Call of Duty قابل پیش بینی شده است - گیمفا
Call of Duty قابل پیش بینی شده است - گیمفا
Call of Duty قابل پیش بینی شده است - گیمفا
Call of Duty قابل پیش بینی شده است - گیمفا

Call of Duty قابل پیش بینی شده است

محمد صادق شجاعی
۲۰:۵۵ ۱۳۹۳/۰۶/۱۸
Call of Duty قابل پیش بینی شده است - گیمفا

طراح بازی Doom، آقای John Romero می گوید، که Call of Duty مانند Madden قابل پیش بینی شده است. برخی اعتقاد دارند که Call of Duty: Advanced Warfare، با استفاده از قابلیت exosuit، گامی چشمگیر در جهت پیشرفت سری داشته است، اما John Romero باور دارد، که نوآوری در این سری که هر سال منتشر می شود؛ معنایی ندارد.

در مصاحبه ای Romero گفته است، که دلیل صدر نشینی Call of Duty در چارت های فروش را می داند، اما ادعا می کند که طرح مرکزی سری تا کنون تغییر زیادی نداشته است.

Call of Duty می تواند هر سال مردم را به بازی جذب کند، اما طراحی بازی مغز مردم را از بین می برد. این بازی قابل پیش بینی است، درست مانند Madden. می بینید، می دانید چه هست، و می دانید که اتفاق بعدی قرار است تکراری و مانند سابق باشد، اما در مکانی متفاوت، شاید در زمانی متفاوت، اسلحه و ویژگی های بسیاری وجود خواهد داشت.

به نوبه خود، ناشر Call of Duty، کمپانی Activision، مدعی است که این نسخه قرار فرمول سری به هم بریزد و تغییرات چمشگیری ایجاد کند، و بتواند تعداد درخواست های تجدید نظر را کم کند. Mark Rubin، تهیه کننده استودیو Infinity Ward گغته است، که Call of Duty عرضه شده در سال گذشته، شبیه به یک ورزش سنتی بوده است.

اگر فوتبال به یک باره تغییر پیدا کند، و به صورت “نمی توانید از پا استفاده کنید، باید از دست استفاده کنید.” دیگر چه کسی بازی را نگاه می کند؟

Romero، هم اکنون در حال کار بر روی یک شوتر معرفی نشده است، و اخیرا اعلام کرده که طراحان بازی، محدودیت آنچه که در بازار شوتر ممکن است، را از بین برده اند. با اینکه او جزئیات این پروژه جدید را منتشر نکرده، اما می گوید که بازی های سندباکس پایان باز، مانند Minecraft اثبات کرده اند که بازی ها برای موفقیت به ناشرین بزرگی مانند Activision نیاز ندارند. به نظر Romero، چیزی که بازیها نیاز دارند، وجود یک جامعه پویا از بازیکنان اختصاصی است.

چیزی به نام Call of Duty-Con وجود ندارد، اما MineCon,  QuakeCon, و BlizzCon وجود دارند. اگر یک بازی از نظر مالی موفقیتی سریع بدست می آورد، اثباتی برای قدرت بازار یابی کمپانی است، نه کیفیت واقعی بازی.

Romero  اعتقاد دارد، که در شرایطی خاص طراح از تکنولوژی پیش می گیرد. او می گوید،کنسول های جدید مانند Xbox One و PlayStation 4 گرافیک بهتری و هوش مصنوعی باورپذیری را ارائه می کنند، اما طراحی بازی را به خوبی انجام نمی دهند.

Minecraft، به سایه زنی و تعداد مثلث ها اهمیتی نمی دهد، زیرا این موارد مهم نیستند. Tetris به تعداد چند ضلعی ها اهمیت نمی دهد. داشتن تکنولوژی پیشرفته خوب است، اما بازیسازان می دانند که رقابت در عرصه فن آوری به پایان رسیده است. در حال حاضر ما رایانه ها، تلفن های سریعی داریم. هیچکس برای خرید کنسول جدید عجله نمی کند، بنابراین آن ها باید چیزی داشته باشند که تاکنون دیده نشده است. زیرا همه به دفعات زیادی آن ها را دیده اند، با این تفاوت که اکنون سریعتر هستند.

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

Call of Duty قابل پیش بینی شده است - گیمفا
Call of Duty قابل پیش بینی شده است - گیمفا
Call of Duty قابل پیش بینی شده است - گیمفا
Call of Duty قابل پیش بینی شده است - گیمفا
Call of Duty قابل پیش بینی شده است - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • amirboom گفت:

    داش کلا آدم و عالم با پیشرفت کالاف مشکل دارن نمیدونم مشکل کار از کجاس :idk: :idk: :idk: :idk:

  • amirboom گفت:

    لابد از شعور بسیار بالای منتقدین است :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:

  • خودمونیم گیم پلی ای که سری بازیای کالا داره تو هیچ بازیه ی شوتر دیگه ای دیده نمیشه 😀 😀 😀
    به غیر از Bioshock که اون کلا بحثش جداست 😀 😀 😀

  • منفجر بشه چشم حسود هاش 😛
    امسال میایبم که سبک شوتر رو متحول کنیم :yes: :yes:

