…و شیطان پس از ۱۱ سال باز می گردد. - گیمفا
…و شیطان پس از ۱۱ سال باز می گردد. - گیمفا
…و شیطان پس از ۱۱ سال باز می گردد. - گیمفا
…و شیطان پس از ۱۱ سال باز می گردد. - گیمفا

…و شیطان پس از ۱۱ سال باز می گردد.

mgn2500
۱۳:۴۰ ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
…و شیطان پس از ۱۱ سال باز می گردد. - گیمفا

دیابلو ۳ یک بازی action role-playing است که بیشتر بر روی Action بازی تاکید کرده است. جنایت کاران، شیطانها، موجودات بیگانه، غول ها و … حمله کرده اند و شما باید با ۵ قهرمان شگفت انگیز در مقابل شورش آنها مقابله کنید. این شخصیت ها از نسخه قبلی گرفته شده اند و شما برای هدایت باید با استفاده از ماوس دیوانه وار کلیک کنید .هرچند که action بازی عمیقتر شده است.

کارگردان بازی Jay Wilson و تیمش ریسک بزرگی کردند و در ماه های پایانی ساخت بازی قسمتی از استخوان بندی این سری را حذف کردند. روسای بلیزارد حتی ریسک بزرگتری کردند و شما باید همیشه به اینترنت متصل باشید تا بتوانید بازی کنید و یا حتی به بازی Auction House اضافه کرده اند که با پول واقعی میتوانید خرید و فروش کنید که هنوز فعال نیست.

d3-2

نتیجه کار یک بازی باورنکردنی از دیابلوست که ۲ دنیا مختلف را به خوبی به هم متصل کرده است. از یک طرف سیاه چاله های بازی و دشمنانش شما را به یاد بازی قدیمی Gauntlet ( محصول آتاری ۱۹۸۵ ) میاندازد که به صورت مدرن درآمده است و از طرف دیگر بازی همانند عنوان های قبلی بلیزارد مانند WOW دارای بخش چند نفره انبوه آنلاین است و محور اقتصادی دارد.به طور سریع در ابعاد مختلف بازی غرق میشوید که اکثر بازیهای بلیزارد این گونه است.
طراحی مراحل، ویژگیهای اجتماعی، تجارت، یکپارچگی بخش چند نفره، PVP ( که در آینده اضافه میشود ) بسیار سرگرم کننده هستند و کار خود را بدون شک انجام داده اند و تلخ است که این ویژگی های خوب به خاطر یک لانچ بد از بین برود که در غیر این صورت یک نمایش خیره کننده از مهندسان و طراحان بازی را شاهد هستیم. بدون شک دیابلو ۳ یکی از بهترین بازی های آنلاینی است که تا به امروز ساخته شده است.

ستاره درخشان بازی قسمت CO-OP بازی است. شما براحتی میتوانید بین دوستانتان در بازی، public games و private games جابه جا شوید. بازی به صورت پویا درجه سختی بازی را تغییر میدهد و بر اساس سطح (level) هیرو شما تنظیم می کند. این قسمت از CO-OP تا به حال در بازی همانند آن وجود نداشته است و شما هرگز به عقب نگاه نمی کنید. همچنین در هنگام Loot کردن هر فرد آیتم و پول خود را به صورت جداگانه بر می دارد.
مسلما پویایی بازی بیش از حد پیچیده نیست که باعث می شود همه در آن شرکت کرده و لذت ببرند. دیابلو یک بازی سرگرم کننده تک نفره است اما به بازیکنان احساس جهانی MMO را میدهد.
نیاز به متصل بودن به اینترنت ایده خوبی است اما مشکلات اولیه برای متصل و وارد شدن به بازی نام این بازی را خدشه دار کرد. این مشکل طولانی نخواهد بود اما مسلما دلیل این امر، جلو گیری از دزدی دیجیتالی و محافظت از گاوصندوق پول بلیزارد یعنی Auction House است.
هزینه بازی بیش از حد زیاد است و موارد امنیتی ضعیف است و حمله هکرها برای هک کردن حساب کاربران رو به افزایش است. بازی به هیچ عنوان حالت آفلاین ندارد که این موضوع ناامید کننده است.

d3-3

هر ۵ کلاس بازی به طور حیرت آوری قوی و هر کدام برای خود شاهکاری هستند.
پیشرفت کردن در بازی سادست. صفات (attributes) شخصیت قهرمان شما بر اساس نیاز هر قهرمان به صورت خودکار زیاد میشود. هیچ گونه درخت مهارت (skill) در بازی نیست و باز شدن مهارت در هر سطح (level) وجود ندارد. Runes که باعث تغییر دادن مهارتها میشود (که گاهی مواقع به طور کامل تغییر میدهد) به صورت ساده با level باز میشود. مهارتها در ۶ مدل (builders, spenders, defensive و … ) طبقه بندی میشود.
شما میتوانید به صورت آزادنه و هر موقع که خواستید مهارتها و Runes ها را تغییر دهید که میتوانید با آزمایش مهارتهای مختلف و سفارشی ساختن آنها قهرمان خود را بر اساس یک سبک خاص بسازید. البته با این کار سبک RPG سنتی بازی را کنار گذاشته است. البته این موضوع باعث افزایش انگیزه شما و داشتن احساسی شادتر برای انجام ادامه بازی میشود.

d3-4

ممکن است در درجه سختی معمولی عمق مبارزات را درک نکنید و این چیز طبیعیست چون بیشتر برای گیمرهای معمولیست مگر اینکه در یک درگیری با تعداد زیادی دشمن مبارزه ای سنگین داشته باشید. درجه سختی معمولی پس از ۲۰ ساعت گیم پلی به پایان میرسد که میتوانید با همان کاراکتر در درجه های سختی Nightmare, Hell و Infernoبه بازی بپردازید که هیولاها سخت تر و دارای مهارت جدیدتر میشوند.
دیابلو ۳ پر از حادثه های سرگرم کننده و موجودات رنگارنگ مانند lord Azmodan شیطانی شکم گنده ( که صدایی مانند ساب ووفر شکسته میدهد،) است.
شما بازی را دوباره و دوباره و دوباره و دوباره انجام میدهید. تلاش برای درجه های سختی بالاتر، درخشانتر کردن قهرمان خود و یا تلاش برای هاردکور بودن باعث میشود که قهرمان شما بارها و بارها بمیرد. نقشه به صورت تصادفی با اتفاقات مختلف، که هر بار بازی را از اول شروع می کنید، باعث میشود بازی همیشه برای شما تازه باشد. کلاسها و مهارتها محتویات واقعی دیابلو ۳ هستند که با شروع بازی و زدن اولین کلیک باعث میشود شما ماهها دست از بازی نکشید.
d3-5
دیابلو ۳ یک بازی عمیق است که میتواند ساعت ها شما را با Action ، نقش آفرینی و آنلاین خود سرگرم کند و در گالری بازیهای شما جای بگیرد که تنها مشکلاتش عدم وجود حالت افلاین و Lunch بد برای سرورهایش است.

با تشکر از مجید محمدی

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

…و شیطان پس از ۱۱ سال باز می گردد. - گیمفا
…و شیطان پس از ۱۱ سال باز می گردد. - گیمفا
…و شیطان پس از ۱۱ سال باز می گردد. - گیمفا
…و شیطان پس از ۱۱ سال باز می گردد. - گیمفا
…و شیطان پس از ۱۱ سال باز می گردد. - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

…و شیطان پس از ۱۱ سال باز می گردد. - گیمفا