معرفی ۲۵ بازی برتر کنسول Play Station 2 - گیمفا
معرفی ۲۵ بازی برتر کنسول Play Station 2 - گیمفا
معرفی ۲۵ بازی برتر کنسول Play Station 2 - گیمفا
معرفی ۲۵ بازی برتر کنسول Play Station 2 - گیمفا

معرفی ۲۵ بازی برتر کنسول Play Station 2

محمد صادق شجاعی
۱۱:۳۰ ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
معرفی ۲۵ بازی برتر کنسول Play Station 2 - گیمفا

چندین سال قبل، PlayStation 2 محبوبیت بسیاری داشت. در بیشتر خانه ها وجود موجود و بسیاری نیز در آرزوی مالکیت آن بودند و دلیلی برای جمع شدن اعضای خانواده و دوستان در کنار هم به حساب می آمد. بازیهای زیبا و سرگرم کننده ای عرضه شدند که هنوز هم در یاد و خاطره ها باقی مانده اند. عمر این کنسول هنوز به پایان نرسیده و همچنان نفس می کشد. به این نکته باید اشاره کنم که دلیل انتخاب این بازیها، سرگرم کننده بودن در زمان عرضه یا تاثیر آن ها بر روی بازیهای امروزی نیست. این بازیها، بهترین هایی هستند که هم اکنون نیز می توانید آن ها را تجربه کنید. با ما همراه باشید.

توجه: ترتیب این ۲۵ بازی برتر، بر اساس مقاله معتبر منتشر شده در سایت IGN می باشد و دخل و تصرفی در شماره بندی ها به وجود نیامده است.

۲۵: GrimGrimoire

سازنده: Vanillaware

ناشر:  NIS

سال انتشار: ۲۰۰۷

GrimGrimoire شباهت بسیاری به دنیای هری پاتر دارد. در این بازی، در قالب یک دانش آموز جدید در یک آکادمی سحر وجادو، با حضور تعدادی دانش آموز نامناسب و معلم هایی وحشتناک که توسط Gammel Dore اداره می شود، قرار خواهید گرفت. در هنگام حل کردن گره های داستانی هاگوارتز-مانند، متوجه می شوید که درگیر یک بازی استراتژی زمان واقعی هستید، که گاهی برای گرفتن بهترین نتیجه در مبارزات باید ۹۰ دقیقه وقت صرف کنید. زمانی که Archmage of Fear آزاد می شود، ۵ روز مشابه را دوباره زندگی کرده، و از مهارت های یاد گرفته شده از جمله، پرورش اژدها، فرمان دادن به مردگان، و استفاده موثر از پری ها، به عنوان نماینده مدرسه در جنگ عظیم دو بعدی استفاده می کنید. به دلیل دقت در مدیریت مقدار مانا و فرستادن موجودات به میدان نبرد، از یاد خواهید برد که این بازی برای نسل فعلی ساخته نشده است. در این بازی هیچگونه Trophies یا جلوه های بصری HD وجود ندارد. این بازی می تواند تا مدت ها شما را سرگرم کند.

 

۲۴: We ♥ Katamari

سازنده:  Namco

ناشر:  Namco

سال انتشار:  ۲۰۰۵

هربار که به We ♥ Katamari فکر می کنیم، به یاد لذت جمع کردن درختان، ساختمان ها، و آشغال های تصادفی به صورت یک توپ بزرگ و چسبنده می افتیم، اما عمدتا در موسیقی هیپنوتیزم کننده و ساده ی بازی، غرق خواهیم شد. می توان We ♥ Katamari را در یک کلام خلاصه کرد: عجیب و غریب. در این بازی ساده، داستان از این قرار است، که شما شاهزاده هستید، و چیزهای روز زمین را جمع می کنید که پدرتان، King of All Cosmos را خوشحال کنید. We ♥ Katamari تماما عجیب است، به حدی که مجبور می شوید از این بازی لذت ببرید. در ابتدا با توپی کوچک شروع می کنید، و بر روی اشیای کوچک حرکت می کنید. زمانی که توپ بزرگتر می شود، می توانید بر روی اشیای بزرگتر بروید. در نهایت یک توپ عظیم را در اختیار خواهید داشت که هر چیزی که سر راهش باشد را می خورد. این بازی فوق العاده است.

