سایه ها تو را فرا می خوانند | اولین نگاه به Shadow Realms - گیمفا
سایه ها تو را فرا می خوانند | اولین نگاه به Shadow Realms - گیمفا
سایه ها تو را فرا می خوانند | اولین نگاه به Shadow Realms - گیمفا
سایه ها تو را فرا می خوانند | اولین نگاه به Shadow Realms - گیمفا

سایه ها تو را فرا می خوانند | اولین نگاه به Shadow Realms

فرنود محبوبی
۱۱:۱۷ ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
سایه ها تو را فرا می خوانند | اولین نگاه به Shadow Realms - گیمفا

سورپرایز EA  در گیمز کام عنوانی از Bioware بود. استودیویی که ساخت بازی های بزرگی همچون Mass Effect  و Dragon Age  را بر عهده دارد. ولی این سورپرایز به هیچ کدام از این دو بازی مربوط نمی شود؛ بلکه عنوانی جدید و متفاوت به نام Shadow Realms می باشد. Shadow Realms  یک عنوان چند نفره آنلاین می باشد که  در سبک ۴ ۱vs  ( همانند بازی Evolve ) برای PC  معرفی شد. از نمایش بازی در کنفرانس EA ، چیزی که متوجه شدم این بود که احساس می کردم این بازی MOBA  مانند آنلاین، قرار است از گیمر ها پولی در بیاورد تا بتواند مدتی سازنده Star Wars: The Old Republic یعنی استودیو BioWare Austin را سرگرم کند. ولی طولی نکشید که فهمیدم که باید نظرم را تغییر بدهم.

shadow realms logo

لوگو بازی

نام بازی: Shadow Realms

استودیو سازنده: BioWare Austin

ناشر: EA

پلتفرم: PC

سبک: Action RPG

تاریخ عرضه: ۲۰۱۵

حدود ۸۰ تا ۱۵۰ نفر به مدت یک سال و نیم است  که در حال ساخت Shadow Realms می باشند. بازی قرار است که به عنوان یک AAA  و بلاک باستر به حساب بیاید و البته نمی خواهد که همیشه برای کاربران PC  باشد.  آقای Jeff Hickman از مدیران BioWare Austin در این باره می گوید: ” مطمئنا کسی نگفته است که انحصاری PC  است. تنها گفته شده است که  سال بعد برای PC  عرضه خواهد شد. قصد جلوگیری از عرضه بر روی کنسول ها  را نداریم ولی فعلا تمام تمرکز ما بر روی PC  است. اول برای PC  منتشر خواهد شد و ممکن است بعد برای کنسول ها نیز منتشر شود.”

Shadow Realms زمانی متولد شد که James Ohlen، یکی از سازندگان Star Wars: The Old Republic بعد از ۵ سال، ساخت یک عنوان متفاوت را با Hickman مطرح کرد. آن ها می خواستند یک تجربه متفاوت را از دنیای اژدها ها و هیولا ها  را در سبک سنتی RPG به وجود آورند. البته این المان در خیلی از عناوین دیگر هم استفاده شده است و Hickman هم این را خوب متوجه شده . “برخی از افراد می گویند بازی ما شبیه به The Secret World  است ولی دقیقا هدف ما یک چیز دیگر است. ایده ای که ما داشتیم این بود که  ما الان تبدیل به یک شخصی شده ایم که به قدرت های جادویی دست پیدا کرده است.”

shadow realms environment game art

جهانی نابود شده منتظر شما است

داستان درباره یک جهان خیالی به نام Embra است که در آن مردم با استفاده از جادو در حال مبارزه با Shadow Legion هایی هستند که به Radiant Empires حمله کرده اند ولی آن ها در نبرد ها شکست می خورند و همین شکست ها باعث می شود که کم کم نسل بشریت رو به انقراض پیش برود. آن ها پرتال هایی را به زمین باز می کنند تا از زمینی ها کمک بخواهند که با این پرتال ها قدرت جادویی نیز به دنیا منتقل می شود و انسان ها قدرت های جدیدی را در خود پیدا  می کنند.”

هیکمن میگوید که ایده اصلی گیم پلی چهار نفره بر علیه یک غول از تست بازی های مختلف آمد و البته نه کپی برداری از آن ها. “من به شما قول می دهم که عنوان ما هیچ شباهتی به  Fable: Legends و  Evolve ندارد. یک شباهت هایی ممکن است وجود داشته باشد ولی همانند بازی های مختلف که مثلا در سبک RPG اشتراکاتی دارند، عنوان  ما هم همینگونه است. بالاخره این یک سبک از گیم پلی است.”