  • last of us گفت:

    من که هردفعه کال میاد بازی می کنم برامم حرف مردم مهم نیست من کالافو به خاطر صحنه های حیجان انگیزش بازی می کنم(منو پسر عموم به این صحنه ها ادرنالینی میگیم)تو ای گوست دکمه زنی هم بود که خیلی خوب بود چون من عاشق دکمه زنی ام

  • samanir گفت:

    از حسودیش گفته :no: :no: اصلا همم کالاف تکراری نیست اون حالیش نیست :rotfl: :rotfl:

  • Kian K گفت:

    میری جلو دو تا آدم میکشی یه بمب تو صورتت منفجر میشه بیهوش میشی یکی میاد بلندت میکنه دوباره روز از نو روزی از نو.
    اکتیویژن ده سالی میشه مارو با این فرمول سرکار گذاشته.
    ولی بازم ما بازی میکنیم و لذت میبریم.

  • last of us گفت:

    این یارو رومرو را من تو خیا بون ببینمش چند تا چک میخوره کالاف دیوتى به این قشنگى

  • ali-meganfox گفت:

    راس میگه فقط بتل کپی پیست می کنند دوتا خورشید توبازی موردم ازخنده اون موقع 😛 :-* :rotfl: 😀

  • Kian K گفت:

    دوستان من از فن های قدیمی کالافم بغیر از گوست بقیه رو بالای ۱۰ بار تموم کردم ولی خداییش راست میگه واقعا قابل پیش بینی شده.
    چون از یه فرمول در تمامی شماره هاش استفاده میشه.
    راستی ممنون بابت خبر :yes:

  • mohamad.h.a گفت:

    انصافا گیم پلی کد حرف نداره اگه از تکرار در بیاد عالی هم میشه اما ازش ناامیدم به این دلیل که گیم پلی برای اکثریت گیمرا کافی و قانع کنندست اکتی هم از خدا خواسته ! همینه که یه داستان مسخره و کلیشه ای صرفا برای درامد زایی به خورد مردم میده !!! و گرنه این نسخه های اخری خصوصا همین aw کجا و اون ۷ تای اولی کجا البته بازم نسخه هشتم هم خوب بود
    کد جدیدا حسی به ادم میده که فک میکنی سیاست های پولی تصمیم اول و اخر ! رو میگیرن نه خلاقیت ها و استعداد ها :no:

  • asmodeuss99 گفت:

    خیلی هم خوبه والا…….
    بترکن حسوداش حیف که میترسم اخراج شم وگرنه به منتقداش یه چیزایی میگفتم که ازخودم 🙄 خجالت بکشم
    والا…… ممنون بابت خبر :yes: 😉

  • mhab1581 گفت:

    کسانی که از موفقیت بازی ای مثل کال آف انتقاد می کنن یه چیز مهم رو فراموش کردن. اون هم اینه که به این صنعت میگن Entertainment
    بنابراین خواست مخاطب برای سرگرم شدن مهمه که خوب فروش بالای بعضی بازی ها که اتفاقا برخی از منتقدین اصلا قبولشون ندارن ناشی از موفق بودن سازنده در برآورده کردن خواسته مشتری هاشه
    درواقع این سازنده ها و یا منتقدین این صنعت رو یک بخش جدیدی از Art می دونن و دوست دارن محصولی متفاوت همیشه ارائه کنن حتی اگر شکست بخوره و مورد قبول مردم خیلی واقع نشه مثل بازی دیوید کیج Beyond

  • paulie گفت:

    حرف خیلی جالبی زده ایشون.
    سری cod متاسفانه از هسته مریضه و با اضاف کردن چندتا ایده ی (به ظاهر) جدید چیزی رو نمیتونه تغییر بده.
    نمیدونم شاید aw با بقیه فرق داشته باشه ولی چیزی که من یددم همون ندای وظیفه ی سابق بود.
    bf هم داشت به همین روال میرفت که اومدن هاردلاینو معرفی کردن.(که به نظرم بازم چیزی رو زیاد تغییر ندادن)

    چیزی که به نظر میاد وقتش رسیده شوترهای نظامی یه استراحتی به خودشون بدن. تقریبا میشه گفت دیگه این سبک چیزی تازه ای برای معرفی نداره برای همینه که اجبارا متوصل میشن به آینده نگری!

    fps به یک مرهم اساسی نیاز داره مرهمی که ساختش کار هرکسی نیست. شاید valve شاید هم id طرز ساختشو بدونن
    تشکر آقای شجاعی

    • mohammadjaleh گفت:

      کاملا با نظر شما موافقم به نظرم این قدر از این نوع بازی ها اومده که واقعا دیگه نمی شه پیشرفتی حاصل کرد چون ذات اینگونه بازی ها خطیه به نظر من باید راه رو برای شوتر های خاص باز کرد مثل Far Cry , Borderlands , Bioshock و RAINBOW 6 این بازی ها سبک خاص خودشون رو دارند اکا اگر همین بازی ها تک ساله بشن روند تکراری رو پیش می گیرن