 

۲۳: Jak 3

سازنده:  Naughty Dog Software

ناشر:  Sony Computer Entertainment

سال انتشار:  ۲۰۰۵

نمی توان به Ratchet & Clank اشاره کرد، اما نامی از سری Jak and Daxter به میان نیاورد. دو سازنده این بازیها به ترتیب،Insomniac  و  Naughty Dogسابقه بسیار خوبی دارند، و قبل از اینکه Sony استودیو Naughty Dog را خریداری کند، به عنوان بخشی از برنامه تمرکز Sony بر روی ساخت محتوا به شهرت رسیدند. اولین بازی Jak، ساخته شده توسط Naughty Dog، یک عنوان سکوبازی فوق العاده با کنترل های مناسب، شخصیت پردازی عالی و دنیای بزرگ برای کاوش بود. این دنباله قصد داشت راه بازیهای GTA را ادامه دهد و سعی کرد جهان آزاد باشد، شاید در آن زمان ساخت چنین بازی قدری بلندپروازانه بوده است. Jak 3، المان های هر دو بازی را ترکیب کرده است. Jak حرف می زند، ظاهرش مانند بازی دوم نیست، اما سلاح ها بیشتر از نسخه اول الهام گرفته شده اند. مقیاس دنیا و داستان، به اندازه کافی گسترده بوده و همه چیز کم و بیش در حد عالی ساخته شده اند. این بازی ارزش قابل توجهی که  ساخت بازی بر روی PS2 برای Naughty Dog دارد را نشان می دهد، و مانند Ratchet از دست نخواهد رفت.

 

۲۲: Disgaea: Hour of Darkness

سازنده:  Nippon Ichi Software

ناشر:  Atlus

سال انتشار:  ۲۰۰۳

بازی های نقش آفرینی استراتژی چندین دهه است که وجود دارد، اما این Nippon Ichi Software بود که با خلق دنیایی ترسناک از شیاطین و فرشتگان، سیستم مبتنی بر شبکه در بازی هایی مانند Ogre  Battle  و  Final Fantasy Tacticsرا کامل کرد. اولین نسخه این سری، هنوز هم بهترین شخصیت ها را دارد. شاید این موضوع در موردAdell  و  Maoصدق نکند، اما Laharl،Flonne  و  Etnaجزء این شخصیت های ماندگار هستند. دنیایی که NIS به ارمغان آورد، تنها زیبا و تاریک نبود، بلکه بازیکنان به راحتی می توانستند نیروهای خود را حرکت دهند و حمله ترکیبی انجام دهند.  از لحاظ عمق، دشواری، داستان، و سیستم مبارزات، هیچ عنوانی نمی تواند نسخه اول را شکست دهد.

 

 

۲۱: Guitar Hero II

سازنده:  Harmonix

ناشر:  RedOctane

سال انتشار:  ۲۰۰۶

اگر زمانی ایده ساخت بازی اکشن ریتمیک در Harmonix در حال جوانه زدن بود، Guitar Hero نقطه اوج آن ایده ها بود، و چنان موفقیتی بدست آورد که این سازنده را به پادشاه این سبک بدل کرد. نسخه اول Guitar Hero اعتیاد آور بود، اما نسخه دوم باس، نبردهای چند نفره و آهنگ هایی اضافه کرد، که تا مدت ها از بین نخواهند رفت. در نسخه اول این بازی حکمران این سبک، و کمتر از یک پدیده فرهنگی نبود. در خوابگاه ها و بارها عملا به ابزاری برای رقابت، و به دلیلی برای یک نسل از YouTuberها برای انتشار موفقیت هایشان بدل شد. شاید بازیهای بعدی امکان رقابت با دیگران را بهبود بخشیده، یا لیست آهنگ ها را گسترش داده باشد، اما Guitar Hero II دنباله ای عالی در زمانی مناسب بود. این بازی توانست با اضافه کردن ویژگی های جدید، موفقیت نسخه قبلی را تکرار کند. این عنوان هنوز مثالی برای موفقیت بازیهای ویدیویی با محوریت ابزار موسیقی است. مطمئنا بازیهای بعدی این فرمول را گسترش داده اند، اما هیچکدام جذابیت و تازگی که Guitar Hero II در آن زمان داشت، را نمی توانند بدست بیاورند.

