به طعم مگامن، به کام Mighty No. 9 | اولین نگاه به بازی Mighty No. 9 - گیمفا
به طعم مگامن، به کام Mighty No. 9 | اولین نگاه به بازی Mighty No. 9 - گیمفا
به طعم مگامن، به کام Mighty No. 9 | اولین نگاه به بازی Mighty No. 9 - گیمفا
به طعم مگامن، به کام Mighty No. 9 | اولین نگاه به بازی Mighty No. 9 - گیمفا

به طعم مگامن، به کام Mighty No. 9 | اولین نگاه به بازی Mighty No. 9

امیرمهدی نامجو
۰۹:۲۱ ۱۳۹۳/۰۷/۰۲
به طعم مگامن، به کام Mighty No. 9 | اولین نگاه به بازی Mighty No. 9 - گیمفا

Kickstarter در طی چند سال اخیر تبدیل به پدیده ای برای تحقق بخشیدن به خواسته های بازیسازان و بازیبازان شده است. بسیاری از بازیسازان، با استفاده از این سیستم و با جمع شدن بودجه توسط خود بازیبازان، توانسته اند عناوین بسیار زیبایی را خلق کنند که باب میل منتقدان و بازیبازان باشد. Mighty No.9 نیز یکی از بازی هایی است که توسط Kickstarter توانسته پا به عرصه رقابت بگذارد. اما چیزی هست که این بازی را از سایر بازی ها متفاوت می کند و آن حضور یکی از مهم ترین اشخاص صنعت بازی سازی در تیم ساخت Mighty No.9 است؛ کیجی اینافونه.

————————————–

Mighty No. 9

Mighty No. 9

نام بازی: Mighty No. 9

سازنده: Comcept، Inti Creates

پورت بازی برای ۳DS و PSVita: شرکت Abstraction Games

ناشر: Comcept

تهیه کننده: کیجی اینافونه (Keiji Inafune)

کارگردان: کوجی ایمائدا (Koji Imaeda)

موتور بازی سازی: Unreal Engine 3

سبک: اکشن سکوبازی ۲٫۵ بعدی

پلتفورم: PS3، PS4، PSVita، Xbox 360، Xbox One، PC، ۳DS، Wii U، Linux، OS X

تاریخ عرضه: آوریل ۲۰۱۵

حالت بازی: تک نفره، چند نفره

————————————–

مطمئنا بسیاری از بازیبازان، حداقل یکی از نسخ سری بازی های Mega Man را بازی کرده اند یا حداقل چیزی در مورد آن شنیده اند. اولین نسخه این سری در سال ۱۹۸۷ عرضه شد. در آن زمان کیجی اینافونه که قبلا در سری Street Fighter به عنوان یکی از طراحان هنری بازی حضور داشت، نقشی اساسی در طراحی های بازی ایفا کرد و تقریبا اکثر کار های طراحی شخصیت های بازی بر دوش او بود و به نوعی باید او را پدر مگامن دانست. بعد از آن نیز عناوین بسیاری از سری مگامن عرضه شدند که در بسیاری از آن ها نیز اینافونه به عنوان طراح هنری یا تهیه کننده حضور داشت. اینافونه در ساخت عناوینی نظیر Resident Evil، Street Fighter IV و تعدادی از عناوین معروف کپکام نیز نقشی اساسی ایفا کرده است. اما پرداختن به کل زندگی نامه ی او از حوصله مطلب خارج است و باید به جریان ساخته شدن بازی بپردازیم.

در سال ۲۰۱۰، اینافونه از کپکام خارج شد و به همراه گروهی از بازیسازان معروف که در ساخت عناوین مگامن نیز نقش داشتند و همین طور جمعی از طرفداران جوان بازی های مگامن، استودیو Comcept را تاسیس کرد. این استودیو در ساخت بازی های نظیر Soul Sacrifice و Yaiba: Ninja Gaiden Z نیز نقش داشته است که البته دومی نتوانسته است به هیچ وجه موفق ظاهر شود. اما برسیم به خود بازی Mighty No 9.؛ بازی برای اولین بار در Penny Arcade Expo (PAX) سال ۲۰۱۳ رسما توسط اینافونه و تیمش معرفی شد و از ۳۱ آگوست هم کمپین کیک استارتر بازی فعال شد و ظرف ۲ روز، یعنی تا ۲ سپتامبر، به میزان پول تعیین شده یعنی ۹۰۰ هزار دلار دست یافت و طبق گفته سازندگان بازی، بیش از ۴ میلیون دلار برای بازی جمع آوری شد.

داستان بازی و تم اصلی آن، بی شباهت به مگامن نیست. شخصیت اصلی بازی، “بِک” (Beck) نام دارد و نهمین واحد گروهی از روبات هاست که Mighty Number خطاب می شوند. در طول داستان، بقیه اعضای گروه او و تعداد زیادی از ماشین های جهان مورد حمله ویروسی قرار می گیرند و حال این وظیفه بک است تا با روبات ها بجنگد و عامل این اتفاقات را پیدا کند.

غیر فعال کردن و از کار انداختن دشمنان به معنی نابودی آنان نیست، آنان همچنان می توانند به شما آسیب بزنند.

غیر فعال کردن و از کار انداختن دشمنان به معنی نابودی آنان نیست، آنان همچنان می توانند به شما آسیب بزنند.