      • paulie گفت:

        دقیقا
        متاسفانه ما فکر میکنیم اینجور بازیها به دلیل اینکه تمی واقع گرایانه به همراه دارن نباید اسمی از شوترهایی مثل borderlands‌آورده شه(اصلا مقایسه ای در کار نیست)
        همین آقایی که صحبتش شده تیتر خبر به کمک کارمک اسطوره هایی ساختن که هیچ کدامشون از تخیلات دور نبود! اما شدن بهترینها!
        تبدیل شدن به یک الگوی کامل برای عناوین فضایی این روزها. الگویی به نام doom الگویی به نام quake
        لپ کلام اینه ما حیث المجموع اینارو باهم مقایسه نمیکنیم بلکه داریم ارزشهارو مقایسه میکنیم
        اگر سیاستهای یوبیسافت درست پیش نره مسلما farcry , rainbowsix‌هم به همین درد دچار میشن.
        درود

  • Carillon گفت:

    دقیقا درست گفته دمش گرم! :yes:

  • paulie گفت:

    یددم=دیدم
    لطفا ویرایش گیمفا :ZZZ:

  • mohammadjaleh گفت:

    حرف دلمو زد این آقا واقعا خیلی به سبک شوتر خدمت کرده و حرف هاش از روی اصوله

  • به نظرم از cod 1 تا همین نسخه فقط دارن اسحه هارو جدید میکنن نواوری کجا بود
    بیوشاک و کرایسیس شوتینگ نواورانه بودن
    ولی خدای نواوری dishonored بود که اندازه ۲۰ بازی تجربه جدید به ادم میداد یچیز دیگه بود :inlove:

    • mohammadjaleh گفت:

      احسنت دوست من احسنت :yes:
      می خواستم مثال بزنم ولی گفتم جاش نیست البته dishonored شوتر نیست اما خدای طراحی مراحل بود اگه طراحی مراحل dishonored قوی نبود قطعا نوآری هاشم بدرد نمی خورد این آقای رومرو هم داره همینو می گه می گه بازیسازی یه هنره نمی شه با خرخ پول درست کردن چند تا اسلحه جدید و استفاده از سخت افزار پیش رفته بازی قوی بسازی بلکه باید این قابلیت ها رو در طراحی مراحل بازی جاسازی کنی کاری که بازی هایی مثل dishonored و یا MGS انجام می دن

  • SMAUG گفت:

    اکتیویژن نتونست درست از قابلیت های این عنوان استفاده کنه.

    قبلا هم گفتم، یکی از عمده ترین دلایلش عرضه سالانه این بازیه.

    در صورتی که اگر حداقل یکسال بین عرضه این عنوان فاصله بیفته، هم عطش و علاقه هواداران بازی بیشتر میشه و هم از نظر کیفیت پیشرفت میکنه.

    ولی اینطور که از سیاست های اکتیویژن پیداست، تا تمام عصاره کال رو بیرون نکشه ول کن نیست. ( که شاید تا الان هم اینکارو کرده)

    paulie عزیز زیاد باهات موافق نیستم. FPS نمرده، نیاز به یه فکر انقلابی و بکر داره تا دوباره بتونه مثل قبل حکمرانی کنه. مثل BioShock Infinite .

    سپاس

    • mohammadjaleh گفت:

      اول اینکه منظور آقای paulie بازی های شوتر نظانیه اول شخصه نه بازی هایی که دنیای متفاوتی دارن
      دوم اینکه آخه اکتیویژن چند تا بازی داره که یه سال cod رو بیرون نده اینجوری چجوری حقوق کارمند ها و سرمایه سهام دارای پول پرستشو بده

      • Peekabo گفت:

        Destiny هست که.. آما پیش فروششو دیدی؟

      • SMAUG گفت:

        خب وقتی یه ناشر مثل اکتیویژن که امیدش اول به خداست و بعد به فروش کال ( و شاید Destiny ) همون بهتر که کارمنداش پشه بپرونن 😀

        از شوخی گذشته، John Romero حرف حق رو زده، نه تنها کال بلکه هر بازی هم سبک ، بخواد فرمول:

        بکش برو جلو + صحنه سینماتیک + داستان آبکی در SP ، و MP بدون نوآوری رو ادامه بده دیر یا زود زمین میخوره.

        مثلا بتلفیلد هیچ وقت سینگل درست درمونی نداشته( حتی سینگل بتل ۳ یه کپی ناشیانه از MW بود) ولی با مولتی قوی که با هر نسخه داره پیشرفت میکنه، میشه این عیبش رو نادید گرفت.