 

 

۲۰: (Silent Hill 2 (Greatest Hits Edition

سازنده:  Konami

ناشر:  Konami

سال انتشار:  ۲۰۰۲

اولین نسخه بازی، بسیار ترسناک بود و هر بازیکنی را تا سرحد مرگ می ترساند، اما بسیاری از ترس های القا شده به دلیل کاستی های تکنولوژی بوجود آمده اند. از سوی دیگر، دنباله بازی بر روی PlayStation 2 اجرا، و به عنوان یک پروژه R&D زیر نظر Konami، موفق به ساخت جهنمی از ترس شد. این بازی ترس از ناشناخته های نسخه اول را حفظ کرده، اما پیشرفت های عمده در گرافیک و صداگذاری بازی را قادر به روایت داستانی به مراتب کامل، وحشتناک و قانع کننده، کرد. شخصیت اصلی بازی، James بیشتر در معرض خطر بوده و تعامل بیشتری با شهر داشت. او شیطانی تر، قوی تر بوده، و اسکلت های هرمی شکل به دنبال او هستند. موسیقی نیز فوق العاده ساخته شده بود، و دلیل اجرای آهنگ های Akira Yamaoka در کنسرت های بازی ویدیویی جدید را به خوبی نشان می دهد. لحظاتی در بازی وجود دارد، که بسیار قوی و ترسناک هستند. از جمله صدای کشیدن شدن شمشیر بزرگ کله هرمی در سرتاسر بیمارستان. اوضاع زمانی بدتر می شود که لحظاتی بعد او را از دور می بینید. زمانی که نوبت به بازی ترسناک می رسد، مطمئنا وحشت، شخصیت های ترسناک و غرق شدن وجود دارد، این موضوع مداوم تکرار می شود. زمانی که سعی می کنید از Silent Hill بیرون بروید، ترس بی پایانی که وجود شما را احاطه می کند. دومین بازی سری این نوع ترس و وحشت را کاملا منتقل می کند.

 

 

۱۹:  Okami

سازنده:  Clover Studio

ناشر:  Capcom

سال انتشار:  ۲۰۰۶

Hideki Kamiya بازیهای فوق العاده ای می سازد. از جمله Okami، بازی که از لحاظ چگونگی پیشرفت و مجاب کردن بازیکنان به ادامه بازی، مدیون سری Zelda است. یکی از دلایل محبوبیت Okami حیوان این بازی است. این عنوان هنوز هم یکی از خلاقانه ترین و زیباترین بازی های ساخته شده توسط Capcom است. Okami تلفیق کاملی از پیدا کردن ایتم برای پیشرفت بهمراه ماموریت های جانبی کافی، و برخوردهای تصادفی است، که باعث می شود تصور کنید این بازی، یک عنوان RPG است. از ویژگی های جالب بازی، امکان توقف بازی در هر زمان، و طراحی با یک قلم مو بر روی صفحه است. این ویژگی یکی از دلایل حضور این عنوان در ۲۵ بازی برتر است.

 

 

۱۸:  Virtua Fighter 4: Evolution

سازنده:  SEGA AM-2

ناشر:  SEGA

سال انتشار:  ۲۰۰۳

Virtua Fighter 4 همه را شگفت زده کرد. VF3 بر روی Dreamcast بازی بدی نبود. انتظار نمی رفت که SEGA یکی از خلاقانه ترین و فنی ترین (هم از نظر بصری و هم گیم پلی) بازی های فایتینگ را ادامه دهد. هر دو بازی Virtua Fighter 4  و  VF4: Evolutionفروش زیادی نداشتند، اما کمبودی که شدیدا که در بازی های فایتینگ PlayStation 2 حس می شد را نشان دادند. از جمله استحکام، تعادل، وجود مبارزین تکنیکی که بازیکنان باید تمرین کرده و حرکات شخصیت ها را یاد بگیرند، و زمانبدی فراتر از یک کلید زدن ساده. با اینکه Virtua Fighter 4 عنوانی مناسب بود، اما Evolution مواردی را اضافه کرد. بازخوردها حاکی از درخواست برای متعادل سازی بازی و نحوه عملکرد آن ها در مسابقات بودند، اما دو شخصیت جدید اضافه شد. این ویژگی بازی را کامل و متقاعد کننده کرد حتی برای کسانی که با نحوه زمان بندی و صدمه زدن مشکل داشتند، و سطح جدیدی از بازی تکنفره را معرفی کرد، که شخصیت ها را در لباس های متفاوتی قرار می داد. استفاده از ارواح هوش مصنوعی (که خودتان آموزش داده اید) بسیار لذت بخش بود.