به جز داستان، گیم پلی بازی نیز شبیه مگامن است. بعد از مرحله ابتدایی، شما می توانید همچون مگامن مراحل را به هر ترتیبی که می خواهید طی کنید و بعد از شکست دادن باس هر مرحله نیز، یک توانایی و مهارت جدید بدست می آورید که می توانید بر علیه دیگر دشمنان از آن استفاده کنید. مکانیک های اکشن بازی نیز که کاملا شبیه مگامن طراحی شده اند و نوع شلیک ها، حرکت سرعتی (Dash) به سمت دشمنان و حتی همین قابلیت های جدیدی که از دشمنان بدست می آورید مانند مگامن هستند و البته دلیلی هم برای تغییر این فرمول های موفق وجود ندارد.

اما با همه ی این ها، بازی یک مکانیک جدید هم دارد؛ سل (Xel). این ماده به نوعی منبع انرژی روبات هاست و درون هر دشمنی که با آن رو به رو می شوید نیز وجود دارد. برای بدست آوردن این ماده شما باید به دشمنان خود ضربه وارد کنید و وقتی آن ها را از کار انداختید، با یک حرکت سرعتی (Dash) به سمت آن ها، این ماده را جذب کنید. هر چه قدر این کار را سریع تر انجام دهید، میزان درصدی که تحت نام “درصد جذب” (Absorption Rate) شناخته می شود بالاتر خواهد بود و اگر این مقدار به ۱۰۰ درصد برسد، وارد حالت Combo Mode می شوید که باعث می شود امتیاز بیش تری کسب کنید.

سل ها نیز انواع مختلفی دارند: سل قرمز میزان ضربه ای که به دشمنان می زنید را افزایش می دهد، سل سبز چابکی و سرعت شما را افزایش می دهد، سل زرد برای بالابردن دفاع استفاده می شود و سل بنفش نیز به نوعی نقش آیتم درمانی بازی را ایفا می کند که در منوی توقف بازی (Pause Menu) می توانید از آن برای افزایش نوار سلامتی خود بهره بگیرید.

تریلری از بخش آنلاین

[jwplayer mediaid=”179258″]

دانلود با کیفیت HD

دانلود با کیفیت SD

با توجه به چیزی که تا به حال از بازی نشان داده شده، ظاهرا بازی طراحی مرحله محدودی دارد و کمتر نیاز به برنامه ریزی برای روش انجام مرحله خواهید داشت و با یک روش سر راست می شود تا آخر مرحله رسید ولی در این میان باس های بازی استثنا هستند. برای از بین بردن باس های بازی، علاوه بر شلیک به آن ها باید به سمت آن ها حرکت سرعتی نیز انجام دهید تا سل آن ها را بدست آورید و در غیر این صورت، میزان آسیبی که به آن ها زده اید، اثر کمتری خواهد داشت و باس دوباره قوی خواهد شد.

بازی یک بخش تحت نام Online Battle Race Mode نیز دارد که یک نوع بخش رقابتی است و در آن بازیبازان باید سر کسب سل و امتیاز بیش تر با هم به رقابت بپردازند.

شخصیت اصلی بازی، گلوله هایی که شلیک می کند و خلاصه کلیه اجزای محیط شباهت بسیار زیادی به مگامن دارند.

شخصیت اصلی بازی، گلوله هایی که شلیک می کند و خلاصه کلیه اجزای محیط شباهت بسیار زیادی به مگامن دارند.

با این که طراحی شخصیت های بازی بسیار جالب است ولی به هیچ وجه نمی توان منکر شباهت بی حد و اندازه ی آن به مگامن شد. شخصیت بازی درست مانند مگامن ظاهری آبی رنگ دارد، دستش تبدیل به تفنگ می شود و حتی ظاهر سه بعدی بازی هم قبلا در بعضی از عناوین مگامن استفاده شده بود. صداگذاری و موسیقی بازی هم کاملا یاد آور بازی های قدیمی و علی الخصوص مگامن(!) است.

با همه ی آن چه که گفته شد و با این که Mighty No. 9 تقریبا یک کپی برابر اصل مگامن است، ولی نمی توان از آن به خاطر این شباهت ها ایراد اساسی گرفت. این بازی به نوعی برای زنده کردن سبک و سیاق مگامن ساخته شده است و قرار هم بر این بوده که بازی شبیه مگامن باشد و شاید دلیل اصلی جمع آوری ۴ میلیون دلار هم همین شباهت ها بوده است. بعد از لغو Mega Man: Legends 3 به نوعی Mighty No. 9 قرار است نقش یک مگامن را ایفا کند. برای همین انجام این بازی توسط طرفداران مگامن، بسیار لذت بخش خواهد بود و کسانی هم که تا به حال این سبک را تجربه نکرده اند، تجربه این بازی فرصت خوبی برای آشنایی آنان با این سبک است.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

به طعم مگامن، به کام Mighty No. 9 | اولین نگاه به بازی Mighty No. 9 - گیمفا
به طعم مگامن، به کام Mighty No. 9 | اولین نگاه به بازی Mighty No. 9 - گیمفا
به طعم مگامن، به کام Mighty No. 9 | اولین نگاه به بازی Mighty No. 9 - گیمفا
به طعم مگامن، به کام Mighty No. 9 | اولین نگاه به بازی Mighty No. 9 - گیمفا
به طعم مگامن، به کام Mighty No. 9 | اولین نگاه به بازی Mighty No. 9 - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

به طعم مگامن، به کام Mighty No. 9 | اولین نگاه به بازی Mighty No. 9 - گیمفا