        • د من که میدونم فن بتلی و داری فن بازی در میاری.
          “بکش برو جلو”
          اول سبک بازی اکشن شوتر هست،پس میخوای چیکار کنه؟اون بتل هم بکش برو جلو هست.
          “صحنه سینماتیک”
          هر بازی در هر سبکی صحنه های سینماتیک داره،اگه بخواد همش گیم پلی باشه که هیچی دیگه بنداز دور.بتل هم صحنه سینماتیک داره.
          “داستان آبکی در SP”
          اصولا فرانچایز کالاف رو به خاطر داستان خوبی که ارایه میکنه میشناسن.اما بتل چی؟بتل۴ رو بازی کردی قسمت داستانیشو،آخرش چی شد؟ قسمت مهم یه بازی قسمت داستانیش هست که بتل تو خواب تشریف داره.
          “MP بدون نوآوری”
          هر کالافی که منتشر شده،بخش چند نفره عالیی داشته.فقط کافیه الان ببینی روزی چند صد هزار نفر به سرور های اکتی وصل هستند و دارن بازی میکنن و لذت میبرن.اگه بد بود این همه آدم سمتش نمیرفتن.بتل هم مولتی خوبی داره قبول دارم.اما اگه قرار بود مولتی کالاف بیشتر عناصر مولتی بتل رو هم داشته باشه،خب نمیشد دیگه این دو رو با هم مقایسه کرد که.
          فن بازی تا چه حد؟

          • mohammadjaleh گفت:

            همین الان آقای رومرو اسطوره سبک اول شخص گفته فروش بازی به توانایی بازاریابی بر می گرده
            بتفیلد در بخش سینگل پلیر واقعا داستان جذابی نداره حرف شما کاملا درسته اما همیشه سازندگان بتلفیلد بر روی مولتی پلیر مانور دادن و واقعا تو این بخش عالی عمل کردن مپ های بزرگ پشتیبانی از نفرات ، بالا تخریب پذیری و بیشتر منتقد ها هم بخش مولتی پلیر بتلفیلد رو بزرگترین نقطه ی قوت بازی می دونن از طرفی این بازی به صورت تک ساله منتشر نمی شه و یک سال در میون می یاد که این باعث شده سازنده ها بیشتر روبازیشون کار کنن

            • با هیچ کدوم از حرف هایی که زدید کاری ندارم اما با قسمت آخریش:
              درسته بتل هر ساله نمیاد و بتلی که امسال میاد یه نسخه فرعی هست،اما حالا نمیدونم که اطلاع دارید یا نه،به گفته خود اکتی الان سه استودیو Sledgehammer Games و Infinity ward و Treyarch به صورت سه ساله دارن روی فرانچایز کالاف کار میکنند،که این مدت برای ساخت یه بازی اکشن شوتر به نظرم کافی هست.به معنی این که این فرانچایز درسته که به صورت سالانه منتشر میشه،اما روی هر نسخش سه سال کار شده.

              • mohammadjaleh گفت:

                خب حرف حق که جواب نداره 😀 :yes:
                نگاه بکن قضیه اینه که بازی های تک ساله باعث می شه ایده سازی بازی کار سختی بشه لازم نیست تعصبی به قضیه نگاه کرد همین سیر مسیر فرانچایز COD رو ببین همه نسخه ها شبیه یه DLC از MW هستن از طرفی تیم طراحی بازی حتی وقت نمی کرد روی انجین بازی کار کنه و گرافیک بازی اصلا تغییری نمی کرد تا اینکه نسل عوض شد حداقل گرافیکش قابل قبول شد
                اما درباره ی سه استودیو که گفتی یه مثال برات می زنم یوبی سافتو که می شناسی هر سال یه اساسین می ده بیرون بازیسازی تو یوبی سافت جوری که شرکت ها از اونور دنیا می تونن با هم همکاری کنن هر سال بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ نفر روی اساسین کار می کنن روی نسخه چهارم ۸ تا استودیو با هم بازی رو ساختن از طرفی اساسین یه بازی OPEN WORLD و سوم شخصه که ایده گذاری توش راحت تره ولی نگاه بکن مثل خرچنگ تو کفش موندن یه بازی بسازن که به موفقیت نسخه دوم برسه 😉 حالا فکر می کنی COD بتونه که …….. :sick:

                • خب بله حرفتون درسته،که بازیی بخواد تبدیل به فرانچایز بشه در ادامه راه به یه سری مشکلات برمیخوره،که کار سازنده رو سخت میکنه.حالا سازنده یا مجبوره به فرانچایز استراحت بده که ایده های جدید و نوآورانه ای به ذهنشون برسه یا مجبوره داستان و بعضی از عناصر بازی رو تغییر بده،که نه به بازی لطمه بخوره و نه طرفداراشو از دست بده.
                  حالا اگه بحث گرافیک باشه،من قبول دارم که کالاف:گوستز گرافیکش اصلا در حد نسل هشت نبود،که دیگه انجین بازی قدیمی شده و ب درد این نسل دیگه نمیخوره.اما این طور که ما توی تریلر ها منتشر شده از سازنده بودیم،گرافیکش از زمین تا آسون فرق کرده،که دیگه میتونه حداقل یکی از مشکلات خودشو بر طرف کرده باشه.داستان رو هم که از جنگ های نظامی بین دو کشور ابر قدرت مثل روسیه و ایالات متحده،به جنگ بین شرکت های خصوصی نظامی پر قدرت تغییر داده،که نوید یه داستان نوآورانه از سوی سازنده هست.
                  و در آخر هم مطمین هستم کالاف به اوج خودش بر میگرده به امید خدا.