 

 

۱۷:  Final Fantasy XII

سازنده:  Square Enix

ناشر:  Square Enix

سال انتشار:  ۲۰۰۶

Final Fantasy XII یکی از بهترین های این سری است. دستاوردهای شگفت انگیز این بازی در جلوه های بصری زبانزد خاص و عام می باشد. Final Fantasy XII یک بازی حماسی، و یکی از بهترین بازی های سبک RPG بر روی کنسول Sony است. با اینکه بسیاری در مورد سیستم مبارزات الهام گرفته شده از MMORPG تردید دارند، اما Final Fantasy XII به طور قابل ملاحظه ای خیره کنند، پر از شخصیت های شگفت انگیز و اسرار باورنکردنی است. بازی به نوبه خود بسیار گسترده بوده، و برای تمام کردن بازی نیاز به وقت زیادی دارید. خصوصا با وجود ماموریت های جانبی زیاد برای کامل کردن، که عملا تعداد بی شماری داشتند. صرف نظر از بازخورد مخاطبین در مورد سیستم مبارزه، بازیکنان نمی توانند این حقیقت که Final Fantasy XII تعدادی از برترین صداگذاری های تاریخ بازی های رایانه ای در این عنوان وجود دارند، را انکار کنند. این المان جذابیت Final Fantasy XII را دو چندان کرده است.

 

۱۶:  Resident Evil 4

سازنده:  Capcom

ناشر:  Capcom

سال انتشار:  ۲۰۰۵

Resident Evil و PlayStation همواره در کنار هم بوده اند. شروع این سری بر روی این سیستم بوده است، و با همکاری هم توانستند این سری ترسناک و بقا را در دل طرفداران جای دهد. متاسفانه به دلیل کنترل های نامناسب احساس واقعی بودن شخصیت ها را از بین می برد، و جلوه های بصری قدیمی و بی تاثیر بودند. Resident Evil 4 مرزهای PS2 را فراتر برد، نشان داد که نه تنها یک بازی اکشن بقا می تواند کنترل مناسبی داشته باشد، همچنین می تواند ظاهر فوق العاده ای داشته باشد. Leon وظیفه دارد دختر رئیس جمهور را پیدا کرده، و از او در مقابل روستاییانی که با اره برقی به دنبال او می دوند، و هیولاهای بزرگ محافظت کند. همچنین در مواقعی بازیکنان محبور به فشار دادن کلیدی تصادفی هستند، زیرا مرگ در لحظه انتظار آن ها را می کشد. با وجود اسلحه های اضافی، ماموریت های جانبی، و جزئیات موجود در نسخه PS2 که در Gamecube وجود نداشتند، Resident Evil 4 یکی از آن بازی هایی است که بازیکنان علاقه دارند در اتاق تاریک بازی را انجام داده و تا سرحد مرگ بترسند.

 

 

۱۵:  Shin Megami Tensei: Persona 3 FES

سازنده:  Atlus

ناشر:  Atlus

سال انتشار:  ۲۰۰۸

Persona 3 یک بازی فوق العاده برای متعصبین JRPG است. این بازی توانست علاقه مندان به بازیهای ژاپنی را به خوبی راضی کند. از زمان انتشار این بازی بر روی PS2 عنوانی فوق العاده بود، اما چند ماه بعد Persona 3 FES توسط ناشر بازی، Atlus منتشر شد، که محتوای اضافی را به این RPG فوق العاده اضافه می کرد. Persona 3 ترکیب رضایت بخشی از شبیه سازی دوستیابی، بهمراه دنیای تاریک و جمع آوری موجودات بود. نه تنها بازیکنان می توانند روابط بین شخصیت و هم کلاسی هایش را تقویت کند، بلکه می توانند برای جنگ با نیروهای اهریمنی Personaهای مختلف جمع آوری کنند. اگر طرفدار سری Persona و JRPG هستید، Persona 3 را از دست ندهید.

