را در بازی به بازیکنان ارائه داده است.
کیفیت چهره شخصیت های اصلی و فرعی بسیار بالا بوده و از جزئیات خوبی بهره می برد.
کیفیت قصر ها و قلعه ها در بازی بالا بوده و از Draw Distance بالایی برخوردار می باشد. چراکه قلعه ها از فاصله دور نیز قابل مشاهده می باشند.
نور پردازی و سایه زنی در بازی نیز فوق العاده کار شده است و بازی از سیستم روز و شب و ساعت بهره می برد.
تنوع لباس ها و سلاح های بازی بسیار بالا بوده و هر واحد نظامی یک لباس خاص برای خود دارد.

در کل از بخش طراحی بازی هیچ ایرادی نمی توان گرفت.

آهسته آهسته به سوی مرگ قدم بر می داریم.

بر خلاف بخش های داستانی، گیم پلی و گرافیک بازی. بخش موسیقی جای کار بسیاری دارد. در بازی کاراکتر ها هیچگونه دیالوگی برای گفتن ندارند و گویا سازندگان نمی خواستند پولی برای دوبله عنوان خود دهند. تمامی دیالوگ های بازی به صورت متن و زیرنویس روایت شده و هیچگونه صدایی از هیچ چیز در نمی آید.
اما صدای طبیعت، حیوانات، راه رفتن و جنگیدن در بازی وجود دارد و فقط بخش دیالوگ ها خالی گذاشته شده است.

 

سپاه دشمن با پرچم های مختلفی در بازی نمایش داده می شود.

موسیقی متن زیادی در بازی استفاده شده است. بیش از اندازه. به دلیل عدم وجود دیالوگ ها، موسیقی متن همیشه در حال اجرا بوده و از یکنواخت شدن بازی جلوگیری می کند. اما آیا می توان با استفاده از موسیقی متن، جای خالی دیالوگ ها را پر کرد؟
البته این یک استاندارد در سبک RPG است. خیلی از بازی ها هستند که از دیالوگی استفاده نمی کنند. اما وجود دیالوگ در بازی به هرچه بهتر شدن آن کمک خواهد کرد و در مورد این عنوان می توان یک ایراد آن را تلقی که چراکه هیچکس در بازی صحبت نمی کند.

پایان خوش پس از سختی های زیاد

عنوان Ascension To The Throne از آن دسته از بازی های به یاد ماندنی و زیبایی است که تجربه آن برای هر بازیکنی نیاز است. شما در بازی همیشه به چالش کشیده خواهید شد و خستگی برای شما وجود نخواهد داشت.
قدرت جذب این عنوان به قدری بالاست که شما می توانید چندین بار بازی را تجربه کرده و از بازی کردن لذت ببرید.
انتخاب های شما در بازی تاثیر دارند اما نتیجه پایانی را تغییر نمی دهند.

اگر شما نیز دنبال بازی در ابعاد Skyrim و با قدرت جذب بالا می باشید، تجربه این عنوان به شما پیشنهاد می شود.

jadval nomreascension

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

روزی روزگاری: سقوط تاج و تخت | نقد و بررسی Ascension To The Throne - گیمفا
روزی روزگاری: سقوط تاج و تخت | نقد و بررسی Ascension To The Throne - گیمفا
روزی روزگاری: سقوط تاج و تخت | نقد و بررسی Ascension To The Throne - گیمفا
روزی روزگاری: سقوط تاج و تخت | نقد و بررسی Ascension To The Throne - گیمفا
روزی روزگاری: سقوط تاج و تخت | نقد و بررسی Ascension To The Throne - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

روزی روزگاری: سقوط تاج و تخت | نقد و بررسی Ascension To The Throne - گیمفا