                • mohammadjaleh گفت:

                  من تمام حرف هامو زدم و حرف دیگه ای ندارم :quiet: :beatup:
                  فقط زیاد انتظاراتتو بالا نبر :weep: صبر کن بازی بیاد بعد هممون می بینیم چی می شه :sweat:

          • SMAUG گفت:

            آقا محمد، اول یه لیوان آب بخور، داداش با هم که دعوا نداریم :sarcasm:

            درسته، من فن بتلم، هیچ ابایی هم از گفتنش ندارم. ولی بهترین FPS که به عمرم بازی کردم BioShock Infinite هست.

            نظر منو یه بار دیگه بخون، کی منظور من مختص کال بود؟ منظورم همه بازی های این سبکه، حتی بتلفیلد ۴
            ضعیف بودن سینگل بتل به هیچ کسی پوشیده نیست. اینو همه عالم و آدم میدونن. ولی کال هم کم مشکل نداشت، مشکل اینجاست شما نمی خواین قبول کنین، هر اثری در کنار مزایاش، یه سری معایب داره.

            تا یه کلمه از مشکلات کال گفته میشه سریع جبهه میگیرین.

            در عوض تو اکثر مطالبی که برا بتل میاد شما به راحتی به بتل و فن هاش توهین می کنی.

            امیدوارم دوباره دلگیر نشده باشی خیلی دوستانه بهت گفتم.

            Take It Easy

            • داداش من نه با شما و نه با هیچ کس دیگه تو سایت دعوا و دشمنی ندارم 😉

              درسته هر مطلبی که از بتل میاد من یه تیکه ای میندازم،اما…من اون حرف هایی که میزنم رو خیلی جدی و با لحن بد و جر و بحث نمیگم.ولی به فن هاش یادم نیست که توهین کرده باشم ?:-) اگر هم کرده باشم که روحم هم خبر نداره من پوزش میطلبم 🙂
              اون حرف هایی که من به شما اون بالا گفتم با لحن دوستانه بود 😉 شاید شما متوجه نشدید.
              به خدا داداش کالاف به جونم بستست.تا میبینم یکی میاد یه حرف های چرتی دربارش میزنه(شما رو نمیگم)انگار که یکی داره به من فحش میده.
              درسته که کالاف یه سری مشکلات جزیی داشته،اما زنگ خطر برای اکتی در اومده که باید توجه زیادی به این فرانچایز داشته باشه.
              حالا اگه اون بالا هم تند رفتم ببخشید :-*

              • SMAUG گفت:

                شما رو سر ما جا داری،

                می دونم، خودم گاهی اوقات با برادرم که فن سر سخت کال هست شدید درگیر میشم. یادمه یه بار تا صبح با هم سر همین مسئله که کال بهتره یا بتل جر و بحث کردیم. 😀 اینا نمک گیمه :blush:

                امیدوارم هر جا که هستی موفقیت رفیق فابریکت باشه :yes:

                پوزش بابت اسپم

                • من نوکرتم 🙂 بازم میگم اگه تند رفتم منو به بزرگی خودت ببخش :-*

                  شما هم ایشالله هر جا که هستی پیروز و سربلند باشید. 🙂

    • paulie گفت:

      fps نمرده و نخواهد مرد چون حافظان زیادی داره.اما باید بپذیریم که امثال irrational games هستن که سبکو سرپا نگه داشتن.زیادن ولی همین مورد به نظر کافی بیاد. بقیه به فکر جیب مبارک!

      بله انقلاب در این سبک نیازه و بدون شک این دگرگونی دیر یا زود صورت میگیره با عرضه ی DOOM شاید در آینده با HALF-LIFE 3 شاید خیلی از انحصارهایی که در راهند.. اما چیزی خیلی روشنه ناتوانی fpsهای نظامی(واقع گرایانه) در تاثیر گذاری این روزهاست یا حداقل میتونم بگم خیلی ناچیزه البته این یه نظریه ی ساده س ونظر هرکسی محترمه

      • mohammadjaleh گفت:

        ولی این واقعیته که بازی های اول شخص نسبت به بازی های سوم شخص ایده ها کمتری رو ارائه می دن

        • paulie گفت:

          صد در صد!چون دوران اوج fps خیلی وقته به اتمام رسیده و سازندگان هر از چندگاهی باعناوینی مثل مترو و ولفنشتاین و… جانی تازه به سبک میبخشن. این به معنی نیست که fps‌ ازبین رفته بلکه دیگه در اوج نیست به همین خاطر میگم تاریخ باید دوباره تکرار شه و شاهکارهای گذشته دوباره به قول دوستمون به حاکمیت ادامه بدن که این مورد فقط از توانمندان عرصه برمیاد(همون حرفی که شما زدید. قدرت مانور دهی روی اول شخص خیلی کمتره که اینجا همه چیز برمیگرده به خود سازنده) حتی اون دسته از عناوینی که سالیانه ساله خبری ازشون نیست و یه سازنده و ناشر خوب میخوان تا دوباره احیا شن

          نظر ما هنوز در انتظار بررسی میباشد؟! 😐

          • mohammadjaleh گفت:

            به یک نکته مهم هم باید توجه کرد
            تصور ما از یک بازی شوتر چیه در گذشته بازی هایی رو که به صورت واقع گرایانه جنگ رو نشون می دادن و خطی بودن رو یک شوتر کامل می دونستن مثلا در سال ۲۰۰۷ بازی بایوشاک بهترین بازی سال شد اما بهترین شوتر MW شد یا در سال ۲۰۰۳ با وجود عناوینی مثل هاف لایف ۲ بهترین شوتر COD 2 شد معمولا وقتی می گیم شوتر یعنی کالاف یعنی بازی که بهت یه اسلحه بده و پیچیدگی نداشته باشه بازی مثل بایوشاک نصفش ادونچره نصفش نکات فلسفی یعنی ما از یک شوتر اینو می خوایم یا انقلابی مثل MW رو می خوایم
            یعنی می شه تنها با طراحی مراحل + داستان + کمی ایده بازی های شوتر خطی رو دوباره زنده کرد
            من می گم نه چون این قدر بازی به این شکل اومده که اگه بخوایم مرحله ای رو بسازیم شبیش بوجود اومده 😀
            به نظر من سه راه وجود داره
            ۱ . از جنبه های آزادی محیطی استفاده کنیم مثله فار کرای ( البته فار کرای دیگه واقعا یک شوتر خالص نیست و میزان آزادی عمل در این بازی این قدر زیاده که می تونید مراحل رو مخفیانه برید و لی اما همین گیم پلی سند باکس رو می تونیم به صورت محدود تر در بازی هایی مثله COD بیاریم )
            ۲ . اتکای کامل به مولتی پلیر مثله بتلفیلد و بیشتر در تایتان فال ( با اینکه بازی های FPS اون قدر انعطاف بازی های سوم شخص رو ندارن اما در قسمت مولتی پلیر همیشه بهترین ها رو ارائه می دن )
            ۶ . استفاده از جنبه های تاکتیکال بهترین مثالش Rainbow 6 ( کمتر بازی شوتری به جز بازی های یوبی سافت به این بخش اهمیت داده و به نظر من پتانسیل بالایی داره )

            • paulie گفت:

              خب اینکه یه سری از توقعات بالا میره شکی درش نیست اما الان ما بازیهایی میبینیم که همزمان با افزایش توقعات گیمران عزیز پیشرفت نکردن و فقط درجا زدن
              اون زمان خیلی چیزا فرق میکرد اکثر شوترهای اول شخص موفق بودن دوران اوج این سبک همون مواقع بود نه الان
              محمد جان بهتره یه سری از سوالاتون رو از خود رومرو بپرسی!
              mw خودتونم میدونید نسبت به زمان خودش خیلی جلو بود به جرعت میتونم بگم مثل نسخه ی دومش انقلابی به پا کرد نه اینکه بایوشاک اصلا انقلابی نبود نه
              ولی قاعدتا شوتری که میشد بهره ی زیادی رو از ازش برد خودmw بود چون مختص شوتر بود وخیلی هم خوب از آب دراومد!‌
              بایوشاک چیزهای دیگری برای گفتن داشت.(هرچند که به نظر من بایوشاک به تنهایی تحولاتی در این سبک ایجاد کرد) ولی اگر بخوایم بگیم صرفا شوتر بود اشتباهه. تقدیرنامه جای دیگری بود! به همین خاطر بایوشاک اون همه جایزه رو درو کرد چون و گرنه میتونستن mw‌ رو بیارن بالای سن!
              اگر اشتباه نکنم اونسالم fear برنده شد و hl 2 سال قبلش با halo 2 , doom3درگیر بود که halo جایزه رو برد البته اکشن اول شخص که بعدها به همراه برترین بازی نظامی( که معمولا cod میشد و هر کدام جداگانه جایزه میگرفتن)برداشته شد

            • paulie گفت:

              جدا جدا مینویسم چون زیاده!
              میشه امکانش هست. ماشین گیمز اینو ثابت کرد: داستان+طراحی مراحل+چندین ساختار جدید = wolfenstein the new order تحولی شکل نگرفت ولی پیش زمینه ای بود برای بقیه.برای ایجاد تحول نیاز به زمان زیادی هستکه id‌همین کارو کرده. id وقت زیادی صرف بازی جدیدش کرده و هنوزم گیمپلی بازیرو به در عموم به نمایش نگذاشته تا عطش بازیکنان بشتر شه.
              موفقیت بازی از الان معلوم نیست ولی باید به همینا امیدوار بود و الا بزرگان کاری از دستشون برنیاد تازه کارا میخوان ه سبک قدیمی و پر مخاطب رو متحول کنن؟!
              بازم یه مثال میزنم بایوشاک هر سری بهتر بهتر میشد تا جایی که به فکر هیچکس خطور نمیکرد بی کران آنقدر بیکران باشه. برفرض اگر بایوشاک بعدی (بدست خود لوین) به اعماق اقیانوس برگرده یه شمایل تکرایی توی ذهن همه ی ما ایجاد میشه ولی بایوشاک زیر آب مربوط به نسل هفتم بود الان نسل هشتیم و دست سازندگان برای خلق یک اثر شگفت انگیز بازه.
              دلیلی نداره عرضه ی سالانه داشته باشه همین که هرچندسال یکبار میادو کولاکی به پا میکنه کافیه.میخوام بگم اینجور عناوین باید زیاد شن شما میگید تکراری میشه درسته ولی مترو هم یک داستان تکراری داشت و بازهم یکشوتر اول شخص که باید برایبقا کارهای تکراری انجام داد.. اما موفق شد و هربارم موفقتر میشه. به نظرم سازنده ی توانمند از هر کاری برمیاد و از همه مهتر ظرافت به خرج دادنه