 

 

۱۴:  Dragon Quest VIII: Journey of the Cursed King

سازنده:  Level-5

ناشر:  Square Enix

سال انتشار:  ۲۰۰۵

این عنوان نقش آفرینی Square Enix بسیار بزرگ است. کامل کردن اولین قاره ۳۰ ساعت زمان می برد، و موارد بیشتری از این دست وجود دارد. Dragon Quest VIII بهترین بازی نقش آفرینی ۲۰۰۵ بود، و به نظر می رسد با گذر سال ها بهتر هم می شود. بازیهای متعددی از نظر اندازه، شخصیت پردازی، سرگرمی، و مجاب کردن بازیکن به تکرار بازی، به این عنوان نزدیک شده اند. موضوع جالب این بازی، این است که ویژگی جدید و دیده نشده ای وجود ندارد، تنها همه چیز را به خوبی ساخته اند، که جذابیت آن قابل انکار نیست. از جمله دلایل حضور این بازی در لیست، می توان به طراحی فوق العاده قهرمان و موجودات توسط Akira Toriyama، ماموریت جانبی میدان نبرد با هیولا به خودی خود یک بازی است، بخش های کازینو بسیار جالب و هیجان انگیز ساخته شده اند، موسیقی، گرافیک و صداگذاری فوق العاده ای که داستانی جذاب را روایت می کند، از ویژگی های مثبت بازی هستند. بهترین پیشنهاد خرید این بازی و تجربه آن است.

 

 

۱۳: ICO

سازنده:  SCEI

ناشر:  Sony Computer Entertainment

سال انتشار:  ۲۰۰۱

مطمئنا میلیون ها بار این داستان تکراری را شنیده اید. در هر نسل پسری شاخدار زاده، و برای دور کردن ارواح شیطانی قربانی می شود. اما Ico، که توسط Sony در سال ۲۰۰۱ منتشر شده است، این داستان کهنه را رنگ و بویی تازه بخشیده است. بازیکنان در قالب پسر جوان شاخداری قرار می گیرند، که تصمیم دارد رسم قربانی کردن را به هم بزند. در راه نجات خود از هیولاهای سایه ای که بر سرتان فرود می آیند، بازیکنان در حومه شهری زیبا گشت و گذار کرده، و به شاهزاده ای زندانی برای حل کردن پازل های مشکل و گیم پلی فوق العاده ملحق خواهند شد. با این وجود که عده ای اعتقاد دارند این بازی کوتاه است، اما جلوه های بصری، صداگذاری و طراحی پازل ها این موضوع را کم اهمیت، و این عنوان را به یکی از بهترین های PlayStation 2 تبدیل کرده است.

 

 

۱۲: Ratchet & Clank: Up Your Arsenal

سازنده:  Insomniac Games

ناشر:  Sony Computer Entertainment

سال انتشار:  ۲۰۰۴

Insomniac Games توانست با اولین نسخه Ratchet & Clank موفقیت چشمگیری بدست آورد. این بازی ترکیبی از مفاهیم یک سکوبازی، شوتر سلاح محور، و المان های کمی از RPG از جمله بالا بردن سلاح ها و سلامتی بود. اگر قصد دارید یک بازی Ratchet را روی PS2 داشته باشد، حتما Up Your Arsenal را انتخاب کنید. دنباله بازی، Deadlocked، جذابیت سه بازی اول را از دست داده، و عناوین قبلی نتوانست مانند Up Your Arsenal کامل بوده، و رقیبی برای حالت های آنلاین این بازی باشند. مدت بازی، داستان، تنوع اسلحه ها، حالت های مختلف و قابلیت تکرار داستان برای بار دوم از ویژگی های مثبت این بازی هستند. همچنین می توانید می توانید در Insomniac Museum، نیم نگاهی به پشت صحنه و تکنولوژی های استفاده شده بیندازید.

 

 

۱۱: Gran Turismo 4

سازنده:  Polyphony Digital

ناشر:  Sony Computer Entertainment

تاریخ انتشار:  ۲۰۰۵

سری Gran Turismo مدت هاست که بر شبیه ساز رانندگی حکمرانی می کند، و Gran Turismo 4 یکی از بهترین های این سری است. با وجود ۷۰۰ ماشین، این شبیه ساز رانندگی ساخته Polyphony، یک قرن ماشین های کلاسیک و حتی طرح های ازمایشی را در خود جای داده است. روند اصلی بازی در چهارمین عنوان این سری، با چالش های رقابتی فوق العاده ای گسترش یافته ، و معرفی ماشین به مانند یک نمایشگاه است. با وجود فرمان تغییر داده براساس بازخوردها، Gran Turismo 4 بازیکنان، یا بهتر بگوییم رانندگان را پشت فرمان مشهورترین و بهترین ماشین های ساخته شده، قرار می دهد. هیچ شبیه ساز رانندگی نمی توانند بهتر و بزرگتر از Gran Turismo 4 باشد، بنابراین جایگاه این عنوان در این لیست تثبیت شده است.