آن طور که از شواهد مشخص شده است بازی کردن Shadow Realms شگفت آور خواهد بود. مبارزات همانند  Diablo  ولی در دیدی سوم شخص روان و آکروباتیک است. دشمنان بزرگ هستند ولی از صفحه بیرون نمی زنند و در حین مبارزه با آن ها هم تاکید زیادی بر کار تیمی می شود تا استفاده از قدرت های فردی. برای برابر کردن ترازو در مبارزات، ShadowLord  هایی وجود دارند که توسط یک بازیکن دیگر کنترل می شود. بازیکن پنجم می تواند با کنترل یک ShadowLord   به مبارزه با ۴ هیرو دیگر با استفاده از جادو ها، ایجاد تله و فرستادن سربازانش، بپردازد. همین باعث می شود که حس هیجان و غیر قابل پیشبینی بودن بازی بالا ببرد.

shadowlord

هر کس یک ShadowLord دارد که می تواند آن را کنترل کند –در حالی که می تواند در جای دیگر با هیرو خود نیز به بازی بپردازد- و البته همانند هیرو ها رشد خواهد کرد و قدرت های بیشتری را در طول بازی بدست خواهد آورد. وجود تفاوت  بزرگی که در بازی وعده داده شده است این است که شما قبل از مبارزه نخواهید فهمید که چه نوع ShadowLord به سمت شما حمله ور خواهد شد والبته هنوز مشخص نیست که چگونه هیرو ها یا  ShadowLord ها باید خود را برای مبارزه با کسی که نمی دانند، آماده کنند. همچنین یک سری محدودیت از جمله جلوگیری از ایجاد هم نوعان زیاد، محدودیت در ایجاد تله یا قرار گرفتن در مکانی خیلی نزدیک به هیرو ها برا لرد ها قرار داده شده است.

در بازی ۶ کلس وجود دارد (warrior, assassin, wizard, cleric, ranger  و warlock) که هر کدام از این ها قابلیت ها مختلفی دارند از جمله “پرتاب دارت های سمی” که یکی از قابلیت های کلس   assassin است. امکان خوبی که Shadow Realms  دارا می باشد این است که به بازیکنان این اجازه را می دهد که شخصیت های مختلفی را در کلس های دیگر بسازند و از آن ها در قسمت های مختلف استفاده کنند تا از قابلیت ها و ویژگی های کلس های دیگر نیز بهره مند شوند. برای مثال در یک قسمت می توانید با warrior  به دفاع از همتیمی های خود بپردازید و در قسمتی دیگر از کلس wizard استفاده کنید و با کمک جادوهایتان دشمنان را نابود کنید. با وجود ارائه سبک متفاوت در ShadowLord، برای طرفداران فرانچایز های قبلی BioWare چیز هایی زیادی وجود دارد که مطمئنا به آن علاقه مند خواهند شد. از جمله امکان شخصی سازی کاراکترتان در بازی که می توانید از جنسیت تا شکل ظاهری را تغییر دهید. به علاوه در روند داستانی بازی، قابلیت تصمیم گیری نیز وجود دارد.

shadow realms

یکی از تاکتیک های خوب برای مبارزه با ShadowLord ها پرت کردن حواس آن ها است

در بخش داستانی بازی، BioWare اعتماد بنفس زیادی نسبت به آن دارد و با اینکه فعلا اطلاعات زیادی از آن منتشر نکرده است، خوب می داند که چه چیزی  را می خواهد ارائه دهد. Hickman توضیح می دهد: ” قسمت اعظمی از داستان در بخش تک نفره اتفاق می افتد. نمی خواهم با این حرفم گیمر ها را گیج کنم ولی قسمت های زیادی از بازی را شما باید به تنهایی به پایان برسانید که البته هیچ کدام از این قسمت ها شامل مبارزات نمی شود، بلکه بخش داستانی این عنوان هستند. نمی توان اسمش را قسمت Single-player بازی گفت چون تنها قسمت هایی مربوط به داستان و کار های دیگر همچون خرید و فروش در آن انجام می گیرد. متاسفانه نمی توانم اطلاعات بیشتری از داستان به شما بدهم. در کل می خواهیم که شما به کلیت دنیای Shadow Realms علاقه مند بشوید و بگویید این همان جهانی است که من منتظرش بودم. در روند بازی بازیکن به مبارزات ۴-به-۱ هدایت خواهد شد و حتی ممکن است در ماجرایی قرار بگیرید که دیگر افراد نیز در آن وجود دارند”

با توجه به اپیزودی بودن این عنوان همانند بازی های TellTale، استودیو  BioWare  انتظار دارد که گیمر ها مانند سریال ها تلویزیونی برای عرضه هر قسمت شوق داشته باشند و آن طور که هیکمن قول داده است، قرار است هر اپیزود به صورت همزمان در کشور های مختلف منتشر شود.

آن چیزی که EA  و BioWare برای ما در Shadow Realms قرار داده است بسیار جذاب و شایسته بوده است. با توجه به تجربه BioWare  و تیمی که مسئول  ساخت این بازی است، انتظارات بسیار بالا رفته است ولی همچنان سوال های زیادی درمورد Shadow Realms وجود دارد که مطمئنا زیاد طول نخواهد کشد که جواب هایی برای برخی از این سوالات در اخبار و تریلر های آینده پیدا شود.

 

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

سایه ها تو را فرا می خوانند | اولین نگاه به Shadow Realms - گیمفا
سایه ها تو را فرا می خوانند | اولین نگاه به Shadow Realms - گیمفا
سایه ها تو را فرا می خوانند | اولین نگاه به Shadow Realms - گیمفا
سایه ها تو را فرا می خوانند | اولین نگاه به Shadow Realms - گیمفا
سایه ها تو را فرا می خوانند | اولین نگاه به Shadow Realms - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

سایه ها تو را فرا می خوانند | اولین نگاه به Shadow Realms - گیمفا
سایه ها تو را فرا می خوانند | اولین نگاه به Shadow Realms - گیمفا