              بلیزینسکی خودش سوم شخص رو متحول کرد ولی باید دید در نسل هشتم با fps چه کار میکنه یعنی دلیلی نداره که حتما موفق شه ولی افرادی مثل رومرو خودشون توی این سبک هستن و با این سبک خو گرفتن. کارشناسان valve حتی. میدونن که برای جلو بردن fpsباید چه کرد

              اول شخص باید فرمولهای تازه به همراه گان پلی عالی رو به نمایش بذاره. این گان پلی باید در هر نسخه تغییراتی داشته باشه. چند قدم جلوتر از زمان خودش قرار بگیره چیزی که در darkness دیدیم.یک فرمول شیرین و جذاب برای دریدن دشمنان!
              شما sniper gw2 رو یادتونه؟ میتونست به یک تک تیرانداز واقعی تبدیل شه اما چیزی رو که به ما نشون دادن افتضاح بود حتی به نظرم نسبت به نسخه ی اول پسرفت هایی داشت. اینه که میگم کار هرکسی نیست و باید بزرگان خودشون وارد گود بشن

              خب این ۳ فاکتور همگی خوبن ولی در گزینه ی اول ریسکش برای سازندگان بالاست مثل کاری که یوبیسافت با wd کرد(مقایسه با Gta) پس این هیچ!
              مورد دوم جزو موفقترینهاست بله مولتی پلیر قواعد خاص خودش رو داره و به هیچ وجه تکراری نمیشه
              از لحاظ تاکتیکال هم باید ببینیم خود rainbow چه میکنه چون اگر بخوان کارهایی که در مورد عناوین سابقشون انجام بدن این همه پتانسیل هدر میره که البته به نظر من اینجور عناوین بیشتر موفقیتشون در مورد دوم صدق میکنه. یعنی همکاری

            • paulie گفت:

              اینم اضافه کنم منتقدین بعد عمری متوجه شدن که ملاکهای انتخاب شوتر برتر حتما نباید یه بازی تمام نظامی باشه.همونطور که خودتونم میدونید در حال حاضر میبینن چه المانهایی اضافه شده کدامین عنوان کمک بیشتری به سبک خودش کرده.
              برای همینه که الان به بازیهایی مثل بایوشاک احتیاج داریم برای همینه که سال ۲۰۱۲ سرزمین میانی ۲برترین شوتر سال میشه و سال گذشته بیکران.

              واینکه ما به شوترهای اینچنینی احتیاج کمتری داریم چون به طبع تنوع طلبی آدمیزاد دست خودش نیست. یا حداقل به قسمتهایی که کمتر اشاره شده مثل اسنایپر و سبک مخفیکاری عرضه بشه.اونزمان نیاز به امثال cod بیشتر احساس میشد.
              در کل همه ی سبکها به همین شیوه س. ما میبینیم بعد عمری Outlast با الگوبرداری درست از fatal frame موفق میشه سبک ترسناک رو تازه کنه و از طرفی یکی مثل daylight با همه ی الگوبرداریها به جایی نمیرسه همه چیز برمیگرده به خود سازنده
              به نظرم با وجود نسل هشتم و عرضه ی احتمالی بزرگان این سبک فرمولهای تازه ای به وجود بیاد و به نوعی fpsدوباره تعریف بشه.
              یه مقاله شد عذر میخوام خیلی طولانی شد

      • داداش حرفت اصلا منطقی نیست شما این بازیه شوتر رو سرپا نگه داشته مثل اینکه یادت رفته بازی ها در سیر جنگ جهانی بودن کالاف خلاقیتی به خرج داد که مو جب به یک انقلاب شد چه در مولتی چه در گرافیک چه در گیم پلی و … هنوز که هنوزه دارن از این روش استفاده میکنن الگویی از سری modern warfare بازی کال او دیوتی اگه این بازی نبود الان ما دیگه price یا mactavish نداشتیم( 😀 ) یا داستان سرایی سری بلک اوپس حتی نسخه دومش هم عالی کار شده بود داستان بازی ۳ جهته واقعا من با بلک ۲ و ۱ و همهی مدرن وارفار ها حال کردن دیگه این واقعا بی انسافی هست بگیم :laugh:

        • paulie گفت:

          گذشته ها گذشته اگر اینطور باشه که میگید مدال افتخار هم خیلی افتخار آفرینیها برای سبکش کرده ولی الان همه به یک چشم دیگه بهش نگاه میکنن.درسته Cod تاثییرات زیادی داشت.بی انصافی درکار نیست.mwعالی بود هم ۱ وهم۲ ولی مال زمان خودش بود اگر الان دارن از الگویی به نام mw‌ استفاده میکنن اشتباه میکنن. گفتن mw‌مال زمان خودش بود. نمیشه که همه چیز رو داستان بدونیم بالاخره باید یه تغییرات اساسی شکل بگیره.
          بله شوتر اول شخص سیر تکامل داره و قسمتی از این سیر تکامل مدیون ندای وظیفه س .لی در حال حاضر بازیهای دیگه ای هستن که این سبک رو سرپا نگه داشتن.میخواد تخیلی باشن یا واقعی

  • mojtaba33 گفت:

    حرف حساب جواب نداره کاملا باهش موافقم

  • به این نسخه جدید COD امیدی زیادی دارم

  • Shayan Shadow گفت:

    هر چی باشه.مهم اینکه خیلی ها دوستش دارن و حاظرن چند بار بازی کنند

  • CODISMYLIFE گفت:

    درسته بازی خوبیه و خیلی مخاطب داره.ولی قبول دارم که cod راه های ایجاد ایده های خلاقانه رو بسته.همه میان میگن چیکار کنیم مثل cod بفروشیم.بهترین راهش اینه ایده هاشو پیاده کنیم رو بازی.

  • last of us گفت:

    ولى هرچى باشه من بازم بازى مى کنم

  • UYi گفت:

    من به حرف کسی اهمیت نمیدم بنظر من کالاف یکی از بهترین شوترایی هست که تا حالا بازی کردم 😀 😀 😀

  • UYi گفت:

    من به حرف کسی اهمیت نمیدم بنظر من کالاف یکی از بهترین شوترایی هست که تا حالا بازی کردم 😀 😀

  • UYi گفت:

    من به حرف کسی اهمیت نمیدم بنظر من کالاف یکی از بهترین شوترایی هست که تا حالا بازی کردم

  • UYi گفت:

    من به حرف کسی اهمیت نمیدم بنظر من کالاف یکی از بهترین شوترایی هست که تا حالا بازی کردم 😀 😀
    ببخشید به نظر من بهترین شوتری هست که تا حالا بازی کردم 😀 😀 😀

  • UYi گفت:

    بنظر من کالاف یکی از بهترین شوترایی هست که تا حالا بازی کردم 😀 😀
    ببخشید به نظر من بهترین شوتری هست که تا حالا بازی کردم 😀 😀 😀

  • armin2100 گفت:

    اگه خوشت نمیادبازی نکن.توی ایران که همه چی کرک شده ست و قیمت این بازی همش ۱۰ هزار تومن بوده.تازه بعضیا از رفیقشون میگیرن،یعنی این بازی ۱۰ هزارتومن نمی ارزه که داری اینجوری بد تعریف میکنی؟شما برین همون dark souls رو بازی کنین که این بازی براتون زیادیه!

  • UYi گفت:

    cod is the best 😀
    :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:

  • مرتضی گفت:

    این جور ادما ینی میخوان با فرقون تک چرخ بزنند 😐

    اگر یک بازی از نظر مالی موفقیتی سریع بدست می آورد، اثباتی برای قدرت بازار یابی کمپانی است، نه کیفیت واقعی بازی.

    ینی مردم نمیتونن یه بازی خوب رو تشخیص بدن و فروش زیاد به بازاریابی ربط داره 😐

    میگم این فک میکنه خیلی بارشه .پول بذاریم یه گاری براش بگیریم 😀

    البته به بازار یابی ربط داره ولی شعور گیمرا رو هم برای تشخیص یک بازی خوب باید درنظر گرفت :smug:

  • مرتضی گفت:

    اما ادعا می کند که طرح مرکزی سری تا کنون تغییر زیادی نداشته است.

    خب اگه تغیر زیادی داشته باشه دیگه میشه یه بازی دیگه با این اسم.

    این هیچ معنی نواوری رو نمیدونه بعد از بازی ایراد میگیره 😐

    در مورد فروش هم خیلی چیزا مهمه مثل اعتبار ip.همه پسند بودن بازی ینی همه rpgدوس ندارن ولی کمتر کسی پیدا میشه که از شوتر بدش بیاد.دادن تریلر ها در زمان خوب نه مثل یوبی و….

    این زرش رو باید زمان گوست میگفت نه الان :reallyangry: خلاصه این یارو یه چیزی خورد نباید حرفش رو جدی گرفت 😉

  • amirboom گفت:

    شما فن بتلی اینو بگم که نه تنها بتل با عرضه این نسخه ریشه هاش رو از ته خشک کرد

    بلکه یه کپی برداری از pay day کرده و overkill در جواب یه dls gage assult pack را

    عرضه کرده

    والا :sarcasm: :sarcasm: :sarcasm: :sarcasm: :smug:

  • PC-Gamer گفت:

    خداییش اینو قبول دارم….دمش گرم حرف حقو زده………عشق است فقط بتل

Call of Duty قابل پیش بینی شده است - گیمفا