 

 

۱۰: Devil May Cry 3: Dante’s Awakening Special Edition

سازنده:  Capcom

ناشر:  Capcom

سال انتشار:  ۲۰۰۶

انتخاب یک دلیل برای برگزیدن Devil May Cry 3 به عنوان یک بازی فوق العاده، مثل این است که یک دلیل برای علاقه به پیتزا انتخاب کنید. شاید به دلیل پنیر خوب، سس خوشمزه یا پنیر پیتزای مناسب باشد، اما همگی این ها در کنار هم یک پیتزای خوب را تشکیل می دهند. Devil May Cry 3 مانند یک پیتزای عالی است، پیتزایی که از ۳۲ ماموریت، ۵ سطح دشواری، هزاران دشمن و اسلحه های متعدد تشکیل شده است. با نیمه انسان و نیمه شیطانی به نام Dante، که سرش درد می کند برای دردسر، همراه شوید. Devil May Cry 3 یکی از چالش برانگیزترین بازیهای PS2 است. نبرد بین قهرمان و دشمنانش، حل پازل ها و تلاش برای پیدا کردن برادر، از ویژگی های مثبت این عنوان است. با بهره گیری از تفنگ و شمشیر، و چهار سبک مبارزه، Dante می تواند انواع مختلفی از حرکات را به اجرا درآورده و هزاران دشمن را از بین ببرد.

 

 

۹: Kingdom Hearts

سازنده:  SquareSoft

ناشر:  SquareSoft

سال انتشار:  ۲۰۰۲

داستان اصلی این بازی قدری مضحک است: شخصیت های کارتونی Disney مانند Mickey Mouse در کنار شخصیت های Square Enix عنوان RPG جدیدی را با هم بوجود می آورند. شاید عجیب بنظر برسد، اما این دو سری بی شباهت به خوبی با هم ترکیب شده اند. ماجراجویی بزرگ Sora برای پیدا کردن دوستانش Kairi  و  Riku، او را به دنیاهای بی شمار الهام گرفته شده از Disney، مانندWonderland و Olympus می کند. در این راه، با شخصیت هایی مانند Aladdin و Ariel رابطه دوستانه برقرار می کند، در کنار Donald Duck و Goofy می جنگد، و قلب هزاران طرفدار RPG را به تسخیر خود در می آورد. این عنوان برای همه مناسب است. پایان های مخفی و رئیس ها، مسابقات مبارزه ای و ایتم های قابل جمع آوری مخفی، از ویژگی های مثبت بازی هستند. حتی اگر دل خوشی از عناوین Disney یا Square Enix ندارید، مطمئنا نمی توانید تاثیر به سزای این عنوان بر روی PS2، که منجر به ساخت دنباله و یک سری مبارزه ای کارتی شد، را انکار کنید.

 

۸: Jak and Daxter: The Precursor Legacy

سازنده:  Naughty Dog Software

ناشر:  Sony Computer Entertainment

سال انتشار:  ۲۰۰۱

همواره بین بازیکنان بحث و جدل های بیشماری برای انتخاب بهترین سکوبازی تاریخ وجود دارد، اما شکی وجود ندارد که Jak and Daxter: The Precursor Legacy یکی از این عنوان است. این بازی المان های سه بعدی این سبک را در خود جای داده است. با اینکه بسیاری از این المان سابقا دیده شده اند، اما بعد از تمامی این سال ها هنوز تازگی دارند. کلمات “محبوب” و “دوست داشتنی” نمی توانند حق این بازی را ادا کنند. علاوه بر این عنوان، Jak دو دنباله موفق و تعدادی بازی فرعی عالی عرضه کرده است، اما این ساخته Naughty Dog بر روی PS2، به دلیل گرمی بخشیدن به قلب ما، و ساخت یک بازی پرجنجال، زیرکانه، انیمیشن های زیبا، و هیچگاه این احساس را القا نکرد که در حال جمع آوری چیزی هستیم، دقیقا همانطوری که یک عنوان سکوبازی باید باشد، حضورش در این لیست را مستجل کرده است.

 

۷: God of War

سازنده:  SCE Studios Santa Monica

ناشر:  Sony Computer Entertainment

سال انتشار:  ۲۰۰۵

با اینکه PlayStation 2 در عمر بیشتر از ۶ ساله خود عناوین فوق العاده با کیفیت متعددی به خود دیده است، اما هیچ یک نتوانستند توانایی این سیستم را به اندازه God of War به رخ بکشد. نه تنها جلوه های بصری عالی هستند، بلکه مکانیسم کنترل ها کامل، تکنیک های داستان سرایی فوق العاده و دامنه بازی بسیار وسیع است. اگر چه داستان حماسی به تنهایی دلیل محکمی است، اما وجود نکات ظریف این بازی را لایق این مقام کرده است. تقریبا تمامی جنبه های بازی به خوبی طراحی شده اند. از راه رفتن تا روایت داستانی پیجیده براساس اساطیر یونان. تعداد بسیار کمی از بازیهای PS2 قابل مقایسه با این حماسه هستند. طراجی زیبا و با جزئیات God of War، این عنوان را لایق حضور در لیست بهترین های PS2 کرده است.

 

 

۶: Burnout 3: Takedown

سازنده:  Criterion Software

ناشر:  Electronic Arts

سال انتشار:  ۲۰۰۴

سری ریسینگ Criterion Games، توانست با Burnout 3: Takedown در اوج قرار بگیرد. این بازی یکی از بهترین تجربه های رانندگی بر روی کنسول ها را ارائه می دهد. مکانیک های کنترل عالی سری در این نسخه کامل شده، و کنترلی عالی بر روی ماشین در سرعت های بالای mph220 را در اختیار بازیکنان قرار می دهد. در هنگام عبور از بزرگراه ها و خیابان ها، باید قدرت ماورا الطبیعی داشته باشید که بتوانید خود را کنترل کنید. اگر تصادف کنید، صحنه هایی مانند فیلم های هالیوودی پیش می آید. جلوه های بصری فوق العاده Burnout 3: Takedown، برخی از مخرب ترین تصادفاتی که تا کنون دیده شده را بوجود آورده اند، در نتیجه در صورت اشتباه با صحنه های بسیار زیبایی رو به رو خواهید شد. ویژگیهای دیگر بازی عبارتند از، حالت آنلاین عالی، توانایی بیرون کردن دیگر ماشین ها، حالت Crash که مورد علاقه طرفداران است، و دارا بودن بسته کامل Simply. تا سال ها Burnout 3: Takedown به عنوان یک آرکید ریسینگ  فوق العاده در یادها باقی خواهد ماند.

 

 

۵: Final Fantasy X

سازنده:  SquareSoft

ناشر:  Square Electronic Arts

سال انتشار:  ۲۰۰۱

اولین عنوان پر فروش PS2 در سبک RPG، هنوز یکی از بهترین هاست. Final Fantasy X، همانطوری که باید از Square انتظار داشت، دارای ظاهری زیبا، با مناظر خیره کننده، طیف وسیعی از رنگ ها، جنبه های هنری، و طراحی شخصیت ها و هیولاهای فوق العاده جذاب است و هنوز این جنبه ها در سری FF حفظ شده اند. برای اولین صداگذاری داشتیم و بسیار خوب از آب درامد.  اصلاح/ارتقا/تغییرات بزرگی در سیستم مبارزه انجام شده بود، و شخصیت های جانبی جذاب و دارای لهجه خوبی بودند.  بهترین ویژگی بازی، داستان و نحوه تمام شدن آن است، که جز بهترین های نسل قبل می باشد. Final Fantasy Xیکی از شاهکارهای PS2 بوده ، ما از هر دقیقه ان لذت بردیم.

 

۴: Shadow of the Colossus

سازنده: SCE Studios Japan

ناشر: Sony Computer Entertainment

سال انتشار: ۲۰۰۵

Shadow of the Colossus، بر روی کاغذ شاید بزرگترین ریسک انجام شده باشد،. با وجود ۱۶ دشمن برای جنگیدن و دنیایی بزرگ که عملا هیچ ماموریت برای انجام در خود ندارد،، بنظر یکی از برترین بازیهای ماجراجویی تاریخ نمی رسد.  اما زیبایی Shadow در این فضا های خالی نهفته است.  این دنیا بیشتر مانند یک داستان افسانه ای طراحی شده است، که در اینگونه داستان ها حفره های داستانی از جمله منشا بوجود امدن و دلیل اتفاقات را خودتان باید پر کنید. اتفاقات و مبارزات جز بهترین های تاریخ هستند. شخصیت ها و موجودات به نظر مستقیما از رویا امده اند. احساسات برانگیز، راز امیز، زیبا, متروک و حتی تراژیک است.، و این المان ها بازی را به یکی از بهترین ها و الهام بخش ترین ها تبدیل کرده است.

 

۳) Metal Gear Solid 3: Subsistence

Developer: Kojima Productions

Publisher: Konami Digital Entertainment

Year Released: 2006

زمانی که سخن ازاعمال بی درنگ  به میان می اید، کمتر شخصیتی می تواند با Snake  رقابت کند. با این حال، عنوان Snake Eater منتشر شده در سال ۲۰۰۹، بسیاری از المان های اصلی سری را کم داشت. به دلیل تغییرات گسترده این عنوان Subsistence، توانست کاوشی قطعی در ریشه های Snake را به ارمغان بیاورد. یک زاویه دید جدید، و تعدادی استتار اضافه برای بهبود گیم پلی اضافه شد. یک دمو نمایشی در کات سین ها به نمایش درمی آمد و شما اجازه تغییر فیلم با سلیقه خود را داشتید. بازیهایی مانند Snake vs. Monkey، با سطح هایی جدید و همچنین نسخه های اصلی Metal Gear و Metal Gear 2 در دیسک بازی وجود داشتند. یک نمایش طنز با تعدادی ویدیو کمدی، حالت آنلاین چند نفره، و برای دارندگان special edition سه ساعت ویدیو مقایسه هریک از کات سین ها با Snake Eater در بازی گنجانده شده اند. این بازی یک پچ، پورت یا یم بسته ساده نیست. Subsistence، بازسازی کامل تجربه Snake Eater است.

 

 

۲:  God of War II

سازنده:  SCE Studios Santa Monica

ناشر:  Sony Computer Entertainment

سال انتشار:  ۲۰۰۷

PlayStation 2 کمبودی در بازیهای اکش ندارد. زمانی که موضوع اکش خالص و ناب به میان می آید، هیچکس بهتر از Kratos این کار را انجام نمی دهد. در حالی این سری به دلیل خشونت آشکار و بیش از اندازه شهرت دارد، Sony Santa Monica در این دنباله داستانی بزرگتر، بهتر، تحصیح شده، و باور کنید حماسی تر از نسخه اول را روایت می کند. داستان الهام گرفته شده از افسانه های یونان، استادانه گفته می شود، مکان شبیه به آثار نقاشی، و مبارزات کامل و عالی طراحی شده اند. نباید مبارزه با باس ها را از یاد ببریم، که هنوز هم جزء بهترین ها هستند. از این دو عنوان را تجربه کرده باشید، از حضور آن ها در این لیست تعجب نخواهید کرد.

 

 

۱:  Grand Theft Auto: San Andreas

سازنده: Rockstar North

ناشر:  Rockstar Games

سال انتشار:  ۲۰۰۴

Rockstar با ساخت Grand Theft Auto: San Andreas در سری GTA توانست یکی از پر سروصدا ترین و کامل ترین دنباله ها را ارائه دهد. مکانیک های گیم پلی پویاتر و جدید، فیزیک جدید وسایل نقلیه، مهارت های قابل ارتقا فراوان، بیش از ۱۰۰ ماموریت متفاوت، این موضوع را ثابت می کنند. اما این ها تنها دلایل برای حضور این بازی در رتبه اول نیستند. هنگامی که داستان عالی را فاکتور بگیرید، ساختار گیم پلی پایان باز، المان های دو نفره از دیگر ویژگی های بازی هستند. اگر به دنبال سرگرم کننده ترین و بهترین بازی ساخته شده برای PlayStation 2 هستید، GTA: San Andreas انتخاب شما است. این عنوان تجربه ای را به ارمغان می آورد که در بازی دیگری تکرار نمی شود. تنوع در بازی باعث می شود احساس کنید بازی متعلق به خودتان است تا ساخته Rockstar North.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

معرفی ۲۵ بازی برتر کنسول Play Station 2 - گیمفا
معرفی ۲۵ بازی برتر کنسول Play Station 2 - گیمفا
معرفی ۲۵ بازی برتر کنسول Play Station 2 - گیمفا
معرفی ۲۵ بازی برتر کنسول Play Station 2 - گیمفا
معرفی ۲۵ بازی برتر کنسول Play Station 2 - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

معرفی ۲۵ بازی برتر کنسول Play Station 2 - گیمفا
معرفی ۲۵ بازی برتر کنسول Play Station 2 - گیمفا